تحصیل در آفریقای جنوبی

کشور آفریقای جنوبی در جنوب قاره آفریقا و در سواحل اقیانوس های هند و اطلس واقع شده و دارای 3 پایتخت می باشد که عبارتند از: پرتوریا، کیپ تاون، بلوم فونتین. یکی از پرجمعیت ترین شهرهای آفریقای جنوبی شهر ژوهانسبورگ می باشد و زبان رسمی مردم زبان انگلیسی است. کشور آفریقای جنوبی به دلیل داشتن دانشگاه های بسیار پیشرفته و معتبر در سراسر دنیا و زبان رسمی انگلیسی مقصد بسیاری از افراد ادامه تحصیل در آفریقای جنوبی می باشد.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

موسسه حقوقی توسعه گران مهر واقع در تهران و شیراز از موسسات بسیار معتبر در زمینه اعزام دانشجو به آفریقای جنوبی می باشد، همکاران و وکلای ما قادرند در مدت زمانی کوتاه و به صورت تضمینی ویزای تحصیلی در آفریقای جنوبی را برای متقاضیان عزیز اخذ نمایند. تحصیل و اقامت در آفریقای جنوبی در سال های اخیر بسیار پر تقاضا است. ما در این مطلب به بررسی شرایط تحصیل در آفریقای جنوبی می پردازیم.

تحصیل در آفریقای جنوبی شامل مقاطع ابتدایی و دبیرستان می شود، مقطع ابتدایی برای سنین 5 تا 6 سال می باشد و حدود 6 سال به طول می انجامد پس از آن دانش آموزان وارد مقطع دبیرستان می شوند که این مقطع حدود 5 تا 6 سال زمان می برد.

کشور آفریقای جنوبی از جمله کشور های در حال توسعه ای می باشد که با سرعت رشد بسیار بالایی در حرکت است، این کشور و کشور برزیل از جمله کشور های پرطرفدار برای مهاجرت و اخذ اقامت می باشند، اعزام دانشجو یا تحصیل در آفریقای جنوبی از موارد مهاجرت به کشور است، شخص پس از ورود به این کشور باید نسبت به اخذ اقامت آفریقای جنوبی و در نهایت تابعیت آفریقای جنوبی یا شهروندی این کشور اقدام کند. راه های مهاجرت به آفریقای جنوبی از طریق اخذ ویزای کار در آفریقای جنوبی یا سرمایه گذاری در آفریقای جنوبی و همچنین تحصیل در آفریقای جنوبی می باشد. این روش ها توسط وکیل مهاجرت آفریقای جنوبی انجام می شود.

شرایط اعزام دانشجو و تحصیل در آفریقای جنوبی

از مزایای تحصیل در آفریقای جنوبی میتوان به انگلیسی زبان بودن ، هزینه های پایین تحصیل و زندگی ، وجود دانشگاه های برتر در جهان و بازار کار خوب اشاره کرد. آن دسته از دانشجویانی که تمایل به اقامت دائم در کشور آفریقای جنوبی دارند میتوانند با گذراندن تحصیلات دانشگاهی خود با موفقیت کار مناسبی پیدا کرده و ویزای تحصیلی خود را به ویزای کاری آفریقای جنوبی تبدیل کنند. با توجه به شرایط راحت و مناسب اخذ ویزای تحصیلی آفریقای جنوبی ، شخص متقاضی تحصیل در آفریقای جنوبی می تواند روال اخذ ویزای تحصیلی خود را از سفارت آفریقای جنوبی در کمترین زمان به اتمام رساند.

تحصیل در آفریقای جنوبی

پذیرش از دانشگاه های آفریقای جنوبی 2بار در سال انجام می شود که ترم اول در ماه فوریه و ترم دوم در ماه جولای است. یکی از معروف ترین و بهترین دانشگاه های آفریقای جنوبی دانشگاه کیپ تاون است که از جمله 200 دانشگاه برتر در جهان است؛ در این دانشگاه تمامی رشته های تحصیلی ارائه می شود و تمامی دروس به زبان انگلیسی تدریس می شوند.

افرادی که خواهان ادامه تحصیل در آفریقای جنوبی هستند می بایست مدرک زبان انگلیسی را داشته باشند البته نمره قابل قبول مدرک زبان برای هر مقطع تحصیلی متفاوت است؛ برای مقطع لیسانس مدرک زبان آیلتس 6، برای مقطع فوق لیسانی مدرک زبان آیلتس 6.5 و برای مقطع دکترا داشتن مدرک زبان آیلتس 7 الزامی است.

آن دسته از متقاضیانی که مدرک زبان ندارند می توانند با شرکت در کلاس های آموزشی موسسه توسعه گران مهر واقع در شهر شیراز در کوتاه ترین زمان و به صورت تضمینی مدرک زبان خود را دریافت نمایند. البته در آفریقای جنوبی برای آن دسته از دانشجویانی که مدرک زبان ندارند نیز قبل از ورود به دانشگاه کلاس های آموزشی زبان برگذار می شود. آفریقای جنوبی یکی از برترین مراکز آموزشی زبان انگلیسی را در سطح جهانی دارد و همه ساله افراد زیادی جهت یادگیری زبان به این کشور مهاجرت می کنند لازم به ذکر است که ویزای مربوط به شرکت در کلاس های یادگیری زبان نیز ویزای تحصیلی به شمار می آید. طول دوره های یادگیری زبان در کالج های زبان آفریقای جنوبی از 2 هفته تا یک سال متغیر است.

برترین دوره های یادگیری زبان انگلیسی در شهر پروتریا و کیپ تاون برگذار می شود. دوره های زبان آکادمیک غیر فشرده در کالج های آفریقای جنوبی معمولا 17 ساعت در هفته و برای دوره های فشرده و دوره های تخصصی آیلتس و تافل 21 ساعت در هفته برگذار می شود. هزینه های تقریبی یادگیری زبان در کالج های زبان آفریقای جنوبی در سال حدود 6000 تا 10000 دلار در سال می باشد.

شرایط تحصیل در مقطع لیسانس یا کارشناسی آفریقای جنوبی

تحصیل در آفریقای جنوبی مقطع لیسانس در دانشگاه های آفریقای جنوبی همانند دانشگاه های ایران است و 4 سال به طول می انجامد که دانشجویان در این دوره میبایست هم واحد های تئوری و هم واحدهای عملی را پاس کنند که البته تعداد واحدها با توجه به رشته تحصیلی متفاوت است. هزینه های تحصیل در آفریقای جنوبی نسبت به سایر کشورها کمتر است البنه هزینه های تحصیل با توجه به دانشگاه، مقطع تحصیلی و رشته تحصیلی متغیر است اما در سال حدود 3000 تا 12000 دلار میباشد.

شرایط تحصیل در مقطع فوق لیسانس یا کارشناسی ارشد آفریقای جنوبی

تحصیل در آفریقای جنوبی مقطع فوق لیسانس در دانشگاه های آفریقای جنوبی حدود 2 تا 3 سال به طول می انجامد و اغلب دانشگاه ها در این مقطع تاکید بر ارائه پایان نامه دارند. هزینه های تحصیل در مقطع فوق لیسانس دانشگاه های آفریقای جنوبی در سال از 8000 دلار به بالا می باشد.

مقطع دکترا در دانشگاه های آفریقای جنوبی حدود 2 تا 4 سال به طول می انجامد و دانشجویان در این زمان باید روی موضوع پایان نامه خود کار کنند البته بهتر این است که دانشجو جهت انجام تحقیقات روی پایان نامه خود نظر یک استاد راهنما را جلب کند و در انجام تحقیقات از استاد راهنما، راهنمایی بگیرد. مدت زمان اتمام دوره دکترا با توجه به تلاش و پشتکار دانشجو متغیر است . تحصیل در مقطع دکترا در بعضی از دانشگاه های آفریقای جنوبی رایگان است و در بعضی از دانشگاه ها حدود 2000 تا 8000 دلار در سال هزینه دارد.

مهاجرت به آفریقای جنوبی از طریق تحصیل

دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم در آفریقای جنوبی

  • University of Stellenbosch
  • University of Pretoria
  • University of capetown
  • North-west university
  • University of western cape
  • University of wits business school
  • University of nelson Mandela ( metropolitan university)
  • University of Witwatersrand
  • University of keazulu- natal
  • University of free- state
  • University of rhodesuniversity
  • Technology university of Durban

یکی از بزرگترین دانشگاه های آفریقای جنوبی دانشگاه پرتوریا در شهر پرتوریا است و بیش از 100 سال قدمت دارد. دانشگاه پرتوریا از 12 دانشکده تشکیل شده که عبارتند از: دانشکده هنر- دانشکده فنی- دانشکده حقوق- دانشکده پزشکی- دانشکده دامپزشکی- دانشکده بیولوژی و کشاورزی- دانشکده اقتصاد- دانشکده آموزش- دانشکده الهیات 1 و2- دانشکده دامپزشکی- دانشکده علوم.

قدیمی ترین دانشگاه آفریقای جنوبی دانشگاه کیپ تاون است که حدود 187 سال قدمت دارد و از 6 دانشکده تشکیل شده: دانشکده پزشکی- دانشکده فنی- دانشکده حقوق- دانشکده علوم- دانشکده تجارت و بازرگانی و دانشکده علوم انسانی.

مدارک لازم جهت اخذ ویزای تحصیلی آفریقای جنوبی :

  • کپی و اصل شناسنامه
  • کپی و اصل پاسپورت
  • معرفی یک حساب بانکی جهت اثبات پشتوانه مالی
  • آخرین مدرک تحصیلی به همراه ریزنمرات
  • مدرک زبان آیلتس (مقطع لیسانس آیلتس 6، مقطع فوق لیسانس آیلتس 6.5 و مقطع دکترا آیلتس 7)

سوالات متداول درباره تحصیل در آفریقای جنوبی

  1. چرا دانشجویان بین المللی، آفریقای جنوبی را برای یادگیری زبان انگلیسی انتخاب می کنند؟
    آفریقای جنوبی کشوری زیباست که مناظر طبیعی و دیدنی بسیاری دارد. علاوه بر آن اکثریت مردم این کشور به زبان انگلیسی صحبت می کنند و هزینه شرکت در دوره های زبان این کشور پایین می باشد.
  2. چه مدت طول می کشد تا دانشگاه های آفریقای جنوبی به درخواست شما پاسخ دهند؟
    این بستگی به زمان و نحوه درخواست شما بستگی دارد. دوره های بسیار شلوغ، نزدیک به تاریخ بسته شدن، از 4 تا 6 هفته ارزیابی درخواست شما طول می کشد. ارزیابی درخواست شما برای برنامه های طولانی تر مدت زمان بیشتری نیاز دارد.
  3. شرایط پذیرش دانشگاه های آفریقای جنوبی چیست؟
    دانشکده های آفریقا جنوبی نه تنها معدل کلی شما برایشان اهمیت دارد، بلکه رزومه علمی متقاضی نیز حائز اهمیت است.
  4. درخواست های اخذ پذیرش دانشگاه های آفریقای جنوبی را باید چه زمانی ارسال کنیم؟
    می توانید از ابتدای ماه سپتامبر، به بعد، درخواست خود را ارسال کنید. بنابراین می تواند ایده خوبی باشد که در صورت آماده بودن مدارک مورد نیاز، درخواست خود را در اوایل وقت ارسال کنید. مواردی که باید به آن توجه داشته باشید این است که همه متقاضیان باید طی دو تا سه هفته از درخواست خود استعلام بگیرید.
  5. برای ثبت نام در دانشگاه های آفریقای جنوبی به چه مدارکی نیاز دارم؟
    اکثر دوره های تحصیلی در آفریقای جنوبی به برخی از اسناد پشتیبانی احتیاج دارند. اینها نسخه های تایید شده یا شناسه شما و نسخه های تایید شده از والدین یا سرپرستان شما هستند. سایر مدارک مورد نیاز ممکن است نتایج امتحانات شما، اثبات محل سکونت و پرداخت حق بیمه اخیر باشد.
  6. آیا می توانم از دو دانشگاه در آفریقای جنوبی پذیرش دریافت کنم؟
    خیر، شما فقط مجاز به پذیرش در یک دانشگاه هستید. به محض این کار، باید با دانشگاه های دیگری که متقاضی آنها هستید، تماس بگیرید و به آنها بگویید که موسسه دیگری را انتخاب کرده اید و درخواست خود را لغو کنید.
  7. چند بار می توانید برای دانشگاه های آفریقای جنوبی اقدام کنید؟
    شما نمی توانید در همان مدت چندین بار برای دانشکده آفریقای جنوبی اقدام نمایید. اگر می خواهید بیش از یک بار به دانشکده درخواست ارسال کنید، اگر کالج اجازه این کار را بدهد، باید مدارک مختلفی را ارسال کنید.
  8. چرا دانشگاه های آفریقای جنوبی خواستار ریزنمرات هستند؟
    ریزنمرات دانشگاهی بسیار مهم هستند؛ زیرا دیدن دوره هایی که گذراندید می تواند به دانشگاه ها کمک کند تا تصمیم بگیرند که آیا پیشینه و مهارت لازم را برای شرکت در مقطع بعدی مورد نظر خود دارید یا خیر. در عین حال، آنها می توانند ببینند که در چه موضوعاتی شما بهتر اجرا کرده اید و کدام یک از موضوعات “نقاط ضعف” شما برای بهبود هستند.
  9. آیا دانشجویان در آفریقای جنوبی اجازه کار پاره وقت دارند؟
    بله، دانشجویان بین المللی با داشتن ویزای تحصیلی آفریقای جنوبی اجازه کار پاره وقت، 20 ساعت در هفته را دارند.
  10. هزینه تحصیل در آفریقای جنوبی چقدر است؟
    تحصیل در آفریقای جنوبی به صورت رایگان نیست و متوسط هزینه تحصیل دانشجویان بین المللی در مدارس دولتی و خصوصی دانشگاه های آفریقای جنوبی به ترتیب حدود 37000 و 92000 راند آفریقای جنوبی(حدود 2245 و 5582 دلار آمریکا) در سال است. متوسط هزینه تحصیل در دانشگاه نیز در سال 2019 میلادی تقریبا برابر با 64000 راند آفریقای جنوبی(حدود 3883 دلار آمریکا) می باشد.
  11. آیا دانشگاه های آفریقای جنوبی مورد تایید وزارت علوم و بهداشت ایران می باشند؟
    دانشگاه های آفریقای جنوبی دارای رتبه و رنکینگ خوبی در جهان می باشند که تعدادی از این دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم و بهداشت ایران قرار گرفته است. شما می توانید برای مشاهده لیست دانشگاه ها به سایت وزارت علوم و بهداشت مراجعه نمایید.

اگر شما هم خواهان ادامه تحصیل در دانشگاه های پیشرفته و معتر آفریقای جنوبی هستید میتوانید با مراجعه به موسسه حقوقی توسعه گران مهر در شهر شیراز و تحویل مدارک خود به وکلای مجرب ما در کمترین زمان و به صورت تضمینی پذیرش و ویزای تحصیلی آفریقای جنوبی را دریافت نمایید. جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید با مشاورین ما در موسسه تماس حاصل فرمایید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

3 دیدگاه برای “شرایط تحصیل در آفریقای جنوبی

  1. سعید حیدری گفت:

    من علاقمندم در یکی از دانشگاههای آفریقای جنوبی تحصیل کنم

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام و عرض ادب
      متاسفانه اطلاعات شما برای ارائه مشاوره کافی نمی باشد. لطفا با ما در ارتباط باشید تا شما را به طور کامل راهنمایی نماییم.

  2. ابراهیم رستمی گفت:

    با عرض سلام.
    مطالب در سایت شما واضح و بدون حاشیه بیان شده به نظر من هر کس در همان اولین بازدید جواب بیشتر سوالهای خود را خواهد گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *