تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در اوکراین

کشور اوکراین از مشهورترین مقاصد برای دانشجویان پزشکی بین الملل، کسانی که به دنبال تحصیل پزشکی در این کشور هستند در سراسر جهان می باشد. در پاسخ به در خواست دانشجویان بین المللی باید گفت که بسیاری از دانشگاه های پزشکی بلژیک برنامه های پزشکی مانند: پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی را به زبان انگلیسی در اختیار افراد می دهند. موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی در دفاتر تهران، شیراز و اصفهان از موسسات اعزام دانشجو راه ورود و تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در اوکراین را برای شما فراهم آورده است.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

شرایط اعزام دانشجو و تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در اوکراین

در سال های اخیر دانشگاه های اوکراین در میان دانشجویان کشور های آسیایی هند، پاکستان، بنگلادش، آفریقا نیجریه، مرو، تونس، الجزایر، منگو، گینه، خاورمیانه عربستان صعودی، لبنان، کویت، یمن، عراق و ایران بسیار مشهورند و از محبوبیت خاصی برخوردارند. البته شایان ذکر است بعد از عدم تایید دانشگاه های پزشکی اوکراین از نظر وزارت بهداشت بیشتر درخواست ها به سمت تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در بلاروس، روسیه، هندوستان و تحصیل پزشکی در ایتالیا، آلمان و غیره معطوف شد.

بسیاری از دانشگاه های پزشکی اوکراین از نظر بین المللی شناخته شده اند، اخیراً دانشگاه پزشکی کارازین اوکراین مورد تایید وزارت بهداشت واقع شده است و برنامه های آموزشی با کیفیت مناسبی را در اختیار افراد قرار می دهد. هزینه و شهریه فوق العاده ارزان تحصیل پزشکی در این دانشگاه سبب شده، اخیراً تقاضا برای تحصیل در این کشور افزایش داشته باشد.

مدرک ارائه شده به دانشجویان در اغلب کشور های آسیایی، آفریقایی و WHO (سازمان سلامت جهانی) شناخته شده می باشد. برای مثال، جهت فعالیت در هند به عنوان یک پزشک و یا فارغ التحصیل دکترای پزشکی از اوکراین، افراد می بایست گواهی قبولی در آزمون را در اختیار سازمان MCI (شورای پزشکی هند) قرار دهند. بنابراین همراه با ثبت نام در MCI، پزشکان اوکراینی بیش از کسانی که از هند فارغ التحصیل شده اند مورد قدردانی قرار می گیرند. این حقیقت در رابطه با کشور های در حال توسعه نیز صدق می کند.

مدارک پزشکی اوکراین به صورت خودکار در سراسر کشورهای اروپایی طبق موافقت نامه پروسه بولونیا مورد تایید هستند. پس از تکمیل دوره های پزشکی، به دانشجویان کارشناسی ارشد فرصت ادامه دوره های تخصصی بالینی ( تخصص ) و تحقیق بر روی پروژه ها طی 3-6 سال جهت اخذ مدرک پزشکی، دندانسازی، داروسازی یا دکترای تخصص تحت نظارت و راهنمایی اساتید مجرب داده می شود.

مزایای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در اوکراین

بسیاری از دانشگاه های اوکراین، دانشجویان بین المللی را به چند دلیل که در زیر ذکر شده است به خود جذب کرده اند این دلایل عبارتند از:

  • فرایند درخواست ساده و اخذ پذیرش راحت از دانشگاه های پزشکی اوکراین
  • امکان تحصیل به زبان انگلیسی یا فرانسوی و بعضاً امکان تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در اوکراین بدون مدرک زبان وجود دارد.
  • شهریه و هزینه زندگی دانشجویی پایین در اوکراین
  • وجود فرهنگ غنی، پیشرفت زندگی دانشجویی و حس شیرین زندگی
  • ارائه برنامه های آموزشی با کیفیت بسیار عالی
  • شرایط راحت اخذ ویزای تحصیلی اوکراین از سفارت این کشور

مزایای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در اوکراین

بسیاری از دانشگاه های پزشکی اوکراین، برنامه هایی به زبان انگلیسی، اوکراینی و روسی در اختیار افراد قرار می دهند. دانشجویان بین المللی که قصد تحصیل به زبان اوکراینی یا روسی را دارند در وهله اول می بایست به مدت یک سال در کلاس های روسی شرکت کنند. بسیاری از دانشجویان بین المللی به دلیل امکان تحصیل به زبان انگلیسی در گرایش های (پزشکی عمومی، دندانپزشکی، داروسازی) جذب این دانشگاه ها می شوند، ناگفته نماند که بیش از 20 دانشگاه پزشکی در اوکراین وجود دارد.

هزینه و شهریه دانشگاه های پزشکی اوکراین

شهریه دانشگاه های جهت تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در اوکراین نسبت به دیگر دانشگاه ها متفاوت می باشد، برای مثال

  • مبلغ شهریه برای گرایش پزشکی به زبان انگلیسی در اوکراین 3500 تا 5000 دلار و گرایش پزشکی به زبان اوکراینی یا روسی 2500 تا 3500 دلار می باشد
  • مبلغ شهریه برای گرایش دندانپزشکی به زبان انگلیسی 3600 تا 5000 دلار و گرایش دندانپزشکی به زبان اوکراینی یا روسی 2500 تا 3400 دلار می باشد
  • مبلغ شهریه برای گرایش داروسازی اوکراین به زبان انگلیسی 2800 تا 3500 دلار و گرایش داروسازی به زبان اوکراینی یا روسی 2300 تا 3000 دلار می باشد.

اخیراً اعتبار مدرک دانشگاه پزشکی کارازین اوکراین خارکف مورد تایید وزارت بهداشت واقع شده است، هزینه بسیار کم تحصیل در این دانشگاه از جمله مواردی است که مورد تقاضای دانشجویان واقع شده است. امید است که این مطلب توانسته باشد به سوالات شما پیرامون تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در اوکراین پاسخ گفته باشد، چنانچه شخص قصد برگشت به ایران را نداشته باشد، تحصیل در اوکراین می تواند گزینه خوبی باشد ولی اگر به هر دلیلی ممکن است روزی تصمیم به برگشت به ایران را داشته باشید، بهتر از ریسک نکنید و اخذ پذیرش پزشکی از دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت را داشته باشید.

شرایط اخذ پذیرش و تحصیل پزشکی در اوکراین

سیستم آموزش آکادمیک در کشور با توجه به استانداردهای بین المللی کشورهای توسعه یافته به روز می شود. دانشگاه پزشکی دولتی اودسا (Odessa State Medical University) و دانشگاه علوم پزشکی لوف (Lviv State Medical University) دو موسسه آموزشی برجسته در کشور هستند. هر دو دانشگاه، برنامه های تحصیلی به زبان های انگلیسی و روسی را در زمینه های پزشکی عمومی، دندانپزشکی و فارماکولوژی ارائه می دهند.

اگر شما به دنبال تحصیل پزشکی در اوکراین هستید، به مکان درستی آمده اید – تحصیلات بین المللی M.D. توسط وزارت آموزش و پرورش اوکراین به رسمیت شناخته شده است و فارغ التحصیلان دوره پیش پزشکی بدون آزمون ورودی در دانشگاه پذیرفته می شوند. اوکراین یکی از مقاصد مطلوب برای دانشجویان مشتاق است که مایل به تحصیل MBBS در خارج از کشور هستند. برخی از مزایای ذکر شده در زیر آمده است:

  • دانشگاه های پزشکی اوکراین توسط سازمان جهانی بهداشت، یونسکو، MCI و شوراهای پزشکی بسیاری از کشورهای دیگر به رسمیت شناخته شده است.
  • زبان آموزشی در اوکراین انگلیسی است، که برای تطبیق دانشجویان بین المللی با محیط زندگی بسیار راحت تر است.
  • هزینه اقامت در مقایسه با کشورهای دیگر مانند ایالات متحده آمریکا، انگلستان بسیار پایین است. جدا از این، سفر دانشجویان در اوکراین بسیار ارزان است. دانشجویان برای سفر در داخل کشور، تخفیف ویژه دریافت می کنند.
  • کالج های پزشکی اوکراین امکانات با کیفیت بالا به دانشجویان ارائه می کنند.
  • دانشجویانی که به تحصیل MBBS در دانشگاه های اوکراین می پردازند، فرصت های مختلفی برای شرکت در برنامه های تبادل بین المللی، کنفرانس ها و دیگر پروژه های علمی در دانشگاه های مختلف بین المللی فراهم می شود تا به اهداف خود در زمینه پزشکی دست یابند.
شرایط اخذ پذیرش و تحصیل پزشکی در اوکراین

شرایط اخذ پذیرش و تحصیل دندانپزشکی در اوکراین

تمام افرادی که دارای گواهی دیپلم دبیرستان هستند، می توانند برای پذیرش و تحصیل دندانپزشکی در اوکراین درخواست دهند. شرایط یا نمره خاصی برای پذیرش در هیچ دوره ای وجود ندارد. شرایط پذیرش در مقطع کارشناسی رشته های پزشکی، پزشکی اطفال، دندانپزشکی، داروسازی و پرستاری برای پذیرش در رشته های فوق، متقاضیان باید دروس زیر را در دبیرستان گذرانده باشند:

  • متقاضیان باید حداقل 50% از نمره کل در فیزیک، شیمی و زیست شناسی را کسب کرده باشند و اگر جز گروه عمومی باشند، زبان انگلیسی را به عنوان یک درس اجباری گذرانده باشند.
  • متقاضیان باید حداقل 40% از نمره کل در فیزیک، شیمی و زیست شناسی را کسب کرده باشند و اگر جز SC/ ST/ OBC باشند، زبان انگلیسی را به عنوان یک درس اجباری گذرانده باشند.
  • حداقل سن مجاز 17 سال می باشد.
  • متقاضیان باید دوره 12 ساله مدرسه را گذرانده باشند.

شرایط لازم برای متقاضیانی که قصد تحصیل در دوره های زبان دارند :

  • گواهی دیپلم دبیرستان
  • پاسپورت بین المللی
  • حداکثر سن مجاز 32 سال

دپارتمان مقدماتی، یک دوره 10 ماهه آموزش زبان اوکرایی و یا روسی را ارائه می دهد. این زبان اصلی آموزش خواهد بود و علاوه بر یادگیری زبان ، به یادگیری دروس اصلی رشته آینده شما نیز کمک خواهد کرد. پس از دوره مقدماتی می توانید رشته مورد نظر خود را به زبان روسی یا انگلیسی انتخاب کنید.

دانشگاه های پزشکی و دندانپزشکی اوکراین مورد تایید وزارت بهداشت

دانشگاه های اوکراین مورد تایید وزارت بهداشت نیستند.

آزمون ورودی پزشکی و دندانپزشکی اوکراین

روند پذیرش برای MBS در اوکراین، متقاضیان ملزم به انجام هر گونه امتحانی برای درخواست پذیرش نیستند. برای پذیرش در دوره های مرتبط با پزشکی، دانشجویان باید موضوع زیر را با موضوعات دیگر در مدرسه مطالعه کنند.

  • دانشجو باید در کل حداقل ۵۰ % در فیزیک، شیمی و زیست شناسی داشته باشد و اگر دانش آموزان از گروه عمومی باشد باید به عنوان یک موضوع اجباری زبان انگلیسی داشته باشد.
  • دانشجو باید در کل حداقل 40٪ در فیزیک، شیمی و زیست شناسی داشته باشد و باید انگلیسی را به عنوان یک موضوع اجباری از دانشجویان از SC / ST / OBC داشته باشد.
  • دانشجو باید در ۳۱ دسامبر سالی که پذیرش در آن صورت گرفته می شود، 17 سال به بالا باشد.
  • دانشجو باید کلاس دوازدهم را در یک مدرسه معمولی به اتمام رسانده باشد.

سوالات متداول پزشکی و دندانپزشکی اوکراین

  1. دانشگاه های پزشکی اوکراین مورد تایید وزارت بهداشت هستند؟
    خیر، در لیست فعلی وزارت بهداشت، دانشگاه های اوکراین مورد تایید نیستند.
  2. محدودیت سنی برای اخذ پذیرش از دانشگاه های پزشکی اوکراین وجود دارد؟
    از جهت پذیرش معمولاً محدودیتی نیست ولی ممکن است در صدور ویزا سفارت سختگیری کند.
  3. بین کشورهای اوکراین، روسیه و بلاروس، بنظرتون کدام بهتر است؟
    سوال کلی هست، هر کدام مزایا و معایبی دارند ولی من حیث مجموع دانشگاه های روسیه با توجه به مورد تایید بودن وزارت بهداشت گزینه بهتری هستند.
  4. تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در اوکراین به چه زبان هایی ارائه می شود؟
    امکان تحصیل به زبان های روسی و انگلیسی در دانشگاه های اوکراین فراهم است.

موسسه حقوقی توسعه گران مهر از موسسات حقوقی مهاجرتی کشور راه ورود و اعزام دانشجو و تحصیل در اوکراین را برای شما فراهم آورده است. جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید با مشاورین موسسه تماس داشته باشید و از مشاوره همکاران ما بهره مند شوید.

1.5/5 - (2 امتیاز)

79 دیدگاه برای “تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در اوکراین

  1. Sahar گفت:

    سلام من مدرک دیپلم تجربی دارم و میخوام توی یه کشور دیگه بدون شرکت در کنکور پزشکی بخونم .مدرکی که مورد قبول خود ایران باشه و از لحاظ شهریه هم زیاد بالا نباشه !موسسه شما میتونه بهم کمک کنه؟از لحاظ مدرک زبان هم مشکلی نیست! کدوم کشور و با چه میزان شهریه رو مناسب میدونید؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام روزتون بخیر
      کشور چین برای تحصیل رشته های پزشکی آزمون ورودی برگزار نمی کند. هزینه تحصیل نیز بسته به دانشگاه انتخابی حداقل 5500 دلار سالیانه است.

  2. حدیث حکیم زاده گفت:

    سلام
    من دیپلم تجربی دارم کنکور دادم و پزشکی قبول نشدم ایا میتونم در رشته پزشکی کانادا تحصیل کنم ؟ مدرک زبان هم دارم

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام روزتون بخیر
      برای تحصیل پزشکی در کانادا نیاز به گذراندن دوره کارشناسی علوم پایه و آزمون ورودی را دارید.

  3. پارسا گفت:

    سلام خسته نباشید، بنده یک سال دندان پزشکی در دانشگاه شیان جئائوتونگ چین خوانده ام . آیا امکانش هست انتقالی بگیرم به اوکراین و دیگه این واحد ها رو پاس نکنم؟ ممنون از وققتون نزدیک ۴۰ واحد مدیکال پاس کردم

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام روزتون بخیر
      در صورتیکه هر دو دانشگاه طرف قرارداد یکدیگر باشید و الزاماتی مانند تسلط زبانی را برآورده نمایید، امکان این اقدام وجود دارد.

  4. محمد گفت:

    با سلام، بدون مدرک زبان میشه رفت دوره پادفک گذروند بعد وارد پزشکی شد؟
    و اینکه بعد از دوره پادفک نیاز هست که ازمون ورودی بدیم؟
    اصلا در کل نیاز به ازمون ورودی برای پزشکی هست؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام و عرض ادب
      بله، شرکت در دوره های پادفک نیازی به ارائه مدرک زبان ندارد. پس از دوره پادفک می بایست در آزمون پایانی این دوره شرکت نمایید. شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر با ما در ارتباط باشید.

  5. سید بهرام گفت:

    سلام
    لطفا در مورد مهندسی هوا فضا و دوره خلبانی و نحوه پذیرش توضیح بفرمایین
    هزینه تحصیل چه مبلغی هستش
    هزینه اقامت رو هم بفرمایین

    امکان مراجعه حضوری به مؤسسه شما در زمانهایی هستش؟؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام روزتون بخیر
      شما می توانید از طریق شماره های ذکر شده در سایت با ما تماس حاصل نمایید و زمان مراجعه حضوری خود را مشخص نمایید.

  6. فاطمه افشار گفت:

    سلام حالا که دانشگاه های اوکراین غیر تایید شدند هیچ راهی برای تایید مدرک نیست؟؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام و احترام
      برای تایید مدارک خود می توانید تخصص خود را در دانشگاه های مورد تایید دریافت نمایید و یا در کشور های مورد تایید شروع به کار نمایید.

  7. Zahra گفت:

    سلام الان چه دانشگاهایی مورد تایید هستن واسه پزشکی

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام و عرض ادب
      متاسفانه امسال هیچ یک از دانشگاه های اوکراین مورد تایید وزارت بهداشت ایران قرار نگرفته اند.

  8. Yasin گفت:

    سلام ممنون از سایت خوبتون !! من مدرککم دیپلم هستش و یک سال از معافیت تحصیلیم مونده!!! آیا با وجود اینکه سربازی نرفتم میتونم پذیرش دانشگاه اوکراین رو بگیرم یا خارج از کشور درس بخونم!؟!؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام روزتون بخیر
      لطفا در نظر داشته باشید دانشگاه های اوکراین مورد تایید وزارت بهداشت ایران نیست. به شما توصیه می کنیم کشور های دیگری را انتخاب نمایید.

  9. Ana گفت:

    سلام وققتون بخیر
    من ارشد بالینی دارم
    دیپلمم انسانی هست
    امکانش هست برای رشته دندانپزشکی ؟ کدوم کشور ؟
    زبانم خوبه

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام روزتون بخیر
      برای تحصیل در اکثر کشور ها شرایط سنی و نوع دیپلم شما حائز اهمیت است. لطفا با کارشناسان ما در ارتباط باشید تا به طور کامل مشاوره لازم را در اختیار شما قرار دهند.

  10. Yasin گفت:

    سلام ممنون از سایت خوبتون !! من مدرککم دیپلم هستش و یک سال از معافیت تحصیلیم مونده!!! آیا با وجود اینکه سربازی نرفتم میتونم پذیرش دانشگاه اوکراین رو بگیرم یا خارج از کشور درس بخونم!؟!؟

    1. مشاور تحصیلی و مهاجرت گفت:

      سلام لطف شماست.
      بله میتوانید درخواست پذیرش بدهید و در صورت پذیرش، با وثیقه ریالی از کشور خارج شوید.
      اما بهتر است این اطلاعات را از سازمان نظام وظیفه به دقت بپرسید. تا برای ورود مجددتان به کشور دچار مانع نشوید.

  11. محمد گفت:

    با سلام
    چه کشورهایی مدرک دانشگاه های اوکراین را در رشته دندان بعد از 5سال عمومی مورد تایید قرار میدهند؟
    و در چه کشورهایی معتبر هستن دانشگاه های بزشکی اوکراین

    1. مشاور تحصیلی و مهاجرت گفت:

      سلام وقت بخیر
      این مورد را باید با مشاورین و کارشناسان امر تحصیل در خارج موسسه مشورت کنید به دلیل اینکه امری تخصصی بوده و شمولیت زیادی را برای کشور های مختلف دارد.
      با ما در تماس باشید.

  12. K گفت:

    سلام. ببخشید برای ورود به دانشگاه های پزشکی اوکراین ازمون ورودی نیست؟ مصاحبه چی؟

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      سلام
      بعضی هاتون آزمون ورودی دارن ولی اصلا آزمون سختی نیست و عملا مانع ورود نیست.

      1. K گفت:

        ممنون. ببخشید اگر به انگلیسی یخوایم بخونیم، بهتره یا زبان خودشون؟ و اینکه به انگلیسی باید در دروه ای قبل از دانشگاه شرکت کنیم؟

        1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

          سلام، وقت بخیر
          اینکه کدام زبان تحصیل را انتخاب کنید به شما بستگی دارد.
          بله، اکثر دانشگاه ها باید یه دوره کالج بگذرانید.

  13. M گفت:

    سلام وقت بخیر. ببخشید اگر دیپلم با شرایطی که نوشتید، داشته باشیم بدون مدرک زبان و ازمون میشه پذیرش گرفت؟!(هر دانشگاهی حتی اگه مورد تایید اینجا نباشه)
    و اینکه میشه لطفا بگید حدودا خرج دانشگاه و … چقدر هست برای هر سال؟
    ممنون از پاسخگویی شما

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      سلام
      بله میشه مشکلی نداره، شهریه حدودا سالانه ۵۰۰۰ دلار هست‌

  14. H.R.R گفت:

    با سلام . اگر نحصیلات خودرا در رشته پزشکی در دانشگاه های که مورد تایید نیستن مثلا در کشور اوکراین بگزرونی و سپس انتقالی گرفته ودر دانشگاه مورد تایید ادامه تحصیل بدیم و مدرک خود را ازآنجا بگیریم حال مدرک مورد تایید هست یا نیست؟

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      سلام
      از جمله شرایط انتقالی به ایران، مورد تایید بودن دانشگاه مبدا هست، ضمنا فعلا انتقالی به ایران طبق بخشنامه وزارت بهداشت حذف شده است.

  15. علی خسروی گفت:

    برای افراد متاهل خوابگاه هست یا باید مسکن اجاره کرد؟

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      معمولا متاهل ها خونه اجاره میکنند.

  16. Pouri گفت:

    با سلام
    جناب من می خوام در رشته ی پزشکی عمومی تحصیل کنم و بعد از خواندن عموم تخصص مغز و اعصاب یا قلب رو بگیرم
    شرایط مالی هم okهست
    همه شرایط okهست و می تونم خودمو ساپورت کنم همه کارامokهست فقط بعد از خواندن عموم می خوام تخصص بگیرم باید امتحان بدم

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      سلام
      معمولا آزمون ورودی تخصص برای خارج از کشور مشکل بزرگی مثل ایران نیست. کشورهایی مثل آلمان هستند که پذیرش بدون آزمون دارند.

  17. ميلاد گفت:

    سلام وقت بخير يه سوال داشتم .من ديپلم فني دارم ميتونم پزشكي اوكراين پذيرش بگيرم بعد تخصص رو يك كشوري كه ايران تاييد ميكنه برگردم ايران مدركم و تاييد ميكنن ؟نيازي به ديپلم تجربي نميشه؟

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      سلام
      برای تایید مدرک توسط ایران، باید دیپلم ریاضی یا تجربی داشته باشید.

  18. کمال نورجنت گفت:

    سلام ببخشید من دیپلم فنی دارم و لیسانس مکانیک آیا میتونم توی دندان پزشکی ادامه تحصیل بدم بعدش هزینه و شرایط ادامه تحصیل در بلاروس چطوره

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      سلام، وقت بخیر
      بله، می توانید برای پذیرش اقدام کنید، هزینه ها و شهریه ها را از دفتر استعلام کنید.

  19. بهنام گفت:

    برای دندانپزشکان عمومی شرایط مهاجرت به اوکراین چگونست ؟

    1. مشاور مهاجرت های عمومی گفت:

      سلام
      از طریق پذیرش تخصص میتونید اقدام کنید ولی کشور مناسبی برای مهاجرت پزشکان نیست.

  20. محمد گفت:

    سلام خسته نباشید
    بنده لیسانس مکانیک دارم
    با دیپلم فنی
    بسیاری از همکارانتون گفتن که میشه با همین دیپلم هم اقدام کرد برای دندانپزشکی
    نظر جنابعالی مغایرت داره آیا ؟

    1. مشاور تحصیلی و مهاجرت گفت:

      سلام
      بله در صورتی که در دوره های پیش نیاز هر رشته شرکت کنید، اجازه حضور در رشته مد نظرتان به شما داده خواهد شد.
      اما شرط این دوره های کسب حداکثر نمره مورد نظر مرجع برگزار کننده است.

  21. Ainoosh aram گفت:

    سلام خسته نباشيد من ساكن ايران نيستم و براي پزشكي اكراين ميخوام اقدام كنم
    ميشه شماره واتس آپ تون و به ايميل من بفرستيد
    من باهاتون تماس بگيرم؟؟

    1. مشاور تحصیلی و مهاجرت گفت:

      سلام
      به منظور برقراری ارتباط ابتدا بهتر است به آدرس ایمیل ما یک میل بفرستید، کارشناسان ما با شما تماس برقرار خواهند کرد.

  22. ماهان كاري گفت:

    سلام،حالتون خوبه،ببخشيد من ديپلم دوم رياضي رو ٣ سال پيش با معدل ١٤/٠٨ گرفتم و الان ٣٢ سال دارم،آيا امكان تحصيل در رشته پزشكي در اروپا براي من هست؟محدوديت سني در چه كشورهايي وجود نداره؟

    1. مشاور تحصیلی و مهاجرت گفت:

      سلام
      با توجه به گپ تحصیلی شما باید دلایل قانع کننده ای را برای سفارت بیاورید تا بتوان اخذ ویزا را تسهیل کرد، و الا محدودیت سنی مانع از مهاجرت شما خواهد شد.

  23. Younes گفت:

    درود بر شما
    میخواستم ببینم با دیپلم فنی حرفی می تونم وارد رشته دندان پزشکی اکراین بشم؟

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      با سلام
      می بایست 12 سال تحصیلی را در ایران گذرانده باشید و مدرک پیش دانشگاهی پیش نیاز تحصیل شما می باشد.
      در صورتی که بتوانید مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی را اخذ نمایید، اخذ پذیرش، بسیار آسان خواهد بود.
      لازم به ذکر است شما هم اکنون هم می توانید برای ادامه تحصیل در بسیار از کشور ها از جمله انگلیس و ترکیه اقدام نمایید.
      برای بسیاری از کشور ها این قابلیت وجود دارد که سال دوازدهم را در آنجا تحصیل نمایید.

  24. محسن پورجمال گفت:

    سلام خسته نباشید میخواستم بدونم شرایط پرداخت هزینه برای دانشگاه چگونه هست ایا پرداخت این هزینه در سال انجام میشود یا ماهانه ؟ و همچنین اطلاعات دقیق تر در مورد شهریه و شرایط کار بعد از فارق التحصیلی رشته دندانپزشکی مرسی از سایت خوبتون

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      با سلام
      هزینه ها هر سال قبل از آغاز ترم تحصیلی اخذ می گردد.برخی کشور ها بعد از اتمام دوره ی تحصیل یک سال فرصت یافتن کار را میدهند، اوکراین این چنین نیست، اما امکان یافتن کار و سپس گرفتن اقامت کاری، کار دشواری برای دانشجویان این کشور نخواهد بود.

  25. محمد گفت:

    سلام وقت بخیر اگر کسی در شفچنکو یا کارازینو رجیستر شود( پزشکی عمومی) ضمن اینکه مورد تایید وزارت بهداشت نیست ایا بعد از 6سال تحصیل اگر به کشور برگردد چه شرایطی برای ارزشیابی مدرک هست؟ ایا امتحان دوباره می گیرند؟ جریمه نقدی میشوند؟ و یا تکلیف برای ارزشیابی مدرک در کشوری که از تایید بهداشت خترج شده است چیست؟
    ممنون میشم جواب بدید

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      با سلام
      اخذ مدرک از دانشگاه های غیر تایید تضمینی بابت گرفتن اجازه کار در داخل کشور ندارد.ولی گاهی بعضی افراد با ممارست و داشتن دلایل خاص و با داشتن مدرکی که در بسیاری از سال ها مورد تایید بوده است, می توانند این کار را انجام دهند که پیشنهاد میشود روی این مطلب و اقدام از این روش برنامه ریزی نکنید.معیار از بابت مورد تایید بودن سال ورود به دانشگاه می باشد, که در آن سال دانشگاه در لیست مورد تایید وزارت علوم و یا وزارت بهداشت بوده باشد.

  26. هستی گفت:

    سلام خسته نباشید
    من امسال پیش دانشگاهی هستم
    میخواستم ببینم اگه بخوام واسه تحصیل در اوکراین اقدام کنم باید حتما مدرک پیش دانشگاهیمو بگیرم یا فقط دیپلم کافیه؟
    و این که جه زمانی و از چ طریقی باید اقدام کنم؟

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      با سلام
      بهتر است مدرک پیش دانشگاهی داشته باشید ولی امکان تحصیل با مدرک دیپلم هم وجود دارد.

  27. احسان زکالاب گفت:

    باسلام.ببخشید الان باتوجه به اینکه دانشگاه های اکراین مورد تائید نیستند الان اگه فردی بخواد اقدام بکنه دراکراین پزشکی بخونه باید چیکارکنه؟واینکه امکان داره اگر دانشجوی خوبی بودی بورسیت کنن؟ممنون میشم راهنماییم کنید.

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      با سلام
      مشکلی بابت اقدام ندارید، اگر مسئله ای با عدم تایید ندارید، می توانید برای اخذ پذیرش دانشگاه های پزشکی اکراین اقدام فرمایید.

  28. Kian گفت:

    سلام
    در همه ي دانشگاه هاي مورد تأييد وزارت بهداشت بايد امتحان داده شود؟

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      با سلام
      طبق لیست جدید هیچ کدام از دانشگاه های اکراین مورد تایید ۲۰۱۸-۲۰۱۹ واقع نشده اند. دانشگاه های کارازین و شفچنکو از تایید خارج شدند.

  29. غياثى گفت:

    سلام وقت به خير اگر كسى پذيرش دوره پادفك سال 2018 داشته باشه اما ورودى 2019 باشه به خاطر تاخير در اومدن ويزا و اينكه هدف خوندن پزشكى تاراس باشه اما دوره پادفك دانشگاه kpi باشه اشکال داره؟

    1. مشاور تحصیلی و مهاجرت گفت:

      سلام وقت شما هم بخیر
      طبیعتا تاخیر در امر ارائه و تکمیل مدارک ممکن است منجر به عدم اخذ پذیرش شود.

  30. علی محمدی گفت:

    سلام وقت بخیر من ۲۹ سال دارم میخواستم ببینم بدون مدرک زبان تو کدوم کشورها میتونم دندانپزشکی بخونم البته با توجه به شرایط گفته شده با تشکر

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      با سلام
      کشورهای روسیه، مجارستان، ترکیه، لهستان، چک، چین و غیره از مواردی هستند که امکان تحصیل دندانپزشکی بدون مدرک زبان در انها فراهم است.

  31. نوید گفت:

    سلام برای پذیرش در دانشگاه کارازین داشتن مدرک زبان انگلیسی ازامی است یا اونجا دوره زبان انگلیسی میزارن؟؟

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      با سلام
      خیر، امکان اخذ پذیرش پزشکی اکراین بدون مدرک زبان وجود دارد.

  32. امیر گفت:

    سلام! آیا داروسازی در اوکراین اینجا مورد تایید است ؟

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      با سلام
      خیر، فقط پزشکی مورد تایید است.

  33. محمد علی گفت:

    با سلام. من دنبال پذیرش در دانشگاه شفچنکو یا کارازاین در رشته قیزیوتراپی هستم. در مورد رشته فیزیوتراپی توضیحی ندادید. آیا این رشته در این دو دانشگاه تدریس میشه؟ برنامشون چند ساله است؟ چقد هزینشونه؟ ممنون میشم راهنماییم کنید.

  34. هابيل عليزادگان گفت:

    سلام اميدوارم كه حالتان خوب باشد. اگر ما بخواهيم در كشور روسيه براي رشته پزشكي اقدام كنيم از طريق موسسه شما دقيقا چه شرايطي لازم هست و هزينه اش چقدر ميشود؟

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      با سلام
      داشتن مدرک دیپلم و برای برخی دانشگاه ها مدرک پیش دانشگاهی جهت اخذ پذیرش لازم است، هزینه های شما شامل هزینه موسسه، ترجمه مدارک، هزینه سفارت و هزینه شهریه می باشد.

  35. زهرایزدانی گفت:

    دیپلم انسانی دارم، و چون خواهان تحصیل در رشته ی دندان پزشکی بودم دیپلم تجربی را هم گرفتم، ۲۹ سال سن دارم ، میخواستم ببینم میتونم در کشور اوکراین دندانپزشکی بخونم با این شرایط، لطفا راهنمایی کنید ممنون

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      با سلام
      دندانپزشکی اوکراین مورد تایید وزارت بهداشت نیست، در واقع در دانشگاه های مورد تایید، دندانپزشکی تدریس نمی شود.

  36. الهه گفت:

    سلام وقت بخير مرسي از سايت خوبتون ممنون ميشم دروس ترم يك پزشكي كورس انگليسي سال يك رو بهم معرفي كنيد كه چه دروسي تدريس ميشه

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      با سلام
      بنده اطلاع دقیقی از این مسئله ندارم.

  37. امیر غفادی گفت:

    سلام
    رشته دندانپزشکی اوکراین آزمون ورودی داره؟
    شرایط پذیرشش چطوریه؟
    ممنون

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      با سلام
      فقط دو دانشگاه فعلا مورد تایید هستند که پزشکی ارائه میکنند که شامل دانشگاه های کارازین و تاراس شفچنکو هست.
      دانشگاه شفچنکو امسال رشته پزشکی اضافه کرده و ظرفیت این دانشگاه در حدود ۳۰ نفر در سال است و این در حالی است که تعداد زیادی دانشجو قصد اعزام به این کشور را دارند.

  38. غیاثی گفت:

    با سلام از نظر زندگی آیا اوکراین برای یک دختر بهتر است یا مجارستان . با در نظر گرفتن این که از ایران بیشتر به مجارستان می روند و در اوکراین من کمتر دیدم که بروند . اگر شما اطلاعات بیشتری دارید لطفا در میان بگذارید ممنون میشم

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      با سلام
      طبیعتا کشور مجارستان گزینه بهتری است، اکراین از جهات مختلف کشور مناسبی برای تحصیل خانم ها نیست، به نظر بنده به عنوان اولویت اخر به اکراین فکر کنید.

  39. ماجد گفت:

    شرایط اوکراین بهتره یا لاروس یا روسیه ؟؟؟؟ صرف نظر از تائیدیه وزارت بهداشت

    1. مشاور مهاجرت کاری گفت:

      این مسئله، به شرایط مختلف مثل هزینه زندگی، رنکینگ دانشگاه ها علاقه و غیره بستگی دارد.
      ولی نهایتا از جهات مختلف به نظر بنده روسیه گزینه بهتری است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *