مهاجرت و اخذ شهروندی از طریق سرمایه گذاری قبرس

قبرس دارای مساحت 9251 کیلومتر مربع است و سه قاره اروپا، آفریقا و آسیا را در محور مسیرهای شلوغ حمل و نقل و هوایی به هم وصل می کند. جمعیت قبرس حدود 847000 نفر است. پایتخت قبرس نیکوزیا (لفکوزیا) است که در قلب جزیره با جمعیت تقریبی 336000 واقع شده است. دومین شهر بزرگ لیماسول در ساحل جنوبی با جمعیت تقریبی 241000 نفر واقع شده و بندر اصلی جزیره است. لارناکا و پافوس سومین و چهارمین شهر بزرگ این کشور هستند. جمهوری قبرس یک کشور دموکراتیک است. جمهوری قبرس در تاریخ یک مه 2004 عضو کامل اتحادیه اروپا شد. عضویت در اتحادیه اروپا ناشی از فرهنگ، تمدن و تاریخ و همچنین تعهد بی بدیل آن به ارزش های دموکراسی، آزادی و عدالت بود. قبرس با داشتن یک سیستم در حال تحول در زیر ساخت های پیشرفته و مدرن، راه حل ها و خدمات پیشرفته حمل و نقل جاده ای، هوایی و دریایی را ارائه می دهد، که به عنوان یک مزیت رقابتی مهم در جذب سرمایه گذاری مستقیم خارجی شناخته می شوند. قبرس یک مقر در مسیرهای مهم حمل و نقل و ارتباطات در سه قاره، و یک دروازه مطمئن برای شرکت های اروپایی به خاورمیانه، شمال آفریقا و آسیا فراهم می کند، ضمن این که فرصت های تجاری و کارآفرینی را برای افراد غیر اروپایی نیز فراهم می کند.در این مقاله که به کوشش کارشناسان موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی تهیه و تنظیم گردیده است به بررسی دقیق موارد زیر خواهیم پرداخت :

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان
  • سرمایه گذاری در کشور قبرس
  • مدارک لازم برای اخذ تابعیت قبرس از طریق سرمایه گذاری
  • تابعیت کشور قبرس از طریق گزینه های مختلف سرمایه گذاری
  • هزینه های اخذ تابعیت در کشور قبرس از طریق سرمایه گذاری
  • فرآیند اخذ تابعیت قبرس از طریق سرمایه گذاری
  • مزایا و معایب تابعیت قبرس از طریق سرمایه گذاری

سرمایه گذاری در کشور قبرس

تابعیت قبرس از طریق سرمایه گذاری یک برنامه بسیار رایج است که به سرمایه گذاران با ارزش خالص بالا این امکان را می دهد تا در مدت زمان حداقل شش ماه تابعیت اروپا را کسب کنند. شهروندی توسط برنامه های سرمایه گذاری به افراد این امکان را می دهد که از طریق خرید املاک و مستغلات یا اوراق قرضه دولتی، تابعیت کسب کنند. در قبرس، می توان با ترکیبی از خرید املاک و مستغلات وجوه دولتی، تابعیت از طریق سرمایه گذاری را به دست آورد. در ” طرح سرمایه گذاری قبرس ” که برای اولین بار در سال 2013 پیشنهاد شد و در سال 2016 به طور رسمی به اجرا درآمد. از آن زمان بیش از 3000 سرمایه گذار تابعیت قبرس را به دست آوردند. این برنامه به دنبال ایجاد سرمایه گذاری های کلان در قبرس بوده و از این نظر بسیار موفق بوده است. در سال های اخیر، دولت قبرس یک پروسه سخت گیرانه تری را وضع کرده است، که فقط سرمایه گذاران با اخلاق می توانند از این طریق شهروندی را به دست آورند. شرایط لازم برای به دست آوردن تابعیت کشور قبرس از طریق سرمایه گذاری :

  • متقاضی باید بالای 18 سال سن داشته باشد .
  • متقاضی باید دارای عدم سابقه کیفری باشد .
سرمایه گذاری در کشور قبرس

سرمایه گذاری در کشور قبرس

مدارک لازم برای اخذ تابعیت کشور قبرس از طریق سرمایه گذاری

برای درخواست شهروندی و تابعیت قبرس از طریق سرمایه گذاری، باید یک سری الزامات برآورده شود :

الزامات اقامت :

برای اخذ تابعیت قبرس از طریق سرمایه گذاری، سرمایه گذاران باید برای حداقل شش ماه در این کشور اقامت خود را اعلام کنند. این بدان معنا نیست که متقاضیان باید از نظر فیزیکی در کشور مقیم باشند بلکه باید حداقل شش ماه قبل از اخذ تابعیت به عنوان ساکن ثبت نام شوند.

وجوه باید از یک منبع معتبر تأمین شود :

ضروری است که وجوه استفاده شده برای سرمایه گذاری در برنامه شهروندی قبرس از یک منبع معتبر باشد، در غیر این صورت، ممکن است مقامات مربوطه درخواست سرمایه گذار را رد کنند.

ارسال داده های بیومتریک :

متقاضی اصلی و وابستگان (همسر و فرزندان) باید کلیه اطلاعات بیومتریک خود را برای رسیدن به تابعیت ارائه دهند.

بررسی سابقه کیفری :

در سال های اخیر، قبرس در انجام بررسی های گسترده در مورد افرادی که متقاضی این برنامه هستند، هوشیارتر شده است. بررسی دقیق برای اطمینان از این که سرمایه گذاران از اخلاق بالایی برخوردار هستند، انجام می شود. لازم است سرمایه گذاران :

  • قبلاً برای اخذ تابعیت از کشور دیگری در اتحادیه اروپا محروم نشده باشند
  • دارای عدم سو پیشینه باشند
  • مشمول تحقیقات جنایی قرار نگیرند
  • تحت پیگرد قانونی قرار نگرفته باشند
  • در گذشته با شرکت ها یا اشخاص حقوقی محدود در اتحادیه اروپا ارتباط نبوده باشند
  • نباید در لیست های تحت تعقیب پلیس اروپا (EUROPOL) یا پلیس بین الملل (INTERPOL) قرار داشته باشند

نباید فردی سیاسی باشد :

تابعیت کشور قبرس از طریق برنامه سرمایه گذاری، همچنین برای درخواست هایی از ” اشخاص سیاسی “، به ویژه افرادی که در پنج سال گذشته دارای مقام بوده اند، و اقوام یا همسران افرادی که در پنج سال گذشته مسئولیت این کار را داشته اند، ممنوع می باشد. این قانون شامل اعضای پارلمان، روسای ایالت ها، وزرای دولت، اعضای هیئت های حاکم احزاب سیاسی، اعضای دستگاه های قضایی، سفیران، افسران عالی رتبه نیرو های مسلح، کارمندان عالی رتبه شرکت های دولتی یا شهرداران نیز می شود.برای تکمیل درخواست شهروندی قبرس از طریق سرمایه گذاری به مدارک زیر نیز نیاز است :

  • گذرنامه از کشور مبدا
  • رزومه متقاضی اصلی ، به همراه افراد وابسته بزرگسال
  • شناسنامه
  • گواهی ازدواج
  • سه قطعه عکس در اندازه گذرنامه

تابعیت قبرس توسط گزینه های مختلف سرمایه گذاری

قبرس سریع ترین و مطمئن ترین مسیر برای شهروندی یک کشور اروپایی را از طریق برنامه سرمایه گذاری ارائه می دهد. سرمایه گذاری 2.0 میلیون یورو در املاک و مستغلات، به علاوه کمک مالی 75،000 یورو به صندوق تحقیق و توسعه دولت و 75،000 یورو به سازمان توسعه اراضی مورد نیاز است. ارائه شهروندی قبرس از طریق سرمایه گذاری تنها شش ماه زمان خواهد برد.

سرمایه گذاری در املاک و مستغلات :

از کل مبلغ سرمایه گذاری، حداقل 500،000 یورو باید به صورت اقامت دائم برای متقاضی اصلی باشد. این اقامت تا زمانی که متقاضی تابعیت قبرس را داشته باشد باید حفظ شود.

سرمایه گذاری در املاک و مستغلات قبرس

سرمایه گذاری در املاک و مستغلات قبرس

گزینه های سرمایه گذاری

  • خرید یا ساخت املاک مسکونی یا تجاری، زیر ساخت ها یا تحولات :سرمایه گذاری های املاک مسکونی باید بالغ بر 2 میلیون یورو (از جمله مبلغ 500،000 یورویی برای به دست آوردن اقامت دائم) باشد.سرمایه گذاری های تجاری باید مبلغ 2 میلیون یورو (شامل مبلغ 500،000 یورویی برای به دست آوردن اقامت دائم نمی باشد) .
  • خرید یا ایجاد مشاغل یا شرکت های قبرس :حداقل 2 میلیون یورو در یک تجارت یا شرکت مستقر در قبرس، با حداقل 5 کارگر ساکن قبرس
  • سرمایه گذاری در قبرس یا اوراق سرمایه گذاری:حداقل 2 میلیون یورو در بودجه سرمایه گذاری مصوب کمیسیون بورس و اوراق بهادار قبرس
  • ترکیبی از سرمایه گذاری های فوق :سرمایه گذاری باید به مبلغ 2 میلیون یورو باشد (شامل مبلغ 500،000 یورویی برای به دست آوردن اقامت دائم نمی شود)

متقاضیان باید حداقل پنج سال سرمایه گذاری خود را حفظ کنند و پس از آن می توانند دارایی خود را بفروشند، مشروط بر این که املاک خود را برای اقامت شخصی به ارزش حداقل 500،000 یورو در اختیار داشته باشند . این اقامتگاه شخصی باید تا زمانی حفظ شود که سرمایه گذار تابعیت قبرس را حفظ می کند.

کارشناسان موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی آماده پاسخگویی به سوالات شما در رابطه با اخذ تابعیت کشور قبرس از طریق سرمایه گذاری می باشند.

هزینه اخذ تابعیت قبرس از طریق سرمایه گذاری

هزینه های روند اخذ تابعیت قبرس از طریق سرمایه گذاری در سال 2020 به شرح زیر می باشد :

  • هزینه درخواست تابعیت از طریق سرمایه گذاری :2،000 یورو برای هر متقاضی بالغ ( 80 یورو برای هر کودک زیر 18 سال)
  • هزینه صدور گواهی نامه :5،000 یورو برای هر متقاضی بزرگسال (شامل کودکان زیر 18 سال نمی شود)
  • هزینه صدور گذرنامه :120 یورو برای هر نفر
  • هزینه صدور کارت شناسایی :30 یورو برای هر نفر
  • هزینه وکیل :هزینه های وکالت برای پردازش درخواست شهروندی و خرید ملک اعمال می شود. این هزینه به طور معمول حدود 30،000 یورو 40،000 یورو برای هر خانواده است.

برخورد مالیاتی برای شهروندان جدید قبرس

مالیات در قبرس بر اساس اقامت می باشد و افراد فقط زمانی که بیش از 183 در سال را در این کشور زندگی کنند ، مشمول پرداخت مالیات می شوند. متقاضیان تابعیت قبرس از طریق سرمایه گذاری موظف هستند که اقامت خود را در این کشور حفظ کنند اما احتیاجی نیست که در قبرس زندگی کنند. این بدان معناست که شهروندان غیر مقیم مسئولیت پرداخت مالیات بر درآمد بین المللی را در خارج از قبرس ندارند. علاوه بر این، ساکنان و شهروندان می توانند از این مزایا بهره مند شوند :

  • قبرس دارای یکی از پایین ترین نرخ های مالیات بر درآمد در اروپا است
  • قبرس دارای یکی از پایین ترین نرخ مالیات شرکت ها در اروپا است
  • مالیات بر سود سهام یا حق امتیازی که در خارج از قبرس به دست می آید تعلق نمی گیرد
  • مالیات بر درآمد شخصی که در خارج از قبرس به دست آمده باشد تعلق نمی گیرد
  • مالیات بر ارث وجود ندارد (تحت شرایط خاص)

هر گونه سوال در رابطه با اخذ تابعیت کشور قبرس از طریق سرمایه گذاری را با کارشناسان موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی در میان بگذارید.

فرآیند اخذ تابعیت کشور قبرس از طریق سرمایه گذاری

تابعیت قبرس با سرمایه گذاری می تواند در 8 6 ماه به دست آید و یکی از سریع ترین مسیرهای تابعیت در اروپا است. در این قسمت سعی بر آن است تا به شرح دقیق مراحل درخواست تابعیت بپردازیم.

فرآیند اخذ تابعیت قبرس از طریق سرمایه گذاری

فرآیند اخذ تابعیت قبرس از طریق سرمایه گذاری

مرحله اول : ثبت نام برای اقامت

ثبت نام برای اقامت قبرس ضروری است ، زیرا شخص باید حداقل برای مدت شش ماه در این کشور اقامت داشته باشد تا بتواند تابعیت قبرس را به دست آورد. این کار نیاز به بازدید از قبرس دارد.

مرحله دوم : انتخاب مسیر سرمایه گذاری

متقاضی باید مسیر سرمایه گذاری خود را انتخاب کند، و از کلیه روش های سرمایه گذاری، مبلغ و برآورده کردن کلیه الزامات اطمینان حاصل کند. برای سرمایه گذاری باید هزینه مورد نظر به طور کامل پرداخت شود.

مرحله سوم : تهیه مدارک مورد نیاز

متقاضی باید اطمینان حاصل کند که تمام مدارک لازم را برای ادامه درخواست خود دارد.

مرحله چهارم : ارسال درخواست

متقاضی باید درخواست سرمایه گذاری خود را به طور رسمی در قبرس ثبت کند و کلیه هزینه های آن را پرداخت کند .

مرحله پنجم : انتظار برای پذیرش رسمی

در این مرحله متقاضی پذیرش رسمی درخواست شهروندی خود را دریافت خواهد کرد.

مرحله ششم : صدور گذرنامه

متقاضی باید پیش از قسم خوردن و گرفتن تابعیت کشور قبرس، داده های بیومتریک خود را ارسال کند.زمان بندی اخذ تابعیت قبرس به این شرح است :

  • روز اول : ثبت نام برای اقامت
  • یک ماه برای درخواست سرمایه گذاری
  • شش ماه برای تایید درخواست
  • شش تا هشت ماه برای صدور گذرنامه

مزایا و معایب اخذ تابعیت کشور قبرس از طریق سرمایه گذاری

قبرس عضو کامل اتحادیه اروپا است و هم اکنون نیز در حال تبدیل شدن به بخشی از منطقه شنگن است. تاکنون قبرس به دلیل تقسیم ارضی پس از وقایع سال 1974 نتوانسته است به منطقه شینگن بپیوندد . اخذ تابعیت این کشور با مزایاو معایبی همراه است که به بررسی آن ها خواهیم پرداخت.

آزادی جابجایی در کل اتحادیه اروپا

گذرنامه های قبرس حق جابجایی در کل اتحادیه اروپا و همچنین حق زندگی، کار و تحصیل در سراسر اروپا را به متقاضیان می دهد. این گذرنامه به شخص و خانواده او این امکان را می دهد از تمام منافعی که اروپا، از جمله مراقبت های بهداشتی و آموزش کلاس جهانی، استفاده کنند.

امکان سفر بدون اخذ ویزا

با داشتن گذرنامه قبرس، می توان بدون داشتن ویزا به بیش از 150 کشور جهان سفر کرد یا هنگام ورود به فرودگاه ویزا گرفت.

اخذ سریع تابعیت کشور قبرس

یکی از مهمترین مزایای تابعیت قبرس توسط سرمایه گذاری این است که پذیرش درخواست متقاضی فقط شش ماه زمان خواهد برد و این یکی از سریع ترین مسیرها برای شهروندی اروپا می باشد.

امکان اخذ پاسپورت برای تمام اعضای خانواده

تابعیت قبرس توسط سرمایه گذاری به افراد این امکان را می دهد تا بستگان خود را در یک درخواست واحد شامل همسر، والدین و فرزندان تا سن 28 سالگی به همراه داشته باشند. این بدان معنی است که می توان تابعیت اروپا را برای کل خانواده به دست آورد.

امکان اخذ پاسپورت قبرس برای تمام اعضای خانواده

امکان اخذ پاسپورت قبرس برای تمام اعضای خانواده

بازده مالیاتی

قبرس برای افرد غیر ساکن خود مالیات در نظر نمی گیرد. این بدان معناست که اگر شخص در کشور دیگری اقامت داشته باشد، دیگر نیازی به پرداخت مالیات در قبرس نخواهد داشت. همچنین مالیات بر سود سهام یا ارث وجود ندارد.

احتیاجی به زبان نیست

هیچ گونه آزمون و الزامات زبانی برای شهروندی قبرس از طریق سرمایه گذاری وجود ندارد.با توجه به وضعیت اقتصادی کنونی در قبرس، بسیاری از سرمایه گذاران املاک و مستغلات اکنون به دنبال معامله در بین خانه های حراج شده هستند زیرا اغلب بالاترین پتانسیل سرمایه گذاری بلند مدت را دارند. در مورد خرید ملک پیش فروش شده، سرمایه گذاری را تضمین نمی کند. اگر چه بسیاری از خریداران از پیش خریدهای خود راضی هستند، اما این روند می تواند وقت گیرتر و پر استرس تر از خرید ملک حراج شده باشد. پرداخت نهایی هزینه قبل از اتمام ملک بسیار خطرناک است. به همین دلیل در حال حاضر خانه های حراج شده تقاضای بیشتری نسبت به خانه های پیش فروش شده دارند.

در نهایت موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی آماده پاسخ گویی تلفنی و حضوری به هموطنان عزیز و انجام کلیه امور مربوط به پذیرش و اخذ ویزا و اقامت می باشد. هموطنان متقاضی اخذ تابعیت کشور قبرس از طریق سرمایه گذاری ، می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به صورت حضوری به دفاتر موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی در شهرهای تهران، شیراز، اصفهان، مشهد و تبریز مراجعه نمایند.

سوالات متداول در رابطه با اخذ تابعیت قبرس از طریق سرمایه گذاری

1- چگونه می توان تابعیت قبرس را از طریق سرمایه گذاری به دست آورد؟

اخذ تابعیت در قبرس از طریق سرمایه گذاری با حداقل دو میلیون یورو در این کشور امکان پذیر است و شخص می تواند در کمتر از شش ماه تابعیت کسب کند.

2- آیا برای اخذ تابعیت قبرس از طریق سرمایه گذاری به دانش زبانی احتیاج است؟

خیر . اخذ تابعیت قبرس از طریق سرمایه گذاری هیچ گونه نیاز زبانی ندارد.

3- آیا امکان همراهی خانواده در روش تابعیت قبرس از طریق سرمایه گذاری وجود دارد؟

بله . می توان همسر، و فرزندان (تا سن 28 سالگی) و والدین (با توجه به شرایط خاصی) را به همراه آورد.

4- آیا قبرس عضو اتحادیه اروپا است؟

بله . قبرس عضو اتحادیه اروپا است.

5- حداقل میزان سرمایه گذاری در کشور قبرس برای اخذ تابعیت چقدر است؟

حداقل میزان سرمایه گذاری در کشور قبرس برای اخذ تابعیت دو میلیون یورو می باشد.

6- آیا تابعیت قبرس از طریق سرمایه گذاری بهترین گزینه در اروپا است؟

بله . افرادی که به دنبال به دست آوردن سریع تابعیت در اروپا هستید، سرمایه گذاری در قبرس می تواند بهترین گزینه باشد.

7- آیا برای اخذ تابعیت کشور قبرس امکان چندین سرمایه گذاری وجود دارد؟

بله . می توان چندین سرمایه گذاری را در قبرس به منظور اخذ تابعیت داشت.

8- مدارک لازم برای اخذ تابعیت کشور قبرس از طریق سرمایه گذاری چیست؟

از جمله مدارک لازم برای اخذ تابعیت کشور قبرس از طریق سرمایه گذاری گذرنامه، رزومه متقاضی، شناسنامه و گواهی ازدواج و … می باشد.

9- روش های سرمایه گذاری در قبرس به منظور اخذ تابعیت کدامند؟

روش های سرمایه گذاری در قبرس به منظور اخذ تابعیت شامل سرمایه گذاری در اوراق بهادار، املاک مسکونی و شرکت می شود.

10- شرایط تابعیت قبرس از طریق سرمایه گذاری چیست ؟

از شرایط تابعیت قبرس از طریق سرمایه گذاری داشتن حداقل 18 سال سن، عدم سابقه کیفری، نبودن شخصیت سیاسی و … می باشد.

11- مالیات سرمایه گذاری در کشور قبرس به منظور اخذ تابعیت چگونه است؟

مالیات در قبرس بر اساس اقامت می باشد و این بدان معناست که شهروندان غیر مقیم مسئولیت پرداخت مالیات را ندارند.

12- مزایا و معایب تابعیت قبرس به منظور اخذ تابعیت چیست؟

از جمله مزایای تابعیت قبرس به منظور اخذ تابعیت امکان سفر در کل اتحادیه اروپا، اخذ سریع تابعیت، امکان سفر بدون گرفتن ویزا، بازده مالیاتی و … می شود .

13- معایب تابعیت قبرس به منظور اخذ تابعیت چیست؟

با توجه به وضعیت اقتصادی کنونی در قبرس، بسیاری از سرمایه گذاران املاک و مستغلات اکنون به دنبال معامله در بین خانه های حراج شده هستند و خرید ملک پیش فروش شده، سرمایه گذاری را تضمین نمی کند.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *