مهاجرت به اوکراین

پروسه و شرایط مهاجرت اوکراین برای اتباع خارجی، بواسطه قوانین اداره مهاجرت این کشور وضع می شود. در این مقاله به بررسی برخی روش های مهاجرت به اوکراین می پردازیم. اجازه مهاجرت به اوکراین طبق قوانین اداره مهاجرت به کسانی داده می شود که شرایط و پیش زمینه مهاجرت را داشته باشند. شرایط مورد نیاز جهت مهاجرت به اوکراین در بند 4 قوانین مهاجرتی این کشور به طور کامل ذکر شده است.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

شرایط برخی راه های مهاجرت به اوکراین

اجازه مجوز مهاجرت به افراد طی یک سری توضیحات که بواسطه هیئت وزیران اوکراین ترتیب اثر داده شده ارائه می شود. این توضیحات و شرایط مورد نیاز جهت دریافت این مجوز در ادامه مورد بررسی قرار گرفته است.

  1. نیروهای کاری علمی و افرادی که مهارتشان مورد نیاز کشور اوکراین باشد.
  2. افراد متخصص که جهت تقویت اقتصاد اوکراین وجودشان ضروری است.
  3. افرادی که به مبلغ 100000 دلار یا بیشتر در این کشور سرمایه گذاری کرده اند. البته سرمایه گذاری باید طبق قوانین وضع شده باشد.
  4. افرادی که برادر یا خواهرش، پدربزرگ یا مادربزرگش و یا غیره تابعیت و اقامت در اوکراین داشته باشند.
  5. افرادی که قبلا تابعیت اوکراینی داشته اند.
  6. افرادی که والدین و یا همسرشان اوکراینی تبار باشند
  7. افرادی که طی سه سال به مدت مستمر در این کشور حضور داشته اند

مهاجرت به اوکراین

 مهاجرت به اوکراین از طریق ازدواج و خویشاوندی

  1. اگر یکی از طرفین( همسر) تابعیت اوکراین را داشته باشد و ازدواجشان حداقل 2 سال پیش ثبت شده باشد. و یا اینکه بچه ها و یا والدین اوکراینی تبار باشند.
  2. افرادی که تحت قیومیت خانواده اوکراینی تبار هستند.
  3. افرادی که بر اساس یک سری منابع داخلی حق شهروندی اوکراین را دارند.
  4. افرادی که مهاجرتشان مورد پذیرش اوکراین است و اوکراین از مهاجرتشان استقبال می کند.
  5. اوکراینی تبارهای خارج از اوکراین، همسران شان و یا کودکانشان اگر قصد اقامت در اوکراین را دارند.

بر اساس بند 9 قانون مهاجرت، درخواست اخذ اقامت باید بر اساس موارد زیر ارائه شود.

  1. بواسطه افرادی که بر اساس یک سری قوانین در اکراین اسکان دارند- جز مقامات رسمی این کشور بوده اند.
  2. افرادی که به صورت دائم در خارج از کشور اسکان داشته اند- بر اساس دیپلماسی اوکراین و ماموران کنسولگری اوکراین در دیگر کشورها.

درخواست اجازه اقامت باید شخصا بواسطه فرد متقاضی به مقامات این کشور ارائه شود. این درخواست می تواند از طریق پست و یا بواسطه فرد دیگری که هیچ ممنوعیت قانونی ندارد، درصورت ارائه یک دلیل منطقی، ارائه شود.

اگر یکی از والدین با فرزند کوچک خود مهاجرت کنند، یکی از والدین که قصد مهاجرت ندارد باید به همسر خود یک اجازه نامه محضری دهد که طی آن همسر اجازه بردن فرزند را دارد. اگر همسر اجازه نامه کتبی نداشته باشد، باید حتما از مقامات رسمی اجازه کتبی و رسمی داشته باشد.

مهاجرت به اوکراین از طریق ازدواج

مهاجرت به اوکراین از طریق کار و تخصص

قوانین اخیر در کشور اوکراین به صراحت بیان کردند که برای دریافت حقوق قانونی در کشور اوکراین یک خارجی میتواند و باید مجوز کار اخذ کند در سال های متمادی خارجی ها می توانستند و می بایست به عنوان یک سهام دار خارجی و خصوصی در کشور مذکور برای گرفتن اقامت اقدام میکردند و از خدمات مختلف اعم از ترجمه متون انگلیسی و تدریس زبان انگلیسی بهره برداری کنند .

در این برهه زمانی موظف بودند تا مالیات های مقرر شده را پرداخت کنند ذاقلب مواقع مدارس و موسسست امورش زبان از مدرسان بومی برای جذب و ثبت مدرسان خصوصی استفاده میکردند تا مجوز کار دریافت کنند برخی از امور بازرگانی اوکراینی از کارکنان اوکراینی برای ثبت سهام استفاده کردند که بدین طریق از پرداخت مالیات های هنگفت جلوگیری به عمل می آمد .
چه کسی میتواند مجوز کار دریافت کند ؟

برای کسب مجوز کار شما باید در یک شرکت اوکراینی به عنوان یک کارمند استخدام شوید . شما نمی‌توانید تقاضای اشتغال در یک شرکت را شخصا ارائه دهید . اکثر مدارک مورد نیاز در این زمینه توسط کار فرما ارائه خواهد شد .

مراحل گرفتن ویزای کار اکراین

به منظور فراهم کردن کلیه مدارک مورد نیاز شما باید یک کارفرما مناسب را انتخاب نمایید .تا مدارک لازم جهت اخذ مجوز کار را ارائه دهد کارفرما باید فردی ذیصلاح و دقیق، باشد .

اسناد و مدارک زیادی باید برای اخذ اقامت به واسطه کار در اوکراین به مسئولان ارائه شود . به منظور انجام برخی از پروسه های مورد نیاز شما باید در اوکراین باشید . برخی از افراد می توانند بصورت وکالتی برخی از وظایف و مسئولیت های شما را به جای شما انجام دهند .

اما برای دریافت ویزای آی ام- 1 شما باید مجوز کار دریافت کنید و قبل از آن کشور اوکراین را ترک کنید .

مهاجرت به اوکراین از طریق تحصیل

ادامه تحصیل در کشور اوکراین در مقطع کارشناسی و مقاطع بالاتر ،یکی از بهترین روش های پیشنهادی برای کسب مهارت های فردی می باشد.
در اینجا نحوه ادامه تحصیل در اوکراین را به تفصیل شرح خواهیم داد. در ابتدا باید به اقدامات ضروری هر متقاضی اشاره کرد ، هر متقاضی باید پروسه ثبت نام، انتخاب واحد را انجام دهد . شرایط و ضوابط خاصی برای ادامه تحصیل در اوکراین وجود دارد که شما باید تک تک آنها را بخاطر بسپارید اما باید خاطر نشان شد که ادامه تحصیل در دانشگاه های اوکراین از ساده ترین راه های مهاجرت به این کشور میباشند.

شرایط ادامه تحصیل در اوکراین

در وهله نخست شما باید دعوت نامه ای از دانشگاه مورد نظر دریافت کنید.و سپس در کلیه دروس اختصاصی و عمومی از طریق انتخاب واحد ثبت نام کنید که این پروسه بنا بر رشته تحصیلی شما انجام پذیر است . اگر شما دانشجوی مقطع کارشناسی ارشد هستید شما باید مدارک کارشناسی خود را نیز به عنوان پیوست برای دانشگاه ارسال نمایید.بنابر این شما باید معیار ها و شرایط دانشگاه های اوکراین را دارا باشید.

شما می توانید از طریق ایمیل با دانشگاه خود در ارتباط باشید . شما باید فرم تقاضای ادامه تحصیل و ثبت نام در دانشگاه را تکمیل نمایید در این فرم کلیه مشخصات فردی اعم از نام ، نام خانوادگی ،ملیت ،تاریخ تولد ، محل تولد ، جنسیت ، تاریخ صدور ، تاریخ انقضای پاسپورت ، آدرس دائم محل سکونت ، شماره تلفن و ایمیل ثبت می شود .

شما باید از مدارک تحصیلی و پاسپورت خود کپی تهیه فرمایید و ان را برای دانشگاه ارسال نمایید . پس از بررسی کلیه مدارک ارسال شده و اطلاعات شخصی و فردی شما ، شما میتوانید دعوت نامه ای از دانشگاه دریافت نمایید و به راحتی ویزای دانشجویی اوکراین را اخذ کنید .

مهاجرت به اوکراین از طریق ثبت شرکت و سرمایه گذاری

یک سرمایه گذار خارجی که قصد دارد مجوز سرمایه گذاری در استان های اکراین را داشته باشد باید موراد زیر را رعایت کند :

  1. اولا ، سرمایه خارجی باید منجر به تولید یک شرکت اکراینی شود و یا بر روی یک شرکت در اکراین سرمایه گذاری شود
  2. دوما ، سرمایه گذاری نباید معادل مبلغی کمتر از 100 هزار دلار باشد .
  3. سرمایه گذاری باید با ارز قابل تبدیل انجام شود این ارز ها عبارت اند از : دلار آمریکا ، دلار های استرالیا ، کانادا ، هنگ کنگ ، سنگا پور ، پوند استرلینگ ، فرانک سوئیس ، کرن های نروژ ، دانمارک و چک ، زلاتان لهستان ، ین ژاپن ، یوان چین ، وان کره و هم چنین سنگ های قیمتی.
  4. مطابق قانون این سرمایه گذاری باید مورد تایید وزارت اقتصاد اکراین باشد .
  5. و در آخر منبع پول نباید غیر قانونی باشد.

مراحل دریافت کارت اقامت اکراین توسط سرمایه گذاری

در ادامه مراحل قدم به قدم دریافت مجوز اقامت در اکراین توسط سرمایه گذاری خارجی آورده شده است:

یک شرکت به نام خودتان در اکراین ثبت کنید ، ترجیحا در فرم LLC . پیشنهاد میشود که خودتان را به عنوان موسس شرکت معرفی کنید . اگر به عنوان مخارج شرکت میخواهد خانه بخرید الزامی است که علاوه برا فعالیت های شرکت این خرید ها را نیز با مشاور املاک در میان بگذارید.

سریعا تشکیل سرمایه بدهید و بعد از آن پول را از حساب شخصی موسس شرکت به حساب شرکت انتقال دهید . مقدار سرمایه گذاری نماید کمتر از مقداری معادل با 100 هزار دلار باشد .

سرمایه گذاری خارجی را باید مطابق قانون به ثبت وزارت اقتصاد اکراین برسانید . مراحل ثبت سرمایه تا دو هفته طول میکشد و بعد از آن سرمایه توسط اداره مالیات مورد بررسی قرار میگیرد . منابع مالی در بخش های محلی وزارت اقتصاد به ثبت میرسد . زمانی که به عنوان مدیر شرکت مجوز کار دریافت میکنید این مجوز را پیدا میکنید تا یک سال در اکراین اقانت داشته باشید که این مجوز قابلیت تمدید سالانه دارد . از آن جا که دریافت مجوز اقامت دائم بین 6 ماه تا یک سال به طول می‌انجامد دریافت مجوز اقامت موقت الزامی است .

مدارک مورد نیاز برای دریافت مجوز اقامت دائم در اکراین بر ارسال سرمایه گذاری خارجی را ارسال کنید . اصلی ترین مدرک مورد نیاز گواهی سرمایه گذاری است . علاوه بر این گواهی این مدارک نیز لازم است : صلاحیت پلیس ، گواهی اقامت و گواهی سلامت.
بعد از طی کردن این مراحل مجوز اقامت دائم شما در اکراین بعد از 6 ماه تا یک سال به دست شما می رسد.

قوانین ورود به اوکراین  و صدور گواهی اقامت دائم آن کشور

ماموران کنسولگری اوکراین با توجه به شرایط فرد،  که به صورت موقت در خارج از اوکراین اسکان داشته اند و اکنون خواهان مجوز سکونت در این کشور هستند یک ویزای مهاجرتی یک ساله صادر می کند.

بعد از رسیدن به اوکراین فرد مهاجر باید مدارک خود مبنی بر اجازه اسکان در اوکراین را به اداره مهاجرت این کشور ارائه دهد. یک عدد کپی پاسپورت، ویزای فرد متقاضی و کپی مجوز مهاجرت نیز باید ضمیمه گردد. گواهی اقامت دائم باید طی یک هفته از زمان دریافت مجوز از ادارات ذی صلاح صادر گردد.

اگر یکی از والدین با فرزند کوچک خود مهاجرت کنند، یکی از والدین که قصد مهاجرت ندارد باید به همسر خود یک اجازه نامه محضری دهد که طی آن همسر اجازه بردن فرزند را دارد. اگر همسر اجازه نامه کتبی نداشته باشد، باید حتما از مقامات رسمی اجازه کتبی و رسمی داشته باشد.

مدارک مورد نیاز جهت درخواست اخذ مجوز اقامت اوکراین

  1. کپی مدارک شناسایی( مدارکی که نشان دهنده شهروندی یک فرد باشد)
  2. 3 عدد عکس 3.5در4.5
  3. مدارکی که نشان دهنده اطلاعات مربوط به محل اقامت فرد می باشد.
  4. مدارک شناسایی مربوط فامیل درجه یک فرد( همسر فرزند)
  5. گواهی تایید پزشکی که نشان دهنده عدم اعتیاد فرد به الکل و هرگونه مواد مخدر و یا بیماری هایی باشد که جز لیست بیماری های مسری باشد.

افرادی که بصورت موقت در خارج از کشور اقامت دارند حتما باید گواهی عدم سو پیشینه را به عنوان ضمیمه با درخواست مجوز اقامت خود ارائه دهند.) این ربطب به افرادی که در بند 1 و 3 بخش 3 ماده 4 قوانین مهاجرتی اوکراین آمده نمی شود

مدارکی که توسط سازمان های ذی صلاح مقامات خارجی صادر می شوند، مگر این که خلاف آن توسط قلمرو اوکراین ثابت گردد. کپی برخی مدارک بعلاوه تائیدیه کپی رضایت برای مهاجرت و تضمین و حمایت فرد متقاضی باید بواسطه محضر قانونی شده باشد. مدارکی که اطلاعات آن قایل تغییر است باید طی 6 ماه از زمان صدور آن، ارسال گردد.

اگر مقامات اکراین، جهت تضمین اجازه مهاجرت، پرداخت تائیدیه مدارک مالی باید به برگه درخواست مجوز مهاجرت ضمیمه گردد.

با وجودی که این ضمیمه کاملا ضروری است و و هیچ گونه تناقضی با قانون اوکراین ندارد، مقامات ذی صلاح اداره مهاجرت کانادا ممکن است یک سری مدارک خاص در زمینه تخصصی برای صدور مجوز اقامت از افراد خواهان باشند.

از زمان ارسال درخواست اقامت، یک سال طول می کشد تا این پروسه پیگیری شود.

قوانین ورود مهاجرت به اوکراین و صدور گواهی اقامت دائم

ماموران کنسولگری اوکراین با توجه به شرایط فرد،  که به صورت موقت در خارج از اوکراین اسکان داشته اند و اکنون خواهان مجوز سکونت در این کشور هستند یک ویزای مهاجرتی یک ساله صادر می کند.

بعد از رسیدن به اوکراین فرد مهاجر باید مدارک خود مبنی بر اجازه اسکان در اوکراین را به اداره مهاجرت این کشور ارائه دهد. یک عدد کپی پاسپورت، ویزای فرد متقاضی و کپی مجوز مهاجرت نیز باید ضمیمه گردد. گواهی اقامت دائم باید طی یک هفته از زمان دریافت مجوز از ادارات ذی صلاح صادر گردد.

سوالات متداول درباره مهاجرت به اوکراین

معمول ترین راه های مهاجرت به اوکراین کدامند؟

معمول ترین و مهم ترین راه های مهاجرت به اوکراین مهاجرت از طریق کار، تحصیل، ازدواج، سرمایه گذاری، ثبت شرکت و پذیرش فرزند خواندگی کودک اوکراینی می باشد.

در چه صورت می توان پس از مهاجرت به اوکراین، اقامت دائم این کشور را اخذ کرد؟

دولت اوکراین به مهاجرانی که از روش های کاملا قانونی به این کشور مهاجرت کرده و به انجام فعالیت های مفید در این کشور پرداخته باشند و همچنین مدت زمان سه سال در اوکراین به طور مستمر اقامت داشته باشند، اقامت دائم و در صورت تقاضا تابعیت اهدا خواهد کرد.

جهت مهاجرت تحصیلی به اوکراین می بایست چه اقداماتی را انجام داد؟

متقاضیان می بایست در ابتدا از یک دانشگاه در کشور اوکراین پذیرش تحصیلی در یافت کنند و در صورت موفقیت با تهیه مدارک مورد نیاز، جهت اخذ ویزای تحصیلی اوکراین اقدام نمایند.

آیا پس از مهاجرت تحصیلی به اوکراین می توان در آنجا به کار حین تحصیل مشغول شد؟

بله، امکان کار حین تحصیل در اوکراین برای دانشجویان فراهم است.

شرایط مهاجرت کاری به اوکراین چیست؟

یافتن کار در اوکراین کمی دشوار است. متقاضیان کار در این کشور می بایست حتما توسط یک کارفرمای اوکراینی پیشنهاد کار داشته باشند. نکته ای که این پروسه را دشوار می کند آن است که پیشنهاد شغلی می بایست ابتدا به مدت 90 روز در اوکراین آگهی شود و در صورت نبودن داوطلب در این کشور، در اختیار متقاضیان سایر کشورها قرار گیرد.

سرمایه لازم جهت مهاجرت به اوکراین از راه سرمایه گذاری چه میزان است؟

متقاضیان سرمایه گذاری در اوکراین به سرمایه اولیه 100000 دلار نیاز خواهند داشت.

مزایای مهاجرت به اوکراین و اخذ پاسپورت این کشور چیست؟

مسافرت بدون ویزا به اکثر کشورها، اقامت و زندگی دائم در اوکراین، برخورداری از مزایا و حقوق اجتماعی، امکان دریافت تسهیلات بانکی و وام و غیره

راحت ترین راه مهاجرت به اوکراین کدام است؟

با توجه به سهولت اخذ پذیرش و ویزای تحصیلی اوکراین، مهاجرت تحصیلی راحت ترین راه مهاجرت به اوکراین است.

شهرهای مهاجر پذیر در اوکراین کدام شهرها هستند؟

شهرهای کیو، اودسا و باکوتا از مهاجر پذیر ترین شهرهای اوکراین می باشند.

مدارک لازم جهت اخذ مجوز اوکراین چیست؟

مدارک کامل شناسایی به همراه کپی، سه عدد عکس، مدارک مربوط به محل اقامت در اوکراین، مدارک شناسایی همسر در صورت تاهل، گواهی پزشکی

میزان رضایت مهاجران از شرایط زندگی در اوکراین چه اندازه است؟

مهاجران به دلایل مختلفی نظیر، آب و هوا، تامین نیازها توسط دولت، شرایط مطلوب زندگی، کار و تحصیل و همچنین برخورد مردم اوکراین با مهاجران، از مهاجرت به این کشور رضایت دارند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر پیرامون شرایط اقامت تحصیلی و ویزای تحصیلی می توانید با مشاورین موسسه برگزیده اصطهباناتی تماس حاصل فرمایید. اخیراً تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در اوکراین به دلیل بسیار پایین مورد توجه واقع شده است.

2/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *