مهاجرت اسلواکی از طریق سرمایه گذاری

امروز ، اسلواکی وفادارترین کشور برای مهاجرت و دریافت اقامت از طریق سرمایه گذاری در بین تمام کشورهای اتحادیه اروپا به حساب می آید. تعداد زیادی از کارخانه های معروف خودروسازی در کشور اسلواکی قرار دارند ، کشاورزی این کشور در حال توسعه است و دفاتر پیشروی IT در جهان در اسلواکی قرار دارد. از آنجا که کشور اسلواکی تنها 5.5 میلیون نفر جمعیت دارد و رشد اقتصادی آن در سطح بالایی قرار دارد، این کشور هنوز هم با وفاداری با مهاجران سرمایه گذار رفتار می کند تا اقتصادش را با متخصصان اشباع کند و سرمایه گذاران را به خود جذب نماید. هر کس حق دارد به عنوان کارآفرین ثبت نام کند یا شرکت خود را در اسلواکی افتتاح نماید و بر این اساس ، یک اقامت موقت دریافت نماید. جهت اخذ اقامت اسلواکی از طریق سرمایه گذاری، هیچگونه محدودیت سنی وجود ندارد و در هر سنی می توانید اقدام به گرفتن اقامت کشور اسلواکی از طریق ویزای سرمایه گذاری کنید.چنانچه به خدمات حقوقی ما مربوط به مهاجرت ، اخذاقامت اسلواکی از طریق ثبت شرکت و سرمایه گذاری علاقمند هستید ، با ما تماس بگیرید . ما آماده هستیم تا همه موارد لازم را برای شما ترتیب دهیم.همچنین می توانید این مقاله را که به همت تیم موسسه حقوقی وکلای برگزیده اصطهباناتی جهت پاسخ به سوالات متداول در زمینه قانون مهاجرت اسلواکی برای شما جمع آوری شده است را مطالعه نمایید.لیست مطالبی که در این مقاله به آن ها خواهیم پرداخت :

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان
  • مهمترین مزایای مهاجرت و اخذ اقامت اسلواکی از طریق سرمایه گذاری
  • انواع سرمایه گذاری جهت اخذ اقامت در اسلواکی
  • گواهی مجوز تجارت جهت اخذ اقامت از طریق سرمایه گذاری
  • تأسیس شرکت مسئولیت محدود (s.r.o.) جهت اخذ اقامت از طریق سرمایه گذاری
  • چه تفاوتی بین این دو نوع سرمایه گذاری جهت اخذ اقامت از طریق سرمایه گذاری در کشور اسلواکی وجود دارد؟
  • کارآفرینی یا ثبت شرکت؟
  • آیا شرایط دیگری مربوط به مهاجرت و اخذ اقامت در اسلواکی از طریق سرمایه گذاری وجود دارد؟
  • چه زمانی می توانم شهروند اسلواکی شوم؟

مهمترین مزایای مهاجرت و اخذ اقامت اسلواکی از طریق سرمایه گذاری:

به طور کلی اقامت در کشورهای عضو اتحادیه اروپا با مزایای بسیاری همراه است که از این میان کشور اسلواکی با مزایای مضاعفی پس از دریافت اقامت از طریق سرمایه گذاری همراه است. که این مزایا عبارتند از:

  • ارزانترین و سریعترین راه برای دریافت اجازه اقامت از طریق سرمایه گذاری در یک کشور اتحادیه اروپا طی 3 ماه.
  • امکان تجارت و کار به صورت رسمی در اسلواکی و همچنین در سراسر اتحادیه اروپا.
  • مالیات کم (19٪ از سود خالص برای کارآفرینان انفرادی ، 21٪ از سود خالص برای یک شرکت).
  • سادگی و امنیت تجارت. در اسلواکی، قوانین به خوبی عمل می کنند و بوروکراسی پیچیده ای وجود ندارد.
  • شیوه صادقانه در کلیه خدمات عمومی.
  • امکان دریافت وام مسکن با سود 1.29 درصد در سال به مدت 30 سال.
  • امکان پیوستن خانواده همزمان با اخذ اجازه اقامت توسط کارآفرین یا مدیر شرکت.
  • ایمنی خانواده. اسلواکی کشوری بسیار آرام و بدون تعارض است.
  • دارای حداقل شرایط لازم برای تمدید اجازه اقامت.
  • بعد از گذشت 5 سال ، کارآفرین و خانواده وی وضعیت مادام العمر اقامت دائم را دریافت می کنند و پس از 10 سال می توانند شهروند اسلواکی شوند.
 مزایای اقامت اسلواکی از طریق سرمایه گذاری

مزایای اقامت اسلواکی از طریق سرمایه گذاری

انواع سرمایه گذاری جهت اخذ اقامت در اسلواکی

در قلمرو اسلواکی ، دو نوع سرمایه گذاری وجود دارد که جذاب ترین نوع سرمایه گذاری برای متقاضیان اجازه اقامت دائم می باشد:

  • انجام تجارت به عنوان شخصی حقیقی با استفاده از مجوز تجارت
  • تاسیس یک شرکت با مسئولیت محدود در اسلواکی که به s.r.o ، معروف می باشد

گواهی مجوز تجارت جهت اخذ اقامت از طریق سرمایه گذاری

مجوز تجارت توسط ثبت تجارت (نام در زبان اسلواکی: Okresný úrad ، odbor živnostenského podnikania) به طور کلی طی 7 روز کاری صادر می شود. اسناد لازم برای دریافت مجوز تجارت به شرح زیر است:

  • فرم رسمی (انتخاب نماینده برای تحویل این تقاضانامه به آدرس اسلواکی ضروری است. موسسه حقوقی ما می تواند این خدمات را به شما ارائه دهد.)
  • اسنادی تایید کننده داشتن محل تجارت در اسلواکی که از صدور آن ها نباید بیش از 90 روز گذشته باشد.
  • ارائه گواهی عدم سو پیشینه از کشور اصلی فرد خارجی
  • ارائه گواهی عدم سو پیشینه از کشور سومی که فرد خارجی در طی سه سال گذشته به مدت طولانی تر از 90 روز طی شش ماه متوالی در آن اقامت داشته است.
  • تصمیم بر تاسیس یک نهاد خارجی که شامل کلیه اطلاعات مربوط به تجارت (فعالیت ها ، محل کار ، نام تجاری ، رئیس تجارت و غیره) می باشد. این مدرک به همراه سایر اسناد مورد نیاز توسط موسسه حقوقی ما تهیه می شود.

تأسیس شرکت مسئولیت محدود (s.r.o.) جهت اخذ اقامت از طریق سرمایه گذاری

پس از دریافت اطلاعات مربوط به تاسیس شرکت با مسئولیت محدود از مشتری، ما کلیه اسناد را تهیه خواهیم کرد و آنها را از طریق ایمیل (یا از طریق پست) برای مشتری ارسال می نماییم. پس از دریافت اسناد امضا شده ، درخواست ثبت شرکت را ارسال می کنیم. مجوز تجارت توسط ثبت تجارت (نام در زبان اسلواکی: Okresný úrad ، odbor živnostenského podnikania) به طور کلی طی 7 روز کاری صادر می شود.سپس درخواست ثبت نام تجاری (ثبت نام Obchodný) ارسال می شود. ثبت تجاری حدود 10 روز کاری زمان می برد. پس از ثبت نام ، شرکت ایجاد شده و می توانید شروع به کار کنید.

چه تفاوتی بین این دو نوع سرمایه گذاری جهت اخذ اقامت در کشور اسلواکی وجود دارد؟

در مجموع این دو نوع سرمایه گذاری تفاوت های زیادی ندارند و افراد صرفا با توجه به شرایط و میزان دارایی خود یکی از این دو نوع سرمایه گذاری را می توانند انتخواب کنند با این حال تعدادی از این تفاوت ها عبارتند از:

  • اقامت موقت به منظور سرمایه گذاری باید به فرد خارجی که به نمایندگی از یک شرکت بازرگانی عمل می کند و ارتباط کاری با شرکت ندارد، صادر شود. این بدان معناست که سهامدار ( سهامداران ) شرکت می توانند تصمیمی بگیرند که شخصی مدیر یا مجری آن شرکت باشد.
  • در شرکت مسئولیت محدود، می توان بیش از یک مدیر یا سهامدار اول وجود داشته باشد. از طرف دیگر انجام سرمایه گذاری به عنوان یک شخص حقیقی به این معنی است که فقط یک نفر می تواند بنیانگذار و مدیر اول باشد.
  • اگر علاقه مند به تاسیس شرکت مسئولیت محدود هستید ،مدیر اول باید شهروند اتحادیه اروپا ، شهروند یک کشور OECD یا شخصی با اجازه اقامت در اسلواکی باشد. اگر شما یک شهروند غیر اتحادیه اروپا هستید و این شرط را نمی توانید برآورده کنید ، می توانید به سرمایه گذاری از طریق کارآفرینی به عنوان یک شخص حقیقی بپردازید.

کارآفرینی یا ثبت شرکت؟

همه افرادی که تصمیم گرفتند بر اساس شغل خود به اسلواکی مهاجرت کنند ، در تردید هستند که کدام نوع قانونی را برای انجام کار در اسلواکی انتخاب کنند؟ کدام بهتر است: کارآفرینی یا ثبت شرکت در اسلواکی ؟در جدول زیر مزایا و معایب اصلی کارآفرینی و شرکتهای اسلواکی را ارائه داده ایم:

گزینه هااز طریق کارآفرینیاز طریق ثبت یا خرید شرکت
شرایط اخذ اجازه اقامتسپرده گذاری 5000 یورو در حساب شرکت و 2600 یورو در حساب شخصی است.سپرده گذاری 22000 یورو در حساب شرکت  و 2600 یورو در حساب شخصی .
شرایط تمدید اجازه اقامتمالیات های پرداخت شده به مبلغی کمتر از 300 یورو برای سال گزارش شده. در دسترس بودن یک حساب شخصی با سپرده 2600 یورومالیات های پرداخت شده به مبلغ حداقل  3500  یورو برای سال گزارش شده. در دسترس بودن یک حساب شخصی باسپرده2600 یورو
مالیات و کسر مالیات19 درصد مالیات بر درآمد برای هر فرد ؛ اگر گردش مالی سال گذشته بیش از 4500 یورو باشد ، باید سهم کمک های اجتماعی و بازنشستگی به مبلغ 150 یورو در ماه پرداخت شود. کسر اجباری 68 یورو در ماه برای بیمه.21 درصد  مالیات بر درآمد؛ 7 درصد  سود سهام. در صورت عدم وجود کارمند ، کمک های اجتماعی و مستمری وجود ندارد.
پرداخت اضافی مالیاتی250  یورو در سال به ازای هر کودکندارد
سهولت دسترسی به بودجهشما می توانید بدون محدودیت پول را برداشت یا واریز کنید.شما دارایی های خود را فقط از طریق برداشت سود سهام یا از طریق هزینه های اداری که نیاز به مستند سازی دارد، می توانید  جابجا کنید.
تعداد مدیرانفقط کارآفرینحداکثر 50  نیرو در یک شرکت
تعداد کارکنانمحدودیتی نداردمحدودیتی ندارد
محدوده مسئولیتتمام دارایی فرد در سود و زیان مورد تاثیر قرار می گیردشرکت مسئولیت محدود دارد و تنها با دارایی های شرکت و سرمایه سهامی در زیان ها مورد تاثیر قرار می گیرند .
محدودیت در فعالیت در اتحادیه اروپاهیچ محدودیتی در  ارائه  گواهی پرداخت کننده مالیات بر ارزش افزوده وجود ندارد.هیچ محدودیتی در ارائه گواهی پرداخت کننده مالیات بر ارزش افزوده وجود ندارد
پرداخت کننده مالیات بر ارزش افزودهبه صورت داوطلبانه در هر زمان و یا اجباری در صورت گردش بیش از 50000 یورو در سال.به صورت داوطلبانه در هر زمان و یا اجباری در صورت گردش بیش از 50000 یورو در سال.
مزایای اضافهشرایط و مدارک  کمتری برای تمدید اجازه اقامت دارد. بیمه اجباری 68 یورویی در ماه هم برای کارآفرین و هم برای فرزندانش را در بر می گیرد.وضعیت عالی و مستحکم شرکت اروپایی. در گردش های مالی بالا ، مجموع مالیات کمتر از کارآفرینی می باشد.
چه کسی مناسب است؟برای مشاغل کوچک،  به عنوان مثال: آرایشگاه ، خدمات تنظیف ، تجارت خرده فروشی بستنی ، قهوه و غیره و همچنین برای کارکنانی که طبق یک توافق نامه با کارفرما کار می کنند.برای هر تجارتی با گردش مالی بالا.

آیا شرایط دیگری مربوط به مهاجرت و اخذ اقامت در اسلواکی از طریق سرمایه گذاری وجود دارد؟

بله ، ثبت شرکت یا تجارت فقط اولین قدم است.متقاضی باید موارد زیر را فراهم نماید:

  • مسکنی جهت اقامت
  • افتتاح دو حساب شخصی و کاری
  • دریافت گواهی عدم سابقه کیفری برای هر یک از اعضای خانواده ، از جمله کودکان بالای 14 ارائه گواهی ازدواج در صورت متاهل بودن و نیاز به اجازه اقامت برای همسر
  • شناسنامه فرزندانتان

چنانچه تصمیم گرفته اید که کدام نوع سرمایه گذاری در اسلواکی برای شما قابل قبول تر است ، موسسه حقوقی وکلای برگزیده اصطهباناتی لیست اسناد لازم برای دریافت اجازه اقامت را بر اساس کارآفرین یا ثبت و خرید یک شرکت را برای شما فراهم نموده است:

  • درخواست دریافت مجوز اقامت در اسلواکی که به زبان اسلواکی پر شده است ؛
  • گذرنامه با ویزای نوع D
  • گواهی عدم سو پیشینه به همراه مهر رسمی
  • استعلام از بانک در مورد در دسترس داشتن بودجه مورد نیاز: برای کارآفرینان فردی -سپرده 5،000 یورویی در حساب شرکت و 2600 یورویی در حساب شخصی ، برای یک شرکت – سپرده 22000 یورویی در حساب شرکت ، 2600 یورویی در حساب شخصی ؛
  • ثبت نام در قلمرو اسلواکی؛
  • گواهی کارآفرینی یا اسناد قانونی شرکت؛
  • دو قطعه عکس رنگی 3 در 3.5 سانتی متری.

در زمان ثبت نام برای اجازه اقامت از تاریخ کلیه مدارک نباید بیشتر از 90 روز گذشته باشد.جمع آوری این اسناد به تنهایی بسیار دشوار است و احتمال اشتباه وجود دارد که هر اشتباه موجب پذیرفته نشدن درخواست دریافت اجازه اقامت می شود. موسسه ما به طور حرفه ای خدمات جمع آوری اسناد و اخذ اجازه اقامت اسلواکی را به شما ارائه می دهد.

از سال 2018 در بیشتر موارد ، ماموران امور خارجی کشور اسلواکی هنگام ورود به اسلواکی خواستار ارائه برنامه تجاری از مهاجرانی که بر اساس سرمایه گذاری وارد این کشور می شوند، می باشد. این برنامه تجاری باید الزامات قانونی را برآورده کند. در صورت عدم تصویب طرح تجاری توسط وزارت اقتصاد ، درخواست اجازه اقامت رد می شود. شما می توانید در هنگام ورود به بازار کار اسلواکی ، خدمات ما را در زمینه تهیه برنامه تجاری بررسی کنید.در نهایت این نکته را نیز در نظر بگیرید که بر اساس آخرین مقررات ، خارجی ها بعد از سرمایه گذاری باید حداقل نیمی از سال را در اسلواکی اقامت داشته باشند. در غیر این صورت ممکن است تمدید اجازه اقامت اسلواکی آن ها با مشکلاتی مواجه شود. لطفا توجه داشته باشید که دلیل اصلی درخواست اجازه اقامت ، زندگی در اسلواکی است.پس از دریافت اقامت اسلواکی از طریق سرمایه گذاری، افرادی که تمایل به دریافت تابعیت این کشور دارند باید در آزمون زبان اسلواکیایی شرکت کرده و نمره قبولی کسب کنند.

سوالات متداول درباره مهاجرت ‌و اقامت اسلواکی از طریق سرمایه گذاری:

1- مزایای مهاجرت و اقامت در اسلواکی چیست؟

  • ارزان و سریع بودن
  • امکان فعالیت تجاری در اسلواکی و سراسر اتحادیه اروپا
  • مالیات پایین
  • ثبات اقتصادی
  • امنیت اجتماعی
  • شرایط اداری آسان تر
  • امکان پیوستن خانواده
  • بروکراسی اداری کمتر
  • امکان دریافت اقامت دائم و شهروندی
  • امکان دریافت وام طولانی مدت با سود پایین

2- انواع راه های اخذ اقامت از طریق سرمایه گذاری در اسلواکی کدامند؟سرمایه گذاری از طریق کار آفرین.سرمایه گذاری از طریق ثبت یا خرید شرکت

3- چه مدت زمان می برد تا یک شرکت در اسلواکی ثبت شود ؟از زمان شروع این فرایند تا دریافت مجوز فعالیت و ثبت شرکت 17 روز زمان می برد.

4- برای ثبت شرکت به چه مجوز هایی نیاز می باشد؟برای ثبت یک شرکت تجاری باید ابتدا مجوز تجاری دریافت نمایید که این کار از طریق ارائه درخواست به اداره ثبت شرکت ها صورت می گیرد .

5- صدور مجوز تجاری چقدر زمان می برد ؟ از زمان ارائه درخواست صدور این مجوز 7 روز زمان می برد .

6- تفاوت سرمایه گذاری از طریق کارآفرینی به عنوان شخصی حقیقی و ثبت شرکت چیست؟

سرمایه گذاری به عنوان یک شخص حقیقی :

  • تنها یک نفر می تواند مدیر باشد
  • مالیات بر درآمد 19 درصدی
  • مناسب برای مشاغل کوچک
  • تحت تاثیر قرار گرفتن تمام دارایی های سرمایه گذار در صورت بروز مشکل
  • سپرده گذاری 5000 یورویی در حساب تجاری

ثبت شرکت مسئولیت محدود :

  • امکان داشتن چندین مدیر
  • مالیات بر درآمد 21 درصدی به همراه 7 درصد مالیات بر سود سهام
  • مناسب برای مشاغل با گردش مالی بالا
  • تحت تاثیر قرار گرفتن دارایی های متعلق به شرکت و سهام شرکت سرمایه گذار در صورت بروز مشکل
    سپرده گذاری 22000 یورویی در حساب تجاری

7- چه اسناد و مدارکی برای دریافت اجازه اقامت اسلواکی از طریق سرمایه گذاری مورد نیاز است ؟

  • فرم درخواست اجازه اقامت
  • اسناد شرکت یا گواهی مجوز تجاری
  • دو قطعه عکس 3 در 4
  • گواهی عدم سو پیشینه
  • گذرنامه معتبر به همراه ویزای نوع D
  • گواهی ازدواج در صورت درخواست اقامت برای همسر
  • شناسنامه فرزندان
  • استعلام صورت حساب بانکی

8- پس از چند سال اقامت از طریق سرمایه گذاری اقامت دائم کشور اسلواکی صادر می شود؟پس از 5 سال اقامت از طریق سرمایه گذاری می توانید برای اجازه اقامت دائم درخواست دهید .

9- پس از چند سال اقامت دائم می توان برای شهروندی کشور اسلواکی درخواست داد؟پس از 10 سال اقامت دائم از طریق سرمایه گذاری می توانید برای شهروندی کشور اسلواکی درخواست دهید.

10- آیا امکان دریافت اقامت دائم یا شهروندی از طریق اقامت از طریق سرمایه گذاری وجود دارد؟بعد از گذشت 5 سال ، کارآفرین و خانواده وی وضعیت مادام العمر اقامت دائم را دریافت می کنند و پس از 10 سال می توانند شهروند اسلواکی شوند.

11- حداقل میزان سپرده گذاری جهت دریافت اقامت در اسلواکی چقدر است؟ حداقل میزان سپرده گذاری جهت دریافت اقامت اسلواکی از طریق کارآفرینی 5000 یورو در حساب تجاری و 2600 یورو در حساب شخصی و میزان سپرده گذاری جهت دریافت اقامت اسلواکی از طریق ثبت شرکت مسئولیت محدود 22000 یورو در حساب شرکت و 2600 یورو در حساب شخصی می باشد.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *