مهاجرت به ترکیه

آیا متقاضی مهاجرت به کشور ترکیه هستید؛ اما نمی‌دانید چگونه باید اقدام کنید؟ از کجا و با چه کسی مشورت نمایید؟ تنها کافیست برای مشاوره تخصصی و بررسی شرایط با شماره 09426001036  تماس بگیرید تا وکیل و مشاور مهاجرت باتوجه به شرایط‌تان بهترین و مطمئن‌ترین روش مهاجرت را به شما ارائه نماید. کشور ترکیه در سال های اخیر به دلیل پیشرفت های اقتصادی مناسبی که داشته، به یکی از کشور های سطح بالا در دنیا تبدیل شده است. از این رو مهاجران زیادی سالانه این کشور را برای مهاجرت انتخاب می کنند. مهاجرت به ترکیه به دلیل شباهت سبک زندگی این کشور به ایرانیان، مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفته است. افراد برای مهاجرت به این کشور می توانند از روش های مختلفی اقدام کنند و ویزا بگیرند. متقاضیان از کشور های ایران، ارمنستان، گرجستان و آذربایجان بیشترین میزان مهاجران را در این کشور تشکیل می دهند.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

همکاران ما در موسسه مهاجرتی اصطهباناتی این مطلب را در مورد شرایط مهاجرت به ترکیه، تهیه کرده اند، تا شما عزیزان بتوانید به پاسخ سوالات خود در این زمینه دست یابید.

مهاجرت به ترکیه

ترکیه یکی از کشور های توریستی می باشد که از لحاظ تنوع فرهنگی، امکانات تحصیلی و اجتماعی در سطح کشور های اروپایی قرار گرفته است. با این حال هزینه زندگی در این کشور نسبت به کشور های اروپایی مقرون به صرفه تر می باشد. در سال های اخیر تبلیغات مهاجرت به ترکیه آن قدر زیاد شده است که هر کسی را جهت اخذ اقامت در این کشور وسوسه می کند. با این حال برای مهاجرت به این کشور نیاز به تحقیقات بیشتری می باشد تا نتیجه گرفت که آیا این کشور مقصد مناسبی برای مهاجرت می باشد یا خیر.

افراد زیادی ترکیه را برای اهداف مختلفی انتخاب می کنند که از این جمله این اهداف می توان به کار، تحصیل، سرمایه گذاری و یا ازدواج در این کشور اشاره کرد. ترکیه یکی از بهترین کشور ها برای مهاجرت ایرانیان می باشد، چرا که در این کشور دین اسلام رواج دارد و فرهنگ و سبک زندگی افراد شباهت زیادی به ایران دارد.

ترکیه به متقاضیان اجازه می دهد تا مسیر مهاجرت را به روشی ساده تر از مهاجرت به کشور های اروپایی تجربه کرده و امکان زندگی در شهر های پیشرفته را برای افراد مهیا می کند. بر اساس گزارشات به دست آمده در سال های اخیر مهاجرت ترکیه رشد چشم گیری داشته است. زیرا این کشور از نظر وضعیت اقتصادی، تحصیلی، سرمایه گذاری و … در وضعیت ایده آلی قرار گرفته است.

شرایط کلی مهاجرت به کشور ترکیه

شرایط مهاجرت به ترکیه بسته به این که افراد کدام روش را برای مهاجرت به این کشور انتخاب کنند، متفاوت خواهد بود. با این حال برخی شرایط کلی برای مهاجرت به کشور ترکیه یکسان می باشد. از مهم ترین این شرایط می توان به داشتن تمکن مالی اشاره کرد. در واقع افراد پس از مهاجرت باید توانایی تامین مخارج زندگی را در این کشور داشته باشند. لازم به ذکر است در صورتی که متقاضی یک موقعیت شغلی با درآمد مناسب پیدا کند، نیازی به ارائه گواهی برای تمکن مالی نخواهد بود.

از دیگر شرایط، باید به ارائه مدرک زبان ترکی اشاره کرد، چرا که افراد برای برقراری ارتباط با مردم در این کشور باید به زبان آن ها مسلط باشند. نداشتن سوء پیشینه، برخورداری از بیمه، ارائه پاسپورت و … همگی از شرایط مهم مهاجرت به ترکیه به شمار می روند.

در ويزاي تحصيلي تركيه پس از 4 سال تحصیل و یک سال کار در این کشور، می توان اقدام به دریافت اقامت دائم نمود. برای مهاجرت به ترکیه از طریق کار، متقاضیان نیاز به جاب آفر دارند و پس از 5 سال کار در این کشور، امکان دریافت اقامت دائم وجود خواهد داشت. در روش سرمایه گذاری نیز می توان از طرق مخنلفی همچون خرید اوراق قرضه دولتی، سپرده گذاری و … در این کشور سرمایه گذاری کرد. به طور کلی پس از 8 سال اقامت از طریق سرمایه گذاری می توان اقامت دائم ترکیه را اخذ کرد.

شرایط مهاجرت به ترکیه

روش های مهاجرت به کشور ترکیه

برای مهاجرت به کشور ترکیه همچون سایر کشور ها، روش های مختلفی وجود دارد، که افراد بسته به شرایط خود، یکی از این روش ها را انتخاب می کنند. شناخت این روش های مهاجرتی می تواند برای افرادی که قصد اخذ اقامت و تابعیت این کشور را دارند مفید باشد. در ادامه به بررسی هر یک از این روش ها خواهیم پرداخت:

  • مهاجرت تحصیلی به ترکیه
  • مهاجرت کاری به ترکیه
  • مهاجرت از طریق سرمایه گذاری در ترکیه
  • مهاجرت از طریق خرید ملک در ترکیه
  • مهاجرت از طریق ازدواج در ترکیه
  • مهاجرت از طریق تولد فرزند در ترکیه
  • مهاجرت از طریق پناهندگی به ترکیه

مهاجرت به ترکیه از طریق تحصیل

مهاجرت تحصیلی به ترکیه یکی از بهترین روش های اخذ اقامت در این کشور می باشد، که مورد توجه بسیاری از دانشجویان بین المللی قرار گرفته است. هم اکنون حدود 117 هزار دانشجوی خارجی مشغول به تحصیل در ترکیه می باشند. دانشجویان در این کشور می توانند حین تحصیل، مشغول به کار پاره وقت شوند و بخشی از هزینه های خود را تامین کنند. دریافت ویزای تحصیلی ترکیه، با توجه به سهولت آن، بسیار مورد توجه قرار گرفته است. دانشجویان می توانند در این کشور به دو زبان انگلیسی و ترکی تحصیل کنند.

یکی از شرایط مهاجرت تحصیلی به ترکیه، اخذ نامه پذیرش از دانشگاه های این کشور می باشد. دانشجویان اجازه تحصیل در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در ترکیه را دارند. مدت زمان تحصیل در این مقاطع با توجه به رشته تحصیلی دانشجو متفاوت است.

دریافت اقامت تحصیلی ترکیه به صورت مستقیم امکان پذیر نمی باشد. دانشجویان پس از اتمام تحصیلات خود در کشور ترکیه، می توانند در مدت زمان کوتاهی که در اختیار دارند، شغل مناسب پیدا کرده و سپس ویزای تحصیلی خود را به ویزای کاری تبدیل کنند. افراد همچنین می توانند ویزای تحصیلی خود را به ویزای سرمایه گذاری، کارآفرینی و … نیز تبدیل نمایند.

ترکیه از دانشگاه های معتبری برخوردار می باشد که همگی طبق استاندارد های بین المللی اروپا تدریس می کنند. دانشگاه های این کشور برای پذیرش دانشجو، شرایط سختی دارند و برای ورود به آن ها دانشجویان ملزم به شرکت در ازمون های مختلفی می باشند. تسلط نسبی بر زبان ترکی نیز برای تحصیل در دانشگاه های این کشور لازم است. این کشور برای دانشجویان شایسته، بورسیه های مختلفی نیز ارائه می کند.

مهاجرت به ترکیه از طریق کار

از دیگر روش های مهاجرت به ترکیه و اخذ اقامت، مهاجرت کاری به ترکیه می باشد. متقاضیان کار در ترکیه باید یک تسلط نسبی بر روی زبان این کشور داشته باشند. در واقع آشنایی با زبان ترکی استانبولی یکی از پیش نیاز های اصلی برای کارفرمایان جهت استخدام می باشد.

توجه داشته باشید که متقاضیان کار در ترکیه قبل از هر اقدامی، نیاز به دریافت مجوز کاری از وزارت کار و رفاه اجتماعی ( MLSS) این کشور خواهند داشت. البته متقاضی باید ابتدا مراحل جستجوی شغل و مصاحبه را گذرانده و با یک کارفرمای ترک به توافق رسیده باشد. سپس هم زمان با دریافت مجوز کاری توسط متقاضی، مدارک از سوی کارفرما نیز به اداره کار ارائه می گردد.

در ويزاي كار تركيه، ابتدا به فرد یک اقامت یک ساله تعلق می گیرد و سپس در صورت تائید کارفرما و ادامه همکاری، می توان مدت اقامت را نیز تمدید کرد. نرخ بیکاری در ترکیه حدود 11 درصد است، در حالی که در کشور های اروپایی همچون آلمان و اتریش این عدد زیر 5 می باشد. از این رو می توان نتیجه گرفت که شرایط کاری در این کشور وضعیت مساعدی ندارد. به همین دلیل به دانشجویان لیسانس حین تحصیل، کار دانشجویی اعطا نمی شود و تنها دانشجویان فوق لیسانس و دکتری می توانند به عنوان پاره وقت مشغول به کار شوند.

مهاجرت به ترکیه از طریق کار

مهاجرت ترکیه از طریق سرمایه گذاری

سرمایه گذاری در ترکیه یکی از روش های مهاجرت به این کشور می باشد که مورد توجه بسیاری از سرمایه گذاران قرار گرفته است. در واقع افراد با سرمایه گذاری در این کشور علاوه بر دریافت اقامت دائم، می توانند به سود خوبی برسند. راه های مختلفی برای سرمایه گذاری در ترکیه وجود دارد که از جمله آن ها می توان به خرید اوراق بهادار، خرید سهام شرکت های بزرگ، خرید ملک و سرمایه گذاری در بانک های ترکیه ای اشاره کرد.

حداقل سرمایه لازم برای سرمایه گذاری در ترکیه، یک تا دو میلیون لیر خواهد بود. افراد با این مقدار سرمایه می توانند اقدام با ثبت یک شرکت نموده و مشغول به کار شوند. همچنین می توانند ملکی در این کشور خریداری نمایند که البته سرمایه کم تری نیاز خواهد داشت. توجه داشته باشید که قبل از هر گونه سرمایه گذاری در این کشور، خوب جوانب آن را بررسی کرده و تحقیقات لازم را انجام دهید، تا خدای نکرده ورشکست نشوید.

مهاجرت به ترکیه از طریق خرید ملک

خرید ملک یکی از راه های متداول برای مهاجرت به ترکیه به شمار می رود. برای خرید ملک در این کشور فقط کافی است پول کافی داشته باشید، آن گاه بدون هیچ دردسری می توانید اقدام به خرید خانه در ترکیه نمایید. برای خرید ملک، متقاضیان می توانند از طریق آژانس های املاک اقدام نمایند، یا این که به تنهایی به ترکیه سفر کرده و بدون واسطه اقدام خرید خانه نمایند. ا

فراد برای خرید از طریق آژانس های املاک، باید سراغ آژانس های معتبری بروند. در صورتی که متقاضی بخواهد شخصا این کار را انجام دهد نیز باید به زبان ترکی استانبولی تسلط داشته باشد. افراد می توانند پس از خرید ملک در این کشور، به اداره مهاجرت آنکارا درخواست دهند و پاسپورت ترکیه را دریافت کنند. ترکیه از معدود کشور هایی است که از طریق خرید ملک، اقامت ارائه می دهد. بنابراین پیشنهاد می کنیم در صورتی که تمکن مالی لازم را دارید از این روش غافل نشوید.

مهاجرت به کشور ترکیه از طریق ثبت شرکت

ثبت شرکت در ترکیه یکی از روش های مهاجرت به این کشور از طریق سرمایه گذاری می باشد. در این روش افراد ملزم به استخدام 5 نفر نیروی ترک خواهند بود، همچنین باید بیمه و مالیات شرکت را به طور منظم پرداخت کنند. متقاضیان قبل از اقدام برای ثبت شرکت در این کشور لازم است با انواع ساختار شرکت در ترکیه آشنا شوند و همچنین از شرایط ثبت آن ها به طور کامل آگاهی پیدا کنند. افراد هنگامی که برای ثبت شرکت در ترکیه درخواست می دهند، باید در خاک این کشور حضور داشته باشند و مدارکی همچون گذرنامه، اساسنامه شرکت، ترجمه صفحه اول شناسنامه و … را ارائه دهند. هزینه لازم برای ثبت شرکت در ترکیه حدود 2500 دلار خواهد بود و این فرایند بین 3 تا 5 روز زمان می برد.

مهاجرت به ترکیه از طریق ازدواج

یکی دیگر از روش های مهاجرت به ترکیه ازدواج با یک شهروند ترکیه ای می باشد، که منجر به اخذ اقامت این کشور خواهد شد. برای دریافت تابعیت ترکیه از طریق ازدواج باید حداقل 3 سال از ازدواج افراد در این کشور گذشته باشد. همچنین این ازدواج باید در کشور ترکیه ثبت شود. متقاضیان باید توجه داشته باشند که نباید ازدواج آن ها صوری بوده و صرفا جهت دریافت تابعیت باشد.

در صورتی که اداره مهاجرت ترکیه متوجه شود که این ازدواج صوری می باشد و جهت اخذ اقامت انجام شده، این کار جرم تلقی شده و جریمه مالی و یا زندان خواهد داشت. از این رو افراد باید مدارک کافی برای اثبات ازدواج خود به اداره مهاجرت استانبول ارائه دهند. اخذ شهروندی ترکیه از طریق ازدواج 3 تا 5 سال طول خواهد کشید.

مهاجرت به کشور ترکیه از طریق تولد

کشور های مختلف برای ارائه تابعیت از دو قانون خاک و خون استفاده می کنند. قانون اعطای تابعیت در کشور ترکیه بر اساس خون می باشد، به این معنی که صرف تولد افراد در خاک این کشور به آن ها تابعیت ترکیه را نخواهد داد. برای اخذ تابعیت ترکیه، باید یکی از والدین کودک متولد شده تبعه این کشور باشند. در این صورت بدون توجه به محل تولد فرزند، کودک تابعیت ترکیه را به دست می آورد. اگر والدین وضعیت مشخصی نداشته باشند، فرزند آن ها می تواند تابعیت ترکیه را دریافت کند.

متقاضیانی که می خواهند پس از مهاجرت صاحب فرزند شوند، می توانند ابتدا از روش های سرمایه گذاری، کار در ترکیه و یا خرید ملک در این کشور، پاسپورت ترکیه را اخذ نمایند تا فرزند آن ها تابعیت این کشور را دریافت کند. در صورتی که والدین اقامت موقت یا دائم ترکیه را داشته باشند، فرزند آن ها نیز بعد از تولد در این کشور، همان اقامت را خواهد داشت.

مهاجرت به کشور ترکیه از طریق پناهندگی

پناهندگی یکی از روش های مهاجرت به ترکیه می باشد که به هیچ وجه توصیه نمی شود و خطرات زیادی به همراه دارد. این روش سخت ترین و خطرناک ترین روش مهاجرتی است که علی رغم فلاکت هایی که این روش برای پناهنده دارد، عده زیادی از مردم همچنان به این روش برای مهاجرت غیر قانونی به ترکیه یا هر کشوری فکر می کنند. به طور کلی وقتی که افراد به دلیل داشتن عقاید سیاسی و یا مذهبی و …. در کشور مبدا امنیت جانی نداشته باشند، می توانند به کشور های دیگر به عنوان پناهنده درخواست دهند. پناهندگی فرایند پیچیده ای دارد و فرد باید ثابت کند که در صورت بازگشت به کشور خود، جانش در خطر است.

معمولا در این روش قاچاقچیان انسان افراد را به شیوه ای کاملا نا امن جابجا می کنند و در مسیر ممکن است بسیاری از پناهچویان جان خود را از دست بدهند. از سوی دیگر پناهجویان در ترکیه در شرایط سختی زندگی می کنند و به دلیل جایگاه اجتماعی پایینی که دارند، رفتار خوبی با آن ها در این کشور نخواهد شد. موسسه مهاجرتي اصطهباناتی به علت خطرات موجود در اين روش هيچ گونه خدماتي را در زمينه پناهندگي ارائه نمي دهد و اين بخش تنها براي افزايش آگاهي شما عزيزان مي باشد.

شرایط اقامت در ترکیه

شرایط اقامت در ترکیه چیست؟ این یکی از سوالاتی است که همواره متقاضیان می پرسند. در جدول زیر شرایط اقامت در ترکیه را بر اساس روش های مختلف مشاهده می کنید.

روششرایط اقامت
مهاجرت تحصیلی به ترکیهپذیرش تحصیلی و ثبت نام در دانشگاه
مهاجرت کاری به ترکیهعقد قرارداد کاری با کارفرما
مهاجرت سرمایه گذاری به ترکیهسرمایه کافی و ثبت شرکت یا خرید ملک در ترکیه
مهاجرت از طریق ازدواج به ترکیهازدواج با یکی از اتباع ترکیه

انواع اقامت ترکیه

احتمالاً اصطلاح کارت کیملیک به گوشتان خورده باشد. معمولاً به کارت اقامت کشور ترکیه کیملیک گفته می شود. این کارت توسط اداره مهاجرت و شهروندی ترکیه برای آن دسته از مهاجرانی صادر می شود که اقامت ترکیه را دریافت کرده باشند. شما نیز می توانید در صورت داشتن شرایط قانونی و دولتی این کارت را برای چند سال دریافت کنید.

افرادی که کارت کیملیک را دارند می توانند در ترکیه اقامت داشته باشند. البته ناگفته نماند که این کارت به معنای برخورداری از مزایای شهروندی نیست. همچنین این کار به دارنده آن اجازه کار کامل قانونی و تمام وقت در ترکیه را نمی دهد و متقاضی برای کارکردن در ترکیه باید جداگانه مجوز کار دریافت کند. انواع اقامت های کشور ترکیه که متقاضیان می توانند برای دریافت آن اقدام کنند عبارت است از:

  • اقامت توریستی
  • اقامت تحصیلی
  • اقامت از طریق کار
  • اقامت از طریق خرید ملک
  • اقامت از طریق سرمایه گذاری
  • اقامت از طریق ثبت شرکت
  • اقامت از طریق ازدواج
  • اقامت از طریق پناهندگی

بهترین روش مهاجرت به ترکیه

یکی از سوالات پرتکراری که معمولاً متقاضیان مهاجرت می پرسند این است که بهترین روش مهاجرت چیست؟ در پاسخ باید بگوییم بهترین روش مهاجرتی با توجه به شرایط هر فرد متفاوت می باشد. از آنجا که شرایط اقامت در ترکیه برای ایرانیان بسیار مناسب است و مهاجران ایرانی می توانند در این کشور به کار، تحصیل و سرمایه گذاری بپردازند، این کشور یکی از بهترین مقاصد مهاجرتی برای ایرانیان می باشد. دانشگاه های خصوصی این کشور شهریه های بالایی داشته و سبب بالا رفتن هزینه های مهاجرت به این کشور خواهد شد. مهاجرت به ترکیه از طریق کار نیز در صورتی که افراد بتوانند شغل مناسبی در این کشور پیدا کنند، از بهترین ارزان ترین روش های مهاجرت به کشور ترکیه محسوب خواهد شد.

از این رو تعداد زیادی از هموطنان ما به دنبال پیدا کردن بهترین روش مهاجرت به کشور ترکیه هستند تا بتوانند ادامه زندگی خود را در این کشور خوش آب و هوا سپری کنند. اگر علاقه مند به ورود به خاک ترکیه و زندگی در این کشور هستید، برای پیدا کردن بهترین روش مهاجرتی در جامعه اول باید شرایط خود را بررسی کرده و در ادامه از بین روش های قانونی مهاجرت به این کشور یک روش را انتخاب نمایید.

بهترین روش مهاجرت به ترکیه بر اساس شرایط شما تعیین می شود. اگر علاقه مند به ادامه تحصیل هستید می توانید روش تحصیلی را انتخاب کنید. البته به این نکته توجه داشته باشید که بسیاری از دانشگاه ها و مراکز آموزشی معتبر در کشور ترکیه محدودیت سنی دارند. به این ترتیب چنانچه می خواهید در مقطع کارشناسی مشغول به تحصیل شوید، حداکثر سن شما باید ۲۴ سال باشد. برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد باید حداکثر سن شما 30 سال باشد و در صورت علاقه به تحصیل در مقطع دکترا، حداکثر سن برای ورود به دانشگاه چهل سال می باشد.

از دیگر الزامات برای تحصیل در کشور ترکیه تسلط به یکی از زبان های ترکی یا انگلیسی و شرکت در آزمون ورودی دانشگاه می باشد. البته برخی از رشته ها و دانشگاه ها الزامی برای شرکت در آزمون ورودی ندارند. اگر تمایل دارید تا از بدو ورود در کشور ترکیه درآمد داشته باشید، باید روش کاری را انتخاب کنید. در روش کاری نیز شما باید مدرک تحصیلی معتبر به همراه سابقه کار کافی ارائه دهید. همانطور که در بخش های قبلی گفتیم، امروزه مشاغل فنی، مشاغل حوزه کامپیوتر و آی تی، گردشگری و پزشکی و پرستاری شرایط شغلی مناسبی در ترکیه دارند.

همچنین داشتن دعوت نامه کاری از سوی یک کارفرما در ترکیه برای دریافت ویزای کاری این کشور الزامی می باشد. در روش سرمایه گذاری نیز شما باید سرمایه کافی برای ثبت شرکت یا خرید ملک در ترکیه را داشته باشید. برای اخذ اقامت ترکیه از طریق خرید ملک یا دیگر روش های سرمایه گذاری باید حداقل سرمایه لازم را ارائه دهید.

به عنوان مثال حداقل سرمایه مورد نیاز برای دریافت اقامت کشور ترکیه از طریق خرید ملک، ۴۰۰ هزار دلار می باشد؛ بنابراین شما باید در مرحله اول شرایط خود را از نظر سن، تمکن مالی و دیگر اهداف ارزیابی کرده تا بتوانید بهترین روش را برای مهاجرت و ورود به خاک ترکیه انتخاب کنید.

مهاجرت کاری به کشور ترکیه

مهاجرت به ترکیه چه مراحلی دارد؟

با توجه به روشی که متقاضیان قصد دارند از آن طریق مهاجرت کنند، مراحل مهاجرت به ترکیه متفاوت خواهد بود. با این حال به طور کلی مراحل مهاجرت به این کشور به صورت زیر خواهد بود:

  1. ابتدا افراد باید مسیر مهاجرتی خود را انتخاب کنند.
  2. دومین مرحله ورود به خاک ترکیه می باشد که با توجه به روش مهاجرتی ممکن است از 3 روز تا 3 ماه به طول انجامد.
  3. در مرحله بعدی افراد باید اقدامات لازم را بسته به روش مهاجرتی خود انجام دهند. متقاضیانی که قصد اقامت در این کشور به مدتی طولانی تر از 3 ماه را دارند، باید برای ادامه اقامت قانونی، مجوز اقامت ترکیه را دریافت کنند. برای درخواست اقامت در ترکیه تنها خود متقاضی و یا نماینده قانونی وی می تواند اقدام نماید، که به صورت آنلاین به افراد یا نماینده آن ها ارائه می گردد.

مراحل مهاجرت به ترکیه و درخواست اجازه اقامت آنلاین در ادامه اورده شده است:

تماس با مرکز برنامه iResidence

افراد پس از ورود به کشور ترکیه باید قبل از انقضای ویزای اقامت خود با مرکز درخواست iResidence تماس بگیرند تا واجد شرایط درخواست شوند. متقاضی همچنین باید بیمه سلامت ترکیه را تهیه کند. از فرد خواسته می شود که بهترین تاریخ را برای مراجعه به دفاتر مهاجرت دولتی رزرو کند. علاوه بر این فرد باید ثبت نام PDF را به همراه شماره درخواست و تاریخ رزرو شده در ترکیه از طریق ایمیل دریافت کند. به این ترتیب متقاضی می تواند در هر زمانی که خواست درخواست مجوز اقامت را در وب سایت اداره مهاجرت پیگیری نماید.

انجام مصاحبه برای مهاجرت و اقامت در ترکیه

در مرحله بعدی افراد باید در مصاحبه شرکت کنند. این مصاحبه در روز های دوشنبه تا جمعه از ساعت 8:30 تا 16:30 در اداره مهاجرت دولتی Göç İdares برگزار می شود. افراد باید با در دست داشتن مدارک و پاسپورت در این مصاحبه شرکت کنند. در این مرحله لازم است متقاضی هزینه دولتی e-ikamet را بپردازد. پس از اتمام مصاحبه افراد می توانند برای پیگیری مراحل و زمان کارت شناسایی مجوز اقامت به وب سایت اداره پست PTT مراجعه کنند.

در صورتی که قصد مهاجرت را دارید، می توانید به مشاوران ما در موسسه مهاجرتی اصطهباناتی مراجعه کنید و از مشاوره تلفنی رایگان بهر مند شوید. کارشناسان ما در این مجموعه با برخورداری از سال ها تجربه در زمینه مهاجرت به ترکیه، می توانند شما را در این مسیر پر پیچ و خم یاری دهند.

هزینه مهاجرت در ترکیه چقدر است؟

افرادی که قصد مهاجرت به کشور ترکیه و اقامت در این کشور را دارند، همواره این سوال برایشان پیش می آید که برای مهاجرت به ترکیه چقدر پول لازم است؟ در پاسخ باید بگوییم که بسته به روش های مهاجرتی به این کشور، هزینه مهاجرت نیز متفاوت خواهد بود. مجرد و یا متاهل بودن متقاضی در این مسیر نیز بر هزینه های مهاجرت تاثیرگذار می باشد. در ادامه هزینه ها را از طریق روش های مختلف به صورت جدلی آورده شده است:

روش های مهاجرت به ترکیههزینه لازم برای مهاجرت به ترکیه
مهاجرت تحصیلی به ترکیه
  • هزینه گواهی تمکن مالی، شهریه دانشگاه
  • هزینه تحصیل به زبان ترکی: 240 تا 750 دلار
  • هزینه تحصیل به زبان انگلیسی: 600 تا 1500 دلار
مهاجرت کاری به ترکیه
  • هزینه زندگی و تمکن مالی
  • هزینه درخواست: 1000 دلار
ثبت شرکت در ترکیهحداقل سرمایه لازم: 12.000 تا 18.000 دلار
خرید ملک در ترکیه
  • هزینه خرید ملک: حداقل سرمایه گذاری به مبلغ 232.000 دلار
  • حداقل پس انداز بانکی: 500 دلار برای آنتالیا و 1000 دلار برای باقی مناطق ترکیه
مهاجرت از طریق ازدواجتمکن مالی برای زندگی
مهاجرت از طریق تولدهزینه های معمول دولتی
مهاجت از طریق پناهندگیهزینه های مالی، روحی و جانی

در مورد هزینه های اقامت و زندگی در این کشور باید بگوییم این هزینه ها شامل خورد و خوراک، مسکن، پوشاک، حمل و نقل و … می باشد. در ادامه هزینه برخی از این موارد به صورت جدولی آورده شده است:

کالا یا خدماتهزینه به لیر ترکیههزینه به دلار آمریکا
شیر5.690.65
کاپوچینو14.651.67
یک کیلو گرم گوشت مرغ26.833.06
یک کیلوگرم گوشت گاو78.919.01
آب معدنی یک بطری1.900.22
یک دست لباس تابستانی222.2725.38
کرایه یک کیلومتر تاکسی4.390.50
یک پرس غذا در رستوران ارزان قیمت354
اجاره ماهانه آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر2110240

درآمد مشاغل در ترکیه

یکی از روش های پرطرفدار برای مهاجرت ترکیه، روش کاری می باشد. به این ترتیب متقاضی باید از طریق یک کارفرما در کشور ترکیه، دعوتنامه کاری دریافت کرده تا بتواند ویزا کاری ترکیه را اخذ نماید. برای تمامی افرادی که به دنبال پیدا کردن کار در ترکیه هستند، مشاغل خوبی وجود دارد.

با این حال یکی از موضوعات مهم برای کار کردن در ترکیه، درآمد مشاغل در این کشور می باشد. اطلاع از میزان حقوق و دستمزد در کشور ترکیه برای افرادی که به دنبال کاریابی در این کشور هستند، اهمیت زیادی دارد. در جدول زیر لیست مشاغل پر طرفدار کشور ترکیه را به همراه درآمد آنها مشاهده می کنید:

شغلدرآمد سالانه به لیر
متخصص درمان اصلاحی۱۷۲ هزار TRY
متخصص پوست۲۸۵ هزار TRY
متخصص تغذیه۱۹۲ هزار TRY
پزشک بخش اورژانس۲۲۱هزار TRY
پزشک قانونی۲۴۵ هزار TRY
متخصص قلب و عروق۳۹۶ هزار TRY
پرستار۷۶هزار
متخصص تغذیه۱۹۲هزار
تکنسین آزمایشگاه۷۵ هزار و ۳۰۰
داروساز۱۲۳هزار
مهندس شبکه۸۶هزار و ۵۰۰
مهندس برق۹۲ هزار و ۶۰۰
مدیر فناوری ارتباطات۱۵۳ هزار
وکیل۱۹۲ هزار
روزنامه نگار۱۱۱هزار
معلم ابتدایی۶۶ هزار و ۱۰۰
دبیر۷۴ هزار و ۳۰۰
پیش خدمت۳۰ هزار و ۵۰۰

همچنین در جدول زیر تعدادی از شهرهای مهاجر نشین کشور ترکیه را به همراه میزان درآمد های آنها مشاهده می کنید. یکی از عوامل تاثیر گذار در سطح درآمدها در کشور ترکیه، شهری است که شما در آن اقامت دارید؛ بنابراین چنانچه قصد دارید اقامت ترکیه را دریافت کنید و در این کشور مشغول به کار شوید می توانید شهرها را بر اساس میانگین درآمد سالانه انتخاب نمایید.

هزینه اقامت و مهاجرت در ترکیه چقدر است؟

یکی از دغدغه‌های اصلی افرادی که قصد مهاجرت به ترکیه و اقامت در این کشور را دارند این است که چقدر هزینه برای کارهای مربوط به مهاجرت و زندگی در این کشور باید در نظر داشته باشند؟ قطعا نمی‌توان پاسخ دقیقی به این سوال داد اما در این قسمت سعی کرده‌ایم تا اشاره‌ای به هزینه‌های مهاجرت به روش‌های مختلف و همینطور هزینه‌های عادی زندگی در ترکیه کنیم و بتوانیم به شما مخاطبان عزیز در پیش بینی هزینه‌ها و مدیریت مالی کمک کنیم.

 

نوع مهاجرتشرح هزینه‌هامیانگین قیمت (لیر ترکیه)
مهاجرت تحصیلیشهریه مدارس دولتی در ترکیه5500 – رایگان
شهریه مدارس خصوصی ترکیه173000 – 17800
شهریه مدارس بین المللی ترکیه800000 – 58000
شهریه مقطع کارشناسی در دانشگاه دولتی200000 – 6500
شهریه مقطع کارشناسی در دانشگاه خصوصی460000 – 100000
شهریه مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه دولتی72000 – 3500
شهریه مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه خصوصی578000 – 60000
هزینه سالانه اقامتگاه‌های دانشجویی3000 – 100
هزینه سالانه خرید کتاب و لوازم التحریر5000
مهاجرت کاریهزینه اخذ مجوز کاری یک ساله2948
هزینه اخذ مجوز کاری 2 ساله5917
هزینه اخذ مجوز کاری 3 ساله8865
هزینه اخذ مجوز کار دائمی29566
مهاجرت به ترکیه از طریق خرید ملکهزینه خرید ملکحداقل 400000 دلار
مهاجرت از طریق سرمایه گذاریخرید سهام، اوراق قرضه، سپرده گذاری در بانک و …حداقل 500000 دلار به مدت 3 سال
مهاجرت از طریق ثبت شرکتهزینه ثبت شرکت در ترکیه63000 – 12600
مهاجرت از طریق ازدواجهزینه ثبت ازدواج و سایر هزینه‌های مربوطه1250 – 200

 

هزینه مواد غذایی و خوراکی در کشور ترکیه با توجه به ارگانیک بودن یا صنعتی بودن آنها، وارداتی یا تولید داخل بودن آنها، نوع برند محصولات و … متفاوت است. در جدول زیر میانگین قیمت اقلام مصرفی روزانه در ترکیه و همچنین بازه قیمتی آنها را برایتان گرد آوری کرده‌ایم.

 هزینه اقلام مصرفی در ترکیهمیانگین قیمت (لیر ترکیه)بازه قیمتی (لیر ترکیه)
مواد مصرفی روزانههزینه یک وعده غذایی در رستوران ارزان قیمت90150 – 50
یک وعده غذایی کامل (شامل پیش غذا، غذای اصلی و دسر) برای 2 نفر در یک رستوران متوسط4001000 – 250
یک وعده مک میل در رستوران مک دونالد60130 – 60
انواع قهوه در استارباکس3370 – 20
بطری کوکاکولا یا پپسی1625 – 10
شیر 1 لیتری1728 – 18
هر قرص نان تازه615 – 6
هر کیلوگرم برنج5085 – 50
شانه 30 عددی تخم مرغ65150 – 65
هر کیلوگرم پنیر120300 – 100
هر کیلوگرم سینه مرغ90125 – 90
هر کیلوگرم گوشت گاو200350 – 200
هر کیلوگرم سیب2035 – 20
هر کیلوگرم موز2060 – 20
هر کیلوگرم پرتقال2030 – 20
هر کیلوگرم گوجه فرنگی2050 – 20
هر کیلوگرم سیب زمینی1270 – 12
هر کیلوگرم پیاز1540 – 15
کاهو1330 – 10
بطری نیم لیتری آب315 – 3
مایع لباسشویی 900 میلی گرمی70140 – 60
قهوه ترک 100 گرمی2030 – 20
شامپو2055 – 20
بسته سیگار وینستون3136 – 30
حمل و نقل عمومیبلیط یک طرفه مترو916 – 7
هزینه سرویس مدرسه دانش آموزان7921200 – 792
کرایه تاکسی به ازای هر کیلومتر8.518.51
تعرفه زمانی تاکسی های زرد100.87100.87
هر لیتر بنزین1922 – 19

 

 هزینه اقلام مصرفی در ترکیهمیانگین قیمت (لیر ترکیه)بازه قیمتی (لیر ترکیه)
پرداخت قبوضپرداخت قبوض عمومی (آب، برق، گاز، زباله) برای آپارتمان 85 متری20003500 – 1500
بسته مکالمه 500 دقیقه‌ای، اینترنت 8 گیگابایتی و 1000 اس ام اس100180 – 100
هزینه اینترنت وایفای (240 مگابیت بر ثانیه، دانلود نامحدود، کابل ADSL)199350 – 199
نرخ بیمه300014424 – 3218
هزینه ورزش و اوقات فراغتشهریه ماهانه باشگاه بدنسازی و استخر برای بزرگسالان9001500 – 900
هزینه 10 عدد بلیط شهربازی120250 – 120
هزینه بلیط سینما58211 – 58
بازدید از موزه فضای باز گورمه100100
اجاره یک ساعت زمین تنیس218220 – 200
هزینه مهدکودک و کودکستان10000170000 – 10000
هزینه پوشاکیک عدد شلوار جین Levis 501 یا مشابه آن5001500 – 500
یک دست لباس تابستانی در فروشگاه‌های زنجیره ای مانند H&M یا ZARA3001000 – 300
یک جفت کتانی نایک15002200 – 900
یک جفت کفش چرم مردانه15007000 – 900
هزینه اجاره خانه و خرید خانهاجاره ماهانه یک آپارتمان 1 خوابه در مرکز شهر1000023000 – 7000
اجاره ماهانه یک آپارتمان 1 خوابه در اطراف شهر580015000 – 4000
اجاره ماهانه یک آپارتمان 3 خوابه در مرکز شهر1900090000 – 14000
اجاره ماهانه یک آپارتمان 3 خوابه در اطراف شهر1500050000 – 15000
قیمت هر متر مربع آپارتمان در مرکز شهر4500074000 – 25000
قیمت هر متر مربع آپارتمان در اطراف شهر2200040000 – 14000

مزایای مهاجرت به ترکیه

مهاجرت به کشور ترکیه مزایای بسیاری برای افراد دارد که در ادامه به برخی از این مزایا اشاره می کنیم:

  • برخورداری از آب و هوای مناسب
  • اجاره مقرون به صرفه
  • کیفیت مناسب خدمات درمانی و پیشرفته بودن بهداشت
  • شبکه حمل و نقل ایده آل
  • هزینه های زندگی مقرون به صرفه
  • بهره مندی از سیستم آموزشی مناسب
  • به رسمیت شناختن تابعیت دوگانه در این کشور
  • برخورداری از سلامت غذایی

برای مهاجرت به کشور ترکیه چه مدارکی لازم است؟

مهاجران برای این که بتوانند پس از مهاجرت به ترکیه از بیمه درمانی و محل اقامت بهره مند شده و همچنین بتوانند از دولت مقداری هزینه برای تامین نیاز های خود دریافت کنند بایستی مدارک لازم برای مهاجرت را به مقامات این کشور و اداره مهاجرت ترکیه در تهران تحویل دهند. زیرا افراد خارجی که با ویرای توریستی به ترکیه سفر می کنند، در طول اقامت خود نمی توانند از دولت درخواست کمک های رفاهی و یا بهداشتی نمایند. برخی از مهم ترین مدارک لازم برای مهاجرت به کشور ترکیه در ادامه آورده شده است:

  • پاسپورت معتبر
  • عکس با پس زمینه سفید که در 6 ماه اخیر گرفته شده باشد.
  • مدارک تحصیلی
  • ارائه بیمه سلامت معتبر
  • گواهی میزان درآمد
  • رسید پرداخت هزینه درخواست و اسناد
  • آدرس اقامت در ترکیه
  • گواهی عدم سوء پیشینه
  • ارائه مدارک تحت درمان

برای دریافت اطلاعات کامل در مورد مدارک لازم جهت مهاجرت به کشور ترکیه، می توانید با کارشناسان ما در موسسه اصطهباناتی تماس بگیرید. متخصصان ما در این مجموعه تمامی اطلاعات لازم در خصوص مدارک لازم جهت مهاجرت و اخذ ویزا با توجه به روش مهاجرتی را در اختیار شما عیزان قرار خواهند داد. با ما تماس بگیرید.

کاریابی پس از مهاجرت ترکیه

بسته به رشته تحصیلی افراد، شرایط برای یافتن شغل کمی متفاوت خواهد بود. شرایط کاری برای افرادی که تحصیل پزشکی در ترکیه و یا  پرستاری و یا مامایی دارند بهتر از مدرک داروسازی می باشد. متقاضیان برای کار در ترکیه به عنوان پزشک و یا دندانپزشک باید ابتدا مدرک خود را معادل سازی نمایند. سپس می توانند در درمانگاه های دولتی و خصوصی این کشور مشغول به کار شوند. در حالی که برای افتتاح داروخانه و کار به عنوان داروساز، افراد باید حتما شهروند ترکیه باشند.

برای پیدا کردن شغل پس از مهاجرت به کشور ترکیه، افراد می توانند از یک وکیل مهاجرت به ترکیه کمک بگیرند، تا به صورت کاملا قانونی و بدون نقص اقدام کنند. البته این کار هزینه زیادی برای افراد خواهد داشت. متقاضیان می توانند خودشان به سایت های کاریابی ترکیه مراجعه کرده و اقدام به جستجوی کار نمایند. برای کار در ترکیه افراد باید به زبان انگلیسی و ترکی مسلط باشند. در واقع افراد با هر مدرکی که داشته باشند اگر بر زبان ترکی مسلط نباشند، شانس پایینی برای پیدا کردن کار خواهند داشت. در ادامه به برخی از سایت های کاریابی در ترکیه اشاره می کنیم:

  • kariyer.net
  • indeed.com
  • eleman.net
  • yenibiris.com
  • isilanlarikariyer.com

مشاوره رایگان مهاجرت به ترکیه از مشاوران اصطهباناتی

مهاجرت به کشور ترکیه داراي قوانين و مقرراتي است که وکلا و متخصصان مجرب بيشتر در جريان آن بوده و بر آن اشراف دارند. از اين رو مشورت با اين افراد سبب تسريع امور اقامت شده و شانس دريافت اقامت را افزايش خواهد داد. کارشناسان ما در مجموعه اصطهباناتي آماده ارائه تمامي خدمات حقوقي و مشاوره هستند و به سوالات و ابهامات شما در خصوص مهاجرت به ترکیه پاسخ گو خواهند بود. شما عزیزان می توانید با مراجعه حضوری و یا تماس تلفنی با مشاوران ما در این مجموعه ارتباط گرفته و مشاوره رایگان دریافت کنید.

اخذ تابعیت کشور ترکیه

معمولا متقاضیانی که به کشور های خارجی مهاجرت می کنند، تمایل دارند اقامت و تابعیت کشور مقصد را دریافت کنند. ترکیه نیز از این قاعده مستثنی نمی باشد. در قوانین تمامی کشور ها، اقامت تحصیلی هیچ گاه منجر به اخذ اقامت دائم و تابعیت نخواهد شد و افراد بایستی ویزای تحصیلی خود را به یکی از ویزا های سرمایه گذاری، کاری و … تبدیل کنند.

قوانین اخذ تابعیت یک کشور این گونه است که متقاضیان بایستی در یک مدت مشخصی بیمه و مالیات خود را به طور مرتب پرداخت نمایند. همچنین باید با آداب و رسوم و فرهنگ کشور مقصد آشنایی کامل پیدا کنند. برای دریافت تابعیت ترکیه افراد دارای اقامت دائم بایستی به مدت 5 سال در این کشور حضور داشته باشند و حداقل 6 ماه از هر سال را در ترکیه زندگی کنند. این مدت زمان با ازدواج و یا تولد در این کشور کاهش خواهد یافت. به طوری که اگر فرد با یک شخص تبعه ترک ازدواج کند و یا در خاک این کشور متولد شود، این 5 سال به 3 سال کاهش می یابد.

افراد برای دریافت تابعیت از طریق سرمایه گذاری در ترکیه می توانند از سه مسیر اقدام کنند. متقاضیان می توانند اقدام به خرید ملک به ارزش حداقل 250 هزار دلار در این کشور نمایند که در این صورت بین 3 تا 6 ماه می توانند پاسپورت ترکیه را اخذ کنند. افراد همچنین می توانند اقدام به ثبت شرکت در ترکیه نموده و 5 نفر نیروی ترک در آن استخدام نمایند. در نهایت افراد می توانند با سپرده گذاری به مبلغ 500 هزار دلار آمریکا یا سایر ارز های موجود در بانک های ترکیه یا صندوق سرمایه گذاری این کشور و یا خزانه داری به مدت 3 سال، تابعیت این کشور را اخذ کنند.

یکی از آسان ترین کشورها برای مهاجرت و دریافت اقامت، ترکیه می باشد. روش های متنوعی برای مهاجرت و دریافت اقامت این کشور وجود دارد که متقاضیان می توانند با بررسی شرایط خود و ارزیابی وضعیت ترکیه برای مهاجرت، اقدامات لازم را برای دریافت اقامت این کشور انجام دهند.

در اولین قدم برای دریافت اقامت در ترکیه، شما باید قوانین و مقررات جدید را به همراه راه های مهاجرت به ترکیه بشناسید. ما در این مقاله از بلاگ گروه وکلای اصطهباناتی، شما را با روش ها و شرایط مهاجرت به این کشور زیبا آشنا می کنیم.

قوانین جدید مهاجرت به ترکیه

قوانین مهاجرت و دریافت اقامت ترکیه بسته به روشی که انتخاب می کنید، متفاوت می باشد. این قوانین معمولاً سالانه دچار تغییرات می شوند. برای اطلاع از قوانین جدید اداره مهاجرت ترکیه می توانید به وبسایت این اداره مراجعه کرده و به روز ترین مقررات مهاجرتی این کشور را مشاهده کنید.

به طور کلی مهاجرت ب ترکیه برای ایرانیان بسیار آسان می باشد. بر اساس قوانین این کشور، ایرانیان می توانند بدون نیاز به ویزا به این کشور سفر کرده و به مدت ۹۰ روز در ترکیه اقامت داشته باشند. چنانچه کسی بخواهد بیشتر از ۹۰ روز در کشور ترکیه ساکن شود باید نسبت به دریافت ویزا اقدام کند، شما می توانید ویزا را از طریق روش های مختلفی که در ادامه می گوییم دریافت نمایید.

از جمله قوانین و شرایط مهاجرت می توان به مواردی همچون داشتن پاسپورت معتبر و مدت دار و ارائه نامه پذیرش تحصیلی (در روش مهاجرت تحصیلی) یا داشتن دعوتنامه کاری (در روش مهاجرت کاری) اشاره کرد. به طور کلی قوانین در این زمینه بسته به روشی که انتخاب می کنید، متفاوت می باشد ما نیز در ادامه این مطلب شما را با شرایط اقامت در ترکیه از طریق روش های مختلف آشنا می کنیم.

شرایط کلی کشور ترکیه

ترکیه از جمله کشورهایی است که به دلیل نزدیک بودن به ایران و ارتباط با قاره اروپا، یکی از بهترین پل ها برای ورود ایرانیان به اروپا محسوب می شود. بخشی از ترکیه در شمال غربی آسیا و بخش دیگر در جنوب شرقی اروپا قرار دارد. بر اساس آخرین سرشماری ها این کشور ۸۲ میلیون نفر جمعیت داشته و از نظر مساحت نیز سی و هفتمین کشور پهناور دنیا می باشد. واحد پول این کشور لیر و پایتخت آن شهر زیبای آنکارا است.

افرادی که قصد دارند برای مهاجرت به کشور ترکیه اقدام کنند، باید موارد مختلفی را بررسی نمایند. به طور کلی شرایط مهاجرت به ترکیه برای اتباع دیگر کشورها مناسب می باشد. چنانچه کسی بخواهد از طریق تحصیلی وارد خاک ترکیه شود باید مدارک خود را برای یک مدرسه یا دانشگاه معتبر در ترکیه ارسال کرده و پذیرش تحصیلی دریافت نماید.

در حالتی که فرد بخواهد در کشور ترکیه به سرمایه گذاری بپردازد، نیز باید سرمایه کافی برای این کار را داشته باشد. این کشور محیط مناسبی برای اتباع خارجی فراهم نموده است تا آنها بتوانند با بهره مندی از تمامی امکانات به کار، تحصیل و سرمایه گذاری بپردازند. از نظر شرایط کاری نیز این کشور با وجود بحران های اقتصادی که طی کرده، همچنان وضعیت مناسبی دارد.

از جمله رشته های پرطرفدار که بازار کار خوبی در این کشور دارند می توان به رشته های پزشکی و پیراپزشکی، مشاغل فنی، آی تی و کامپیوتر اشاره کرد. هزینه تحصیل در دانشگاه های این کشور نیز در مقایسه با دانشگاه های اروپایی بسیار مقرون به صرفه تر می باشد و همین موضوع باعث شده تا بسیاری از ایرانیان علاقه مند به تحصیل در این کشور زیبا باشند.

بهترین شهر های ترکیه

همه کسانی که اقامت ترکیه را دریافت می کنند، باید یکی از شهرهای این کشور را برای سکونت خود انتخاب نمایند. یکی از سوالاتی که معمولاً متقاضیان می پرسند این است که کدام یک از شهرهای ترکیه برای اقامت مناسب تر است؟ واقعیت این است که کشور ترکیه شهر های بسیار زیبایی دارد که در همه آن ها تعداد زیادی مهاجر ساکن هستند. شما نیز می توانید از بین شهرهای مختلف این کشور بنا بر بوده و اهداف خود یکی را برای اقامت برگزینید. بهترین شهرهای ترکیه برای اقامت و زندگی مهاجران عبارت است از:

  • شهر استانبول
  • شهر آنتالیا
  • شهر آلانیا
  • شهر بدروم
  • شهر ازمیر
  • شهر بورسا
  • شهر کالکان

اگر شما هم علاقه مند به مهاجرت به ترکیه هستید، می توانید تمامی مراحل مهاجرت ترکیه را به وکلای برجسته ما در موسسه مهاجرتی اصطهباناتی محول کنید. ما در سریع ترین زمان و به بهترین شکل ممکن مراحل مهاجرت شما را انجام خواهیم داد.

سخن پایانی

کشور ترکیه یکی از بهترین مقاصد مهاجرتی در میان کشور های منطقه می باشد که شرایط ساده تری نسبت به کشور های اروپایی دارد. متقاضیان می توانند بسته به وضعیت خود روش های مختلفی را برای مهاجرت به ترکیه انتحاب کرده و پس از آن اقدام به دریافت اقامت دائم و تابعیت این کشور نمایند. هر کدام از این روش ها شرایط مخصوص به خود را دارند که در طول این مقاله به آن ها اشاره شد.

در صورتی که قصد مهاجرت به کشور ترکیه را دارید، می توانید با کارشناسان ما در مجموعه مهاجرتی اصطهباناتی تماس بگیرید و راهنمایی های لازم در این خصوص را دریافت نمایید. شما می توانید سوالات و ابهامات خود را در زمینه مهاجرت و دریافت ویزای ترکیه در پایان همین مقاله و در بخش نظرات مطرح کنید تا کارشناسان ما در اسرع وقت پاسخ گو باشند.

سوالات متداول درباره مهاجرت به ترکیه

1.چه مقدار سرمایه ای برای مهاجرت به ترکیه در سال 2023 نیاز است؟

سرمایه اولیه مورد نیاز برای مهاجرت به ترکیه در سال 2023 حداقل 250 میلیون تومان است.

2.از چه راه هایی امکان مهاجرت به ترکیه وجود دارد؟

از طریق تحصیل، کار، سرمایه گذاری، خرید ملک، ثبت شرکت و ازدواج امکان مهاجرت به ترکیه وجود دارد.

3.هزینه ماهانه زندگی در ترکیه چقدر است؟

هزینه زندگی هر فرد در ترکیه برای یک ماه حداقل 500 دلار است.

4.کدام یک از شهر های ترکیه برای زندگی مناسب هستند؟

استانبول، آنتالیا، آلانیا، ازمیر و بورسا شهرهایی هستند که برای زندگی و کار مناسب هستند.

5.آیا امکان راه اندازی کسب و کار در ترکیه وجود دارد؟

بله. شما می‌توانید با ثبت یک شرکت در ترکیه کسب و کار خود را راه اندازی نمایید.

6.خداقل سرمایه ای که برای خرید ملک در ترکیه نیاز است، چه مقدار می‌باشد؟

برای خرید خانه در ترکیه و اخذ اقامت این کشور، حداقل به 400

7.سریع ترین راه مهاجرت به ترکیه و اخذ تابعیت آن چیست؟

سریع ترین راه مهاجرت به ترکیه خرید ملک به ارزش 250000 هزار دلار است.

8.ارزان ترین راه مهاجرت به ترکیه، کدام روش است؟

مهاجرت تحصیلی و کاری ارزان ترین راه مهاجرت به این کشور هستند.

4.7/5 - (14 امتیاز)

مطالب مرتبط

24 دیدگاه برای “مهاجرت به ترکیه و اقامت

  1. ftmhaghi79 گفت:

    سلام به نظرتون امکان مهاجرت به ترکیه بدون پول وجود داره؟ اونجا کار پیدا کنم…

  2. مهدی گفت:

    سلام و متشکرم
    لطفا شرایط بفرمایید و یا اگه ملاقات حضوری در مشهد میسر هست ، بفرمایید.

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام و عرض ادب
      بله، شما می توانید به آدرس دفتر ما در مشهد که در سایت ذکر شده است، مراجعه نمایید.

  3. مهدی گفت:

    سلام
    آیا برای اقامت موقت یکساله در ترکیه میشود از طریق توریستی و اجاره نمودن ملک اقدام کرد؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام روزتون بخیر
      اخیرا شرایط دریافت ویزای توریستی ترکیه بسیار سخت و پیچیده شده است؛ اما هنوز ما می توانیم برای شما اقامت ترکیه را دریافت نماییم.

  4. نیما محمدی زاده گفت:

    سلام من از مشاوره تون استفاده کردم برای مهاجرت به ترکیه عالی بود ممنون از اینکه افراد با تجربه و آگاهی رو برای مشاوره قراردادید

  5. hasti گفت:

    سلام من خیلی دنبال این هستم که بتونیم ویزای تحصیلی ترکیه رو دریافت کنم، اما نمیدونم باید اول پذیرش بگیرم یا ویزا میشه کمک کنید. مرسی

    1. صدف کریم بیگی گفت:

      سلام وقت شما بخیر، دریافت پذیرش نامه تحصیلی از دانشگاه اولین قدم شما برای مهاجرت به ترکیه هست. شما باید اول این نامه رو در دست داشته باشید تا بعد بتونید برای دریافت ویزا اقدام کنید.

  6. سارا گفت:

    وقت بخیر و خسته نباشید. حداقل هزینه لازم برای خرید ملک توی کشور ترکیه چقدره؟ ایا میشه از این طریق اقامت گرفت؟ برای مهاجرت به ترکیه چی میشه اقدام کرد؟

    1. صدف کریم بیگی گفت:

      با سلام، بله اخذ اقامت از طریق خرید ملک در ترکیه ممکن هست. شما می توانید به راحتی از این طریق برای مهاجرت به ترکیه اقدام کنید. حداقل هزینه به موارد مختلفی بستگی داره. با شماره های موجود در وبسایت تماس بگیرید تا مشاوران ما شما رو راهنمایی کنند.

  7. behnam soori گفت:

    سلام، راه های مهاجرت به ترکیه کدومش اسونتره؟ یعنی کمتر وقت میبره برای دریافت ویزا و اینکه اقامت در کشور ترکیه چه شرایطی داره؟

    1. صدف کریم بیگی گفت:

      سلام دوست عزیز، شما باید با توجه به هدف خودتون از مهاجرت یکی از این راه‌ها رو انتخاب کنید. شما میتوانید با شماره های موجود در وبسایت تماس حاصل فرمائید تا شما رو راهنمایی کنند.

  8. hossein گفت:

    وقت شما بخیر. هزینه مهاجرت به ترکیه و زندگی توی این کشور حدودا چقدره؟ من خودم تنها هستم و قصد دارم برای ادامه تحصیل به ترکیه مهاجرت کنم. اگر خوابگاه بگیرم به صرفه تره یا منزل؟

    1. صدف کریم بیگی گفت:

      با سلام، هزینه زندگی در ترکیه ماهیانه حداقل 400 دلار خواهد بود و این مقدار بستگی به محل و سبک زندگی شما خواهد داشت.

  9. soli گفت:

    من تازه دبیرستان رو تموم کردم و میخوام اگر امکانش باشه، برای ادامه تحصیل از کشور ترکیه اقدام کنم. اولین قدمم چیه باید چیکار کنم؟

    1. صدف کریم بیگی گفت:

      با سلام، اولین قدم شما برای مهاجرت به ترکیه از این روش، دریافت پذیرش تحصیلی از دانشگاه مورد نظر هست. برای کسب اطلاعات بیشتر، با مشاوران ما تماس بگیرید.

  10. نسیم گفت:

    سلام، مهاجرت به ترکیه در سال 2022 ممکنه؟ به خاطر کرونا و همه گیری محدودیت یا مانعی بوجود نمیاد؟ من میخوام اقدام کنم برای مهاجرت اما نمیدونم شرایط سفارت چطور میشه. اگر ممکنه راهنمایی کنید با تشکر

    1. صدف کریم بیگی گفت:

      با سلام. محدودیت ها تنها در زمینه سفر و پرواز به کشور ترکیه خواهد بود و مانعی جهت مهاجرت و اخذ ویزا وجود ندارد.

  11. Ahmad گفت:

    وقت بخیر خسته نباشید. مدارک لازم برای مهاجرت به ترکیه چیا هستن؟

    1. صدف کریم بیگی گفت:

      با سلام، مدارک لازم برای مهاجرت به ترکیه بستگی به روشی دارند که از طریق اون اقدام میکنید.

  12. رویا گفت:

    سلام وقت شما بخیر، من قصد مهاجرت به ترکیه رو دارم اما نمیدونم چطور باید اقدام کنم و اولین قدم چیه و بهترین راه واسه من کدومه میشه راهنمایی کنید ممنون.

    1. صدف کریم بیگی گفت:

      با سلام، برای مهاجرت به ترکیه لازم هست تا هدف خودتون رو مشخص کنید. اگر قصد تحصیل، کار یا سرمایه گذاری داشته باشید، مسیر هر کدوم متفاوت هست. برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره های موجود در وبسایت تماس بگیرید تا مشاوران ما شما رو راهنمایی کنند.

  13. وحید گفت:

    سلام مطالبتون مفیده
    البته این عکس عوض میشد بهتر بود
    ممنون

    1. مشاور مهاجرت کاری گفت:

      سلام
      ممنون، کدوم عکس رو میفرمایید؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *