مهاجرت کاری به ایتالیا

ایتالیا که یکی از پررونق ترین میراث هنری، تاریخی و هنری جهان است، طیف گسترده ای از مزایا را از مرخصی تعطیلات، ساعات کاری منعطف و بیمه سلامت گرفته تا امنیت شغلی و اجتماعی فراوان، به افراد شاغل در این کشور ارائه می دهد. در این مقاله ما قصد داریم تا به بررسی شرایط مهاجرت به ایتالیا از طریق کار و همچنین شرایط و قوانین کار در ایتالیا بپردازیم. اگر شما نیز قصد مهاجرت کاری به ایتالیا را دارید، این مقاله می تواند اطلاعات مفیدی در مورد کار در ایتالیا در اختیار شما قرار دهد.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

همه چیز درباره مهاجرت کاری به ایتالیا

کشور ایتالیا به نیروی کار ماهر و تحصیل کرده در زمینه های مختلف نیاز دارد و همواره در تلاش است تا نیروی مختصص و استعدادهای برتر را جذب کند. متقاضیان مهاجرت به ایتالیا از طریق کار که موفق شوند از یک کارفرما در این کشور پیشنهاد شغلی (جاب آفر) دریافت کنند، امکان اخذ ویزای کار در ایتالیا و مجوز اقامت کاری ایتالیا را خواهند داشت. افرادی که بتوانند اقامت ایتالیا از طریق کار را به دست آورند، قادر می باشند برای اعضای خانواده خود نیز درخواست ویزا دهند.

شرایط مهاجرت کاری به ایتالیا می تواند با توجه به معیارهای مختلفی تعیین شود که در ادامه به آن می پردازیم.

لازم به ذکر است از آنجایی که اکثر مردم ایتالیا به زبان انگلیسی مسلط نیستند، بنابراین بعید است که بدون تسلط بر زبان ایتالیایی بتوانید در این کشور شغلی مناسب با درآمد عالی داشته باشید. از سوی دیگر، توانایی صحبت کردن به زبان انگلیسی و تسلط شما به این زبان به ویژه در مشاغل مربوط به گردشگری و تدریس، بسیار ارزشمند خواهد بود و می تواند به عنوان نقطه قوت برای شما باشد. به همین دلیل، مشاغل مربوط به آموزش زبان انگلیسی در ایتالیا به راحتی در دسترس هستند.

کار در ایتالیا

کار در ایتالیا

شرایط کار و نرخ بیکاری در کشور ایتالیا

یکی از بزرگ ‌ترین چالش‌ها برای متقاضیان مهاجرت به ایتالیا از طریق کار، یافتن شغلی است که با مجموعه مهارت‌ های موجود آنها مطابقت داشته باشد یا حتی به پیشرفت شغلی آنها کمک کند. در واقع یافتن کار در ایتالیا برای اتباع اتحادیه اروپا آسان تر است؛ زیرا آنها از آزادی رفت و آمد برای زندگی و کار در کشور ایتالیا بهره مند هستند. این در حالی است که اتباع کشورهای خارج اتحادیه اروپا باید کارفرمایی بیابند که برای موقعیت شغلی مورد نظر، فرد مناسب در ایتالیا و یا اتحادیه اروپا پیدا نکرده باشد، آنها حتما باید برای ورود به ایتالیا ویزا کار دریافت کنند.

ایتالیا در زمینه وجود فرصت های شغلی، شهرت ضعیفی دارد. نرخ نسبتاً بالای بیکاری (7.8% در سال 2022) در بین افراد 25 تا 29 ساله در ایتالیا و همچنین دستمزد ضعیف برای فارغ التحصیلان به این معنی است که جوانان ایتالیایی هر ساله در جستجوی موقعیت کاری در خارج از این کشور هستند. متاسفانه آمارها نشان میدهد که نرخ بیکاری در ایتالیا در سال جدید، افزایش یافته و به 8.2% خواهد رسید.

توجه داشته باشید آنچه گفته شد بدان معنا نیست که یافتن کار در کشور ایتالیا به ویژه برای نیروی کار با تجربه و متخصصان بسیار ماهر، غیر ممکن است. در واقع تصور می‌ شود که برخی از مهارت‌ ها به قدری در ایتالیا مورد تقاضا هستند که میتوان تضمین کرد که شما به‌ عنوان یک خارجی، شغلی مناسب را در این کشور خواهید یافت.

توصیه ما به شما آن است که جهت بررسی وضعیت کار در ایتالیا برای ایرانیان، حتما با کارشناسان موسسه اصطهباناتی در ارتباط باشید. کارشناسان ما با آگاهی از جدیدترین شرایط برای ایرانیان، به شما کمک خواهند کرد تا شغلی مناسب با تخصص خود در ایتالیا بیابید.

ویزای کار ایتالیا

ویزای کار ایتالیا

شرایط اخذ جاب آفر در ایتالیا

اخذ جاب آفر یا همان پیشنهاد شغلی در ایتالیا، از ملزومات مهم جهت دریافت ویزای کار ایتالیا و مجوز اقامت کاری این کشور است. در واقع متقاضیان مهاجرت به ایتالیا از طریق کار، باید از یک کارفرما در این کشور پیشنهاد شغلی دریافت نمایند و قرارداد کاری امضا کنند. معمولا شرایط به این صورت است که آگهی استخدام باید توسط کارفرمای مورد نظر به مدت حداقل 3 ماه در روزنامه ها، مجلات و وبسایت های ایتالیا و کشورهای اتحادیه اروپا آگهی شده باشد و تایید شود که فردی مناسب برای آن عنوان شغلی در ایتالیا و هیچ کدام از کشورهای اتحادیه اروپا یافت نشده است.

در چنین شرایطی، کارفرما می تواند از بین متقاضیان کار در ایتالیا در خارج اتحادیه اروپا که با ارسال رزومه، شایستگی خود را اثبات نموده اند، برای کار در ایتالیا و در موقعیت شغلی مورد نظر انتخاب کند. توجه داشته باشید که اخذ یک قرارداد کاری که در آن شرایط کار، مدت زمان کار، نوع کار و ساعات کاری، به علاوه میزان حقوق ذکر شده باشد، جهت دریافت ویزای کار ایتالیا الزامی است.

خدمات وکلای موسسه اصطهباناتی در زمینه مهاجرت کاری به ایتالیا

موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی با سال ها تجربه در امور مهاجرت به ایتالیا و داشتن هزاران پرونده موفق در این زمینه، می تواند شما را در مسیر مهاجرت به ایتالیا از طریق کار یاری کند و اقامت کاری ایتالیا را برای شما به طور تضمینی به دست اورد. کارشناسان و وکلای مجرب ما قادر خواهند بود با بررسی شرایط شما، بهترین موقعیت های شغلی در ایتالیا را به شما پیشنهاد دهند.

البته با توجه به نرخ بالای بیکاری در ایتالیا، توصیه کارشناسان موسسه اصطهباناتی به متقاضیان کار در ایتالیا و اخذ اقامت ایتالیا از طریق کار آن است که سایر کشورها مانند آلمان و یا اتریش که دارای نرخ پایین بیکاری و فرصت های شغلی فراوان هستند را انتخاب نمایند. وکلا و کارشناسان موسسه اصطهباناتی از طریق ارتباط با وکلای سایر کشورهای اروپایی و اطلاع از جدیدترین قوانین کار در اروپا، قادر می باشند بهترین گزینه ها را به شما معرفی کنند.

قوانین کار و ساعات کاری در کشور ایتالیا

طبق آمار Statista ، ایتالیایی ها به طور متوسط 36 ساعت در هفته کار می کنند و حداکثر کار قانونی در هفته 40 ساعت به اضافه 8 ساعت اضافه کاری تعیین شده است. از آنجایی که شرایط بسیار ساختار یافته است، معمولاً افراد شاغل از دوشنبه تا جمعه از ساعت 8-9 صبح تا 1 بعد از ظهر کار می کنند، یک استراحت دو ساعته برای ناهار خواهند داشت و سپس از 3 بعد از ظهر تا 6/7 بعد از ظهر مجدد به کار مشغول می شوند. همه کارکنان در ایتالیا حداقل چهار هفته مرخصی سالانه با حقوق و همچنین 12 روز تعطیل رسمی دارند.

مهاجرت به ایتالیا از طریق کار

مهاجرت به ایتالیا از طریق کار

شرایط اخذ ویزای کار ایتالیا

متقاضیان کار در ایتالیا که شهروند کشوری در خارج از اتحادیه اروپا هستند، برای مهاجرت به ایتالیا از طریق کار و اقامت در این کشور برای بیش از 90 روز، باید ویزای کار و مجوز اقامت کاری دریافت نمایند. شرایط اخذ ویزای کار ایتالیا ممکن است با توجه به نوع کار، مدت اعتبار قرار داد کاری و همچنین نوع کار، متفاوت باشد؛ اما مهم ترین شرط آن که برای همه یکسان است، اخذ جاب آفر یا پیشنهاد شغلی از یک کارفرما در ایتالیا می باشد. در حالت کلی، برخی از مهم ترین شرایط جهت اخذ ویزای کاری کشور ایتالیا عبارت اند از:

  • داشتن پاسپورت معتبر
  • عدم سوء پیشینه
  • داشتن سابقه کاری مرتبط
  • ارائه نامه کارفرما و قرارداد کاری
  • ارائه مدرک زبان
  • اثبات تمکن مالی
  • اثبات محل اقامت در ایتالیا
  • دریافت بیمه درمانی در ایتالیا
  • داشتن سلامت کامل
  • پرداخت هزینه ویزا (11600 یورو)

شرایط اخذ ویزای همراه از طریق کار در ایتالیا

دارندگان ویزای کار و مجوز اقامت کاری ایتالیا می توانند با داشتن شرایط، برای همسر و فرزندان زیر 18 سال خود نیز درخواست ویزا دهند. در برخی شرایط خاص، امکان اخذ ویزای همراه برای والدین بالای 65 سال نیز وجود دارد. توجه داشته باشید کارگران فصلی که ویزای کاری کوتاه مدت جهت کار در ایتالیا دریافت کرده اند و بیش از یک سال در ایتالیا اقامت ندارند، امکان اخذ ویزای همراه برای اعضای خانواده خود را نخواهند داشت.

مهم ترین مدارک لازم جهت اخذ ویزای همراه در ایتالیا عبارت اند از:

  • پاسپورت معتبر
  • مدارک اثبات اقامت کاری متقاضی اصلی مانند قرارداد و گواهی اشتغال
  • سند ازدواج و مدارک تولد فرزندان
  • مدارک اثبات عدم سوء پیشینه
  • مدارک اثبات تمکن مالی متقاضی اصلی
  • مدارک پرداخت هزینه ویزامدارک اثبات سلامت جسمانی
  • مدارک اثبات محل اقامت در ایتالیا

مدارک لازم جهت دریافت ویزای کار ایتالیا

مدارک لازم برای ویزای کار ایتالیا می تواند با توجه به شرایط متقاضیان کار در ایتالیا، نوع کار و مدت اقامت آنها در ایتالیا متفاوت باشد. پس توصیه می شود حتما مدارک لازم را از وبسایت اداره مهاجرت ایتالیا دریافت کنید. شما می توانید در صورت تمایل به مهاجرت به ایتالیا از طریق کار، جهت بررسی دقیق مدارک و اطمینان از تکمیل بودن آنها، با کارشناسان و وکلای موسسه اصطهباناتی در ارتباط باشید و مشاوره دریافت نمایید.

در حالت کلی، برخی از مهم ترین مدارک لازم جهت اخذ ویزای کار ایتالیا که ارائه آن برای همه متقاضیان کار در ایتالیا لازم است عبارت اند از:

  • پاسپورت معتبر
  • عکس با فرمت پاسپورت
  • فرم تکمیل شده درخواست ویزا
  • مدارک شناسایی
  • رزومه و سوابق کاری
  • نامه دریافت جاب آفر از سوی کارفرما
  • قرارداد کاری با کارفرما که حتما امضا شده باشد
  • مدارک تحصیلی
  • مدارک اثبات تمکن مالی
  • مدارک اثبات محل اقامت در ایتالیا
  • مدارک اثبات عدم سوء پیشینه
  • گواهی سلامت
  • پرداخت هزینه ویزا

میزان حقوق و درآمد در ایتالیا

میزان درآمد در ایتالیا می تواند بر اساس معیارهای مختلفی مانند حیطه کاری، تجربه و سابقه کار، میزان تحصیلات، جنسیت و حتی شهری که جهت کار در ایتالیا انتخاب نموده اید متفاوت باشد. در سال 2022، متوسط حقوق در ایتالیا به طور ناخالص 28500 یورو در ماه بوده است که پس از پرداخت مالیات، تقریباً 1624 یورو به طور خالص است. بالاترین میانگین حقوق در ایتالیا مطعلق به کارمندان و افراد شاغل در بخش های مالی و بانکی است اما اختلاف زیادی در دستمزدهای زنان و مردان در این زمینه وجود دارد.

میزان درآمد در ایتالیا بر اساس تحصیلات

همه ما می دانیم که تحصیلات بالا، برابر با حقوق بیشتر است. اما یک مدرک تحصیلی چقدر می تواند به درآمد شما اضافه کند؟ بررسی های انجام شده نشان می دهند که کارگران دارای مدرک یا دیپلم در ایتالیا، به طور متوسط 17 درصد بیشتر از همتایان خود که فقط به سطح دبیرستان رسیده اند، درآمد دارند. به همین ترتیب، کارمندانی که مدرک لیسانس گرفته اند حدود 24 درصد بیشتر از کسانی که فقط موفق به دریافت دیپلم شده اند، درآمد دارند. در ایتالیا، به افراد با تحصیلات عالی که مدرک کارشناسی ارشد را دریافت کرده اند، حقوقی 29 درصد بیشتر از افراد دارای مدرک لیسانس تعلق می گیرد. در نهایت، دارندگان مدرک دکتری در حین انجام همان کار، به طور متوسط 23 درصد بیشتر از دارندگان مدرک کارشناسی ارشد درآمد دارند.

میزان درآمد در ایتالیا بر اساس سابقه کار

سطح تجربه و میزان سابقه کار، مهمترین عامل در تعیین حقوق و درآمد در ایتالیا است. طبیعتاً هر چه سابقه کار بیشتر باشد، دستمزد بالاتر می رود. به طور کلی، کارمندانی که بین دو تا پنج سال سابقه کار دارند، به طور متوسط 32 درصد بیشتر از تازه ‌کاران و جوانان در تمام صنایع و رشته‌ها در ایتالیا درآمد دارند. به علاوه، افراد حرفه ای با تجربه بیش از پنج سال، به طور متوسط 36٪ بیشتر از افراد با تجربه کاری پنج سال یا کمتر درآمد دارند. با رسیدن سابقه کار و تجربه کاری به مرز 15 سال، میزان درآمد و حقوق به طور چشمگیری بالا می رود.

میزان درآمد در ایتالیا بر اساس جنسیت

اگرچه جنسیت نباید بر میزان دستمزد تأثیری داشته باشد، اما در واقعیت این چنین نیست. کارمندان مرد در ایتالیا 6 درصد بیشتر از همتایان زن خود در تمام بخش ها درآمد دارند. متوسط درآمد مردان در ایتالیا، 3,740 یورو در ماه و متوسط درآمد زنان در ایتالیا، 6 درصد کمتر از مردان و حدود 3,540 یورو در ماه است. البته باید بدانید که در برخی از مشاغل مانند بخش های مربوط به پزشکی و سلامت، فروش و بازاریابی و همچنین خدمات فیتنس و ورزش، درآمد زنان می تواند بیش تر از مردان باشد.

میزان درآمد در شهرهای مختلف ایتالیا

جالب است بدانید که میزان حقوق و درآمد در شمال ایتالیا بیشتر از جنوب این کشور است.

  • میانگین حقوق در شمال ایتالیا: 30276 یورو
  • میانگین حقوق در مرکز ایتالیا: 29075 یورو
  • میانگین حقوق در جنوب ایتالیا و جزایر این کشور: 26,473 یورو

با توجه به آنچه گفته شد، انتخاب شهرهای مختلف جهت مهاجرت به ایتالیا از طریق کار می تواند در میزان درآمد متقاضیان تاثیر داشته باشد. در جدول زیر، متوسط درآمد و حقوق در شهرهای مختلف ایتالیا برای شما آورده شده است.

شهرمتوسط درآمد در سال
میلان35,497 یورو
بولزانو33,602 یورو
تریست33,513 یورو
جنوا32,493 یورو
بولونیا32,242 یورو
رم32,224 یورو
پارما31,871 یورو
مونزا بریانزا31,625 یورو
وارس31,586 یورو
پیاچنزا31,446 یورو

مشاغل مورد نیاز در کشور ایتالیا

اگر قصد مهاجرت کاری به ایتالیا و اخذ اقامت کاری ایتالیا را دارید اما نگران آینده شغلی خود هستید. بهتر است ابتدا مشاغل مورد نیاز در ایتالیا را که معمولا هر ساله در لیستی به نام Shortage List منتشر می شود. بررسی نمایید اطمینان حاصل کنید که پس از درخواست، جذب بازار کار ایتالیا خواهید شد. متقاضیان مهاجرت به ایتالیا برای کار می توانند کلیه مراحل کاریابی و اخذ جاب آفر ایتالیا را به طور تضمینی به کارشناسان و وکلای برجسته ما در گروه اصطهباناتی بسپارند. کارشناسان ما تا ورود شما به ایتالیا، شما را همراهی خواهند کرد.

طبق فهرست منتشر شده در وبسایت Linkdin، مشاغلی که در سال 2022 با کمبود نیروی کار ماهر در ایتالیا مواجه بوده اند و در طی 5 سال گذشته نسبت به سایر مشاغل رشد بیشتری داشته اند به شرح زیر می باشند:

  • مهندس روباتیک
  • پزشک
  • طراح وب
  • مهندس کامیپوتر و IT
  • مهندس داده
  • مشاغل حوزه مدیریت
  • مشاغل مربوط به تدریس زبان و ریاضیات
  • حسابدار
  • بانکدار
  • مشاور تجاری
  • مدیر فروش
  • مدیر عملیات
  • مهندس معمار
  • مهندس فرآیند

نحوه کاریابی در کشور ایتالیا

معمولا فهرستی از مشاغل مورد نیاز در ایتالیا در وبسایت موسسات کاریابی این کشور موجود است و مدام به روز رسانی می شود. علاقه مندان به مهاجرت به ایتالیا از طریق کار می توانند پروسه کاریابی در ایتالیا را به کارشناسان و وکلای مجرب موسسه اصطهباناتی بسپارند. کارشناسان ما ابتدا شرایط متقاضی را بررسی می کنند و سپس متناسب با شرایط وی، بهترین موقعیت شغلی را با درآمد مناسب در ایتالیا می یابند.

به طور کلی، مراحل مهاجرت به ایتالیا از طریق کار و پروسه کاریابی در این کشور شامل موارد زیر است:

  • یافتن موقعیت شغلی مناسب در ایتالیا (از طریق موسسات کاریابی در ایتالیا و یا از طریق مشاوره با موسسه اصطهباناتی)
  • برقراری ارتباط با کارفرما در ایتالیا و ارسال رزومه کاری
  • اخذ جاب آفر و دریافت قرارداد کاری
  • درخواست برای اخذ ویزای کاردر ایتالیا
  • ورود به کشور ایتالیا و امضای قرار داد کاری
  • دریافت اقامت کاری ایتالیا از طریق ثبت نام در اداره پلیس محلی

آشنایی با موسسات کاریابی در کشور ایتالیا

برخی از موسسات کاریابی محبوب در ایتالیا و روش ارتباط با آنها در جدول زیر برای شما اورده شده است. با مراجعه به این لیست از آژانس های کاریابی برتر در ایتالیا، می توانید فرصت های شغلی و همچنین استعدادهای برتر را به راحتی پیدا کنید.

شما می توانید به عنوان یک جوینده کار، از این آژانس های کاریابی برای جستجو و درخواست شغل، آپلود رزومه خود و آماده شدن برای مطابقت با یک کارفرما در ایتالیا استفاده کنید. موسسه اصطهباناتی نیز آماده ارائه هرگونه خدمات کاریابی در ایتالیا به هم میهنان گرامی در ایران است.

موسسه کاریابی در ایتالیاآدرس وبسایتآدرس ایمیل
موسسه Adamihttps://www.adamiassociati.comcustomerservice@adamiassociati.com
موسسه Adeccohttps://www.adecco.it
موسسه Manpowerhttps://www.manpower.itfrancesco.lotti@manpower.it
موسسه GIhttps://www.gigroup.it
موسسه Ali S.p.Ahttp://www.alispa.itinfo@alispa.it
موسسه Michael Pagehttps://www.michaelpage.itcomunicazione@michaelpage.it
موسسه Hayshttps://www.hays.it/
موسسه Randstadhttps://www.randstad.it/
موسسه ETJCAhttps://www.etjca.it/
موسسه نیروی انسانی NGAhttps://www.ngahr.com/
موسسه Eurointerimhttps://www.eurointerim.it/
موسسه خدماتی Kellyhttps://www.kellyservices.it/marketing@kellyservices.it

بازار کار در کشور ایتالیا برای مهاجرت

بازار کار در ایتالیا در مناطق مختلف بسیار متفاوت است. فعالیت صنعتی بیشتر در شمال ایتالیا متمرکز است، در حالی که مردم مناطق جنوبی این کشور عمدتاً در کشاورزی و گردشگری فعالیت می کنند. پس از همه گیری کرونا و سپس از زمان آغاز جنگ در اوکراین، اقتصاد ایتالیا به دلیل چشم‌انداز نامشخص و بحران تامین انرژی و مواد خام، نشانه‌هایی از کندی را تجربه کرده است. این امر باعث شده است تا جذب نیرو نیز کاهش یابد.

همانطور که در قسمت های قبلی نیز به آن اشاره شد، ایتالیا دارای نرخ بیکاری بالا است و یافتن شغل در این کشور با سختی ها و چالش های بسیاری همراه می باشد. البته در برخی مشاغل، شانس یافتن کار بالا است اما همچنان توصیه می شود سایر کشورهای اروپا را برای مهاجرت کاری انتخاب نمایید.

سخن پایانی

در این مقاله شرایط مهاجرت به ایتالیا از طریق کار در این کشور مورد بررسی قرار گرفت.

امیدواریم اطلاعات ارائه شده در این مقاله برای شما مخاطب عزیز مفید بوده باشد. متقاضیان مهاجرت کاری به ایتالیا می توانند با اخذ یک پیشنهاد شغلی از یک کارفرما در ایتالیا، ویزا و مجوز اقامت کاری در ایتالیا را دریافت نمایند. البته با توجه به ایده آل نبودن شرایط کار در ایتالیا در مقایسه با بسیاری دیگر از کشورهای اروپایی، توصیه بهترین وکیل مهاجرت به ایتالیا، موسسه اصطهباناتی آن است که سایر کشورها را برای مهاجرت کاری انتخاب نمایید.

سوالات متداول در مورد مهاجرت کاری به ایتالیا

1- آیا امکان کار در ایتالیا به زبان انگلیسی وجود دارد؟

بله. مشاغل مرتبط با آموزش و گردشگری معمولا به زبان انگلیسی هستند.

2- دانشجویان دانشگاه های ایتالیا چگونه می توانند پس از فارغ التحصیلی در این کشور کار کنند؟

فارغ التحصیلان در ایتالیا یک سال فرصت دارند تا به دنبال کار باشد. در صورت اخذ یک پیشنهاد شغلی و عقد قرارداد کاری، امکان تبدیل ویزای تحصیلی به ویزای کاری و دریافت اقامت ایتالیا برای آنها وجود دارد.

3- آیا ویزای کار در ایتالیا به تمدید نیاز دارد؟

بله. معمولا اعتبار این ویزا 1 سال و تا 5 سال می تواند تمدید شود.

4- آیا درخواست ویزای کار ایتالیا زمان خاصی دارد؟

بله. درخواست های ویزای کار در ایتالیا، تنها یک یا دوبار در سال و یا حتی هر دوسال پذیرش می شوند. به علاوه، برای اعطای مجوز کار در این کشور، سهمیه خاصی با نام Decreto Flussi تعیین شده است.

5- آیا با ویزای توریستی میتوان در ایتالیا کار کرد؟

خیر. شما باید حتما ویزای کاری دریافت نمایید.

6- بازار کار داروسازی در ایتالیا چگونه است؟

مشاغل مربوط به حوزه پزشکی مانند پزشکی، دندانپزشکی، پرستاری و داروسازی معمولا در لیست مشاغل مورد نیاز ایتالیا هستند. داروسازان می توانند درآمد خوبی در ایتالیا به دست آورند.

5/5 - (1 امتیاز)

41 دیدگاه برای “مهاجرت کاری به ایتالیا + جدیدترین شرایط کار در ایتالیا

  1. محمد گفت:

    سلام،بنده چهل ساله بیست سال سابقه ی مکانیکی دارای دیپلم و زبان b1 ایتالیایی هستم و حدود یک میلیارد سرمایه آیا امکان پیدا کردن کار برای بنده وجود دارد ؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام روزتون بخیر
      جهت کاریابی در ایتالیا شما می توانید از طریق دفاتر کاریابی اقدام نمایید.

  2. Padideh koltapeh گفت:

    سلام ، من به مدت ٢ سال در ايتاليا مشغول تحصيل هستم ، هنوز فارغ التحصيل نشدم اما موقيت كارى پيدا كردم. ميخواستم بپرسم اگر ويزاى دانشجويي رو به ويزاى كار تبديل كنم باز هم ميتونم در كنار كارم ادامه تحصيل بدم؟

    ممنون ميشم اگه راهنمايي كنيد.

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام روزتون بخیر
      بله، کنار کار به تحصیل نیز می توانید مشغول شوید.

  3. جواد اقبالی گفت:

    با عرض ادب
    بنده 28 سالمه. کارشناسی ارشد پرستاری سالمندی با معدل 19 می باشم . با تو جه به اینکه جمعیت در ایتالیا و بعضی دیگر از کشورهای اروپایی به سمت سالمندی در حال حرکت است” آیا می توان جهت ویزای کاری اقدام کرد؟
    با تشکر

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام روزتون بخیر
      برای اخذ ویزای کاری باید یک جاب آفر و یا قرارداد کاری ارائه دهید.

  4. حمیدرضا گفت:

    سلام بنده از یک شرکت واقع در ایتالیا درخواست نیروی کاری دارم و اینکه اقامت 6 ماهه سوئد را هم دارم آیا میشه با همین کارت اقامت که دارم به ایتالیا برم بدون اینکه دعوت نامه بفرستن؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام روزتون بخیر
      کشور سوئد و ایتالیا عضو اتحادیه اروپا هستند و با داشتن اقامت هر یک از این کشور ها می توانید بدون نیاز به ویزا به کشور دیگر سفر نمایید.

  5. رضا ملکی گفت:

    سلام
    رضا هستم 34 ساله – ارشد معماری – سابقه 9 سال کار و بیمه مرتبط با شرکت آلمانی در ایران . وضعیت زبان: در روند آزمون آیلتس .
    1- برای شرایط کار و تحصیلی در مقطع phd رشته معماری کشور ایتالیا چطور میشه اقدام کرد.
    2- شرایط کار برای کشور آلمان و یا اتریش چطور هست در رشته ساختمان . ( سابقه ورود به آلمان در دو سالی متوالی را داشته ام)

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام روزتون بخیر
      شرایط شما برای اخذ ویزای جاب سیکر آلمان مناسب است. برای امکان اخذ ویزای تحصیلی ایتالیا باید رزومه علمی شما به طور دقیق بررسی شود. لطفا مدارک خود را از طریق واتس اپ برای ما ارسال نمایید.

  6. Alireza گفت:

    سلام خسته نباشید من نجات غریق درجه 1 هستم 10 سال سابقه کار دارم آیا میتوانم برای ویزا کار ایتالیا اقدام کنم ممنون میشم راهنمایی کنید

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام روزتون بخیر
      برای اخذ ویزای کاری ایتالیا باید یک قرارداد کاری و یا آفر کاری ارائه دهید.

  7. سعید طرفی گفت:

    باسلام
    بنده ٤٧ سالمه متاهل و داراي اولاد هستم قصد ازدواج مجدد با يك خانم مطلقه ايتاليايي كه تمكن مالي هم دارد را دارم كه ايشون بصورت توريست داره وارد ايران ميشه كه مراسم عقد رسمي وازدواج راانجام بدیم بعد ازدواج چه اقداماتی را برای گرفتن ویزاء و ورود به کشور ایتالیا باید انجام بدم ممنون میشم راهنمایی کنیدمتشکرم

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام روزتون بخیر
      باید مدارک و اسناد ازدواج خود را به سفارت برای اخذ ویزا ارائه دهید.

  8. سهیلا قجاوند گفت:

    سلام . من ۳۶ ساله و مجرد هستم . مدرک لیسانس مدیریت از دانشگاه ازاد قزوین و مدرک ارشد روانشناسی بالینی از ازاد قزوین دارم و حدود ۹ سال سابقه ای بیمه ای در فروش در شرکت های معتبر دارم . و در زمینه ای روانشناسی هم بصورت داوطلبانه با موسسه خیریه ای در تهران کار کردم و همین طور بصورت کارآموز در زمینه ای روانشناسی کار کردم. مدرک زبان ایلتس ۵/۵ آکادمیک دارم . میخواستم بدونم امکان گرفتن ویزای کاری برای ایتالیا و یا سایر کشورهای اروپایی مانند سوءد و المان رو دارم یا خیر ؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام روزتون بخیر
      برای کار در ایتالیا یا اکثر کشور های اروپایی باید یک آفر کاری یا قرار داد کاری ارائه دهید.

  9. فاطمه مهدی زاده گفت:

    سلام بنده ۲۵ سالمه.خودم و همسرم هردو لیسانس مهندسی مکانیک از دانشگاه دولتی داریم با معدل 15.خودم سابقه کار تقریبا دو ساله و همسرم بدون سابقه کار مرتبط در زمینه بورس و فارکس فعالیت دارن.پیشنهاد شما ویزای کار یا تحصیله.در ضمن حداکثر نقدینگی فعلی من پانصد میلیون تومنه و خودم ایلتس ۷ و همسرم ۶.۵ دارن

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام وقتتون بخیر
      در صورتیکه بتوانی تسلط به زبان آلمانی پیدا کنید، می توانید برای ویزای جست و جوی آلمان اقدام نمایید.

  10. بهناز گفت:

    سلام من با مدرک کارشناسی مترجمی زبان انگلیسی دارم زبان ایتالیایی هم کنارش یاد میگیرم. شرایطی شغلی ک بشه بتونم ویزای کار ایتالیا رو داشته باشم هست؟ب عنوان مترجم دبیر یا حتی تورلیدر چون به زبان ترکی هم مسلط هستم

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام وروزتون بخیر
      برای دریافت ویزای کاری ایتالیا باید یک جاب آفر ارائه دهید.

  11. مریم گفت:

    سلام . چگونه میتوانم به شرکت های مد و لباس کارهایم را ارسال کنم؟ و آیا با این کار شانسی برای پذیرش شغلی در ایتالیا خواهم داشت؟
    در حال حاضر دانشجوی کارشناسی رشته ی طراحی لباس هستم .

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام وقتتون بخیر
      شما می توانید با کارفرما ارتباط مستقیم پیدا کرده و برای ایمیلشان ارسال نمایید.

  12. رضوان طهوری گفت:

    ممنون از مطالبتون .
    بنده دانشجوی دکتری رشته اپتیک کوانتومی هستم.
    شانسی برای دریافت ویزای کاری در ایتالیا دارم ؟!

    1. مشاور مهاجرت کاری گفت:

      سلام
      چنانچه پیشنهاد شغلی داشته باشید، بله حتما شانس دارید.

    2. پریا گفت:

      سلام من ۲۶ساله هستم.فوق لیسانس شیمی تجزیه باسه سال سابقه کار مرتبط.مدرک تافل دارم و b1آلمانی.سرمایه من ۶۰ میلیونه …آیا بااین مبلغ در صورت داشتن جاب آفر از یه کارفرما میتونم هزینه های مربوطه رو بپردازم؟

      1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

        سلام روزتون بخیر
        در صورتیکه جاب آفر داشته باشید، می توانید اقدام نمایید.

  13. سعید جعفری گفت:

    باسلام
    بنده ۳۲ساله در کشور ایتالیا توریستی اومدام میشود راهی برا ی اجازه اقامت یا…. باشد. لطفا راهنمایی کنید ممنون

    1. مشاور تحصیلی و مهاجرت گفت:

      سلام
      بهترین اه برای شما، پیدا کردن کار است، در صورتی که بتوانید از یک کارفرامی ایتالیایی دعوتنامه کاری دریافت نمایید، ویزای کار نیز برای شما صادر خواهد شد و می توانید به راحتی اقامت داشته باشید.

  14. سیروس احمدی گفت:

    مهندسی شیمی دارم ازاد معدل ۱۳ دو مقاله isi و ایلتس ۶.۵۰ محدودیت مالی ندارم ….ایا شرایط ارشد مهندسی شیمی با هر گرایشی در ایتالیا را دارم ؟؟؟ لطفا راهنمایی کنید

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      با سلام
      با توجه به مقالات آی اس آی شما قابل اقدام است.

  15. صالح گفت:

    با عرض سلام و ادب؛
    بنده ميخواستم اطلاعاتي در مورد ادامه تحصيل در مقطع دكتري در رشته مديريت ورزشي توي دانشگاه هاي متوسط به بالاي ايتاليا بصورت بورس بدونم. ممنون

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      با عرض سلام
      این بحث طویل در این مقال نگنجد.
      لطفا با شماره تماس های موسسه تماس بگیرید.(مشاوره های عمومی رایگان است.)

  16. ساناز مرادی گفت:

    سلام خسته نباشید.من آرایشگر هستم.8 ساله دارم کار میکنم.آیا میتونم از طریق مهاجرت کاری اقامت یک کشور اروپایی رو به دست بیارم؟

    1. مشاور مهاجرت کاری گفت:

      با سلام
      بله
      (از همه ی دوستان تقاضا میشود اطلاعات بیشتری از خود مخصوصا وضعیت زبان ها و تمکن مالی و این گونه مسائل مربوط به مهاجرت را اعلام کنند.)

  17. محمد ش گفت:

    سلام من 42 ساله و متاهلم.تخصص من ساخت سازه های فلزی است و حدود 14 سال سابقه کار در این زمینه را دارم.به نرم افزار تکلا استراکچر تسلط دارم و همچنین به سایر نرم افزار های مربوط به سازه فلزی اشراف دارم.سابقه همکاری با شرکتهای پیمانکاری بزرگ را دارم.آیا با این شرایط می توان در اروپا کار پیدا کرد؟

    1. مشاور مهاجرت کاری گفت:

      با سلام
      بله
      (درصورتی که استطاعت مالی تامین خود برای گرفتن اقامت کاری را داشته باشید و یا مکاتبات خود را با کارفرمایان کشور مقصد انجام داده باشید , سپس اقدام به گرفتن ویزا کنید و موفق به گرفتن اقامت کاری شوید.)
      واقعا این سوال خیلی نقاط مبهم دارد.

  18. محمدمسعودیفرد گفت:

    سلام.بنده طلاساز هستم.ومدرک دارم .میشه کاری کرد؟؟که بتونم تو المان یا ایتالیا یا هر کشور دیگه ای که نیاز به نیروی انسانی داشته باشه یا نیاز به کاریدی باشه.برم

    1. مشاور مهاجرت کاری گفت:

      با سلام
      خیر با توجه به رشته کاری بهتر است برای کشورهای دیگر یا روش های اقدام فرمایید.

  19. وحید گفت:

    سلام
    دارای لیسانس فیزیک از دانشگاه آزاد / دارای مدرک فنی تعمیرات موبایل از فنی و حرفه ای
    دارای 2 سال سابقه بیمه
    دارای تجربه کاری در زمینه ( تشریفات مجالس / موسیقی / کافی شاپ / عکاسی / بستنی بندی سنتی ) تماما به صورت حرف ای
    نظر شما در زمینه مهاجرت کاری به کشور ایتالیا / آلمان / هلند چیست ؟
    ممنون

    1. وحید گفت:

      ببخشید یادم رفت 27 ساله و مجرد هستم

    2. مشاور مهاجرت کاری گفت:

      با سلام
      فعلاً اخذ ویزای کاری کشورهای آلمان و هلند مستلزم داشتن پیشنهاد شغلی است ولی می توانید برای برای اخذ ویزای کار آلمان اقدام فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *