خرید ملک در آفریقای جنوبی

خرید ملک و املاک یکی از روش های مهاجرتی به کشور های مختلف می باشد که با عنوان مهاجرت سرمایه گذاری پیش می رود و به این عنوان شناخته می شود. مهاجرت سرمایه گذاری با خرید مبک نیازمند کسب اطلاعات بسیاری است که به واسطه آن افراد مختلف می توانند برای خرید ملک مورد نظر خود اقدام کنند. برای خرید ملک لازم است تا به جهت سرمایه گذاری روند خرید و شرایط خرید را با هزینه های مربوط به آن مورد بررسی قرار داد. از این رو در این مقاله نیز ما به بررسی روند و شرایط خرید ملک در آفریقای جنوبی می پردازیم.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

مهاجرت به آفریقای جنوبی از روش ها و راه های مختلفی امکان پذیر است که می تواند همراه با بررسی های دقیق به بهترین نحو صورت گیرد. برای مهاجرت به آفریقای جنوبی می توانید از روش های مختلفی همچون مهاجرت تحصیلی به آفریقای جنوبی، مهاجرت کاری به آفریقای جنوبی، مهاجرت سرمایه گذاری به آفریقای جنوبی، مهاجرت از طریق ازدواج در آفریقای جنوبی، مهاجرت از طریق تولد فرزند در آفریقای جنوبی و … اقدام نمایید. جهت مهاجرت می توانید به موسسه حقوقی وکلای برگزیده اصطهباناتی مراجعه نموده و با کارشناسان و مشاوران مشورت کنید. موسسه حقوقی وکلای برگزیده اصطهباناتی دارای نمایندگی های معتبر در شهر های شیراز، تهران، اصفهان، مشهد و تبریز می باشد.

خرید ملک در آفریقای جنوبی

آفریقای جنوبی یا عنوان رسمی آن جمهوری آفریقای جنوبی در جنوبی ترین نقطه قاره آفریقا قرار دارد و دارای بیش از دو هزار و هفتصد کیلومتر خط ساحلی باورنکردنی هم در حاشیه اقیانوس هند و هم در حاشیه اقیانوس اطلس جنوبی است. در خشکی با چندین کشور از جمله زیمبابوه ، بوتسوانا ، نامیبیا ، موزامبیک و سوازیلند هم مرز است. کشور آفریقای جنوبی در مقایسه با مقاصد محبوب اروپایی مانند پرتغال و اسپانیا برای خرید ملک دچار چالش ها و مشکلات بسیاری است اما باز هم روند رو به رشدی را در پیش گرفته است.

طبق آمار های اخیر ، بیشتر از گذشته افراد بیشتری از منظر املاک مسکونی به آفریقای جنوبی علاقه مند می شوند. البته علاوه بر خرید ملک در آفریقای جنوبی می توان به روش های دیگری هم به این کشور مهاجرت نمود. به طور مثال شما می توانید برای تحصیل در آفریقای جنوبی به طور مثال تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در آفریقای جنوبی اقدام نمایید. علاوه بر این شما می توانید برای کار و سرمایه گذاری در آفریقای جنوبی و اخذ ویزای کاری آفریقای جنوبی نیز اقدامات لازم را به عمل رسانید. برای خرید ملک در آفریقای جنوبی تحقیقات بیشتر برای به حداقل رساندن ریسک سرمایه گذاری و دستیابی به یک نتیجه موفق مهم است.

در واقع شما باید از قوانین خرید ملک در آفریقای جنوبی آگاه باشید یا روند ساخت و ساز املاک در این کشور را بدانید. شما حتی در آفریقای جنوبی می توانید یک خانه ارزان بخرید ، اما آگاهی از هزینه های اضافی برای خرید ملک در این کشور نیز ضروری است. نکته مهم تر این است که در آفریقای جنوب یهیچ گونه محدودیتی برای خرید ملک وجود ندارد و افراد خارجی می توانند به راحتی برای خرید ملک در این کشور اقدام نمایند.

نرخ ارز مناسب و صنعت خرید و فروش قوی املاک و مستغلات باعث می شود سرمایه گذاری در املاک در آفریقای جنوبی برای افراد خارجی از جذابیت بالایی برخوردار باشد. آفریقای جنوبی به داشتن یکی از بهترین سیستم های ثبت در کل دنیا معروف است. اسناد مربوط به هر گونه خرید و فروشی در دفاتر منطقه ای این کشور نگهداری می شود و به طور شفاف در دسترس همه افراد می باشد.

این امر باعث می شود روند کار شفاف و ایمن باشد و احتمال انجام معاملات تقلبی را به حداقل برساند. مزیت دیگر خرید ملک در آفریقای جنوبی این است که سرمایه گذاری های افراد غیر مقیم در آفریقای جنوبی مشمول مالیات نیست. این بدان معناست که خارجیانی که در املاک و مستغلات سرمایه گذاری می کنند بعدا می توانند ملک را بفروشند و به راحتی وجوه را به خارج از کشور منتقل کنند.

بازار املاک و مستغلات در آفریقای جنوبی

قیمت خانه ها در آفریقای جنوبی نسبتاً پایدار بوده است و سطح مالکیت خانه در حدود شصت درصد جمعیت این کشور است. در واقع باید گفت که شصت درصد از جمعیت این کشور دارای خانه هستند. خریداران خارجی می توانند آزادانه ملک خریداری کنند. در واقع باید به این نکته اشاره نمود که خرید ملک در آفریقای جنوبی برای افراد بین المللی هیچ گونه محدودیتی نخواهد داشت. اما باید به این نکته توجه داشته باشید که خرید ملک در این کشور کما این که با پرداخت وام همراه است اما این وام برای افراد بین المللی و خارجی تنها پنجاه درصد از هزینه ملک را خواهد داشت.

بازار املاک و مستغلات در آفریقای جنوبی

بازار املاک و مستغلات در آفریقای جنوبی

هزینه های خرید و فروش خانه در آفریقای جنوبی نیز باید مورد توجه باشد. درصد افزایش و کاهش قیمت های مسکن در هر نقطه شهری در این کشور می توانید بین پنج تا پانزده درصد متغیر از بقیه مکان ها باشد. قیمت متوسط خانه در آفریقای جنوبی حدودا نهصد و سی و هفت هزار رند آفریقای جنوبی می باشد. هزینه خرید ملک در مرکز شهر های آفریقای جنوبی برای هر متر مربع بین نه هزار تا چهل هزار رند می باشد و به طور میانگین نوزده هزار و سیصد و هفتاد رند می باشد.

این هزینه ها برای هر متر مربع واحد مسکونی خارج از مرکز شهر های این کشور بین هشت هزار تا بیست و سه هزار رند می باشد و به طور میانگین دوازده هزار و سیصد راند می باشد. 

یافتن خانه در آفریقای جنوبی برای خرید

در این بخش از مقاله قصد داریم به این سوال پاسخ دهیم که چگونه می توان خانه های مورد نظر خود را در آفریقای حنوبی یافت. املاک فروشی در آفریقای جنوبی به طور کلی از طریق نمایندگان املاک و مستغلات معرفی می شوند و فروش املاک به صورت شخصی نسبتا کم پیش می آید. نمایندگان املاک و مستغلات در آفریقای جنوبی باید در شورای امور امور املاک و مستغلات ثبت نام کنند. نمایندگان سالانه گواهی نامه دریافت می کنند که می گوید آن ها مطابق با کد رفتاری هستند و در اعتبار بالای املاک فعالیت می کنند.

بسیاری از نمایندگان همچنین عضو موسسه نمایندگی دارایی های آفریقای جنوبی هستند. می توانید لیستی از خدمات مسکن و نمایندگان املاک و مستغلات در آفریقای جنوبی پیدا کنید. تعداد زیادی از نمایندگان خرید و فروش ملک در این کشور حوزه تخصصی خود را با توجه به خرید و فروش املاک به خارجی ها پیش می برند. این افراد معمولا در بخش ها پرطرفداری مانند کیپ تاون ، پرتوریا ، دوربان و ژوهانسبورگ به ارائه و معرفی ملک می پردازند. برخی از نمایندگان معروف املاک و مستغلات برای خرید ملک در آفریقای جنوبی عبارتند از: Nationlink، REMAX Seeff، پم گلدینگ، راسون و … . 

مراحل خرید ملک در آفریقای جنوبی

خرید ملک در آفریقای جنوبی مراحل خاصی دارد. زمانی که شما می خواهید برای خرید ملک در آفریقای جنوبی اقدام نمایید لازم است تا این مراحل را به دقت مورد بررسی قرار دهید. زمانی که شما توانسته باشید ملک مورد نظر خود را پیدا کنید پس از آن لازم است تا درخواست خرید ملک خود را ارائه نمایید. این کار از طریق وکیل امور املاک صورت می گیرد. در این روند نماینده درخواست شما را با نامه ای تنظیم می کند و این تاییدیه را برای فروشنده ملک ارسال می نماید. زمانی می توان فرایند خرید را تکمیل نمود و سند را امضا کرد که فروشنده درخواست را تکمیل نماید.

پس از امضا سند به عنوان توافقنامه رسمی محسوب می شود. پس از این کار لازم است تا مدارک و اسناد مورد نظر را به اداره ثبت املاک ارسال نمایید تا به عنوان صاحب جدید این مجموعه شناخته شوید. مدت زمانی که برای خرید ملک در آفریقای جنوبی نیاز به زمان خواهید داشت تا این فرایند به دقت پیش رود بین شش تا هشت هفته خواهد بود. در کل برای خرید ملک در آفریقای جنوبی لازم است تا در ابتدا درخواست خرید ملک را ثبت نمایید. در ادامه لازم است تا قرارداد ملک را به وکلای انتقال قانونی بدهید. در ادامه لازم است تا اعتبار شما و فرایند کاری تان تکمیل شود.

در ادامه باید ضمانت از وکیل دریافت شده و هزینه های مربوط به خرید ملک پرداخت شود. شما در ادامه باید اسناد و مدارک را امضا نموده و در دایره ثبت املاک این معامله را ثبت نمایید. در این صورت است که شما می توانید در ملک خریداری شده مستقر شده و پرونده خرید ملک در آفریقای جنوبی برای شما تایید شده و روند خرید تکمیل می شود.

چارچوب های قانونی خرید ملک در آفریقای جنوبی

در این بخش از مقاله می خواهیم بدانیم که چه چارچوب های قانونی برای خرید ملک در آُریقای جنوبی وجود دارد؟! محدودیت های خاصی در مورد مالکیت املاک توسط افراد غیر مقیم وجود دارد و افرادی که به صورت غیرقانونی در این کشور اقامت دارند نمی توانند برای خرید ملک اقدام نمایند. املاک را در این کشور هم می توانند به صورت جداگانه و هم به صورت مشترکی و سهامی خریداری نمود. اشخاص حقوقی ثبت شده در خارج از آفریقای جنوبی که ملک در این کشور خریداری می کنند ، ابتدا باید در این کشور مشخصات خود را ثبت کنند. دقت کنید که روند مالیاتی حتی در صورت عدم حضور شما به عنوان یکی از مهم ترین قانون ها محسوب می شود. 

اخذ اقامت از طریق خرید ملک در آفریقای جنوبی

یکی از سوالاتی که برای خریداران ملک در این کشور به وجود می آید این است که آیا می توان برای اخذ اقامت آفریقای جنوبی از طریق خرید ملک در این کشور اقدام نمود؟! دقت داشته باشید که اگز شما می خواهید برای اخذ اقامت از ظریق خرید ملک در آفریقای جنوبی اقدام نمایید لازم است تا به این نکته توجه داشته باشید که اخذ اقامت آفریقای حنوبی از این روش امکان پذیر نمی باشد. از این رو با خرید ملک در این کشور نمی توانید تابعیت آفریقای جنوبی را هم اخذ نمایید. برای دریافت اقامت آفریقای جنوبی و تابعیت این کشور می توانید از روش های دیگری مانند جستجوی کار در آفریقای حنوبی یا ثبت شرکت در آفریقای جنوبی هم اقدام نمایید.

ساخت خانه در آفریقای جنوبی

یکی دیگر از روش های سرمایه گذاری در بخش املاک خرید زمین و ساخت خانه در آفریقای جنوبی می باشد. ساخت خانه در آفریقای جنوبی یک گزینه مناسب است و می تواند همراه با فواید مالی بسیاری برای سازنده ملک در این کشور باشد. برخلاف برخی کشور ها ، هیچ مشوق دولتی برای افرادی که قصد ساخت خانه در این کشور را دارند وجود ندارد. البته دقت داشته باشید که زمین در این کشور بسیار ارزان قیمت می باشد.

ساخت خانه در آفریقای جنوبی

ساخت خانه در آفریقای جنوبی

اگر تصمیم دارید خانه خود را بسازید ، علاوه بر خرید یک قطعه زمین، باید یک معمار را برای طراحی ملک و یک سازنده برای ساخت ملک بشناسید تا برنامه های شما به واقعیت تبدیل شود. نام معماران معمولاً در انستیتوی معماران آفریقای جنوبی ثبت شده است و شما می توانید از این طریق معماران را پیدا کنید. پس از آن لازم است تا سازندگان منزل مسکونی را بیابید. از این رو با این روند می توانید برای ساخت منزل مسکونی یا هر نوع ملکی در این کشور نیز اقدام نمایید. 

سوالات متداول در ارتباط با خرید ملک در آفریقای جنوبی

  1. آيا آفریقای جنوبی برای خرید ملک و زندگی مکانی مناسب است؟

    بله آفریقای حنوبی کشوری رو به پیشرفت می باشد.

  2. آیا خرید ملک در آفریقای جنوبی گزینه ای مناسب محسوب می شود؟

    بله خرید ملک در آفریقای جنوبی به عنوان گزینه ای مناسب جهت سرمایه گذاری محسوب می شود.

  3. آیا برای خرید ملک در آفریقای جنوبی می توان وام دریافت نمود؟

    بله اما برای خرید ملک در آفریقای جنوبی صرفا پنجاه درصد وام به افراد مختلف تعلق می گیرد.

  4. آیا برای خرید ملک در آفریقای جنوبی محدودیتی وجود دارد؟

    خیر برای خرید ملک در این کشور هیچ محدودیتی وجود ندارد.

  5. هزینه خرید ملک در آفریقای جنوبی چقدر است؟

    هزینه خرید در مرکز شهر های این کشور برای هر متر مربع بین نه هزار تا چهل هزار رند می باشد. 

  6. آيا با خرید ملک در آفریقای جنوبی می توان جهت اقامت این کشور اقدام نمود؟

    خیر خرید ملک در این کشور منجر به دریافت اقامت آفریقای جنوبی نمی شود.

  7. آيا خرید ملک در آفریقای جنوبی منجر به دریافت تابعیت این کشور می شود؟

    خیر خرید ملک در آفریقای جنوبی منجر به دریافت تابعیت این کشور نمی شود.

  8. مراحل خرید ملک در آفریقای جنوبی چیست؟

    در این مرحله پس از ثبت درخواست و ارائه درخواست به وکیل لازم می توانید جهت ثبت اقدام نمایید.

  9. آيا می توان در آفریقای جنوبی برای ساخت ملک اقدام نمود؟

    بله ساخت ملک در آفریای جنوبی امکان پذیر است.

  10. چه افرادی نمی توانند برای خرید ملک در آفریقای جنوبی اقدام کنند؟

    افرادی که به طور غیر قانونی در این کشور هستند نمی توانند برای خرید ملک اقدام کنند.

  11. چگونه می توان برای یافتن ملک در آفریقای جنوبی اقدام نمود؟

    برای یافتن ماک لازم است تا به متخصصان املاک و مستغلات مراجعه نمود.

1/5 - (1 امتیاز)

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *