تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در دانمارک

در این مطلب میخوانید

کشور کم جمعیت دانمارک با حدود 5.8 میلیون نفر جمعیت دارای دانشگاه های کمتری در مقایسه با دیگر کشورهای اروپایی است. اما همین تعداد اندک دانشگاه های این کشور چه در سطح کشورهای اروپایی و چه در سطح جهان همواره رتبه های برتر جهانی را کسب می کنند. این کشور در سال های اخیر از جمله 3 کشور برتر در شاخص شادی جهانی قرار گرفته است. از معیارهای شاخص شادی جهانی می توان به توسعه و رفاه و کیفیت زندگی اشاره کرد.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

دانشگاه های پزشکی و دندانپزشکی دانمارک هر ساله بسیاری از متقاضیان از سراسر جهان را پذیرش می کنند. امکان تحصیل پزشکی در کشور دانمارک و تحصیل دندانپزشکی در کشور دانمارک به زبان انگلیسی در 7 دانشگاه دانمارک از مهم ترین دلایل متقاضیان ایرانی برای مهاجرت تحصیلی به این کشور اروپایی است.

بر این اساس در این مقاله به ارائه اطلاعات لازم در مورد شرایط تحصیل پزشکی در دانمارک، شرایط تحصیل دندانپزشکی در دانمارک و تحصیل رایگان پزشکی در دانمارک و تحصیل به زبان انگلیسی در دانشگاه های این کشور می پردازیم. با ما همراه باشید.

شرایط تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در دانمارک

متقاضیان برای تحصیل در رشته پزشکی در کشور دانمارک باید در ابتدا دوره 3 ساله کارشناسی پزشکی و سپس دوره 3 ساله کارشناسی ارشد پزشکی را بگذرانند. لازم به ذکر است که تحصیل پزشکی در دانشگاه های دولتی این کشور به زبان دانمارکی و در دانشگاه های خصوصی به زبان انگلیسی انجام می شود. برای تحصیل در رشته های پزشکی و دندانپزشکی کشور دانمارک دارا بودن نمره های مناسب در دروس فیزیک و زیست شناسی و شیمی دوره دبیرستان الزامی است.

متقاضیان با تحصیل دندانپزشکی در دانمارک شرایط تحصیل تخصص دندانپزشکی در دانمارک را خواهند داشت. علاوه بر این امکان اشتغال و طبابت پس از فارغ التحصیلی و اخذ مدرک معتبر دندانپزشکی از دیگر مزایای تحصیل در رشته دندانپزشکی در این کشور اروپایی است.

متقاضیان با تحصیل در دانشگاه های پزشکی و دندانپزشکی دانمارک فرصت های شغلی متنوع با درآمد عالی و امکان تحصیل تخصص پزشکی در دانمارک را خواهند داشت. گرچه بیشتر برنامه های پزشکی در دانشگاه های دانمارک به زبان دانمارکی ارائه می شوند اما متقاضیان بین المللی می توانند در برخی از دانشگاه های پزشکی این کشور به ویژه دانشگاه های خصوصی به زبان انگلیسی تحصیل کنند.

شرایط ورود به رشته دندان پزشکی در دانمارک

مدت زمان تحصیل دندانپزشکی در دانمارک در حدود 5 سال است و البته فارغ التحصیلان این رشته برای کار و طبابت باید 12 ماه آموزش بالینی را پس از این 5 سال آموزشی بگذرانند. رشته دندانپزشکی در کشور دانمارک شامل دوره نظری و بالینی است.

دانشجویان در دوره های نظری به فراگیری دروس تئوری و شرکت در کلاس ها و جلسه ها و سخنرانی های علمی و تحقیقی می پردازند.

در دوره های بالینی دانشجویان به آموزش علمی دروس و درمان بیماران می پردازند. متقاضیان برای ورود به دانشگاه های دندانپزشکی دانمارک باید مدارک تحصیلی خود را به سازمان های ارزیابی مدارک تحصیلی ارائه دهند و همچنین در آزمون ورودی رشته دندانپزشکی دانشگاه های دانمارک پذیرفته شوند.

تحصیل دندانپزشکی در دانشگاه کپنهاگ دانمارک

متقاضیان برای تحصیل دندانپزشکی در کشور دانمارک می توانند در کالج بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کپنهاگ ثبت نام کنند.

کالج بهداشت دانشگاه کپنهاگ برای رشته دندانپزشکی یک برنامه کارشناسی یا لیسانس 3 ساله دندانپزشکی و یک برنامه کارشناسی ارشد یا فوق لیسانس 2 ساله را به متقاضیان ارائه می دهد.

مدت زمان تحصیل دندانپزشکی در این کالج 5 سال و شامل دو بخش تئوری و عملی است. متقاضیان در کلاس های تئوری و کاربردی و عملی به فراگیری مهارت ها و دانش لازم برای درمان بیماری های لثه، دهان و دندان و مراقبت های بهداشتی و تشخیصی در حوزه دندانپزشکی می پردازند.

مدت زمان تحصیل دندانپزشکی در دانشگاه کپنهاگ دانمارک

مدت زمان تحصیل دندانپزشکی در دانشگاه کپنهاگ دانمارک

آزمون ورودی دندانپزشکی در دانمارک برای ایرانیان

متقاضیان ایرانی برای تحصیل در رشته دندانپزشکی دانشگاه های دانمارک باید در آزمون ورودی دندانپزشکی نمره لازم را کسب کنند. آزمون ورودی دندانپزشکی دانمارک یا SAT شامل سوالاتی از دروس زیست شناسی، ریاضیات، شیمی و فیزیک دوره دبیرستان و پیش دانشگاهی است.

آزمون ورودی دندانپزشکی دانمارک شامل دو نوع آزمون زیست شناسی M و آزمون زیست شناسی E می باشد. آزمون زیست شناسی M شامل موضوعات شیمی، بیوشیمی و فرایندهای زیستی است. آزمون زیست شناسی E شامل موضوعات بیولوژی و جمعیت شناسی است.

هر دو نوع آزمون ورودی دارای 80 سوال تستی است که متقاضیان بر اساس علاقمندی و سطح و سواد علمی خود یکی از این دو نوع آزمون ورودی را باید انتخاب کنند.

دانشگاه های پزشکی و دندانپزشکی در دانمارک

برخی از دانشگاه های پزشکی و دندانپزشکی در دانمارک دارای رتبه های کشوری و جهانی می باشند. دانشگاه علوم پزشکی کپنهاگ از بهترین دانشگاه های کشور دانمارک برای تحصیل متقاضیان در رشته های علوم پزشکی است. مدت زمان تحصیل در مقطع کارشناسی پزشکی این دانشگاه 3 سال و مدت زمان تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد این دانشگاه 2 سال است.

از دیگر دانشگاه های برتر کشور دانمارک برای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی دانشگاه آرهوس را می توان نام برد. شرایط تحصیل تخصص پزشکی در دانمارک در بهترین دانشگاه های این کشور وجود دارد. بهترین دانشگاه های پزشکی و دندانپزشکی در دانمارک در سال 2022-2023 عبارتند از:

بهترین دانشگاه های پزشکی و دندانپزشکی در دانمارکرتبه جهانی در میان بهترین دانشگاه های پزشکی جهانامتیاز جهانی
دانشگاه کپنهاگ University of Copenhagen3176.2
دانشگاه آرهوس Arhus University8569.1
دانشگاه جنوبی دانمارک University of Southern Denmark15260.1
دانشگاه آلبورگ Alborg University28659.8
دانشگاه فنی دانمارک Technical University of Denmark65265.5

دانشگاه کپنهاگ University of Copenhagen دانمارک

دانشگاه کپنهاگ KU قدیمی ترین دانشگاه پژوهش محور در دانمارک در سال 1479 تاسیس شده است. این دانشگاه در حال حاضر دومین موسسه آموزشی قدیمی در منطقه اسکاندیناوی می باشد. دانشگاه کپنهاگ با حدود 500 سال سابقه آموزش تا کنون از سازمان های جهانی مختلف رتبه ها و جایگاه های جهانی را کسب کرده است. این دانشگاه دارای بهترین کالج پزشکی در دانمارک و کشورهای اسکاندیناوی می باشد.

رشته های پزشکی و دندانپزشکی دانشگاه کپهناگ به زبان دانمارکی تدریس می شود. در برنامه لیسانس پزشکی این دانشگاه متقاضیان به فراگیری علوم آناتومی، ژنتیک، آسیب شناسی عمومی و زیست شناسی انسانی می پردازند.

پس از تمام شدن مقطع کارشناسی یا لیسانس پزشکی متقاضیان می توانند در مقطع کارشناسی ارشد یا فوق لیسانس پزشکی این دانشگاه تحصیل کنند. رشته های زیست شناسی انسانی، علوم نانو، زیست شناسی مولکولی و ایمونولوژی این دانشگاه به زبان انگلیسی به متقاضیان ارائه می شود.

دانشگاه آرهوس Arhus University دانمارک

دانشگاه آرهوس به عنوان دومین موسسه آموزشی قدیمی در کشور دانمارک در سال 1928 تاسیس شده است. این دانشگاه در میان 100 دانشگاه برتر جهان قرار دارد. دانشگاه آرهوس برنامه های لیسانس و فوق لیسانس پزشکی را به زبان دانمارکی ارائه می دهد. برنامه لیسانس یا کارشناسی پزشکی این دانشگاه شامل واحدهای زیست شناسی، ژنتیک، آناتومی، علوم اعصاب و اپیدمیولوژی است. واحدهای درسی برنامه فوق لیسانس یا کارشناسی ارشد پزشکی دانشگاه آرهوس شامل روانپزشکی، زنان و زایمان، فارماکولوژی و پزشکی قانونی است.

پذیرش در رشته های پزشکی و دندانپزشکی این دانشگاه در دانمارک نیز همانند دیگر دانشگاه های پزشکی این کشور رقابتی است. متقاضیانی موفق به اخذ پذیرش در رشته های پزشکی و دندانپزشکی این دانشگاه می شوند که دارای شرایط تحصیل پزشکی در دانمارک باشند و در آزمون ورودی این دانشگاه نمره لازم را کسب کنند.

دانشگاه جنوبی دانمارک University of Southern Denmark

دانشگاه جنوبی دانمارک SDU در زمره بهترین دانشگاه های پزشکی دانمارک در سال 1998 تاسیس شده است. این دانشگاه جوان دارای 6 پردیس در منطقه جنوبی و از جمله کشور نیوزلند است. دانشگاه جنوبی دانمارک علی رغم سوابق آموزشی کم در میان بهترین دانشگاه های زیر 50 سال جهان قرار دارد.

دانشگاه جنوبی دانمارک برنامه های لیسانس یا کارشناسی و فوق لیسانس یا کارشناسی ارشد پزشکی را به متقاضیان ارائه می دهد. برنامه لیسانس پزشکی این دانشگاه در نوع خود از بهترین برنامه های رشته پزشکی است. زیرا از همان ابتدا باید در کلاس های عملی و ارتباط با بیماران و تشخیص بیماری از طریق ارتباط مستقیم با بیماران شرکت کنند. فارغ التحصیلان دوره کارشناسی پزشکی می توانند در دوره 3 ساله کارشناسی ارشد با فراگیری دروس و تحقیق و پژوهش علمی مسیر پزشک شدن در دانمارک را طی کنند. زبان تدریس برنامه های کارشناسی و کارشناسی ارشد دانشگاه جنوبی دانمارک زبان دانمارکی است.

بهترین دانشگاه های پزشکی دانمارک به زبان انگلیسی

دانشگاه های پزشکی دانمارک به زبان های دانمارکی و انگلیسی تدریس می کنند. در حدود 7 دانشگاه برتر دانمارک 20 برنامه و رشته تحصیلی پزشکی به زبان انگلیسی در مقاطع کارشناسی ارشد M.Sc. را به متقاضیان ارائه می دهند. متقاضیان برای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی به زبان انگلیسی در این دانشگاه ها باید دارای مدرک زبان انگلیسی PTE Academic یا IELTS Academic یا TOEFL IBT باشند. بهترین دانشگاه های پزشکی دانمارک که به زبان انگلیسی تدریس می کنند عبارتند از:

  • دانشگاه کپنهاگ University of Copenhagen
  • دانشگاه آرهوس Arhus University
  • دانشگاه جنوبی دانمارک University of Southern Denmark (SDU)
  • دانشگاه آلبورگ Alborg University
  • دانشگاه فنی دانمارک Technical University of Denmark (DTU)

اخذ پذیرش از دانشگاه های پزشکی و دندانپزشکی دانمارک

متقاضیان برای تحصیل در دانشگاه های پزشکی و دندانپزشکی کشور دانمارک باید در ابتدا از دانشگاه مورد نظر در این کشور پذیرش تحصیلی دریافت کنند. برای دریافت پذیرش تحصیلی متقاضیان باید مدارک لازم را به وب سایت دانشگاه ارسال کنند.

نکته قابل توجه این است که همه مدارک باید به زبان دانمارکی ترجمه رسمی شده باشند. از مهم ترین مدارک لازم برای اخذ پذیرش از دانشگاه های پزشکی و دندانپزشکی کشور دانمارک موارد زیر را می توان نام برد:

  • مدرک دیپلم علوم تجربی با نمره های مناسب در دروس شیمی، فیزیک، زیست شناسی و ریاضیات
  • مدرک زبان دانمارکی Danish A و نمره لازم در آزمون زبان دانمارکی Studieproven I dansk
  • مدرک دیپلم 12 ساله به همراه یک سال تحصیلات تکمیلی با معدل معادل 6 دیپلم دانمارکی
  • سوابق تحصیلی قبلی از مدرک دیپلم دبیرستان تا مدرک کارشناسی (برخی از کالج ها و دانشگاه های پزشکی دانمارک برای اخذ پذیرش پزشکی نیازمند ارائه مدرک کارشناسی یا لیسانس علوم می باشند.)
  • ریزنمره های تحصیلی از هر مقطع و دوره تحصیلی
  • مدرک زبان انگلیسی آیلتس آکادمیک یا تافل IBT یا PTE آکادمیک و یا مدرک زبان

خدمات موسسه مهاجرتی اصطهباناتی در مهاجرت به دانمارک

متقاضیان برای مهاجرت تحصیلی به دانمارک و طی کردن روند قانونی آن نیاز به مشاوره با افراد آگاه، وکلای ماهر و مشاوران آشنا به قوانین مهاجرت تحصیلی دارند. در واقع طی کردن این پروسه قانونی و نحوه مهاجرت تحصیلی در کشورهای اروپایی و به ویژه در کشور دانمارک باید از طرف وکلا و کارشناسان آگاه به قوانین مهاجرت کشور دانمارک انجام شود که در موسسه های حقوقی و مهاجرتی مشغول فعالیت می باشند.

متقاضیان از طریق ارتباط با وکلا و کارشناسان موسسه حقوقی و مهاجرتی اصطهباناتی نه تنها با اطمینان روند مهاجرت تحصیلی را به این کارشناسان متبحر می سپارند بلکه در وقت و هزینه های خود صرفه جویی می کنند. از جمله خدمات موسسه اصطهباناتی برای مهاجرت تحصیلی می توان به ارائه مشاوره های مهاجرتی قبل از تهیه و ارسال مدارک، تهیه انگیزه نامه تحصیلی قدرتمند، ارسال مدارک تحصیلی و مالی به دانشگاه های دانمارک، اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه های دانمارک، اخذ ویزای تحصیلی دانمارک و همراهی تا رسیدن به مقصد اشاره کرد.

هزینه های تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در دانمارک

متقاضیان از کشورهای عضو اتحادیه اروپا برای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در کشور دانمارک نیاز به پرداخت هزینه های تحصیلی و شهریه ندارند. اما متقاضیان از کشورهای غیر عضو اتحادیه اروپا مانند ایران بر اساس نوع دانشگاه، برنامه تحصیلی و مقطع تحصیلی باید هزینه های تحصیلی را برای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در کشور دانمارک پرداخت کنند.

  • هزینه های تحصیل در دانشگاه های دانمارک در هر سال تحصیلی بین 6.000 تا 16.000 یورو می باشد.
  • هزینه های تحصیل در رشته های پزشکی و دندانپزشکی در دانمارک در هر سال تحصیلی بین 15.000 تا 35.000 یورو می باشد.
  • هزینه تحصیل پزشکی در دانمارک و دندانپزشکی در دانشگاه های خصوصی این کشور بدون در نظر گرفتن ملیت متقاضیان بسیار بالا و گران است.
  • بیشتر متقاضیان بین المللی برای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی دانشگاه های خصوصی دانمارک به زبان انگلیسی را انتخاب می کنند.

هزینه زندگی دانشجویی در دانمارک

کشور دانمارک مقصدی گران است که هزینه های زندگی آن حتی بر اساس استانداردهای اروپایی نیز بالا است. هزینه های خورد و خوراک، انرژی و آب و برق و بنزین در سطح بسیار بالایی است. اما خوشبختانه میزان حقوق و درآمد در این کشور بالاست و راه های زیادی برای متوازن و متعادل کردن هزینه های زندگی و درآمد ماهانه وجود دارد.

شهر کپنهاگ دانمارک یکی از گران ترین شهرهای جهان است که بر اساس Mercer 2022 Cost of Living Survey در میان 227 کشور در رتبه 11 قرار دارد. با وجود بالا بودن هزینه های زندگی در این کشور کیفیت زندگی در سطح بسیار بالایی قرار دارد که بالا بودن هزینه های زندگی را به نوعی جبران می کند.

  • هزینه زندگی دانشجویی در دانمارک در شهرهای بزرگتر این کشور مانند کپنهاگ گرانتر و در شهرهای کوچکتر ارزان تر است.
  • هزینه های زندگی یک خانواده 4 نفره در دانمارک 3.629.5 دلار آمریکا بدون احتساب کرایه خانه است.
  • هزینه های زندگی در دانمارک در حدود 112.29% بالاتر از ایران است.
  • هزینه های اجاره بهای خانه در دانمارک در حدود 97.93% بالاتر از ایران است.
  • هزینه های زندگی دانشجویی در شهرهای کوچکتر دانمارک ماهانه از حدود 750 تا 900 یورو است.
  • هزینه های زندگی دانشجویی در شهر کپنهاگ دانمارک ماهانه تا حدود 1200 یورو می رسد.

تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در دانمارک و دیگر رشته های علوم پزشکی

متقاضیان علاوه بر تحصیل در رشته های پزشکی و دندانپزشکی می توانند در رشته های دیگر علوم پزشکی در دانشگاه های دانمارک تحصیل کنند. از جمله رشته های محبوب و پرتقاضای علوم پزشکی برای تحصیل متقاضیان بین المللی در دانشگاه های دانمارک رشته های داروسازی و پرستاری را می توان نام برد. در ادامه به بررسی خلاصه تحصیل پرستاری و داروسازی در دانشگاه های دانمارک می پردازیم.

تحصیل پرستاری در دانمارک

کمبود پرستاران ماهر و باتجربه و همچنین نیاز شدید کشورهای اروپایی مانند دانمارک موجب شده است تا بسیاری از متقاضیان بین المللی برای تحصیل در مقاطع تکمیلی پرستاری و یا کار به کشور دانمارک مهاجرت کنند.

متقاضیان برای تحصیل پرستاری می توانند در دپارتمان پرستاری دانشگاه علوم پزشکی کپنهاگ ثبت نام کنند. در حدود 2800 دانشجوی پرستاری از سراسر جهان در برنامه پرستاری این دانشگاه مشغول تحصیل می باشند.

برنامه تحصیل لیسانس پرستاری دانشگاه کپنهاگ به زبان های دانمارکی، سوئدی، نروژی و انگلیسی تدریس می شود. مدت زمان تحصیل لیسانس پرستاری در دانمارک 3 تا 4 سال می باشد. 6 دانشگاه دانمارک برنامه رشته لیسانس پرستاری را به متقاضیان ارائه می دهند. متقاضیان در برنامه لیسانس پرستاری دانمارک به فراگیری فیزیولوژی، پرستاری کودکان، آناتومی و سلامت روان می پردازند.

کار پس از تحصیل پرستاری در دانمارک

پرستارانی که دارای مدرک لیسانس حرفه ای پرستاری هستند می توانند در دانمارک به کار و اشتغال بپردازند. کشور دانمارک فرصت عالی برای پرستاران حرفه ای فراهم می کند که به دنبال کار برای یک سیستم مراقبت های بهداشتی با بودجه دولتی می باشند. کشور دانمارک یکی از پیشروترین کشورهای اروپایی ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی پیشرفته است.

متقاضیان دارای مدرک پرستاری برای کار در دانمارک با مشکلات کمتری مواجه می باشند. زیرا دانمارک در حال حاضر با کمبود کادر درمان و بهداشت روبه رو است و دولت این کشور فعالانه به دنبال جذب پرستاران ماهر و حرفه ای چه از داخل این کشور و چه از خارج از دانمارک می باشد.

تحصیل داروسازی در دانمارک

رشته داروسازی از برنامه های تحصیلی محبوب در میان متقاضیان ایرانی است. دانشگاه های دانمارک رشته داروسازی را در مقطع کارشناسی ارشد 5 ساله به متقاضیان ارائه می دهند. در واقع این برنامه تحصیلی 5 ساله معادل دکترای داروسازی می باشد. تکنسین های داروسازی می توانند در برنامه لیسانس داروسازی 3 ساله دانشگاه های دانمارک تحصیل کنند. متقاضیان می توانند در دانشگاه های کپنهاگ، دانشگاه فنی دانمارک، دانشگاه جنوبی دانمارک و دانشگاه آرهوس به تحصیل داروسازی بپردازند.

یکی از بهترین دانشگاه های دانمارک برای تحصیل رشته داروسازی دانشگاه فنی دانمارک است. هزینه های تحصیل داروسازی در این دانشگاه سالانه در حدود 15.000 یورو می باشد.

تحصیل داروسازی در دانمارک

تحصیل داروسازی در دانمارک

دانشگاه کپنهاگ نیز دوره علوم داروسازی را به زبان انگلیسی به متقاضیان ارائه می دهد. هزینه های تحصیل داروسازی در مقطع کارشناسی ارشد 2 ساله با گذراندن 120 واحد درسی در این دانشگاه 8400 یورو برای هر ترم تحصیلی می باشد.

متقاضیان می توانند به زبان انگلیسی در این دانشگاه تحصیل کنند. فارغ التحصیلان مقطع کارشناسی ارشد علوم داروسازی این دانشگاه می توانند در مقطع دکترای 3 ساله داروسازی تحصیل کنند.

اخذ ویزا تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در دانمارک

متقاضیان برای اخذ ویزای تحصیلی رشته های پزشکی و دندانپزشکی دانمارک باید دارای شرایط لازم باشند و مدارک مورد نیاز را ارائه دهند. از مهم ترین مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای تحصیلی پزشکی و دندانپزشکی کشور دانمارک موارد زیر را می توان نام برد:
پاسپورت با اعتبار بیشتر از 6 ماه

  • مدرک زبان انگلیسی آیلتس آکادمیک یا تافل IBT یا PTE آکادمیک و یا مدرک زبان دانمارکی Danish A
  • فرم تکمیل شده درخواست ویزای تحصیلی
  • نامه پذیرش رشته پزشکی یا دندانپزشکی از دانشگاه مورد نظر در دانمارک
  • انگیزه نامه تحصیلی قوی
  • رزومه علمی و تحصیلی
  • گواهی تمکن مالی کافی و اثبات توانایی تامین هزینه های زندگی و تحصیل در مدت اقامت در دانمارک
  • رسید پرداخت هزینه های بررسی و پردازش درخواست ویزای تحصیلی
  • بیمه درمانی معتبر

کار در حین تحصیل در دانمارک

بالا بودن هزینه های زندگی و تحصیل در دانمارک موجب شده است تا بسیاری از دانشجویان در حین تحصیل در دانشگاه های این کشور به فکر کار دانشجویی باشند. در واقع بیشتر دانشجویان می خواهند در حین تحصیل کار کنند تا بخشی از هزینه های بالای زندگی در کشور اروپایی مانند دانمارک را تامین کنند. بدین منظور دانشجویان نیازمند اخذ مجوز کار دانشجویی و تسلط به زبان دانمارکی می باشند. البته مدت زمان کار پاره وقت دانشجویی در دانمارک 20 ساعت در هفته است که در صورت بیشتر شدن این مدت با مجازات های قانونی روبه رو می باشد.

کار در حین تحصیل در دانمارک

کار در حین تحصیل در دانمارک

تحصیل رایگان در دانشگاه های دانمارک

تحصیل رایگان پزشکی در دانمارک برای متقاضیان از کشورهای عضو اتحادیه اروپا EEA و کشور سوئیس بر اساس قوانین اتحادیه اروپا رایگان و بدون هزینه همانند شهروندان دانمارک است. اگر دانشجویی در برنامه تبادل دانشجو شرکت کرده است و به صورت مهمان در دانشگاه های دانمارک تحصیل می کند نیز می تواند از مزایای تحصیل رایگان برخوردار شود.

قانون تحصیل رایگان پزشکی در دانمارک در مورد تحصیل دندانپزشکی و دیگر رشته های علوم پزشکی برای متقاضیان از کشورهای عضو اتحادیه اروپا نیز صدق می کند. این متقاضیان می توانند در دانشگاه های دولتی دانمارک به رایگان به تحصیل پزشکی و دندانپزشکی بپردازند. اما متقاضیان از کشورهای غیر عضو اتحادیه اروپا مانند ایران بر اساس نوع دانشگاه و برنامه و رشته تحصیلی باید سالانه در حدود 6.000 تا 16.000 یورو بپردازند.

کار پس از تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در دانمارک

فارغ التحصیلان دانشگاه های پزشکی و دندانپزشکی دانمارک پس از تمام شدن دوره تحصیلی می توانند در این کشور به کار و اشتغال و طبابت بپردازند. امکان کار پس از تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در کشور دانمارک با دریافت مدرک پزشکی 6 ساله و شرکت در دوره کارآموزی امکان پذیر است. البته تسلط به زبان دانمارکی برای کار و طبابت و تعامل با بیماران در این کشور الزامی است. فارغ التحصیلان دوره پزشکی دانمارک باید دارای مدرک کارشناسی یا لیسانس 3 ساله پزشکی و مدرک کارشناسی ارشد یا فوق لیسانس 3 ساله پزشکی از دانشگاه های دانمارک باشند.

پس از فارغ التحصیلی نیز باید حداقل یک سال به عنوان کارآموز در بیمارستان های کشور دانمارک مهارت های عملی لازم را فرا گیرند. پس از گذراندن این دوره کارآموزی است که فارغ التحصیلان پزشکی می توانند به عنوان پزشک در دانمارک مشغول کار و طبابت شوند.

فارغ التحصیلان رشته پزشکی در دانمارک می توانند تا 6 ماه پس از تمام شدن دوره تحصیلی در این کشور اقامت و کار مناسب را پیدا کنند. در واقع مهلت جستجوی کار پس از فارغ التحصیلی در دانمارک 6 ماه است که قابل تمدید نمی باشد.

کارت اسکان ویژه فارغ التحصیلان از دانمارک

کارت اسکان دانمارک یا Establishment Card مختص فارغ التحصیلان رشته های پزشکی و دندانپزشکی و به عنوان مجوز اقامت و کار در دانمارک است. فارغ التحصیلان دانشگاه های علوم پزشکی دانمارک با دریافت کارت اسکان می توانند پس از تمام شدن دوره تحصیلی نیز در این کشور اقامت و کار کنند. در واقع فارغ التحصیلان با اخذ کارت اسکان ویژه نیاز به دریافت مجوز کار در این کشور ندارند و با همین کارت می توانند در دانمارک مشغول کار و طبابت شوند.

اخذ اقامت دائم دانمارک پس از تحصیل پزشکی و دندانپزشکی

فارغ التحصیلان رشته های پزشکی و دندانپزشکی دانمارک در مهلت 6 ماهه جستجوی کار در این کشور می توانند کار مناسب خود را پیدا کرده و مشغول کار شوند. پس از کار و اشتغال در بیمارستان ها و کلینیک ها و یا مطب های خصوصی شرایط برای اخذ اقامت دائم این کشور فراهم می شود.

در واقع فارغ التحصیلان پزشکی و دندانپزشکی با یافتن کار و تبدیل ویزای تحصیلی به ویزای کاری می توانند پس از 5 سال کار مجوز اقامت دائم دانمارک را دریافت کنند. با دریافت مجوز اقامت دائم دانمارک پزشکان و دندانپزشکان می توانند از امکانات و خدمات اجتماعی این کشور برخوردار شوند. اما برای حق رای و یا کاندید شدن برای انتخابات این کشور باید شهروندی و تابعیت دانمارک را دریافت کنند.

وکیل مهاجرت به دانمارک از طریق تحصیل پزشکی و دندانپزشکی

تحصیل در رشته های پزشکی و دندانپزشکی در کشورهای برتر جهان و اخذ مدرک معتبر دانشگاه های این کشورها یکی از روش های ساختن آینده ای درخشان با کار و درآمد عالی و اقامت در این کشورها می باشد. مشاوره با وکیل مهاجرت به کشورهای اروپایی به ویژه کشور دانمارک و آگاهی از شرایط تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در دانمارک و هزینه تحصیل پزشکی در دانمارک کمک می کند تا متقاضیان نه تنها از روند اخذ ویزای تحصیلی دانمارک مطمئن شوند بلکه موجب صرفه جویی در وقت و هزینه ها نیز می شود.

آشنایی با شرایط تحصیلی در دانشگاه های دانمارک و آگاهی در مورد چگونگی اقامت و زندگی در این کشور اروپایی از مزایای مشاوره با وکیل مهاجرت به دانمارک است.

با مراجعه به موسسه مهاجرتی اصطهباناتی می توانید از مشاوره های سودمند و راهنمایی های مفید وکلای مهاجرت به دانمارک و دیگر کشورهای جهان برخوردار شوید. وکلای موسسه مهاجرتی اصطهباناتی خدمات مهاجرتی را به شما ارائه می کنند که در کمتر موسسه مهاجرتی وجود دارد.

سخن آخر

در این مقاله شرایط مهاجرت تحصیلی به دانمارک، تحصیل پزشکی در کشور دانمارک، شرایط تحصیل پزشکی در دانمارک، تحصیل دندانپزشکی در کشور دانمارک و هزینه تحصیل پزشکی در دانمارک مورد بررسی دقیق قرار گرفت. متقاضیان با دارا بودن شرایط لازم و ارسال مدارک مورد نیاز می توانند پذیرش تحصیلی را از دانشگاه های پزشکی و دندانپزشکی دانمارک دریافت کنند.

اقدام برای اخذ پذیرش تحصیلی و ویزای تحصیلی دانمارک از طریق وکیل مهاجرت در موسسه های مهاجرتی مانند موسسه حقوقی و مهاجرتی اصطهباناتی موجب تضمین اخذ ویزای تحصیلی و صرفه جویی در زمان و هزینه می شود. همین حالا با مشاوران و وکلای موسسه مهاجرتی اصطهباناتی مشاوره کنید.

سوالات متداول در مورد تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در دانمارک

1- مهم ترین مزایای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در دانمارک کدامند؟

شرایط تحصیل تخصص پزشکی در دانمارک، امکان اشتغال و طبابت پس از فارغ التحصیلی و اخذ مدرک معتبر پزشکی و دندانپزشکی و در نهایت اخذ مجوز اقامت دائم و تابعیت دانمارک.

2- زبان تحصیل پزشکی و دندانپزشکی دانمارک چیست؟

بیشتر برنامه های پزشکی در دانشگاه های دانمارک به زبان دانمارکی ارائه می شوند اما متقاضیان بین المللی می توانند در دانشگاه های خصوصی به زبان انگلیسی تحصیل کنند.

3- هزینه های تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در کشور دانمارک چقدر است؟

هزینه های تحصیل در رشته های پزشکی و دندانپزشکی در دانمارک در هر سال تحصیلی بین 15.000 تا 35.000 یورو می باشد.

4- مدت زمان تحصیل دندانپزشکی در دانمارک چقدر است؟

دندانپزشکی دانمارک شامل یک برنامه لیسانس 3 ساله دندانپزشکی و یک برنامه فوق لیسانس 2 ساله است و مدت زمان تحصیل دندانپزشکی در دانمارک 5 سال می باشد.

5- مدت زمان اقامت در دانمارک پس از تمام شدن تحصیل پزشکی چقدر است؟

فارغ التحصیلان رشته پزشکی در دانمارک می توانند تا 6 ماه پس از تمام شدن دوره تحصیلی در این کشور اقامت کنند و کار مناسب را پیدا کنند.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *