تحصیل داروسازی در سنگاپور

اغلب رشته هایی که در زمینه پزشکی و علوم تجربی باشند، علاقه مندان زیادی دارند. داوطلبان و متقاضیان بسساری در سراسر دنیا برای تحصیل در رشته های شاخه علوم تجریی هر ساله با یکدیگر رقابت می کنند. یکی از این رشته ها داروسازی است. داروسازی در سنگاپور موضوع این مقاله است که قصد داریم به توصیح درباره آن بپردازیم. رشته داروسازی با شاخه ها و گرایش های مختلف یکی از رشته های پرطرقدار در کل دنیا محسوب می شود.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

سنگاپور یا همان جمهوری سنگاپور، کشوری است در جنوب شبه جزیره مالایا که به عنوان کوچک ترین کشور جنوب سرقی آسیا شناخته می شود. سنگاپور کشوری است بسیار ثروتمند و مدرن. پایتخت این کشور شهر سنگاپور است و تنها همسایه های آن کشور های مالزی و اندونزی هستند. کشور سنگاپور مساحتی به اندازه هفتصد و بیست و پنج کیلومتر مربع دارد . جمعیت این کشور مدرن و در عین حال کوچک بیش از پنج میلیون و ششصد هزار نفر است. زبان های رسمی مردم در این کشور انگلیسی، چینی، مالایی و تامیل می باشد.

کشور سنگاپور به دلیل سیاست های خاصی که دارد تقریبا همیشه کم ترین میزان و درصد بیکاری را در میان کشور های پیشرفته داشته است. از این رو عده زیادی برای کار در سنگاپور اقدام می کنند. اگر شما تمایل به مهاجرت به سنگاپور دارید بهتر این است که از راهنمایان مناسبی استفاده کنید. از این رو بهترین تصمیم می تواند مراجعه به موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی باشد. کارشناسان ماهر در موسسه، در شهر های شیراز، تهران، مشهد، اصفهان و تبریز پاسخگوی شما خواهند بود.‌

تحصیل رشته داروسازی در سنگاپور

مهاجرت تحصیلی به سنگاپور یکی از راه های مهاجرتی یه این کشور است. البته روش های بسیار دیگری برای حضور در این کشور وجود دارد که می توان به سرمایه گذاری در سنگاپور به عنوان مثال خرید ملک در سنگاپور یا تاسیس شرکت در سنگاپور اشاره نمود. اما در ارتباط با تحصیل در این کشور باید گفت که با وجودی که این کشور کوچک است و جنعیت بسیاری کمی دارد اما تحصیل در این کشور برای افراد به عنوان انتخاب مناسبی خواهد بود.

دانشگاه ها در این کشور به عنوان پیشرو در زمینه تحقیقات، علم و فناوری محسوب می شوند. کیفیت اموزش و زندگی در سنگاپور را می توان هم تراز با کشور هایی مانند آمریکا و انگلیس دانست. از این رو باید به این نکته توجه دقیق داشته باشید که هزینه های زندگی در کشور سنگاپور بسیار بیشتر از دیگر کشور های آسیایی می باشد. یک نکته بسیار مهم دیگر در ارتباط با دانشگاه های سنگاپور وجود دارد و آن تحصیل یه زبان انگلیسی است. از این رو روند تحصیلی برای دانشجویان بسیار راحت تر خواهد بود.

در این کشور سی و چهار دانشگاه مختلف وجود دارد که می توان آن ها را برای تحصیل انتخاب نمود. از جمله دانشگاه ها می توان به دانشکاه ملی سنگاپور و دانشگاه فنی نانیانگ اشاره نمود. البته مسئله مهم تر این است که بورسیه های تحصیلی در سنگاپور نیز بسیار عالی هستند و دانشجویان می توانند برای بورسیه های تحصیلی کشور سنگاپور با رزومه ای قوی اقدام نمایند. اما بیینیم تحصیل داروسازی در کشور سنگاپور چه شرایطی دارد و چگونه می توان برای تحصیل داروسازی در این کشور اقدام نمود. تحصیل داروسازی در برخی از دانشگاه های این کشور امکان پذیر است.

از جمله در دانشگاه ملی سنگاپور که با نام مختصر NUS شناخته می شود. در ابتدا با بررسی رشته داروسازی در این دانشگاه شروع می کنیم. البته به این نکته توجه کنید که ممکن است شخصی برای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در کشور سنگاپور اقدام کند که شرایط کاملا متفاوت خواهد بود.

تحصیل داروسازی در دانشگاه ملی سنگاپور

همان طور که گفتیم یکی از دانشگاه های بسیار معتبر در کشور سنگاپور، دانشگاه ملی سنگاپور است. در سنگاپور آموزش داروسازی در سال هزار و نهصد و پنج میلادی با تاسیس دپارتمان داروسازی در کالج پزشکی کینگ ادوارد هفتم آغاز شد. در سال هزار و نهصد و سی و پنج میلادی یک دوره دیپلم در قالب یک مطالعه یک ساله تمام وقت معرفی شد و پس از آن تبدیل به یک دوره دو ساله دیپلم گردید. این رشته با تاسیس دانشگاه مالایا در سال هار و نهصد و چهل و نه میلادی شکل جدیدی به خود گرفت و در نهایت در سال هزار و نهصد و پنجاه و هفت میلادی، داروسازی به عنوان رشته ای دقیق و عمیق در دانشگاه های سنگاپور معرفی شد.

دانشکده داروسازی در سال هزار و نهصد و شصت و پنج میلادی تاسبس شد. با این حال در سال هزار و نهصد و هفتاد و چهار میلادی به عنوان یک دپارتمان به دانشکده علوم دانشگاه سنگاپور پیوست. امروزه گروه داروسازی به عنوان یکی از شش گروهی که دانشکده علوم دانشگاه ملی سنگاپور را تشکیل می دهند، باقی مانده است‌ طی یک قرن گذشته این گروه در رویکرد خود در زمینه آموزش داروسازان و دانشمندان داروسازی برای سنگاپور و حتی کشور مالزی تکامل یافته است‌. دوره کارشناسی رشته داروسازی چهار ساله است و شامل یک محتوای علمی قوی به همراه تاکید بر مراقبت از بیمار است. تا به امروز این دپارتمان به عنوان تنها دپارتمانی که داروسازی را به طور خیلی خاصی در سنگاپور ارائه می دهد باقی مانده از این رو باید کیفیت بالایی برای آموزش ارایه دهد.

تحصیل داروسازی در دانشگاه ملی سنگاپور

تحصیل داروسازی در دانشگاه ملی سنگاپور

البته سایر دانشگاه های این کشور نیز رشته داروسازی را ارائه می دهند اما داستان این دانشگاه کمی متفاوت تر خواهد بود. در این دانشگاه گرایش های مانند داروسازی و علوم دارویی ارائه می گردد. در کل در این دانشگاه هدف اصلی دوره داروسازی تجهیز دانش آموختگان به دانش و مهارت های مربوطه جهت ورود به حرفه داروسازی است. برنامه علوم دارویی در این دانشگاه به منظور بهینه سازی انعطاف پذیری در برنامه درسی طراحی شده است تا دانش جویان بتوانند به راحتی حتی در دوره های تحصیلی خارج از کشور شرکت کنند.

تحصیل داروسازی در دانشگاه ان وای پی سنگاپور

یکی دیگر از دانشگاه های کشور سنگاپور که به ارائه رشته داروسازی می پردازد دانشگاه NYP است. البته دقت داشته باشید که این دانشکاه داروسازی را به عنوان دوره ای خاص ارائه می دهد و پس از آن به متقاضی دیپلم داروسازی ارایه خواهد شد. دانشگاه NYP فعالیت خود را از آپریل سال هزار و تهصد و نود و دو میلادی آغاز کرد و اولین دانشجویان آن در ماه جولای در دانشکده های علوم بهداشت ک مدیریت تجارت ثبت نام کردند. در سال هزار و نهصد و نود و سه میلادی دانشکده های مهندسی و فناوری اطلاعات در این دانشگاه فعالیت خود را آغاز کردند.

این دانشگاه در طول سالیان سال فعالیت های بسیار خود توانسته است جوایز بسیار زیادی از جمله جایزه پلاتین، جایزا کیفیت سنگامور، جایزه واتر مارک، جایزه دستاورد خدمات عمومی، جایزه برگ سبز و … را دریافت کند. دیپلم داروسازی در این دانشگاه، بسیار قوی و جذاب می باشد و سخت گیری های مخصوص به خود را دارد. این دوره پایه ای محکم در فارماکولوژی، داروسازی و مهارت های مراثبت از بیمار را به شما می دهد. شما یاد می گیرید که با استفاده از دارو ها، مراقبت های بهداشتی با کیفیت ارائه دهید و علاوه بر این، تحقیقات بالینی مربوطه و مهادت آزمایش دارو را نیز برای کار در شاخه های تحقیق و توسعه به راحتی کسب نمایید.

با استفاده از این مدرک شما می توانید به راحتی در بخش هایی مانند خدمات درمانی و تحقیقات بالینی فعالیت کنید‌. بنابر این اگر تمایل دارید مهارت های لازم برای کار در صنایع داروسازی و تحقیقات بالینی را بدست اورید، این دیپلم برای شما بسیار مناسب خواهد بود. در سال اول تحصیلی برای دریافت دیپلم اموزشی داروسازی شما دروسی مانند آناتومی و فیزیولوژی، بیوشیمی، بیولوژی سلولی و مولکولی، روش های مکمل و جایگزین، مهارت های برقرار ارتباط موثر، اصول نوآوری و سازمانی، مقدمه ای بز علوم دارویی، ریاضیات، میکروبیولوژی، شیمی ارگانیک، شیمی فیزیک معدنی و آمار را خواهید گذراند.

تحصیل در سنگاپور و در این رشته برای این دوره تحصیلی مدت زمانی برابر سه سال خواهد داشت. از این رو شما باید برای سه سال تحصیلی در این دانشگاه آماده باشید. پس از پایان این دوره مطمئن باشید که به راحتی می توانید در دانشگاه های دیگر به ادامه تحصیلات خود بپردازید و مدرک این دوره اعتبار بسیار بالایی دارد. کورس های تحصیلی به زبان انگلیسی برگزار می شود.

تحصیل داروسازی در مقطع دکتری در سنگاپور

به دلیل اهمیت این رشته، قصد داریم به بررسی رشته داروسازی در مقطع دکتری به صورت جداگانه بپردازیم. یکی از دانشگاه های معروف این کشور که در رنکینگ جهانی جایگاه بسیار خوبی دارد، دانشگاه ملی سنگاپور است. از این رو ما به بررسی تحصیل داروسازی در مقطع دکتری برای این دانشگاه می پردازیم. داروسازی به عنوان یک حرفه، به طور مداوم در حال تحول است تا دامنه خدمات و مسئولیت های خود را در جهت پاسخگویی به نیاز های بیماران در یک سیستم مراقبت بهداشتی سریع تغییر دهد.

برای مواجهه با چالش ها در زمینه داروسازی در سنگاپور و خارج از این کشور، داروسازان باید با همکاری متخصصان مراقبت های بهداشتی، با دانش، مهارت، نگرش و ارزش های مورد نیاز برای ارائه خدمات با کیفیت بالا، مداوم و ایمن به بیماران مجهز شوند. در کنار خدمات بهداشتی و درمانی در سنگاپور، آموزش های تحصیلات تکمیلی برای تامین نیاز به داروسازان میشرفته جهت بالا بردن کیفیت سیستم مراقبت های بهداشتی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. هدف اصلی برنامه دکتری در این دانشگاه، آموزش پزشکان داروسازی برای داشتن خصوصیات رهبری، تخصص پیشرفته و تجربه بالینی است که ان ها را قادر می سازد در خط مقدم حرفه داروسازی و مراقبت های بهداشتی در انواع مختلف نهادی قرار گیرند.

تحصیل دکتری داروسازی در سنگاپور

تحصیل دکتری داروسازی در سنگاپور

برنامه درسی و تحصیلی در مقطع دکتری برای رشته داروسازی تاکید دارد که مراقبت متمرکز بر بیمار برای پرورش پزشکان دانشمند همراه با مهارت های قوی در نگرش و ارزیابی انتقادی مراقبت های دارویی و شخصی و اصلاح روش درمانی به موقع و موثر بسیار مهم است و باید بر آن تاکید بسیاری شود. دانشجویان می توانند برا تحصیل داروسازی در این مقطع از حمایت های مالی و بورسیه های تحصیلی استفاده کنند. هزینه تحصیل برای مقطع دکتری در این کشور نود هزار دلار می باشد. داوطلبان لازم استوتا الزامات تحصیلی را رعایت کرده باشند و ثبت نام خود را به عمل بیاورند. برای پذیرش در این مقطع لازم است تا مصاحبه، اظهارنامه کتبی و توصیه نامه های داوطلبان بررسی گردد.

سوالات متداول در ارتباط با تحصیل داروسازی در سنگاپور

  1. چگونه می توان یک داروساز در سنگاپور شد؟

    برای فارغ التحصیلان داروسازی ، متقاضی باید حداقل 12 ماه تجربه عملی در زمینه داروسازی را در هر مکان آموزشی که مورد تأیید SPC باشد ، داشتته باشد.

  2. داروسازان در سنگاپور چقدر درآمد دارند؟

    متوسط حقوق یک داروساز در سنگاپور ماهانه 4014 دلار است.

  3. آیا سنگاپور کشور امنی برای تحصیل داروسازی است؟

    بله سنگاپور یکی از کشور های امن، پیشرفته و بسیار مدرن می باشد.

  4. هزینه تحصیل داروسازی در سنگاپور چقدر است؟

    مبلغ متوسط چیزی بین (SGD) از 2000 تا 12000 دلار ، به صورت ماهانه ، برای دانشجویان کارشناسی و کارشناسی ارشد می باشد.

  5. هزینه تحصیل در مقطه دکتری داروسازی سنگاپور چقدر است؟

    هزینه تحصیل برای مقطع دکتری در این کشور نود هزار دلار می باشد.

  6. آیا مطالعه رشته داروسازی در سنگاپور سخت است؟

    با وجود مباحث مورد نیاز مانند فارماکولوژی ، فارماکوتراپی و فارماکوکینتیک ، شکی نیست که رشته داروسازی سخت است.

  7. کدام دانشگاه ها در سنگاپور رشته داروسازی را ارائه می دهند؟

    از جمله دانشگاه های ارائه دهنده داروسازی می توان به دانشگاه ملی سنگاپور و دانشگاه ان وای پی اشاره کرد.

  8. با استفاده از مدرک داروسازی دانشگاه ان وای پی شما می توانید در چه خدماتی فعالیت کنید؟

    با استفاده از این مدرک شما می توانید به راحتی در بخش هایی مانند خدمات درمانی و تحقیقات بالینی فعالیت کنید‌.

  9. هدف از برنامه علوم دارویی در دانشگاه ملی سنگاپور چیست؟

    برنامه علوم دارویی در این دانشگاه به منظور بهینه سازی انعطاف پذیری در برنامه درسی طراحی شده است تا دانش جویان بتوانند به راحتی حتی در دوره های تحصیلی خارج از کشور شرکت کنند.

  10. آیا بورسیه های تحصیلی برای دانشجویان داروسازی در سنگاپور ارائه می شود؟

    بله بورسیه های تحصیلی بسیاری برای حمایت از دانشجویان داروسازی در این کشور وجود دارد.

  11. تحصیل داروسازی در سنگاپور به چه زبانی است؟

    کورس های تحصیلی داروسازی در سنگاپور تماما به زبان انگلیسی ارائه می شود.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *