اقامت آفریقای جنوبی

کشور آفریقای جنوبی در مرکز قاره آفریقا قرار دارد. این کشور پیشرفته و صنعتی به دلایل فراوانی مورد توجه مهاجران قرار دارد. بر این اساس در این مقاله به بررسی چگونگی و روش های اخذ اقامت کشور آفریقای جنوبی می پردازیم. در این مقاله می خوانید:

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان
  • چرا اقامت آفریقای جنوبی؟
  • اقامت آفریقای جنوبی از طریق تحصیل
  • اقامت آفریقای جنوبی از طریق کار
  • اقامت آفریقای جنوبی از طریق سرمایه گذاری
  • اقامت آفریقای جنوبی از طریق ثبت شرکت
  • اقامت آفریقای جنوبی از طریق ویزای کالج زبان
  • اقامت آفریقای جنوبی از طریق ویزای کارآفرینی
  • اقامت آفریقای جنوبی از طریق ازدواج
  • اقامت آفریقای جنوبی از طریق تولد
  • اقامت آفریقای جنوبی از طریق ویزای همراه
  • اقامت آفریقای جنوبی از طریق پناهندگی
  • سخن آخر
  • سوال های متداول در مورد آفریقای جنوبی

چرا اقامت آفریقای جنوبی؟

آفریقای جنوبی کشوری صنعتی و پیشرفته در مرکز قاره سیاه قرار دارد. این کشور با منابع و معادن غنی طلا و الماس دارای اقتصاد قدرتمندی می باشد. بالا بودن درآمدها، پایین بودن هزینه ها و صنعتی بودن این کشور در کنار مزیت های دیگر موجب مهاجرت مهاجران به این کشور شده است. زندگی در این کشور بر اساس جاذبه های طبیعی و همچنین فرصت های شغلی و سرمایه گذاری در بخش های صنعتی موجب شده است تا این کشور به عنوان گزینه مهاجرتی مناسبی محسوب شود.افزایش درصد رضایتمندی مهاجران بر اساس سیاست های این کشور در تسهیل روند مهاجرت و پیشرفت سیستم بیمه ای و بهداشت و همچنین فرهنگ غنی مردم در رفتار با مهاجران شکل گرفته است. سیستم حمایتی دولت از شهروندان در پرداخت مبلغ ماهانه به عنوان کمک هزینه و همچنین عدم تبعیض نژادی و سیستم توزیع کمک های دولتی عادلانه موجب رضایتمندی مهاجران در این کشور را فراهم کرده است. بر این اساس مشاوران و کارشناسان موسسه حقوقی و مهاجرتی وکلای برگزیده اصطهباناتی در این مقاله به بررسی دقیق روش های اخذ اقامت این کشور پرداخته اند. اگر قصد اخذ اقامت این کشور را دارید، مطالعه این مقاله را از دست ندهید و با ما همراه باشید.

اقامت آفریقای جنوبی از طریق تحصیل

پایین بودن هزینه های تحصیل و زندگی و تحصیل به زبان انگلیسی در دانشگاه های آفریقای جنوبی از عوامل مهم تحصیل در دانشگاه های این کشور محسوب می شود. هزینه تحصیل در این کشور سالانه از ۲۰۰۰ دلار تا ۱۱.۰۰۰ می باشد. دانشجویان می توانند پس از فارغ تحصیلی با اخذ ویزای کار در این کشور مشغول کار شوند و یا به کشورهای برتر اروپایی مهاجرت کنند. متقاضیان برای تحصیل در دانشگاه های این کشور باید مدرک مهارت زبان انگلیسی ارائه دهند.حداقل نمره آیلتس برای مقطع کارشناسی نمره ۶ و کارشناسی ارشد ۶.۵ و دکترا ۷ می باشد. طول مدت تحصیل در دوره های کارشناسی در حدود ۴ سال، کارشناسی ارشد ۲ سال و دکترا در حدود ۴ سال می باشد. دانشجویان با اخذ مجوز کار دانشجویی و کار از ۱۰ ساعت تا ۳۰ ساعت در هفته می توانند با کسب درآمد بخشی از هزینه های زندگی خود در این کشور را تامین کنند.

اقامت آفریقای جنوبی از طریق کار

وجود فرصت های شغلی فراوان، رشد اقتصادی و رونق بازار، رواج زبان انگلیسی و عدم نیاز به ارائه مدرک مهارت زبان آیلتس از جمله دلایل افراد برای اخذ ویزای کار در آفریقای جنوبی می باشد. متقاضیانی که دارای تخصص کاری در رشته های مهندسی و مخابرات، کامپیوتر و مدیریت می باشند در اولویت پذیرش ویزای کار قرار دارند.

  • متقاضی می تواند از طریق پیشنهاد کاری Job Offer از کارفرمای آفریقای جنوبی ویزای اقامت ۲ ساله این کشور را دریافت کند.
  • متقاضی می تواند از طریق اخذ ویزای جست و جوی کار نیز اقامت این کشور را اخذ کند. بدین منظور متقاضی پس از ارسال مدارک کاری و حرفه ای و تحصیلی خود به این کشور و تائید این مدارک می تواند ویزای ۳ تا ۵ ماهه را برای ورود به این کشور و جست و جوی کار دریافت کند. در طی این مدت در صورتی که متقاضی کار مورد نظر را پیدا کند، می تواند با اخذ مجوز کار در این کشور به اشتغال بپردازد و پس از مدت ۳ تا ۵ سال اقامت دائم این کشور را اخذ کند.
  • در صورتی که هیئت SAQA آفریقای جنوبی شرایط تخصص کاری متقاضیان خارجی را تائید کند، در صورت پذیرش در مصاحبه متقاضی می تواند ویزای کار این کشور را دریافت کند که مدت اعتبار یک سال تا ۵ سال دارد. متقاضیانی که دارای حداقل تحصیلات فوق دیپلم به بالا در رشته های عمران، معماری، کشاورزی، برق، کامپیوتر و موسیقی می باشند، می توانند برای اخذ این نوع ویزای کار درخواست دهند.
اقامت آفریقای جنوبی از طریق کار

اقامت آفریقای جنوبی از طریق کار

اقامت آفریقای جنوبی از طریق سرمایه گذاری

آفریقای جنوبی با دارا بودن اقتصاد در امر صادرات و واردات یک گزینه بسیار مناسب و سودآور برای سرمایه گذاران خارجی محسوب می شود که دارای تمکن مالی بالایی می باشند. به طور کلی ویزای سرمایه گذاری برای یک دوره یک ساله تا ۴ ساله اعطا می شود. متقاضی باید ۶۰ درصد از کارمندان این شرکت تجاری را از افراد بومی این کشور استخدام کند. منبع مورد نیاز برای راه اندازی این طرح تجاری باید در خارج از این کشور باشد و لزوما می تواند کاملا به صورت نقدی نباشد و شامل وسایل کار و تجهیزات و ماشین آلات صنعتی برای راه اندازی طرح تجاری باشد.

اقامت آفریقای جنوبی از طریق سرمایه گذاری

اقامت آفریقای جنوبی از طریق سرمایه گذاری

اقامت آفریقای جنوبی از طریق ثبت شرکت

در این روش متقاضی باید در ابتدا نام تجاری برای شرکت خود انتخاب کند که در برگیرنده فعالیت های تجاری شرکت باشد. موسس و مسول شرکت تجاری باید دارای اسناد و مدارک قابل ثبت و رسمی باشد. اگر در مدت مشخص این شرکت به سوددهی مطلوبی برسد و از گردش مالی خوبی برخوردار باشد، متقاضی می تواند برای اخذ اقامت دائم این کشور اقدام کند.
آفریقای جنوبی از جمله کشورهایی است که متقاضی با سرمایه گذاری در بخش های کشاورزی و صنعتی می تواند بالاترین آمار بازگشت سرمایه را داشته باشد. متقاضی با ثبت شرکت در حوزه فعالیت معدن و کشاورزی و استخدام افراد متخصص می تواند ویزای ۳ ساله اقامت در این کشور را دریافت کند.

اقامت آفریقای جنوبی از طریق ویزای کالج زبان

از آن جا که زبان رسمی آفریقای جنوبی انگلیسی می باشد، متقاضیان می توانند برای تحصیل در دوره های آمادگی زبان انگلیسی و کالج های زبان این کشور ویزای تحصیلی دریافت کنند و پس از تمام شدن دوره های زبان برای اقامت دائم این کشور از طریق ویزای تحصیلی و یا کاری اقدام کنند. مدت ویزای کالج زبان این کشور از ۳ تا ۶ ماه می باشد.

اقامت آفریقای جنوبی از طریق ویزای توریستی

متقاضی اقامت در کشور آفریقای جنوبی می تواند برای اخذ ویزای توریستی این کشور اقدام کند. متقاضی باید با ارائه مدارکی نشان دهد که قصد اقامت طولانی مدت در این کشور را ندارد و پس از پایان مهلت ویزای توریستی این کشور را ترک می کند. متقاضی با اخذ ویزای توریستی این کشور اجازه کار و یا اقامت بیشتر در این کشور را ندارد. متقاضیانی که به قصد تحقیق و پژوهش و یا فعالیت های بشر دوستانه قصد ورود به این کشور را دارند، باید ویزای توریستی را دریافت کنند. حداکثر مدت اعتبار ویزای توریستی ۳ ماه می باشد.

اقامت آفریقای جنوبی از طریق ویزای توریستی

اقامت آفریقای جنوبی از طریق ویزای توریستی

اقامت آفریقا از طریق ویزای کارآفرینی

کشور آفریقای جنوبی سیاست های ویژه ای را برای کارآفرینان در نظر گرفته است. کارآفرینان با ارائه طرح های اشتغال زایی و کارآفرینی خود می توانند از حمایت های دولت در اجرای این طرح ها برخوردار شوند. کارآفرینان با ارائه طرح ها و ایده های خود و تائید این طرح ها از طرف دولت می توانند ویزای کارآفرینی را دریافت کنند و پس از ۲ تا ۵ سال از اجرای موفق ایده تجاری و سوددهی اقامت دائم این کشور را اخذ کنند. افراد هنرمند و ورزشکار و افرادی با استعدادهای برتر و توانایی های خاص می توانند ویزای اقامت آفریقای جنوبی را راحت تر دریافت کنند.

اقامت آفریقای جنوبی از طریق ازدواج

متقاضی اخذ اقامت آفریقای جنوبی اگر با تبعه این کشور ازدواج کند می تواند اقامت این کشور را دریافت کند. متقاضی برای سفر به این کشور و ازدواج باید ویزای ۳ ماهه نامزدی را اخذ کند و باید مدارکی را ارائه دهد که نشان دهنده قصد ازدواج با تبعه آفریقای جنوبی باشد. از آن جا که این کشور در فاصله زمانی ۳ سال از سال ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۰ بالغ بر ۷۰۰۰ ازدواج جعلی فقط به منظور اخذ اقامت این کشور را ثبت کرده است، متقاضیان برای اخذ ویزای ازدواج این کشور باید مدارک ازدواج رسمی و قانونی ثبت شده را دریافت کنند. به منظور دریافت اقامت دائم این کشور باید ۵ سال از ازدواج با تبعه این کشور گذشته باشد. علاوه بر این متقاضی باید در این مدت با همسر خود در یک خانه مشترک زندگی کرده باشد و از نظر مالی و اقتصادی در وضعیت مناسبی باشند.

  • متقاضیانی که به مدت ۵ سال با یک تبعه آفریقای جنوبی رابطه غیر رسمی داشته باشد، در صورتی که ازدواج نکرده باشند نیز می توانند اقامت این کشور را اخذ کنند.
  • هر دو طرف ازدواج باید به هنگام ازدواج مجرد باشند.

اقامت آفریقای جنوبی از طریق تولد

تا قبل از سال ۱۹۹۵ دولت آفریقای جنوبی تابعیت این کشور را از طریق قانون خاک اعطا می کرد. بر اساس قانون خاک اگر کودکی در این کشور متولد می شد، صرف نظر از تابعیت پدر و مادر این کودک تابعیت آفریقای جنوبی را دریافت می کرد. اما از سال ۱۹۹۵ به دلیل افزایش بی رویه مهاجران آفریقایی به این کشور و تولد فرزندان بسیار به منظور اخذ تابعیت، اعطای تابعیت از قانون خاک به قانون خون تغییر کرد. بر اساس قانون خون کودکی که در خاک آفریقای جنوبی متولد شود بر اساس تابعیت پدر و مادرش می تواند تابعیت این کشور را دریافت کند.

  • کودکانی که از پدر و مادر نامعلوم در این کشور متولد شوند، تابعیت این کشور را دریافت خواهند کرد.
  • کودکانی که از پدر و مادری متولد می شوند که دارای تابعیت آفریقای جنوبی نمی باشند اما پدر و مادر این کودکان به دلیل کارهای دولتی در این کشور حضور دارند، تابعیت این کشور را دریافت می کنند.

اقامت آفریقای جنوبی از طریق ویزای همراه

اگر متقاضی به روش سرمایه گذاری اقامت آفریقای جنوبی را اخذ کرده باشد و از اخذ اقامت وی ۳ سال گذشته باشد، می تواند برای اخذ اقامت همسر و فرزندان زیر ۱۸ سال خود اقدام کند. اگر متقاضی در حال تحصیل در این کشور باشد، تا زمانی که تحصیل وی تمام نشده باشد، می تواند یکی از اعضا خانواده خود را در این کشور همراه داشته باشد. اگر متقاضی در این کشور به کسب و کار مشغول باشد، بر اساس سوددهی و گردش مالی بالای کسب و کار خود می تواند برای اخذ ویزای همراه اقدام کند.

اقامت آفریقای جنوبی از طریق پناهندگی

متقاضی اخذ اقامت دائم آفریقای جنوبی از طریق پناهندگی می تواند اقامت این کشور را اخذ کند. البته موسسه حقوقی و مهاجرتی وکلای برگزیده اصطهباناتی به هیچ عنوان گزینه پناهندگی را به متقاضیان مهاجرت به کشورهای جهان پیشنهاد نمی دهند و ذکر این مطلب در این مقاله صرفا در جهت آگاهی و اطلاع متقاضیان از روش های اخذ اقامت دائم این کشور می باشد و هدف دیگری ندارد.

اقامت آفریقای جنوبی از طریق پناهندگی

اقامت آفریقای جنوبی از طریق پناهندگی

بر اساس کنوانسیون ژنو پناهندی فردی است که بنا به داشتن عقاید مذهبی، اجتماعی، سیاسی و قومی متفاوت در کشور خود امنیت جانی ندارد و در صورت برگشت به کشور خود مورد آسیب و تهدید و حتی مرگ قرار می گیرد. متقاضی برای اخذ پناهندگی باید به دفاتر پناهندگی در شهرهای کیپ تاون، دوربان، ماراباستد و مسینا مراجعه کند و اجازه اقامت ۲ هفته ای را دریافت کند. متقاضی سپس باید فرم BI1590 را تکمیل و در مصاحبه شرکت کند. اگر با درخواست پناهندگی متقاضی موافقت شود، متقاضی می تواند به مدت ۵ سال در این کشور اقامت کند. متقاضی پس از گذشت ۵ سال می تواند برای اخذ اقامت دائم این کشور درخواست دهد.

مزایای اقامت در آفریقای جنوبی

متقاضیان با اخذ اقامت این کشور از طریق روش های ذکر شده می توانند از مزیت های اقامت و زندگی در این کشور برخوردار شوند. مزایای اقامت در آفریقای جنوبی عبارت است از:

  • پایین بودن هزینه های زندگی
  • رواج زبان انگلیسی به عنوان زبان رسمی
  • بالا بودن امنیت اجتماعی
  • وجود فرصت های شغلی فراوان
  • اقتصاد قوی و بازار صادرات و واردات فعال و پویا
  • سفر به ۶۳ کشور جهان بدون نیاز به اخذ ویزا

سخن آخر

در این مقاله روش های اخذ اقامت آفریقای جنوبی مورد بررسی قرار گرفت. از مجموع موارد شرح داده شده می توان نتیجه گیری کرد که آفریقای جنوبی به دلیل اقتصاد قوی و بازار کسب و کار فعال یک گزینه مناسب برای سرمایه گذاری و کسب و کار و تحصیل می باشد.

مشاوران موسسه حقوقی و مهاجرتی وکلای برگزیده اصطهباناتی در شعبه های تهران، شیراز، اصفهان، تبریز و مشهد با سابقه صدها پرونده مهاجرت تحصیلی و شغلی بهترین گزینه مهاجرتی را بر اساس شرایط زندگی، سن، تحصیلات و بودجه به متقاضیان ارائه می دهند.

سوال های متداول در مورد اخذ اقامت آفریقای جنوبی

1- هزینه تحصیل در دانشگاه های آفریقای جنوبی چقدر است؟

سالانه از ۲۰۰۰ دلار تا ۱۱.۰۰۰ می باشد.

2- اعطای اقامت آفریقای جنوبی بر اساس قانون خاک است یا خون؟

قانون خون

3- روش های اخذ ویزای کار برای اقامت در آفریقای جنوبی را نام ببرید؟

پیشنهاد کاری Job Offer از کارفرمای آفریقای جنوبی اخذ ویزای جست و جوی کار

4- شرایط اخذ ویزای سرمایه گذاری برای اقامت آفریقای جنوبی چیست؟

متقاضی باید ۶۰ درصد از کارمندان این شرکت تجاری را از افراد بومی این کشور استخدام کند. منبع سرمایه مورد نیاز برای راه اندازی این طرح تجاری باید در خارج از این کشور باشد.

5- اقامت آفریقای جنوبی از طریق ویزای کالج زبان چگونه است؟

به دلیل این که زبان رسمی آفریقای جنوبی انگلیسی می باشد، این کشور برای دانشجویان دوره آمادگی زبان انگلیسی برای کسب مدرک مهارت زبان انگلیسی برگزار می کند.

6- آیا با ویزای توریستی می توان در آفریقای جنوبی کار کرد؟

خیر. ویزای توریستی مجوز کار به متقاضی نمی دهد.

7- اقامت آفریقای جنوبی از طریق ویزای همراه چگونه است؟

اگر متقاضی به روش سرمایه گذاری اقامت آفریقای جنوبی را اخذ کرده باشد و از اخذ اقامت وی ۳ سال گذشته باشد، می تواند برای اخذ اقامت همسر و فرزندان زیر ۱۸ سال خود اقدام کند.

8- پس از چند سال از ازدواج متقاضی می تواند اقامت آفریقای جنوبی را اخذ کند؟

۵ سال زندگی مشترک

9- چه افرادی می توانند اقامت آفریقا را راحت تر دریافت کنند؟

هنرمندان و ورزشکاران و افرادی با استعدادهای برتر و توانایی های خاص

10- اقامت آفریقای جنوبی از طریق ثبت شرکت چگونه است؟

متقاضی با ثبت شرکت در حوزه فعالیت معدن و کشاورزی و استخدام افراد متخصص می تواند ویزای ۳ ساله اقامت در این کشور را دریافت کند.

11- مزایای اقامت در آفریقای جنوبی چیست؟

پایین بودن هزینه های زندگی رواج زبان انگلیسی به عنوان زبان رسمی وجود فرصت های شغلی فراوان اقتصاد قوی و بازار صادرات و واردات فعال و پویا

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *