مهاجرت و اقامت در فنلاند از طریق سرمایه گذاری

یکی از کشور های شمال اروپا با بیش از پنج میلیون جمعیت، کشور فنلاند است. پایتخت این کشور هلینسکی است. فنلاند جزو کشور هایی است که هر سال در رده بندی بهترین و امن ترین کشور های دنیا در رتبه های برتر قرار دارد. همین دلیل باعث شده تا مهاجرت به فنلاند روند افزایشی داشته باشه. روش های مهاجرت به این کشور زیاد است. مهاجرت تحصیلی به فنلاند و کار در فنلاند از جمله روش های مهاجرت در این کشور است. در این مقاله قصد داریم در ارتباط با مهاجرت سرمایه گذاری در فنلاند صحبت کنیم.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

اگر قصد دارید برای روش های دیگر مهاجرت به فنلاند اقدام کنید، می توانید به نمایندگی های موسسه حقوقی اصطهباناتی در مشهد، تهران، شیراز، اصفهان و تبریز مراجعه کنید. مشاوران ما در این موسسه برای کمک به شما حاضر هستند.

مهاجرت فنلاند

کشور فنلاند در شمال قاره اروپا واقع شده استو آب و هوای این کشور کوهستانی و سرد است؛ علاوه بر این 80 درصد این کشور پوشیده از جنگل است. زبان رایج بین مردم این کشور فنلاندی و سوئدی است(این بدین علت است که این کشور از غرب با سوئد هم مرز است) البته فنلاند یکی از کشورهایی است که زبان انگلیسی میان مردم بسیار رواج دارد. این کشور با مساحتی بالغ بر 338145 کیلومتر مربع به عنوان هشتمین کشور وسیع در اروپا شناخته می شود. جمعیت این کشور در سال 2018 حدود 5.5 میلیون نفر بوده است.

کشور زیبای فنلاند به دلیل تعداد دریاچه های زیادی که دارد، به کشور هزار دریاچه معروف است. کشور فنلاند از افرادی با قومیت‌ها و مذاهب و دیدگاه‌های متفاوتی تشکیل شده است. فنلاند با کشورهای سوئد، نروژ و روسیه هم مرز و همسایه است. پایتخت کشور فنلاند هلسینکی است که پرجمعیت‌ترین شهر این کشور نیز محسوب می‌شود. با مهاجرت به فنلاند از خدمات درمانی و پوشش بیمه عالی، امنیت بسیار بالای شهرهای فنلاند، نرخ بیکاری پایین و سطح بالای رفاه اجتماعی بهره‌مند خواهید شد.

مهاجرت و اقامت فنلاند از طریق سرمایه گذاری

همانطور که می دانید، مهاجرت روش های مختلفی مانند مهاجرت تحصیلی به فنلاند، مهاجرت کاری به فنلاند و سرمایه گذاری در فنلاند دارد. یکی از این روش ها، سرمایه گذاری در کشور مقصد است. فنلاند یکی از کشور هایی است که با کنترل نرخ فساد توانسته در روند سرمایه گذاری تاثیر مثبتی بگذارد. علاوه بر آن در این کشور میزان تورم بسیار پایین است. از این رو می توان با اطمینان خاطر در کشور فنلاند سرمایه گذاری کرد.

بیینیم روش های سرمایه گذاری در کشور فنلاند چگونه است؟

سرمایه گذاری در فنلاند از روش های مختلفی مانند خرید ملک، ثبت شرکت، کارآفرینی و … امکان پذیر است.‌ تمام این موارد را در این مقاله بررسی می کنیم.

سرمایه گذاری در فنلاند از طریق ثبت شرکت

روش های مختلفی برای ثبت شرکت در فنلاند وجود دارد. قبل از هر چیزی باید فرم های مربوط به ثبت شرکت در فنلاند را پر کنید. پس از پر کردن این فرم ها، لازم است تا آن ها را به وزارت بازرگانی ارسال کنید. در این فرم باید درآمد پیش بینی شده تان را هم وارد کنید که البته در آینده قابل تغییر خواهد بود. پس از این مرحله لازم است تا با وزارت امور خارجه هماهنگی های انجام دهید. اما مهم ترین مرحله این است که بیزنس پلن خود را به دولت فنلاند داده و مجوز های لازم را اخذ کنید. در مرحله ثبت نام باید پیش پرداختی به کشور فنلاند دهید. این پیش پرداخت برای مالیات بر درآمد است. اگر شرکت شما به گونه ای باشد کل نیاز به مالیات نداشته باشد، پرداخت پیش پرداخت هم لازم نیست.

ثبت شرکت در این کشور، مزیت های بسیار زیادی دارد. یکی از اصلی ترین مزایای آن این است که نیازی نیست تا در فنلاند برای خود شریک داشته باشید و می توانید تمام مالکیت را برای خود داشته باشید. اگر سه سال با ثبت شرکت در این کشور فعالیت داشته باشید، می توانید برای اقامت دائم اقدام کنید. پس از پنج سال اقامت دائم در کشور فنلاند می توانید درخواست خود را برای پاسپورت فنلاندی ارائه دهید. علاوه بر آن ثبت شرکت در این کشور می تواند برای پیشرفت شما قدم مهمی باشد. برای ثبت شرکت در فنلاند مدارکی لازم است که ارائه خواهیم داد.

ثبت شرکت در فنلاند

قبل از هر چیزی باید با اصول و قوانین نام گذاری شرکت در فنلاند، نامی برای شرکت خود انتخاب نمایید. حال باید بزای ثبت شرکت فرمی پر کرده و اطلاعات شخصی و سرمایه خود را اعلام کنید. یکی دیگر از مدارکی که برای ثبت شرکت در فنلاند لازم دارید، مدرک تحصیلی است. باید آخرین مدرک تحصیلی خود را در دفترخانه های رسمی ترجمه کرده و با مهر معتبر ارائه کنید. در نهایت لازم است تا برای تمکن مالی، پرینت حساب خود را ارائه کنید. توجه کنید که باید حداقل سرمایه خواسته شد را ارائه کنید.‌ میزان حداقل سرمایه دو هزار و پانصد یورو است. این مقدار برای شرکت با مسئولیت محدود خصوصی است. برای شرکت با مسئولیت محدود عمومی حداقل سرمایه هشتاد هزار یورو خواهد بود. باید اطلاعات شخصی سرپرستان شرکت را نیز ارائه کنید.

به غیر از روش های شخصی برای ثبت شرکت، شما می توانید شعبه ای از یک شرکت معتبر را در فنلاند راه اندازی کنید. در روش های سرمایه گذاری از طریق ثبت شرکت شما باید اثبات کنید که سرمایه گذاری تان برای این کشور سودمند است.

سرمایه گذاری در فنلاند از طریق کارآفرینی

یکی از بهترین روش های سرمایه گذاری در کشور فنلاند، کارآفرینی است. فنلاند موقعیت بسیار ویژه ای را برای افرادی که قصد کارآفرینی در این شرکت داشته باشند، فراهم می کند. به همین دلیل اگر شما قصد سرمایه گذاری در این کشور داشته باشید، کارآفرینی یکی از بهترین راه ها است.‌

فرصت های شغلی بسیاری وجود دارد که شما با فعالیت در این شاخه ها می توانید روند کارآفرینی را بهتر شروع کنید. به طور مثال می توان به رشته های مهندسی آی تی، تکنولوژی، صنایع دریایی، امور مالی، توسعه گردشگری، فناوری های پاک، پارک های علم و فناوری، حوزه سلامت، استخراج معادن و تجارت بین المللی اشاره نمود.

اگر شما قصد داشته باشید که در این کشور به فعالیت در زمینه کارآفرینی بپردازید، می تواتید در فنلاند در این رشته تحصیل کنید. کارشناسی ارشد کارآفرینی برای مدت زمان سه سال طول خواهد کشید. اما علاوه بر آن می توان در دوره های آزاد کارآفرینی هم شرکت کرد. دوره های کارآموزی به صورت شصت و هشت ساعته و نود و هشت ساعته برگزار می شود. این دوره ها کاملا به زبان فنلاندی برگزار می شود. البته در برخی موارد می توان دوره های کارآفرینی را به صورت مجازی گذراند. این مسيله به ایجاد کار در فنلاند کمک زیادی خواهد کرد.

کارآفرینی در فنلاند

کارآفرینی در فنلاند

توجه داشته باشید که اگر قصد دارید برای کار آفرینی به که یکی از روش های مهاجرت به کشور فنلاند است، بروید باید قبل از صدور مجوز، اجازه اقامت خود را ثبت کنید. شما به عنوان یک کارآفرین باید تجارت خود را در اداره ثبت و اختراعات فنلاند ثبت کنید. یکی از مثبت ترین نکات سرمایه گذاری از طریق کارآفرینی در فنلاند این است که پس از پنج سال اقامت دائم در این کشور می توانید برای تابعیت فنلاند اقدام کنید.

برای این که در این راه موفق شوید باید در ابتدا طرحی ارائه کنید که از طرف کشور فنلاند مورد قبول قرار گیرد. باید مطمئن شوید که تمام شرایط جهت اقامت خود را رعایت کرده باشید. تمام پیوست های خواسته شده را ارائه کنید و تمام آن ها را ترجمه کرده و مهر های قانونی بزنید. فرم درخواست را با دقت پر کرده و هزینه آن را واریز نمایید.‌ اگر تمام کار ها را با دقت انجام داده باشید، به راحتی می توانید برای ویزای سرمایه گذاری از طریق کارآفرینی درخواست خود را ارائه دهید.

سرمایه گذاری از طریق خرید ملک در فنلاند

یکی دیگر از روش های سرمایه گذاری، خرید ملک در کشور فنلاند است. در نظر داشته باشید که خرید ملک در فنلاند و سرمایه گذاری از این طریق نمی تواند موجب اقامت دائم یا اخذ پاسپورت این کشور شود.

اما چرا این روش، مناسب است؟ توجه داشته باشید که خرید ملک در فنلاند هیچ گونه منعی برای افراد خارجی ندارد. اما مسئله ای که باید به آن اهمیت دهید این است که بیشتر ملک ها خصوصا ساختمان های مسکونی در کشور فنلاند دولتی هستند و دولت در امر فروش مستغلات و املاک نقش مهمی ایفا می کند. توصیه ما سرمایه گذاری و خرید ملک در شهر هلینسکی پایتخت این کشور است. توجه داشته باشید که خرید آپارتمان های کوچک در مرکز شهر هلینسکی بسیار به صرفه و با سود دهی بالا است. هلینسکی به دلیل این که جمعیت زیادی دارد بیشتر مورد توجه است.

اگر شخصی برای اولین بار قصد داشته باشد که در کشور فنلاند ملکی خریداری کند و محدوده سنی او بین هجده تا سی سال باشد، از مالیت انتقال با شرایط خاصی معاف می شوند. هر آپارتمان هزینه شارژ هم دارد که بر اساس متراژ و اندازه آپارتمان تعیین می شود. برای خرید مسکن هزینه هایی هم باید پرداخت شود. این هزینه ها عبارتند از : هزینه ثبت نام، وکیل، هزینه مالیات، هزینه دفتر اسناد رسمی و … . دقت کنید که اگر کار یا سرمایه ای در ساختمان و آپارتمان مورد نظر مشغول به فعالیت باشد، شرکت برای پوشش وامی دریافت خواهد کرد‌ سهم وام به اندازه متراژ آپارتمان است.

خرید ملک در فنلاند

خرید ملک در فنلاند

قیمت هر متر مربع برای خرید آپارتمان در مرکز شهر به طور میانگین چهار هزار و چهارصد و بیست و یک یورو است. قیمت هر متر مربع برای خرید آپارتمان در خارج از مرکز شهر دو هزار و هفتصد و نود و دو یورو می باشد. خرید خانه های مسکونی و ویلایی کمی گران تر هستند و هزینه بیشتری دارند.

به طور مثال یک ویلای ۴۲۰ متری با پنج اتاق خواب و سه حمام جداگانه قیمتی به مبلغ هفتصد و بیشت هزار یورو دارد. یک آپارتمان صد و دوازده متری در محله یوسیمای شهر هلینسکی نهصو و سی و نه هزار یورو قیمت دارد. برای خرید ملک در کشور فنلاند وام هم تعلق می گیرد اما این وام برای افرادی است که اقامت دائم این کشور را دارند و کردیت مناسبی هم داشته باشند. همچنین در حساب بانکی آن ها باید حداقل از پانزده هزار تا بیست هزار یورو پول باشد. برای اقامت های کوتاه مدت یا موقتی وام مسکن صادر نخواهد شد.

اقامت در فنلاند از طریق سرمایه گذاری

یکی از راه‌های دریافت اقامت کشور فنلاند از طریق سرمایه گذاری در این کشور است. با توجه به این که نرخ تورم در کشور فنلاند در سال 2019 یک و دو صدم درصد بوده است، می‌توان گفت یکی از راه‌های مطمئن برای اقامت در کشور فنلاند، سرمایه گذاری در این کشور است. سرمایه گذاری در فنلاند از طریق روش‌های مختلفی انجام می‌شود. یکی از روش‌های سرمایه گذاری در این کشور، خرید ملک است. فنلاند هیج قانونی برای منع خریداران خارجی ملک در این کشور ندارد. با توجه به سیاست های دولت فنلاند، بهترین سود سرمایه گذاری در مسکن‌های کوچک در مرکز هلینسکی است‌.

یکی دیگر از روش‌های سرمایه گذاری در فنلاند، از طریق ثبت شرکت در فنلاند است که با چالش‌های زیادی روبرو می‌باشد. در این روش و برای اقامت در فنلاند از طریق ثبت شرکت، شما باید یک بیزنس پلن قوی داشته باشید. در این طرح کسب و کار شما باید ثابت کنید که سرمایه گذاری‌تان برای کشور فنلاند سود آور است. روش دیگر سرمایه گذاری در فنلاند از طریق کارآفرینی در این شرکت است. با روش کارآفرینی، باید قبل از هر گونه اقدامی، مجوز خود را اخذ کنید. برای این کار باید ابتدا تجارت خود را در اداره ثبت و اختراعت فنلاند ارائه دهید. توجه کنید که در صورتی که شما از طریق سرمایه گذاری روش کارآفرینی به فنلاند رفته باشید، می توانید پس از مدت پنج سال اقامت دائم در این کشور، برای تابعیت فنلاند اقدام نمایید.

روش‌های دیگر سرمایه گذاری در فنلاند

یکی دیگر از روش های سرمایه گذاری در کشور فنلاند خرید اوراق قرضه است. دولت برای کسری بودجه یا سرمایه برای طرح های مختلف عمرانی اوراقی را منتشر می کند. این اوراق قرضه برای عموم قابل خرید است و نرخ سود برای این روش در کل دوره ثابت می باشد. توجه داشته باشید که در سرمایه گذاری از این روش نمی توانید اقامت یا تابعیت کشور فنلاند را بگیرید.

توجه داشته باشید که در کشور فنلاند سرمایه گذاری از روش خود حمایتی موجود نیست و نمی توان از طریق تمکن مالی و اثبات آن در کشور فنلاند سکونت داشت یا اقامت این کشور را دریافت نمود. این روش بیشتر در کشور های سوییس، اتریش، فرانسه، اسپانیا و یونان در حال اجرا است.

مزایا و معایب زندگی و مهاجرت به فنلاند

اگر شما می‌خواهید با سرمایه گذاری در فنلاند در این کشور اقامت کنید باید با مزایا و معایب و مشکلات زندگی در فنلاند آشنا شوید. فنلاند یکی از کشورهای مرفه در سطح جهانی است و به همین دلیل از خوشبخت‌ترین کشورهای جهان محسوب می‌شود. اقتصاد بسیار صنعتی فنلاند اساساً مبتنی بر تجهیزات مخابراتی ، اتومبیل و محصولات جنگلی است. بهترین روش‌های درمانی موجود در دنیا در این کشور انجام می‌شود و هزینه‌ای نیز ندارد. فنلاند عملا کشوری بدون فساد است. این کشور به حرفه‌ی معلمی اهمیت زیادی می‌دهد و معلمان در این کشور حقوق بسیار بالایی دریافت می‌کنند. اگر می‌خواهید فرزند شما در بهترین سیستم آموزش و پرورشی تحصل کند فنلاند کشور بسیار مناسبی است.

این کشور مزایای زیادی دارد که باعث شده به یکی از بهترین کشورهای برای زندگی تبدیل شود. اما با تمام مزایای موجود تعدادی معایب و مشکلات نیز وجود دارد. در ادامه مشکلات کشور فنلاند را بررسی می‌کنیم.

زمستان‌های سخت در این کشور به عنوان یکی از معایب زندگی در فنلاند شمرده می‌شود. میزان درجه حرارت دما برخی اوقات در این منطقه تا منفی پنجاه درجه سانتی گراد هم می‌رسد. یکی دیگر از مشکلات و معایب زندگی در فنلاند، هزینه‌های زندگی در فنلاند می‌باشد. هزینه‌های زندگی یکی از مهم‌ترین مولفه هایی است که هر فرد باید قبل از زندگی در کشور فنلاند آن ها را به دقت مورد بررسی قرار دهد. فنلاند یکی از کشور‌های گران قیمت در دنیا است و هزینه‌های زندگی در این کشور بسیار زیاد است.

سوالات متداول در ارتباط با سرمایه گذاری فنلاند

1. چه روش هایی برای سرمایه گذاری در فنلاند وجود دارد؟

روش های سرمایه گذار در فنلاند عبارتند از خرید ملک، اوراق قرضه، ثبت شرکت و کارآفرینی.

2. آیا از طریق خرید ملک در فنلاند می توان اقامت این کشور را اخذ کرد؟

خیر خرید ملک در فنلاند منجر با اخذ اقامت نمی شود.

3. آیا خرید اوراق قرضه کشور فنلاند منجر به اقامت در این کشور می شود؟

خیر خرید اوراق قرضه کشور فنلاند باعث اخذ اقامت دائم در این کشور نمی شود.

4. آیا کارآفرینی در کشور فنلاند منجر به اقامت این کشور می شود؟

بله از طریق روش کارآفرینی می توان برای اقامت فنلاند اقدام نمود.

5. آیا ثبت شرکت در فنلاند موجب اخذ اقامت این کشور می شود؟

بله با ثبت شرکت در فنلاند می توانید اقامت این کشور را دریافت کنید.

6. با چند سال فعالیت از طریق ثبت شرکت در فنلاند می توان برای اقامت دائم اقدام نمود؟

اگر سه سال در شرکت خود فال باشید می توانید برای اقامت دائم فنلاند درخواست دهید.

7. آیا مهاجرت به فنلاند از طریق سرمایه گذاری مفید است؟

بله فنلاند کشوری است با بیشترین آمار رضایت از زندگی. از این رو مهاجرت به این کشور بدون چالش خواهد بود.

8. برای کارآفرینی در کشور فنلاند اولین قدم چیست؟

اولین قدم برای کارآفرینی ارائه طرحی است که مورد قبول این کشور قرار بگیرد.

9. آیا روش خود حمایتی در کشور فنلاند وجود دارد؟

خیر در کشور فنلاند از روش خود حمایتی نمی توانید سکونت دریافت کرد.

10. بهترین شهر فنلاند برای خرید ملک کدام است؟

بهترین سرمایه گذاری در خرید ملک، خرید آپارتمان در مرکز شهر هلسینکی است.

11. چه رشته های برای کارآفرینی در کشور فنلاند بهتر است؟

رشته های مفید برای کارآفرینی عبارتند از: آی تی، سلامت، پارک علم و فناوری، تکنولوژی، صنایع دریایی، امور مالی و … .

12. هزینه های زندگی در فنلاند به ازای هر نفر چقدر می باشد؟

هزینه های زندگی در فنلاند به ازای هر نفر می تواند از دو هزار دلار در ماه هم بیشتر باشد.

13. آیا آب و هوا می تواند به عنوان مشکلات و معایب زندگی در فنلاند شناخته شود؟

بله آب و هوا در این کشور به دلیل سرمای بسیار زیاد مشکلات فراوانی را به وجود می آورد.

14. آیا یادگیری زبان می تواند به عنوان مشکلات و معایب زندگی در فنلاند بررسی شود؟

بله زبان فنلاندی به گفته عده زیادی یکی از سخت ترین زبان ها برای یادگیری می باشد.

15. آیا از طریق کار در فنلاند می توان اقامت دائم این کشور را کسب کرد؟

بله با کار در فنلاند می توانید اقامت دائم فنلاند را اخذ کنید. البته در ابتدا ویزای کار شما یک ساله است.

16. پس از چه مدت کار در فنلاند می توان اقامت دايم فنلاند را کسب کرد؟

پس از چهار سال تمدید اقامت در فنلاند از طریق کار در این کشور می توانید برای اقامت دائم اقدام کنید.

17. آیا از طریق خرید مسکن در فنلاند می توان اقامت فنلاند را اخذ کرد؟

خیر خرید مسکن در این کشور منجر به دیافت اقامت دائم نخواهد شد.

18. آیا از طریق سرمایه گذاری در اوراق قرضه می توان برای اقامت در فنلاند اقدام کرد؟

خیر اقامت در فنلاند از طریق خرید اوراق قرضه امکان پذیر نیست.

19. آیا از طریق ایجاد کار در فنلاند و کارآفرینی می توان اقامت فنلاند را کسب کرد؟

بله شما می توانید از طریق کارآفرینی در این کشور و با رعایت نکات و قوانین فنلاند برای اقامت دائم خود اقدام کنید.

5/5 - (1 امتیاز)

مطالب مرتبط

2 دیدگاه برای “سرمایه گذاری در فنلاند | اقامت در فنلاند از طریق سرمایه گذاری

  1. امین گفت:

    کامل و خوب بود مرسی ممنون

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      تشکر فراوان از شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *