تحصیل در فیلیپین

تحصیل در فیلیپین در بین دانشگاه های آسیایی توصیه می گردد. فیلیپین یکی از کشورهای صنعتی جدید می باشد، کشوری که در بازارهای آسیایی ظهور پیدا کرده است. در سال های اخیر کشور فیلیپین پذیرای دانشجویان بین المللی بسیاری بوده است. ناگفته نماند که این کشور مقصد گردشگران بسیاری می باشد. باید بدانید که شهرت این کشور بدلیل وجود مناطق گرمسیری و آفتابی خواهد بود. علاوه بر جاذبه های گردشگری ساحلی، دانشجویان قادر به کشف جاذبه های اسلامی، مالای، اسپانیا و تاثیرات آمریکا بر آینده فیلیپین خواهند بود. این کشور دارای دانشگاه های خوبی جهت تحصیل در فیلیپین دارد.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

وکلای مجرب ما در موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) شیراز می توانند در زمینه اخذ پذیرش تحصیل در فیلیپین از دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم برای متقاضیان تحصیل در فیلیپین مشاوره ارائه دهند. همچنین متقاضیان جهت کسب مشاوره در زمینه شرایط اعزام دانشجو به فیلیپین به صورت تضمینی می توانند به مشاورین موسسه تماس حاصل فرمایند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص تحصیل در فیلیپین، دانشگاه های برتر کشور فیلیپین، شهرهای دانشجویی، درخواست و سایر موارد دیگر این مقاله را مطالعه نمایید.

شرایط اعزام دانشجو و تحصیل در فیلیپین

بسیاری افراد برای مهاجرت به به یکی از کشور های آسیایی فیلیپین را انتخاب می کنند. مهاجرت به فیلیپین از طریق مهاجرت تحصیل در فیلیپین یکی از بهترین این روش ها می باشد، این افراد می توانند پس از اخذ اقامت تحصیلی و اخذ پذیرش تحصیل در فیلیپین نسبت به اخذ تابعیت یا شهروندی فیلیپین اقدام کنند، این روش در کنار راه های دیگر یکی از روش های مهاجرت به فیلیپین است روش های دیگری نظیر ویزای کار در فیلیپین و سرمایه گذاری در فیلیپین نیز جزو این روش ها می باشد. تابعیت فیلیپین از طریق تولد فرزند در فیلیپین امکان پذیر نیست.

دانشگاه های فیلیپین

کشور فیلیپین تنها بدلیل منظره های زیبا شهرت ندارد، چرا این کشور برترین سیستم آموزش عالی در آسیا را به خود اختصاص داده است. سیستم آموزشی که پیرو سیستم آموزشی آمریکا می باشد. باید بدانید که این کشور فرصت مطالعه به زبان انگلیسی با هزینه ای مقرون به صرفه را در اختیار افراد قرار می دهد. کشور فیلیپین حدود پنج هزار دانشجوی بین المللی در سراسر جهان ( در طول یکسال ) را به خود جذب کرده است. این درحالیست که اغلب این دانشجویان متعلق به دیگر کشورها در غرب آسیا می باشند.

درحال حاضر حدود 2300 موسسه آموزش عالی در فیلیپین وجود دارد که اکثر آنان خصوصی می باشند. بسیاری از این دانشگاه ها با رومانی های کاتولیکی در ارتباط می باشند، که در واقع این امر در کشورهای مستعمره قبل منعکس می شوند. بودجه دانشگاه های دولتی این کشور توسط دولت تامین می گردد. این درحالیست که دانشگاه ملی و دانشگاه فیلیپین بیشترین بودجه را دریافت می نمایند.

حدود 4 تا از دانشگاه های فیلیپین در رتبه برترین دانشگاه های جهان قرار دارند. دانشگاه هایی که رتبه های بسیار بالایی قرار دارند و رتبه بندی ه دانشگاه های جهانی QS و آسیا در سال 2015 به دست آورده اند.

دانشگاه فیلیپین

این دانشگاه در رتبه 410-401 جهانی و 70 آسیایی قرار دارد. دانشگاه فیلیپین ( UP ) یک دانشگاه کاملا دولتی می باشد، سیستم دولتی که موجب ساخت 7 دانشگاه دولتی و به طور کلی 15 محوطه دانشگاهی در کل کشور شده است. دانشگاه Diliman فیلیپین در شهر Quezon واقع شده است و حدود 24000 دانشجو را در خود جای داده است. UP توسط دولت مستعمره آمریکا در سال 1908 تاسیس گشت و شهرت بسیار زیادی دریافت کرد. ناگفته نماند که این دانشگاه در رتبه 150 دانشگاه برتر جهان از نظر مطرح کردن زبان انگلیسی و ادبیات قرار دارد. به علاوه این دانشگاه در میان 250 دانشکده معروف جهان از نظر علوم اجتماعی و مدیریت می باشد.

دانشگاه Ateneo de Manila

دانشگاه Ateneo de Manila یک دانشگاه تحقیقی خصوصی می باشد که رتبه 550-501 جهانی و 114 آسیایی را به خود اختصاص داده است. چهار محوطه دیگر این دانشگاه  در منطقه Metro Manila قرار دارد، این در حالیست که محوطه اصلی این دانشگاه در شهر Quezon واقع شده است. این دانشگاه در سال 1859 توسط جامعه عیسوی تاسیس گشت. این دانشگاه به عنوان قدیمی ترین دانشگاه کشور فیلیپین در نظر گرفته می شود. دانشگاه Ateneo  در رتبه 200 دانشگاه برتر جهان از لحاظ مطرح کردن زبان انگلیسی و ادبیات می باشد. این در حالیست که دانشکده هنر و علوم انسانی این دانشگاه، رتبه 350 جهانی را به خود اختصاص داده است.

تحصیل در فیلیپین

دانشگاه Santo Tomas

دانشگاه santo tomas ( UST ) به عنوان دانشگاه پادشاهی Santo tomas یا دانشگاه کاتولیکی فیلیپین شناخته می شود. دانشگاهی که رتبه 701 جهانی و 143 آسیایی را به خود اختصاص داده است. UST دانشگاهی خصوصی می باشد، این درحالیست که دانشگاه تحقیقات کاتولیکی رومن در Manila واقع شده است و به عنوان قدیمی ترین دانشگاه در آسیا و فیلیپین در نظر گرفته می شود. این دانشگاه در سال 1611 تاسیس گشت، دانشگاهی که به عنوان بزرگترین دانشگاه کاتولیکی جهان شناخته می شود و بیش از 42000 دانشجو را در خود جای داده است. این دانشگاه به عنوان معتبرترین دانشگاه در کشور به سال 2013 شناخته شد.

دانشگاه De La Salle

از دیگر دانشگاه های برتر در فیلیپین دانشگاه De La Salle خواهد بود. دانشگاهی که در رتبه 200 دانشگاه برتر جهان قرار دارد. دانشگاه DLSU دانشگاهی خصوصی می باشد. دانشگاه تحقیقاتی کاتولیکی رومن در سال 1911 توسط برادران مسیحی تاسیس گشت. این دانشگاه حدود 20700 دانشجو را در خود جای داده است. ناگفته نماند که محوطه اصلی این دانشگاه در قلب Manila قرار دارد. همانند دانشگاه Ateneo de Manila و دانشگاه فیلیپین، دانشگاه DLSU در رتبه 200 دانشگاه برتر جهان از نظر مطرح کردن زبان انگلیسی و ادبیات می باشد.

دانشگاه برتر پزشکی و دندانپزشکی در فیلیپین

  • دانشگاه دولتی فیلیپین University of Philippine
  • دانشگاه ايست University of the East
  • دانشگاه فارايسترن Far Eastern University
  • دانشگاه سنترواسكولار Centro Escolar University
  • انستيتو پزشكي سيبو Cebu Institute of Medicine Inc
  • دانشگاه ويزاياس University of Visayas
  • دانشكده پزشكي سيبو Cebu Doctor’s College

شهرهای دانشجویی فیلیپین

مطمعنا آوازه و شهرت کشور فلیپین از نظر مهمان نواز بودن، گرمای هوا و خرسندی مردم به گوش تمامی دانشجویان بین المللی رسیده است. تاثیرات استعماری اسپانیا و آمریکا بر این کشور به معنای ادغام شدن فرهنگ فیلیپین با شرق و غرب خواهد بود. این درحالی است که بسیاری از جشن ها، فرهنگ ادغام شده این کشور را به تصویر می کشند. آب و هوای گرم این کشور به منظور در اختیار قرار گرفتن فرصت شنا، موج سواری، شیرجه زدن و رفتن زیر آب در تعطیلات برای دانشجویان خواهد بود.

اگر شما در زبان انگلیسی کاملا روان هستید باید بدانید که تحصیل در فیلیپین بهترین گزینه انتخابی برای شما خواهد بود چرا که یکی از زبان های رسمی این کشور انگلیسی می باشد. ناگفته نماند که زبان انگلیسی در خارج از شهرهای بزرگ فیلیپین کمتر رایج است. از دیگر جاذبه های این کشور مواردی نظیر : طبیعت خیره کننده، سواحل ایده آل، مرجان های دریایی بسیار بزرگ، آبشارهای زیبا، جنگل های بارانی و کوه های نوک تیز را در بر خواهد گرفت.

کشور فیلیپین بهترین مکان از جهت کشف دیگر کشورهای شرقی آسیا می باشد. باید بدانید که وجود اشکال مختلف سفر از دیگر جاذبه های این کشور به حساب خواهد آمد. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص شهرهای دانشجویی فیلیپین و نحوه زندگی در حین تحصیل در فیلیپین ، این مقاله را مطالعه نمایید.

نکته : این بسیار حائز اهمیت است که قبل از هر گونه اقدام و مسافرت نسبت به پیشنهادات دولت فکر کنید. در آوریل سال 2016 دولت انگلستان پیشنهادات ویژه ای در خصوص سفر به جزیره Mindanao و Sulu Archipelago ( با توجه به فعالیت های تروریسم ها ) در اختیار افراد قرار داد.

Manila شهر مانیلا

 شهر Manila به عنوان پایتخت کشور فیلیپین در نظر گرفته می شود، شهری که حدود 1،6 میلیون نفر را در خود جای داده است. نام مستعار این شهر ” مروارید کشورهای خاور ” می باشد، شهری که به عنوان جذاب ترین منطقه خلیج Manila در نظر گرفته می شود. در وحله اول این منطقه به عنوان یک جنگل انبوه شناخته می شد، اما با این وجود این منطقه دانشجویان بین المللی بسیاری را به خود جذب کرده است. در این منطقه وسیع معماری ها و فرهنگ های قابل توجهی به چشم می خورد. از جاذبه های این شهر مواردی نظیر : دیوار قدیمی شهر intramuros، شهری که در قرن 16 و در طول استعمار اسپانیا به تخت دولت تکیه زد را در بر خواهد گرفت. Manila شهریست که به عنوان مرکز آموزش عالی ( از زمان دوره استعمار ) در نظر گرفته می شود. به علاوه این شهر خانه برخی از دانشگاه های برتر فیلیپین نظیر : دانشگاه Manila فیلیپین و دانشگاه santo Tomas به حساب خواهد آمد.

شهر کوئزون Quezon

تلفظ این شهر ke-zon می باشد و در فیلیپین با نام Lungsod Quezon یا QC شناخته می شود. این شهر به عنوان بزرگترین و مشهور ترین شهر در فیلیپین می باشد که حدود 2،7 میلیون جمعیت را در خود جای داده است. این شهر پس از حکومت Manuel L. Quezon ( رئیس جمهور دوم فیلیپین کسی که این شهر را تاسیس کرد) از شهرت والایی برخوردار شد. او فردی بود که نسبت به توسعه این شهر مبادرت ورزید و شهر Manila ( پایتخت کشور فیلیپین ) را مابین سال های 1948 و 1976جایگزین این شهر کرد. این شهر بزرگ تر از پایتخت فیلیپین نمی باشد اما هنوز هم QS به عنوان خانه گروهی از دولتمردان در نظر گرفته می شود. از جاذبه های این شهر مواردی نظیر : فرهنگ چشمگیر در QS، دایره یادبود Quezon، پارک ملی، ساختمان های بسیار بلند و جشن هایی به دلیل بزرگداشت Manuel L.Quezon را در بر خواهد گرفت. دانشگاه های QS مواردی نظیر : سیستم دانشگاهی فیلیپین و دانشگاه Ateneo de Manila را در بر خواهد داشت.

شهر Cebu

این شهر بیش از 866000 جمعیت را در خود جای داده است. شهر Cebu ( kalakhang cebu – به زبان فیلیپینی ) به عنوان پنجمین شهر مشهور و قدیمی در فیلیپین در نظر گرفته می شود. این شهر به سال 1565 تاسیس گشت و به عنوان اولین پایتخت فیلیپین شناخته شد. در حال حاضر شهرت این شهر بدلیل گذشته استعماری خواهد بود. این شهر به عنوان مرکز فرهنگی فیلیپین در نظر گرفته می شود، شهری که بسیاری از دانشجویان بین المللی آن را برای زندگی انتخاب می نمایند. کسانی که قصد زندگی در این شهر را دارند از جشن های سالیانه Sinulog-santo Nino، grand parade و رقص های سنتی بی بهره نخواهند بود. شهر Cebu به عنوان مرکز بازرگانی، تجارت و آموزش در نظر گرفته می شود، این درحالیست که این شهر حدود 11 دانشگاه بزرگ را در خود جای داده است. این دانشگاه ها مواردی نظیر : دانشگاه Cebu فیلیپین و دانشگاه San Carlos را در بر خواهد گرفت.

Baguio شهر باگوئیو

این شهر کوچکتر از شهرهای Manila وQuezon  ( جزیره Luzon ) می باشد. این شهرها کوه هایی با ارتفاع 1،540 متر ( 5،050 Feet ) را در خود جای داده اند. تجربه نشان داده است که این شهر دمای خنک تری نسبت به دیگر شهرهای فیلیپین خواهد داشت. باید بدانید که این شهر موجب جذب گردشگران بسیاری از خارج از کشور و دیگر استان های کشور فیلیپین شده است. نام مستعار این شهر ” پایتخت تابستان فیلیپین ” می باشد، شهری که به عنوان مرکز تجارت، بازرگانی و آموزش در نظر گرفته می شود. یکی از دانشگاه های فیلیپین از 7 دانشکده تشکیل شده است، دانشگاه هایی که موسسات آموزش عالی آن در شهر Baguio واقع شده است.

درخواست پذیرش در دانشگاه های فیلیپین

جهت تحصیل در فیلیپین ، پذیرش در دانشگاه های فیلیپین در دو ماه ژوئن و نوامبر صورت خواهد گرفت. ناگفته نماند که شما ملزم به دادن درخواست مستقیم به دانشگاه انتخابی خواهید بود. علاوه بر تمامی این موارد شما ملزم به ارائه یک رونوشت مرتبط با سطح تحصیلی خود به دانشگاه مورد نظر خود خواهید بود. با توجه به دانشگاه و برنامه های مورد نظر شما به ارائه یک توصیه نامه و شرکت در آزمون پذیرش نیاز خواهید داشت.

زبان تحصیل در بسیاری از دانشگاه های فیلیپین انگلیسی می باشد، لذا جهت پذیرش در این دانشگاه ها شما به اثبات مهارت های خود از طریق شرکت در آزمون های IELTS یا TOEFL ( در صورتی که بومی زبان نباشید ) نیاز خواهید داشت.

درخواست اخذ ویزای فیلیپین

دانشجویان بین المللی جهت تحصیل در فیلیپین ملزم به اخذ ویزای دانشجوی خواهند بود. جهت اخذ این ویزا شما ملزم به مراجعه به سفارت یا کنسولگری کشور مادری خود پس از اخذ پذیرش در دانشگاه فیلیپین خواهید بود. جهت اخذ این ویزا شما به ارائه تمامی مدارک خواسته شده ( که در وب سایت سفارت تمامی این مدارک ذکر شده است ) و سپس شرکت در مصاحبه سفارت و یا کنسولگری نیاز خواهید داشت. ویزای شما به مدت یکسال اعتبار خواهد داشت، ویزایی که هر ترم قابل تمدید می باشد.

مدارک مورد نیاز جهت اخذ این ویزا عبارت است از :

ارائه گذرنامه، گذرنامه ای که حداقل به مدت شش ماه اعتبار داشته باشد.

تکمیل فرم درخواست ویزا.

گواهی سلامت پزشکی ( فرم 11 DFA ) و ارائه گزارشات آزمایشگاه.

ارائه سه عکس از خود.

ارائه گواهی عدم سوء پیشینه از اداره پلیس.

ارائه تاییدیه جهت تحصیل در دانشگاه فیلیپین.

اثبات تمکین مالی کافی جهت تامین نیازهای مالی در طول دوران تحصیل، بورسیه تحصیلی.

پرداخت هزینه های اخذ ویزا.

هزینه های زندگی فیلیپین و حمایت های مالی

دانشجویان بین المللی که قصد تحصیل در فیلیپین را دارند به دلیل هزینه های زندگی پایین خرسند خواهند بود چرا که این هزینه حدود 600-200 دلار – دلار آمریکا در سال می باشد. در کنار هزینه های زندگی پایین، مبلغ شهریه در این کشور نیز کم خواهد بود. البته مبلغ این شهریه تا حد زیادی بستگی به دانشگاه و برنامه های آن خواهد داشت. حد متوسط مبلغ شهریه در دانشگاه های دولتی برای یکسال حدود 1000 دلار – دلار آمریکا و دانشگاه های خصوصی حدود 1200 تا 2500 دلار – دلار آمریکا خواهد بود.

ناگفته نماند که با در دست داشتن ویزای دانشجویی شما قادر به اخذ شغل پاره وقت در حین تحصیل در فیلیپین نخواهید بود. لذا شما ملزم به در اختیار داشتن وجه مورد نیاز قبل از رفتن خواهید بود.

سلامت و امنیت در فیلیپین

قبل از تحصیل در کشور فیلیپین شما ملزم به اخذ بیمه سلامت خواهید بود. این درحالی است که شما قادر به اخذ آن از اداره بیمه سلامت فیلیپین می باشید، بیمه ای که برای تمامی شهروندان این کشور مقرون به صرفه می باشد. پیشنهاد می شود که قبل از مهاجرت به این کشور به یک پزشک در کشور مادری خود مراجعه نمایید و در صورت نیاز هر واکسن خواسته شده را بزنید و از وضعیت سلامت خود آگاهی یابید.

همانطور که گفته شد کشور فیلیپین از نظر موقعیتی بر سرزمین ” حلقه آتش ” واقع شده است. این به معنای قرار گرفتن این کشور در معرض زلزله و طوفان سخت خواهد بود. انتظار می رود که آب و هوای بارانی  از ماه ژوئن تا نوامبر باشد. ناگفته نماند که آتشفشان های متعددی در این کشور مشاهده می شود، در واقع باید گفت که این کشور در معرض بلایای طبیعی قرار دارد. در آوریل سال 2016 جزیره Mindanao و Sulu Archipelago در معرض خطر تروریست های فعال قرار خواهد داشت. لذا به بازدیدکنندگان پیشنهاد می شود که تا حد امکان از بازدید این مناطق خودداری نمایند.

سوالات متداول درباره شرایط تحصیل در فیلیپین

چرا دانشجویان خارجی برای تحصیل در فیلیپین تصمیم می گیرند؟

از آنجایی که زبان انگلیسی عمیقاً در آموزش و فرهنگ فیلیپین ریشه دارد، فیلیپین ها این توانایی را دارند که بیشتر در برقراری ارتباط به زبان انگلیسی سرآمد باشند و معلمان انگلیسی خوبی شوند. علاوه بر این دوره ها نسبت به کشورهای غربی و اروپایی مقرون به صرفه است.

آیا می توانم در فیلیپین حین تحصیل کار کنم؟

دانشجویان و گردشگران نمی توانند به طور قانونی در فیلیپین کار کنند. 

شرایط تحصیل پزشکی در کشور فیلیپین چیست؟

برای تحصیل پزشکی در فیلیپین باید در آزمون موردی دانشگاه های پزشکی فیلیپین شرکت کرده و نمره قبولی مورد نظر را کسب نمایید. علاوه بر آن باید مدرک زبان انگلیسی بین المللی ارائه دهند.

مدارک مورد نیاز برای تحصیل در دانشگاه های فیلیپین چیست؟

برای شروع تحصیل در دانشگاه های فیلیپین هر موسسه مدارک مورد نیاز خود را تقاضا می کند اما به طور کلی باید باید مدارک زیر را ارائه دهید:

  • ترجمه معتبر مدارک تحصیلی
  • نامه پذیرش از دانشگاه های فیلیپین
  • ترجمه پاسپورت 
  • محل اقامت
  • معاینات پزشکی
  • تکمیل فرم درخواست شده
  • عدم سوء سابقه 

هزینه زندگی در فیلیپین چقدر است؟

هزینه زندگی در فیلیپین بستگی به سبک زندگی و منطقه زندگی شما دارد. به طور معمول زندگی دانشجویی در فیلیپین حدود 400-500 دلار ماهیانه هزینه دارد.

محل اقامت دانشجویان بین المللی در فیلپین کجاست؟

دانشگاه های فیلیپین به دانشجویان بین المللی خوابگاه های دانشجویی ارائه می دهد. دانشجویان می توانند در آپارتمان های شخصی یا اشتراکی نیز زندگی کنند.

مزایای تحصیل در فیلیپین چیست؟

مزایای تحصیل در فیلیپین عبارتست از:

  • امکان تحصیل به زبان انگلیسی در دانشگاه‌های فیلیپین
  • تقریبا بیشتردانشگاه‌ های این کشور مورد تایید وزارت علوم و بهداشت هستند.
  • هزینه تحصیل و زندگی دراین کشور بسیار پایین است.
  • بدون محدودیت سنی و معدل
  • سطح کیفی آموزش در دانشگاه‌های فیلیپین بالاست.

دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت ایران در فیلیپین در سال 2020-2021 کدام اند؟

دانشگاه فیلیپین تنها دانشگاه مورد تایید وزارت بهداشت ایران در فیلیپین می باشد.

دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم ایران در فیلیپین کدام است؟

دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم ایران در فیلیپین:

  • دانشگاه سنترواسکولار
  • دانشگاه بگیو
  • دانشگاه ایست
  • دانشگاه دولتی فیلیپین
  • دانشگاه مرکزی مانیل
  • دانشکده پزشکی سیبو

هزینه تحصیل در فیلیپین چقدر است؟

دانشجویان بین المللی که به دنبال تحصیل در فیلیپین هستند؛ خوشحال خواهند شد که بدانند که هزینه های زندگی بسیار کم است. شهریه نیز در این کشور بسیار کم است. شما فقط در حدود 4،200-6000 دلار در سال نیاز دارید. 

بهترین دانشگاه های فیلیپین در حال حاضر کدامند؟

بهترین دانشگاه فیلیپین به شرح زیر می باشد:

  • دانشگاه فیلیپین – دلیمان
  • دانشگاه آتنه دو مانیلا
  • دانشگاه د لا سالل 
  • دانشگاه استو 
  • دانشگاه سان کارلوس
  • دانشگاه Mapua
  • دانشگاه سلیمان
  • دانشگاه ایالتی میندانائو
  • موسسه فناوری الیگان

علاقه مندان تحصیل در فیلیپین جهت کسب اطلاعات راجع به شرایط مهاجرت و شرایط اعزام دانشجو به فیلیپین و اخذ ویزای تحصیلی به صورت تضمینی در این کشور می توانند با تحویل مدارک خود که شامل: کپی از همه صفحات گذرنامه و ترجمه مدارک و ریزنمرات دبیرستان، پیش دانشگاهی و دانشگاهی- مدرک زبان و عکس پاسپورتی به وکلای مجرب ما ، در موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) واقع در شهر شیراز از موسسات اعزام دانشجو به راحتی و در کمترین زمان ویزای تحصیلی کشور فیلیپین را دریافت کرده و به ادامه تحصیل در فیلیپین بپردازند. جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید با مشاورین موسسه تماس حاصل فرمایید.

2.5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *