ویزای کاری قبرس

قبرس کشوری جزیره مانند در شرق دریای مدیترانه است که عضو اتحادیه اروپا می باشد. مرکز این کشور شهر نیکوزیا است. قبرس به دو بخش قبرس شمالی و بخش یونانی نشین تقسیم شده است. در بخش قبرس شمالی بیشتر ترک زبان ها ساکن هستند اما در کل زبان های یونانی و ترکی زبان های رسمی این کشور هستند. جمعیت کل این جزیره یک میلیون و صد هزار نفر است و سومین جزیره بزرگ در دریای مدیترانه می باشد. این کشور دارای شش استان است و اقتصادی ان بر مبنای بازار آزاد اداره می شود.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

عده زیادی برای مهاجرت به قبرس اقدام می کنند. این مهاجرت می تواند برای کار باشد و یا برای تحصیل در کشور قبرس. تحصیل در قبرس از سال های دور بسیار مورد توجه ایرانی ها بوده است و شهرت بالایی برای آموزش عالی دارد. دانشگاه های مختلف این کشور مانند دانشگاه مدیترانه ی شرقی قبرس، شرایط تحصیلی خاص و ویژه ای برای دانشجویان بین المللی فراهم می کنند. از این رو علاقه به تحصیل در این کشور روز به روز در حال افزایش است.

اگر می خواهید درباره تحصیل در کشور قبرس اطلاعات بیشتری کسب کنید، بهتر است تا به نمایندگی های مووسه حقوقی اصطهباناتی در شهر های شیراز، تهران، اصفهان، تبریز و مشهد مراجعه نمایید. دوستان ما مطالب لازم را در اختیار شما قرار خواهند داد. اما گروهی هم برای سرمایه گذاری به قبرس می روند که باز هم شرایط خاص خود را دارد.

اما در این مقاله ما قصد داریم در ارتباط با کار در کشور قبرس و اخذ ویزای کاری به بحث و گفت و گو بپردازیم.

ویزای کاری قبرس

همان طور که گفتیم روش های مختلفی برای اقامت در قبرس وجود دارد. تحصیل در قبرس، سرمایه گذاری در قبرس و … . اما شرایط کار در قبرس چگونه است؟! چطور می توان ویزای کاری قبرس را دریافت نمود؟! آیا کار در قبرس برای افراد خارجی و گروه های بین المللی مناسب است؟! بگذارید تا به این سوالات دقیق پاسخ دهیم.

شرایط کشور قبرس برای کار

در این بخش قصد داریم شرایط عمومی و اقتصادی قبرس را برای کار در این کشور بررسی کنیم. شرکت های بین المللی و چند ملیتی بسیاری هستند که تمایل دارند کار خود را در اتحادیه اروپا گسترش دهند از این رو کشور قبرس را انتخاب می کنند. یکی از مهم ترین نکاتی که قبرس را یه عنوان مقصد کار مشخص کرده است، نرخ بیکاری می باشد. نرخ بیکاری در هر کشور نشان دهنده شانس متقاضیان برای یافتن کار است. اگر چه کشور قبرس نسیت یه کشور های مانند آلمان یا اتریش نرخ بیکاری بالاتری دارد اما به دلیل وجود شرکت های متعدد و میزان بالای سرمایه گذاری در قبرس به مکان مناسبی برای کار تبدیل شده است.

شرایط کار در قبرس

شرایط کار در قبرس

نرخ بیکاری در پایان سال دو هزار و نوزده در این کشور هفت و نود و دو صدم بوده است. فرصت های شغلی در چند سال اخیر در کشور قبرس افزایش چشم گیری داشته است و شرکت های فعالی در بخش های مختلف مشغول به کار شده اند تا جایی که توانسته اند با فعالیت مدام میدان گازی عظیمی بیابند. نکته قابل توجه این است که شرایط کار در قبرس یا یافتن کار در این کشور نسبت به سایر کشور های اروپایی کمی سخت تر و چالشی تر است. اما با این وجود با کمک و راهنمایی از موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی می توانید به نتیجه مطلوب خود دست پیدا کنید.

انواع ویزای کاری قبرس

ویزا های کاری بسیاری با انواع گوناگون در قبرس وجود دارد. افراد زیادی قصد دارند برای اخذ ویزای قبرس اقدام کنند به همین دلیل برای اخذ ویزای این کشور باید تلاش های زیادی صورت گیرد. افرادی که عضو اتحادیه اروپا هستند، می توانند برای کار در قبرس بدون ویزا اقدام کنند. اما پس از سه ماه اقامت در قبرس و در صورت تمایل برای ادامه اقامت خود باید باید به اداره مهاجرت قبرس رفته و مدارک خود را ارائه کنند.‌ با ارائه این مدارک، نام فرد در سیستم ثبت می شود و ثبت نام او صورت می گیرد.

اما شرایط کار برای افرادی که خارج از اتحادیه اروپا هستند متفاوت است و باید ویزای کاری دریافت شود. ویزای کاری در قبرس به مدل های مختلفی چون ویزای کاری برای کارآفرینی و استارتاپ، ویزای کاری برای کارآموزی، ویزای کار برای فعالیت در شرکت های بین المللی، ویزای برای کار در منزل، ویزای کاری برای کار های داوطلبانه و ویزا برای کار در شرکت های معمولی طبقه بندی می شود.‌ در حقیقت می توان تمام این روش ها را زیر مجموعه ویزای جاب آفر و جاب سیکر نامید.

در حالت ویزای جاب افر، فرد متقاضی کار در کشور قبرس، برای اقامت در قبرس باید پیشنهاد شغلی از کارفرمای قبرسی داشته باشد. اما طبق قوانین اتحادیه اروپا در ابتدا آگهی شغل در کشور قبرس و اتحادیه اروپا برای سه ماه قرار می گیرد و اگر فردی متناسب با این شغل پیدا نشد، آگهی برای افراد بین المللی قرار می گیرد.

انواع ویزای کاری قبرس

انواع ویزای کاری قبرس

آیا ویزای جست و جوی کار برا قبرس امکان پذیر است؟

در روش جاب سیکر، فرد برای یافتن کار می تواند ویزای جست و جوی کار دریافت نماید. قبل از هر چیزی فرد متقاضی کار در قبرس باید لیست رشته های مورد نیاز برای کار در کشور قبرس را بررسی نماید. اگر لیسانس او و تحصیل او در در این رشته ها باشد، می تواتد برای اخذ ویزای جستجوی کار اقدام نماید. این ویزا به فرد امکان می دهد تا با داشتن زمانی شش ماهه و اقامت در کشور قبرس برای یافتن کار اقدام نماید. اگر در این شش ماه فرد شغلی مناسب پیدا کند با در دست داشتن مدارک و مراجعه به سازمان مربوطه می تواند ویزای خود را به ویزای کاری تبدیل نماید. توجه داشته باشید که کشور قبرس ویزای جستجوی کار ندارد.

مدارک مورد نیاز برای ویزای کار قبرس

اگر تمایل داشته باشید برای ویزای کار قبرس اقدام کنید، باید مدارکی ارائه کنید. این مدارک برای اخذ ویزا باید به سفارت قبرس تحویل داده شوند. البته هر مدل ویزای کاری، مدارک و شرایط خاص خود را دارد. ولی بعضی از مدارک کلی هستند و در این بخش این مدارک عمومی را بیان مس کنیم.

برای اخذ ویزای کار قبرس باید : گواهی عدم سو پیشینه، شناسنامه، کارت ملی، کپی شناسانامه و کارت ملی ترجمه شده با مهر معتبر، کپی پاسپورت، رزومه کاری، پذیرش کار از طرف کارفرما، مدرک تاییدیه سلامت پزشکی، فرم دریافت ویزای کاری و … لازم است. جهت دریافت گواهی عدم سو پیشینه می توانید به دفاتر قصایی سرتاسر کشور مراجعه کنید.

بازار کار کشور قبرس

حال که متوجه شدیم چند نوع ویزای کاری قبرس وجود دارد و چه مدارکی برای اخذ ویزای کاری قبرس نیاز است، قصد داریم در این بخش بازار کار کشور قبرس را مورد بررسی قرار دهیم. مشاعل زیادی در قبرس مورد توجه هستند و بیشتر برای این مشاغل درخواست کار وجود دارد. این شغل ها عبارتند از: مهندسی آی تی، نقاشی ساختمان، مهندسی مکانیک، اشپزی، آرایشگری، پرستاری، نقاشی ساختمان، داروسازی، مدیر فروش، دندانپزشک، مهندسی صنایع، حسابداری و … .‌

اما یک نکته مهم درباره کشور قبرس این است که بزرگنرین میزان سهام تولید ناخالص داخلی در کشور قبرس مربوط به صنعت گردشگری است. به عبارتی به دلیل موقعیت خاص و فضای ویژه این کشور، گردشگران زیادی به قبرس سفر می کنند. از این رو اگر فردی بتواند به زبان های مرسوم قبرس تسلط داشته باشد، می تواند موقعیت های کاری بیشتر و بهتری برای خود جلب کند. در این زمینه مشاغل زیادی وجود دارد از جمله مشاورین املاک، خدمات، حمل و نقل دریایی، شاخه انرژی و … .

بازار کار قبرس

بازار کار قبرس

میزان حقوق در کشور قبرس

یکی از نکاتی که برای مهاجرت به یک کشور باید مد نظر گرفته شود، میزان حقوق دریافتی است. یقینا نیزان حقوق دریافتی با توجه به شرایط هر فرد، میزان تحصیلات، نوع کار و … متفاوت خواهد بود. اما لیستی که ما از میزان حقوق ارایه می دهیم به طور میانگین در نظر گرفته شده است. در کشور قبرس حقوق دریافتی یک حسابدار، سه ازار و سیصد یورو در ماه است.

حقوق دریافتی برای آرایشگر سه هزار و صد یورو در ماه، عکاسی دو هزار و هشتصد یورو در ماه، بانکداری سه ازار و هشتصد یورو در ماه و .. . حقوق سالیانه یک مهندس آی تی ۵۴ هزار یورو، بازاریابی چهل و پنج هزار یورو، وکیل سی و نه هزار یورو، مدیر اقتصادی یازده هزار یورو، مدیر هتل چهل و پنج هزار یورو و … .‌

نحوه یافتن کار در قبرس

همان طور که در بخش های قبل مقاله گفتیم، برای کار در قبرس‌ باید از طرف یک کارفرما یا شرکت قبرسی دعوت نامه اشتغال به کار داشته باشید. اما پیدا کردن کار در این کشور خود می تواند چالشی بزرگ باشد. اما خوشبختانه راه های زیادی برای یافتن کار در قبرس وجود دارد که در این بخش به آن ها اشاره می کنیم.

برای یافتن کار در قبرس به صورت غیر حضوری می توانید از طریق وب سایت های کاریابی اقدام کنید. فرصت های شغلی بسیاری در این وب سایت ها وجود دارد که کارفرمایان برای استخدام فرد مورد نظر خود اعلام کرده اند. شما می توانید با توجه به رزومه شخصی تان برای این کار ها اقدام نمایید. اگر پدیرفته شدید و برای شما دعوت نامه ارسال شد، پس از پنج سال اقامت در این کشور و پرداخت مالیات، می توانید اقامت دائم قبرس را دریافت کنید. برخی از وب سایت های کاریابی قبرس عبارتند از : KARIERA, CYPRUSJOBS, ERGODOTISI, CYPRUSJOBCENTER, CYPROSEMPLOYMENT و … .

ویزای همراه برای متقاضیان کار در قبرس

یکی از سوالاتی که ممکن است برای متقاضیان ویزای کار در قبرس پیش بیاید این است که : آیا آمکان این وجود دارد که خانواده در قبرس به فرد ملحق شود؟! در این بخش قصد داریم این مسئله را بررسی کنیم. ویزای همراه نیاز به شرایط خاصی دارد. اول این که شخص باید برای دو سال اقامت قانونی در کشور قبرس داشته باشد. به عبارتی فرد باید اقامت موقت این کشور را داشته باشد تا بتواند برای همسر و فرزندان زیر هجده سال خود ویزای همراه بگیرد.

البته دولت کشور قبرس به دلیل طولانی بودن این زمان، قوانین خاصی اعمال کرده که طبق آن، افراد متقاضی می توانند تحت شرایط خاصی برای همراهان خود اقدام کنند. مدت زمان ویزای همراه یک ساله است و پس از یک سال نیاز به تمدید مجدد دارد. نکته مهم دیگر این است که اگر فردس که در قبرس مشعول به کار شده در شرکتی کار کند که مجوز استخدام اتباع خارجی را داشته باشد، لزومی به گذراندن دو سال برای پیوستن خانواده خود ندارد. نکته مهم دیگر این است که همسر فرد متقاضی باید بالای بیست و یک سال سن داشته باشد تا به او ویزای همراه تعلق گیرد.

شرایط اخذ اقامت از طریق کار در قبرس

به عنوان نکته نهایی باید این مسئله را بررسی کنیم که چگونه می توان از طریق کار در قبرس اقامت کشور قبرس را دریافت نمود؟! در کل قانون کشور قبرس برای مهاجران و اقامت دائم کمی سخت گیرانه است.

به عبارتی می توان گفت کشور قبرس جزو کشور هایی است که زیاد مهاجر نمی پذیرد.

شرایط اخذ اقامت از طریق کار در قبرس

شرایط اخذ اقامت از طریق کار در قبرس

اگر فردی در کشور قبرس برای مدت پنج سال ساکن باشد می تواند اقامت دایم این کشور را دریافت نماید. اما نکته مهم تر این است که ویزا های کاری در کشور قبرس معمولا چهار ساله هستند از این رو فرد برای اخذ اقامت دائم قبرس و در نهایت پاسپورت قبرس باید تلاش زیادی کند‌.

سوالات متداول در ارتباط با ویزای کار در قبرس

۱. چند مدل ویزای کاری قبرس وجود دارد؟

برای اخذ ویزای کاری قبرس می توان از روش های مختلفی استفاده نمود. ویزای کار در منزل، ویزای کار در شرکت بین المللی، ویزای کار در شرکت های عادی، ویزای کار های داوطلبانه و …. .

۲. برای اخذ ویزای کاری قبرس اولین قدم چیست؟

در اولین قدم شما باید از یک کارفرما در قبرس پیشنهاد کار دریافت کنید.

۳. آیا ویزای جست و جوی کار در قبرس صادر خواهد شد؟

خیر کشور قبرس ویزای جست و جوی کار ندارد.

۴. چه مدارکی برای اخذ ویزای کار قبرس لازم است؟

مدارک مورد نیاز عبارتند از گواهی عدم سو پیشنه، مدارک هویتی با ترجمه معتبر، پذیرش کارفرما، فرم های مربوطه و … .

۵. مشاغل مورد نیاز در قبرس در چه شاخه هایی هستند؟

پزشکی، داروسازی، مهندسی مکانیک، مهندسی آی تی، مهندسی صنایع، دنداپزشک، حسابداری، آشپزی و …. .

۶. آیا دانستن زبان های مرسوم قبرس، شرایط کار راحت تر خواهد شد؟

بله دانستن زبان های مرسوم این کشور باعث می شود تا روند کاری بهتر پیش رود.

۷. آیا میزان حقوق دریافتی در قبرس مناسب است؟

بله کار های مختلف در قبرس حقوق های مناسبی دریافت می کنند. این حقوق به مدرک تحصیلی و شرایط کاری بستگی دارد.

۸. چگونه می توان در قبرس کار یافت؟

برای یافتن کار در قبرس می توانید به وب سایت های کاریابی معتبر این کشور مراجعه کنید.

۹. چه وب سایت های کاریابی برای کار در قبرس فعال هستند؟

از جمله وب سایت های کاریابی می توان به سایروس جاب سنتر، سایروس جابز، کاریرا، سایروس ایپلویمنت و … اشاره نمود.

۱۰. آیا ویزای همراه برای خانوادگان افراد شاغل به کار در قبرس صادر می شود؟

بله قرد پس از دو سال اقامت در قبرس می تواند همسر و فرزندان زیر ۱۸ سال خود را به قبرس ببرد. شرایط برای ویزای همراه در برخی موارد ساده تر است.

۱۱. آیا می توان در قبرس با ویزای کار اقامت گرفت؟

ویزای کار قبرس معمولا چهار ساله است و برای اخذ اقامت دایم باید پنج سال در این کشور ماند. از این رو شرایط کمی پیچیده خواهد بود.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *