ویزای استارت آپ قبرس

در این مطلب میخوانید

قبرس سرزمین فرصت های جدید در آب و هوای گرم با مناظر زیبا است. این کشور اروپایی در فهرست بهترین کشورهای جهان برای مهاجرت شغلی و سرمایه گذاری و تجاری ثبت شده است. دولت قبرس از مهاجرت تجاری حمایت می کند و بر این اساس ویزای استارتاپ این کشور یک نوع ویزای محبوب محسوب می شود.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

کشور قبرس سومین جزیره بزرگ دریای مدیترانه در انتهای شرقی اروپا و در مرکز مسیرهای کشتیرانی و هوایی شلوغ جهان قرار دارد که قاره های اروپا و آفریقا و خاورمیانه آسیا را به هم متصل می کند. این موقعیت منحصر به فرد موجب شده است تا قبرس نقش مهمی در ژئوپلتیک منطقه ای و روابط تجاری ایفا کند و این کشور را به یک مرکز تجاری استراتژیک تبدیل کند.

بر این اساس در این مقاله به ارائه اطلاعات لازم در مورد شاخص های اقتصادی قبرس برای استارتاپ ها و نحوه اخذ ویزای استارتاپ و مزایای ثبت استارتاپ در کشور قبرس می پردازیم. با ما همراه باشید.

خبر خوب برای متقاضیان اخذ اقامت قبرس

یکی از روش های اخذ اقامت کشور اروپایی قبرس اخذ ویزای استارت آپ این کشور است. در واقع متقاضیان با دریافت ویزای استارتاپ کشور قبرس می توانند در نهایت مجوز اقامت دائم این کشور را دریافت کنند و از مزایای شگفت انگیز اقامت و کار و زندگی در یکی از کشورهای اروپایی برخوردار شوند. البته روند اخذ اقامت دائم قبرس می تواند به اخذ مجوز تابعیت و شهروندی و حتی پاسپورت این کشور نیز منتهی شود. در این راستا کارشناسان با تجربه موسسه مهاجرتی اصطهباناتی با دارا بودن سوابق درخشان در اخذ اقامت کشورهای برتر جهان از طریق ویزای استارت آپ شرایط لازم برای اخذ این ویزا و مجوز اقامت این کشور را فراهم می کنند.

یکی از مزیت های عالی و شگفت انگیز اخذ ویزای استارت آپ کشور قبرس از طریق این موسسه مهاجرتی این است که متقاضیان برای اخذ این ویزا نیاز به دارا بودن بیزینس پلن و طرح تجاری مورد تایید نمی باشند و مشاوران و کارشناسان این موسسه بر اساس شرایط متقاضی بیزینس پلن مناسب را تهیه می کنند.

در واقع اگر متقاضی قصد اخذ اقامت کشور قبرس را داشته باشد و فاقد طرح تجاری استارت آپی مناسب و مورد تایید دولت این کشور باشد، مشاوران این موسسه با دارا بودن آگاهی های لازم و تجربه کار در این حوزه به راحتی می توانند ایده و بیزنس پلن تجاری مناسب را برای متقاضی انتخاب و سپس برای اخذ ویزای استارت آپ کشور قبرس ارسال کنند. در حالی که برای اخذ این ویزا بسیاری از موسسه های مهاجرتی دارا بودن بیزینس پلن تجاری را شرط مهم و لازم اخذ ویزای استارت آپ می دانند و بدون ارائه بیزینس پلن تجاری اخذ ویزای استارتاپ کشور قبرس را امری غیر ممکن می دانند.

در یک کلام این موسسه مهاجرتی نه تنها ویزای استارتاپ کشور قبرس و در نهایت مجوز اقامت این کشور را برای متقاضیان دریافت می کند بلکه برای متقاضیانی که دارای ایده و بیزنس پلن تجاری نمی باشند، یک بیزینس پلن مناسب تهیه و تاییدیه های لازم را دریافت می کند.

برنامه مهاجرتی قبرس از طریق استارتاپ

برنامه مهاجرتی قبرس از طریق استارتاپ ویزای این کشور به کارآفرینان و متقاضیان مستعد از کشورهای غیر اتحادیه اروپا EU و غیر از منطقه اقتصادی اروپا EEA اجازه می دهد تا به منظور ثبت، راه اندازی و توسعه طرح تجاریا استارتاپ وارد این کشور شوند.

هدف از اجرای این برنامه مهاجرتی قبرس ایجاد فرصت های شغلی جدید، ترویج نوآوری و پژوهش، توسعه اکوسیستم کسب و کار و در نهایت توسعه اقتصادی کشور قبرس است. این برنامه مهاجرتی از طریق راه اندازی طرح های تجاری استارتاپی نوآورانه یا انتقال استارت آپ های موفق و خلاقانه به رونق بازارهای اقتصادی قبرس کمک می کند. ویزای استارتاپ قبرس فرصت بی نظیری را برای تحقق ایده و طرح تجاری و توسعه کسب و کار در این کشور برای متقاضیان فراهم می کند. علاوه بر این متقاضیان نیاز به سرمایه گذاری اولیه برای ثبت و راه اندازی طرح تجاری استارتاپی در این کشور ندارند.

اکوسیستم استارتاپی قبرس

اکوسیستم استارتاپی کشور قبرس به عنوان یک رهبر منطقه ای در نوآوری عمل می کند که در جهان در رتبه 55 قرار دارد. جایگاه این کشور در حوزه استارتاپ ها در کشورهای اروپای غربی در رتبه 19 می باشد. از سال 2021 کشور قبرس پیشرفت های مهمی در شرکت های استارتاپی را شروع کرده است که پیش بینی می شود در سال های آینده با توسعه و پیشرفت بیشتری همراه باشد.

در دهه گذشته سرمایه برای تامین مالی شرکت های استارتاپی در سراسر قبرس افزایش یافته است. سال 2021 برای استارتاپ های قبرسی با جمع آوری سرمایه 85.5 میلیون یورویی یک رکورد بی نظیر محسوب می شود. در سال 2022 استارتاپ های مستقر در قبرس در حدود 17 میلیون یورو سرمایه برای راه اندازی طرح های تجاری جذب کردند.

استارتاپ های قبرسی در حوزه edtech بیشترین سرمایه را از سال های 2018 تا 2020 با مجموع 60.1 میلیون یورو جذب کردند. این جزیره زیبا دارای همه پیش نیازهای لازم برای توسعه در طرح های استارتاپی در حوزه های تکنولوژی اطلاعات، فناوری های پیشرفته، تجارت الکترونیکی و سلامتی می باشد.

ارزیابی شاخص های اقتصادی قبرس برای استارتاپ ها

اقتصاد قبرس بر طبق گزارش بانک جهانی یک اقتصاد با درآمد بالا است که از طرف صندوق بین المللی پول در فهرست اقتصادهای پیشرفته قرار گرفته است. اقتصاد قبرس در 3 ماهه اول سال 2022 عمدتاً در مسیر بهبود و رشد سریع تر از حد انتظار در حوزه گردشگری و صادرات خدمات تجاری و فناوری اطلاعات پیش رفته است. ورود گردشگران خارجی به این کشور در ماه های اول سال 2022 به میزان قابل توجهی افزایش یافته و به حدود 75% قبل از همه گیری کرونا رسیده است. نرخ بیکاری در کشور قبرس در سه ماهه دوم سال 2022 در حدود 6.8% می باشد.

شاخص نرخ ناخالص داخلی واقعی قبرس در سال 2022 در حدود 3.2% است که برای سال 2023 تا حدود 2.1% پیش بینی می شود. میزان ناخالص داخلی قبرس در سال 2022 به ارزش 26.704 میلیارد دلار رسیده است.

شاخص های اقتصادی قبرس برای استارتاپ ها

شاخص های اقتصادی قبرس برای استارتاپ ها

شاخص نرخ سرمایه گذاری در این کشور در حوزه های ساخت و ساز در حال افزایش است و احتمال حمایت بیشتر قبرس از طرح های سرمایه گذاری دیده می شود. قبرس به عنوان بیست و سومین اقتصاد آزاد جهان در سال 2022 رتبه بندی شده است و در بین 45 کشور اروپایی در رتبه 14 قرار دارد.

شاخص تورم HICP در سال 2022 به طور متوسط 7% است که پیش بینی می شود در سال 2023 به 3.3% کاهش یابد. رشد اقتصادی قبرس که علی رغم بحران همه گیری کرونا به پیشرفت خود تا سال 2022 ادامه دارد، از فاکتورهای خوب پیش بینی آینده اقتصاد این کشور و تاثیر خوب بر سرمایه گذاری در راه اندازی طرح های تجاری استارتاپی دارد.

چرا ویزای استارتاپ قبرس یک روش مهاجرتی خوب است؟

دولت قبرس از سال 2018 مجوز کار دائم و اقامت دائم قبرس را از طریق ویزای استارتاپ اعطا کرده است. در واقع اگر پروژه استارتاپی متقاضی با موفقیت اقتصادی در این کشور مواجه شود، هیچ چارچوب زمانی برای توسعه یک کسب و کار استارتاپی در قبرس وجود ندارد و متقاضی می تواند تا زمانی که لازم باشد بر این پروژه استارتاپی کار و در این کشور اقامت کند. بر این اساس ویزای استارتاپ کشور قبرس یک روش مهاجرتی خوب برای متقاضیانی است که قصد اخذ مجوز اقامت یک کشور اروپایی را دارند.

مهاجرت تجاری در کشور قبرس بسیار توسعه یافته است و متقاضیان می توانند مجوز اقامت طولانی مدت را دریافت کنند و پس از 7 سال اقامت برای خود و همه اعضای خانواده خود شهروندی و تابعیت این کشور را دریافت کنند. همچنین 5 مالک یا مدیر یک شرکت استارتاپی می توانند با یک ویزای استارت آپ قبرس به این کشور مهاجرت کنند.

ویزای استارتاپ قبرس

ویزای استارتاپ قبرس

اما این همه مزیت های مهاجرت به قبرس از طریق ویزای استارتاپ نیست، چرا که دولت قبرس به منظور جذب سرمایه گذاران و رونق اقتصادی این کشور بودجه 500 هزار یورویی را به متقاضیان ثبت استارتاپ در این کشور اعطا می کند. بنیاد ترویج تحقیقات نیز بودجه مناسب را برای کارآفرینان و متقاضیان مستعد و مایل به اخذ ویزای استارتاپ کشور قبرس فراهم می کند.

اعطای تابعیت اتحادیه اروپا و اخذ تابعیت قبرس و امکان دریافت تابعیت این کشور در کوتاه ترین زمان ممکن برای همه اعضای خانواده از دیگر دلایل این پرسش است که چرا ویزای استارتاپ کشور قبرس یک روش مهاجرتی خوب است.

تفاوت ویزای استارت اپ و ویزای کارآفرینی قبرس چیست؟

ویزای کارآفرینی قبرس نیازمند ارائه سرمایه لازم برای راه اندازی طرح کارآفرینی می باشد، در حالی که برای اخذ ویزای استارتاپ قبرس متقاضی ملزم به ارائه سرمایه مشخصی نمی باشد و می تواند سرمایه لازم برای راه اندازی استارتاپ را از سازمان های حمایت کننده و یا سرمایه گذاران این کشور فراهم کند. ویزای کارآفرینی قبرس برای متقاضیان ایرانی در دسترس نمی باشد اما متقاضیان می توانند از طریق طرح های تجاری استارتاپی ویزای استارتاپ این کشور را دریافت کنند.

در واقع تفاوت اصلی میان ویزای استارتاپ و ویزای کارآفرینی قبرس در مورد سرمایه مورد نیاز است. اگر متقاضی برای راه اندازی طرح کارآفرینی در این کشور نیازمند سرمایه 170 هزار یورویی باشد، برای راه اندازی طرح استارتاپی فقط نیازمند 20 هزار یورو است که این میزان را نیز می تواند از سرمایه گذاران ریسک پذیر یا سازمان های حمایت کننده تامین کند.

شرایط و مدارک دریافت ویزای استارت اپ قبرس

استارتاپ ویزای قبرس با دارا بودن ویژگی های نوآورانه به عنوان یک سرمایه گذاری تعریف می شود که موجب توسعه نوآوری های جدید می شود و مزایای رقابتی پایدار را در آینده ایجاد می کند. متقاضیان برای دریافت ویزای استارتاپ کشور قبرس باید دارای شرایط و مدارک لازم باشند. از مهم ترین شرایط لازم برای اخذ ویزای استارت آپ کشور قبرس موارد زیر را می توان نام برد:

  • ویزای استارتاپ کشور قبرس مختص متقاضیان از کشورهای غیر اتحادیه اروپا است.
  • گروه کاری استارتاپی باید فقط دارای یک موسس و یک مدیر ارشد باشد.
  • بیش از 50% از سهام شرکت استارتاپی باید متعلق به یک یا چند عضو از گروه کاری استارتاپی باشد.
  • دارا بودن مدرک زبان انگلیسی و یا زبان یونانی الزامی است.
  • متقاضی باید فرم درخواست ویزای استارتاپ کشور قبرس را به دقت و درستی تکمیل و ارسال کند.
  • متقاضی باید دارای تمکن مالی کافی برای تامین هزینه های زندگی در مدت اقامت در قبرس باشد.
  • متقاضی باید دارای بودجه کافی در حدود 20 هزار یورو برای راه اندازی اولیه کسب و کار استارتاپی خود در قبرس باشد.
  • متقاضی باید دارای رزومه کاری حرفه ای و گواهی سلامت روحی و جسمی باشد.
  • سن متقاضی اصلی باید بالاتر از 18 سال باشد.
  • متقاضی باید دارای سوابق کاری حرفه ای در حوزه طرح تجاری استارتاپی و دارای مدرک تحصیلی دانشگاهی باشد.
  • در صورت دارا بودن شرکت تجاری متقاضی باید گزارش حسابرسی این شرکت را ارائه دهد.

مدارک لازم جهت دریافت ویزای استارت اپ قبرس

  • پاسپورت با اعتبار حداقل 2 سال از تاریخ صدور
  • مدارک هویتی (شناسنامه، کارت ملی و گواهی ازدواج یا طلاق)
  • بیزینس پلن مورد تایید دولت قبرس
  • گواهی عدم سوء پیشینه و عدم ارتکاب جرم و جنایت
  • گواهی تمکن مالی کافی برای اثبات تامین هزینه های زندگی در قبرس
  • رزومه کاری حرفه ای مرتبط با حوزه کاری طرح تجاری استارتاپ
  • تاییدیه های لازم از سازمان های حمایت کننده مالی قبرس یا گواهی های مالی برای سرمایه گذاری مستقیم
  • متقاضی
  • ارائه مدرک زبان انگلیسی یا یونانی یا تسلط کافی به زبان انگلیسی و یونانی
  • ارائه گواهی سلامت جسمی و روحی متقاضی اصلی

مدرک زبان مورد نیاز جهت اخذ ویزای startup قبرس

متقاضیان برای اخذ ویزای استارتاپ کشور قبرس نیاز به مدرک زبان انگلیسی یا یونانی دارند. زبان های رسمی کشور قبرس زبان های یونانی و انگلیسی است. حتی بسیاری از برترین دانشگاه های قبرس به زبان انگلیسی تدریس می کنند.

ویژگی های یک بیزینس پلن خوب برای اخذ ویزای استارتاپ قبرس

دارا بودن یک بیزینس پلن خوب از مهم ترین و اصلی ترین شرایط اخذ ویزای استارتاپ کشور قبرس است. بیزینس پلن استارتاپی باید آنقدر کامل و جامع و دقیق باشد که مورد تایید دولت قبرس قرار گیرد و سرمایه مورد نیاز برای راه اندازی آن را از سرمایه گذاران جذب کند. مهم ترین ویژگی های یک طرح تجاری مورد تایید برای اخذ ویزای استارتاپ در قبرس شامل موارد زیر می باشد:

  • دارای اهداف واقع بینانه و واضح و به زبان انگلیسی باشد.
  • بر اساس استراتژی های پیشرفته بازاریابی طراحی شده باشد.
  • میزان سرمایه و منابع مالی برای راه اندازی طرح تجاری ذکر شده باشد.
  • با نیاز بازار داخلی قبرس متناسب باشد.
  • دارای قابلیت توسعه پذیری و ارائه خدمات بیشتر و تولید کالاهای بیشتر در مکان های مختلف قبرس باشد.
  • دارای توضیحات و جزئیات مورد نیاز در مورد تعداد کارکنان، حقوق و مزایای آن ها، کالاها و محصولات و خدمات ارائه شده و برنامه کاری دقیق باشد.
  • با منابع موجود قبرس قابل دسترسی باشد.
  • فرصت های شغلی مختلف را برای شهروندان قبرس ایجاد کند.
  • برنامه ریزی ساختار یافته و قابلیت رشد و توسعه در بازارهای داخلی و خارجی داشته باشد.

ثبت استارتاپ در قبرس چقدر سرمایه نیاز دارد؟

سرمایه و بودجه لازم برای ثبت و راه اندازی یک طرح تجاری استارتاپی در قبرس در حدود 20 هزار یورو می باشد. البته متقاضی می تواند این میزان سرمایه را از سازمان های حمایت کننده مالی یا شرکت های ریسک پذیر و یا سرمایه گذاران تهیه کند. این مبلغ به عنوان سرمایه اولیه ثبت استارتاپ در کشور قبرس محسوب می شود.

مراحل دریافت ویزای استارتاپ قبرس

متقاضی به منظور اخذ ویزای استارت آپ قبرس می تواند همه مراحل را به صورت آنلاین و الکترونیکی انجام دهد. در ادامه به طور خلاصه به ارائه مراحل دریافت ویزای استارتاپ قبرس می پردازیم:

  • در اولین مرحله متقاضی به عنوان موسس و بنیانگذار استارتاپ باید فرم درخواست ویزا را تکمیل و به همراه مدارک ارسال کند.
  • از جمله مدارک مورد نیاز طرح تجاری، سرمایه اولیه مورد نیاز در حدود 20 هزار یورو، رزومه کاری حرفه ای، مدرک زبان انگلیسی یا یونانی، کپی پاسپورت، مدرک تحصیلی و گزارش حسابرسی شرکت (در صورت دارا بودن شرکت قبل از ارائه درخواست ویزا) می باشد.
  • اگر مدارک متقاضی مورد تایید قرار گیرد، نامه تاییدیه مناسب برای متقاضی صادر می شود.
  • متقاضی پس از دریافت تاییدیه های لازم باید در بازه زمانی 6 ماه یک شرکت استارتاپی در قبرس را ثبت کند.
  • متقاضی برای ثبت شرکت استارتاپی باید میزان حقوق کارمندان (قرارداد کاری با حداقل حقوق 850 یورو)، شرح فعالیت های شرکت، کالاها و محصولات یا خدمات تولیدی و دیگر موارد مربوط به شرکت را توضیح دهد.
  • متقاضی با ثبت شرکت در قبرس می تواند ویزای ورود یا ویزای استارتاپ کشور قبرس را دریافت و به این کشور سفر کند.
  • در این مرحله متقاضی باید مجوز کار قبرس را بر اساس قانون قبرس دریافت کند و به راه اندازی طرح تجاری و کار و اشتغال در این کشور بپردازد.
مراحل دریافت ویزای استارتاپ قبرس

مراحل دریافت ویزای استارتاپ قبرس

دلایل ریجکت شدن درخواست ویزای استارت آپ قبرس چیست؟

کشور قبرس نیز مانند دیگر کشورهای جهان دارای قوانین و سیاست های سختگیرانه ای در مورد اعطای ویزای اقامت می باشد. عدم رعایت قوانین ویزای استارتاپ، عدم ارائه اطلاعات لازم و جزئیات طرح تجاری استارتاپی، عدم ارائه همه مدارک و مستندات معتبر، تایید شده و قانونی، دارا بودن سوابق کیفری و عدم تمکن مالی کافی از مهم ترین دلایل ریجکت شدن ویزای استارتاپ قبرس است. از این میان عدم تایید طرح تجاری استارتاپی و عدم ارائه دلایل موجه برای سوددهی مطلوب این طرح در بازار قبرس از مهم ترین دلایل ریجکتی ویزای استارتاپی کشور قبرس محسوب می شود.

مدت زمان اعتبار ویزای startup قبرس چقدر است؟

مدت زمان اعتبار ویزای استارتاپ کشور قبرس 2 سال است و متقاضی باید در این مدت زمان مشخص طرح تجاری استارت آپ خود را در این کشور راه اندازی کند. متقاضی با دارا بودن شرایط تمدید ویزای استارتاپ کشور قبرس می تواند این ویزا را برای مجوز اقامت طولانی مدت و اقامت دائم به مدت 5 سال تمدید کند.

آیا امکان تبدیل استارتاپ ویزای قبرس به ویزای دائم وجود دارد؟

متقاضی با اخذ ویزای استارت آپ کشور قبرس می تواند مجوز اقامت موقت 2 ساله و با حفظ شرایط اولیه ویزای اقامت دائم 5 ساله این کشور را دریافت کند. در واقع متقاضی با اخذ ویزای 2 ساله استارتاپ کشور قبرس می تواند این ویزا را تمدید و ویزای اقامت دائم این کشور را دریافت کند. متقاضی پس از تمام شدن 5 سال اقامت دائم قبرس معادل 1825 روز اقامت قانونی می تواند برای دریافت شهروندی و تابعیت این کشور اقدام کند. برنامه تابعیت قبرس بر اساس سال های اقامت قانونی M127 در این کشور می باشد.

نحوه گرفتن ویزا برای اعضا خانواده به عنوان همراه

متقاضی با دریافت ویزای استارتاپ کشور قبرس می تواند برای همسر و فرزندان خود ویزای همراه این کشور را اخذ کند. در واقع همسر متقاضی اصلی و فرزندان زیر 21 سال می توانند تا زمان پایان ویزای اقامت متقاضی در کشور قبرس اقامت کننند. همسر متقاضی می تواند با اخذ مجوز کار در این کشور به کار و اشتغال بپردازد.

متقاضی می تواند در کوتاه ترین زمان ممکن برای همسر و فرزندان خود ویزای اقامت دائم و تابعیت قبرس را دریافت کند.

شرایط تمدید استارتاپ ویزای قبرس

متقاضی با اخذ ویزای استارتاپ کشور قبرس می تواند تا مدت 2 سال در این کشور اقامت کند. پس از پایان سال دوم در صورت ارزیابی موفقیت شرکت استارتاپی متقاضی می تواند این ویزا را تمدید کند. اگر شرکت استارتاپی در مدت زمان 2 سال به سوددهی و گردش مالی مطلوب برسد، متقاضی می تواند مجوز اقامت طولانی مدت قبرس را نیز دریافت کند.

مهم ترین نکات برای اخذ ویزای استارتاپ کشور قبرس

متقاضیان برای اخذ ویزای استارت آپ کشور قبرس علاوه بر ارائه همه مدارک و طی کردن مراحل دریافت ویزای به نکات زیر و پاسخ پرسش های رایج در مورد این ویزا نیز باید توجه کنند:

چه کسانی واجد شرایط دریافت ویزای استارت آپ قبرس هستند؟

متقاضیان واجد شرایط دریافت ویزای استارتاپ کشور قبرس کارآفرینان و متقاضیان مستعد از کشورهای غیر اتحادیه اروپا EU و غیر از منطقه اقتصادی اروپا EEA هستند که دارای طرح تجاری استارتاپی نوآورانه و خلاقانه باشند.

مدرک تحصیلی مورد نیاز ویزای استارتاپ قبرس چیست؟

برای دریافت ویزای استارتاپ کشور قبرس مدرک تحصیلی دانشگاهی حداقل کارشناسی لازم است. هر چه مدرک تحصیلی متقاضی در سطح بالاتری باشد، احتمال صدور ویزای استارتاپ افزایش می یابد.

مدرک زبان برای اخذ ویزای startup قبرس چیست؟

متقاضی برای اخذ استارتاپ ویزای کشور قبرس به مدرک زبان انگلیسی یا زبان یونانی نیاز دارد.

بیزینس پلن مورد تایید برای دریافت ویزای startup قبرس کدام است؟

بیزینس پلن مورد تایید باید خلاقانه و نوآورانه باشد و قابلیت رشد ملی و بین المللی را با رقبای داخلی و خارجی داشته باشد.

مزایای ثبت استارتاپ در کشور قبرس

متقاضیانی که موفق به اخذ ویزای استارت آپ کشور قبرس می شوند و در این کشور طرح تجاری استارتاپی خود را راه اندازی می کنند، از مزیت های فراوانی برخوردار می شوند. بر این اساس در ادامه به ارائه مزایای ثبت استارتاپ در کشور قبرس می پردازیم:

  • زندگی، کار و اقامت در کشوری با کیفیت بالای زندگی
  • حق فعالیت اقتصادی و اقامت در قبرس به مدت 2 سال با امکان تمدید اقامت
  • حق خوداشتغالی یا استخدام با حقوق در شرکت استارتاپی ثبت شده در قبرس برای موسس و بنیانگذار
  • حق اشتغال با حقوق در شرکت استارتاپی ثبت شده در قبرس برای مدیران ارشد
  • حق اقامت و اشتغال با حقوق در شرکت استارتاپی ثبت شده در قبرس برای همسر موسسان و مدیران ارشد
    واجد شرایط دریافت گواهی شرکت نوآور استارتاپی در قبرس برای موسسان
  • امکان دریافت ویزای همراه، مجوز اقامت دائم و شهروندی در کوتاه ترین زمان برای همسر و فرزندان زیر 21 سال
  • اعطای 500 هزار یورو برای راه اندازی طرح تجاری استارتاپی در کشور قبرس
  • کار، تحصیل، تجارت و اقامت در کشوری اروپایی
  • برخورداری از خدمات پزشکی ایده آل
  • وجود پایین ترین مالیات بر درآمد در جهان
  • دریافت ویزای استارتاپ حداقل برای 5 عضو شرکت استارتاپی
  • برخورداری از حمایت های مالی سازمان های کمک کننده و انکوباتورهای قبرس
  • اخذ مجوز اقامت 2 ساله قبرس برای متقاضی و همسر و فرزندان
  • اخذ مجوز اقامت دائم و در نهایت تابعیت، شهروندی و پاسپورت قبرس
  • زندگی در کشور انگلیسی زبان با امکانات پیشرفته در حوزه های اجتماعی و شهروندی
  • اخذ تابعیت اتحادیه اروپا و تابعیت کشور قبرس پس از 7 سال اقامت در این کشور

سخن آخر

در این مقاله شرایط ویزای استارتاپ کشور قبرس مورد بررسی دقیق قرار گرفت. مهم ترین نکات در این مقاله چگونگی اخذ ویزای استارت آپ کشور قبرس، شرایط و مدارک مورد نیاز اخذ ویزای استارت آپ کشور قبرس و الزامات لازم برای دریافت این ویزا می باشد. دارا بودن تمکن مالی لازم برای اقامت 3 ساله در این کشور و دارا بودن طرح و ایده تجاری نوآورانه از مهم ترین شرایط اخذ ویزای استارتاپ این کشور است. اگر متقاضی بتواند طرح تجاری استارت آپی را با موفقیت در این کشور راه اندازی کند، می تواند مجوز اقامت دائم این کشور را با رعایت شرایط و الزامات دریافت کند.

متقاضیان فاقد بیزینس پلن یا طرح تجاری از این مزیت مهم و شگفت انگیز برخوردارند که می توانند با کمک مشاوران موسسه مهاجرتی اصطهباناتی طرح و ایده تجاری مناسب را آماده کنند و برای اخذ ویزای استارت آپ کشور قبرس ارائه دهند.

سوالات متداول در مورد ویزای استارت آپ قبرس

1- آیا مهاجرت از طریق ویزای استارتاپ به قبرس روش مناسب برای اخذ اقامت است؟

دولت قبرس از سال 2018 مجوز کار دائم و اقامت دائم قبرس را از طریق ویزای استارتاپ اعطا کرده است. در واقع اگر پروژه استارتاپی متقاضی با موفقیت اقتصادی در این کشور مواجه شود، هیچ چارچوب زمانی برای توسعه یک کسب و کار استارتاپی در قبرس وجود ندارد و متقاضی می تواند تا زمانی که لازم باشد بر این پروژه استارتاپی کار و در این کشور اقامت کند. بر این اساس ویزای استارتاپ کشور قبرس یک روش مهاجرتی خوب برای متقاضیانی است که قصد اخذ مجوز اقامت یک کشور اروپایی را دارند.

2- دو مزیت مهم و اصلی اخذ ویزای استارتاپ کشور قبرس کدامند؟

اولین مزیت اینکه دولت قبرس به منظور جذب سرمایه گذاران و رونق اقتصادی این کشور بودجه 500 هزار یورویی را به متقاضیان ثبت استارتاپ در این کشور اعطا می کند. بنیاد ترویج تحقیقات نیز بودجه مناسب را برای کارآفرینان و متقاضیان مستعد و مایل به اخذ ویزای استارتاپ کشور قبرس فراهم می کند. دومین مزیت نیز اعطای تابعیت اتحادیه اروپا و اخذ تابعیت قبرس و امکان دریافت تابعیت این کشور در کوتاه ترین زمان ممکن برای همه اعضای خانواده است.

3- مهم ترین تفاوت ویزای کارآفرینی و ویزای استارتاپ کشور قبرس چیست؟

تفاوت اصلی میان ویزای استارتاپ و ویزای کارآفرینی قبرس در مورد سرمایه مورد نیاز است. اگر متقاضی برای راه اندازی طرح کارآفرینی در این کشور نیازمند سرمایه 170 هزار یورویی باشد، برای راه اندازی طرح استارتاپی فقط نیازمند 20 هزار یورو است که این میزان را نیز می تواند از سرمایه گذاران ریسک پذیر یا سازمان های حمایت کننده تامین کند.

4- آیا امکان تمدید اعتبار ویزای استارتاپ کشور قبرس وجود دارد؟

بله. متقاضی با اخذ ویزای استارتاپ کشور قبرس می تواند تا مدت 2 سال در این کشور اقامت کند. پس از پایان سال دوم در صورت ارزیابی موفقیت شرکت استارتاپی متقاضی می تواند این ویزا را تمدید کند. اگر شرکت استارتاپی در مدت زمان 2 سال به سوددهی و گردش مالی مطلوب برسد، متقاضی می تواند مجوز اقامت طولانی مدت قبرس را نیز دریافت کند.

5- آیا امکان اخذ اقامت دائم و تابعیت قبرس با اخذ ویزای استارتاپ وجود دارد؟

بله. متقاضی با اخذ ویزای استارت آپ کشور قبرس می تواند مجوز اقامت موقت 2 ساله و با حفظ شرایط اولیه ویزای اقامت دائم 5 ساله این کشور را دریافت کند. در واقع متقاضی با اخذ ویزای 2 ساله استارتاپ کشور قبرس می تواند این ویزا را تمدید و ویزای اقامت دائم این کشور را دریافت کند. متقاضی پس از تمام شدن 5 سال اقامت دائم قبرس معادل 1825 روز اقامت قانونی می تواند برای دریافت شهروندی و تابعیت این کشور اقدام کند.

1.5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *