کار در فیلیپین

چگونه می توان در فیلیپین به عنوان یک خارجی کار پیدا کرد؟ در ادامه چند منبع برای جستجوی فرصت های شغلی و کار در فیلیپین به عنوان یک خارجی آورده شده است.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

جست و جوی کار در فیلیپین

فیلیپین کشوری واقع در جنوب شرقی آسیا در غرب اقیانوس آرام و زبان رسمی آنها فیلیپینی و انگلیسی است. با سایت های زیر می توانید انتظار داشته باشید نرخ پاسخ 0.5 تا 1.0٪ (افرادی که به شما پاسخ خواهند داد که شما درخواستCV خود را ارسال کرده اید.) با این وجود، من به شما پیشنهاد می دهم و شما را تشویق می کنم که این سایت ها را امتحان کنید زیرا شما نمی دانید از یک ایمیل یا برنامه ساده چه اتفاقی می افتد یا چه ارتباطی ممکن است ایجاد شود.

  • جورا در زمینه جستجو برای آسیا بسیار بزرگ است. این محل خوبی برای شروع در جستجوی شماست JobsDB
  • شغل خیابانی شغل دومی است که من به دنبال آن در فیلیپین هست Job Street
  • فرصت های شغلی دارای تعداد زیادی پست های شغلی است.Job Openings
  • رابط کاربری زشت اما فرصت های شیک تر.Best Jobs
  • نام تجاری جستجوی شگفت انگیز در زمان های قدیم اینترنت بوده است.Monster Philippines
  • من مطمئن هستم که از شغل جت شنیده ام. آنها گزینه های جستجوی شغلی فیلیپین را دارند.Career Jet
  • نسخه فیلیپینی از سایت جستجوی کار بزرگ ایالات متحده com Indeed
  • ازبزرگترین سایت های طبقه بندی شده Craigslist
  • Learn4Good دارای یک پورتال مناسب برای کار در تعدادی از سطوح است Learn4Good

برنامه کار در کشور فیلیپین

فیلیپین و شهر های اصلی آن مانند مانیتوبا، می تواند برای شما قابل توجه باشد، بنابراین قادرید تا از طریق مشاورین موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی(توسعه گران مهر) اطلاعات خود را برای امر مهاجرت به فیلیپین بروزرسانی کنید.

شرایط و وضعیت کار در فیلیپین

شرایط کاری در فیلیپین مستقیما با سطح اجتماعی فرد رابطه دارد. افرادی که به طبقات اجتماعی بالاتری تعلق دارند از بهترین فرصت های کاری، رضایت شغلی، امکانات رفاهی، پیشرفته بودن و انتخاب شغلشان بهره می برند. افراد مربوط به طبقه متوسط اغلب توسط سرمایه گذاری بر تحصیلات، صداقت در کار و پر تلاش بودند؛ می توانند شغل های دفتری پیشرفت پذیر پیدا کنند. کسانی که از طبقه ضعیف جامعه هستند به دلیل نداشتن تحصیلات یا سرمایه عمدتا مشغول به کار های بدنی کم درآمد یا شغل های کارگری می شوند که از نظر جامعه فیلیپین پست محسوب می شود.

شرایط و وضعیت کار در فیلیپین

شرایط و وضعیت کار در فیلیپین

نرخ بیکاری در فیلیپین در اثر بحران اقتصادی به وجود آمده بابت محاکمه جنجالی رئیس جمهور استرادا به دلیل اختلاس و فساد مالی در سال 2000 به 10.1 درصد افزایش یافت.عملکرد صنعت تولیدی کاهش یافت و اعتماد به نفس سرمایه گذار از بین رفت. در حدود 3 میلیون فیلیپینی از کار بیکار شدند و نرخ بیکاری در مترو مانیلا به 17.8 رسید.

اداره کار و استخدام، دفتر اصلی تعیین و پیاده سازی سیاست های کاری و طرح های دولتی است. دستور العمل هایی که توسط Labor Code فیلیپین تعیین شده اند؛ فرصت های شغلی برابر برای همه، پاداش برابر برای کاری یکسان، امنیت شغلی، حقوق اضافه کار و تعطیلات، شرایط کاری امن، حق مذاکرات دسته جمعی کارمندان با کارفرما و مزایای امنیت اجتماعی را برای کارمندان تضمین می کنند.

شرایط اخذ ویزای کاری فیلیپین

تمام افراد خارجی که قصد کار کردن در کشور فیلیپین را دارند باید ویزای کاری دریافت نمایند که به این نوع ویزا، ویزای 9(G) می گویند. پیش از استخدام باید این ویزا را دریافت کرده باشید. ویزای 9(G) به دارندگانش این امکان را می دهد که به فیلیپین وارد شوند و در شغلی قانونی فعالیت کنند.به طور کلی باید نشان داد که خدمات فرد خارجی برای مدیریت، عملکرد، اجرا و کنترل شرکت های محلی، ضروری است. کارفرمایان می بایست از جانب کارمندانشان جهت دریافت این ویزا اقدام نمایند.

چنانچه طول دوره ماموریت کمتر از 6 ماه باشد، به طور خودکار نوع خاصی از اجازه نامه برای آن کارمند صادر خواهد شد و در صورتی که طول دوره فعالیت بیش از 6 ماه باشد فرد مامور شده باید در فیلیپین یا از طریق کنسولگری فیلیپین برای دریافت ویزا اقدام کند.علاوه بر تقاضای اصلی ویزای کار، تقاضانامه ای جداگانه جهت اجازه کار کارمند خارجی در فیلیپین ( ACR ) نیز مورد نیاز است. این اجازه نامه از مدارک سفر محسوب نمی شود و توسط اداره کار و استخدام فیلیپین صادر می گردد.

اجازه استخدام فرد خارجی ( AEP )

اجازه استخدام فرد خارجی مدرکی است که توسط اداره کار و استخدام فیلیپین صادر می شود و به ملیت های خارجی امکان کار در فیلیپین را می دهد. این اجازه معمولا همزمان با ویزای استخدامی 9(G) صادر می شود. یک کارمند باید توسط شرکت تقاضا شود و باید نشان دهند که هیچ فردی فیلیپینی برای انجام کاری که فرد خارجی در آن استخدام شده است، علافمندی یا توانمند لازم را ندارد.

اعتبار AEP ها یک ساله است مگر اینکه قرارداد استخدامی یا قوانین استخدام کارمند برای دوره ای طولانی تر مشخص شده باشد.اجازه کار فرد خارجی، برای چند کار معتبر خواهد بود اما در صورتی که فرد تغییر در عنوان شغلی و مشخصات کارفرمای خود را به اداره منطقه ای DOLE که صادر کننده اجازه نامه است، اطلاع دهد.

اجازه موقت کار

علاوه بر اجازه استخدام افراد بیگانه، ملیت های خارجی باید تا زمان صدور ویزای 9(G)، اجازه موقت کار کردن دریافت کنند.این اجازه توسط اداره مهاجرت صادر می شود و معمولا تا 3 سال از تاریخ صدور اعتبار دارد. اداره مهاجرت تا زمانی که AEP توسط DOLE صادر نشده باشد ویزای 9(G) صادر نمی کند.

طرح ثبت نام بیگانگاان

طرحی در فیلیپین تصویب شده است که طی آن خارجی هایی که در فیلیپین کار می کنند، لازم است که اطلاعات هویتی خود را ثبت نمایند و کارت شناسایی دارای شماره امنیتی اختصاصی دریافت کنند.در حال حاضر اجرای این طرح اختیاری است انا اداره مهاجرت خبر از اجباری شدن انجام این کار داده است.

مدارک مورد نیاز ویزای کار فیلیپین

اگر می خواهید به طور قانونی در کشور فیلیپین مشغول به کار شوید، به عنوان یک فرد خارجی به یک ویزای کاری (g)9 نیاز خواهید داشت. شرکت ها باید ثابت کنند که اضافه کردن یک فرد با ملیت خارجی به تیم کاری آنها ضروری است.

در کشور فیلیپین دو نوع ویزای کاری به شرح زیر در دسترس وجود دارد:

  1. ویزای g9 یا ویزای از پیش تنظیم شده جهت اشتغال
  2. ویزای (d)9 یا ویزای تعهد تجاری

اگر شما برنامه ریزی نموده اید که کمتر از شش ماه در کشور فیلیپین کار کنید، باید جهت دریافت مجوز کار ویژه درخواست نمایید. با این حال، اگر کار شما در کشور فیلیپین به مدت بیش از 6 ماه طول بکشد، باید برای دریافت یک نوع مجوز کار درخواست نمایید که مجوز اشتغال به کار افراد خارجی (AEP) نامیده می شود.

مدارک مورد نیاز جهت دریافت مجوز اشتغال به کار افراد خارجی به شرح زیر می باشد:

  1. فرم درخواست رسمی تکمیل شده
  2. فتوکپی گذرنامه، شامل ویزا یا گواهی تشخیص هویت برای پناهندگان
  3. قرارداد استخدام / انتصاب و یا گواهی انجام انتخابات هیئت مدیره
  4. فتوکپی مجوز شهردار برای انجام کسب و کار. در مورد تعیین مکان اشتغال به کار در مناطق اقتصادی، صدور گواهی مخصوص از سازمان PEZA یا سازمان منطقه اقتصادی که شرکت فرد متقاضی در آن واقع شده است و در آن منطقه اقتصادی فعالیت می کند، ضروری است.
  5. فتوکپی از AEP فعلی (اگر تمدید تاریخ آن ضروری می باشد)

مدارک مورد نیاز جهت دریافت مجوز کار ویژه به شرح زیر است:

  1. نامه درخواست ثبت شده در دفتر اسناد رسمی
  2. فرم درخواست عمومی ثبت شده در دفتر اسناد رسمی (CGAF)
  3. فتوکپی پاسپورت (برگ مشخصات زیستی، مدرم مربوط به آخرین تاریخ ورود به کشور فیلیپین و مدرک مربوط به اقامت مجاز فرد متقاضی)
  4. رزومه (سوابق کاری) فرد متقاضی
  5. فتوکپی مدرک ثبت نام SEC، مقررات و اساسنامه الحاق به شرکت
  6. فتوکپی قرارداد استخدام
  7. شماره شناسه مالیاتی فرد متقاضی (TIN)
  8. گواهی ترخیص BI

مدارک مورد نیاز جهت دریافت مجوز کار موقت به شرح زیر می باشد:

  1. مدرک مربوط به اطلاعات زیستی فرد متقاضی
  2. فتوکپی گذرنامه با ویزای معتبر
  3. مدرک اثبات درخواست (g)9
  4. مدرک مربوط به مجوز استخدام افراد خارجی (AEP)
  5. قرارداد استخدام
  6. درخواست نامه از شرکت خواهان متقاضی جهت انجام کار
  7. برگ استشهاد در مورد پشتیبانی شرکت خواهان فرد متقاضی
  8. مدرک مربوط به ثبت SEC شرکت
  9. مدرک مربوط به ITR شرکت

دستمزد و‌ حقوق کار در فیلیپین

جدا از تجربه حرفه ای و مدارک تحصیلی، حقوق و دستمزد در فیلیپین با عواملی مانند ماهیت کار، موقعیت محل کار، ساعت کاری، نوع صنعت / بخش و سایر عوامل تعیین می شود. حقوق کارکنان در شهرهای بزرگ و بخش های تجاری در مقایسه با کسانی که در شهرهای کوچک و مناطق استانی در سراسر کشور مشغول به کار هستند، نسبتا بالاتر است.

با این وجود، قوانین فیلیپین منافع و مزایای منصفانه ای را برای همه کارکنان صرف نظر از عوامل متمایز کننده مانند مواردی که جلوتر ذکر شد، در نظر می گیرد. از جمله این منافع و مزایا، حداقل دستمزد، پرداخت ماه سیزدهم، مزایای بهداشتی و بیمه، و پرداخت روزهای تعطیل هستند.

وزارت کار و اشتغال (DOLE) و آژانس وابسته به آن، کمیسیون ملی دستمزد و بهره وری (NWPC)، مجاز به اجرای مقررات قانون کار فیلیپین هستند – که مقررات اشتغال و قوانین کار را برای شرکت های فعال در فیلیپین تعیین می کند.

حقوق در فیلیپین بین 1200 پزوی فیلیپین یا 23.20154 دلار آمریکا در هر ماه (حداقل حقوق و دستمزد) تا 550000 پزوی فیلیپین یا با 10634.04095 دلار آمریکا در هر ماه (حداکثر حقوق و دستمزد) تغییر می کند. متوسط حقوق و دستمزد 29000 پزوی فیلیپین یا 560.70398 دلار در هر ماه است، این بدین معنی است که نیمی (50 درصد) از مردم کمتر از 29000 پزو و نیمی دیگر بیش از 29000 پزو کسب درآمد می کنند. این مقدار متوسط، میزان میانگین حقوق و دستمزد را نشان می دهد.

پیدا کردن کار و موسسات کاریابی در فیلیپین

در فیلیپین، حقیقتا افرادی که می شناسید اهمیت بیشتری از چیزهایی که می دانید (دانش و اطلاعات شما) دارند. با این وجود، منابع زیادی وجود دارند که به شما در پیدا کردن شغل و کاریابی کمک می کنند. به شدت توصیه می شود که ابتدا هرگونه ارتباط و تماسی که با افراد مختلف دارید را برای پیدا کردن کار امتحان کنید؛ در مراحل بعدی در روزنامه های محلی جست و جو کنید و بهره کامل را از سایت های کاریابی اینترنتی ببرید. در این بخش، ما فهرستی از منابع و توصیه های مفیدی که می توانند در رسیدن به شغل مناسب مدنظرتان، به شما کمک کنند را گرد آورده ایم.

پیدا کردن کار و موسسات کاریابی در فیلیپین

پیدا کردن کار و موسسات کاریابی در فیلیپین

سایت های کاریابی اینترنتی

سایت های کاریابی زیادی وجود دارند که به پیدا کردن شغل در فیلیپین اختصاص داده شده اند؛ شما می توانید رزومه خود را در این سایت ها بارگذاری کرده و یا مستقیما برای موقعیت های شغلی مورد علاقه تان درخواست دهید. همه این سایت ها به زبان انگلیسی در دسترس بوده و به ندرت به زبان های دیگر هستند. در اینجا، چند مورد از محبوب ترین سایت های کاریابی را بررسی می کنیم:

trabaho.com/: ثبت نام و ایجاد پروفایل در این سایت رایگان است. شما همچنین می توانید بدون ثبت اطلاعات خود، کارها را جست و جو کنید. بخش های مختلفی از تبلیغات تجاری گرفته تا فناوری اطلاعات و تدریس در این سایت پوشش داده می شوند. این سایت ممکن است کمی پیچیده باشد و ابزار جست و جوی آن، خیلی کاربر پسند نیست اما محدوده وسیعی از فرصت های شغلی را در بر می گیرد. این سایت یک راهنمای شغلی نیز دارد که شامل مقالات بسیاری راجع به نکات کاریابی، درخواست کار و مصاحبه ها می باشد.

bestjobs.ph/: جویندگان کار می توانند رزومه خود را در این سایت بارگذاری کرده و به صورت آنلاین، در میان هزاران شغل جست و جو کنند. شما می توانید کارفرمایان بزرگ در فیلیپین را نیز جستجو کنید. این سایت موتور جست و جوی خوبی دارد که از طریق آن، براساس زمینه شغلی یا منطقه موردنظرتان می توانید به دنبال کار بگردید.

jobopenings.ph/: هزاران شغل در این سایت فهرست شده اند و با وجود گزینه های جست و جوی عالی، پیدا کردن کار در آن بسیار آسان شده است. شما می توانید ثبت نام کرده و ایمیل شغل های مناسب خود را دریافت کنید یا اینکه مستقیما برای شغل های مورد علاقه تان در سایت درخواست دهید.

صفحه نیازمندی ها

زمانی که در فیلیپین هستید، می توانید ایده های بازار کار، شغل هایی که تقاضا برای آنها زیاد است و حقوق های معمول را با نگاه کردن به صفحه نیازمندی ها دریابید. اکثر روزنامه های محبوب این کشور، صفحه نیازمندی ها را دارا می باشند. هتل ها، کافه هایی که به سبک غرب هستند و بارها، تقریبا همیشه یک یا دو روزنامه را به صورت رایگان به مشتری می دهند. برخی از محبوب ترین روزنامه ها عبارت اند از: «مانیلا بولتین»، «فیلیپین دِیلی اینکوایرر»، «دیلی تریبون» و «مانیلا تایمز». بررسی وبسایت این روزنامه ها برای موقعیت های شغلی که در نسخه های چاپی نوشته نمی شوند، ایده خوبی به نظر می رسد.

ارتباطات شخصی و نمایشگاه های کار

اغلب به این صورت است که در فیلیپین، شغل ها بیشتر از طریق ارتباطات تجاری، خانواده یا دوستان به دست می آیند. با در نظر گرفتن این موضوع، تلاش در جهت ایجاد ارتباط در فیلیپین، پیش از آمدن به این کشور ایده خوبی به نظر می رسد. به تالارهای گفت و گویی که ویژه خارجی هاست ملحق شده و از این طریق، با افراد ارتباط برقرار کنید. روش دیگر برای پیدا کردن شغل، شرکت در نمایشگاه های کار متنوعی است که در سراسر کشور برگزار می شود. ورود به این نمایشگاه ها معمولا رایگان است و پس از کسب اطلاعات در مورد محدوده گسترده ای از کارفرمایان می توانید با آنها مذاکره کنید. وبسایت www.trabaho.com/ فهرستی از نمایشگاه های سرتاسر کشور را ارائه می دهد.

اگر به اطلاعات دقیق تر اقامت فیلیپین احتیاج دارید با مشاورین تلفنی ما صحبت کنید و ضمن کسب اطلاعات پیشنیاز، وقت خود را برای ملاقات با مشاورین موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی(توسعه گران مهر) تعیین کنید.

سوالات متداول  در مورد کار در فیلیپین

1-  آیا طبقه اجتماعی ارتباطی با کاریابی در فیلیپین دارد؟

بله، افرادی که به طبقات اجتماعی بالاتری تعلق دارند از بهترین فرصت¬های کاری، رضایت شغلی، امکانات رفاهی، پیشرفته بودن و انتخاب شغلشان بهره می¬برند. افراد مربوط به طبقه متوسط اغلب توسط سرمایه گذاری بر تحصیلات، صداقت در کار و پر تلاش بودن، می¬توانند شغل¬های دفتری پیشرفت پذیر پیدا کنند. کسانی که از طبقه ضعیف جامعه هستند به دلیل نداشتن تحصیلات یا سرمایه عمدتا مشغول به کارهای بدنی کم درآمد یا شغل¬های کارگری می¬شوند که از نظر جامعه فیلیپین پست محسوب می¬شود.

2-  نرخ بیکاری در فیلیپین چند درصد است؟

نرخ بیکاری در فیلیپین در اثر بحران اقتصادی به وجود آمده بابت محاکمه جنجالی رئیس جمهور استرالیا به دلیل اختلاس و فساد مالی در سال 2000 به 10.1 درصد افزایش یافت. عملکرد صنعت تولیدی کاهش یافت و اعتماد به نفس سرمایه گذار از بین رفت. در حدود 3 میلیون فیلیپینی از کار بیکار شدند و نرخ بیکاری در مترونیلا به 17.8 رسید.

3- مسئول اصلی سیاست¬های کاری در فیلیپین کدام اداره است؟

اداره کار و استخدام، دفتر اصلی تعیین و پیاده سازی سیاست¬های کاری و طرح¬های دولتی است.

4-  اداره کار و استخدام فیلیپین چه اقداماتی برای شاغلان و کارمندان ایجاد می¬کند؟

دستورالعمل¬هایی که توسط Lobar Code فیلیپین تعیین شده¬اند: فرصت¬های شغلی برابر برای همه، پاداش برابر برای کار یکسان، امنیت شغلی، حقوق اضافه کار و تعطیلات، شرایط کاری امن، حق مذاکرات دسته جمعی کارمندان با کارفرما و مزایای امنیت اجتماعی را برای کارمندان تضمین می-کند.

5-  شرایط اخذ ویزای کاری در فیلیپین چیست؟

تمام افراد خارجی که قصد کار کردن در کشور فیلیپین را دارند باید ویزای کاری دریافت کنند که به این نوع ویزا، ویزای 9(G) می¬گویند. پیش از استخدام باید این ویزا را دریافت کرده باشید.

6-  مزایای داشتن ویزای کاری 9(G) برای دارندگان این ویزا چیست؟

ویزای 9(G) به دارندگانش این امکان را می¬دهد که به فیلیپین وارد شوند و در شغلی قانونی فعالیت کنند. به طور کلی باید نشان داد که خدمات فرد خارجی برای مدیریت، عملکرد، اجرا و کنترل شرکت¬های محلی ضروری است. کارفرمایان می¬بایست از جانب کارمندانشان جهت دریافت این ویزا اقدام نمایند.

7-  با ویزای کار صادر شده از اداره کار فیلیپین تا چه مدت اجازه کار در این کشور وجود دارد؟

چنانچه طول دوره ماموریت کمتر از 6 ماه باشد، به طور خودکار نوع خاصی از اجازه نامه برای آن کارمند صادر خواهد شد و در صورتی که طول دوره فعالیت بیش از 6 ماه باشد فرد مامور شده باید در فیلیپین یا از طریق کنسولگری فیلیپین برای دریافت ویزا اقدام کند. علاوه بر تقاضای اصلی ویزای کار، تقاضانامه¬ای جداگانه جهت اجازه کار کارمند خارجی در فیلیپین (ACR) نیز مورد نیاز است. این اجازه نامه از مدارک سفر محسوب نمی¬شود وتوسط اداره کار و استخدام فیلیپین صادر می¬گردد.

8-  اجازه استخدام فرد خارجی یا (AEP) چیست؟

اجازه استخدام فرد خارجی مدرکی است که توسط اداره کار و استخدام فیلیپین صادر می¬شود وبه ملیت¬های خارجی امکان کار در فیلیپین را می¬دهد. این اجازه معمولا همزمان با ویزای استخدامی 9(G) صادر می¬شود. یک کارمند باید توسط شرکت تقاضا شود و باید نشان دهد که هیچ فرد فیلیپینی برای انجام کاری که فرد خارجی در آن استخدام شده است، علاقه¬مندی یا توانمندی لازم را ندارد.

9-  اعتبار AEP صادر شده چند مدت است؟

اعتبار AEP ها یک ساله است مگر اینکه قرار داد استخدامی یا قوانین استخدام کارمند برای دوره طولانی¬تر مشخص شده باشد. اجازه کار فرد خارجی، برای چند کار معتبر خواهد بود اما در صورتی که فرد تغییر در عنوان شغلی و مشخصات کارفرمای خود را به اداره منطقه¬ای DOLE که صادر کننده اجازه نامه است، اطلاع دهد.

10- آیا امکان کار کردن در فیلیپین تا قبل از صدور ویزای 9(G) وجود دارد؟

بله وجود دارد. علاوه بر اجازه استخدام افراد بیگانه، ملیت¬های خارجی باید تا زمان صدور ویزای 9(G)، اجازه موقت کار کردن دریافت کنند. این اجازه توسط اداره مهاجرت صادر می¬شود و معمولا تا 3 سال از تاریخ صدور اعتبار دارد. اداره مهاجرت تا زمانی که AEP توسط DOLE صاد نشده باشد ویزای 9(G) صادر نمی¬کند.

11-  چه مدارکی جهت دریافت مجوز اشتغال به کار افراد خارجی در فیلیپینمورد نیاز است؟

فرم درخواست رسمی تکمیل شده، فتوکپی گذرنامه (شامل ویزا یا گواهی تشخیص هویت برای پناهندگان)، قرار داد استخدام یا انتصاب و یا گواهی انجام انتخابات هیئت مدیره، فتوکپی مجوز شهردار برای انجام کسب و کار، فتوکپی از AEP فعلی.

12- جهت دریافت مجوز کار ویژه در فیلیپین چه مدارکی مورد نیاز است؟

نامه درخواست ثبت شده در دفتر اسناد رسمی، فرم درخواست عمومی ثبت شده در دفتر اسناد رسمی، فتوکپی پاسپورت (برگمشخصات زیستی، مدرک مربوط به آخرین تاریخ ورود به کشور فیلیپین و مدرک مربوط به اقامت متقاضی)، رزومه (سوابق کاری) فرد متقاضی، فتوکپی مدرک ثبتنام SEC، مقررات و اساسنامه الحاق به شرکت، فتوکپی قرار داد استخدام، شماره شناسه مالیاتی فرد متقاضی (TIN)، گواهی ترخیص BI.

13- چه مدارکی جهت دریافت مجوز کار موقت در فیلیپین مورد نیاز است؟

مدرک مربوط به اطلاعات زیستی فرد متقاضی، فتوکپی گذر نامه با ویزای معتبر، مدرک اثبات درخواست 9(G)، مدرک مربوط به مجوز استخدام افراد خارجی، قرار داد استخدام، درخواست نامه از شرکت خواهان متقاضی جهت انجام کار، برگ استشهاد در مورد پشتیبانی شرکت خواهان فرد متقاضی، مدرک مربوط به به ثبت SEC شرکت، مدرکمربوط به ITR شرکت.

14-  حقوق و دستمزد کار در فیلیپین بر چه اساس تعیین می¬شود؟

جدا از تجربه حرفه¬ای و مدارک تحصیلی، حقوق و دستمزد در فیلیپین با عواملی مانند ماهیت کار، موقعیت محل کار، ساعت کاری، نوع صنعت یا بخش و سایر عوامل تعیین می¬شود. حقوق کارکنان در شهرهای بزرگ و بخش¬های تجاری در مقایسه با کسانی که در شهرهای کوچک و مناطق استانی در سراسر کشور مشغول به کار هستند، نسبتا بالاتر است.

15- میزان حقوق دریافتی در فیلیپین چقدر است؟

حقوق در فیلیپین بین 1200 پزوی فیلیپین یا 23.20154 دلار آمریکا در هر ماه (حداقل حقوق و دستمزد) تا 550000 پزوی فیلیپین یا 10634.70398 دلار آمریکا در هر ماه (حداکثر حقوق و دستمزد) تغییر می¬کند. متوسط حقوق و دستمزد 29000 پزوی فیلیپین یا 560.70398 دلار آمریکا در هر ماه است.

16-  برای رسیدن به شغل مد نظر در فیلیپین چه منابعی مفید هستند؟

سایت¬های کاریابی اینترنتی، صفحه نیازمندی¬ها، ارتباط شخصی و نمایشگاه¬های کار

17-  چگونه از طریق سایت¬های کاریابی میتوان برای پیدا کردن شغل مورد نظر در فیلیپین اقدام کرد؟

شما می¬توانید رزومه خود رادر این سایت¬ها بارگذاری کرده و یا مستقیما برای موقعیت¬های شغلی مورد علاقه-تان درخواست دهید.همه این سایت¬ها به زبان انگلیسی در دسترس بوده و به ندرت به زبان¬های دیگر هستند.

18- چگونه از طریق ارتباط شخصی می¬توان در فیلیپین شغل مورد علاقه خود را پیدا کنیم؟

اغلب به این صورت است که در فیلیپین، شغل¬ها بیشتر از طریق ارتباطات تجاری، خانواده یا دوستان به دست می¬آیند. به تالارهای گفت وگویی که ویژه خارجی¬هاست ملحق شده و از این طریق با افراد ارتباط برقرار کنید. روش دیگر برای پیدا کردن شغل، شرکت¬ در نمایشگاه¬های کار متنوعی است که در سراسر کشور برگزار می-شود. ورود به این نمایشگاه¬ها رایگان است و پس از کسب اطلاعات در مورد محدوده گسترده¬ای از کارفرمایان می¬توانید با آنها مذاکره کنید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

مطالب مرتبط

2 دیدگاه برای “کار در فیلیپین

  1. پوریا گفت:

    سلام پسری سی ساله هستم بادیپلم ادبیات که علاقه ی زیادی به اشپزی دارم برای گرفتن ویزای کاری فیلیپین بایدچه دوره های اشپزی بگذرونم ؟مدرک زبان نیازهست ؟مدرک غواصی تفریحی هم دارم ایاکمک کننده است ؟ممنون میشم پاسخ دهید.

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام و احترام
      شما می توانید دوره های آشپزی بین المللی در ترکیه را انتخاب نمایید که پس از آن می توانید در کشور های دیگر نیز کار نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *