تابعیت و شهروندی آفریقای جنوبی

تابعیت و شهروندی آفریقای چنوبی بحث مورد نظر ما در این مقاله است. آفریقای جنوبی کشوری است که در جنوب آفریقا قرار گرفته و به دو اقیانوس هند و اطلس راه دارد. آفریقای جنوبی که نام حقیقی آن جمهوری آفریقای جنوبی است با کشور های نامیبیا، بوتسوانا، زیمباوه، موزامیبک، سوازیلند و لسوتو مرز مشترک دارد. اغلب جمعیت این کشور را دورگه های اروپایی و هندی تشکیل می دهند. سیاه پوستان در این کشور جمعیتی کمتر از هشتاد درصد را دارا هستند. کشور آفریقای جنوبی دارای یازده زبان رسمی است که از بین آن ها نه زبان از زبان های خانواده بانتو در آفریقا، دو زبان اروپایی، زبان افریکانس و زبان انکلیسی می باشد. کشور آفریقای جنوبی را با عنوان ملت رنگین کمان یاد می کنند.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

مساحت کشور آفریقای جنوبی یک میلیون و دویست و بیست و یک هزار و سی و هفت کیلومتر مربع است و جمعیت آن بیش از پنجاه و هشت میلیون نفر می باشد. واحد پول در کشور آفریقای جنوبی راند نام دارد.‌ برای افریقای جنوبی در حقیقیت سه پایتخت نام برده شده است. پرتوریا پایتخت قوه مجریه، بلوم فونتین پایتخت قوه قضائیه و کیپ تاون مایتخت قوه مقننه است. با این حال بزرگترین شهر در کشور آفریقای جنوبی، شهر ژوهانسبورگ می باشد.

روش هایی که برای مهاجرت به آفریقای جنوبی موجود است، برای هر شخص می تواند کاملا متفاوت باشد. از این رو شرایط تعیین کننده نوع انتخاب و تصمیم گیری افراد می باشد. اگر تمایل دارید برای تصمیمات خود انتخاب های درست تری داشته باشید، کارشناسان ما در نمایندگی های موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی پاسخگوی سوالات شما هستند. نمایندگی های موسسه در شهر های شیراز، اصفهان، تبریز، مشهد و تهران پاسخگوی شما هستند.

شهروندی آفریقای جنوبی

در این بخش قصد داریم هر آنچه باید درباره نحوه تبیل شدن به یک شهروند آفریقای جنوبی و نحوه درخواست اقامت آفریقای جنوبی بدانید، برای شما بیان کنیم. در حقیقت تفاوت بین شهروندی و اقامت دائم آفریقای جنوبی را هم بیان می کنیم. با اقامت دائم کشور آفریقای جنوبی شما تقریبا تمام حقوق و مسئولیت های یک شهروند آفریقایی را دریافت خواهید کرد فقط اجازه نخواهید داشت که در انتخابات دولت آفریقای جنوبی رای دهید یا گذرنامه آفریقای جنوبی دریافت کنید. اقامت دائم مانند تابعیت واقعا دائمی نیست. اگر در سه سال اول زندگس در آفریقای جنوبی به جرم یا جنایتی محکوم شدید، ممکن است اجازه اقامت دائم خود را از دست بدهید. اما راه های متفاوتی برای کسب تابعیت و شهروندی کشور آفریقای جنوبی وجود دارد که در ادامه مقاله به معرفی و بررسی آن ها می پردازیم. قبل از هر چیزی ببینیم پاسپورت افریقای جنوبی چقدر ارزش دارد؟!

ارزش پاسپورت آفریقای جنوبی

قبل از ورود به مسئله تابعیت و شهروندی کشور آفریقای جنوبی و نحوه اخذ آن ها، لازم است تا درباره ارزش پاسپورت کشور آفریقای جنوبی اطلاعاتی کسب کنیم. این اطلاعات به ما کمک می کنند تا تصمیم مناسب تری جهات دریافت تابعیت و شهروندی آفریقای جنوبی اخذ کنیم. پاسپورت کشور آفریقای جنوبی از نظر اعتبار در رتبه چهل و پنجم دنیا قرار دارد. در حقیقت می توان گفت که با داشتن پاسپورت آفریقای جنوبی می توان بدون اخذ ویزا یا روادید به شصت و سه کشور دنیا سفر کرد‌ و البته برای ورود به سی و پنج کشور دنیا نیز با ویزای فرودگاهی اقدام نمود.

از جمله کشور هایی که با پاسپورت افریقای جنوبی نیاز به اخذ ویزا نخواهد بود می توان به آرژانتین، کره جنوبی، مالزی، ایرلند و … اشاره نمود. دقت کنید که برای ورود به صد کشور دنیا از جمله، آمریکا و انگلستان نیاز به اخذ ویزا می باشد. اما ببینیم راه های اخذ تابعیت و شهروندی کشور آفریقای جنوبی چه هستند و شرایط هر کدام چی می باشد؟! از جنله روش های اخذ تابعیت می توان به کار در آفریقای جنوبی، تحصیل در آفریقای جنوبی، ازدواج با تبعه آفریقای جنوبی، تحصیل در آفریقای جنوبی، تولد فرزند در این کشور و … اشاره نمود.

اخذ تابعیت و شهروندی آفریقای جنوبی از طریق تولد

کشور های مختلف در زمینه قانون تولد فرزند تابع یا تابع اصل خاک هستند و یا تابع اصل خون. آفریقای جنوبی کشوری است که یا توجع به قوانین اعمال شده تابع اصل خون می باشد اما اصل خاک در شرایطی بسیار خاص برای افراد مورد تایید قرار می گیرد.‌ در حقیقت برخی افراد با دارا بودن شرایطی می توانند بنا به اصل خاک نیز در آفریقای جنوبی تابعیت و شهروندی دریافت کنند. اگر پدر یا مادر کودکی تابعیت و شهروندی کشور آفریقای جنوبی را داشته باشد، کودک تازه متولد شده می تواند به طور مستقیم پاسپورت آفریقای جنوبی را دریافت نماید. اما در حالت های خاص، قوانین ویژه ای نیز وجود دارد.

تابعیت و شهروندی آفریقای جنوبی از طریق تولد

تابعیت و شهروندی آفریقای جنوبی از طریق تولد

فرض را بر این بگذارید که کودکی در کشور آفریقای جنوبی متولد شده باشد، اما پدر یا مادر او مشخص نباشند، در این صورت به کودک تابعیت و شهروندی این کشور اعطا خواهد شد. در شرایط بعدی اگر خانواده ای در آفریقای جنوبی کودکی را به فرزندی قبول کنند، کودک تابعیت و شهروندی کشور آفریقای جنوبی را دریافت می کند.

البته برای افرادی که قبل از سال هزار و نهصد و نود و پنج میلادی در کشور افریقای جنوبی متولد شده اند، به طور مستقیم تابعیت و شهروندی این کشور اعطا می شود. البته دقت کنید که در حالت اول نیاز هست حتما هر دو والدین کودک متولد شده تبعه کشور آفریقای جنوبی باشند و اگر یکی از دو نفر پدر و مادر، تابعیت و شهروند این کشور را داشته باشند، باز هم کودک می تواند برای اخذ پاسپورت آفریقای جنوبی اقدام نماید. حتی اگر کودک در خارج از آفریقای جنوبی ولی از پدر و مادری تبعه این کشور متولد شده باشد، می تواند پاسپورت افریقای جنوبی را دریافت نماید. جهت درخواست تابعیت از این روش لازم است تا شناسنامه کودک، شناسنامه والدین، فرم های خاص پر شده توسط والدین، اثبات هویت والدین، عکس و … مورد نیاز خواهد بود.

دریافت تابعیت و شهروندی آفریقای جنوبی از طریق کار

یکی از روش های مهاجرتی خاص مهاجرت از طریق کار در آفریقای جنوبی است. عده زیادی برای مهاجرت به این کشور از طریق اخذ ویزای کاری آفریقای جنوبی اقدام می کنند. برای کار در آفریقای جنوبی دو روش متداول می باشد. اولین روش این است که درخواست کاری از یک کارفرما در کشور آفریقای جنوبی به دست شما برسد. اما روش دیگری نیز وجود دارد. طبق این روش شما می توانید در ابتدا از طریق ویزای جست و حوی کار وارد کشور افریقای جنوبی شوید و خود به جست و جوی کار در این کشور بپردازید.

با دریافت ویزای جست و جوی کار در آفریقا شما نه ماه فرصت خواهید داشت تا در کشور آفریقای جنوبی به دنبال کار بگردید. برای یافتن کار مناسب در این کشور لازم است تا شرایط خاصی داشته باشید. از جمله این شرایط می توان به داشتن سابقه کار مرتبط در این زمینه اشاره نمود. علاوه بر آن لازم است تا مدرک تحصیلی در حد سطح فوق دیپلم ارائه کنید. خبر خوب این است که برای کار در کشور آفریقای جنوبی نیز به مدرک زبان خاصی نمی باشد. اگر شخصی بتواند با دارا بودن ویزای جست و جوی کار یا از طریق روش اول برای کار در آفریقای جنوبی پذیرفته شود می تواند به راحتی برای تابعیت و شهروندی آفریقای جنوبی اقدام نماید.

‌در این حالت شخص باید پنج سال در این کشور کار کند تا بتواند اقامت دائم آفریقای جنوبی را کسب نماید. در ادامه اگر هشت سال از اقامت شخص گذشته باشد و در طول این هشت سال چهار سال زندگی شما در آفریقای جنوبی ثبت شده باشد، پی توانید تابعیت و شهروندی آفریقای جنوبی یا همان پاسپورت آفریقایی را دریافت نمایید.

اخذ تابعیت و شهروندی آفریقای جنوبی از طریق ازدواج با تبعه آفریقایی

یکی از جمله راه هایی که انتخاب برخی افراد برای مهتمرت و یا دریافت تابعیت کشور دیگری می باشد، ازدواج است. ازدواج با تبعه آفریقای جنوبی نیز، می تواند منجر به دریافت پاسپورت این کشور و در حقیقت تابعیت و شهروندی آفریقای جنوبی می شود. در این بخش از مقاله قصد داریم در ارتباط با نحوه دریافت اقامت دائم و سپس ماسپورت کشور آفریقای جنوبی از طریق ازدواج نکات کاملی را برای شما بیان نماییم. پس با ما در این بخش همراه شوید.

در اول راه ذکر این نکته صروری است که اگر شخصی با یک فرد از تبعه آفریقای جنوبی نامزد کرده باشد و قصد داشته باشد برای ازدواج با او به کشور آفریقای جنوبی سفر کند، می تواند ویزای کوتاه مدتی برای زمان نود روز دریافت نماید. در این شرایط فرد لازم است تا مدارکی برای اثبات هدف ازدواج خود با فرد تبعه آفریقای جنوبی نیز به این کشور ارائه دهد. دقت کنید که هیچ کدام از زوجین نمی بایست همسر دیگری داشته باشند و هر دو باید مجرد باشند.

نکته بسیار جالب دیگر در ارتباط با ازدواج در آفریقای جنوبی موجود است و آن این است که دولت آفریقای جنوبی ازدواج همجنس بازان را در این کشور به رسمیت می شناسد. از این رو این افراد نیز می توانند برای اقامت دائم‌ و سپس پاسپورت این کشور اقدام نمایند. از طرفی اگر شخص به مدت پنج سال با دیگری هم خانه باشد و بدون مشکلی در کنار هم زندگی کنند، می توانند به راحتی برای دریافت اقامت دائم آفریقای جنوبی و در نهایت دریافت پاسپورت این کشور اقدام نماید.

تابعیت و شهروندی آفریقای جنوبی از طریق ازدواج

تابعیت و شهروندی آفریقای جنوبی از طریق ازدواج

در کل می توان گفت که پاسپورت افریقای جنوبی به راجتی به شخصی که شهروند کشور های دیگر باشد و با تبعه کشور آفریقای جنوبی ازدواج کرده باشد و ازدواج آن ها قانونی باشد نیز داده خواهد شد. پس از این که ثبت ازدواج به طور رسمی صورت گرفت می توان برای اقامت دائم این کشور درخواست داد.‌ این درخواست در ابتدا به وزارت کشور آفریقای جنوبی داده خواهد شد تا سلامت جسمانی و روانی فرد تایید شود. حال اگر شخص به مدت پنج سال در کنار همسر خود در آفریقای جنوبی زندگی کند و این مسئله به اثبات برسد می تواند برای دریافت پاسپورت کشور آفریقای جنوبی درخواست دهد. در حقیقت پس از دو سال زندگی به شما اقامت دائم آفریقای جنوبی داده خواهد شد.

دریافت تابعیت و شهروندی آفریقای جنوبی از طریق سرمایه گذاری

یکی دیگر از روش های مهاجرت به افریقای جنوبی از طریق سرمایه گذاری است. سرمایه گذاری در آفریقای جنوبی با روش های خاصی امکان پذیر است. برای سرمایه گذاری در این کشور لازم است تا مبلغ پنج میلیون راند را برای سرمایه اولیه راه اندازی کسب و کار های خود ارائه دهید. خوبی و مزیت این روش این است که نیازی نیست کل این مبلغ به صورت نقدی باشد و می توان با خرید ماشین آلات یا کالا های خاص برای کسب و کار اقدام با سرمایه گذاری نمود‌‌.

شما در ابتدای راه لازم است تا بیزنس پلن جامع و کامل خود را برای راه اندازی کار در آفریقای جنوبی ارائه کنید. در نهایت نیز باید شصت درصد از کارمندان و کارگران شرکت شما تبعه آفریقای جنوبی باشند. در این روش شما ابتدا می توانید اقامت دو ساله دریافت کنید‌ پس از آن به شما مجوز اقامت سه سال داده خواهد شد و پس از ان می توانید برای اقامت دائم اقدام نمایید. پس از هشت سال نیز شما پاسپورت آفریقای جنوبی را دریافت خواهید کرد.

سوالات متداول در ارتباط با تابعیت و شهروندی آفریقای جنوبی

  1. پاسپورت کشور آفریقای جنوبی از نظر ارزشی در چه جایگاهی در دنیا قرار دارد؟

    پاسپورت کشور آفریقای جنوبی از نظر اعتبار در رتبه چهل و پنجم دنیا قرار دارد. در حقیقت می توان گفت که با داشتن پاسپورت آفریقای جنوبی می توان بدون اخذ ویزا یا روادید به شصت و سه کشور دنیا سفر کرد‌ و البته برای ورود به سی و پنج کشور دنیا نیز با ویزای فرودگاهی اقدام نمود.

  2. با داشتن پاسپورت آفریقای جنوبی به چه کشور هایی می توان بدون روادید و ویزا سفر کرد؟

    از جمله کشور هایی که با پاسپورت افریقای جنوبی نیاز به اخذ ویزا نخواهد بود می توان به آرژانتین، کره جنوبی، مالزی، ایرلند و … اشاره نمود.

  3. آیا با داشتن ویزای آفریقای جنوبی می توان بدون اخذ ویزا به کشور آمریکا سفر کرد؟

    خیر آمریکا جزو صد کشوری است که با داشتن پاسپورت آفریقای جنوبی نمی توان بدون ویزا یا روادید به آن سفر نمود.

  4. آیا تولد فرزند در آفریقای جنوبی منجر به دریافت تابعیت و اقامت آفریقای جنوبی می شود؟

    در صورتی که پدر یا مادر کودکی تابعیت و شهروندی کشور آفریقای جنوبی را داشته باشد، کودک تازه متولد شده می تواند به طور مستقیم پاسپورت آفریقای جنوبی را دریافت نماید.

  5. آفریقای جنوبی برای تولد فرزند تابع اصل خاک است یا اصل خون؟

    آفریقای جنوبی کشوری است که یا توجع به قوانین اعمال شده تابع اصل خون می باشد اما اصل خاک در شرایطی بسیار خاص برای افراد مورد تایید قرار می گیرد.‌

  6. آیا کودکی گه در آفریقا به فرزند خواندگی قبول شده است، می تواند در این کشور برای اخذ تابعیت یا شهروندی اقدام نماید؟

    بله. اگر خانواده ای در آفریقای جنوبی کودکی را به فرزندی قبول کنند، کودک تابعیت و شهروندی کشور آفریقای جنوبی را دریافت می کند.

  7. آیا امکان دریافت تابعیت و شهروندی آفریقای جنوبی از طریق کار در این کشور وجود دارد؟

    بله. اگر هشت سال از اقامت شخص گذشته باشد و در طول این هشت سال چهار سال زندگی شما در آفریقای جنوبی ثبت شده باشد، پی توانید تابعیت و شهروندی آفریقای جنوبی یا همان پاسپورت آفریقایی را دریافت نمایید.

  8. پس از چند سال کار در آُریقای جنوبی می توان برای اقامت دائم این کشور اقدام نمود؟

    با پنج سال کار در آفریقای جنوبی می توان برای اقامت دائم این کشور اقدام کرد.

  9. آیا از طریق ازدواج با تبعه آفریقای جنوبی می توان برای تابعیت و شهروندی این کشور درخواست داد؟

    بله اگر شخص به مدت پنج سال در کنار همسر خود در آفریقای جنوبی زندگی کند و این مسئله به اثبات برسد می تواند برای دریافت پاسپورت کشور آفریقای جنوبی درخواست دهد.

  10. آیا می توان از طریق سرمایه گذاری برای تابعیت و شهروندی آفریقای جنوبی اقدام کرد؟

    بله. پس از هشت سال اقامت شما پاسپورت آفریقای جنوبی را دریافت خواهید کرد.

  11. آیا برای ثبت ازدواج با تبعه آفریقای جنوبی شرط خاصی وجود دارد؟

    بله. هیچ کدام از زوجین نمی بایست همسر دیگری داشته باشند و هر دو باید مجرد باشند.

3.5/5 - (2 امتیاز)

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *