ویزای کاری فنلاند

جمهوری فنلاند یا به طور خلاصه فنلاند، کشوری است که در شمال قاره اروپا قرار گرفته و حدود پنج و نیم میلیون نفر جمعیت دارد.‌ پایتخت کشور فنلاند، هلیسنکی است که حدود یک میلیون و نیم نفر در آن زندگی می کنند. واحد پول کشور فنلاند یورو می باشد و مردم این کشور به زبان های فنلاندی و سوئدی صحبت می کنند‌. نکته مهم درباره فنلاند این است که این کشور هر ساله در صدر جدول کیفیت بالای زندگی در سطح جهان قرار می گیرد.‌

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

می توان گفت این کشور، بهترین کیفیت آموزشی در سطح جهان را دارد و سیستمی بدون شهریه است. شرایط تحصیلی در این کشور به گونه ای است که افراد زیادی جهت مهاجرت تحصیلی به فنلاند اقدام می کنند. البته مهاجرت به فنلاند از روش های دیگری هم امکان پذیر است‌. به طور مثال ثبت شرکت در فنلاند یا مهاجرت سرمایه گذاری به فنلاند. ما در این مقاله قصد داریم در ارتباط با ویزای کاری فنلاند اطلاعات جامعی به شما ارائه کنیم. برای کسب اطلاعات بیشتر در ارتباط با سایر روش های اقامت در فنلاند یا روش های مهاجرت به کشور فنلاند می توانید به همکاران ما در موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی مراجعه کنید.

ویزای کار فنلاند

یکی از روش های مهاجرتی که مدت زمانی است در ذهن عده ای قرار گرفته و افراد زیادی تمایل دارند برای انجام این روش اقدام کنند، مهاجرت کاری است. مهاجرت از طریق کار برای هر کشوری متفاوت می باشد.‌ چرا که هر کشور یا منطقه قوانین مخصوص به خود را دارند. در این بخش از مقاله ما در ارتباط با مهاجرت کاری به فنلاند و اخذ ویزای کار فنلاند نکاتی ارائه می کنیم.

اما چرا کار در فنلاند؟ پرسش خوبی است.

فنلاند علاوه بر شرایط اجتماعی مناسبی که برای شهروندان خود دارد و جزو شاد ترین و امن ترین کشور های جهان محسوب می شود، نرخ بیکاری پایینی نیز دارد و اگر به نمودار بیکاری این کشور در سال های متمادی نگاه کنید متوجه خواهید شد که این نرخ روز به روز در حال کاهش است. از این رو می توان گفت فعالیت کاری در کشوری با امکانات فوق العاده و بالاترین سطح رضایت زندگی بسیار مناسب است و انتخاب خوبی می باشد. کشور فنلاند به دلیل تجارت های بسیاری که با کشور های اروپایی و امریکا دارد، نیروی کار بسیاری جذب می کند.

انواع ویزای کاری فنلاند

در حالت کلی ویزای کاری فنلاند به دو صورت ارائه می شود‌. این ویزا یا از طریق پیشنهاد شغلی ارائه می گردد و یا از طریق مهارت های کاری. هر کدام از این ویزا ها شرایط خاصی دارند.‌ در کشور فنلاند عموم ویزا های کاری بر اساس پیشنهاد شغلی ارائه می شود. افرادی که از اتحادیه اروپا برای کار در فنلاند اقدام می کنند مجاز به اخذ مجوز کار نیستند و نمی توانند به صورت تمام وقت در این کشور مشغول به کار شوند.

اما بعضی از ملیت های اروپایی می توانند برای استخدام در اداره استخدامی این کشور فعال شوند و درخواست خود را ارائه کنند. شهروندان اتحادیه اروپا برای سکونت و مشغول به کار بودن در فنلاند فقط سه ماه وقت دارند. اگر این افراد قصد داشته باشند بیش از سه ماه در فنلاند ساکن باشند، باید در شهر محل اقامت خود در کشور فنلاند، به پلیش محلی مراجعه کند و ثبت نام خود را انجام دهند.

اما افراد بین المللی و شهروندان کشور های دیگر، باید برای ویزای کاری این کشور اقدام کنند. شهروندان کشور های استرالیا و نیوزلند اوضاع متفاوتی دارند و طبق قرارداد بین این کشور ها و فنلاند، می توانند برای یک سال در فنلاند کار کنند و در این کشور مستقر شوند. یک نکته دیگر در ارتباط با کار در فنلاند است که کارفرما و شرکت های مستقر در کشور فنلاند به مدت شش ماه پیاپی در کشور فنلاند و سایر کشور های اتحادیه اروپا کار مربوط را زیر نطر سازمان های مربوط آگهی می کنند و پس از آن اگر متقاضی کار پیدا نشد، کارفرما این شعل را برای افرادی که خارج از اتحادیه اروپا هستند و تخصص و مهارت خاصی در مورد رشته کاری مورد نظر دارند در نظر می گیرد و این پیشنهاد را ارائه می کند.

مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای کاری فنلاند

برای اخذ هر نوع ویزایی در کشور های مختلف، نیاز به مدارکی است که بسته به نوع ویزا متفاوت می باشد. ما در این بخش از مقاله قصد داریم در ارتباط با اخذ ویزای کاری فنلاند و مدارک مورد نیاز آن نکاتی ارایه کنیم. اگر قصد دارید برای اخذ ویزای کاری کشور فنلاند اقدام کنید باید مدارک زیر را آماده داشته باشید. این مدارک عبارتند از: پاسپورت معتبر فرد متقاضی که حداقل اعتبار آن باید تا سه ماه پس از سفر باشد.‌ اصل و کپی شناسنامه و کارت ملی. فرم درخواست ویزا، تمکن مالی برای ویزای کار کشور فنلاند تا ده هزار یورو، عکس، فتوکپی تمام مدارک، ارائه پیشنهاد شعلی و پذیرش کارفرما یا شرکت معتبر در کشور فنلاند و … .

مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای کاری فنلاند

مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای کاری فنلاند

توجه کنید پیشنهاد کاری از فنلاند کمی چالش بر انگیز است به همین دلیل عده زیادی در ابتدا برای تحصیل در فنلاند اقدام می کنند و سپس برای کار در این کشور اقدام می کنند. توجه کنید که باید به زبان فنلاندی و سوئدی تسلط کافی داشته باشند. اگر از طریق تحصیلی وارد کشور فنلاند می شوید می تواند با صورت رایگان در این کشور برای اموزش زبان فنلاندی اقدام کنید و از این رو شانس بیشتری برای کار در فنلاند خواهید داشت.

اما یکی دیگر از نکات مهم در ارتباط با ویزای کاری فنلاند، بررسی ویزای همراه است. فردی که در کشور فنلاند برای اقامت کاری اقدام کرده است و در این کشور فعال شده است می تواند پس از دریافت شش ماه از حقوق خود در کشور فنلاند، برای ویزای همراهان خود یعنی همسر و فرزندان زیر هجده سال خود اقدام نماید‌. علاوه بر آن این افراد باید ثابت کنند که از نظر مالی می توانند خانواده خود را تامین کنند و از آن ها حمایت کنند‌.

شرایط کار در کشور فنلاند

برای زندگی و کار در کشور فنلاند دانستن نکات زیادی مهم است. از جمله آن هزینه زندگی در کشور فنلاند و میزان حقوقی که به متقاضیان داده خواهد شد. یکی از مسائلی که باعث می شود شرایط شعلی برای شما راحت تر یافت شود داشتن رزومه ای قوی است که در این زمینه می توانید با همکاران ما در موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی مشورت کنید‌. برای یافتن کار در کشور فنلاند می توانید از طریق روزنامه ها، وب سایت ها، کاریابی های انلاین، دوستان و … استفاده کنید. یقینا هر کاری هم حقوق مربوط به خود را دارد. مشاغل زیادی در فنلاند مورد توجه هستند و از جمله آن ها می توان به آرایشگر، دستیار فروش، معلم ، حسابدار، برنامه نویس، پرستار، مربی مهد کودو و … اشاره کرد.

توجه کنید که سن استخدام ایده آل در کشور فنلاند زیر چهل سال می باشد.‌ توجه داشته باشید که در کشور فنلاند فارغ از نوع شغلتان، برخی از قوانین برای همه افراد یکسان است.

این قوانین مشترک در زمینه های تعطیلات، ساعت های کاری، اضافه کاری، بیمه، حداقل حقوق و … می باشد.‌

میانگین حقوقی در کشور فنلاند هفتصد و سی یورو در ماه می باشد که با توجه به شرایط هر فرد و تخصص او متفاوت خواهد بود.

به طور مثال می توان گفت حقوق ماهیانه

  • پزشک قلب و عروق هجده هزار یورو،
  • پزشک بیهوشی چهارده هزار یورو،
  • مدیر مالی حدود هشت هزار و پانصد یورو،
  • رّیس بازاریابی هفت هزار و پانصد یورو،
  • مدیر فروش هفت هزار و صد یورو و
  • وکیل شش هزار و پانصد یورو

می باشد.‌

البته بازار کار مهندسی هم در این کشور فعال است و افراد زیادی در شاخه های مهندسی فعالیت می کنند.‌ یکی از رشته های مهندسی با بازار کاری عالی در این کشور مهندسی الکترونیک است. در این رشته به دلیل کم بودن نیروی کار افراد از کشور های دیگر استخدام می شوند. درآمد مهندسان الکترونیک در این کشور بسیار مناسب است و به طور مثال برای فردی که حتی کمتر از دو سال سابقه کار دارد سالیانه چهل و سه هزار یورو درآمد خواهد بود.

شرایط کار در کشور فنلاند

شرایط کار در کشور فنلاند

در کشور فنلاند اما برای کارآفرینان هم مجوز اقامت صادر می شود. اگر شخصی تمایل داشته باشد در کشور فنلاند برای راه اندازی کسب و کار خود اقدام نماید، باید برای اقامت ویژه کار آفرینان اقدام نماید. در این حالت اداره مهاجرت فنلاند تصمیم گیرنده اصلی خواهد بود. اگر فردی قصد داشته باشد در این زمینه فعالیت کند باید شرکت خود را در Trade Register که زیر نظر اداره ثبت اختراع فنلاند است، ثبت کند. اگر شخصی از این طریق اقدام کند، مجوز اقامت او ویزای کوتاه مدت می باشد و اعتبار آن حداکثر یک ساله می باشد. اما پس از آن با داشتن شرایطی فرد می تواند برای تمدید اقامت خود درخواست دهد.

در حالی که شخص بخواد اقامت دائم کشور فنلاند را دریافت کند باید برای مدت چهار سال متوالی در کشور فنلاند اقامت داشته باشد و حداقل پنجاه درصد از وقت خود را در کشور فنلاند گذرانده باشد.

یافتن کار در فنلاند

همان طور که گفتیم برای یافتن کار در فنلاند می توان از روش های مختلفی اقدام نمود و یکی از این روش ها، موسسات کاریابی معتبر در فنلاند است‌. از جمله موسسات کاریابی معتبر در فنلاند که می توان از طریق وب سایت آن ها اقدام نمود، موسسات ادکو و برونا هستند. این موسسات شغل های خود را بیشتر در زمینه های فناوری اطلاعات، ساخت و ساز، تدارکات، صنعتی، بهداشتی، مراقبت های اجتماعی، خدمات دفتری و خدمات اداری ارائه می کنند.

از دیگر موسسات کاریابی موجود در کشور فنلاند می توان به موسسات

  • بویدن،
  • اینتر،
  • جاب استپ،
  • پوکت،
  • وی پی اس و
  • آلفا

اشاره نمود. یکی از معتبر ترین موسسات کاریابی در فنلاند می توان به بویدن اشاره نمود. بویدن برای ساختن اقتصاد کشور فنلاند تعهدی داده است که افراد واجد شرایط را استخدام کند. جاب استپ فقط در زمیه استخدام های خبری فعالیت می کند.

پوکت اما شرایط متفاوت تری ارائه می کند. در وب سایت پوکت می توان شغل مورد نظر خود را در روزنامه ها و بر اساس فیلتر های مختلف یافت. به غیر از این موسسات، موسسات دیگری هم در کشور فنلاند هستند که می توان به آن ها مراجعه نمود‌. وب سایت های کاریابی در فنلاند هم عبارتند از: مانستر، سوارو، اس تی پوینت، جاب استپ، دانشگاه هلسینکی و وی ام پی گروپ.

یافتن شغل در فنلاند

یافتن شغل در فنلاند

شرایط کار در فنلاند اما به این صورت است که شروع کار از هشت صبح خواهد بود و پایان کار پنج عصر می باشد. اگز فردی برای بیشتر از شش ماه در کشور فنلاند مشغول به کار باشد، باید مالیات پرداخت کند. اما اگر برای کمتر از شش ماه مشغول فعالیت باشید، کارفرما مالیات شما را پرداخت خواهد کرد.

نکته قابل توجه دیگر این است که اگر شخصی ویزای یکی از کشور های اتحادیه اروپا را داشته باشد، می تواند بدون داشتن مجوز کار، برای مدت سه ماه در کشور فنلاند مشغول به کار شود. اگر شخصی در کشتی های اداره تجارت فنلاند مشغول به کار باشد، می تواند بدون ویزا مشعول به کار شود‌ محققانی که برای انجام کار های تحقیقاتی به فنلاند سفر می کنند هم برای مدت سه ماه نیاز به اخذ مجوز کاری ندارند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در ارتباط با مهاجرت به فنلاند می توانید به نمایندگی های موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی در شهر های مختلف از جمله تبریز، مشهد، اصفهان، شیراز و تهران مراجعه کرده و با همکاران ما مشورت کنید.

سوالات متداول در ارتباط با ویزای کار فنلاند

  1.  آیا امکان مهاجرت کاری به فنلاند وجود دارد؟

    بله اگر بتوانید از کارفرمای فنلاندی پیشنهاد کار دریافت کنید می توانید در این کشور مشغول به کار شوید.

  2. آیا امکان کار در فنلاند از طریق کار آفرینی وجود دارد؟

    بله در کشور فنلاند شرایطی مهیا شده است که می توان برای کارآفرینی در این کشور اقدام نمود.

  3. آیا فردی که به فنلاند برای کار رفته است می تواند همسر و فرزندان خود را برای زندگی به فنلاند ببرد؟

    بله در صورت انجام شرایطی ویزای همراه صادر خواهد شد.

  4. شرایط ویزای همراه برای افرادی که در فنلاند کار می کنند چیست؟

    فرد باید حداقل شش ماه در فنلاند حقوق دریافت کرده باشد و ثابت کند می تواند از خانواده خود حمایت مالی کند.

  5. آیا با داشتن ویزای کاری فنلاند می توان اقامت این کشور را دریافت کرد؟

    بله در صورتی که پنج سال در این کشور بمانید می توانید اقامت این کشور را دریافت کنید.

  6. میزان حقوق در کشور فنلاند چگونه است؟

    فنلاند کشوری است که میزان رصایت در آن بالاترین حالت را دارد و میزان حقوق به طور میانگین ۷۵۰ یورو در ماه است.

  7. چه شغل هایی در فنلاند خواهان بیشتری دارد؟

    شغل هایی مانند: معلمی، پرستاری، پزشک، مهندسی های خاص و … در این کشور خواهان بسیاری دارد.

  8. برای کار در فنلاند تسلط به چه زبانی لازم است؟

    برای کار در فنلاند بهتر این است به زبان های فنلاندی و سوئدی تسلط داشته باشد.

  9. از چه طریق می توان در فنلاند شغلی پیدا کرد؟

    روش ها مختلفی برای یافتن شغل در فنلاند وجود دارد از جمله آن می توان به موسسات کاریابی و وب سایت های شغلی اشاره نمود.

  10. چگونه می توان در فنلاند استخدام شد؟

    قبل از هر چیزی کارفرما به مدت چند ماه در این کشور و انحادیه اروپا آگهی می زند و اگر شخصی برای کار یافت نشد برای استخدام نیروی بین المللی اقدام می کند.

  11. برای اخذ ویزای کاری فنلاند چه مدارکی لازم است؟

    برای ویزای کاری فنلاند، تمکن مالی، پذیرش کارفرما، پاسپورت معتبر، شناسنامه و کارت ملی، فرم های مخصوص و … نیاز است.

 

3/5 - (1 امتیاز)

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *