مهاجرت به فیلیپین

جزیره زیبای فیلیپین که به دلیل جاذبه های گردشگری و طبیعی فراوان توریست های زیادی را به خود جذب کرده است در حال حاضر به یکی از مقاصد مهاجرتی تبدیل شده است. بر این اساس این مقاله به بررسی روش های مهاجرت به این کشور و روند اخذ اقامت این جزیره زیبای آسیایی می پردازد. در این مقاله می خوانید:

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

چرا مهاجرت به فیلیپین؟

سواحل رویایی و زیبا و جنگل های بکر و انبوه جزیره شگفت انگیز فیلیپین این کشور را به یک مقصد رویایی برای جهانگردان تبدیل کرده است. این کشور زیبا که دارای ۷۰۰۰ جزیره بزرگ و کوچک است به عنوان یک گزینه مناسب برای مهاجرت متقاضیان محسوب می شود. کشور فیلیپین یکی از کشورهای آسیایی پیشرفته در جنوب شرقی آسیا قرار دارد. این کشور با تسهیل روند مهاجرت متقاضیان کمک شایانی به اقتصاد و سرمایه گذاری این کشور کرده است. وجود دانشگاه های معتبر و کالج های پزشکی برتر و بالا بودن کیفیت و سیستم آموزشی این کشور مهاجران تحصیلی زیادی را به این کشور جذب کرده است. سیاست های سرمایه گذاری در بخش خارجی و تسهیل قوانین ساخت و ساز برای سرمایه گذاران خارجی موجب شده است تا سرمایه گذران خارجی با روش های مختلف برای اخذ اقامت این کشور اقدام کنند.

در گذشته قوانین مهاجرت از طریق کار و ازدواج در فیلیپین بسیار سخت و پیچیده بود اما دولت فیلیپین با تسهیل روند مهاجرت به امر سرمایه گذاری خارجی و سودآوری و رونق اقتصادی این کشور کمک زیادی کرد. بالا بودن رشد اقتصادی و پایین بودن نرخ تورم از عواملی می باشند که موجب ترغیب سرمایه گذاران خارجی به سرمایه گذاری در این کشور شده است. پایین بودن هزینه زندگی در فیلیپین و تحصیل درفیلیپین جزیره ای شگفت انگیز از دیگر عوامل مهاجرت به این کشور محسوب می شود.

تضاد زیبای سنت و مدرنیته و فرهنگ و آداب و رسوم غنی و تاریخ زیبای این کشور در هر جای این جزیره سبز و در نگاه جهانگردان و مهاجران دیدنی و شگفت به نظر می رسد. رضایت مهاجران از زندگی و کار در این کشور و زندگی مسالمت آمیز افراد با هر نژاد و دین و مذهب در کنار هم، بالا بودن کیفیت آموزشی دانشگاه های این کشور و رواج زبان انگلیسی از دیگر عوامل افزایش مهاجرت به این جزیره شده است. آب و هوای مطلوب و بی نظیر، بالا بودن استانداردهای زندگی، ثبات اقتصادی و اجتماعی و امنیت و آرامش فضا و جو مناسبی را برای کار و زندگی و اقامت مهاجران در این کشور به وجود آورده است. راحت بودن روند اخذ ویزای تحصیلی و یا سرمایه گذاری و وجود امکانات رفاهی و تفریحی این کشور را به مقصدی جذاب برای گردشگران و مهاجران تبدیل کرده است.

در همین راستا مشاوران و وکلای زبده موسسه حقوقی و مهاجرتی وکلای برگزیده اصطهباناتی در جهت بررسی چگونگی اخذ اقامت و مهاجرت به این کشور هزار جزیره ای این مقاله را تهیه کرده اند. اگر کشور فیلیپین در فهرست مقاصد مهاجرتی شما قرار دارد و نیاز به آگاهی بیشتر در مورد این کشور دارید، مطالعه این مقاله را از دست ندهید و با ما همراه باشید.

مهاجرت به فیلیپین از طریق تحصیل

متقاضی اخذ اقامت کشور فیلیپین از طریق تحصیل نیز می تواند اقامت این کشور را اخذ کند. متقاضیان اخذ اقامت و مهاجرت به کشور فیلیپین از طریق تحصیل در این کشور می توانند زمینه لازم برای اخذ اقامت فیلیپین را فراهم کنند. پایین بودن هزینه های تحصیل و بالا بودن کیفیت فضای آموزشی و دانشگاهی این کشور موجب شده است تا هر روز به تعداد مهاجران تحصیلی به این کشور شگفت آسیایی اضافه شود. دانشگاه های این کشور دارای امکانات آموزشی پیشرفته و آزمایشگاه های مدرن و سیستم های آموزشی نوین می باشد.

مهاجرت به فیلیپین از طریق تحصیل

مهاجرت به فیلیپین از طریق تحصیل

دانشگاه های برتر فیلیپین

دانشگاه ها و کالج های پزشکی فیلیپین از اعتبار بالایی در میان دانشگاه های پزشکی جهان برخوردار هستند. تحصیل در دوره پزشکی MBBS برای متقاضیانی است که قصد تحصیل پزشکی در دوره کارشناسی را دارند.گذراندن این دوره پزشکی به عنوان یک دوره مقدماتی برای پزشکان محسوب می شود. دارا بودن رزومه تحصیلی علمی قوی، دارا بودن مدرک مهارت زبان انگلیسی با نمره آیلتس ۶ و دارا بودن ویزای تحصیلی این کشور از جمله مدارک لازم برای تحصیل در این کشور می باشد. دانشجویان در کشور فیلیپین با اخذ مجوز کار پاره وقت دانشجویی می توانند تا ۳۰ ساعت در هفته به کار دانشجویی بپردازند.

دانشجویان پس از فارغ تحصیلی در فیلیپین می توانند برای اخذ اقامت این کشور به کار و اشتغال بپردازند و با یافتن کار ویزای تحصیلی خود را به ویزای کاری تبدیل کنند. تحصیل در فیلیپین موجب اخذ اقامت این کشور نمی شود. اما دانشجویان با تجربه و مهارت کاری کسب شده در دوران دانشجویی به واسطه اشتغال دانشجویی می توانند زمینه لازم را در اشتغال پس از فارغ تحصیلی فراهم کنند. دانشجویان از روش های دیگر مانند ازدواج با تبعه این کشور، سرمایه گذاری و ثبت شرکت نیز می توانند اقامت این کشور را اخذ کنند.

در حال حاضر در حدود ۲۳۰۰ دانشگاه و موسسه آموزش عالی در کشور فیلیپین جود دارد. دانشگاه های کشور فیلیپین دارای ۵۰۰۰ دانشجوی بین الملل از سرتاسر جهان می باشد. در کشور فیلیپین ۷ دانشگاه دولتی و ۱۵ پردیس دانشگاهی وجود دارد. بالا بودن کیفیت آموزشی دانشگاهی و پایین بودن هزینه های زندگی و تحصیل این کشور موجب شده است تا مهاجران در بسیاری از نقاط مختلف جهان برای تحصیل در این کشور ترغیب شوند.دانشگاه دولتی فیلیپین از معتبرترین دانشگاه های این کشور محسوب می شود. این دانشگاه در رتبه بندی ها و رنکینگ های جهانی برترین دانشگاه های جهان در رتبه ۴۰۱ جهانی قرار دارد. این دانشگاه در رتبه بندی های برترین دانشگاه های قاره آسیا رتبه ۷۰ را کسب کرده است. دانشگاه UP در سال ۱۹۰۸ تاسیس شد. زبان تحصیل در این دانشگاه زبان انگلیسی است که یکی از عوامل جذب دانشجویان بین المللی محسوب می شود. تحصیل در رشته های زبان انگلیسی، ادبیات، مدیریت و علوم اجتماعی این دانشگاه تاکنون بسیار موفقیت آمیز بوده است. از برترین دانشگاه های فیلیپین دانشگاه های زیر را می توان نام برد:

  • دانشگاه مانیلا: این دانشگاه که یک دانشگاه تحقیقاتی می باشد در رتبه بندی و رنکینگ جهانی برترین دانشگاه های جهان دارای رتبه ۵۰۱ تا ۵۵۰ جهانی می باشد. این دانشگاه دارای رتبه ۱۱۴ آسیایی نیز می باشد. این دانشگاه که دارای ۴ پردیس بزرگ می باشد، در فهرست ۲۰۰ دانشگاه برتر با تدریس به زبان انگلیسی قرار دارد.
  • دانشگاه دیلیمان: این دانشگاه دولتی در رتبه بندی و رنکینگ برترین دانشگاه های جهان دارای رتبه ۴۰۱ تا ۴۱۰ جهانی می باشد. این دانشگاه دارای رتبه ۷۵ آسیایی است و از لحاظ ادبیات و فرهنگ یکی از برترین دانشگاه های جهان محسوب می شود.
  • دانشگاه سانتو: این دانشگاه که از قدیمی ترین دانشگاه های فیلیپین محسوب می شود، یک دانشگاه خصوصی است. این دانشگاه دارای رتبه جهانی ۷۰۱ و رتبه آسیایی ۱۴۳ می باشد.

تحصیل در فیلیپین

کشور فیلیپین به دلیل بالا بودن کیفیت آموزشی دانشگاه ها و پایین بودن هزینه های تحصیل و زندگی یکی از مقاصد مهم مهاجرت تحصیلی به شمار می آید. متقاضیان بنا به بالا بودن سطح آموزشی دانشگاه ها، بالا بودن کیفیت و سیستم آموزشی تحصیلی، مدرک های مورد اعتبار و باارزش و امنیت اجتماعی و اقتصادی این کشور را برای تحصیل انتخاب می کنند. البته تحصیل در کشور فیلیپین موجب اخذ اقامت دائم و تابعیت این کشور نمی شود بلکه تحصیل در این کشور زمینه لازم برای یافتن شغل را فراهم می کند. در واقع دانشجویان پس از فارغ تحصیلی از دانشگاه های این کشور و یافتن شغل مناسب با تبدیل ویزای تحصیلی خود به ویزای کار می توانند پس از گذشت مدت مشخصی اقامت دائم این کشور را اخذ کنند.دانشجویان با اخذ مجوز کار پاره وقت دانشجویی در دوران تحصیل در دانشگاه های این کشور می توانند ضمن تحصیل به کار و اشتغال نیز بپردازند و از این طریق نه تنها بخشی از هزینه های تحصیل و زندگی خود در این کشور را تامین کنند، بلکه زمینه لازم در جهت کسب تجربه کاری برای اشتغال و فعالیت پس از فارغ تحصیلی را فراهم کنند.

متقاضیان تحصیل در دانشگاه های فیلیپین باید دارای مدرک دیپلم متوسطه باشند. متقاضیان برای اخذ پذیرش در برخی دانشگاه های فیلیپین ملزم به شرکت در آزمون ورودی می باشند. این آزمون که NSAT نام دارد، به عنوان ملاک و معیار اخذ پذیرش در نظر گرفته می شود. هر دانشگاه آزمون مختص به خود را برگزار می کند. دانشگاه های خصوصی نیز آزمون های مخصوص خود را دارند. تفاوت میان آزمون های دانشگاه های خصوصی و دولتی این است که آزمون های دانشگاه های دولتی دشوارتر است و از طرف وزارت علوم طرح می شود. در برخی دانشگاه ها متقاضی برای اخذ پذیرش باید ریزنمره های دیپلم را نیز ارائه دهد.

مقاطع تحصیلی در فیلیپین

مهاجرت از طریق تحصیل به کشور فیلیپین از راحت ترین روش های اخذ اقامت این کشور است. وجود دانشگاه های برتر انگلیسی زبان موجب شده است تا مهاجران به راحتی این کشور را برای تحصیل انتخاب کنند. اگر متقاضی فاقد مهارت و تسلط به زبان انگلیسی باشد، می تواند در دوره های آمادگی زبان انگلیسی در این کشور شرکت کند و پس از کسب مهارت لازم تحصیل در دانشگاه های این کشور را شروع کند.پایین بودن هزینه تحصیل در فیلیپین و کیفیت بالای آموزشی دانشگاهی و تاکید بر تحقیق و پژوهش از عوامل جذب مهاجران تحصیلی به این کشور محسوب می شود. قرار داشتن دانشگاه های این کشور در میان برترین دانشگاه های جهان خود نمایانگر سیاست های دولت فیلیپین در اتخاذ روش هایی به منظور توسعه علم و فناوری به شمار می آید.دانشگاه های فیلیپین در رشته ها و مقاطع مختلف تحصیلی دانشجو می پذیرند.

مقطع تحصیلی لیسانس فیلیپین: متقاضیان تحصیل در دوره لیسانس و کارشناسی فیلیپین می توانند در دوره های مهندسی، موسیقی، مامایی، پرستاری و دیگر رشته ها تحصیل کنند. رشته های مامایی و پرستاری از رشته های پرطرفدار در این کشور محسوب می شوند. طول مدت تحصیل در دوره کارشناسی ۴ سال می باشد. متقاضی تحصیل در مقطع کارشناسی فیلیپین باید دارای مدرک دیپلم و ریزنمره های دبیرستان باشد. دانشگاه های فیلیپین در مقطع کارشناسی به انگلیسی تدریس می کنند. برای تحصیل در دانشگاه های انگلیسی زبان ارائه مدرک مهارت زبان انگلیسی آیلتس و یا تافل الزامی است.دانشجویان به منظور اخذ پذیرش در دوره لیسانس در این کشور باید دارای مدرک دیپلم متوسطه باشند. علاوه بر این ارائه ریزنمره های تحصیلی اهمیت فراوانی دارد. متقاضیان باید در آزمون ورودی شرکت کنند و نمره لازم را کسب کنند. متقاضی به منظور تحصیل در دوره ۴ ساله کارشناسی و لیسانس باید یک دوره یک ساله پیش نیاز را بگذراند.

مقاطع تحصیلی در فیلیپین

مقاطع تحصیلی در فیلیپین

مقطع تحصیلی فوق لیسانس فیلیپین: متقاضیان تحصیل در دوره فوق لیسانس و کارشناسی ارشد فیلیپین باید دارای مدرک کارشناسی باشند. طول مدت تحصیل در این دوره ۲ سال می باشد. . مقطع کارشناسی ارشد یا به صورت تدریس دروس و شرکت در سمینارهای آموزشی و ارائه مقاله های علمی می باشد و یا به صورت تمرکز بر تحقیق و پژوهش علمی می باشد. ارائه پایان نامه در پایان مقطع کارشناسی ارشد از موارد مهم تحصیل در این مقطع می باشد.تمرکز بر تحقیق و پژوهش علمی برای رشته های مهندسی و علوم انسانی لحاظ شده است. دانشجو با اخذ مدرک کارشناسی ارشد می تواند در دوره دکترا این کشور شرکت کند. دانشجویان با دریافت بورسیه ها و کمک هزینه های تحصیلی می توانند بخش زیادی از هزینه های تحصیل و زندگی خود در کشور فیلیپین را تامین کنند.دانشجو باید برای تحصیل در این دوره یک طرح پژوهشی و تحقیقی ارائه دهد. دانشجو باید در پایان این دوره پایان نامه تحقیقی خود را ارائه دهند. دانشجویان برای اخذ پذیرش در دوره کارشناسی ارشد باید دارای مدرک مهارت زبان با حداقل نمره ۶ باشد. علاوه بر این دانشجو باید در آزمون پذیرش نیز شرکت کند.

مقطع تحصیلی دکترا فیلیپین: متقاضیانی که قصد تحصیل در دوره دکترا فیلیپین را دارند، باید دارای مدرک کارشناسی ارشد باشند و در مدت ۵ سال تحصیل خود را تمام کنند. دارا بودن پایان نامه علمی و تحقیقی معتبر از شرایط مهم تحصیل در این مقطع است. مقطع دکترا در فیلیپین به صورت علمی پژوهشی می باشد و دانشجو باید با نظارت دو استاد راهنما کار تحقیقاتی برای ارائه تز دکترا خود را انجام دهد. دانشجویان مقطع دکترا فیلیپین می توانند با اخذ مجوز کار دانشجویی و استفاده از بورسیه های مالی و کمک هزینه های تحصیلی دانشگاه تا حد زیادی از هزینه های زندگی خود در مدت تحصیل در این کشور را تامین کنند. دانشجویان دوره دکترا باید طرح پژوهشی خود را ارائه دهند. دانشجویان برای اخذ پذیرش دوره های دکترا باید دارای مدرک مهارت زبان ۷ باشند. علاوه بر این دانشجویان در مدت تحصیل به دو استاد راهنما و یک استاد مشاور نیاز دارند.

مهاجرت به فیلیپین از طریق کار

متقاضی اخذ اقامت و مهاجرت به این کشور از طریق اخذ ویزای کار فیلیپین می تواند برای اقامت این کشور درخواست دهد. بالا بودن نرخ بیکاری در این کشور موجب شده است تا درصد موفقیت متقاضیان در اخذ اقامت این کشور از طریق اخذ ویزای کار کاهش یابد اما اگر متقاضی دارای مهارت و تخصص کاری ویژه باشد و رزومه و سوابق کاری مطلوبی داشته باشد، می تواند برای اخذ ویزای کار این کشور اقدام کند.کشور فیلیپین بنا به رشد و رونق سریع اقتصادی نیازمند نیروی کار متخصص و ماهر خارجی است تا چرخ های اقتصادی خود را به گردش درآورد و نرخ رشد توسعه را افزایش دهد. بر این اساس متقاضیان بامهارت و متخصص در زمینه حرفه و کار که قصد اشتغال در کشور فیلیپین را دارند، می توانند از طریق اخذ ویزای کار به کار و اشتغال در این کشور بپردازند. کشور فیلیپین ویزای کار این کشور را برای مشاغل خاص و مورد نیاز صادر می کند. از جمله مشاغل مورد نیاز فیلیپین این موارد را می توان نام برد:

  • مهندس کشاورزی، مهندس صنایع
  • پزشک متخصص، پرستار
  • استاد دانشگاه، معلم، کارمند بانک

متقاضی می تواند در شرکت های بین المللی مشغول کار شود و یا اقدام به سرمایه گذاری در ثبت شرکت کند. سیاست های دولت فیلیپین در جهت تسهیل روند اخذ ویزای کار و اتخاذ رویکردهای جدید به منظور اخذ اقامت کاری به مهاجران در سال های آتی موجب رونق اقتصادی و رشد مالی این کشور خواهد شد.ویزای کار فیلیپین باید در ابتدا توسط وزارت امور خارجه و یا سفارت کشور متقاضی تائید شود. متقاضی ویزای کار در کشور فیلیپین باید از طریق کارفرمای فیلیپینی ویزای کار این کشور را دریافت کند. کارفرمای فیلیپینی درخواست کارمند و کارگر را برای کار در این کشور به اداره مهاجرت فیلیپین ارسال می کند. در صورتی که مشخصات و درخواست متقاضی در سفارت فیلیپین ثبت شده باشد و علاوه بر این ها متقاضی واجد شرایط باشد، با درخواست متقاضی موافقت می شود. در این صورت اگر متقاضی واجد شرایط باشد، تائیدیه درخواست وی به وزارت امور خارجه اعلام می شود. وزارت امور خارجه نیز دستور صدور ویزا را برای متقاضی صادر می کند. متقاضی بدین منظور باید مدارکی را ارائه دهد. از جمله مدارک لازم برای اخذ ویزای کاری فیلیپین موارد زیر را می توان ذکر کرد:

  • ارائه پاسپورت معتبر
  • ارائه فرم تکمیل شده درخواست ویزای کار فیلیپین
  • ارائه گواهی سلامت متقاضی
  • گواهی سوپیشینه
  • گواهی عدم سابقه کیفری متقاضی
مهاجرت به فیلیپین از طریق کار

مهاجرت به فیلیپین از طریق کار

تنوع و گوناگونی فرصت های شغلی در فیلیپین زیاد است و همین امر موجب شده است تا افراد زیادی برای کار و اشتغال به این کشور روی آورند. درآمد متوسط یک کارمند در حدود ۲۰۰ یورو می باشد. به طور کلی کارهای اشتغال زایی و کارآفرینی در کشور فیلیپین بهتر از کارهای اداری و روتین سوددهی و درآمد دارد.

مهاجرت به فیلیپین از طریق سرمایه گذاری

متقاضیان مهاجرت به کشور فیلیپین از طریق سرمایه گذاری می توانند اقامت این کشور را اخذ کنند. سرمایه گذاری در این کشور به منظور اخذ اقامت از راحت ترین روش های مهاجرت به این کشور محسوب می شود. متقاضیان اخذ اقامت کشور فیلیپن از طریق سرمایه گذاری می توانند اقامت این کشور را اخذ کنند.رونق اقتصادی و بازارهای فعال صادرات و واردات و ثبات اقتصادی این کشور موجب ترغیب سرمایه گذاران خارجی برای سرمایه گذاری در این کشور می شود. معیار سرمایه گذاران به منظور سرمایه گذاری در کشورهای خارجی شاخص های اقتصادی مانند نرخ تورم، نرخ بیکاری، رشد اقتصادی، تولید ناخالص داخلی و نرخ مالیات می باشد.

در همین راستا دولت فیلیپین با ایجاد فضای کسب و کار و تجارت مطمئن و امنیت اقتصادی و اجتماعی و ثبات در بازار اقتصاد این کشور سرمایه گذاران را ترغیب به سرمایه گذاری در این کشور می کنند.متقاضی برای اخذ اقامت و تابعیت فیلیپین از طریق سرمایه گذاری باید ویزای اقامت از طریق سرمایه گذاری SIRV را اخذ کند. این ویزا باید توسط اداره مهاجرت و BIO تائید شود. ویزای ویژه سرمایه گذاری تا زمانی اعتبار دارد که سرمایه گذاری در این کشور به صورت فعال باشد و سرمایه گذار در فعالیت اقتصادی و تجاری فعالیت مداوم داشته باشد.

حداقل میزان سرمایه گذاری در کشور فیلیپین به منظور اخذ ویزای سرمایه گذاری در حدود ۷۵.۰۰۰ دلار آمریکا می باشد. متقاضی با دریافت ویزای ویژه سرمایه گذاری فیلیپین می تواند همسر و فرزندان زیر ۲۱ سال خود را در این کشور همراه داشته باشد.سرمایه گذاران با ویزای ویژه SIRV می توانند سرمایه خود را از طریق بانک های لند بانکLBL و بانک توسعه فیلیپین BBPسرمایه گذاری کنند. متقاضیان درخواست ویزای سرمایه گذاری ویژه SIRV باید دارای شرایط زیر باشند:

  • متقاضی سرمایه گذاری ویژه دارای تمکن مالی ۷۵.۰۰۰ دلاری برای سرمایه گذاری در فیلیپین باشد.
  • متقاضی سرمایه گذار نباید مرتکب جرم و جنایتی شده باشد و یا محکوم به جرائم اخلاقی شده باشد.
  • متقاضی سرمایه گذار به بیماری واگیر و یا صعب العلاجی مبتلا نشده باشد.
  • متقاضی سرمایه گذار بنا به بیماری روانی و یا ناتوانایی در بیمارستان بستری نشده باشد.

به طور کلی ثبات اقتصادی، امنیت بازار کسب و کار، پایین بودن نرخ تورم و بیکاری از شاخص های مهم در امر سرمایه گذاری خارجی محسوب می شود. در واقع سرمایه گذاران خارجی در شرایط ثبات اقتصادی و سیاسی و امنیت اجتماعی با اطمینان و خاطر جمع اقدام به سرمایه گذاری می کنند. به طور کلی سرمایه گذاری در بخش گردشگری و یا ساخت و ساز هتل و برج ها و آپارتمان های مسکونی یک سرمایه گذاری مطمئن و سودآور در فیلیپین محسوب می شود.

متقاضی می تواند مبلغی را برای سرمایه گذاری در این کشور ارائه دهد و دولت فیلیپین به طور کلی با سرمایه گذاری موافقت می کند. دولت فیلیپین میزان بودجه اولیه برای سرمایه گذاری از طریق ثبت شرکت در این کشور را در حدود ۷۵.۰۰۰ دلار اعلام کرده است. افتتاح حساب های بانکی در این کشور برای افرادی که دارای کارت اقامت فیلیپین نمی باشند و یا در این کشور اقامت ندارند، به سهولت انجام نمی شود اما اگر متقاضی با ارائه گواهی های بانکی اثبات کند که قصد افتتاح حساب بانکی به منظور اخذ اقامت این کشور را دارد، دولت فیلیپین روند این کار را برای متقاضی تسهیل می کند.

مهاجرت به فیلیپین از طریق سرمایه گذاری

مهاجرت به فیلیپین از طریق سرمایه گذاری

به طور کلی دولت فیلیپین برای سرمایه گذاری در این کشور روش های مختلفی را به متقاضیان ارائه می دهد. از بهترین روش های سرمایه گذاری خارجی در این کشور خرید خانه و ملک می باشد. متقاضی با خرید خانه و آپارتمان می تواند به سرعت اخذ اقامت این کشور را اخذ کند. رونق و رشد بازار مسکن و خرید و فروش ملک در سال های اخیر در این کشور با رشد بالایی همراه بوده است. بازار املاک فیلیپین در چند سال اخیر با رشد ۶.۸ درصدی رونق بیشتری نسبت به قبل داشته است. اگر متقاضی از تمکن مالی مناسب برخوردار نباشد، می تواند با اجاره آپارتمان نیز در این کشور سرمایه گذاری کند.متقاضیان سرمایه گذاری به روش ثبت شرکت در فیلیپین با سرمایه گذاری در این حوزه به سود فراوانی نائل می شوند، چرا که وضعیت اقتصادی و تجارت این کشور حاکی از پیشرفت و درآمد و سود فراوان است. این کشور به عنوان یک فرصت اقتصادی برای سرمایه گذاران محسوب می شود.

مهاجرت به فیلیپین از طریق ثبت شرکت

متقاضیان اخذ اقامت دائم کشور فیلیپین از طریق سرمایه گذاری در ثبت شرکت می توانند اقامت این کشور را اخذ کنند. این روش برای متقاضیانی مناسب است که دارای تمکن مالی کمتری می باشند. متقاضی باید در ابتدا اقدام به ثبت یک شرکت تجاری در کشور فیلیپین کند. این شرکت نیاز به یک مدیر عامل و دو کارمند دارد. البته متقاضی باید توانایی تامین هزینه های مالی شرکت و هزینه های جانبی دیگر را داشته باشد. متقاضی می تواند به صورت شراکت و یا سهامی نیز این شرکت را به ثبت برساند.

پس از ثبت شرکت و انجام فعالیت های اقتصادی و تجاری مربوط به شرکت در صورتی که این طرح تجاری دارای گردش مالی خوبی باشد و بتواند هزینه های زندگی متقاضی و افراد دیگر مشغول کار در آن را تامین کند و به طور کلی این طرح تجاری برای کشور فیلیپین سودآور باشد، متقاضی می تواند پس از چند سال اقدام به اخذ اقامت این کشور کند.ثبت شرکت نیز از روش های سودآور در جهت اخذ اقامت فیلیپین محسوب می شود.

متقاضی در ابتدا باید طرح تجاری خود را ارائه دهد. اگر هدف از اجرای طرح تجاری برای ثبت شرکت مورد تائید دولت فیلیپین قرار گیرد و متاضی سرمایه گذار بتواند برای طرح خود توجیه اقتصادی ارائه دهد، این طرح مورد پذیرش قرار می گیرد.پس از آن متقلضی باید محل مناسبی را برای دفتر شرکت انتخاب کند. دارا بودن بودجه مناسب برای هزینه های شرکت و همچنین انتخاب مدیر عامل و دو کارمند از دیگر موارد ثبت شرکت می باشد.

شرکت تجاری باید در طی مدت مشخص شده به سودآوری برسد و از گردش مالی مناسبی برخوردار باشد. اگر در طی این مدت شرکت تجاری از لحاظ فعالیت اقتصادی در وضعیت خوبی باشد و به سوددهی رسیده باشد، می توان گفت که این نوع سرمایه گذاری موفق بوده است.متقاضی پس از ۳ سال سرمایه گذاری و ثبت شرکت و فعالیت اقتصادی می تواند برای اخذ اقامت این کشور درخواست دهد. پس از ۵ سال فعالیت مداوم و اقامت در کشور فیلیپین، متقاضی می تواند پاسپورت این کشور را دریافت کند. متقاضی با سرمایه گذاری از طریق ثبت شرکت می تواند همسر و فرزندان خود را در این کشور همراه داشته باشد.

مهاجرت به فیلیپین از طریق خرید خانه و ملک

متقاضیانی که قصد سرمایه گذاری در کشور فیلیپین را دارند، می توانند از طریق خرید خانه و ملک در این کشور اقدام کنند. متقاضیان خارجی می توانند در این کشور صاحب خانه و آپارتمان شوند اما نمی توانند مالکیت زمین را داشته باشند. متقاضیان خارجی می توانند مالکیت خانه ها و آپارتمان ها را با مالکیت ۴۰ درصد برای متقاضی خارجی و ۶۰ درصد متقاضی تبعه فیلیپین دارا باشند. متقاضیان خارجی اجازه مالکیت زمین را ندارند و تصاحب ملک در این کشور محدودیت هایی به همراه دارد. اگر متقاضی خارجی قصد خرید ملک و خانه ای در فیلیپین را داشته باشد، می تواند آپارتمان و یا خانه ای را خریداری کند که ۶۰ درصد آن به نام فردی با تابعیت و شهروندی فیلیپین باشد. به طور کلی متقاضیان خارجی می توانند ملک و خانه را در این کشور خریداری کنند و مالک آن باشند اما مالک زمین آن خانه نخواهند شد.

مهاجرت به فیلیپین از طریق خرید خانه و ملک

مهاجرت به فیلیپین از طریق خرید خانه و ملک

مهاجرت به فیلیپین از طریق ازدواج

متقاضی اخذ اقامت کشور فیلیپین از طریق ازدواج با شهروند و تبعه این کشور نیز می تواند به این کشور مهاجرت کند. بدین منظور متقاضی ازدواج باید اثبات کند که این ازدواج صرفا به منظور اخذ اقامت این کشور انجام نشده است و این ازدواج بر پایه علاقه متقابل و تعهد صورت گرفته است. پس از گذشت چند سال از ازدواج در صورتی که واقعی بودن ازدواج ثابت شود و این که متقاضی و همسر وی در یک خانه و به طور مشترک در این کشور زندگی کنند، متقاضی می تواند برای اخذ اقامت دائم این کشور اقدام کند. اگر این زوج در مدت زندگی مشترک صاحب فرزند شوند، روال اخذ تابعیت و شهروندی آن ها سرعت بیشتری می گیرد.به منظور اخذ اقامت و تابعیت فیلیپین متقاضی باید واجد شرایط خاصی باشد و مدارکی را ارائه دهد. از مهم ترین این شرایط و مدارک موارد زیر را می توان ذکر کرد:

  • فرم تکمیل شده ویزا
  • ارائه سند ازدواج به زبان انگلیسی
  • ارائه گواهی عدم سوپیشینه متقاضی
  • ارائه گواهی سلامت جسمی متقاضی
  • ارائه شناسنامه همسر دارای تابعیت فیلیپین
  • ارائه درخواست کتبی از همسر دارای تابعیت فیلیپین
  • رسید پرداخت هزینه های سفارت
  • گواهی مجوز مهاجرت

متقاضی به منظور اخذ اقامت فیلیپین باید ازدواج خود با تبعه و شهروند فیلیپین را به طور رسمی و قانونی انجام دهد. به طور کلی متقاضی باید به منظور ازدواج در این کشور مواردی را لحاظ کند که در زیر به شرح خلاصه آن ها می پردازیم:

  • متقاضی ازدواج باید با ارائه گواهی و اسناد مالی اثبات کند که توانایی تامین هزینه های زندگی خود و همسر خود در طی زندگی مشترک در کشور فیلیپین را دارا می باشد.
  • ازدواج طرفین باید یک ازدواج واقعی و بر اساس علاقه متقابل شکل گرفته باشد و نه صرفا به منظور اخذ اقامت کشور رومانی انجام شود.
  • متقاضی و تبعه فیلیپین باید با ارائه عکس های خانوادگی و بلیط های سفر دونفره و مدارک دیگر ثابت کنند که ازدواج آن ها ازدواج سوری نیست.
  • پس از گذشت ۳ تا ۵ سال از ازدواج، در صورتی که ثابت شود متقاضی با همسر خود در آرامش و دوستی در یک خانه زندگی می کند و رابطه خوبی با هم دارند، متقاضی می تواند برای اخذ اقامت دائم این کشور اقدام کند.
  • همسر متقاضی باید مجوز ورود به کشور فیلیپین را داشته باشد و دارای مجوز اقامت این کشور باشد.
  • متقاضی مرتکب همسر آزاری در دفاتر اجرای قوانین داخلی و خارجی نشده باشد.
  • همسر متقاضی به بیماری واگیر و مسری مبتلا نشده باشد.
  • این ازدواج بر طبق قوانین فیلیپین به رسمیت شناخته شده باشد.
  • دو طرف ازدواج باید بیشتر از ۱۸ سال داشته باشند.
  • متقاضی باید از وضعیت کاری و مالی خوبی برخوردار باشد.
  • اگر متقاضی قبلا ازدواج کرده باشد،ارائه گواهی طلاق الزامی می باشد.
  • اگر همسر سابق متقاضی فوت کرده باشد، ارائه گواهی فوت الزامی می باشد.
  • متقاضی باید واقعی بودن ازدواج خود را با ارائه اسنادی ثابت کند. این اسناد می تواند ارتباط طرفین از طریق عکس های دونفره، حضور در شبکه های اجتماعی و شهادت دوستان باشد. در واقع با ارائه این مدارک متقاضی ثابت می کند که این ازدواج سوری نبوده و فقط برای اخذ ویزا و اقامت این کشور انجام نشده است.

در صورتی که ازدواج متقاضی با شهروند و تبعه فیلیپین یک ازدواج واقعی باشد و صرفا برای اخذ اقامت این کشور صورت نگرفته باشد، متقاضی پس از ۳ سال زندگی مشترک می تواند برای اخذ اقامت این کشور اقدام کند. پس از ۷ سال زندگی مشترک اگر متقاضی شرایط خاصی را رعایت کند، می تواند برای اخذ پاسپورت این کشور درخواست دهد. اگر متقاضی و همسر وی در مدت زمان زندگی مشترک صاحب فرزندی شوند، روند اخذ پاسپورت فیلیپین با سرعت بیشتری انجام می شود.

مهاجرت به فیلیپین از طریق تولد

به طور کلی کشورهای جهان به منظور اعطای تابعیت و شهروندی بر اساس دو قانون عمل می کنند: قانون خون و قانون خاک. بر اساس قانون خون اگر کودکی در یک کشور مشخص از پدر و مادری متولد شود که دارای تابعیت و شهروندی آن کشور باشند، آن کودک نیز تابعیت آن کشور را اخذ می کند. بر اساس قانون خاک اگر کودکی در خاک یک کشور مشخص متولد شود، صرف نظر از تابعیت پدر و مادر، این کودک تابعیت و شهروندی آن کشور را بر اساس تولد در خاک آن کشور اخذ می کند. کشور فیلیپین از این لحاظ بر اساس قانون خون عمل می کند. بر این اساس اگر کودکی که دارای پدر و مادر فیلیپینی است در این کشور متولد شود، این کودک تابعیت فیلیپین را دریافت خواهد کرد.مهاجرت به فیلیپین از طریق قانون خون و بر اساس موارد زیر می باشد:

  • اگر پدر و مادری دارای تابعیت و شهروندی فیلیپین باشند، کودک متولد شده نیز می تواند این تابعیت را دریافت کند.
  • دریافت تابعیت کشور فیلیپین بر اساس قانون خاک در سال های اخیر در این کشور رواج کمتری داشته است.
  • اگر پدر و مادر کودک متولد شده در کشور فیلیپین نامعلوم باشد، دولت این کشور باتوجه به آینده این کودک، تابعیت این کشور را به این کودک اعطا می کند.
  • اگر کودک متولد شده در کشور فیلیپین دارای پدر و مادری باشد که تابعیت این کشور را نداشته باشند، در صورتی که پدر و مادر کودک در وضعیت اقتصادی و مالی خوب و مناسبی باشند، می توانند با لحاظ کردن شرایطی تابعیت این کشور را اخذ کنند.
مهاجرت به فیلیپین از طریق تولد

مهاجرت به فیلیپین از طریق تولد

مهاجرت به فیلیپین از طریق بازنشستگی

متقاضیانی که در سنین بازنشستگی قرار دارند و قصد اخذ اقامت و مهاجرت به کشور فیلیپین را دارند، می توانند از طریق بازنشستگی اقدام کنند. در این روش افراد به دو گروه تقسیم می شوند:

افراد بازنشسته با حقوق بازنشستگی و افراد بازنشسته بدون حقوق بازنشستگی.

  • افراد بازنشسته با حقوق بازنشستگی: متقاضیانی که بازنشسته و دارای حقوق ماهانه می باشند، به منظور اخذ اقامت و مهاجرت به فیلیپین باید دارای حداقل حقوق ۸۰۰ دلار آمریکا باشند و علاوه بر این سپرده ای با ارزش ۱۰.۰۰۰ دلار آمریکا در بانک های کشور فیلیپین داشته باشند. متقاضی بازنشسته می تواند این میزان سپرده را در این کشور سرمایه گذاری کند. متقاضی می تواند به منظور سرمایه گذاری به خرید ملک یا خرید سهام در این کشور اقدام کند.
  • افراد بازنشسته بدون حقوق بازنشستگی: متقاضیانی که بازنشسته می باشند و دارای حقوق مشخص ماهانه نمی باشند، باید مبلغ مشخصی را برای یک مدت مشخص در حساب بانکی فیلیپین سپرده گذاری کنند و تا زمان مشخصی آن را در این حساب نگه دارند. بر این اساس برای افرادی که بین سنین ۳۵ تا ۴۹ سال دارند، این مبلغ باید حداقل ۵۰.۰۰۰ دلار آمریکا باشد و برای افرادی که بالای ۵۰ سال دارند، این مبلغ باید حداقل ۲۰.۰۰۰ دلار آمریکا باشد.

مهاجرت به فیلیپین از طریق ویزای کارآفرینی

متقاضی اخذ اقامت کشور فیلیپین از طریق اخذ ویزای کارآفرینی می تواند تابعیت و اقامت این کشور را اخذ کند. مهاجرت از طریق ویزای کارآفرینی و اشتغال زایی از طرح های مورد حمایت دولت فیلیپین است. متقاضی با ارائه طرح های کارآفرینی به رونق اقتصادی این کشور کمک می کند. متقاضی اخذ اقامت فیلیپین از طریق سرمایه گذاری و اخذ ویزای کارآفرینی می تواند اقامت این کشور را اخذ کند.

از مهم ترین شرایط اخذ ویزای کارآفرینی این است که سرمایه گذار با ارائه مدارک ثابت کند که این طرح کارآفرینی می تواند نقش مهمی در اقتصاد کشور فیلیپین داشته باشد و در واقع روند چرخش چرخ های اقتصاد این کشور را سرعت می بخشد.طرح کارآفرینی در ابتدا مورد ارزیابی قرار می گیرد و بر اساس اقتصادی بودن این طرح تجاری و توجیه اقتصادی آن، در صورتی که مورد تائید مقامات این کشور قرار گرفت، مورد بررسی قرار می گیرد که آیا هزینه پیشنهادی از طرف سرمایه گذار برای اجرای این طرح کافی است. متقاضی باید اثبات کند که طرح کارآفرینی وی در کشور فیلیپین موجب اشتغال زایی برای اتباع این کشور می شود. اثبات توجیه اقتصادی و سوددهی این طرح از طرف متقاضی نشان دهنده کارآمد بودن این طرح می باشد. متقاضی کارآفرین باید سرمایه خود را در شرکت های عمومی و شرکت هایی سرمایه گذاری کند که در حوزه فعالیت های IPP فعالیت می کنند.

مهاجرت به فیلیپین از طریق ویزای همراه

متقاضی اخذ اقامت و مهاجرت به فیلیپین از روش های سرمایه گذاری و خرید ملک و اخذ ویزای کار می تواند همسر و فرزندان خود را در این کشور همراه داشته باشد. همسر و فرزندان متقاضی می توانند با لحاظ شرایطی در این کشور به تحصیل بپردازند. اخذ مجوز کار برای همسر و فرزندان متقاضی در فیلیپین باید از طرف دولت این کشور صادر شود. اگر متقاضی اخذ اقامت دائم و مهاجرت به کشور فیلیپین دارای بستگانی در کشور فیلیپین باشد که برای متقاضی دعوت نامه ارسال کند، متقاضی می تواند از طریق این فرد وارد کشور فیلیپین شود.البته یکی از شرایط مهم در این روش این است که متقاضی و بستگان وی دارای تمکن مالی کافی برای تامین هزینه های زندگی در مدت اقامت در کشور فیلیپین باشند و این تمکن مالی را باید با ارائه اسناد و مدارک مالی ثابت کنند. به طور کلی متقاضی این نوع ویزا نیازمند یک دعوت نامه کاری از طرف سازمان و شرکتی در فیلیپین و یا دعوت نامه از طرف اعضا خانواده و بستگان و دوستانی می باشد که در این کشور اقامت دارند. مدارک لازم برای اخذ ویزای توریستی فیلیپین شامل مدارک زیر می باشد:

  • دعوت نامه از طرف اعضا خانواده، دوستان، شرکت تجاری و یا یک سازمان
  • فرم تکمیل شده درخواست ویزای توریستی
  • کپی پاسپورت معتبر با بیش از ۶ ماه اعتبار
  • رسید رزرو بلیط رفت و برگشت به فیلیپین
  • رسید رزرو هتل محل اقامت متقاضی
مهاجرت به فیلیپین از طریق ویزای همراه

مهاجرت به فیلیپین از طریق ویزای همراه

مهاجرت به فیلیپین از طریق ویزای توریستی

متقاضی به منظور اخذ ویزای گردشگری و توریستی فیلیپین باید دارای پاسپورت معتبر با اعتبار زمانی ۶ ماهه باشد. ویزای توریستی فیلیپین باید از طرف یک فرد ساکن کشور فیلیپین برای متقاضی صورت گیرد. ویزای توریستی فیلیپین برای یک دوره ۳ ماهه صادر می شود. متقاضی برای اخذ ویزای توریستی باید با ارائه مدارک تحصیلی و گواهی کاری اثبات کند که قصد بازگشت به کشور خود را دارد و به هیچ وجه از زمان مشخص شده بیشتر در این کشور اقامت نمی کند. متقاضیان ایرانی از ویزای توریستی برای اقامت در این کشور نمی توانند استفاده کنند.ویزای توریستی برای متقاضیانی است که به هدف گردشگری وارد کشور فیلیپین می شوند. در واقع متقاضی با این ویزا اجازه کار یا اقامت بیش از زمان مشخص شده را ندارد. متقاضی برای دریافت ویزای توریستی فیلیپین به مدارک زیر نیاز دارد:

  • فرم تکمیل شده ویزای توریستی فیلیپین
  • رسید رزرو هتل از طرف شخص دعوت کننده
  • ارائه گواهی تمکن مالی( مبلغ حدود ۸ میلیون تومان)
  • رسید پرداخت هزینه صدور ویزای فیلیپین( حدود ۸۰ دلار آمریکا)
  • یک قطعه عکس رنگی در اندازه عکس پاسپورت
مهاجرت به فیلیپین از طریق ویزای توریستی

مهاجرت به فیلیپین از طریق ویزای توریستی

مهاجرت به فیلیپین از طریق پناهندگی

متقاضی اخذ اقامت دائم فیلیپین از طریق پناهندگی می تواند اقامت این کشور را اخذ کند. البته موسسه حقوقی و مهاجرتی وکلای برگزیده اصطهباناتی به هیچ عنوان گزینه پناهندگی را به متقاضیان مهاجرت به کشور فیلیپین پیشنهاد نمی دهند و ذکر این مطلب در این مقاله صرفا در جهت آگاهی و اطلاع متقاضیان از روش های اخذ اقامت دائم این کشور می باشد و هدف دیگری ندارد.به طور کلی پناهندی فردی است که بنا به داشتن عقاید مذهبی، اجتماعی، سیاسی و قومی متفاوت در کشور خود امنیت جانی ندارد و در صورت برگشت به کشور خود مورد آسیب و تهدید و حتی مرگ قرار می گیرد. اگر برای کشور فیلیپین ثابت شود که متقاضی نمی تواند بنا به دلایل ذکر شده در کشور خود بماند، با درخواست پناهندگی متقاضی موافقت می شود.

به طور کلی و بر اساس کنوانسیون ژنو پناهنده فردی است که بنا به عقاید سیاسی، اجتماعی، مذهبی و قومی و یا جنگ در صورت بازگشت به کشور خود مورد صدمه و آسیب و تهدید و حتی مرگ قرار می گیرد.به طور معمول پروسه پناهندگی زمان بر و دشوار است و افرادی که از این طریق اقامت کشورهای دیگر را اخذ می کنند از وجهه خوبی در آن کشور برخوردار نمی باشند. در صورتی که با درخواست پناهندگی متقاضی موافقت شود باید روال اداری آن طی شود، اما اگر این درخواست پذیرفته نشود متقاضی باید به کشور خود بازگردد. به همه متقاضیان مهاجرت به کشورهای جهان توصیه می شود که روش های قانونی دیگر را امتحان کنند. متقاضی اخذ اقامت و مهاجرت به کشور فیلیپین از طریق پناهندگی می تواند اقامت این کشور را اخذ کند.

  • پناهندگی از طریق UN: در این روش متقاضی باید با ارائه ادله روشن ثابت کند که از لحاظ داشتن اعتقادات مذهبی خاص در کشور خود با تهدید و صدمه جسمی و حتی تهدید مرگ مواجه است و در صورت برگشتن به کشور خود ممکن است در اثر آزار و اذیت با مشکل جدی روبه رو شود.
  • پناهندگی سیاسی: پناهندگی سیاسی از رایج ترین روش های پناهندگی محسوب می شود. در این روش متقاضی پس از ورود به خاک کشور فیلیپین باید برای این نوع پناهندگی درخواست دهد. در صورتی که صحت موارد پناهندگی متقاضی اثبات شود، روند پیگیری درخواست پناهندگی به سرعت انجام می شود. ذکر این نکته ضروری است که زندگی در کمپ پناهندگان در مدت زمان پیگیری و بررسی درخواست پناهندگی متقاضی کار ساده و راحتی نمی باشد. متقاضی باید شرایط سخت زندگی در کمپ های پناهندگان، وضعیت دشوار زندگی در این مکان و بلاتکلیفی از آینده ای نامعلوم را تحمل کند.
  • پناهندگی اجتماعی و فقر شدید: اگر متقاضی با ارائه مدارک و اسناد ثابت کند که از لحاظ داشتن عقیده و روش زندگی و یا کمبود ضروری ترین نیازهای زندگی و فقر شدید در صورت برگشت به کشور خود با آسیب شدید جسمی و روحی مواجه می شود و یا خطر مرگ متقاضی را تهدید می کند، صحت ادعاهای متقاضی مورد بررسی قرار می گیرد. دولت فیلیپین از افرادی با فقر شدید مالی حمایت می کند.

شرایط اخذ اقامت فیلیپین

افرادی که قصد مهاجرت و اخذ اقامت دائم کشور فیلیپین را دارند باید در ابتدا ویزای این کشور را دریافت کنند. متقاضی می تواند ویزای کشور فیلیپین را به روش های مختلف اخذ کند. در این مقاله به تفضیل در مورد هر یک از روش های اخذ اقامت کشور رومانی توضیح داده شده است. از مهم ترین موارد مربوط به اخذ اقامت کشور فیلیپین تمکن مالی کافی متقاضی می باشد. در واقع متقاضی باید توانایی تامین هزینه های زندگی خود در مدت اقامت و زندگی در کشور فیلیپین را داشته باشد و تمکن مالی کافی خود را با ارائه اسناد مالی اثبات کند.

پس از این که متقاضی با ارائه مدارک لازم و لحاظ کردن شرایط موجود ویزای کشور فیلیپین را اخذ کرد، می تواند به طور موقت وارد کشور فیلیپین شود. متقاضی بر اساس نوع ویزای اخذ شده می تواند ویزای خود را تمدید کند. این نوع ویزا می تواند مجوز اقامت یک یا دو ساله باشد.متقاضی پس از تمدید ویزا با لحاظ کردن شرایطی می تواند برای اخذ اقامت دائم این کشور اقدام کند. ذکر این نکته ضروری است که متقاضی برای اخذ اقامت دائم این کشور باید واجد شرایطی باشد. در واقع متقاضی باید از نظر کاری شرایط خوبی داشته باشد، از نظر مالی مستقل باشد، به قوانین و مقررات کشور فیلیپین آشنا باشد و از آن ها تبعیت کند و به خوبی با فرهنگ و زبان مردم این کشور سازگاری و مطابقت داشته باشد.

شرایط اخذ اقامت فیلیپین

شرایط اخذ اقامت فیلیپین

شرایط اخذ تابعیت و شهروندی فیلیپین

متقاضیانی که قصد اخذ تابعیت و شهروندی فیلیپین را دارند، باید از طریق روش های ذکر شده، تحصیل، اشتغال، سرمایه گذاری و ازدواج اقدام به اخذ اقامت این کشور کنند. یکی از شرایط مهم در اخذ تابعیت فیلیپین زندگی و کار و اقامت به مدت حداقل ۷ سال در این کشور می باشد. متقاضیدر حال حاضر بهترین روش برای تبدیل مجوز اقامت به تابعیت و شهروندی این کشور مهاجرت تحصیلی و کاری و سرمایه گذاری در این کشور است. اگر متقاضی دارای مجوز اقامت فیلیپین باشد، در صورت واجد شرایط بودن تابعیت و شهروندی به وی اعطا می شود.

از مهم ترین شرایط اخذ تابعیت فیلیپین این است که متقاضی با ارائه مدارکی اثبات کند که به مدت ۷ سال به طور مستمر و مداوم در این کشور زندگی کرده است و در حال حاضر نیز قصد دارد این کشور را برای اقامت و زندگی و کار انتخاب کند.در صورتی که با درخواست اخذ تابعیت و شهروندی متقاضی موافقت شود، متقاضی از مزایای تابعیت این کشور برخوردار می شود. متقاضی با داشتن تابعیت فیلیپین از حق و حقوق شهروندی مانند دیگر شهروندان این کشور بهره مند می شود. از دیگر مزایای اخذ تابعیت فیلیپین امکان تحصیل در مدارس و دانشگاه های این کشور و برخورداری از امکانات رفاهی و خدمات اجتماعی این کشور می باشد.

شرایط اخذ تابعیت و شهروندی فیلیپین

شرایط اخذ تابعیت و شهروندی فیلیپین

شرایط اخذ پاسپورت فیلیپین

به طور کلی روال اخذ پاسپورت کشورها به این صورت است که متقاضی پس از اخذ اقامت دائم از طریق اشتغال و کار، سرمایه گذاری و یا ازدواج و گذشت چند سال و تداوم کار و اشتغال و فعالیت اقتصادی در صورتی که واجد شرایط باشد، پاسپورت آن کشور را اخذ می کند. ارزش و رتبه پاسپورت کشور فیلیپین در رتبه ۶۵ قرار دارد. متقاضیانی که با سرمایه گذاری و یا تحصیل و یا روش های مناسب دیگری اقامت فیلیپین را اخذ کرده اند، می توانند با لحاظ شرایطی برای اخذ پاسپورت این کشور اقدام کنند.
متقاضی باید برای دریافت پاسپورت این کشور به مدت ۷ تا ۱۰ سال در این کشور به فعالیت های مختلف مانند کار و سرمایه گذاری و تحصیل مشغول باشد. متقاضی با دریافت پاسپورت فیلیپین می تواند به ۷۱ کشور جهان بدون نیاز به اخذ ویزا سفر و رفت و آمد کند. متقاضی با دریافت پاسپورت این کشور می تواند مستقیم و بدون اخذ ویزا به کشورهایی سفر کند که شاید ورود به آن ها به این سادگی ها مسیر نبوده است.

رضایت مندی مهاجران از مهاجرت به فیلیپین

میزان رضایت مندی مهاجران از مهاجرت به کشور فیلیپین درصد بالایی نمی باشد. این میزان به نسبت رضایتمندی مهاجران در کشورهای اروپایی چندان بالا نمی باشد اما پایین بودن هزینه های تحصیل و زندگی در این کشور به عنوان یک امتیاز مثبت در نظر گرفته می شود. پایین بودن هزینه های تحصیل، دانشگاه های برتر، بالا بودن کیفیت آموزشی و به طور کلی زندگی در کشوری آسیایی با استانداردهای کشورهای برتر اروپایی موجب شده است تا مهاجران از مهاجرت به این جزیره زیبا و توسعه یافته احساس رضایت و خرسندی کنند. از مهم ترین دلایل این رضایت می توان رواج زبان انگلیسی در این کشور را نام برد.
رضایت افراد از کار و اشتغال در این کشور نشان دهنده وضعیت اقتصادی و کسب و کار مناسب این کشور می باشد. رونق اقتصادی و امنیت در فضای کسب و کار و ثبات بازار حاکی از توسعه موفق این کشور در بخش صنعت و بازارهای تجاری بین المللی است که موجب شده است تا سرمایه گذاران در صنایع مختلف از سرمایه گذاری خود در این کشور رضایت داشته باشند.

انواع ویزاهای فیلیپین

کشور فیلیپین برای متقاضیان اخذ ویزای این کشور چندین نوع ویزا ارائه می دهد. از مهم ترین این ویزاها می توان این دو نوع ویزا را نام برد، ویزای مولتی Multi و ویزای Single.

  • ویزای مولتیMultiویزای چند بار ورود: این ویزا برای افرادی صادر می شود که نیازمند چندین بار رفت و آمد به این کشور می باشند. افرادی که از طریق تحصیل، کار و اشتغال و ازدواج به این کشور وارد می شوند، در زمره افرادی هستند که به این ویزا نیاز دارند.این ویزا امکان چند بار ورود و خوروج را برای متقاضی فراهم می کند.
  • ویزای Singleویزای یک بار ورود: این ویزا مختص افرادی است که فقط مجوز یک بار ورود به این کشور را دارند. اگر متقاضی نیاز به بازگشت به این کشور داشته باشد. باید این ویزا را تمدید کند. مدت زمان اعتبار این ویزا ۳ ماه می باشد. این ویزا برای افرادی صادر می شود که برای امور درمانی پزشکی و توریستی به فیلیپین سفر می کنند. این نوع ویزا موقت است و به متقاضی امکان یک بار ورود به خاک فیلیپین را می دهد. اگر متقاضی با این ویزا از این کشور خارج شود اعتبار این ویزا باطل می شود.

ویزا با برچسب ویزایی است که با یک برچسب به روی صفحه پاسپورت متقاضی چسبانده می شود. ویزاهای مهری به صورت مهر توسط سفارت بر روی صفحه های پاسپورت زده می شود. ویزای عادی ویزایی است که به روش عادی ورود و خروج از کشور فیلیپین را برای متقاضی امکان پذیر می کند. ویزای بدو ورود ویزایی است که به هنگام ورود به این کشور دریافت می کنید. در صورتی که متقاضی قصد تمدید ویزای خود را در کشور فیلیپین داشته باشد و یا پاسپورت خود را گم کرده باشد، باید به سفارت ایران در فیلیپین مراجعه کند. سفارت ایران در کشور فیلیپین وظایفی همچون صدور و تعویض پاسپورت، کارهای مربوط به تحصیل متقاضیان و ثبت تولد و امور حقوقی و مهاجرتی را بر عهده دارد.

وضعیت بیمه برای مهاجران

کشور فیلیپین بیمه را برای همه افرادی که در این کشور اقامت دارند، اجباری کرده است. همه متقاضیانی که در این کشور زندگی و کار می کنند، باید خود و همسر خود را بیمه کنند. صنعت بیمه فیلیپین در حال حاضر رشد ۷۱ درصدی داشته است و درآمد حاصل از صنعت بیمه در این کشور بالغ بر ۴۱۹ میلیون دلار می باشد. متقاضیان به طور کلی در فیلیپین می توانند به دو صورت از بیمه استفاده کنند، بیمه خدمات درمانی و بیمه سرمایه گذاری.در بیمه خدمات درمانی متقاضی هر ماه هزینه مشخصی را برای دریافت و یا تمدید اعتبار دفترچه های بیمه سلامت پرداخت می کند. برخی از بیمارستان های فیلیپین با این بیمه ها قرارداد دارند.در بیمه سرمایه گذاری متقاضی به میزانی که در هر ماه پرداخت می کند، در امر سرمایه گذاری بهتر عمل خواهد کرد. در این بیمه بخش خدمات درمانی کمتر و بخش سرمایه گذاری بیشتر سهم بر عهده دارند. در کشور فیلیپین بیمه ها را دولت بررسی و تقسیم بندی می کند.

وضعیت بیمه برای مهاجران

وضعیت بیمه برای مهاجران

سخن آخر

در این مقاله به بررسی چگونگی اخذ اقامت و تابعیت کشور فیلیپین و روش های مهاجرت به این کشور آسیایی پرداختیم. از مجموع موارد شرح داده شده در این مقاله این نتیجه را می توان گرفت که کشور فیلیپین یک گزینه مناسب برای تحصیل و اشتغال و سرمایه گذاری محسوب می شود. وجود دانشگاه های برتر جهانی و بالا بودن کیفیت آموزشی دانشگاه ها از امتیازهای تحصیل در این کشور به شمار می آید. ایجاد یک فضای کسب و کار مطمئن و سودآور، ثبات اقتصادی و امنیت و حمایت دولت این کشور از سرمایه گذاران خارجی موجب شده است تا سرمایه گذاران با اطمینان اقدام به سرمایه گذاری در این کشور کنند.سرمایه گذاران از طریق ثبت شرکت، ویزای کارآفرینی و طرح تجاری می توانند سرمایه گذاری کنند. متقاضیان کار و اشتغال نیز از طریق اخذ ویزای کار می توانند با اخذ این ویزا اقامت این کشور را اخذ کنند. از این مقاله می توان نتیجه گرفت که اگر متقاضی قصد تحصیل در کشورهای آسیایی را دارد، کشور فیلیپین یک گزینه مناسب می باشد که بنا به رواج زبان انگلیسی در این کشور مهاجران فراوانی را به خود جذب کرده است.

اگر با خواندن این مقاله هنوز در اتخاذ یک تصمیم درست در مورد مهاجرت تحصیلی و شغلی و سرمایه گذاری در کشور فیلیپین مردد هستید و نمی دانید باید از کجا شروع کنید، می توانید از خدمات مشاوره ای مهاجرتی موسسه حقوقی و مهاجرتی وکلای برگزیده اصطهباناتی بهره مند شوید. مشاوران برجسته و مجرب موسسه ما در شعبه های تهران، شیراز، اصفهان، تبریز و مشهد با سابقه صدها پرونده مهاجرت تحصیلی و شغلی بهترین گزینه مهاجرتی را بر اساس شرایط زندگی، سن، تحصیلات و بودجه به متقاضیان ارائه می دهند. این مشاوران از ابتدای تشکیل پرونده تا رسیدن به مقصد در کنار متقاضیان خواهند بود تا این مسیر سخت و ناهموار را سهل و هموار نمایند.

سوالات متداول در مورد مهاجرت به فیلیپین

1- مشاغل مورد نیاز فیلیپین برای اخذ ویزای کار کدامند؟

مهندس کشاورزی، مهندس صنایع، پزشک متخصص، پرستار، استاد دانشگاه، معلم، کارمند بانک

2- حداقل میزان سرمایه گذاری در فیلیپین چقدر است؟

حداقل میزان سرمایه گذاری در کشور فیلیپین به منظور اخذ ویزای سرمایه گذاری در حدود ۷۵.۰۰۰ دلار آمریکا می باشد.

3- آیا متقاضی می تواند با خرید ملک در فیلیپین مالک زمین آن هم شود؟

متقاضیان خارجی می توانند در این کشور صاحب خانه و آپارتمان شوند اما مالکیت زمین را ندارند. متقاضیان خارجی می توانند مالکیت خانه ها و آپارتمان ها را با مالکیت ۴۰ درصد برای متقاضی خارجی و ۶۰ درصد متقاضی تبعه فیلیپین را دارا باشند.

4- مهم ترین شرط مهاجرت به فیلیپین از طریق ازدواج چیست؟

متقاضی ازدواج باید اثبات کند که این ازدواج صرفا به منظور اخذ اقامت این کشور انجام نشده است و این ازدواج بر پایه علاقه متقابل و تعهد صورت گرفته است.

5- مهاجرت به فیلیپین از طریق تولد بر اساس قانون خون است یا قانون خاک؟

بر اساس قانون خون. بر اساس این قانون اگر کودکی در این کشور از پدر و مادری متولد شود که دارای تابعیت و شهروندی فیلیپین باشند، آن کودک نیز تابعیت فیلیپین را اخذ می کند.

6- شرط مهاجرت بازنشستگان با حقوق به فیلیپین چیست؟

این متقاضیان باید دارای حداقل حقوق ۸۰۰ دلار آمریکا باشند و علاوه بر این سپرده ای با ارزش ۱۰.۰۰۰ دلار آمریکا در بانک های کشور فیلیپین داشته باشند.

7- شرط مهاجرت بازنشستگان بدون حقوق به فیلیپین چیست؟

باید مبلغ مشخصی را در حساب بانکی فیلیپین سپرده گذاری کنند. افرادی که بین سنین ۳۵ تا ۴۹ سال دارند، این مبلغ باید حداقل ۵۰.۰۰۰ دلار آمریکا و برای افراد بالای ۵۰ سال باید حداقل ۲۰.۰۰۰ دلار آمریکا باشد.

8- شرط مهم اخذ ویزای همراه فیلیپین چیست؟

متقاضی و بستگان وی دارای تمکن مالی کافی برای تامین هزینه های زندگی در مدت اقامت در کشور فیلیپین باشند و این تمکن مالی را باید با ارائه اسناد و مدارک مالی ثابت کنند.

9- مهم ترین مدارک برای اخذ ویزای توریستی فیلیپین چیست؟

رسید رزرو هتل از طرف شخص دعوت کنندهارائه گواهی تمکن مالی( مبلغ حدود ۸ میلیون تومان)رسید پرداخت هزینه صدور ویزای فیلیپین( حدود ۸۰ دلار آمریکا)

10- مهم ترین شرط اخذ تابعیت فیلیپین چیست؟

یکی از شرایط مهم در اخذ تابعیت فیلیپین زندگی و کار و اقامت به مدت حداقل ۷ سال در این کشور می باشد.

11- مهم ترین شرط اخذ پاسپورت فیلیپین چیست؟

متقاضی باید برای دریافت پاسپورت این کشور به مدت ۷ تا ۱۰ سال در این کشور به فعالیت های مختلف مانند کار و سرمایه گذاری و تحصیل مشغول باشد.

2.2/5 - (4 امتیاز)

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *