اقامت اسلواکی از طریق ثبت شرکت

جمهوری اسلواکی یک ایالت در اروپای مرکزی است. این کشور دارای بیش از پنج میلیون نفر جمعیت و مساحت حدود 49000 کیلومتر مربع دارد. براتیسلاوا بزرگترین شهر و پایتخت، اسلواکی است. اسلواکی عضو برنامه شهروندی اتحادیه اروپا (از سال 2004)، عضو ناتو، سازمان ملل متحد، سازمان همکاری اقتصادی و توسعه است و از همین رو اقامت اسلواکی از طریق ثبت شرکت را در این مقاله به قلم کارشناس موسسه حقوقی توسعه گران مهر مورد بررسی قرار داده ایم.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

اقامت اسلواکی از طریق ثبت شرکت

امروزه این روش در صورتی که تمام مدارک کامل باشد و هیچ گونه تخلفی در قوانین مهاجرت صورت نگرفته باشد، قابل اطمینان ترین روش قانونی دریافت اقامت در اروپا است و نتیجه مثبت 100 % حاصل می شود. این پروسه شامل ثبت شرکت جدید در اسلواکی به نام فرد خارجی، موسس شرکت که به او اقامت دائم اعطا خواهد شد، و بر اساس تمام کاری (turnkey basis ) که شامل ثبت نام در اداره ثبت تجاری دولتی نیز می شود، صورت می گیرد. مجوز اقامت در مرحله دوم زمانی که موسسه خود را به عنوان مدیر کل معرفی می کند، اعطا می شود. اقداماتی که به تایید وزارت اقتصاد اسلواکی نیاز دارد، مانع ارائه طرح بیزینس می شود و معمولا دریافت تاییدیه سخت ترین قسمت اخذ مجوز اقامت است.

برای ارائه یک طرح بیزینس خوب باید به اندازه کافی وقت و سرمایه داشته باشید و همواره این ریسک وجود دارد که ممکن است طرح بیزینسی شما مورد قبول اسلواکی قرار نگیرد. اگر طرح بیزینس یکی از مدارکی است که باید آماده کنید، تصمیم نهایی برای تایید آن به خلق و خوی کارمند وزارت اقتصاد بستگی دارد!

با ثبت شرکت، مدارک اضافه ثبت دولتی و مدارکی که نشان دهد مدیرعامل هستید را باید ارسال کنید تا هیچ دلیلی برای رد درخواست شما در اداره مهاجرت وجود نداشته باشد. تنها شرط اضافه لازم ارائه گواهی عدم سوابق کیفری و مهاجرتی در کشورهای اروپایی است.

ثبت شرکت برای دریافت اقامت اسلواکی

برای ثبت یک شرکت در اسلواکی یک فرد خارجی فقط نیاز به یک روز کاری در اسلواکی دارد. نوع ویزای شینگن هیچ تفاوتی ندارد. تنها سند مورد نیاز شما یک گذرنامه معتبر مسافرتی است. پس از انتخاب نام شرکت و انواع فعالیت های آن تمام اسناد خود را انتخاب کنید لطفا یکی از آنها را انتخاب کنید که نیازی به مجوز نداشته باشد.

از اول ژانویه 2016 در اسلواکی شما نیازی به سپرده گذاری 5000 یورو به عنوان منشور سرمایه ای ندارید. همه بنیانگذار این شرکت باید انجام شود. شخص باید ثابت کند که او 5000 یورو دارد( نامه بانکی لازم نیست) گواهی اخذ شده توسط افسر اسناد رسمی اسلواکی. خدمات ما همچنین شامل دریافت یک آدرس پستی قانونی در اسلواکی به مدت 1 سال و ارائه یک مدیر داوطلب برای شرکت تان به مدت 4 ماه میباشد. پس از دریافت اجازه اقامت شما خودتان مدیر شرکت خواهید شد.

بعد از اینکه اخذ اقامت را دریافت کردید شما مدیر عامل شرکت خودتان خواهید شد. یک شرکت در اسلواکی میتواند بیش از 50 بنیانگذار داشته باشد. اگر چه ما توصیه می کنیم یک شرکت بیشتر از 3-4 نفر مدیر عامل نداشته باشد. در عرض 12-14 روز کاری ، پس از تایید اسناد توسط دفتر اسناد رسمی شرکت شما در امور خارجه ثبت میشود.

ثبت شرکت برای دریافت اقامت اسلواکی

ثبت شرکت برای دریافت اقامت اسلواکی

شما به یک حساب بانکی در اسلواکی نیاز دارید. شرکت خود را در مقامات مالیاتی ثبت کنید و با یک حسابدار تماس بگیرید که شرکت شما را اداره کند. پس از این روند ثبت نام شرکت شما به پایان خواهد رسید.! در طول سفر شما همچنین میتوانید قرارداد خدمات ما( ثبت شرکت و دریافت اجازه اقامت) را با اساتید دفتر اسناد رسمی تایید کنید.

هزینه ثبت شرکت برای دریافت اقامت اسلواکی

امکان ثبت یک شرکت در اسلواکی وجود دارد. برای انجام این کار، شما باید یک وکیل را در اسلواکی آماده کنید و آن را در سفارت اسلواکی تایید کنید. لطفا یک نسخه از پاسپورت معتبر مسافرتی خود را نیز برای آن شخص ارسال کنید. آدرس دائمی ثبت نام خود را به نام شرکت آینده و کدهای فعالیت های آن، به طوری که فرد میتواند قدرت وکالت را آماده کند.

شما میتوانید اسناد گواهی شده را توسط دی اچ ال ارسال کنید. برای ثبت شرکت 870 یورو پرداخت کنید و برای هر بنیانگذار اضافی 300 یورو) و همچنین 180-396 یورو برای دریافت یک آدرس پستی به مدت 1 سال. در عرض 12-14 روز بعد از دریافت مدارک و پرداخت حق قانونی وکیل ، شرکت شما در دفتر ثبت تجاری کشور اسلواکی ثبت خواهد شد. هنگامی که ثبت شرکت تکمیل شد میتوانید برای مجوز اخذ اقامت به اسلواکی مراجعه کنید.

دریافت اقامت از طریق ثبت شرکت در اسلواکی

برخلاف بسیاری از کشورهای دیگر اتحادیه اروپا، در اسلواکی یک شرکت بنیانگذار خارجی میتواند اجازه اقامت فوری بعد از ثبت شرکت را داشته باشد( هرچند این شرکت حتی برای یک روز هم فعال نبوده باشد). پس از اینکه نامه از طرف ثبت نام دولت دریافت کردید می توانید برای اقامت درخواست دهید، حضور شما در این مرحله الزامی میباشد. پلیس مهاجرت هنگامی که برای ثبت اسناد به اداره مهاجرت می روید اطلاعات بیومتریک شما را دریافت میکند. برای آماده سازی اسناد شما فقط نیاز به 2-3 روز کاری دارید.

اسناد مورد نیاز:

  1. گذرنامه مسافرتی معتبر
  2. 2 قطعه عکس 3*3.5
  3. آماده سازی مدارک چند مرحله مهم دارد که حضور شما در این مراحل الزامی است.

اول از همه این است که باید حساب بانکی را در یک بانک در اسلواکی باز کنید که در آن حداقل 2500 یورو سپرده گذاری کرده باشید و یک نامه بانکی را تایید کرده باشید. اگر بخواهید میتوانید پول را روز بعد بیاورید. طبق قوانین مهاجرت کشور اسلواکی، موسس شرکتی که مایل به درخواست اقامت مجاز است نیز نیاز به تضمین داشتن وجوه کافی برای انجام امور تجاری در اسلواکی را دارد که دارای حساب بانکی است(حداقل مبلغ 20.000 یورو بدون توجه از تعداد نفرات بنیانگذاران. مرحله دیگر این است که آدرس اقامت خود را در اسلواکی تایید کنید.

دریافت اقامت از طریق ثبت شرکت در اسلواکی

دریافت اقامت از طریق ثبت شرکت در اسلواکی

در صورتیکه در اسلواکی مالکیتی ندارید، باید قرار دارد اجاره ملک را انتخاب کنید. ما به شما در پیدا کردن خانه یا آپارتمان کمک میکنیم و قرارداد اجاره نامه را دریافت کنید. قرارداد اجاره باید کل دوره اعتبار نخستین کارت اقامتتان را پوشش دهد( شامل شود). گواهی عدم اعتماد شده ملی باید به زبان اسلواکی توسط مترجم قسم خورده اسلواکی ترجمه شود.

هر گونه ترجمه انجام شده در روسیه یا سایر مترجمان در اسلواکی پذیرفته نخواهد شد. همانطور که ترجمه سوگند نامه حدود 2-3 روز کاری طول میکشد که ترجمه راحت تر خواهد بود. هنگام ترجمه سند اصلی را به ترجمه اضافه کنید. اسناد اساسی مورد نیاز برای اخذ اقامت از طریق ثبت شرکت، به عهده مدیر کل شرکت است.

بعد از اینکه این اسناد آماده و توسط دفتر اسناد رسمی تایید شد باید به اداره پلیس مهاجرت محلی بروید تا درخواست اقامت خود را ارائه دهید و تمام اسناد لازم را ارسال کنید. در این مرحله مقداری هزینه خواهید کرد.  پس از اتمام درخواست میتوانید کشور راترک کنید( اگر یک ویزای معتبر شینگن دارید)

تا زمانیکه کارت شناسایی اقامت خود را دریافت نکردید یا هر کشور که ویزای شینگن فقط قانونی است اگر ویزا داشته باشید.برای اطلاعات بیشتر با مشاورین موسسه تماس بگیرید.

دریافت کارت اقامت اسلواکی از طریق ثبت شرکت

برای دریافت کارت شناسایی شما باید به صورت شخصی اسلواکی را انتخاب کنید یا یک وکیل را آماده کنید. قدرت وکیل را میتوان در طی بازدید خود در اسلواکی انجام داد تا به اداره پلیس مهاجرت در این مورد اجازه داده شود که این مجوز توسط دی اچ ال به شما ارسال شود. اولین شناسه بدون در نظر گرفتن،ماه درخواست تا تاریخ 1 ماه می سال 2018( قبل از پایان دوره حسابدار سالانه برای سال قبل) صادر میشود. پس از دریافت کارت شناسایی، می توانید درخواست اقامت خود را برای اعضای خانواده خود( فرزندان زیر 18 سال والدین بالای 65 سال) درخواست کنید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه شرایط مهاجرت اسلواکی و نحوه مهاجرت از روش های دیگر مثل ثبت شرکت اسلواکی و سرمایه گذاری، می توانید با مشاورین موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) تماس حاصل فرمایید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *