تحصیل داروسازی در سوئد

تحصیل داروسازی در سوئد، مطلبی است که در این مقاله قصد داریم در ارتباط با آن صحبت کنیم. داروسازی رشته ای است از زیر شاخه های گروه علوم تجربی و برای تحصیل در ان لازم است تا به شیمی علاقه بسیاری داشته باشید چرا که شیمی به عنوان پایه و اساس این رشته محسوب می شود.‌ داروسازی در کشور سوئد نیز شرایط مخصوص به خود را دارد. سوئد که با نام ‌پادشاهی سوئد شناخته می شود در شمال اروپا قرار دارد و در حقیقت محل اصلی آن شبه جزیره اسکاندیناوی می باشد. سوئد کشوری است که با کشور های نروژ، فنلاند و دانمارک همسایگی دارد. از طرفی این کشور به خلیج بوتنی و دریای بالتیک نیز راه دارد.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

پایتخت این کشور شهر استکهلم می باشد که البته بزرگ ترین شهر سوئد نیز است. سوئد مساحتی به اندازه چهارصد و پنجاه هزار و دویست و نود و پنج کیلومتر مربع دارد و از این حیث چهارمین کشور بزرگ اروپا محسوب می شود. سوئد یکی از کشور های بسیار خوب در زمینه کیفیت زندگی، شرایط ساکنین، آزادی، بهداشت، اموزش، اختلاف طبقاتی، رفاه اجتماعی و … می باشد. از این رو می توان گفت که سوئد مقصدی بسیار مناسب برای مهاجرت خواهد بود. جمعیت این کشور بیش از ده میلیون و سیصد هزار نفر می باشد و زبان رسمی مردم در آن سوئدی است.

واحد پول کشور سوئد کرون سوئد است. کشور سوئد به بیست و پنج استان تقسیم می شود و بیشترین جمعیت در شهر استکهلم قرار دارد. شهر های دیگر این کشور را می توان گوتنبورگ، مالمو، اویسالا و … نام برد. اگر تصمیم دارید برای مهاجرت به سوئد اقدام کنید، قبل از هر چیزی لازم است تا برای شرایط خود بهترین بررسی ها را به انجام برسانید. همیشه بهترین راه برای بررسی این است که به متخصص هر زمینه ای مراجعه شود. از این رو بهترین راه این است که به کارشناسان ما در موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی در شهر های شیراز، تهران، اصفهان، مشهد و تبریز مراجعه نمایید.

تحصیل داروسازی در سوئد

سوئد کشوری است با نظام آموزشی بسیار پیشرفته و به روز که مدرک تحصیلی معتبری در سراسر دنیا دارد‌ به عبارتی می توان گفت تحصیل در سوئد موجب می شود تا فرد به راحتی پس از فارغ التحصیلی بتواند در این کشور زندگی کند و همین طور برای حضور و کار در سایر کشور های دنیا امادگی لازم را داشته باشد. نکته بسیار مهم دیگر این است که ببشتر دانشگاه های کشور سوئد مورد نایید وزارت علوم و وزارت بهداشت و درمان کشور ایران نیز هستند.

از این رو برای بازگشت به کشور ایران نیز دچار مشکلی نخواهید بود.‌ نکته بسیار مهم دیگر در ارتباط با کشور سوئد وجود دارد و آن این است که تحصیل در کشور سوئد علاوه بر زبان سوئدی، به زبان انگلیسی نیز امکان پذیر است و کورس های تجصیلی بسیاری به زبان انگلیسی ارائه می شوند. از این رو اگر تمایل داشته باشید که در زمینه زبان انگلیسی به تحصیل بپردازید، لازم است تا مدرکی در این باره ارائه کنید. هر دانشگاهی و هر رشته ای ممکن است با شرایط خاصی از شما درخواست مدرک داشته باشند. اما نکته مهم تر این است که اگر شما در سوئد برای تحصیل داروسازی اقدام کرده باشید ولی مدرک زبان انگلیسی نداشته باشید، قبل از شروع تحصیل برای شما دوره های آموزشی زبان انگلیسی برگزار می شود.

تا قبل از سال دو هزار و یازده میلادی تحصیل در کشور سوئد کاملا رایگان بود، اما پس از ان از حالت رایگان بودن به طور کامل خارج شد. یکی از مزیت های بسیار مهم تحصیل در سوئد این است که این کشور برای ویزای همراه سوئد سخت گیری های سایر کشور ها را اعمال نمی کند و همراه یا همراهان از همان ابتدا می توانند با شخص وارد کشور سوئد شوند. دانشگاه های بسیاری در کشور سوئد وجود دارند که به ارائه رشته داروسازی می پردازند و مدارک مختلفی از کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری ارائه می دهند. یکی از این دانشگاه های سوئد که ارائه دهنده رشته داروسازی است، دانشگاه اوپسالا می باشد. در ادامه به بررسی این رشته تحصیلی در دانشگاه های مختلف سوئد می پردازیم.

تحصیل داروسازی در دانشگاه اوپسالا سوئد

دانشگاه اوپسالا اولین دانشگاه در کشور سوئد است که در سال هزار و چهارصد و هفتاد و هفت تاسیس گردیده و دارای محیطی فرهنگی و عالی برای زندگی و علم اندوزی است. در دانشگاه اوپسالا چهل و پنج هزار دانشجو در گرایش ها و رشته های مختلف مشغول به تحصیل هستند. اوپسالا که چهارمین شهر بزرگ کشور سوئد است، مقر اصلی این دانشگاه می باشد. تحقیقات در سطح جهانی و آموزش با کیفیت بالا، جزو مولفه های اصلی این دانشگاه است.

تحصیل داروسازی در دانشگاه اوپسالا

تحصیل داروسازی در دانشگاه اوپسالا

تحصیلات در گرایش های مختلف داروسازی در دانشگاخ اوپسالا همانند سایر رشته های این دانشگاه با ارتباط آن با تحقیق مشخص می شود. کادر اموزشی بسیار عالی برای رشته داروسازی در این دانشگاه مسیولیت کیفیت اموزشی را بر عهده دارند و تضمین می کنند که تحصیلات ارایه شده در این دانشگاه برای رشته داروسازی با بهترین کیفیت ارائه شود. دانشگاه اوپسالای کشور سوئد با هدف کمک به دانش بشر و توسعه جهانی در حال فعالیت است. طبق نظر این دانشگاه تحقیقات باید مهم ترین چالش پیش روی جامعه، خصوصا جوانع علمی باشد.

دانشجویان برای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در سوئد نیز می توانند وارد این دانشگاه شوند. دانشکده داروسازی یکی از دانشکده های قوی و پر امکانات بزای دانشجویان است. این دانشکده دارای سه بخش می باشد و گرایش های مختلفی را در هر بخش ارائه می کند.‌ این بخش ها عبارتند از: بخش علوم زیستی دارویی، بخش داروسازی و بخش شیمی دارویی. دانشگاه اوپسالا در رنکینگ جهانی QS رتبه صد و شش را به خود اختصاص داده است.‌

تحصیل داروسازی در دانشگاه گوتنبرگ سوئد

کالج دانشگاه گوتنبرگ سوئد در سال هزار و نهصد و هشتاد و یک میلادی با کمک های خصوصی تاسیس شد. اولین کلاس ها در این دانشگاه توسط هفت استاد که چهار نفر از آن ها زن بودند، برگزار می شد. دانشگاه گوتنبرگ در سال هزار و نهصد و پنجاه و چهار میلادی از طریق ادغام این کالج با کالج پزشکی که در سال هزار و نهصد و چهل و نه تاسیس شده بود، فعالیت خود را آغاز کرد. این دانشگاه با شعار دانشگاهی برای آینده بهتر به آموزش دانشجویان می پردازد. این دانشگاه با هزار و چهارصد دوره و صد و نود برنامه اموزشی همراه با تحقیقات علمی برتر در سطح جهانی، به یکی از محبوب ترین دانشگاه های کشور سوئد تبدیل شده است‌. وظیفه این دانشگاه ایجاد و انتشار دانش جدید است.

برنامه داروسازی در گروه داروسازی این دانشگاه از ابتدای روند یعنی این که دارو ها چگونه در سطح سلولی ما را تحت تاثیر قرار می دهند تا توسعه دارویی و استفاوه از دارو ها را شامل می شود‌. به عبارتی هر داروساز فارغ التحصیل در این دانشگاه، متخصص دارو های خاص، صنعت داروسازی و تحقیقات ویژه خواهد شد. پنج سال مطالعه تمام وقت در این دانشگاه منجر به ارائه مدرک داروسازی و درجه داروساز خواهد شد. بسیاری از افرادی که به عنوان داروساز آموزش دیده اند، سرانجام در صنعت داروسازی، داروخانه ها یا سیستم های مراقبتی بهداشتی مشعول به کار می شوند. برنامه درسی داروسازی در این دانشگاه شامل شیمی، زیست شناسی، فارماکولوژی و داروسازی است.

این برنامه شامل موضوعات مرتبط با زیست پزشکی مانند عملکرد بدن، آسیب شناسی و درمان دارویی بیماری ها است. همچنین امکان تخصص در موصوعات دارویی سنتی مانند فرمول های دارویی و تحقیقات پزشکی تجربی هم وجود دارد. شکل متداول تدریس رشته داروسازی در این دانشگاه همانند سایر دانشگاه ها است اما جلسات آزمایشگاهی عملی، سمینار ها و کار های گروهی دارای اهمیت بسیاری هستند.

بخش عمده ای از کلاس ها در این دوره به زبان انگلیسی است. بیشتر دوره ها با امتحان کتبی یا شفاهی بررسی می شوند. این برنامه با یک ترم کارآموزی در داروخانه ای در سوئد به مایان می رسد. در نهایت پس از اتمام دوره، مجوز فعالیت شخص به عنوان یک داروساز توسط هیئت ملی بهداشت و رفاه صادر می شود.‌ هر ساله تقریبا نود و پنج دانشجوی داروسازی در این دانشگاه پذیرش می شوند و پذیرش ها در ترم پاییز صورت می گیرد. دقت داشته باشید که اغلب کورس های تحصیلی این رشته به زبان سویدی است.

مدارک لازم برای دریافت پذیرش داروسازی دانشگاه های سوئد

تا به این جای مقاله به بررسی برخی از رشته های تحصیلی داروسازی و گرایش های مختلف آن در دانشگاه های سوئد پرداختیم. اما مسئله مهم دیگر این است که چگونه می توان پذیرش تحصیلی این دانشگاه ها برای رشته داروسازی را دریافت کرد. دقت داشته باشید که برای زندگی در سوئد، لازم است تا جوانب مختلفی از جمله هزینه زندگی در سوئد نیز بررسی شود. البته بزخی افراد به دلیل داشتن رزومه قوی می توانند به دریافت بورسیه تحصیلی سوئد امیدوار باشند و برای این امر اقدام نمایند.

مدارک لازم برای دریافت پذیرش داروسازی دانشگاه های سوئد

مدارک لازم برای دریافت پذیرش داروسازی دانشگاه های سوئد

اگر دانشجویان و داوطلبان تحصیل در دانشگاه های سوئد به زبان سویدی یا انگلیسی تسلط نداشته باشند، لازم است تا ابتدا در دوره های اموزشی زبان انگلیسی یا سوئدی در کالجی شرکت کنند چرا که لازم است تا نمره قبولی برای مدارک زبان خود داشته باشند‌. پس از این که داوطلبان در ازمون ورودی قبول شدند، لازم است تا مدارکی برای پذیرش دانشگاه ارائه دهند. از جمله این مدارک عبارتند از: کارنامه قبولی، رزومه تحصیلی به زبان انگلیسی یا سوئدی، ترجمه رسمی مدارک قبلی تحصیلی مانند مدرک دیپلم، ترجمه رسمی ریز نمرات دبیرستانی، مدرک زبان انگلیسی یا سوئدی به طور مثال آیلتس شش تا شش و نیم و زبان سوئدی B2 ، توصیه نامه تحصیلی از اساتید یا معلمان و انگیزه تامه تهیه شده توسط خود دانشجو.

توجه داشته باشید که هزینه تحصیل داروسازی در دانشگاه های کشور سوئد بین هشت هزار تا هجده هزار یورو در سال است. هزینه های زندگی در سوئد بین هزار و دویست تا هزار و پانصد یورو در ماه می باشد که شامل هزینه های مسکن، خورد و خوراک، حمل و نقل و … است. توجه داشته باشید که امکان کار حین تحصیل در کشور سوئد وجود دارد.‌

دوره های خاص داروسازی در سوئد

یکی از دوره های خاص داروسازی در کشور سوئد دوره های استادیاری می باشند. در این دوره ها دروسی مانند زیست شناسی، ایمنی در پزشکی، منابع انسانی و زیست شناسی ارائه می گردد. در این دوره کورس هایی در ارتباط با مدیریت بیمارستان نیز ارایه می شود‌. شرایط این دوره داروسازی به گونه ای است که داوطلبان می توانند با تمرکز خود روی مطالب بیشتر به امور تحقیقاتی بپردازند. این دوره بیشتر برای دانشجویانی است که می خواهتد در دوره کارشناسی ارشد شرکت کنند و در داروخانه ها مشغول به کار شوند.

سوالات متداول در ارتباط با تحصیل داروسازی در سوئد

  1. چگونه می توان در سوئد داروساز شد؟

    اگر می خواهید به عنوان داروساز در سوئد کار کنید به مجوز سوئدی نیاز دارید. از این رو باید مدرک داروسازی ارائه دهید.

  2. یک داروساز در سوئد چقدر درآمد دارد؟

    یک داروساز در سوئد به طور معمول در هر ماه 54103 کرون درآمد دارد. این میانگین حقوق ماهیانه شامل مسکن ، حمل و نقل و سایر مزایا است. حقوق داروساز ممکن است براساس تجربه ، مهارت ، جنسیت یا مکان متفاوت باشد.

  3. آیا می توان به طور رایگان در سوئد در رشته داروسازی تحصیل کرد؟

    اگر گذرنامه ای از کشور های اتحادیه اروپا یا سوئیس دارید ، واجد شرایط تحصیل در سوئد به صورت رایگان هستید! .

  4. آیا دانشگاه های سوئد برای تحصیل معتبر هستند؟

    بله سوئد یکی ار بهترین سیستم های آموزشی دنیا را در اختیار دارد.

  5. آیا برای تحصیل داروسازی می توان بورسیه تحصیلی سوئد را دریافت کرد؟

    بله بیشتر دانشگاه های سوئد شرایط بورسیه تحصیلی را برای دانشجویان خود فراهم می کنند.

  6. کدام دانشگاه ها در سوئد به ارائه رشته داروسازی می پردازند؟

    از جمله این دانشگاه ها می توان به دانشگاه اوپسالا و دانشگاه گوتنبرگ اشاره نمود.

  7. تحصیل داروسازی در سوئد به چه زبانی است؟

    برخی کورس های تحصیلی با زبان انگلیسی و برخی دیگر به زبان سوئدی هستند.

  8. دوره استادیاری داروسازی در سوئد مخصوص چه افرادی است؟

    این دوره مخصوص فارغ التحصیلان کارشناسی ارشد و افرادی است که قصد دارند در داروخانه مشغول به کار شوند.

  9. هزینه تحصیل داروسازی در سوئد چقدر است؟

    هزینه تحصیل داروسازی در دانشگاه های کشور سوئد بین هشت هزار تا هجده هزار یورو در سال است.

  10. آیا امکان اخذ ویزای همراه برای متقاضیان تحصیل داروسازی در سوئد وجود دارد؟

    بله و نکته مهم این است که همراه شخص می تواند از همان ابتدا با او وارد کشور سوئد شود.

  11. مطالعه داروسازی در دانشگاه گوتنبرگ سوئد چقدر زمان می برد؟

    پنج سال مطالعه تمام وقت در این دانشگاه منجر به ارائه مدرک داروسازی و درجه داروساز خواهد شد.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *