تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در سنگاپور

تحصیل در سنگاپور به خاطر فرهنگ غنی و سابقه پر بار دانشگاه های آن در امر آموزش تحصیلات عالی در سراسر جهان شناخته شده است. مشاورین موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) در دفاتر تهران، شیراز و اصفهان همواره در تلاش هستند تا اطلاع رسانی دقیقی در خصوص تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در سنگاپور برای شما عزیزان انجام دهند.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

شرایط تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در سنگاپور

جمهوری سنگاپور کشوری در جنوب شرقی آسیا و پایتخت سنگاپور است. سنگاپور در جنوب شبه جزیره مالایا واقع شده و کوچکترین کشور جنوب شرقی آسیا است. سنگاپور در شمال خط استوا قرار دارد. مالزی و اندونزی تنها همسایه‌های سنگاپورند. مردم آنجا با زبان چینی و مالایی صحبت می کنند اما در سیستم آموزشی دانشگاه های آنجا زبان انگلیسی مورد استفاده قرار می گیرد. چهارمین مرکز مالی جهانی و سومین کشور برتر جهان از نظر مالی می باشد.

چندین موسسه جهت تحصیل در سنگاپور موجود می باشد که با موسسات دیگر درخارج از کشور وصل می باشد و دانشجویان را برای ادامه تحصیل در خارج از کشور آماده می کند. پزشکی طولانی ترین دوره می باشد دوره 5 ساله همراه با 1 سال خانه کارآموزی و 1+4 برای DUKE-NUS می باشد. سنگاپور اخیرا تعداد دانشجویان را محدود کرده است طوری که از 18 درصد به 15 درصد کاهش پیدا کرده است پذیرش دانشجویان و برای ورودی دانشگاه ها نمره IELTS و TOFEL می خواهد که این نمره هر دانشگاه یا موسسه متفاوت است. دانشجویانی که پذیرش شده اند می توانند از کمک هزینه هایی که آموزش و پرورش سنگاپور می دهند استفاده کنند.

دوره های پزشکی در سنگاپور 6 سال و دندانپزشکی 5 سال می باشد شرکت هایی هستند که با دانشجو قرار داد می بندد و کمک هزینه به دانشجو پرداخت می کند و بعد از فارغ التحصیلی دانشجو برای آن شرکت کار کرده و بدهی خود راپرداخت می کند. هر دانشجو می تواند هفتگی به صورت پاره وقت و در مجموع 16 ساعت کار کند و در روزهای تعطیل و آخر هفته تمام وقت کار کند. برنامه درسی که دانشجویان دندانپزشکی باید بگذرانند شامل: زیست شناسی، شیمی، فیزیولوژی دهان و فک، علوم انسانس می باشد.

شرایط اخذ پذیرش و تحصیل پزشکی در سنگاپور

شرایط تحصیل و پذیرش در رشته پزشکی در برخی از دانشکده های برتر پزشکی سنگاپور، دانشکده پزشکی یونگ لو لین، دانشجویان برای پذیرش باید در آزمون ورودی این دانشگاه شرکت کنند. همچنین باید با نمرات خوبی در شیمی و زیست شناسی یا فیزیک دبیرستان قبول شده باشند. دانشکده پزشکی تحصیلات تکمیلی دوک ناس سنگاپور، متقاضیان برای ورود به این دانشکده باید در آزمون پذیرش دانشکده پزشکی (MCAT) شرکت کنند.

شرایط اخذ پذیرش و تحصیل پزشکی در سنگاپور

مرکز پزشکی بین المللی جانز هاپکینز سنگاپور و موسسه تحقیقاتی چشم سنگاپور، متقاضیان برای ورود به این دانشکده ها باید در آزمون ورودی شرکت کنند. پذیرش بر اساس رقابت در آزمون ورودی انجام می شود. این آزمون در دانشگاه از طرف دولت در بخش آموزش پزشکی و تحقیقات برگزار می شود. آزمون ترکیبی پیش پزشکی برای داوطلبانی که در رشته پزشکی قصد ادامه تحصیل دارند، برگزار می شود.

موسسه پزشکی تحصیلات تکمیلی SGH، بر اساس نمرات آزمون پذیرش دانشکده پزشکی (MCAT) انجام می شود. پذیرش بر اساس رقابت در آزمون ورودی انجام می شود. این آزمون در دانشگاه از طرف دولت در بخش آموزش پزشکی و تحقیقات برگزار می شود. آزمون ترکیبی پیش پزشکی برای داوطلبانی که در رشته پزشکی قصد ادامه تحصیل دارند، برگزار می شود.

شرایط اخذ پذیرش و تحصیل دندانپزشکی در سنگاپور

دانشگاه NUS دوره های دندانپزشکی را در سه سطح کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری ارائه می کند. دوره کارشناسی دندانپزشکی یک دوره چهار ساله است که به سمت دوره جراحی دندانپزشکی (BDS) ادامه پیدا می کند. BDS درجه است که به دانشجویان برجسته که در امتحانات حرفه ای نمره خوبی کسب کرده اند اعطا می شود. NUS BDS توسط شورای دندانپزشکی سنگاپور به رسمیت شناخته می شود. معمولا بلافاصله بعد از فارغ التحصیلی دانشجویان می توانند در قسمت های مختلف خدمات دندانپزشکی را عرضه کنند.

دوره تحصیل دندانپزشکی در سنگاپور به دو قسمت دوره های مقدماتی بالینی(سال های اول و دوم) و بالینی (سالهای سوم و چهارم) تقسیم می شود. در این دانشگاه از روش های اموزشی مثل سخنرانی ها، اموزش از طریق سمینار های عملی، آزمایشگاه ها، کار اموزی، درمان بالینی بیماران استفاده می شود. دانشجویان در سالهای اول و دوم بیشتر وقت خود را در دانشگاه می گذرانند اما در دوره های بالینی سالهای سوم و چهارم بیشتر وقت خود را در دانشکده دندانپزشکی بیماران تحت نظارت استادان صرف می کنند.

تجربه و تخصص وسیع استادان دانشگاه به همراه کسب مهارت های لازم در کارهای عملی ترکیب ایده ال را ایجاد می کند. برای تحصیل در رشته دندانپزشکی دانشجویان باید دوره دبیرستان خود را تکمیل کنند نمره 6.5 در ازمون AELTS و نمره 580 در آزمون کتبی TOEFL و نمره 92/93 در آزمون اینترنتی کسب کرده باشند. کارشناسی ارشد جراحی دندانپزشکی که یک دوره سه ساله است توسط دانشگاه NUS ارائه می شود. در این دوره دانشجویان روش های مدیریتی، درمان بیماران به همراه طیف وسیعی از تخصص ها، توانایی انجام تحقیقات مستقل، انتشار مقالات علمی را اموزش می بینند.

دانشجویان ایرانی باید یک مدرک کارشناسی مرتبط با افتخارات کسب کرده یا معادل ان یا یک مدرک کارشناسی با یک دیپلم فارغ التحصیلی با حداقل نمره 3.00 را ارائه دهند.همچنین باید حداقل نمره کتبی 220 برای ازمون کتبی و 85 برای ازمون اینترنتیTOEFL یا نمره 580 برای آزمون کتبی و 237برای آزمون اینترنتی TOEFLو یا نمره 6.0 برای ازمون IELTS کسب کرده باشند. دانشگاه NUS دکترای دندانپزشکی را در مدت حداقل دو سال و حداکثر 5سال ارائه می کند.

در این دوره دکتری برنامه های پژوهشی بر پایه تحقیق ارائه می شوند که نتیجه ان ارایه پایان نامه است. علاوه بر پایان نامه دانشجویان باید 4 ماژول اجباری را بگذرانند. دانشجویان می توانند به صورت تمام وقت یا نیمه وقت در این دوره ثبت نام کنند. دانشجویان ایرانی برای تحصیل در دوره دکتری دندانپزشکی باید یک مدرک کارشناسی ارشد در یک رشته مربوطه یا یک مدرک معادل آن را ارائه کنند. از الزامات زبان در این دوره داشتن حداقل نمره 90 در ازمون اینترنتی TOEFL و نمره 6.0 در ازمون IELTS است.

هزینه تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در سنگاپور

شهریه های دانشگاه های کشور سنگاپور برای مقاطع مختلف رشته های پزشکی و دندانپزشکی هر سال توسط وزات آموزش این کشور مورد بررسی قرار گرفته و هر ساله تغییر می کنند. اما این هزینه ها برای هر 4 ساله تحصیل فرد ثابت می باشند (مقدار هزینه ی تحصیل سالیانه، مشابه شهریه ای خواهد بود که سال اول پرداخت کرده اید و مقدار آن تغییری نمی کند). شهریه های تعیین شده برای سال 2018 برای دو ترم دانشگاه به شکل زیر بوده است، رشته دندانپزشکی:

  • برای افرادی که اقامت سنگاپور به صورت دائم را داشته باشند: 39750 دلار در سال
  • برای دانشجویان بین المللی: 60800 دلار در سال
  • برای دانشجویانی که از MOE استفاده نمی کنند: 152100 دلار در سال

رشته پزشکی : 

  • برای افرادی که اقامت دائم کشور سنگاپور را داشته باشند: 39750 دلار در سال
  • برای دانش جویان بین المللی: 60800 دلار در سال
  • برای دانشجویانی که از MOE استفاده نمی کنند: 152100 دلار در سال

هزینه تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در سنگاپور

هزینه های سالیانه برای هر سال تحصیلی می توانند در دو بخش و برای هر ترم به صورت جداگانه پرداخت شوند و احتیاجی به پرداخت یک جا نخواهد بود. شرایط زندگی در کشور سنگاپور در میان سایر کشور های آسیایی یکی از بهترین هاست و در جنوب شرق آسیا یکی از بالاترین استاندارد های زندگی را دارد. هزینه های زندگی برای یک دانشجوی بین المللی (صرف نظر از شهریه ها و مخارج رفت و آمد به کشور خودتان) به شکل زیر تخمین زده می شوند:

  • یک دانشجوی بین المللی، به طور میانگین حدود 750 دلار تا 2000 دلار در ماه خرج خواهد کرد. این مقدار مطمئنا با توجه به سبک زندگی فرد متفاوت خواهد بود.
  • مخارج مسکن: بین 200 تا 700 دلار
  • خورد و خوراک : 300 تا 450 دلار
  • رفت و امد : 50 دلار
  • کتاب : 100 دلار در ترم
  • مخارج شخصی ( شامل تفریح و پوشاک و بهداشت و عیره ): 100 تا 300 دلار
  • دانشجو باید مبلغی را هم بابت بیمه سلامت در نظر بگیرد.

دانشگاه های پزشکی و دندانپزشکی سنگاپور مورد تایید وزارت بهداشت

دانشگاه ملی سنگاپور (NUS) یکی از دانشگاه های جهانی و پیشرو در مرکز آسیا است، دانشگاه ملی سنگاپور (NUS) با توجه به دیدگاه ها و تخصص های خود، دارای یک رویکرد جهانی برای آموزش و تحقیقات است. 17 دانشکده در سه مکان دانشگاهی در سنگاپور – کنت ریج، بوکیت تیماه و اوترام قرار دارند. دانشگاه ملی سنگاپور (NUS) برنامه های گسترده ای و دوره های چند رشته ای و غنی را ارائه می نماید.

آموزش NUS شامل برنامه هایی مانند تبادل دانش آموزان، کارآموزی در کالج های خارج از کشور NUS است که فرصت ها و چالش های دانش آموزان را برای تحقق بخشیدن به توانایی های آنها ارائه می دهد. در حدود 38،000 دانشجو از 100 کشور جهان در این دانشگاه وجود دارند که بیشتر جامعه را با چشم انداز های اجتماعی و فرهنگی متنوع خود غنی سازی می کنند. NUS به طور فعال در شبکه های علمی و تحقیقاتی بین المللی مانند انجمن های دانشگاه اقیانوس آرام (APRU) و اتحادیه بین المللی دانشگاه های تحقیقاتی (IARU) شرکت می کند.

آزمون ورودی پزشکی و دندانپزشکی سنگاپور

دانشجویانی که متقاضی تحصیل در دانشگاه های کشور سنگاپور هستند می بایست قبل از ورود به دانشگاه در یک یا چند آزمون شرکت کنند. برای ورود به رشته پزشکی در این کشور، دانشگاه ها آزمون های ورودی استانداردی مثلMCAT، GAMSAT، GRE ، BMAT و غیره را از دانشجویان می پذیرند و نتایج این آزمون ها می تواند در روند اخذ پذیرش این دانشگاه ها موثر باشند.

آزمون MCAT: بسیاری از دانشگاه های پزشکی سنگاپور از جمله دانشگاه Duke-NUS نتایج آزمون MCAT یا آزمون ورودی رشته پزشکی ( Medical College Admission Test) را جزو شرایط پذیرش خود قرار می دهند. این آزمون، از طریق کامپیوتر انجام می شود و مهارت های استدلال کلامی، مهارت نوشتاری، دانش علم زیست شناسی و فیزیک دانشجویان را ارزیابی و بررسی می کند.

آزمون ورودی پزشکی و دندانپزشکی سنگاپور

در سال 2015 بخشی تحت عنوان «پایه ی روانشناختی، زیست شناختی و اجتماعی رفتار» به این آزمون اضافه شد. شرکت در این آزمون هفت ساعت و نیم زمان می برد و یکی از چالش برانگیز ترین آزمون های ورودی استاندارد محسوب می شود. این آزمون از چند بخش تشکیل شده و برای هر کدام از بخش ها نمره ای به شما داده می شود. هزینه ی شرکت در این آزمون 315 دلار است.

آزمون GAMSAT : Graduate Medical School Admission Test، یکی دیگر از آزمون های ورودی استاندارد رشته پزشکی محسوب می گردد. این آزمون توسط انجمن استرالیا طراحی شده است تا در روند انتخاب دانشجویان برای پذیرش دانشگاه تاثیر بگذارد. این آزمون دوبار در سال و در مارس و سپتامبر برگزار می شود.

آزمون BMAT: BioMedical Admission Test از جمله آزمون های ورودی رشته پزشکی به حساب می آیید که در کشور سنگاپور نیز مورد قبول برخی از دانشگاه ها به حساب می آید. این آزمون توان دانشجویان را در علوم مختلف و ریاضیات و هم چنین توان حل مساله، تفکر نقادانه، مهارت های نوشتاری آنها را میسنجد. برای کسب اطلاعات بیشتر از شرایط شرکت در آزمون BMAT و همچنین آزمون های دیگر بهتر است که با مشاورین موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) در ارتباط باشید، مشاورین ما اطلاعات به روزی را در اختیار شما قرار خواهند داد.

سوالات متداول در مورد تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در سنگاپور

1- آیا جهت تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در سنگاپور به مدرک زبان احتیاج است؟

بله، داشتن مدرک زبان آیلتس و یا تافل الزامی است.

2- مدت زمان تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در سنگاپور چه مدت است؟

تحصیل پزشکی یک دوره شش ساله و دندانپزشکی بک دوره پنج ساله است.

3- دانشجویان پزشکی و دندانپزشکی در سنگاپور می توانند حین تحصیل کار کنند؟

بله امکان کار پاره وقت و در حدود 16 ساعت در هفته برای آنان فراهم است.

4- آیا دانشگاه های سنگاپور جهت تحصیل پزشکی و دندانپزشکی، مورد تایید وزارت بهداشت میباشند؟

بله دو دانشگاه National University of Singapore و Nanyang Technological University مورد تایید وزارت بهداشت ایران هستند.

5- جهت تحصیل پزشکی و دندانپزشکی باید در آزمون ورودی شرکت کرد؟

بله، متقاضیان می بایست در آزمون ورودی شرکت کرده و در آزمون ورودی دانشگاه در درس های فیزیک، شیمی و زیست شناسی نمرات بالایی کسب کنند.

6- مدارک لازم جهت تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در سنگاپور چیست؟

مدرک زبان، گواهی تمکن مالی، مدارک تحصیلی پیشین به همراه ریز نمرات و ترجمه رسمی، پاسپورت معتبر و غیره

7- هزینه تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در سنگاپور چه میزان است؟

متقاضیان باید دقت داشته باشند که تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در سنگاپور هزینه های بالایی دارد و به طور میانگین به 50,800 دلار در سال نیز می رسد. هزینه زندگی دانشجویی نیز در این کشور به نسبت سایر کشورها بالاتر است.

8- جهت تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در سنگاپور امکان استفاده از بورسیه تحصیلی وجود دارد؟

بله، با توجه به عملکرد تحصیلی به متقاضیان بورسیه هایی از طرف خود دانشگاه و یا سایر موسسات اهدا می شود.

9- آیا مکان اخذ ویزای همراه جهت تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در سنگاپور وجود دارد؟

خیر، امکان اخذ ویزای همراه از طریق تحصیل در سنگاپور وجود ندارد.

10- امکان اخذ اقامت دائم سنگاپور از طریق تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در این کشور وجود دارد؟

بله، پس از فارغ التحصیلی و در صورت یافتن کار، متقاضیان می توانند پی ازگذشت مدت زمان لازم درخواست اقامت دهند.

11- بهترین دانشگاه های سنگاپور جهت تحصیل پزشکی و دندانپزشکی کدامند؟

DukeNus Medical School، Ngee Ann Polytechnic، Singapore Polytechnic، Nanyang Polytechnic، HMI Institute of Health Sciences، Parkway College of Nursing and Allied Health

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *