تحصیل داروسازی در آفریقای جنوبی

یکی از مهم ترین و جداب ترین مسائل روز دنیا، تحصیل و مهاجرت تحصیلی است. مسئله ای که این سال ها طرفداران بیشتری را نیز به خود جذب کرده است. ما در این مقاله قصد داریم در ارتباط با تحصیل داروسازی در آفریقای جنوبی برای شما مطالب جامعی ارائه کنیم. افریقای چنوبی کشور ای است در جنوب قاره افریقا که دارای سه پایتخت متفاوت می باشد. پایتخت قوه مجریه این کشور شهر پرتوریا، پایتخت پارلمانی در کیپ تاون و پایتخت قوه قضائیه در پلوم فونتین است. با این وجود پر جمعیت ترین شهر در کشور افریقای جنوبی، شهر ژوهانسبورگ است.‌

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

جمهوری آفریقای جنوبی با کشور های نامیبیا، زیمباوه، موزامبیک، سوازیلند و لسوتو مرز مشترک دارد. البته افریقای جنوبی به اقیانوس اطلس و اقیانوس هند نیز راه دارد. زبان رسمی مردم این کشور یازده حالت خاص دارد و هر یازده تا به رسمیت شناخته می شود. زبان های انگلیسی، آفریکانس و نه زبان دیگر در این کشور به رسمیت شناخته می شوند. مساحت کشور آفریقای جنوبی یک میلیون و دویست و بیست و یک هزار و سی و هفت کیلومنر مربع است و جنعیتی بالغ بر پنجاه و هشت میلیون نفر دارد. در کشور افریقای جنوبی بیشترین جمعیت دورگه های هندی و اروپایی در کل قاره آفریقا ساکن هستند و حدود هشتاد درصد این کشور را سیاه پوستان آفریقای جنوبی تشکیل می دهند.

اگر می خواهید با روش هایی برای مهاجرت به آفریقای جنوبی اقدام‌ کنید، لازم است تا اطلاعات کافی و جامعی دراین باره داشته باشید. برای کسب اطلاعات در ارتباط با روش های مهاجرتی به آفریقای جنوبی بهتر این است که به موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی در شهر های شیراز، اصفهان، تهران، مشهد و تبریز مراجعه نموده و با کارشناسان ماهر موسسه مشورت نمایید.‌

تحصیل داروسازی در آفریقای جنوبی

آفریقای جنوبی جزو کشور هایی است که در سالیان گذشته، توانسته است در عرصه های مختلف، پیشرفت های زیادی داشته باشد، از این رو افراد زیادی برای مهاجرت به این کشور اقدام کرده اند. البته روش های مهاجرتی به این کشور متفاوت هستند.‌ از جمله روش های مهاجرتی به آفریقای جنوبی می توان به کار در آفریقای جنوبی و یا سرمایه گذاری در آفریقای جنوبی اشاره نمود.

اما به دلیل پیشرفت های زیاد این کشور و رشد دانشگاه ها در کشور آفریقای جنوبی، گروه زیادی برای تحصیل در آفریقای جنوبی اقدام می کنند. در این بخش نیز ما قصد داریم در ارتباط با تحصیل داروسازی در آفریقای جنوبی و اخذ ویزای تحصیلی آفریقای جنوبی نکاتی بیان کنیم. داروسازی در آفریقای جنوبی جزو رشته های پر طرفدار و بسیار جذاب است و بر محوریت بیمار ها فعالیت می کند. اما ببینیم شرایط تحصیل در رشته داروسازی دانشگاه های آفریقای جنوبی چیست؟

شرایط و طول دوره تحصیل داروسازی در دانشگاه های آفریقای جنوبی

همان طور که گفتیم با رشد علمی و پیشرفت دانشگاه های آفریقایی در سال های گذشته بر میزان علاقه مندان به تحصیل در این کشور افزوده شده است. این علاقه صرفا منوط به رشته داروسازی نمی شود. عده زیادی نیز برای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در آفریقای جنوبی اقدام می کنند. عده ای نیز برای دوره های زبان در آفریقای جنوبی اقدام به مهاجرت می کنند. برای تحصیل در دوره کارشناسی داروسازی در دانشگاه های کشور آفریقای جنوبی، فرد باید به مدت چهار سال تمام به صورت تمام وقت در دانشگاه مشغول تحصیل باشد.

شرایط و طول دوره تحصیل داروسازی در دانشگاه های آفریقای جنوبی

شرایط و طول دوره تحصیل داروسازی در دانشگاه های آفریقای جنوبی

پس از پایان چهار سال تحصیل دانشجوی فارغ التحصیل شده می تواند مدرک خود را با عنوان B. Pharmacy از دانشگاه مربوطه دریافت نماید. پس از این که دانشجو تحصیلات خود را در این رشته به پایان رساند و مدرک خود را دریافت نمود، لازم است تا در دوره کار آموزی و عملی شرکت کند. طول دوره کارآموزی و عملی برای دانشجویان دوازده ماه یا یک سال است. این دوره ها در داروخانه های سطح کشور و یا صنایع داروسازی بخش های دولتی به طور اجباری انجام می گیرد که اهمیت زیادی برای دانشجویان دارد. اهمیت این امر به این دلیل است که باعث افزایش مهارت های دانشجو می شود.

اما اگر برای تحصیل در داروسازی و دانشگاه های آفریقا اقدام می کنید لازم است تا کورس های تحصیلی این رشته را بدانید. از جمله کورس های تحصیلی که برای رشته داروسازی باید بگذرانید عبارتند از: شیمی، زیست شناسی، فارماکولوژی، اقلام دارویی، فیزیولوژی انسانی و … . دانشجویی که در رشته داروسازی در یکی از دانشگاه های کشور آفریقای جنوبی درس می خواند در طول دوره تحصیلی خود تمامی نکات مربوط به نسخه های دارویی و عملکر دارو ها و نسخه ها، عملکرد های بالینی و مهارت های پاسخ دادن به بیماران در شرایط مختلف را یاد می گیرد.

دقت کنید که پس از دوره کار آموزی به دانشجویان مدرک A. Pharmacy اعطا می گردد. در زمانی که دانشجو برای کار آموزی فعالیت می کند، باید گزارش هایی به صورت آنلاین ارائه دهد که عبارتند از: نمونه کار های CDP ، گزارشات پیشرفت، بررسی پیش ثبت نام، حضور و غیاب شخص توسط مدرس و … .

مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای دانشجویی آفریقای جنوبی

برای این که بتوانید در آفریقای جنوبی مشغول به تحصیل شوید، باید در ابتدا برای ویزای دانشجویی کشور آفریقای جنوبی درخواست دهید. قبل از درخواست ویزای دانشجویی لازم است تا دانشگاه مورد نظر خود را شناسایی کرده و سپس برای دریافت پذیرش از دانشگاه اقدام نمایید‌. پس از دریافت پذیرش رشته داروسازی دانشگاه های آفریقا، می توانید برای اخذ ویزای این کشور نیز اقدام نمایید. برای اخذ ویزا لازم است تا به سفارت کشور آفریقای جنوبی در ایران مراجعه نمایید.

مدارک مورد نیاز جهت دریافت ویزای تحصیلی آفریقای جنوبی عبارتند از: پاسپورت معتبر و دارای دو صفحه خالی، هزینه درخواست ویزای تحصیلی ، نامه پذیرش دانشگاه، مدارک مربوط به تمکن مالی شخص، گواهی بیمه و مراقبت شخصی، عکس، گواهی مربوط به سلامت، اطلاعات محل اقامت در آفریقای جنوبی، گواهی عدم سو پیشینه، گواهی ازدواج و فرزندان ( در صورت وجود ) و … .

هزینه تحصیل در رشته داروسازی در دانشگاه های آفریقای جنوبی

یکی از مهم ترین مسائل در ارتباط با تحصیل در یک کشور، هزینه تحصیل و هزینه زندگی است. از این رو در این بخش از مقاله ما به بررسی هزینه تحصیل در آفریقای جنوبی برای رشته داروسازی در دانشگاه های مختلف این کشور می پردازیم. برای تحصیل در مقطع کارشناسی داروسازی در دانشگاه های کشور آفریقا، می بایست سالیانه به طور میانگین مبلغی بین سی و هشت هزار و هفتصد و بیست و هشت راند تا چهل و هشت هزار و پانصد و پنجاه راند شهریه پرداخت نمود.

دقت کنید که شهریه ارائه شده مخصوص شهروندان و بومیان کشور افریقای جنوبی است و این هزینه برای دانشجویان بین المللی کمی متفاوت خواهد بود.

دانشگاه های ارائه دهنده رشته داروسازی در آفریقای جنوبی

تا این جای مقاله در ارتباط با رشته داروسازی، اخذ ویزای تحصیلی و هزینه تحصیل در آفریقای جنوبی اطلاعات بسیاری کسب کردیم. اما در این بخش از مقاله قصد داریم به معرفی دانشگاه هایی در این کشور بپردازیم که رشته داروسازی را برای ادامه تحصیل ارائه می کنند. دانشگاه های آفریقای جنوبی که ارائه دهنده رشته داروسازی می باشند، عبارتند از: مدرسه داروسازی در دانشگاه وسترن کایپ در شهر کیپ تاون آفریقای جنوبی، دپارتمان تحصیل داروسازی در آفریقای جنوبی در شهر پرتوریا، مدرسه داروسازی در دانشگاه پوچستروم، آکادمی علوم سلامت HSA در پرتوریا، دپارتمان داروسازی در دانشگاه وسترن کیپ و … .

داروسازان نقش بسزایی در جامعه دارند. از این رو دانشجویان در دانشگاه ها با شرایط ویژه ای مورد اموزش قرار می گیرند. در دانشگاهی مثل وسترن کایپ، مدارک تحصیلی داروسازی در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در گرایش های مختلف ارائه می گردد. نکته مهم این است که باید توجه داشت مدرک B. PHARMACY از هر دانشگاه پس از ادامه تحصیل اجازه فعالیت در داروخانه های کشور افریقای جنوبی را ندارد. بلکه هر فارغ التحصیل داروسازی می تواند پس از ثبت نام در شورای داروسازی آفریقای جنوبی مجوز فعالیت های کاری به عنوان دارو ساز را دریافت نماید.

علاوه بر آن مدیریت نیروی های بین المللی و خارجی فعال در داروخانه ها از طریق توافق نامه های SADC و سایر توافق نامه های دو جانبه انجام می گیرد‌‌.‌

فرصت های شغلی کارشناس داروسازی در کشور آفریقای جنوبی

در این بخش از مقاله قصد داریم فرصت های شغلی در آفریقای جنوبی برای رشته داروسازی را به طور کامل بررسی کنیم. این فرصت های شغلی برای کارشناسان داروسازی است و بالطبع برای کارشناس ارشد یا دکتری داروسازی امکانات شغلی بیشتری مهیا خواهد بود.

اولین فرصت شغلی داروسازی جامعه است. داروسازان نقش اساسی در جوامع دارند‌. آن ها در کنار بررسی دارو ها وظیفه دارند که درباره استفاده صحیح و منطقی از داروها، محصولات ارایشی و محصولات بهداشتی به مردم مشاوره دهند‌ . این افراد همچنین وظیفه دارند تا غربالگری های تشخیصی انجام دهند و در صورت لزوم بیمار را به پزشک ارجاع دهند. داروسازان به هیچ عنوان نمی توانند روند مشاوره های خود را ترک کنند. از این رو باید در روند های مشاوره ای فعالیت های زیادی داشته باشند.

شغل بعدی کار در داروخانه های صنعتی است. یک دارو ساز صنعتی در ساخت، کنترل کیفیت، بسته بندی، ذخیره سازی، ثبت سفارش و بازاریابی انواع دارو ها اعم از دارو های مایع، نیمه جامد و جامد شامل قرص، شیاف، مواد تزریقی و شربت ها فعالیت می کند‌. در رده های بالا افراد با تجربه معمولا دارای مقام های نظارتی یا مدیریتی در این شغل هستند.

فرصت های شغلی کارشناس داروسازی در کشور آفریقای جنوبی

فرصت های شغلی کارشناس داروسازی در کشور آفریقای جنوبی

شغل سوم با نام داروسازی اکادمیک شناخته می شود. این شغل مناسب داروسازانی است که علاقه مند هستند تا در دانشگاه مشغول به شغل شوند. این کار شامل آموزس دانشجویان، کار های پژوهشی، کارهای انتشاراتی و کار بر روی مقالات معتبر است. همه این ها برای پیشرفت حرفه ای شخص دارو ساز نقش بسزایی دارند.

سایر گزینه های شغلی برای داروسازان و فارغ التحصیلان این رشته از دانشگاه های آفریقای جنوبی نیز عبارتند از: توزیع کنندگی دارو از طرف شرکت های داروسازی، کمک در مسیر های بالینی دارویی به عنوان همکاران تحقیقات خاص، مشاوره در مشاغل دارویی، شورا کنترل دارو ها، انجمن داروسازی افریقای جنوبی و … . داروسازان همچنین ممکن است برای کار و فعالیت در شرکت های آرایشی و بهداشتی، مواد غذایی، تولید و بازاریابی نیز مشغول به کار شوند.

سوالات متداول در ارتباط با تحصیل داروسازی در آفریقای جنوبی

  1. آیا دانشگاه های کشور آفریقای جنوبی در رنکینگ جهانی جایگاه مناسبی دارند؟

    بله دانشگاه های کشور آفریقا در رنکینگ جهانی جایگاه ویژه ای پیدا کرده اند و در سال های گذشته توانسته اند پیشرفت های زیادی داشته باشند.

  2. آیا مدرک داروسازی دانشگاه های آفریقای جنوبی معتبر است؟

    بله یکی از رشته های معروف در آفریقا که آکادمی های بسیاری ان را ارائه می دهند داروسازی می باشد.

  3. کدام یک از دانشگاه های کشور آفریقای جنوبی رشته داروسازی را ارائه می دهند؟

    دانشگاه های آفریقای جنوبی که ارائه دهنده رشته داروسازی می باشند، عبارتند از: مدرسه داروسازی در دانشگاه وسترن کایپ در شهر کیپ تاون آفریقای جنوبی، دپارتمان تحصیل داروسازی در آفریقای جنوبی در شهر پرتوریا، مدرسه داروسازی در دانشگاه پوچستروم، آکادمی علوم سلامت HSA در پرتوریا، دپارتمان داروسازی در دانشگاه وسترن کیپ و … .

  4. پس از فارغ التحصیلی در مقطع کارشناسی داروسازی در آفریقای جنوبی دانشجو چه مدرکی را دریافت می کند؟

    دانشجوی فارغ التحصیل شده می تواند مدرک خود را با عنوان B. Pharmacy از دانشگاه مربوطه دریافت نماید.

  5. مدت زمان تحصیل در مقطع کارشناسی داروسازی دانشگاه های آفریقا چقدر است؟

    برای تحصیل در مقطع کارشناسی در دانشگاه های آفریقا چهار سال زمان نیاز است.

  6. آیا پس از تحصیل داروسازی در آفریقای جنوبی دانشجویان ملزم به گذراندن دوره های کارآموزی می باشند؟

    بله. پس از این که دانشجو تحصیلات خود را در این رشته به پایان رساند و مدرک خود را دریافت نمود، لازم است تا در دوره کار آموزی و عملی شرکت کند.

  7. طول دوره های کارآموزی رشته داروسازی در آفریقای جنوبی چقدر است؟

    طول دوره های کارآموزس داروسازی پس از تحصیل دوازده ماه یا یک سال است.

  8. دانشجویان داروسازی در دانشگاه های آفریقای جنوبی چه کورس های تحصیلی را باید بگذرانند؟

    کورس های تحصیلی که برای رشته داروسازی باید بگذرانند عبارتند از: شیمی، زیست شناسی، فارماکولوژی، اقلام دارویی، فیزیولوژی انسانی و … .

  9. آیا برای فارغ التحصیلان داروسازی در آفریقای جنوبی فرصت های شغلی مناسبی وجود دارد؟

    بله ردیف شغلی های بسیاری برای فارغ التحصیلان داروسازی تعریف شده است که می توان به داروسازی صنعتی، مشاوره داروسازی، بازاریابی، کار در تولیدی های دارد و … اشاره نمود.

  10. هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی داروسازی در آفریقای جنوبی چقدر است؟

    برای تحصیل در مقطع کارشناسی داروسازی در دانشگاه های کشور آفریقا، می بایست سالیانه به طور میانگین مبلغی بین سی و هشت هزار و هفتصد و بیست و هشت راند تا چهل و هشت هزار و پانصد و پنجاه راند شهریه پرداخت نمود.

  11. مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای تحصیلی آفریقای جنوبی چیست؟

    مدارک مورد نیاز جهت دریافت ویزای تحصیلی آفریقای جنوبی عبارتند از: پاسپورت معتبر و دارای دو صفحه خالی، هزینه درخواست ویزای تحصیلی ، نامه پذیرش دانشگاه، مدارک مربوط به تمکن مالی شخص، گواهی بیمه و مراقبت شخصی، عکس، گواهی مربوط به سلامت، اطلاعات محل اقامت در آفریقای جنوبی، گواهی عدم سو پیشینه، گواهی ازدواج و فرزندان ( در صورت وجود ) و … .

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *