تحصیل پزشکی در بلاروس

امروزه بسیاری از افراد قصد آن را دارند که با تحصیل در دانشگاه های اروپایی شرایط مناسب برای ادامه تحصیل و زندگی را برای خود در بهترین حالت مهیا کنند. تحصیل در بلاروس به دلیل مزایای بسیاری که برای متقاضی تحصیل در اروپا دارد,دارای طرفداران زیادی است. تحصیل در این کشور این امکان را برای افراد فراهم می آورد که بدون گذراندن آزمون های ورودی دشوار در رشته مورد علاقه خود به تحصیل بپردازند. ایا از مزایای تحصیل در کشور بلاروس آگاهی دارید؟

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

ایا شما مایلید ویزای تحصیلی کشور بلاروس را اخذ کنید؟ آیا شما به دنبای کشوری هستید که بدون نیاز به مدرکی که دال بر آشنایی شما با زبان خاصی باشد در دانشگاه های اروپا تحصیل کنید؟ با ما تماس بگیرید. موسسه حقوقی توسعه گران مهر شیراز با برخورداری از کادر وکلای مجرب در زمینه حقوق بین الملل و مشاورین زبده شما را برای تحصیل در بلاروس راهنمایی و مشاوره لازم در زمینه اعزام دانشجو فراهم آورده است و می تواند در مدت زمان کوتاهی به صورت تضمینی شما را به این هدف می رساند.

مهاجرت به بلاروس از طریق تحصیل و علی الخصوص رشته های پزشکی و اخذ ویزای تحصیلی برای افراد شرایطی را فراهم می کند که شخص بتواند در حین تحصیل اقامت تحصیلی بلاروس را داشته باشد و در صورت حائز شرایط بودن بتواند تابعیت بلاروس را تحصیل کند.

درباره کشور بلاروس

کشور بلاروس واقع شده در شرق اروپا و در همسایگی کشورهای روسیه، لهستان، اکراین و لتونی است. در واقع میتوان این کشور اروپایی ترین بخش شوروی سابق دانست. پایتخت کشور بلاروس شهر زیبای مینسک است که از سال 1919 تا به امروز یعنی به مدت 950 سال پایتخت این کشور می باشد. شهرهای مهم دیگر کشور بلاروس اسلونیم، اورشا، موگیلو، اسمارهون، بابرویسک و … است.

جمهوری بلاروس با جمعیتی در حدود 10 میلیون نفر توسط رئیس جمهور، مجلس ملی و مجمع ملی اداره میشود و اقتصاد این کشور بر پایه صنعت و کشاورزی است و یکی از صنعتی ترین کشورهای شرق اروپاست. 80 در صد مردم این کشور پیرو دین مسیحیت هستند. آب و هوای کشور بلاروس به دلیل نزدیکی به دریای بالتیک در زمستانها سرد و در تابستانها معتدل است. طبیعت زیبای این کشور مدیون رودخانه های زیبا و پرآب آن است. واحد پول کشور بلاروس, روبل بلاروس می باشد.

افراد در هنگام انتخاب یک مقصد مناسب برای ادامه تحصیلات خود معیارهای مختلفی را در نظر میگیرند. ازجمله این معیارها امنیت و آرامش کشور مقصد، سطح آموزشی دانشگاه های آن کشور، هزینه تحصیل و زندگی و … می باشد.

تحصیل پزشکی در بلاروس

شرایط تحصیل در بلاروس

اگر به دنبال کشوری بسیارامن, منظم, ارام و به دور از هیاهو برای تحصیل هستید، تحصیل در دانشگاه های بلاروس را به شما پیشنهاد میکنیم. هرساله تعداد بسیاری دانشجوی خارجی برای تحصیل در بلاروس وارد این کشور می شوند. تحصیل در این کشور روسی با توجه به اینکه فرد میتوانید با صرف هزینه ای معقول در دانشگاه های اروپایی تحصیل کند برای افراد بسیار جذاب است. در واقع میتوان گفت بلاروس یکی از ارزانترین و امن ترین کشورهای اروپایی برای تحصیل میباشد.

تحصیل در بلاروس در مقطع کارشناسی

برای تحصیل در کشور بلاروس در مقطع کارشناسی فرد باید ابتدا دوره 9 ماهه پاتفک را بگذراند. دروسی که در این دوره تدریس می شود شامل زبان و دروس زیست, فیزیک, ریاضی, شیمی و … است. این دروس با توجه به رشته ای که فرد در برای مقطع کارشناسی انتخاب کرده است تعیین می شوند. این دروس در سطح دبیرستان تدریس می شوند و فرد را برای ورود به دانشگاه آماده می نماید. در واقع دوره پاتفک معادل پیش دانشگاهی در نظام آموزشی ایران است.

طول دوره کارشناسی در کشور بلاروس 4 سال است. هزینه تحصیل در بلاروس در مقطع کارشناسی حدودا 3000 تا 3500 دلار در سال است و برای هزینه زندگی میتوان در حدود 350 تا 400 دلار در ماه را برای کلیه هزینه شامل خوابگاه, خورد و خوراک, رفت و آمد و … در نظر گرفت.

تحصیل در بلاروس در مقطع کارشناسی ارشد

برای تحصیل در بلاروس در این مقطع نیز فرد نیاز به گذراندن دوره پاتفک دارد. با این تفاوت که در طول دوره پاتفک فقط به خواندن زبان می پردازد و به این طریق برای ورود به دانشگاه آماده می شود.طول دوره کارشناسی ارشد برای دانشجویان خارجی 2 سال است. اگر شما دوره کارشناسی خود را در این کشور گذرانده باشید طول این دوره برای شما کوتاه تر خواهد بود. دوره کارشناسی ارشد در بلاروس با گذراندن امتحانات پایان ترم و دفاع از پایان نامه با پایان می رسد. هزینه تحصیل برای این مقطع در حدود 3500 تا 4000 دلار در سال است و هزینه زندگی چیزی در حدوید 350 تا 400 دلار در ماه متغیر می باشد.

تحصیل در بلاروس

تحصیل در بلاروس در مقطع دکتری

مدت زمان دوره تحصیلی دکتری در کشور بلاروس 3 سال تحصیلی است. تحصیل در بلاروس در این مقطع بیشتر به صورت پژوهش و تحقیق است وفرد دروس کمی را میگذراند. این دوره با قبولی در امتخانات دروس نظری و پس از ارائه تز دکتری و دفاع از آن به پایان میرسد و سپس به فرد مدرک دکتری اعطا می شود. هزینه تحصیل در این دوره 4000 تا 4500 دلار در سال می باشد.

تحصیل پزشکی در بلاروس

شاید پرطرفدارترین رشته ها برای تحصیل در بلاروس رشته پزشکی و دیگر رشته های آن مانند دندانپزشکی باشند. دانشگاه های پزشکی معتبر بلاروس در کنار ایجاد شرایط بسیار مناسب برای تحصیل موجب شده است بسیاری از ایرانیان در سال های اخیر این کشور را برای تحصیل رشته پزشکی انتخاب نمایند. شاید شما نیز خواهان آن هستید که در رشته پزشکی تحصیل کنید اما به دلیل آزمون دشوار کنکور پزشکی نتوانسته اید به این هدف خود در ایران دست بیابید.

ضمن آنکه تحصیل پزشکی در کشورهایی چون آمریکا, کانادا, انگلستان, استرلیا و … به دلیل هزینه های بسیار زیاد آن در این کشورها برای شما امکان پذیر نباشد. به شما مژده میدهیم اکنون می توانید با شهریه ای مناسب به هدف خود دست پیدا کنید. شهریه دانشگاه های این کشور در رشته پزشکی, دندانپزشکی و داروسازی 4000 تا 5000 دلار در سال می باشد که در مقایسه با دیگر کشورها مبلغ بسیار مناسبی می باشد. ضمن اینکه برای شما این امکان فراهم است که در دانشگاه به زبان انگلیسی یا روسی تحصیل نمایید که البته پیشنهاد ما به شما زبان روسی است.

به دلیل آنکه یادگیری زبان بومی یک کشور موجب می شود شما بسیار آسان تر با مردم آن کشور ارتباط برقرار نمایید. فرد متقاضی برای تحصیل در این کشور در تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در بلاروس باید دارای حداقل مدرک دیپلم در یکی از رشته های تجربی و ریاضی باشد ولی نیازی به گذراندن دوره پیش دانشگاهی ندارد.

نکته مهم آن است که یکی از شروط ارزشیابی مدارک تحصیلی فرد پس از بازگشت آن است که معدل دیپلم فرد باید بالاتر از 14و میانگین این دو معدل دیپلم وپیش دانشگاهی بالاتر از 16 باشد.

مزایای تحصیل در بلاروس

  1. زندگی در کشوری بسیار امن و زیبا در اروپا
  2. مناسب بودن شهریه دانشگاه ها و همچنین هزینه زندگی نسبت به دیگر کشورهای اروپایی
  3. تحصیل در دانشگاه مورد تایید وزارت علوم و وزارت بهداشت
  4. عدم نیاز به ارائه مدرک زبان
  5. پذیرش بدون نیاز به آزمون ورودی و کنکور سراسری
  6. تحصیل در دانشگاه هایی معتبر و شناخته شده در جهان
  7. عدم نیاز به ارائه مدرک پیش دانشگاهی
  8. وجود خوابگاه های دانشگاه با قیمت های مناسب
  9. ارتباط دوستانه با سایر دولت ها و ملت ها

مدارک لازم برای اخذ پذیرش بلاروس

مطمئنا برای افراد این سوال پیش می آید که مدارک لازم برای تحصیل در بلاروس و اخذ ویزای تحصیلی بلاروس چیست. شما برای تحصیل در هر مقطع باید مدارک تحصیلی دوره های قبل تحصیلی خود را دارا باشید. علاوه بر اینها داشتن پاسپورتی که دارای اعتبار کافی باشد مورد نیاز است. کلیه مدارک تحصیلی و هویتی شما باید به زبان روسی ترجمه شود و ممهور به مهر وزارت امور خارجه گردد. ذکر این نکته مجددا لازم است که شما برای تحصیل در بلاروس به هیچ مدرک زبانی نیاز ندارید و این امر می تواند به شما کمک نماید که در مدت بسیار کوتاهی مدارک لازم برای اخذ پذیرش از دانشگاه های بلاروس و سپس مدارک لازم برای دریافت ویزای تحصیلی این کشور فراهم آورید.

هزینه تحصیل در بلاروس

هزینه تحصیلی در دانشگاه های بلاروس در حدود 2000 تا 2500 دلار یا 1600 تا 1800 یورو می شود. با این هزینه میتوانید شهریه دانشگاه را بپردازید کتب درسی را بخرید و یا حتی از کتابخانه دانشگاه قرض بگیرید. با توجه به دروسی که در هر ترم تحصیلی اخذ می کنید هزینه ها متفاوت می شود و حتی با توجه به نوع قرارداد کشور خودتان با کشور بلاروس، ممکن است هزینه درسی خیلی کاهش پیدا کند. اگر دروس تخصصی یا پژوهشی بگیرید در حدود 100 دلار باید اضافه تر بدهید. علاوه بر هزینه درسی باید به فکر هزینه اقامت، خوراک و پوشاک و رفت و آمد نیز باشید! که در حدود 200 تا 400 دلار نیاز دارید.

دانشگاه های معتبر بلاروس

  • Belarusian State University
  • Belarusian National Technical University
  • Yanka Kupala State University of Grodno
  • Belarusian State University of Informatics and Radioelectronics
  • Belarusian State Medical University
  • Belarusian State Economic University
  • Belarusian State Technological University
  • Belarusian State Pedagogical University
  • Vitebsk State Medical University
  • Grodno State Medical University
  • Gomel State University
  • Polessky State University
  • Vitebsk State University
  • Minsk State Linguistic University
  • Belarusian-Russian University
  • Polotsk State University
  • Brest State University

شرایط اخذ ویزای دانشجویی و تحصیلی بلاروس

کشور بلاروس یکی از پیشرفته ترین، سخت گیر ترین و مجهزترین کشور جهان در زمینه ی مسائل تحصیلی و آموزشی می باشد. این کشور که در شرق اروپا واقع شده با طبیعت زیبا و چشمگیر خود سالانه متقاضیان زیادی را برای گردش و تحصیل به کشور جذب میکند. دانشگاه های این کشور از جمله دانشگاه های بین المللی هستند که سیستم آموزشی نوین و با کیفیتی دارند که مورد تایید دانشجویان و مسئولین دولت بوده است.

برای تحصیل در یکی از دانشگاه های این کشور باید ویزای تحصیلی بگیرید تا بتوانید از راه قانونی به ادامه تحصیل بپردازید اما شرایط خاصی برای اخذ ویزا وجود دارد:

  • حداقل سن متقاضی 18 سال باید باشد و دوره ی دبیرستان را با نمرات خوب سپری کرده باشد.
  • اصل مدرک دیپلم معتبر لازم است
  • گواهی سلامت جسمی لازم است
  • پاسپورت معتبر ( حداقل 6 ماه اعتبار و 2 صفحه ی خالی برای مدت زمان اقامت در بلاروس داشته باشد)
  • فرم تقاضای ویزای تحصیلی را باید پر کنید و همراه با مدارک لازم به سفارت بلاروس در کشور خود تحویل دهید.
  • مدرک معتبر زبان ( آیلتس یا تافل) با نمره مد نظر دانشگاه بلاروس باید داشته باشید.
  • 3 قطعه عکس 2×2 لازم است که رنگی باشد، زمینه سفید رنگ و تمام رخ.

در صورتی که ویزای تحصیلی می خواهید باید ویزای نوع دی را انتخاب کنید که مدت زمان اقامت بیش از 1 سال باشد.

  • نامه قبولی از دانشگاه بلاروس جهت تحصیل در این دانشگاه را باید از رئیس دانشگاه دریافت کرده باشید.
  • گواهی عدم سوپیشینه بگیرید.
  • بیمه ی سلامت.
  • صورتحساب بانکی مبنی بر توانایی حمایت مالی طی دوره ی تحصیلی الزامی است.

سوالات متداول درباره شرایط تحصیل در بلاروس

مدت زمان تحصیل در رشته داروسازی دانشگاه های بلاروس چند سال است ؟

دوره های  تحصیل در بلاروس در شاخه داروسازی 5 ساله است.

مدت زمان تحصیل در مقطع لیسانس دانشگاه های بلاروس چند سال است؟

طول مدت تحصیل در مقطع کارشناسی 4 تا 5 سال می باشد.

مدت زمان تحصیل در مقطع فوق لیسانس دانشگاه های بلاروس چند سال است؟

طول دوران تحصیلش برای کسانی که در برنامه های تحصیلات عالی شرکت کرده اند یک سال و کسانی که مدرک کارشناسی دارند دو سال پس از مقطع کارشناسی می باشد.

مدت زمان تحصیل در مقطع دکتری دانشگاه های بلاروس چند سال است؟

مدت زمان طول این دوره ها بین 3 تا 4 سال می باشد.

برای تحصیل در بلاروس در مقطع کارشناسی ارشد چه مدارکی را باید ارائه داد؟

  • فرم درخواست پذیرش در مقطع ارشد
  • اصل مدرک تحصیلات عالی که با سطح یک تحصیلات عالی در بلاروس برابر باشد به انضمام تمام دروس خوانده شده شده و ریز نمرات ان ها
  • کپی ترجمه ی رسمی مدرک تحصیلی لیسانس و لیست دروس خوانده شده و ریز نمرات ان ها
  • پاسپورت
  • کپی ترجمه ی رسمی پاسپورت به زبان بلاروسی
  • گواهی سلامت پزشکی و عدم بیماری ایدز که به تایید مقامات رسمی کشور رسیده باشد
  • 4 قطعه عکس 3 در 4
  • نتیجه پزشکی صادر شده توسط سازمان بهداشت و درمان از جمهوری بلاروس (پس از گذراندن بررسی های پزشکی قانونی مربوط به موسسه آموزش عالی)
  • گواهی تکمیل دانشکده پیش دانشگاهی یا دوره های پیش دانشگاهی هر دانشگاه
  • تمام اسناد و مدارک یاد شده باید به زبان روسی نیز ترجمه شوند.
  • پذیرش اسناد و مدارک جهت بررسی برای مقطع ارشد در بلاروس از 8 ژوئن آغاز می شود و تا 1 اکتبر ادامه می یابد.

6.برنامه درسی مقطع دکتری دانشگاه های بلاروس چگونه است؟

برنامه ی درسی برای دوره ی دکترا به شرح زیر است:

  • 100 ساعت شرکت در کلاس در حوزه ی تخصصی (سالانه) و شرکت در امتحان
  • 120 ساعت مطالعه در حوزه ی فلسفه ی علم و شرکت در امتحان
  • دوره ی آموزش زبان روسی برای دانشجویان خارجی (سال اول، 704 ساعت، سال دوم 320 ساعت و سال سوم 240 ساعت) و شرکت در امتحان
  • دوره ای در رابطه با اصول فناوری اطلاعات (72 ساعت آموزشی) شرکت در ارزیابی

سال تحصیلی در بلاروس از چه ماهی شروع می شود؟

در یک سال تحصیلی شروع ترم پاییزه دوره از اول سپتامبر شروع می شود و تا اول دسامبر ادامه می یابد و تعطیلات میان دو ترم دو هفته در ماه فوریه می باشد و ترم بهاره از ابتدای فوریه آغاز و اول ماه می پایان می یابد.

مدت زمان تحصیل در رشته پزشکی عمومی دانشگاه های بلاروس چند سال است؟

پزشکی عمومی یک برنامه 6 ساله است.

هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی دانشگاه های بلاروس چگونه است؟

برای مقطع کارشناسی دانشجویان باید انتظار پرداخت سالانه 2000 دلار آمریکا را داشته باشند.

هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری در دانشگاه های بلاروس چگونه است؟

برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری دانشجویان باید انتظار پرداخت سالانه 2300 دلار آمریکا یا بیشتر را داشته باشند. 

مدارک لازم جهت اخذ پذیرش در کشور بلاروس در رشته داروسازی چیست ؟

  • یک کپی از دعوتنامه برای تحصیل
  • گواهی (یا یک مدرک دیگر) تحصیلی همراه با لیستی از دروس و نمرات و ریز نمرات محضری به زبان روسی.
  • گواهی پزشکی درباره شرایط سلامتی و تندرستی برای تحصیل در دانشگاه پزشکی توسط مقام رسمی بهداشت کشور و مستندات محضری آن به زبان روسی.
  • گواهی عدم وجود بیماری HIV، صادر شده توسط مقام رسمی بهداشت کشوری که متقاضی برای تحصیل آمده و مستندات محضری آن به زبان روسی.
  • کپی شناسنامه و ترجمه محضری به زبان روسی
  • 6 قطعه عکس (4⨯3 سانتی متر)
  • پاسپورت (شخصاً ارسال شود) و متن کامل گواهی شده به زبان روسی.

با توجه به شرایط بسیار مناسب تحصیل در کشور بلاروس، افراد بسیار زیادی متقاضی تحصیل در این کشور هستند. موسسه حقوقی توسعه گران مهر شیراز با برخورداری از کادری مجرب شامل وکلا و مشاوران زبده این امکان را فراهم آورده تا متقاضیان تحصیل در بلاروس را برای دستیابی به این هدف یاری نماید. ما به شما این تضمین را می دهیم که در تمام مراحل اخذ پذیرش و دریافت ویزا همراه شما هستیم و در زمان کوتاهی امکان تحصیل در بلاروس را برای شما متقاضی فراهم می آوریم. با ما تماس بگیرید تا از مشاوره ای تخصصی در زمینه شرایط اعزام دانشجو به بلاروس و اخذ ویزای تحصیلی این کشور برخوردار شوید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

25 دیدگاه برای “تحصیل در بلاروس

  1. نوری گفت:

    سلام من از افغانستان هستم. ولی به نسبت اینکه گروه طالبان کشور مان را تحت کنترول دارد. مجبور به کشور پاکستان مهاجر شدیم. خودم از دانشگاه کابل مدرک لیسانس دارم؛ میخواهم تحصیل خودرا در مقطع کارشناسی ارشد در رشته اقتصاد در کشور بلاروس ادامه دهم. لطفن پاسخ بدهید؛ در یک سال چقد هزینه دارد همراه با خوابگاه؟
    تمام اسناد های تحصیلی به زبان انگلیسی است. چطور میشه؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      هزینه تحصیل در بلاروس بسته به رشته و دانشگاه انتخابی شما دارد. شما می توانید با مشاورین ما از طریق واتس اپ در ارتباط باشید.

  2. محمد دولتی گفت:

    سلام وقت بخیر چندتا سوال دارم.
    1-اجازه ویزای رایگان به همسرم داده میشه قطعا؟چقدر زمان میبره تا به بنده ملحق بشن؟اجازه کار هم دارن؟
    2-در صورت گرفتن پذیرش از دانشگاه انگلیسی زبان در مقطع ارشد، باز هم باید آموزش زبان روسی دید و حتما امتحان زبان روسی رو پاس کرد؟آیلتس هم نیازه؟
    3-مقدار پولی که برای خودم و همسرم باید به سفارت داده بشه و برده بشه چقدر است؟میخوام روانشناسی بخونم ارشد

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام روزتون بخیر
      در کشور بلاروس ویزای همراه ارائه می شود. در نظر داشته باشید که با ویزای همراه اجازه کار داده نمی شود؛ برای کار در بلاروس باید اجازه کار را دریافت نمایید. بر اساس زبان تحصیل نیاز به ارائه زبان دارید.

  3. سمیه گفت:

    سلام
    اجازه کار برای دانشجویان خارجی در بلاروس چطور است؟ آیا دانشجویان اجازه کار دارند؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام
      بله، اجازه کار دانشجویی حین تحصیل را دارند.

  4. صادق گفت:

    با سلام و احترام
    من افغان هستم ولی تحصیلات خود را در ایران بوده ام
    از کلاس اول ابتدایی تا دانشگاه
    لیسانس مهندسی عمران دارم با معدل 17.03
    ارشد سازه عمران دارم با معدل 18.24
    هر دو دانشگاه ازاد
    یک ترم در افغانستان تدریس داشتم در دانشگاه خصوصی هرات

    می خواهم بورسیه بگیرم
    میشه محبت کنید راهنمایی کنید چیکار کنم؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام روزتون بخیر
      برای دریافت بورسیه تحصیلی باید رزومه علمی شما به طور دقیق بررسی شود.

  5. امیرحسین گفت:

    سلام
    من سال دیگه میخوام برم بلاروس در مقطع پزشکی یا دندان پزشکی
    میخواستم بدونم لازمه فرانسوی یاد بگیرم یا انگلیسی هم میشه

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام وقتتون بخیر
      بسته به دانشگاه انتخابی شما دارد.

  6. کمال عبدالله زاده گفت:

    با سلام
    من دانش آموز رشته ی تجربی هستم و مدرک پیش دانشگاهی تجربی دارم و معدل کلی دیپلمم ۱۴ است آیا میشه واسه پزشکی یا دندان پزشکی برم بلاروس

    1. مشاور تحصیلی و مهاجرت گفت:

      سلام
      آخرین مدارک تحصیلی + ریز نمرات را برای ما ارسال کنید تا ارزیابی های مورد نیاز پذیرش را برای شما انجام داده و به شما اطلاع رسانی کنیم.

    2. مشاور تحصیلی و مهاجرت گفت:

      سلام
      بله می توانید برای ادامه تحصیل در مقاطع بالا و یا شروع تحصیلات پزشکی، بر اساس شرایط، وارد دانشگاه های بلاروس شوید.

  7. پويا گفت:

    سلام خسته نباشين
    ببخشيد من ديپلم كار دانش با معدل ١٤ دارم
    خواستم بدونم ميتونم تو بلاروس دندان بخونم يا نه

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      با سلام
      جهت برگشت به ایران فقط مدرک دیپلم ریاضی و تجربی مورد تایید است، ولی اخذ پذیرش فارغ از تایید وزارت بهداشت امکانپذیر است.
      ضمنا فعلا هیچ دانشگاهی از بلاروس مورد تایید وزارت بهداشت نیست.

  8. میلاد محمودی گفت:

    با سلام.من الان مدرک کاردانی نفت دارم میخواستم تو دانشگاه بلاروس پزشکی بخونم باید مدرک پیش دانشگاهی خودمو ارائه بدم یا اخرین مدرک تحصیلی که کاردانی دارم رو؟
    و اینکه وقتی وزارت بهداشت تایدش نمیکنه ایا ارزش داره که اونجا درس بخونم؟

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      با سلام
      باید مدرک پبش دانشگاهی ارائه دهید ولی طبعا بهتر است برای کشوری اقدام فرمایید که مورد تایید وزارت بهداشت باشد.

  9. aaa گفت:

    سلام.
    نام موسسه شما در لیست وزارت علوم ذکر نشده است.
    در این لیست نه به نام توسعه گران مهر نه اصطهباناتی اورده شده.

    ممنون

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      با سلام
      ضمن تشکر بابت حس دقت شما، به عرض میرسانم همانطور که در قسمت های مختلف سایت نوشته شده، مجوز موسسه اعزام دانشجو این موسسه با نام ثبت شده ساختار پژوهش امید است.

  10. محمدامین زرگر گفت:

    سلام خسته نباشید.
    بزرگوار میخواستم بدونم اگر من برای ویزای تحصیلی بلاروس به کمک شما اقدام کنم میتونید مراحل ویزای مادرم رو هم بگیریم بدون ویزای تحصیلی؟ . ایشون لیسانس هستن میشه بدون ویزای تحصیلی ایشون با شرایط دیگه ای باهم بریم؟!

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      با سلام
      بله امکان اخذ ویزاهای طولانی مدت برای همراه در بلاروس وجود دارد.

  11. رضا گفت:

    سلام ميخواستم شرايط تحصيل پزشكي و هزينه ها در بلاروس رو بگين من ١٨ساله معدل ديپلم١٦/٧٨

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      با سلام
      شرایط بلاروس شبیه تحصیل در روسیه است ولی از مرداد امسال یعنی سال 1395 دانشگاه های این کشور از تایید وزارت بهداشت خارج شده اند.

  12. Sedigheh shojsir گفت:

    سلام من فوق لیسانس فیزیک از دانشگاه اصفهان هستم قصد دارم در شهر مینسک دکتری فیزیک رو بخونم چه دانسگاهی برم بهتره,نمره ایلتس و یا تافل چی میخوان؟؟ و ایا فاند میدن دانشگاهای اونجا یا باید خودم هزینه رو پرداخت کنم

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      با سلام
      بله این امکان وجود دارد و نیازی به ارائه مدرک زبان نیست. تحصیل در بلاروس بدون مدرک زبان ممکن است. شرایط اخذ فاند بسته به شرایط علمی شما دارد ولی قطعی نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *