سرمایه گذاری در آفریقای جنوبی

امروزه جنوب آفریقا یکی از پیشرفته ترین و امیدوار کننده ترین بازار های نو ظهور را در سطح جهان دارد. ادغام خاص فعالیت های اقتصادی زیر ساختی و بازار های بزرگ، کارافرینی قوی و سرمایه گذاری پویایی را در این محیط بوجود اورده است. مقاله زیر در رابطه با سرمایه گذاری در آفریقای جنوبی می باشد.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

جنوب افریقا نیروگاه های اقتصادی ویژه ای با تولید ناخالص داخلی 9 تریلیون در سراسر جهان دارد.

مجمع رقابت اقتصاد جهانی در سال 2008/ 2009 بدین گونه گزارش می دهد که افریقا رتبه 45 تا 134 را در سراسر کشور کسب کرده است. رشد تولید ناخالص داخلی جنوب افریقا در سال 2007، 5،2 درصد و در سال 2008 کمتر از 3،1 درصد در حین بحران های اقتصادی جهانی بوده است. جنوب افریقا یکی از پیچیده ترین بازار های نو ظهور را دارد همچنین این کشور یکی از بالاترین رتبه های اقتصادی جهان را دارد و از کشور های مجارستان، ایتالیا، برزیل و تایلند پیشی گرفته است لذا این قاره بیش ترین بازده صنعتی (که 40درصد ان مربوط به افریقا است) و مواد معدنی (45درصد از کل تولید مواد معدنی مربوط به افریقا است) را دارد.

شرایط مهاجرت از طریق سرمایه گذاری در آفریقای جنوبی

مهاجرت سرمایه گذاری یکی از راه های مهاجرت و اخذ اقامت در آفریقای جنوبی می باشد، دیگر روش های مهاجرت از طریق تخصص و اخذ اقامت از طریق خرید ملک و اخذ ویزای کار می باشد. سرمایه گذاری در آفریقای جنوبی دارای شرایط خاصی می باشد و اشخاص در صورت داشتن شرایط می توانند از امکانات این ویزای سرمایه گذاری بهره مند شوند. افراد میتوانند پس از اخذ ویزای سرمایه گذاری نسبت به اخذ شهروندی از طریق سرمایه گذاری در آفریقای جنوبی اقدام کنند.

سرمایه گذاری در آفریقای جنوبی

افرادی که از شرایط مالی نسبتاً خوبی برخوردار هستند سرمایه گذاری در آفریقای جنوبی گزینه بسیار مناسبی برای ایشان فراهم است. همه ساله عده ی زیادی به قصد تجارت و مهاجرت به آفریقای جنوبی از این روش اقدام می کنند، جهت اطلاع از شرایط مهاجرت به آفریقای جنوبی و اخذ اقامت و تابعیت این کشور می توانید با موسسه تماس حاصل فرمایید. البته روش های دیگر مهاجرت به این کشور نیز از طریق تحصیل یا کار می باشد. ما در این مقاله سعی نموده ایم اطلاعات لازم و قوانین جدید سرمایه گذاری را به صورت کلی مطرح کنیم. در عین حال جهت اطلاع از شرایط سرمایه گذاری و مهاجرت به آفریقای جنوبی می توانید با مشاورین موسسه حقوقی توسعه گران مهر تماس حاصل فرمایید.

در ابتدای شروع تجارت و کسب کار بایستی از مواردی نظیر  قیمت ملک و هزینه زندگی، هزینه و مبلغ سرمایه گذاری در آفریقای جنوبی اطلاعات کسب کنند. و همچینین از معایب و مشکلات و مزایای سرمایه گذاری در آفریقای جنوبی به طور کامل آگاه شوند.

برای شروع تجارت و کسب کار بایستی مراحل سرمایه گذاری تحت یک بیزینس پلن نوشته شود. برای نوشتن بیزنس پلن یا برنامه تجاری برای سرمایه گذاری در آفریقای جنوبی باید موراد زیر را در نظر گرفت:

  • خلاصه ی کارهای اجرایی اولیه و اهداف کسب و کار
  • انتظاراتی که از خدمات می رود
  • تعیین تیم مدیریت
  • نوع سهام شرکت و همچنین شرایط خرید سهام
  • برآوردهای مالی و هزینه ها:
  • هزینه ثبت شرکت
  • شرایط خرید سهام شرکت در آفریقای جنوبی
  • میزان و مبلغ تمکن یا ساپورت مالی
  • کمترین مبلغ سرمایه گذاری (حداقل سرمایه برای ثبت شرکت)
  • هزینه و مبلغ سرمایه گذاری
  • هزینه نگهداری سالانه شرکت

ثبات کلان های اقتصادی

افریقای جنوبی سطحی از کلان های اقتصادی ثابت که چندین سال در هیچ کشوری مشاهده نشده است را دارد. چنین پیشرفتی، افزایش واقعی مخارج خدمات اجتماعی، کاهش هزینه ها، ریسک سرمایه گذاران، ازبین بردن پایه و اساس سرمایه های افزایشی را داشته است. در سال 2007 اقتصاد این کشور قوی تر از 20 سال گذشته بوده است.

دولت افریقای جنوبی موفقیت های بسیاری در خصوص  ثبات کلان های اقتصادی با اجرای سیاست اقتصاد کلان در افزایش تولید ناخالص داخلی، رشد و بکارگیری ان داشته است. اقتصاد افریقای جنوبی قبل از بحران اقتصاد جهانی به طور قابل ملاحضه ای در حال رشد بوده است. بنابراین شغل های بیشتری ایجاد شدند و پیشرفت های اقتصادی به سرعت با سرمایه گذاری های قوی و هزینه های داخلی تقویت شدند. عملکرد اقتصاد کلان افریقای جنوبی در 15 سال گذشته به طور قابل توجهی در رسیدن به ثبات بهبود داشته است، که نتیجه ان افزایش نرخ رشد اقتصادی بوده است. لذا میزان بدهی تولید ناخالص داخلی دولت در سال 1995 از 40 تا 50 درصد به 23،8 در صد کاهش یافت، بدین معنا که این کشور خود را از هزینه های بیشتر از درامد خود دور کرده است.

فعالیت های اقتصادی جهان در سال های 2008 و 2009 به دلیل فشارهای اقتصادی بین المللی رو به زوال رفت. براساس صندوق بین المللی پول، اقتصاد جهانی در فوریه 2009 به طور قابل توجهی به روز رسانی شد و رشد تولید در سال 2008 از 3،4 درصد به 0،5 در صد قبل از بازگشت ان به 3،0 درصد درسال 2010 رسید. برخی از پیشرفت های اقتصادی که بازده واقعی داشتند موجب عقد قراردادهایی در سال 2009 شدند در حالی که انتظار می رفت رشد اقتصادی به طور قابل توجهی در بازار های نو ظهور و کشور های در حال توسعه کمتر باشد.

با وجود این پیش زمینه ها، افریقای جنوبی از رکود اقتصادی جهانی با توجه به اقتصاد ازاد ان تاثیر نپذیرفت. با وجود رکود تولید ناخالص داخلی، افریقای جنوبی رشد اقتصادی مثبت خود را در کنار رکود اقتصادی در سال 2009  ادامه داد.

راهنمای سرمایه گذاری

سرمایه‌ گذاری یا کار آزاد در کشور آفریقای جنوبی می تواند به روش‌های زیادی انجام شود و از روش های حقوقی‌ متعددی انجام پذیرد. یک خارجی می تواند برای سرمایه‌گذاری یا کار آزاد خود مهم ترین گونه‌های حقوقی زیر را انتخاب نماید، انواع نحوه و شرایط سرمایه گذاری و انواع مختلف سرمایه گذاری در زیر آمده است:

  • فعالیت حرفه‌ای فردی (مانند رستوران، مغازه فرش فروشی)
  • ثبت شرکت مدنی (با حداقل2 نفر) (ثبت شرکت با چند نفر)
  • ثبت شرکت های تضامنی شخصی
  • ثبت شرکت با مسئولیت محدود
  • ثبت شرکت سهامی
  • ثبت شعبه شرکت
  • ثبت شعبه مستقل
  • ثبت شعبه وابسته (مانند دفتر کارخانه، انبار پخش کالا و یا کارگاه و…)
  • دفتر نمایندگی

فرصت های بازار آفریقای جنوبی

دلیل اصلی که باعث شد افریقای جنوبی بهترین مقصد برای تجارت و سرمایه گذاری در جهان باشد این است که این کشور در خصوص ملاقات با تجار و سرمایه گذاران خاص به شما اطمینان خاطر می دهد. بسیاری از امکانات سود اور و بسیاری از فرصت های صادرات و واردات نامحدود که از ثروت دولت نشات می گیرند در این کشور وجود دارد.

اگاهی از صنایع و بخش ها

پتانسیل جنوب افریقا در تنوع بخش ها و صنایع کاملا مشهود است.

هزینه های انجام تجارت

هزینه سرمایه گذاری در آفریقای جنوبی به طور قابل توجهی با دیگر بازار های نو ظهور مقایسه شده است. بر اساس مطالعات سالانه بانک جهانی که با عنوان سهولت در تجارت نام گذاری شد، افریقای جنوبی رتبه 32 را در سال 2009 کسب کرد. این کشور کمترین قیمت برق جهان با وجود چالش های بسیار زیاد را دارد، لذا با وجود دو برابر کردن نرخ برق، این کشور هنوز هم به عنوان ارزان ترین ارائه دهنده برق می باشد. حقوق کارگران افریقایی نسبت به دیگر کارگران در بازارهای نو ظهور کم تر است. همچنین میزان مالیات انان به طور قابل توجهی با دیگر بازارهای نو ظهور مقایسه شده است. لذا هزینه کارگران، زمین، اجاره، منابع انسانی، حمل و نقل و به طور کلی مخارج زندگی از استانی به استان دیگر متفاوت است.

مهارت ها

نیروی انسانی جنوب افریقا به سه دسته نیروی ماهر، نیمه ماهر و غیر ماهر تقسیم می شود. لذا دولت جنوب افریقا دامنه ی گسترده ای از قوانین را برای پیشرفت مهارت های انان در رقابت با جهان در نظر می گیرد.

شبکه گسترده دانشگاهی و دیگر موسسات اموزشی میزبان بسیاری از محصلان بین المللی و محققان در خصوص تحقیق و پیشرفت در افریقای جنوبی هستند که همگی تحت نظارت دانشگاه های کشور قرار دارند.

زیر ساخت های مالی

 افریقای جنوبی یکی از کشور های مورد علاقه بازارهای نو ظهور است چرا که سرمایه گذاری های مالی و فرصت های سرمایه گذاری استثنایی را پیشنهاد می کند. افریقای جنوبی خدمات بانکی شما را در بانک های (SARB) و خدمات بانکی غیر مالی صنایع را در بانک های (( FSB که توسط هیئت مدیره اداره می شوند مهیا می کند.

 افریقای جنوبی اصول مالی زیر را در خصوص خدمات بازاری دنبال می کند:

  • اوراق بهادار افریقای جنوبی(jse)
  • اینده ارزی افریقای جنوبی(SAFEX)
  • پیوند ارزی افریقای جنوبی ((BESA و
  • جایگزینی ارز((ALTX

اوراق بهادار افریقای جنوبی در سال 1985 توسط بخش کنترل ارز اداره و به ان مجوز داده شد و بازار های اینده و پیوند ارزی که در سال 1989 توسط بخش کنترل بازاریابان مالی اداره می شدند. ناگفته نماند که این بازار ها خود راهبردهای داخلی را ارائه می دادند.

حمل و نقل و زیر ساخت های لجستیک

افریقای جنوبی مدرن ترین و گسترده ترین حمل و نقل ها را در افریقا دارد. این فعالیت های زیر ساختی نقش مهمی در اقتصاد و استقلال کشور نسبت به دیگر کشور های همسایه دارند. در سال های اخیر دولت مقیاس بزرگی از فعالیت های زیر ساختی یا به عبارتی سرمایه گذاری در فعالیت های زیر ساختی را معرفی می کند. از مهم ترین اقدام دولت در خصوص حمل و نقل در افریقا ترانزیت، سیستم های حمل و نقل دولتی است. از اپراتوران و شرکت های حمل ونقلی اسپورنت(حمل و نقل خط اهن)، اتونت(حمل و نقل جاده ای)، پترونت(حمل نفت)، پورت نت( بردن مقامات) و وسایل حمل و نقل سریع (کشتی های حاوی محوله) هستند. از خطوط هوایی ملی: خطوط هوایی افریقای جنوبی( SAA) است که یکی از متحد ترین شرکت های عمومیست که صاحب ان دولت افریقای جنوبی می باشد. خطوط هوایی این کشور به بیش از 700 مقصد خدمات می دهند و سالانه 7 میلیون مسافر را جا به جا می کنند.

منابع طبیعی آفریقای جنوبی

افریقای جنوبی 14 درصد ازکل طلای جهان را تولید می کند و 41 درصد از ذخایر شناخته شده در جهان را دارد. تخمین زده اند که 21000 تن از این منابع مربوط به منابع توسعه نیافته و یک پنجم ان متعلق به طلاهای زیر زمینی استخراج نشده است. سنگ های معدن که به دلیل عمق زمین، بسیار سخت استخراج می شوند. در چند سال گذشته خانه های معدن افریقای جنوبی بسیار بزرگ شدند و شرکت های استخراج معدن همانند انگلو پلتینیوم، انگلو گلد، دی بیر، ایمپالت و ایسکور تلاش خود را بر روی این امر متمرکز کردند. جنوب افریقا یکی از بزرگترین تولید کنندگان طلا( بعد از چین) و نفت در جهان است. همچنین این کشور از تولید کنندگان فلز و زغال سنگ می باشد. صنایع الماس این کشور در مقایسه با روسیه و بوتسوانا که در لیست قرار دارند از نظر ارزش رتبه سوم و از نظر حجم و مقدار رتبه ششم را سراسر جهان دارد.

بخش کشاورزی این کشور بسیار پیشرفته است و دومین تولید کننده در پردازش کشت صنایع فراگیر است که توسط بسیاری از تولید کنندگان محلی مواد غذایی که در خرده فروشی های مواد غذایی فروشگاه ها وجود دارند نشان داده می شود.

امروزه، افریقای جنوبی نه تنها در تمامی بخش های تولیدات کشاورزی خود کفاست بلکه یکی از شبکه های صادر کننده مواد غذایی در سال های عادی بوده است. اصلی ترین محصولات وارداتی این کشور گندم، برنج و روغن سبزیجات هستند. با وجود کاهش صنعت کشاورزی از سهم تولید ناخالص داخلی هنوز هم حیاتی برای اقتصاد، توسعه و ثبات منطقه افریقای جنوبی باقی مانده است. بنابراین صادرات کشاورزی افریقای جنوبی به طور متوسط حدود 8 درصد از صادرات کل جهان را نسبت به 5 سال گذشته داشته است.

با توجه به اینکه سرمایه گذاری در هر کشوری همواره با ریسک همراه است, بهتر است متقاضیان ورود به آفریقای جنوبی ابتدا گزینه های کم ریسکتر مانند تحصیل را در دستور کار خود قرار دهند و سپس با حضور در آفریقای جنوبی و با توجه به علاقه همیشگی دولت ها به جذب سرمایه خارجی و با سرمایه کمتر,خود به سرمایه گذاری اقدام نمایند.

در نهایت موسسه توسعه گران مهر از بهترین موسسات حقوقی کشور با کمک وکیل های مهاجرت به  با سرمایه گذاری در  آفریقای جنوبی آماده پاسخگوی تلفنی و حضوری شما دوست و هموطن عزیز و کلیه امور مربوط به پذیرش و اخذ ویزا و اقامت با گارانتی و تضمین می باشد. همچنین سفارت آفریقای جنوبی نیز می تواند اطلاعاتی در اختیار قرار دهد.

سوالات متداول در مورد سرمایه گذاری در آفریقای جنوبی

1- آیا از طریق سرمایه گذاری میتوان به آفریقای جنوبی مهاجرت کرد؟

بله سرمایه گذاری یکی از روش های مهاجرت به آفریقای جنوبی می باشد که البته طرفداران بسیاری هم دارد.

2- آیا سرمایه گذاری در آفریقای جنوبی منجر به اخذ شهروندی میشود؟

بله افراد می توانند پس از اخذ ویزای سرمایه گذاری آفریقای جنوبی نسبت به دریافت شهروندی اقدام نمایند.

3- در ابتدای سرمایه گذاری در آفریقای جنوبی باید چه اقدامی انجام داد؟

در ابتدا شما باید یک بیزینس پلن یا برنامه تجاری جهت سرمایه گذاری در آفریقای جنوبی ارائه دهید.

4- برای نوشتن بیزینس پلن سرمایه گذاری آفریقای جنوبی چه مواری لازم می باشد؟

  • خلاصه ی کارهای اجرایی اولیه و اهداف کسب و کار
  • انتظاراتی که از خدمات می رود
  • تعیین تیم مدیریت
  • نوع سهام شرکت و همچنین شرایط خرید سهام
  • برآوردهای مالی و هزینه ها:
  • هزینه ثبت شرکت
  • شرایط خرید سهام شرکت در آفریقای جنوبی
  • میزان و مبلغ تمکن یا ساپورت مالی
  • کمترین مبلغ سرمایه گذاری (حداقل سرمایه برای ثبت شرکت)
  • هزینه و مبلغ سرمایه گذاری
  • هزینه نگهداری سالانه شرکت

5- آیا روش های مختلفی برای سرمایه گذاری در آفریقایع جنوبی وجود دارد؟

بله،

  • فعالیت حرفه‌ای فردی (مانند رستوران، مغازه فرش فروشی)
  • ثبت شرکت مدنی (با حداقل2 نفر) (ثبت شرکت با چند نفر)
  • ثبت شرکت های تضامنی شخصی
  • ثبت شرکت با مسئولیت محدود
  • ثبت شرکت سهامی
  • ثبت شعبه شرکت
  • ثبت شعبه مستقل
  • ثبت شعبه وابسته (مانند دفتر کارخانه، انبار پخش کالا و یا کارگاه و…)
  • دفتر نمایندگی

6- چرا سرمایه گذاری در آفریقای جنوبی یکی از بهترین مکان های جهان
می باشد؟

زیرا آفریقای جنوبی در خصوص ملاقات با تجار و سرمایه گذاران خاص به شما اطمینان خاطر میدهد و بسیاری از امکانات سودآور و بسیاری فرصت های صادرات و واردات نامحدود که از ثروت دولت نشات میگیرد در این کشور وجود دارد.

7- هزینه های سرمایه گذاری در آفریقای جنوبی به چه صورت می باشد؟

هزینه های سرمایه گذاری در آفریقای جنوبی بسیار با دیگر کشورها مقایشه شده که طبق مطالعات باک جهانی که تحت عنوان سهولت در سرمایه گذاری معرفی شده آفریقای جنوبی رتبه ۳۲ را در سال ۲۰۰۹ به دست آورده.

8- آیا با سرمایه گذاری در آفریقای جنوبی فرصت های مالی مناسبی برای افراد در نظر گرفته می شود؟

بله افریقای جنوبی خدمات بانکی شما را در بانک های (SARB) و خدمات بانکی غیر مالی صنایع را در بانک های (( FSB که توسط هیئت مدیره اداره می شوند مهیا می کند.

9- سرمایه گذاری در آفریقای جنوبی از نظر حمل و نقل به چه صورت می باشد؟

طی سال های اخیر دولت زیرساخت های متفاوتی را جهت سرمایه گذاری در بخش حمل و نقل معرفی کرده که از مهمترین آن ها میتوان به ترانزیت و سیستم حمل و نقل دولتی اشادره کرد که از مهم ترین کارهای دولت نیز می باشد.

10- منابع طبیعی آفریقای جنوبی برای سرمایه گذاری به چه صورت می باشد؟

آفریقای جنوبی ۱۴ درصد از کل طلای جهان را تولید میکند و ۴۱ درصد از منابع شناخته شده در جهان را دارا می باشد. در چند سال اخر خانه های معدن آفریقای جنوبی بسیار پیشرفت کرده و شرکت های معدن بزرگی ان ها را مدیریت می کندد.

11- سرمایه گذاری در آفریقای جنوبی در بخش کشاورزی به چه صورت می باشد؟

بخش کشاورزی آفریقای جنوبی بسیار پیشرفته است و دومین تولید کننده در پردازش کشت صنایع فراگیر است که توسط بسیاری از تولید کنندگان محلی مواد غذایی که در خرده فروشی های مواد غذایی فروشگاه ها وجود دارند نشان داده می شود. افریقای جنوبی نه تنها در تمامی بخش های تولیدات کشاورزی خود کفاست بلکه یکی از شبکه های صادر کننده مواد غذایی در سال های اخیر بوده است.

12- سرمایه گذاری از طریق ثبت شرکت مدنی با چند عضو امکان پذیر هست؟

برای سرمایه گذاری در آفریقای جنوبی از طریق ثبت شرکت مدنی باید حداقل ۲ عضو داشته باشد.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *