تحصیل پرستاری در اوکراین

در این مقاله قصد داریم به بررسی تحصیل پرستاری در اوکراین بپردازیم. پرستاری همانند سایر رشته های زیر شاخه پزشکی نه تنها در کشور ایران بلکه در تمام دنیا نیز طرفداران بسیاری را به خود اختصاص داده است. تحصیل پرستاری از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و به همین دلیل در دانشگاه های مختلف دنیا برای آموزش در این حوزه با سخت گیری های بسیاری مواجه خواهیم شد. از این رو اگر تمایل به تحصیل در رشته پرستاری در هر دانشگاهی از هر کشوری دارید باید این نکته را به ذهن بسپارید که تحصیل در این رشته دارای شرایط سخت و چالش بر انگیزی است.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

برای این که بتوانید به اوکراین مهاجرت کنید می توانید از راه های گوناگونی اقدام نمایید. البته باید توجه داشته باشید که برای هر شخص شرایطی وجود دارد و شما می توانید با توجه به شرایط شخصی خود پیش بروید. از جمله راه های مهاجرت به اوکراین می توان به اقامت اوکراین از طریق فرزند خواندگی، اقامت اوکراین از طریق ازدواج، مهاجرت تحصیلی به اوکراین، مهاجرت کاری به اوکراین، مهاجرت سرمایه گذاری به اوکراین و … اشاره نمود. برای این که اطلاعات خود را در ارتباط با زمینه ها و روش های مهاجرتی به اوکراین زیاد کنید می توانید به موسسه حقوقی وکلای برگزیده اصطهباناتی مراجعه نمایید. موسسه حقوقی وکلای برگزیده اصطهباناتی دارای نمایندگی های معتبر در شهر های شیراز، تهران، اصفهان، مشهد و تبریز می باشد.

تحصیل پرستاری در اوکراین

دولت اوکراین با تمام توان از دانشجویان خارجی که می خواهند در دانشگاه های علوم پزشکی کشور پرستاری در اوکراین تحصیل کنند استقبال می کند و امکانات تحصیلی و زندگی در اوکراین را به بهترین نحو در اختیار آن ها قرار می دهد. البته این امکانات برای دانشجویان پزشکی و دندانپزشکی در اوکراین و دانشجویان تخصص پزشکی در اوکراین و … نیز صادق است. دقت داشته باشید که کشور اوکراین اهمیت موضوع پرستاری را می داند و همین مسئله دلیل آموزش با بهترین کیفیت در این رشته و در دانشگاه های اوکراین می باشد. رشته پرستاری اوکراین در تمام دنیا شناخته شده است.

در واقع می توان گفت که تمام دانشگاه های ملی پزشکی در اوکراین که برنامه پرستاری را آموزش می دهند توسط WHO شناخته می شوند و این دلیل شناخت درجه پرستاری اوکراین در سراسر جهان است. از این رو شما می توانید به راحتی در دانشگاه های اوکراین برای تحصیل پرستاری مشغول شوید و از اعتبار بالای این دانشگاه ها استفاده نمایید. تئوری و آموزش عملی در دانشکده های پرستاری در اوکراین توسط استادان برجسته تدریس می شود و برنامه های عملی در بیمارستان های مدرن این کشور برگزار می شود.

دانشگاه های اوکراین برای رشته پزشکی یا پرستاری و داروسازی در اوکراین هر ساله دانشجویان بسیاری را از سراسر دنیا پذیرش می کنند. در حقیقت می توان گفت که در دانشکده های پرستاری در اوکراین بسیاری از دانشجویان خارجی هر ساله از هر گوشه دنیا پذیرش می شوند. از این رو شما به راحتی می توانید در هر دانشگاه این کشور با اطمینان خاطر پذیرش بگیرید و در رشته پرستاری مشغول به تحصیل شوید.

شرایط دوره های تحصیلی پرستاری در اوکراین

در این بخش از مقاله قصد داریم در ارتباط با شرایط تحصیل در دوره های پرستاری در اوکراین صحبت کنیم و نکات جامعی را در این باره برای شما بیان کنیم. این نکات هر کدام به روند تحصیل شما کمک بسیار زیادی خواهند کرد. در ابتدا از اولین شرط که مهم ترین فاکتور است شروع می کنیم که در ارتباط با زبان تحصیل در اوکراین برای رشته پرستاری می باشد.

زبان تحصیل پرستاری در اوکراین

پرستاری در اوکراین با هر دو زبان روسی و انگلیسی تدریس می شود اما دانش آموزان بین المللی انتخاب می کنند که کدام مدرک را برای مدرک نهایی پرستاری خود در اوکراین انتخاب می کنند. در واقع این که بخواهید در چه دوره ای و به چه زبانی تحصیل در اوکراین برای رشته پرستاری را داشته باشید بر عهده شماست که این مسئله خود به تنهایی مزیتی بسیار مهم محسوب می شود. به طور مثال دانشجویانی که بر زبان انگلیسی تسلط دارند و یا از کشور های انگلیسی زبان برای تحصیل در اوکراین اقدام می کنند و اقامت در اوکراین را انتخاب می کنند، دوره های زبان انگلیسی پرستاری گزینه ای بسیار مناسب خواهد بود.

زبان تحصیل پرستاری در اوکراین

زبان تحصیل پرستاری در اوکراین

اما اگر افرادی باشند که بر زبان انگلیسی تسلط نداشته باشند و تمایل به تحصیل در دوره هاب پرستاری به زبان انگلیسی داشته باشند، می توانند در کشور اوکراین در دوره های آمادگی اولیه به مدت ده ماه و قبل از شروه دوره های دانشگاهی خود اقدام نمایند. در حقیقت یک دوره زبان در اوکراین را برای تحصیل در اوکراین می گذرانند. این دوره ها برای زبان روسی بیشتر از زبان انگلیسی خواهد بود و دانشجویان می توانند پس از پایان دوره تحصیلی خود به برنامه های پرستاری با زبان انگلیسی بپیوندند. دانشجویان بسیاری از کشور های مختلفی همچون نیجریه، غنا، هند، پاکستان ، نامیبیا ، زامبیا ، زیمبابوه ، کامرون، مصر ، مراکش ، الجزایر و … برای تحصیل رشته پرستاری به اوکراین وارد می شوند. 

طول دوره پرستاری در اوکراین

یکی دیگر از مهم ترین نکاتی که می بایست در ارتباط با رشته پرستاری در اوکراین بدانید طول دوره تحصیل در این کشور است. در کشور اوکراین پرستاری در مقاطع مختلفی برای دانشجویان ارائه می شود و هر مقطع نیز دارای خصوصیات خاصی برای خود می باشد. طول دوره تحصیلی برای هر مقطع با مقاطع دیگر نیز متفاوت خواهد بود. برای این رشته مدرک کاردانی پرستاری در اوکراین که با نام ADN شناخته می شود دو سال به طول می انحامد.

مدرک کارشناسی علوم پرستاری که عموما با نام BSN شناخته می شود چهار سال به طول می انجامد و مدرک کارشناسی ارشد علوم پرستاری یا همان MSN دو سال به طول مب انجامد. یکی از نکات مثبت در ارتباط با تحصیل پرستاری در اوکراین این است که دانشجویانی که قبلاً ADN را از هر دانشگاهی در جهان کسب کرده اند می توانند فقط در 2 سال BSN را دریافت کنند و از همان ابتدا با دو سال تحصیل مدرک کارشناسی خود را دریافت نمایند. در کشور اوکراین آموزش های پرستاری به گونه ای به دانشجویان ارائه می شود که آن ها می توانند در دنیای واقعی با هر گونه چالشی مواجه شوند.

تحصیل پرستاری در دانشگاه های اوکراین

در کشور اوکراین دانشگاه های بسیاری برای تحصیل رشته پرشتاری وجود دارد که هر کدام از این دانشگاه ها رشته پرستاری را با شرایط ویژه ای ارائه می دهند. در این بخش از مقاله برخی از دانشگاه های پزشکی اوکراین را برای شما معرفی می کنیم و در این زمینه نکات بسیار مهمی را ارائه می دهیم.

از جمله دانشگاه های پزشکی اوکراین می توان به دانشگاه علوم پزشکی بوکوویین، دانشگاه علوم پزشکی کریمه، دانشگاه ملی پزشکی Lviv، دانشگاه ملی پزشکی ایوانو فرانکیفسک، آکادمی پزشکی خارکف ، دانشگاه علوم پزشکی کیف، دانشگاه ملی یادبود پیراگوف، دانشگاه ملی پزشکی ترنوپیل و … اشاره نمود. دقت کنید که اگر تمایل به بازگشت به ایران را دارید قبل از تحصیل لازم است تا دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت ایران را مورد بررسی قرار دهید.

وزارت بهداشت ایران هر ساله لیستی ار دانشگاه های مورد تایید خود را که در سراسر جهان قرار دارند منتشر می کند و شما می توانید با مراجعه به این لیست در ارتباط با شرایط دانشگاه های پزشکی اوکراین و قبل از اخذ ویزای تحصیلی اوکراین یا اخذ پذیرش از دانشگاه های اوکراین اطلاع کسب کنید. 

تحصیل پرستاری در دانشگاه ملی پزشکی اوداسا اوکراین

دانشکده پرستاری این دانشگاه دارای آموزش عالی پرستاری است و دوره کارشناسی پرستاری را برای دانشجویان علاقه مند به این رشته ارائه می دهد. دوره تحصیل  پرستاری برای شرایط تمام وقت وقت روزانه دو سال تحصیلی و سه سال تحصیلی برای بخش پاره وقت تحصیلی پرستاری است. در ابتدا دانشجویان کورس های اساسی و پایه ای پزشکی و بیولوژیک را مطالعه می کنند. سپس این افراد تحت نظارت اساتید مجرب در موقعیت های مختلف به مطالعه موضوعات بالینی و پرستاری می پردازند.

آموزش های عملی به همراه تئوری هم در بخش های مختلف دانشگاه و هم در کلینیک ها ارائه می شود. فارغ التحصیلان این رشته مدرک لیسانس را دریافت می کنند  و به راحتی می توانند برای کار در اوکراین در رشته پرستاری و در سایر کشور ها مشغول شوند. برای رشته پرشتاری همایش های علمی بین المللی ، سمپوزیوم ها ، نمایشگاه ها و سخنرانی های بسیاری توسط دانشگاه برگزار می شود. از این رو دانشحویان می توانند در بهترین موقعیت علمی به تحصیل خود مشغول شوند. علاوه بر این ها در این دانشگاه همکاری های بین المللی بسیار رونق دارد.

تحصیل پرستاری در دانشگاه لوگانسک اوکراین

در این بخش از مقاله به معرفی رشته پرستاری در دانشگاه اوگانسک اوکراین می پردازیم. طبق گفته این دانشگاه پرستاری یک هنر است. هنری که آماده یک فداکاری منحصر به فرد است. دانشکده پرستاری دانشگاه علوم پزشکی لوگانسک دانشکده متنوعی است که دارای سابقه ای غنی و شهرتی بسیار زیاد می باشد. این دانشگاه یکی از دانشگاه های تحقیقاتی اوکراین است که رشته پرستاری را در مقطع کارشناسی ارشد نیز ارائه می دهد.

در این دانشگاه تمام مقاطع تحصیلی از کاردانی تا کارشناسی ارشد پرستاری برای دانشجویان علاقه مند ارائه می شود. شهریه برای هر دوره در دانشگاه علوم پزشکی لوگانسک متفاوت است. البته این دانشگاه تضمین می کند که کم ترین شهریه را در اوکراین دارد.

تحصیل پرستاری در دانشگاه ملی پزشکی خارکف

هدف از برنامه لیسانس پرستاری در پرستاری در دانشگاه ملی پزشکی خارکف ، آموزش پرستاران ثبت نام شده برای انجام مسئولیت های حرفه ای با همکاری نزدیک بیمار است. پرستاران باید مهارت های ارتباطی خوبی داشته باشند و بتوانند در توسعه مراقبت های بهداشتی شرکت کنند.

تحصیل پرستاری در دانشگاه ملی پزشکی خارکف

تحصیل پرستاری در دانشگاه ملی پزشکی خارکف

مدرک لیسانس پرستاری از دانشگاه ملی پزشکی خارکف تمام مهارت های اساسی پرستاری را برای دانشجویان فراهم می کند. این برنامه درسی جنبه های نظری و عملی پرستاری را در بر می گیرد که شامل موارد زیر می باشد: ارتقاء سلامت ، مراقبت های بهداشتی پیشگیرانه ، آموزش بهداشت و از همه مهمتر دامنه گسترده ای از اقدامات درمانی ، توانبخشی و پرستاری. در این دانشگاه دوره های کارشناسی ارشد پرستاری هم ارائه می شود. علاوه بر این ، دانشجویان مهارت های پرستاری خاصی را که در زمینه های مختلف اعمال می شود را می آموزند که عبارتند از: پرستاری پزشکی، جراحی پرستاری، پرستاری روانپزشکی و پرستاری برای زنان و کودکان.

شهریه تحصیل پرستاری در اوکراین

ما در بخش های قبلی این مقاله نکات بسیار مهمی را در زمینه تحصیل پرستاری در اوکراین برای شما بیان نمودیم و به ارائه توضیحات بسیاری در این زمینه دست پیدا کردیم. اما یکی از نکات بسیار مهمی که برای تحصیل باید در نظر داشته باشید بحث هزینه های تحصیلی در اوکراین است که البته این مسئله جدای از بحث هزینه های زندگی در اوکراین می باشد. این دو مقوله را می توانیم به صورت جداگانه مورد بررسی قرار دهیم و در نهایت برای آینده تحصیلی خود تصمیم بگیریم.

البته دقت داشته باشید که کشور اوکراین برای حمایت از دانشجویان خود بورسیه های تحصیلی اوکراین را در شرایط مختلفی ارائه می دهد. اما ببینیم هزینه های تحصیل در اوکراین چگونه است؟! دقت داشته باشید که هزینه تحصیل در رشته پرستاری در دانشگاه های اوکراین بیش از سه هزار و پانصد دلار می باشد و بسته به هر دانشگاهی متفاوت است. از این رو برای تحصیل در هر کدام از دانشگاه های اوکراین باید از هزینه های تحصیل پرستاری اطلاع کسب کنید. البته دقت داشته باشید که هزینه تحصیل پرستاری در اوکراین به زبان روسی کم تر از زبان انگلیسی است و از حدود هزار و پانصد دلار شروع می شود.

سوالات متداول در ارتباط با تحصیل پرستاری در اوکراین

  1. آيا تحصیل پرستاری در اوکراین معتبر است؟

    بله دانشگاه های اوکراین در این زمینه مدارک معتبری را بر اساس فرایند بولونیا ارائه می دهند.

  2. آیا اوکراین کشوری مناسب برای تحصیل و زندگی می باشد؟

    بله اوکراین کشوری با جذابیت های طبیعی بالا و دانشگاه های بسیار معتبر برای تحصیل و زندگی می باشد.

  3. کدام دانشگاه ها برای تحصیل پرستاری در اوکراین مناسب هستند؟

    از جمله این دانشگاه ها عبارتند از: دانشگاه علوم پزشکی بوکوویین، دانشگاه علوم پزشکی کریمه، دانشگاه ملی پزشکی Lviv، دانشگاه ملی پزشکی ایوانو فرانکیفسک و … .

  4. آیا برای تحصیل پرستاری در اوکراین بورسیه ارائه می شود؟

    بله بورسیه های تحصیلی بسیاری در اوکراین برای پرستاری ارائه می شوند.

  5. هزینه تحصیل پرستاری در اوکراین چقدر است؟

    هزینه تحصیل پرستاری در اوکراین حدودا بین هزار و پانصد دلار تا چهار هزار دلار می باشد.

  6. تحصیل پرستاری در اوکراین به چه زبان هایی انجام می شود؟

    تحصیل پرستاری در اوکراین به زبان های انگلیسی و روسی است.

  7. شرایط تحصیل پرستاری در اوکراین برای افرادی که به زبان انگلیسی تسلط ندارند چگونه است؟

    دانشگاه ها دوره های زبان را برای مدت ده ماه به دانشجویان ارائه می دهند.

  8. تحصیل پرستاری در اوکراین در چه مقاطعی ارائه می شود؟

    تحصیل پرستاری در مقاطع کاردانی، کارشناسی و کارشناسی ارشد ارائه می شوند.

  9. طول دوره کارشناسی برای تحصیل پرستاری در اوکراین چه مدت است؟

    دوره کارشناسی در دانشگاه های این کشور بین دو تا چهار سال می باشد.

  10. در دانشگاه پزشکی خارکف تحصیل پرستاری در چه زمینه هایی ارائه می شود؟

    در این دانشگاه پرستاری در زمینه های پرستاری پزشکی، جراحی پرستاری، پرستاری روانپزشکی و پرستاری برای زنان و کودکان ارائه می شود.

  11. چرا دانشگاه های پزشکی اوکراین برای تحصیل پرستاری در اوکراین معتبر هستند؟

    زیرا این دانشگاه ها با دوره های معتبر خود در زمینه پرستاری و پزشکی در WHO اعتبار بسیار زیادی دارند.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *