مهاجرت به سنگاپور

جمهوری سنگاپورکه از مدرن ترین و مرفه ترین کشورهای جهان است، یکی از مقصدهای جالب مهاجران می باشد. این کشور به عنوان یکی از مقاصد محبوب مهاجرتی در جهان شناخته می شود. بر این اساس در این مقاله به برسی روش های اخذ اقامت این کشور می پردازیم. در این مقاله می خوانید:

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

چرا مهاجرت به سنگاپور؟

کشور سنگاپور که چهارمین مرکز اقتصادی جهان محسوب می شود، یکی از گران ترین کشورهای دنیا می باشد. زندگی در این کشور به دلیل بالا بودن امنیت اجتماعی، سادگی و سهولت زندگی و امکانات رفاهی بی نظیر بسیار مورد توجه مهاجران می باشد. وجود جاذبه های گردشگری بی نظیر به همراه امکانات رفاهی و تفریحی شگفت موجب شده است تا کشور سنگاپور یکی از پربازدید کشورهای جهان محسوب شود.این کشور یکی از مرفه ترین و ثروتمندترین کشورهای جهان در زمینه صنعت است که دارای نرخ بیکاری بسیار پایین ۳ درصد می باشد. اما جدا از این مورد امکانات تحصیلی و سرمایه گذاری در این کشور برای مهاجران مناسب می باشد. این کشور در جدیدترین اعلان دولتی اعلام کرده است که اگر سرمایه گذار خارجی بتواند با سرمایه گذاری و انتقال سرمایه خود به این کشور در سال اول سود ۱۱ درصدی برای دولت سنگاپور ایجاد کند، این سرمایه گذار در سال دوم می تواند اقامت دائم این کشور را اخذ کند.در سال های اخیر شاهد افزایش روند مهاجرت متقاضیان ایرانی و مهاجرت تحصیلی به سنگاپور و سرمایه گذاری به این کشور می باشیم. بر این اساس مشاوران و کارشناسان موسسه حقوقی و مهاجرتی وکلای برگزیده اصطهباناتی در این مقاله به بررسی دقیق روش های اخذ اقامت این کشور پرداخته اند. اگر قصد اخذ اقامت این کشور را دارید، مطالعه این مقاله را از دست ندهید و با ما همراه باشید.

مزایای مهاجرت به سنگاپور

متقاضیان اخذ اقامت سنگاپور با اقامت و زندگی در این کشور از مزیت های فراوانی برخوردار می شوند. از مهم ترین این مزیت ها موارد زیر را می توان ذکر کرد.

  • زندگی در کشوری آسیایی با بالاترین استانداردهای زندگی
  • وجود جاذبه های گردشگری بی نظیر
  • برخورداری دانشجویان از بورسیه های تحصیلی
  • امکان همراهی همسر و فرزندان زیر ۲۱ سال متقاضی در این کشور با اخذ اقامت متقاضی
  • وجود امنیت و رفاه اجتماعی
  • ثبات اقتصادی و اجتماعی

مهاجرت به سنگاپور از طریق کار

متقاضیان دریافت اقامت دائم سنگاپور از طریق اخذ ویزای کار سنگاپور می توانند با پیشنهاد کاری Job Offer اقامت این کشور را اخذکنند. متقاضی کار در صورت دریافت دعوتنامه کاری و امضا قرارداد با کارفرمای سنگاپوری می تواند پس از چند سال کار واشتغال اقامت این کشور را دریافت کند. در کشور سنگاپور چند نوع ویزای کاری وجود دارد که در این جا به طور خلاصه به ذکر چند نوع آن می پردازیم:

ویزای کار E یا EP

این ویزا برای متقاضیان حرفه ای با تخصص کاری و متقاضیانی است که دارای مشاغل تخصصی می باشند و قصد کار در کشور سنگاپور را دارند. متقاضی برای اخذ ویزای کاری EP باید دارای مدرک تحصیلی از دانشگاه معتبر باشد و علاوه بر این دارای حقوق ماهانه بیش از ۳۰۰۰ دلار باشد. مدت زمان اعتبار این ویزا در حدود یک تا ۲ سال می باشد و متقاضی می تواند آن را تمدید کند. متقاضیانی که موفق به اخذ این ویزای کاری شوند، می توانند در صورت واجد شرایط بودن برای اخذ اقامت دائم سنگاپور اقدام کنند.

ویزای کار برای کارآفرینان

این نوع ویزا مختص کارآفرینان خلاق و با توانایی ویژه می باشد که قصد راه اندازی کسب و کار جدیدی را در کشور سنگاپور دارند. درآمد کارآفرینان باید حداقل در حدود ۳۰۰۰ دلار باشد تا بتوانند این نوع ویزا را دریافت کنند.

ویزای کار برای کارگران ماهر

این نوع ویزا مختص کارگران ماهر و کارگرانی با مهارت متوسط می باشد. حداقل درآمد این کارگران باید در حدود ۲۲۰۰ دلار باشد و این ویزای کاری بر اساس مهارت حرفه ای، تجربه کاری و سوابق شغلی و همچنین تحصیلات برای آن ها صادر می شود.

ویزای کار آزاد

این نوع ویزا برای افرادی است که بدون نیاز به کارفرما به کسب و کار و فعالیت حرفه ای می پردازند و از شایستگی های فراوانی برخوردار می باشد. حداقل درآمد این افراد باید در حدود ۸۰۰۰ دلار باشد. این ویزا ۵ ساله می باشد و این افراد نمی توانند آن را تمدید کنند.

ویزای کار برای کارآموزان

این نوع ویزا مختص کارآموزان و دانشجویان دوره کارشناسی می باشد که قصد فراگیری و آموزش عملی در مورد شغل های اجرایی در سنگاپور را دارند. حداقل درآمد این افراد باید در حدود ۳۰۰۰ دلار باشد.

مهاجرت تحصیلی به سنگاپور

ویزای تحصیلی از پرطرفدارترین روش های اخذ اقامت این کشور است. متقاضی با اخذ ویزای تحصیلی بر اساس مدت زمان تحصیل می تواند در این کشور اقامت داشته باشد. متقاضی برای تحصیل درسنگاپور نیازمند مدرک مهارت زبان انگلیسی آیلتس و یا GRE می باشد.متقاضیان تحصیل در این کشور می توانند با اخذ کمک هزینه های دانشجویی و همچنین اخذ مجوز کار دانشجویی و اشتغال پاره وقت بخشی از هزینه های تحصیل در این کشور را تامین کنند. دانشگاه های سنگاپور دارای رتبه های بالایی در رنکینگ ها و رتبه بندی های جهانی می باشند. دانشگاه ملی سنگاپور NUS و دانشگاه فنی نانیانگ NTS دارای رتبه های برتر در رتبه بندی های جهانی می باشند.

برخی از دانشگاه های سنگاپور با دانشگاه های برجسته جهانی مانند دانشگاه ماساچوست MIT همکاری های علمی و پژوهشی و آموزشی دارند.هزینه شهریه دانشگاه NUS در حدود ۱۵.۰۰۰دلار سنگاپور تا ۵۰.۰۰۰ دلار سنگاپور می باشد. به طور میانگین شهریه سالانه تحصیل در دانشگاه های سنگاپور در حدود ۱۴.۰۰۰ دلار می باشد. هزینه های زندگی در این کشور سالانه در حدود ۱۰.۰۰۰ دلار سنگاپور می باشد. دانشجویان پس از تمام شدن دوره تحصیلی می توانند در عرض چندین ماه در جست و جوی کار مناسب باشند و با یافتن کار ویزای تحصیلی خود را به ویزای کاری تبدیل کنند و پس از ۳ تا ۵ سال کار در این کشور اقامت سنگاپور را دریافت کنند.

اقامت سنگاپور از طریق تحصیل

مهاجرت به سنگاپور از طریق سرمایه گذاری

دولت سنگاپور با ارائه تسهیلات مناسب زمینه لازم در جهت جذب سرمایه گذاری خارجی را در این کشور فراهم کرده است. این کشور با اتخاذ سیاست های تجاری و اقتصادی، کاهش مالیات ها و ایجاد اشتغال، فضای رو به رشد و پررونقی را برای سرمایه گذاری خارجی مهیا کرده است. متقاضی سرمایه گذاری در این کشور می تواند از طریق ثبت شرکت در سنگاپور ، شرکت تجاری و یا خریداری شرکت های فعال در این کشور سرمایه گذاری کند. متقاضی سرمایه گذاری در سنگاپور باید ویزای سرمایه گذاری یا طرح PR را اخذ کند.طرح تجاری متقاضی برای ثبت شرکت در این کشور باید دارای توجیه اقتصادی و سوددهی مطلوب باشد. طرح تجاری متقاضی باید دارای برنامه کاری باشد و پس از اجرا از گردش مالی مطلوبی برخوردار باشد. متقاضی باید در حدود ۲.۵ میلیون دلار سنگاپور برای طرح تجاری خود در این کشور سرمایه گذاری کند. متقاضی با اخذ ویزای سرمایه گذاری در این کشور می تواند برای اخذ اقامت همسر و فرزندان زیر ۲۱ سال خود اقدام کند.اگر متقاضی مبلغ ۳۰۰ هزار دلار را برای والدین خود سرمایه گذاری کند، می تواند پدر و مادر خود را در این کشور همراه داشته باشد. سرمایه گذاران خارجی با اخذ ویزای سرمایه گذاری در این کشور می توانند پس از ۲ سال اقامت دائم و تابعیت سنگاپور را دریافت کنند.

اقامت سنگاپور از طریق سرمایه گذاری

اقامت سنگاپور از طریق ثبت شرکت

متقاضیان سرمایه گذاری به روش ثبت شرکت باید با یک برنامه و طرح تجاری جدید اقدام به راه اندازی یک شرکت در این کشور کند. متقاضی باید در حدود ۲.۵ میلیون دلار برای این کار سرمایه گذاری کند. متقاضی باید با راه اندازی و فعالیت اقتصادی شرکت تجاری در مدت ۳ سال این شرکت را به سوددهی مطلوب برساند به گونه ای که از گردش مالی خوبی برخوردار باشد.

اقامت سنگاپور از طریق ویزای افرد موفق و هنرمند

دولت سنگاپور به متقاضیانی که در زمینه های هنری، ورزشی و فرهنگی و علمی دارای شهرت جهانی می باشند، اقامت و تابعیت سنگاپور را اعطا می کند. بر این اساس افراد هنرمند و موفق باید در کشور خود شناخته شده باشند. برخورداری از شهرت جهانی و بین المللی به عنوان یک امتیاز بزرگ در نظر گرفته می شود. متقاضی باید در مورد ارائه و تولید محتوای هنری در کشور سنگاپور بسیار فعال و قدرتمند باشد. متقاضی باید اجرای هنر و ورزش و زمینه خاص و توانایی ویژه در سطح بین المللی را به صورت تصویری و یا نمایش و یا اجرا در سطح بین المللی و جهانی دارا باشد.

مهاجرت به سنگاپور از طریق ازدواج

ساده ترین و راحت ترین روش اقامت سنگاپور ازدواج با شهروند و تبعه این کشور می باشد. ازدواج متقاضی با شهروند سنگاپور باید به صورت رسمی و قانونی در دفتر رسمی ثبت شود. متقاضی باید اثبات کند که این ازدواج صرفا به منظور اخذ اقامت این کشور انجام نشده است و این ازدواج بر پایه علاقه متقابل و تعهد صورت گرفته است. ویزای ازدواج پس از ۲ ماه صادر می شود و پس از گذشت ۳ سال از ازدواج در صورتی که واقعی بودن ازدواج ثابت شود، متقاضی می تواند برای اخذ اقامت دائم این کشور اقدام کند.متقاضی ازدواج باید با ارائه گواهی و اسناد مالی اثبات کند که توانایی تامین هزینه های زندگی خود و همسر خود در طی زندگی مشترک در کشور سنگاپور را دارا می باشد. ارائه مدارک زیر برای ازدواج الزامی است:

  • مدارک شناسایی و پاسپورت معتبر
  • گواهی تجرد هر دو طرف ازدواج
  • گواهی ازدواج و ارائه آدرس محل زندگی مشترک در سنگاپور
  • اوراق هویتی و شناسایی هر دو طرف ازدواج
اقامت سنگاپور از طریق ازدواج

اقامت سنگاپور از طریق ازدواج

مهاجرت به سنگاپور از طریق تولد

به طور کلی کشورهای جهان به منظور اعطای تابعیت بر اساس دو قانون خون و خاک عمل می کنند. بر اساس قانون خون اگر کودکی در یک کشور مشخص از پدر و مادری متولد شود که دارای تابعیت آن کشور باشند، آن کودک نیز تابعیت آن کشور را اخذ می کند. بر اساس قانون خاک اگر کودکی در خاک یک کشور مشخص متولد شود، صرف نظر از تابعیت پدر و مادر، این کودک تابعیت آن کشور را بر اساس تولد در خاک آن کشور اخذ می کند. کشور سنگاپور از این لحاظ بر اساس قانون خون عمل می کند.

  • اگر کودکی که دارای پدر و مادر با تابعیت سنگاپور است در این کشور متولد شود، این کودک تابعیت سنگاپور را دریافت خواهد کرد.
  • بر اساس قانون خون کودکی که در خاک سنگاپور متولد شود بر اساس تابعیت پدر و مادرش می تواند تابعیت این کشور را دریافت کند.
  • کودکانی که از پدر و مادر نامعلوم در این کشور متولد شوند، تابعیت این کشور را دریافت خواهند کرد.
  • والدین کودک متولد شده به منظور اخذ تابعیت برای کودک خود باید ۴ سال قبل از تولد کودک در این کشور اقامت داشته باشند.

مهاجرت سنگاپور از طریق پناهندگی

متقاضی اخذ اقامت دائم سنگاپور از طریق پناهندگی می تواند اقامت این کشور را اخذ کند. البته موسسه حقوقی و مهاجرتی وکلای برگزیده اصطهباناتی به هیچ عنوان گزینه پناهندگی را به متقاضیان مهاجرت به کشورهای جهان پیشنهاد نمی دهند و ذکر این مطلب در این مقاله صرفا در جهت آگاهی و اطلاع متقاضیان از روش های اخذ اقامت دائم این کشور می باشد و هدف دیگری ندارد. بر اساس کنوانسیون ژنو پناهندی فردی است که بنا به داشتن عقاید مذهبی، اجتماعی، سیاسی و قومی متفاوت در کشور خود امنیت جانی ندارد و در صورت برگشت به کشور خود مورد آسیب و تهدید و حتی مرگ قرار می گیرد.

علی رغم تبعیت مقامات سنگاپور از قوانین کنوانسیون ژنو در حمایت و حفاظت از پناهندگان، این کشور در شرایط مساعد و مطلوبی برای پناهندگی نمی باشد و رفتار مناسبی با پناهندگان ندارد و در مورد پذیرش درخواست پناهندگی پناهندگان سیاست های سختگیرانه ای را در پیش گرفته است. کشور سنگاپور به دلیل کم بودن مساحت در زمره کشورهای کوچک جهان شناخته می شود و دولت این کشور کم بودن فضای زندگی در این کشور را به عنوان دلیل عدم پذیرش پناهندگان در این کشور مطرح می کند. کمیساریای عالی پناهندگان در تلاش است تا متقاضیان پناهندگی به این کشور را به کشور خودشان بازگرداند.

مزایای اقامت در سنگاپور

مزایای اقامت در سنگاپور

شرایط مهاجرت به سنگاپور

سنگاپور به عنوان یکی از کشورهای مدرن آسیا و جهان هر ساله شاهد ورود مهاجران زیادی به کشور خود می باشد. در واقع شرایط مهاجرت به این کشور از راه های گوناگونی از جمله ویزای تحصیل، سرمایه گذاری در سنگاپور، ویزای کار و چندین روش دیگر، متفاوت می باشد. انتخاب روش مهاجرتی کاملا بستگی به اهداف، شرایط متقاضی و موقعیت مالی وی دارد. برای مثال کسانی که درآمدهای بالا دارند، شرکت معتبر داشته و به دنبال یک کشور دیگر برای تاسیس شعبه خود هستند یا افراد کارآفرین و دارای طرح های تجاری و استارتاپی، بهترین گزینه برای مهاجرت این دسته از افراد روش سرمایه گذاری می باشد که با این روش به راحتی می توانند اقامت جمهوری سنگاپور را دریافت نمایند. از دیگر شرایط مهاجرت به این کشور می توان به طور خلاصه به مطالب زیر اشاره کرد:

شرایط اخذ ویزای کاری

 برای مهاجرت کاری به سنگاپور داشتن یک شغل مناسب  یا پیشنهاد کاری (جاب آفر) از سوی یک کارفرما الزامی است. برای یافتن کار مناسب با درامد بالا باید رزومه کاری و تحصیلی خوبی داشته و سابقه کار مرتبط با روزمه کاری نیز داشته باشید. متقاضی متناسب با شرایط خود می تواند برای اخذ انواع ویزای کار سنگاپور از جمله ویزای Qو P (EP)، ویزایS، ویزای R و ویزای TEP مدارک خود را ارسال و برای اخذ اقامت اقدام کند.

شرایط اخذ ویزای تحصیلی

 از مهم ترین شرایط اخذ ویزای تحصیلی سنگاپور دارا بودن رزومه تحصیلی و سابقه تحصیلی خوب به همراه مدارک زبان بین المللی و تمکن مالی می باشد. با توجه به هزینه های بالای زندگی در سنگاپور اگر دارای معدل بالا و رزومه پژوهشی خوبی نیز هستید، حتما برای دریافت بورسیه های تحصیلی دانشگاه های سنگاپور اقدام کنید. برای این کار می توانید با ورود به سایت هر دانشگاه شرایط دقیق برای پذیرش  و اخذ بورسیه را مطالعه کنید.

شرایط اخذ ویزای سرمایه گذاری

 این روش مناسب کسانی است که از تمکن مالی عالی برخوردار هستند و قصد گسترش کسب و کار یا راه اندازی یک کسب و کار جدید را در سنگاپور دارند. حداقل مبلغ برای پذیرش ویزای سرمایه گذاری در سنگاپور از جانب این کشور داشتن 2.5 میلیون دلار سرمایه اولیه می باشد. علاوه بر این گردش حساب 3 تا 6 ماه اخیر شرکت یا حساب شخصی متقاضی برای تایید تمکن مالی ضروری می باشد.

هزینه مهاجرت به سنگاپور

با توجه به اینکه هزینه های مهاجرت به کشور سنگاپور کمی گران می باشد، هنگام انتخاب نوع روش مهاجرتی، شرایط و بودجه خود را در نظر بگیرید و سپس بهترین راه با کمترین ریسک ریجکتی را انتخاب کنید. به طور کلی هزینه های مربوط به مهاجرت شامل جدول زیر می شود:

هزینه هامبلغ به دلار
اخذ ویزای کار30 دلار برای درخواست ویزا
اخذ ویزای سرمایه گذاریحداقل مبلغ مورد نیاز 2.5 میلیون دلار می باشد
اخذ ویزای تحصیلیبستگی به رشته و دانشگاه انتخابی متقاضی حدود 4هزاردلار تا 8 هزار دلار متغیر است
هزینه برای هر فرد بزرگسالان برای درخواست اقامتحدود 100 دلار
ویزای عمومی 30 دلار
هزینه تمدید ویزابسته به نوع ویزا 40 تا 80 دلار
تمکن مالی2.5 تا 5 میلیون دلار

هزینه زندگی در سنگاپور

هزینه های زندگی در سنگاپور کاملا بستگی به تعداد نفرات خانواده و سطح زندگی دارد. علاوه بر این زندگی در شهرهای بزرگ هر کشور نیز کمی پرهزینه تر و گران تر می باشد. برای درک بهتر از شرایط و هزینه های زندگی در سنگاپور جدول زیر را باهم بررسی می کنیم

لیست هزینه هاقیمت
هزینه های مسکن100 تا 4500 دلار
هزینه های حمل و نقل ماهانه حدود 120 دلار
یک وعده غذا در یک رستوران متوسط10 دلار
هزینه اینترنت ماهانه تلفن همراه20 تا 30 دلار
نان سفید 500 گرمیحدود 3.5 دلار
تخم مرغ 12 عددیحدود 4.6 دلار
برنج یک کیلوگرم3.5 دلار
سینه مرغ یک کیلوحدود 9.5 دلار
سیب زمینی3.2 دلار
پنیر (یک کیلو)حدود 20 دلار
آب معدنی (1.5 لیتر)1.7 دلار

کشور سنگاپور به عنوان یکی از امن ترین و بهترین کشورهای آسیایی برای زندگی در جهان شناخته می شود.

شرایط زندگی در سنگاپور برای ایرانیان

شرایط زندگی در سنگاپور با توجه به تفاوت ارزی بین این کشور و ایران ممکن است برای ایرانیان کمی سخت باشد. هزینه های زندگی و تحصیل در سنگاپور گران بوده و اگر تمکن مالی خوب یا شغل پردرآمدی نداشته باشید، زندگی چندان راحت نخواهد بود. در ادامه برای آگاهی شما عزیزان نگاهی به جنبه های مختلف زندگی در سنگاپور می اندازیم.

فرهنگ و اجتماع مردم

 برخلاف کوچک بودن این کشور؛ اما تنوع فرهنگی و مذهبی در این کشور زیاد است. زبان رسمی مردم این کشور انگلیسی، چینی، تامیل و مالایی می باشد. با وجود تنوع در زبان  و فرهنگ مردم، همه به فرهنگ و اداب و رسوم یکدیگر احترام می گذارند. به طور کلی رفتار و اداب گروه های مختلف تحت تاثیر زبان و دین می باشد. به طور مثال مردمی که به زبان انگلیسی صحبت می کنند، گرایش زیادی به فرهنگ غربی و دین مسیحیت دارند؛ در مقابل کسانی که به زبان چینی صحبت می کنند، تمایل زیاد به فرهنگ چینی و کنفوسیوس دارند.

آب و هوای سنگاپور

آب و هوای این کشور معمولا گرم، بارانی و استوایی می باشد. به دلیل نزدیک بودن این کشور به خط استوا، هوای این کشور مرطوب و بارانی می باشد. معمولا دمای هوا تغییرات چشمگیری نداشته و در یک رنج ثابتی می باشد. اگر تحمل هوای شرجی را ندارید، زندگی در سنگاپور برایتان خوشایند نخواهد بود.

امنیت اجتماعی

سنگاپور یکی از امن ترین شهرهای جهان و آسیا محسوب می شود. آمار جرم و جنایت در این کشور بسیار پایین بوده و ماموران پلیس همواره حامی مردم هستند. همچنین فساد اخلاقی و اداری در نقاط مختلف سنگاپور  بسیار پایین است.

اقتصادر کشور سنگاپور

بعد از سال ها تلاش مردم و دولت این کشور با وجود کمبود منابع، امروزه سنگاپور به یکی از قطب های اقتصادی آسیا تبدیل شده است. در کنار هنگ کنگ و کره جنوبی این کشور نقش مهمی در اقتصاد دنیا و آسیا ایفا می کند. سنگاپور کشوری آزاد با مالیات پایین و امنیت بالای اقتصادی، نیروی کار ماهر و زیر ساخت های پیشرفته موقعیت بسیاری عالی برای کار و جذب سرمایه گذاران خارجی ایجاد کرده است. در گذشته نرخ بیکاری در این کشور بالا بوده؛ اما در حال حاضر با نرخ بیکاری 3 درصد نشان از رشد بی نظیر در حوزه های مختلف اقتصادی دارد. با این اوصاف شرایط مهاجرت کاری به سنگاپور برای افراد متخصص و دارندگان رزومه کاری خوب بسیار مناسب می باشد.

تحصیل در دانشگاه های سنگاپور

به طور کلی زندگی در سنگاپور و تحصیل در این کشور به خصوص زندگی در مناطق مرکزی شهرها و  تحصیل در موسسات بین المللی بسیار گران می باشد. از بهترین دانشگاه های سنگاپور می توان به دانشگاه ملی سنگاپور (NUS)، دانشگاه فنی نانیانگ سنگاپور (NTU)، دانشگاه مدیریت سنگاپور (Singapore Management University)و دانشگاه طراحی و تکنولوژی سنگاپور اشاره کرد.

به طور کلی هزینه های تحصیل در دانشگاه های این کشور بسته به نوع دانشگاه و مقطع تحصیلی از 25 هزار دلار در سال شروع می شود. بهترین راه برای کاهش هزینه های تحصیلی، در صورت داشتن رزومه تحصیلی قوی و مدرک زبان اقدام برای اخذ بورسیه تحصیلی می باشد. در کنار آن با توجه به گران بودن هزینه ها مسکن دانشجویان می توانند از خوابگاه های دانشجویی یا خانه هاس اشتراکی استفاده کنند.

قوانین مهاجرت به سنگاپور

سنگاپور به عنوان یکی از بهترین کشورهای جهان در همه جنبه های زندگی، با وجود سنت های قدیمی و جاذبه های فراوان به همراه سبک غذایی جالب مورد توجه بسیاری از مهاجران به خصوص مهاجران سایر کشورهای آسیایی قرار گرفته است. مانند هر کشور دیگری، مردم در سنگاپور ملزم به رعایت برخی قوانین می باشد که در ادامه به مهم ترین آن ها اشاره می کنیم.

  • پابرهنه بودن در پیاده رو، آدامس انداختن در زمین و غذا خوردن در حین راه رفتن غیر قانونی و جریمه دارد.
  • سیگار کشیدن در اکثر مکان های عمومی ممنوع است.
  • استفاده از وای فای دیگران بدون اجازه جرم به حساب می آید.
  • همجنسگرایی در این کشور آزاد نبوده و در صورت مشاهده هر گونه رفتار جرم به محسوب می شود.
  • ایجاد مزاحمت و سر وصدا از ساعت 22 به بعد جریمه دارد
  • مصرف مشروبات الکلی و برگزاری مهمانی بین ساعت های 22 شب تا 7 صبح ممنوع می باشد.

برخی قوانین نیز مربوط به انواع روش های مهاجرتی می باشد؛ به طور مثال برای روش سرمایه گذاری، داشتن حداقل سرمایه به همراه ارائه نامه تمکن مالی و پیگیری کارهای مالیاتی و ثبتی قبل از اخذ ویزا الزامی می باشد. در روش مهاجرت از طریق کار، داشتن تاییدیه از طرف کارفرما یا جاب آفر به همراه تمامی مدارک کاری و سابقه کاری ضروری است. در روش مهاجرت تحصیلی نیز دانشجو قبل از اقدام برای اخذ ویزا و مهاجرت باید از دانشگاه های این کشور نامه پذیرش را دریافت نماید. در صورت تمایل به تحصیل پزشکی در سنگاپور داشتن مدرک زبان بین المللی با نمره عالی، معدل بالا و تکمیل بودن رزومه تحصیلی الزامی می باشد.

برای اخذ اقامت و مهاجرت به سنگاپور داشتن تمکن مالی، بیمه سلامت و تکمیل بودن مدارک تحصیلی و کاری ضروری است.

مدارک لازم برای مهاجرت به سنگاپور

متناسب با هر روش مهاجرتی که انتخاب می کنید، مدارک و شرایط متفاوت می باشد. در این بین دارا بودن یکسری از مدارک برای تمامی روش ها الزامی می باشد. در ادامه به مهم ترین  و ضروری ترین مدارک لازم برای مهاجرت به سنگاپور اشاره می کنیم.

  • قبل از اقدام برای اخذ ویزا و دریافت نوبت از سفارت، باید تاییدیه تمکن مالی، نامه پذیرش از دانشگاه و نامه جاب افر یا قرادادکاری خود را دریافت کرده باشید.
  • توجه کنید مبلغ تمکن مالی کاملا بستگی به روش مهاجرتی شما دارد و حتما از بانکی نامه را دریافت کنید که توسط سفارت مورد پذیرش باشد.
  • تمامی مدارک شما اعم از مدارک هویتی شامل شناسنامه، پاسپورت با حداقل 6 ماه اعتبار، چند قطعه عکس پرسنلی و … تکمیل باشد.
  • مدارک مرتبط با سلامت و پرداخت بیمه سلامت برای مهاجرت به سنگاپور بسیار مهم می باشد. افرادی که گواهی پزشکی دریافت نکرده باشند، بعد از ورود به خاک سنگاپور برای مدت کوتاهی قرنطینه می شوند.
  • گواهی ازدواج برای کسانی که قصد دریافت اقامت از طریق ازدواج با یک شهروند سنگاپوری را دارند، الزامیست.
  • تمامی مدارک تحصیلی، ریز نمرات، مدرک زبان بین المللی، مقاله پژوهشی یا بین المللی و تمام سوابق تحقیقاتی و علمی به همراه ترجمه رسمی آن ها برای اخذ ویزای تحصیلی لازم است.
  • تکمیل بودن رزومه کاری به علاوه مدارک علمی و مهارت های کسب شده، تاییدیه نامه کارفرما، قرار داد کاری و سابقه کاری برای اخذ ویزای کار اجباری است.

مدارک ثبت شرکت، گردش مالی چند سال اخیر شرکت، تمکن مالی متقاضی و میزان سرمایه اولیه برای روش ثبت شرکت یا نمایندگی و روش سرمایه گذاری در سنگاپور نیز از موارد بسیار مهمی است که حتما باید مدارک رسمی آن را برای اخذ ویزا به سفارت تحویل دهید

سخن آخر

در این مقاله روش های اخذ اقامت سنگاپور مورد بررسی قرار گرفت. از مجموع موارد شرح داده شده می توان نتیجه گیری کرد که مهاجرت تحصیلی و سرمایه گذاری بهترین روش های اخذ اقامت کشور سنگاپور می باشد. این کشور با تسهیل روندسرمایه گذاری و حمایت از سرمایه گذاران در سال های اخیر سرمایه های خارجی فراوانی را جذب کرده است.

در صورت نیاز به خدمات مهاجرتی و مشاوره ای، مشاوران موسسه حقوقی و مهاجرتی وکلای برگزیده اصطهباناتی در شعبه های تهران، شیراز، اصفهان، تبریز و مشهد با سابقه صدها پرونده مهاجرت تحصیلی و شغلی و آگاهی از جدیدترین قوانین مهاجرتی بهترین گزینه مهاجرتی را بر اساس شرایط زندگی، سن، تحصیلات و بودجه به شما ارائه می دهند.

سوال های متداول در مورد اخذ اقامت سنگاپور

1- شرایط اخذ پذیرش در دانشگاه های سنگاپور چیست؟

تمکن مالی و مدرک مهارت زبان انگلیسی آیلتس و یاGRE

2- اعطای اقامت سنگاپور بر اساس قانون خاک است یا خون؟

قانون خون

3- روش اخذ ویزای کار برای اقامت در سنگاپور چیست؟

پیشنهاد کاری Job Offer از کارفرمای سنگاپوری و اخذ ویزاهای کاری مختلف

4- شرایط اخذ ویزای سرمایه گذاری برای اقامت سنگاپور چیست؟

متقاضی باید دارای طرح تجاری دارای توجیه اقتصادی و سوددهی مطلوب باشد. طرح تجاری باید پس از اجرا از گردش مالی مطلوبی برخوردار باشد.

5- تمکن مالی برای ثبت شرکت در سنگاپور و اخذ اقامت چقدر است؟

سرمایه گذار باید حداقل در حدود ۲.۵ میلیون دلار سنگاپور برای تاسیس آن سرمایه گذاری کند.

6- هزینه تحصیل در دانشگاه های سنگاپور چقدر است؟

شهریه دانشگاه NUS در حدود ۱۵.۰۰۰ تا ۵۰.۰۰۰ دلار سنگاپور می باشد. به طور میانگین شهریه سالانه تحصیل در دانشگاه های سنگاپور در حدود ۱۴.۰۰۰ دلار می باشد.

7- شرایط اخذ ویزای همراه والدین چیست؟

اگر متقاضی مبلغ ۳۰۰ هزار دلار را برای والدین خود سرمایه گذاری کند، می تواند پدر و مادر خود را در این کشور همراه داشته باشد.

8- پس از چند سال از ازدواج متقاضی می تواند اقامت سنگاپور را اخذ کند؟

۳سال زندگی مشترک

9- شرایط اخذ ویزای کار برای کارآفرینان چیست؟

این نوع ویزا مختص کارآفرینان خلاق می باشد که قصد راه اندازی کسب و کار جدیدی را در کشور سنگاپور دارند و باید دارای درآمد حداقل در حدود ۳۰۰۰ دلار باشند.

10- آیا فقط با تحصیل می توان اقامت سنگاپور را اخذ کرد؟

خیر. دانشجویان پس از تمام شدن دوره تحصیلی با یافتن کار ویزای تحصیلی خود را به ویزای کاری تبدیل می کنند و پس از ۳ تا ۵ سال کار در این کشور اقامت سنگاپور را دریافت می کنند.

11- مزایای اقامت در سنگاپور چیست؟

زندگی در کشوری آسیایی با بالاترین استانداردهای زندگی وجود جاذبه های گردشگری بی نظیر،برخورداری دانشجویان از بورسیه های تحصیل ،وجود امنیت و رفاه اجتماعی ،ثبات اقتصادی و اجتماعی

5/5 - (2 امتیاز)

2 دیدگاه برای “مهاجرت به سنگاپور

  1. حمید رضا کارساز گفت:

    سلام
    هزینه ی تحصیل برای گرفتن کارشناسی ارشد درفرانسه با یک نفرهمراه حداقل چقدر حدس زده می شود؟ همراه جای خواب وخوارک حداقلی؟

    1. مشاور تحصیلی و مهاجرت گفت:

      سلام هزینه زندگی و تحصیل بسته به شیوه زندگی شما دارد و می توانید آن را مدیریت کنید اما به طور تقریبی ماهیانه حدود 700-800 یورو برای یک شخص دانشجو، هزینه لازم است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *