اعزام دانشجو به اسلوونی

مهاجرت از روش های مختلفی امکان پذیر است. یکی از روش های مهاجرتی، مهاجرت تحصیلی می باشد.‌ در حقیقت می توان گفت که در راستای تحصیل در کشوری جدید، فرایند اعزام دانشجو اتفاق می افتد. به دلیل اهمیت این موضوع، ما مسئله اعزام دانشجو به اسلوونی را در این مقاله مورد بررسی قرار داده ایم.‌ در ابتدای امر با کشور اسلوونی آشنا می شویم.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

اسلوونی یا جمهوری اسلوونی کشوری است که در اروپای مرکزی و جنوب آن قرار گرفته است.‌ کشور اسلوونی با کشور های ایتالیا، اتریش، کرواسی و مجارستان مرز مشترک دارد. مساحت کشور اسلوونی بیست هزار و دویست و هفتاد و سه کیلومتر مربع می باشد و جمعیتی بالغ بر دو میلیون نفر دارد. پایتخت این کشور شهر لیوبلیانا می باشد که بزرگ ترین شهر آن نیز است. وضعیت اقتصادی و اجتماعی این کشور بسیار پیشرفته است. زبان رسمی مردم در کشور اسلوونی، زبان اسلوونیایی است. اسلوونی از اعضای اتحادیه اروپا و ستزمان ناتو می باشد. واحد پول در کشور اسلوونی یورو می باشد. در این کشور ده ناحیه آماری وجود دارد و شهر های بزرگ پس از لیوبلیانا، شهر های ماریبور، چلیه، کرانی، ولنیه و … است.

حال که با مشخصات عمومی کشور اسلوونی آشنا شدیم، باید ببنیم چگونه برای مهاجرت به این کشور اقدام کرد. روش های مهاجرت به اسلوونی بسیار متفاوت هستند. از جمله این روش ها می توان مهاجرت تحصیلی به اسلوونی، مهاجرت کاری به اسلوونی، مهاجرت سرمایه گذاری به اسلوونی و … اشاره نمود. برای مهاجرت به این کشور ها لازم است تا با گروهی زبده و کارآزموده مشورت کنیم. از این رو می توان گفت بهترین راه برای کسب اطلاعات در زمینه مهاجرت، حضور در موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی است. شما می توانید به راحتی با مراجعه به موسسه حقوقی اصطهباناتی در شهر های شیراز، تهران، اصفهان، مشهد و تبریز با مشاوران و وکلای موسسه در زمینه مهاجرتی خود مشورت نمایید. در ادامه مقاله با ما همراه شوید تا نکات مهم در زمینه اعزام دانشجو به کشور اسلوونی را برای شما بیان کنیم.

اعزام دانشجو به کشور اسلوونی

همان طور که گفتیم برای مهاجرت به کشور اروپایی و کوچک اسلوونی راه های زیادی وجود دارد. از جمله این راه ها می توان به تحصیل در اسلوونی و اخذ ویزای تحصیلی اسلوونی اشاره کرد. همین امر باعث شده تا دانشجویان زیادی متقاضی تحصیل در این کشور باشند. قوانین آموزش عالی در اسلوونی در سال هزار و نهصد و نود و سه میلادی تصویب شده است و تا سال دو هزار و چهار میلادی دستخوش تغییرات بسیاری گردیده است.

مهم ترین ویژگی هایی که در قانون جدید آموزش عالی اسلوونی آورده شده است، عبارتند از: تغییر دانشکده ها به دانشگاه های یکپارچه، ایجاد موسسات آموزش عالی واحد، تفکیک دانشکده های بزرگ ‌تر به چند واحد کوچک تر، تغییر در ساختار سیستم آموزش عالی، اجرای مکمل دیپلم و اجرای تدریجی یک سیستم آموزش عالی طبق اعلامیه بولونیا. آموزش عالی دولتی برای دانشجویان تحت شرایط خاصی به صورت تمام وقت، رایگان است. اما برای دانشجویان بین المللی، اتحادیه اروپا، دانشجویان پاره وقت و دانشجویان تحصیلات تکمیلی پرداخت شهریه ضروری می باشد.

علاوه بر روند تدریس، در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی فعالیت های تحقیقاتی و هنری به صورت گسترده ای صورت می گیرد. برنامه های مطالعاتی در دانشگاه های اسلوونی در سه مرحله صورت می گیرد. برنامه مطالعاتی مرحله اول برنامه تحصیلی در مقطع کارشناسی است که به عنوان برنامه مطالعاتی حرفه ای گرا شناخته می شود. برنامه های تحصیلی موجود در دوره های دوم و سوم در سطح کارشناسی ارشد و دکتری است. این روش سیستم آموزشی بسیار قوی ای را برای تحصیل در دانشگاه های اسلوونی ارائه می دهد و باعث می شود تا دانشجویان بتوانند به راحتی در این کشور تحصیل کنند.

اما ببینیم چرا باید در اسلوونی تحصیل کرد؟! دلیل تحصیل در اسلوونی چیست؟! در بخش بعدی مقاله قصد داریم در ارتباط با دلیل تحصیل در اسلوونی صحبت کنیم و بدانیم چرا باید در این کشور تحصیل کرد.

چرا تحصیل در اسلوونی؟!

در این بخش از مقاله و پس از آشنایی با تحصیل در اسلوونی قصد داریم به این سوال پاسخ دهیم که چرا باید در کشور اسلوونی تحصیل کرد؟! آیا تحصیل در کشور اسلوونی مناسب دانشجویان بین المللی است؟! در ادامه این بخش سعی داریم به تمام این سوالات پاسخ دهیم.‌

یکی از مهم ترین مزیت های دانشگاه های اسلوونی و تحصیل در این کشور این است که اساتید همیشه برای دانشجویان خود زمان دارند و زمان بسیاری را به دانشجویان خود اختصاص می دهند. نکته مهم بعدی این است که مطالعات در این کشور به زبان انگلیسی است. از این رو شما نیازی به یادگیری زبان اسلوونیایی برای مطالعات خود نخواهید داشت. بیشتر مردم اسلوونی به زبان های دیگری مانند انگلیسی، آلمانی، ایتالیایی یا مجارستانی تسلط دارند از این رو شما مشکلی در زمینه زبان نخواهید داشت و به راحتی می توانید به زبان‌ انگلیسی با مردم این کشور سخن بگویید.‌

تحصیل در اسلوونی

تحصیل در اسلوونی

در اسلوونی شما می توانید زندگی در خوابگاه های دانشجویی را انتخاب کنید.‌ اجاره خوابگاه های دانشجویی در کشور اسلوونی در حدود هشتاد تا صد و پنجاه یورو است. همچنین شما می توانید در امارتمان های خصوصی زندگی کنید که هزینه آن کمی بیشتر است اما باز هم نسبت به سایر کشور های اتحادیه اروپا، هزینه زندگی در کشور اسلوونی کم تر است. در این کشور اجاره آمارتمان با تمام امکانات از حدودا صد و شصت و پنج یورو شروع می شود. البته در شهر لیوبلیانا که پایتخت این کشور است هزینه های زندگی حدودا بیست درصد بیشتر خواهد بود.‌ اما باز هم نسبت به سایر کشور های اروپایی ارزان تر است.

نکته مهم دیگر این است که دانشجویی در کشور اسلوونی همراه با مزایای بسیاری است. تقریبا در هشتاد درصد رستوران ها در شهر های دانشگاهی مانند لیوبلیانا، ماریبور، سلجه، کوپر یا کرنج می توانید مزایای دانشجویی دریافت نمایید. به عنوان یک دانشجویی محصل در کشور اسلوونی تخفیف های زیادی را برای بسیاری از فعالیت ها خواهید داشت. به طور مثال شما می توانید در مراکز ورزشی مثلا مکان های مربوط به تناسب اندام، والیبال و کلوپ های فوتبالی با هزینه ای کم ثبت نام کنید. در نهایت این که بیشتر دانشکده ها دارای انجمن های دانشجویی هستند که دارای ارتباطات بین المللی است و به شما این امکان را می دهد که در کارگاه های مختلف شرکت کنید و همچنین کمی مسافرت کنید.

حال که کمی با شرایط تحصیلی در کشور اسلوونی آشنا شدیم به بحث در مورد دانشگاه های این کشور می پردازیم. از این رو در بخش بعدی مقاله قصد داریم در ارتباط با این مسئله صحبت کنیم که دانشکاه های اسلوونی کدام ها هستند و کدام دانشگاه های اسلوونی مورد تایید وزارت علوم یا وزارت بهداشت ایران می باشند.

دانشگاه های اسلوونی برای اعزام دانشجو

دقت داشته باشید که روند اعزام دانشجو به کشور های مختلف مانند کشور اسلوونی با رعایت شرایط خاصی امکان پذیر است. شما قبل از هر اقدامی می بایست در دانشگاه مورد نظر خود پذیرش بگیرید. گرفتن پذیرش به این معنا است که شما در ارتباط با دانشگاه های اسلوونی اطلاعات کافی را دارید. این اطلاعات را هم می توانید از طریق مساوران موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی کسب کنید و هم می توانید از طریق مطالعه وب سایت موسسه به این اطلاعات دست پیدا کنید. در این بخش ما قصد داریم دانشگاه های اسلوونی را به طور خلاصه برای شما ارائه دهیم تا لیستی از این دانشگاه ها را داشته باشید.‌

کشور اسلوونی دارای چهار دانشگاه با سی و هفت دانشکده، سه آکادمی هنری یا کالج حرفه ای، ده موسسه اموزش عالی و تعداد زیادی موسسات خصوصی آموزشی است. از جمله دانشگاه های این کشور می توان به دانشگاه لیوبلیانا، دانشگاه ماریبور، دانشگاه نوا گوریکا و دانشگاه پریمورسکا اشاره نمود. از جمله آکادمی های معروف در این کشور نیز می توان به آکادمی ماریبور و اکادمی هنر های تجسمی لیوبلیانا اشاره نمود.

اما از جمله کالج های بسیار معروف این کشور نیز می توان به کالج بازرگانی سلج، کالج پرستاری جسنینس، کالج کاربردی و مطالعات اجتماعی DOBA، کالج حفاظت از محیط زیست، کالج حقوق اروپا، کالج مطالعات اجتماعی کاربردی نواگوریگا، کالج مهندسی صنایع نوو مستو، کالج مطالعات سازمانی نوو مستو، کالج کار افرینی GEA ، کالج عالی علوم کاربردی لیوبلیونا، کالج عالی بهداشت نوو مستر، دانشکده عالی فناوری و سیستم، دانشکده مدیریت BLED ، دانشکدخ بین المللی تحصیلات تکمیلی ژوزف استفان، دانشکده حسابداری لیوبلیانا و … اشاره نمود.

اما باید ببینیم از بین تمامی این موسسات و دانشکاه ها، کدام یک مورد تایید وزارت بهداشت یا وزارت علوم ایران هستند. و آیا دانشگاهی وجود دارد که در ایران مورد تایید باشد. شما می توانید لیست این دانشگاه های مورد تایید را هر ساله در وب سایت وزارت علوم بیینید. از جمله دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم‌ ایران در کشور ‌ اسلوونی عبارتند از دانشگاه های : دانشگاه لیوبلیانا، دانشگاه نوا گوریگا و دانشگاه پریمورسکا.

حال لازم است تا بیینیم ایا دانشگاهی در اسلوونی مورد تایید وزارت بهداشت ایران قرار گرفته است یا نه!؟ وزارت بهداشت نیز همانند وزارت علوم هر ساله منتشر می شود. تنها دانشگاه مورد تایید وزارت بهداشت در اسلوونی دانشگاه لیوبلیانا است. از این رو می توان به راحتی در این دانشکاه به تحصیل پزشکی در اسلوونی، تحصیل دندانپزشکی در اسلوونی و یا تحصیل داروسازس در اسلوونی بپردازید.‌

دانشگاه لیوبلیانا

دانشگاه لیوبلیانا

سیستم آموزشی در اسلوونی برای اعزام دانشجو

در این بخش از مقاله قصد داریم در ارتباط با سیستم آموزشی در اسلوونی صحبت کنیم. این کشور مانند تعداد زیادی از دانشگاه های اروپایی از سیستم بولونیا پیروی می کنند. در این کشور دوره های تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری ارائه می شود. برای تحصیل در دوره کارشناسی در دانشگاه های اسلوونی لازم است تا سه سال زمان بگذارید. برخی رشته ها البته قرصتی پنج ساله خواهند داشت. سال های کارشناسی ارشد در این کشور بین یک تا دو سال خواهد بود. دوره تحصیلی دکتری در کشور اسلوونی سه ساله تا پنج ساله است و معمولا در شش ترم تحصیلی ارائه می شود.

دقت کنید که هزینه تحصیل در اسلوونی بسیار مناسب است‌. کم ترین هزینه تحصیلی در این کشور را نی توان سه هزار یورو و بیشترین آن را یازده هزار یورو دانست. دقت کنید که برای تحصیل در اسلوونی بورسیه هایی به دانشجویان در مقاطع مختلف ارائه می شود. علاوه بر این بورسیه ها برای گذران زندگی و هزینه زندگی در اسلوونی و یا هزینه های تحصیل در اسلوونی می توان به کار دانشجویی پرداخت و به صورت پاره وقت مشغول به کار شد.

اخذ ویزای تحصیلی اسلوونی برای اعزام دانشجو

در نهایت پس از دریافت پذیرش از دانشگاه های اسلوونی می توانید برای اخذ ویزای اسلوونی جهت تحصیل اقدام نمایید. برای دریافت ویزای تحصیلی اسلوونی می بایست مدارکی ارائه کنید. این مدارک عبارتند از: فرم درخواست ویزا، دو قطعه عکس، پاسپورت، گواهی تمکن مالی، گواهی پذیرش از دانشگاه، بیمه نامه، بلیت رفت و برگشت و … . توجه داشته باشید که برای دریافت ویزای تحصیلی اسلوونی باید مدارک خود را برای اخذ پذیرش دانشگاه ارسال نمایید.

سوالات متداول در ارتباط با اعزام دانشجو به اسلوونی

  1. آیا اسلوونی کشوری مناسب برای تحصیل و زندگی است؟

    بله اسلوونی یکی از کشور های اتحادیه اروپا می باشد که در زمنه زندگی، اقتصاد و تحصیلی پیشرفت های بسیار زیادی داشته و از این رو مکان مناسبی برای تحصیل است.

  2. آیا مدارک تحصیلی دانشگاه های اسلوونی معتبر هستند؟

    بله دانشگاه های اسلوونی از اعتبار بسیار بالایی برخوردار هستند و با داشتن مدارک از دانشگاه های این کشور می توان در کشور های زیادی مشغول به کار و یا تحصیل شد.

  3. زبان تحصیل کورس های دانشگاهی در اسلوونی چیست؟

    تحصیل در دانشگاه های اسلوونی اغلب به زبان انگلیسی می باشد از این رو بسته به شرایط دانشگاه نیاز به مدرک زبان خاصی با نمره مورد نظر خواهد بود.

  4. آیا دانشجویان بین المللی می توانند در اسلوونی کار کنند؟

    بله دانشجویان بین المللی می توانند به صورت پاره وقت در این کشور مشغول به کار شوند.

  5. آیا هزینه زندگی در اسلوونی زیاد است؟

    خیر اسلوونی یکی از کشور های بسیار مقرون به صرفه و ارزان برای زندگی نسبت به سایر کشور های اروپایی است.

  6. آیا تحصیل در دانشگاه های اسلوونی رایگان است؟

    خیر برای تحصیل در دانشگاه های اسلوونی می بایست شهریه پرداخت نمود.

  7. آیا امکان اخذ بورسیه های تحصیلی برای دانشجویان در اسلوونی وجود دارد؟

    بله دانشجویان محصل در دانشگاه های اسلوونی می توانند برای دریافت بورسیه های تحصیلی با داشتن رزومه ای مناسب اقدام کنند.

  8. کدام یک از دانشگاه های اسلوونی مورد تایید وزارت علوم ایران هستند؟

    دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم‌ ایران در کشور ‌ اسلوونی عبارتند از دانشگاه های : دانشگاه لیوبلیانا، دانشگاه نوا گوریگا و دانشگاه پریمورسکا.

  9. کدام دانشگاه های اسلوونی مورد تایید وزارت بهداشت ایران هستند؟

    تنها دانشگاه مورد تایید وزارت بهداشت در اسلوونی دانشگاه لیوبلیانا است.

  10. مدارک مورد نیار برای اخذ ویزای دانشجویی اسلوونی چیست؟

    مدارک لازم برای اخذ ویزای دانشجویی اسلوونی عبارتند از: فرم درخواست ویزا، دو قطعه عکس، پاسپورت، گواهی تمکن مالی، گواهی پذیرش از دانشگاه، بیمه نامه، بلیت رفت و برگشت و … .

  11. آیا اسلوونی کشوری امن برای تحصیل و زندگی است؟

    بله کشور اسلوونی یکی از کشور های با امنیت بالا و عالی برای زندگی و تحصیل است.

 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *