تحصیل در لهستان

سیستم آموزشی دانشگاه های لهستان تاریخچه 650 ساله آموزشی با مشخصات حرفه ای بالایی را دارد در نتیجه این مسئله نه تنها برای لهستان بلکه برای بسیاری از کشور های سراسر جهان جایی که روح خلاقیت و مهارت را با خود آورده اند اثبات شده است. اجازه دهید چند مثال بزنیم : ایگناسی دومیکو تحقیقات زمین زشناسی خود را در قرن 19 در شیلی ایجاد کرد. بین سالهای 1872 و 1876 ، ارنست مالینواسکی جهانی را که در بالاترین منطقه پرو قرار داشت را خلق کرد. برونیسلا مالینواسکی خالق انسان شناسی مدرن بود. ده جایزه نوبل به هنرمندان ، دانشمندان و دیگر شمایل مشهور لهستانی اعطا شد. ماریا اسکلودوسکا کوری یکی از آن چهار برنده ایست که دو بار جایزه دریافت کرده است. تحصیل در لهستان مخصوصاً رشته های پزشکی بسیار پرطرفدار و جذاب است.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

ما در مقاله به بررسی شرایط تحصیل در لهستان می پردازیم، مهاجرت تحصیلی به لهستان در کنار راه های دیگر مهاجرت به لهستان می باشد در این فرآیند شخص پس از ورود به این کشور باید نسبت به اخذ اقامت تحصیلی لهستان اقدام کند. جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه ا پس از مطالعه این مطلب می توانید با مشاورین موسسه حقوقی توسعه گران مهر در تهران شیراز و اصفهان از موسسات اعزام دانشجو تماس حاصل فرمایید. تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در لهستان در دانشگاه ورشو با توجه به شرایط خاص این کشور بسیار مورد تقاضا است.

شرایط تحصیل در لهستان

شیوه آموزشی و تحصیل در لهستان به قرن 14 برمی گردد. دانشگاه جاگیلونیای کراکوف به عنوان دومین دانشگاه در مرکز اروپا در سال 1364 تاسیس شد. امروزه دانشگاه های لهستان شیوه های آموزشی درخشانی را در روند خود بکار می گیرند. برای مثال دانشگاه های شهر ورشو بالاترین رتبه بین المللی را دارند.

شرایط تحصیل در لهستان
کارشناسان لهستانی حرفه ای در تمامی نقاط جهان توسط همکاران خویش مورد تقدیر قرار گرفته اند. به ویژه پزشکان، مهندسان، معماران و کارشناسان آی تی لهستانی که مورد تحسین واقع شده اند. اما دیگر فارغ التحصیلان لهستانی به طور کامل آماده رقابت در بازار کار جهانی شده اند.

صلاحیت این سیستم توسط هیئت اعتبار بخشی تضمین شده است، هیئتی که بر تمامی موسسات آموزشی عالی لهستان نظارت دارد. بر اساس نتایج این مشاهدات بیش از 80 درصد دانشگاه های جهان رتبه های قابل توجه و خوبی دارند.

تحصیل در لهستان لیسانس و کارشناسی ارشد

هر سال تعداد متقاضیان تحصیل دوره لیسانس در لهستان افزایش می یابد. می توان دلایل این افزایش علاقه را در موارد زیر خلاصه کرد: تحصیل دوره لیسانس در لهستان نسبت به دیگر کشورهای اروپایی بسیار مقرون به صرفه تر است، کیفیت آموزش بر اساس استانداردهای بین المللی بالاست و فارغ التحصیلان افرادی لایق، خلاق و دارای تفکر انتقادی هستند. متقاضیان مقطع لیسانس می توانند برای تحصیل در رشته هایی از قبیل علوم کامپیوتر، آموزش، ریاضیات، فیزیک، اقتصاد و مطالعات اروپا(شناسی) اقدام کنند.

لهستان دارای تاریخی طولانی و غنی است و نمونه ای عالی از مقاومت و پایداری به حساب می آید. این کشور پس از پشت سر گذاشتن تراژدی های بسیار اکنون، ضمن حفظ سنت های ملی خود، به طوری باور نکردنی به یک جامعه مدرن دارای شهرهایی پویا توسعه یافته است. فعالیت های فراوانی از قبیل دیدن قلعه های وحشت، معماری های قرون وسطایی و ناحیه های روستایی زیبا وجود دارند که دانشجویان مقطع لیسانس می توانند در اوقات فراغت خود انجام دهند. بسیاری از افراد تحصیل مقطع لیسانس در لهستان را به مثابه فرصتی برای رشد شخصی و علمی می دانند. در ادامه به برنامه های مقطع لیسانس در لهستان نگاه اندازید و فرصت تحصیلی خود را پیدا کنید.

اگر به دنبال کشوری می گردید که یکی از قدیمی ترین و غنی ترین سیستم های آموزش عالی در اروپا است، پس باید به تحصیل کارشناسی ارشد در لهستان توجه کنید. آموزش در طول قرن ها یکی از اهداف ملی حاکمان لهستان بوده است. اولین دانشگاه لهستان در قرن 14 تأسیس شد و نقطه شروع سنتی طولانی از آموزش تکمیلی باکیفیت و حرفه ای را مشخص کرد. شما ممکن است بخواهید مقطع کارشناسی ارشد خود را در یکی از شهرهای زیبا پویا و هیجان انگیز دارای تاریخ و محیط دانشگاهی فوق العاده لهستان سپری کنید. دانشگاه ها، کالج ها و مدارس لهستان رشته های بسیار متنوعی را برای مقطع کارشناسی ارشد ارائه می دهند. رشته های کارشناسی ارشد در لهستان از اقتصاد و تجارت تا تکنولوژی و علوم مختلف و … را شامل می شود.

اگر به تحصیل کارشناسی ارشد در لهستان علاقمند هستید، تعدادی از بهترین دانشگاه ها، کالج ها و مدارس این کشور را بررسی کنید. بر روی لینک “بیشتر بخوانید” کلیک کنید تا اطلاعات بیشتری درباره فرصت های تحصیلی پیدا کنید. همچنین، فرم درخواست اطلاعات رایگان را پر کنید تا با مسئول برنامه کارشناسی ارشد مرتبط با علایق خود تماس برقرار کنید. شما می توانید جستجوی خود را با انتخاب یک رشته یا برنامه تحصیلی مشخص پیشرفته تر سازید. اگر به ادامه تحصیل پاره وقت یا آنلاین در لهستان علاقمند هستید می توانید برنامه های موجود را با استفاده از این معیارها تنظیم کنید.

تحصیل در لهستان دکترا

مطالعات دوره سوم – برنامه های دکترا – یک برنامه تحقیقاتی مرتبط با تحصیلات عالی است که به دنبال یک مدرک تحصیلی عالی است و منجر به مدرک دکتری می شود. این برنامه ها برای فارغ التحصیلان دوره کارشناسی ارشد در دسترس هستند. مدرک دکترا به کسانی که از قبل رساله دکترای خود را به کمیته پایان نامه ارسال و با موفقیت از آن دفاع کرده باشند و آزمون دکترا را گذرانده باشند، اعطا می شود. اگر می خواهید بیشتر بدانید، لطفا از وب سایت FindPhD بازدید کنید.

لهستان مطابق با دستورالعمل های فرایند بولونیا در آموزش عالی اروپا است. سیستم درجه ای مبتنی بر ساختار سه دوره ای با موفقیت به همراه ”سیستم انتقال اعتبار دانشجو در اروپا (ECTS)“ اجرا شده است. استاندارد اروپایی در آموزش عالی باعث می شود به رسمیت شناخته شدن مدارک تحصیلی دانشجویان در کشورهای دیگر آسان تر باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد بندهای فرآیند بولونیا و اعتبار ECTS، لطفا به بخش آموزش عالی اروپا و فرآیند بولونیا، در وب سایت رسمی مراجعه کنید.

اطلاعات بیشتر در مورد سیستم آموزش عالی در لهستان را می توان در وب سایت وزارت علوم و آموزش عالی و در ذیل آیین نامه ها پیدا کرد: قانون آموزش عالی (ترجمه انگلیسی موجود در سایت فقط به عنوان اصول اطلاع رسانی گذاشته شده است.

تحصیل در لهستان دکترا

دانشگاه های معتبر لهستان

  • Uniwersytet Warszawski
  • Uniwersytet Jagiellonski
  • Politechnika Warszawska
  • Akademia Górniczo-Hutnicza
  • Uniwersytet im. Adama Mickiewicza
  • Uniwersytet Mikolaja Kopernika w Toruniu
  • Politechnika Wroclawska
  • Uniwersytet Wroclawski
  • Uniwersytet Marii Curie-Sklodowskiej w Lublinie
  • Uniwersytet Slaski w Katowicach
  • Uniwersytet Gdanski
  • Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawla II
  • Politechnika Poznanska
  • Politechnika Gdanska
  • Politechnika Krakowska im. Tadeusza Kosciuszki

هزینه تحصیل و زندگی لهستان

گرچه لهستان پیشرفت اقتصادی سریعی داشته است اما هزینه زندگی در آن به طور قابل توجهی پایین تر از هزینه زندگی در اغلب کشور های اروپایی بوده است. مقادیر 200 تا 500 یورو برای هزینه های اصلی همانند اقامت، غذا و حمل ونقل کفایت می کند. هزینه سرگرمی و همکاری در وقایع فرهنگی پایین تر از مقادیر متوسط آن در اروپا می باشد. هزینه اصلی که مربوط به تحصیل می باشد و نرخ متوسط ان حدود 2000 تا 5000 یورو در سال است (که بستگی به رشته تحصیلی دارد) که به صورت رقابتی می باشد و پایین تر از نرخ متوسط در اروپا است.

لهستان امن تر از بسیاری از کشور های اروپایی است. حتی بسیاری از کشور های نوردیک که بسیار امن در نظر گرفته شده، نرخ جرایم آن ها بیشتر از لهستان است. لذا لهستان در اینجا ایمن ترین کشور برای دانشجویان با هر نژاد، عقیده و اصالتی می باشد.
فرهنگ لهستان فرهنگی بسیار مشهور از نظر میراث تاریخی و پیشرفت های کنونی در سراسر جهان است و به 5 نویسنده لهستانی جایزه ی نوبل اعطا شده است. نویسندگان تاریخی همانند کارول اسزیمانواسکی، فریدرید چوپین و ایگنیسی پادراسکی و دیگر افراد حاضر نظیر هنریک گورکی، ویتولد لاتوسلاواکی یا کریستوف پندرکی که فصل جدیدی از تاریخ موسیقی را نوشتند. آکادمی به برندگان وجدا، جانوس کامینسکی، رومن پلنسکی جوایزی را اعطا کرد. از جمله برندگان نخل طلایی کریستوف کی اسلواسکی و دیگر افراد هنرمند صنعت فیلم که در سراسر جهان شناخته شده هستند. موسسه فرهنگی لهستان سرگرمی های بسیاری را برای علاقه مندان با تمام سلیقه ها فراهم کرده است. شمار جشن ها، نمایشگاه های کتاب، کنسرت ها و دیگر سرگرمی ها بسیار زیاد است. همچنین برای دوستداران ورزش نیز چیزهایی وجود دارد. در سال 2012 که لهستان میزبان قهرمانی فوتبال اروپا بود، لذا وقایع مهم فوتبال باعث جذب هزاران دوستدار فوتبال در سراسر اروپا شد.

از سال تحصیلی 2007/2008 سیستم آموزش عالی لهستان به سه دسته کارشناسی(لیسانس،مهندسی)، کارشناسی ارشد (فوق لیسانس) و دکترا(دکتر) تقسیم شده است. این سیستم بر تمامی رشته های آموزشی بجز حقوق، داروخانه، روانشناسی، دامپزشکی، دارو و دندانپزشکی اعمال می شود، که هنوز هم بر اساس سیستم دو مرحله ای(فوق لیسانس و دکترا) می باشد.

مقاطع مختلف تحصیل در لهستان

دوره کارشناسی غیر مهندسی(لیسانس) با گذراندن 3 تا 5 سال در کالج فنی و حرفه ای/مهندسی اخذ می شود. دوره کارشناسی(مهندسی) با گذراندن 3 تا 5 سال در کالج مهندسی علوم، کشاورزی و اقتصاد اخذ می شود.

دوره کارشناسی ارشد( فوق لیسانس )؛ مدرک های معادل : کارشناسی ارشد هنر، کارشناسی ارشد مهندسی، کارشناسی ارشد مهندس معماری، پزشک با صلاحیت، دندانساز یا دامپزشک. تصدیق این مدارک طی 2 تا 5 سال تحصیل مداوم در دانشگاه به طول می انجامد. فردی که دیپلم کالج را دارد طی 2 تا 5 سال می تواند مدرک کارشناسی ارشد را بگیرد.

دوره دکترا (PHD) ، مدرک دکترا به کسی داده می شود که در امتحان دکترا قبول شده باشد و با موفقیت از پایان نامه ی خود دفاع کرده باشد. برای گرفتن مدرک صلاحیت دکتری فرد می بایست مدرک کارشناسی ارشد یا معادل آن را در دست داشته باشد.

مدارک لازم جهت ثبت نام در دانشگاه های لهستان

ملزومات ثبت نام بستگی به تصمیم دانشگاه دارد و باید بر روی وب سایت دانشگاه انتخابی شما تایید شده باشد. معمولا پر کردن یک فرم در خواست نامه و فرستادن یک نسخه از مدرسه راهنمایی (یا دانشگاه/کالج) و در نتیجه مدرک مهارت زبان انگلیسی (معمولا تافل) ضروری می باشد. برخی از دانشگاه ها توصیه نامه، مقالات شخصی و دیگر مدارک که در سایتشان ذکر شده است را می خواهند. مدارس هنر همانند سازمان تربیت بدنی و دیگر سازمانها، آزمون های استعداد را ترتیب می دهند.
لهستان اظهار دارد که هیئت اعتبار مسئول نظارت و کنترل بر استاندارد های آموزشی در موسسات آموزش عالی لهستان می باشد. این هیئت با دفاتر اعتبار در دیگر کشور ها در حال همکاری می باشد.
تمام مقررات بر اساس اعتبار سنجی مدرک و امضای توافق دو جانبه با کشورهای در لیست در خصوص به رسمیت شناختن مدارک توسط لهستان می باشد که در صفحه وب دفاتر به رسمیت شناختن آکادمیک و تبادل بین المللی موجود است.

شروع سال تحصیلی در لهستان

سال تحصیلی به دو بخش تقسیم می شود :ترم پاییز(ماه اکتبر-اواسط فوریه)، ترم بهار(اواسط فوریه-ژوئن). هر کدام از آن ها با آزمون دوره ای پایان می یابد. تدریس به شکل سخنرانی، گذاشتن کلاس ها، سمینارها، کلاس های آزمایشگاه و مباحثه گروهی ارائه می شود.

وضعیت امتحانات
برای اتمام یک ترم با موفقیت، دانش آموز می بایست کارنامه قبولی تمامی امتحانات را دریافت کند. مقیاس نمره گذاری رایج بدین صورت می باشد : خیلی خوب(5)، خوب بعلاوه امتیاز(4،5)، خوب(4)، متوسط(3)، مردود(2). تحت عنوان سیستم واگذاری اعتبار اروپا شماری از اعتبارات خاص به شخصی که این نمرات را به صورت مستقل کسب کرده است اختصاص داده می شود.

سیستم لهستان در مناطق آموزش عالی اروپا
لهستان بیانیه بولونیا در خصوص خلق اروپا به منطقه آموزش عالی را امضا کرده است. موسسات آموزش عالی لهستان ECTS( سیستم انتقال اعتبار اروپا) را به اجرا در آورده است. آنان همچنان اعطای بورسیه بین المللی دانش آموزان را براساس فعالیت های فردی در مدارس و برنامه هایی نظیر سقراط/آراسموس را متعهد شده اند. مکمل دیپلم شناخت بین المللی آموزش و مدارک بدست آمده را آسان تر می کند.

شروع سال تحصیلی در لهستان

پرسش و پاسخ درباره تحصیل در لهستان

من برای ثبت نام به چه چیزهایی نیاز دارم؟
برای اعطای صلاحیت بین المللی، متقاضیان در وهله اول می بایست تمام ملزومات برای ورود به موسسه آموزش عالی در کشور خود را فراهم کنند. معمولا داشتن گواهی اجازه دخول یا گواهی معادل آن، مدرک زبان (حداقل در سطح متوسط) نیاز می باشد. البته شایان ذکر است امکان تحصیل در لهستان بدون مدرک زبان نیز می باشد و شخص می تواند دوره زبان را در لهستان بگذراند.
برخی از شعبه های هنر، آموزش فیزیک و شعبی که دانشجویان را برای آموزش حرفه ای، پزشکی آماده می کنند و دیگر دانشگاه های فنی و حرفه ای ممکن است آزمون استعداد را ترتیب دهند.
از زمانی که لهستان قرارداد لیبسون را تایید کرد، در سال 2004 بین المللی بودن مدرک دیپلم به رسمیت شناخته شد.

تحصیل در لهستان چقدر هزینه در بر دارد ؟ ( هزینه یا شهریه تحصیل در لهستان )

آموزش در موسسه عالی لهستان به صورت تمام وقت برای شهروندان لهستانی و همچنین برای افراد خارجی که تحصیل خود را در ایالت HELs به عنوان شهروند لهستانی آغاز کرده اند به صورت رایگان می باشد. دیگر افراد خارجی میبایست شهریه ای که معادل آن به صورت زیر است را پرداخت کنند :
• سالانه حدود 2000 یورو برای آموزش عالی و حرفه ای در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد
• سالانه حدود 3000 یورو برای مقطع کارشناسی ارشد، دکترا و تخصص
• سالانه حدود 3000 یورو برای کلاس های فنی و حرفه ای و دوره های کارآموزی
• سالانه حدود 2000 یورو برای کلاس های زبان، که برای آماده سازی دانشجویان در لهستان می باشد.
رئیس دانشگاه HELs ممکن است بنا به در خواست دانشجویان، شهریه دانشگاه را کم کند و یا روی هم رفته از آن چشم پوشی کند.

آیا نیاز است که من به صورت روان به لهستانی صحبت کنم ؟
خیر نیازی نیست چرا که در دانشگاه های لهستان بسیاری از برنامه های آموزشی به انگلیسی می باشد. اگرچه ممکن است شما زبان لهستانی را برای استفاده شخصی روزمره زمانی که در لهستان اقامت دارید یا برای پیوستن به کلاس های دانشگاهی در لهستان بیاموزید. اطلاع در مورد اعطای مدرک زبان لهستان در کمیسیون اعطای گواهی به خارجی زبانان آمده است.

آیا نیازی به اخذ ویزا تحصیلی لهستان هست؟ اگر نیاز است چگونه برای اخذ آن در خواست داده شود ؟
دانشجویانی که در اروپا/منطقه اقتصادی اروپا قرار دارند نیازی به اخذ ویزای لهستان ندارند، اگرچه آنان می بایست در صورت اقامت بیش از 90 روز در لهستان در خواست اقامت دهند.

هیچ یک از دانشجویان اروپا/منطقه اقتصادی اروپا نیاز به اخذ ویزا در سفارت یا کنسول کشوری که در ان ساکن هستند ندارند. این نکته مهم را بخاطر داشته باشید که ویزا ها برای مدت حداکثر سه ماه داده می شود. در صورت قصد اقامت در لهستان نیاز به در خواست اقامت در اداره Vivodeship45 روز قبل از تاریخ انقضای ویزا برای آن دوره از زندگی است. برای همیاری بیشتر، دانشجویان می بایست با قسمت اداری دانشگاهشان در ارتباط باشند.

آیا نیاز به بیمه بهداشت و درمان است ؟

مراقبت های پزشکی در لهستان به صورت رایگان نیست. بیمه درمان برای بسیاری از دانشجویان در طول دوره اقامتشان در لهستان اجباری می باشد. به دانشجویان متعلق به کشورهای غیر از اروپا/منطقه اقتصادی اروپا پیشنهاد می شود که بیمه پزشکی را در کشور خود یا به محض رسیدن به لهستان خریداری کنند. علاوه بر اینکه دانشجویان ملزم به پرداخت خدماتی که در اختیارشان گذاشته می شود هستند به آنان توصیه می گردد که بیمه شخص ثالث و بیمه تصادف را خریداری کنند.

شهروندان اروپایی ساکن در لهستان قادر به استفاده از خدمات درمانی رایگان هستند که برای آنان کارت بیمه درمانی اروپا(EGIC) صادر می گردد. شهروندان اروپایی ساکن در کشورشان بیمه ندارند و شهروندان غیر اروپایی ممکن است توافق نامه با بودجه سلامت بین المللی لهستان ((EFZ-Narodowy Fundusz Zdrowia را امضا کرده باشند و بیمه ماهانه با هزینه 40PLN را خریداری کرده باشند.

تحت توافق دو جانبه، شهروندان انگلستان، سوئد و اسلواکی حق مراقبت های پزشکی رایگان را دارند. طبق توافق با جمهوری چک، دانشجویان حق مراقبت های پزشکی ضروری همانند بیماری های ناگهانی یا تصادف را دارند.

آیا می توانم در خواست بورسیه تحصیلی لهستان داد؟

تمام دانشجویان بین المللی می توانند با توافق دو جانبه بر اساس همکاری مستقیم در خواست بورسیه بدهند که در دفترخانه شناسایی آکادمیک و تبادل بین المللی، بورسیه برای دانشجویان متعلق به اتحادیه اروپا در چهارچوب برنامه های سقراط/آراسموس پیشنهاد شده است. به علاوه بورسیه دانشگاهی برای آکادمی های برتر در دسترس است.

چگونه برای خود منزل پیدا کنم ؟

بسیاری از دانشگاه های لهستان برای دانشجویان بین المللی خود خوابگاه هایی را فراهم می کنند اما تعداد اتاق ها محدود می باشد. دانشگاه های میزبان می بایست دانشجویان را در یافتن منزل مناسب یاری نمایند.

برای زندگی در لهستان چقدر باید هزینه کنم؟

این بستگی به موقعیت شخصی، شیوه زندگی و عادات با توجه به نیاز های مختلف شما دارد. در عمل شما حداقل نیاز به 1200-2500 PLN در ماه دارید تا بتوانید هزینه منزلی مناسب، حمل و نقل محلی و حتی گاهی بیرون رفتن را تامین کنید. این مقدار می بایست هزینه اجاره، غذا، لباس، بهداشت شخصی، حمل و نقل محلی، مواد درسی، تلفن و دیگر هزینه ها بجز شهریه را تامین کند.

در این جا محاسبه تقریبی هزینه های ماهیانه آمده است : سکونت دانشجویان در خوابگاه هایشان 400-600PLN ، به صورت شریکی ماهانه 1000 تا 1600 PLN، غذا حدود 500 تا 700 PLN، کتاب و وسایل سرگرمی حدود 200-300 PLN در ماه، حمل و نقل محلی حدود 65PLN .

شرایط اخذ ویزای دانشجویی و تحصیلی لهستان

چگونه برای ویزای تحصیلی (دانشجویی) لهستان درخواست بدهیم؟

  • قبل از درخواست برای ویزا، پذیرش باید تایید شود.
  • دانشجویان از کشورهای خاص نیازی به ویزا برای تحصیل در لهستان ندارند.
  • یک ویزای دانشجویی باید حداقل یک ماه قبل از تاریخ سفر درخواست شود.
  • ویزای دانشجویی لهستان، 2-3 هفته طول می کشد تا آماده شود.

لهستان نه تنها از نظر گردشگران محبوب است بلکه از نظر دانشجویان نیز همینطور است. این کشور دارای برخی از بهترین دانشگاه های جهان است و برخلاف برخی از کشورهای دیگر، به دانشجویان اجازه می دهند تا در حین تحصیل کار کنند. اگر شما قصد تحصیل در لهستان را دارید، اینجا همه چیز در مورد آنچه که باید در مورد ویزای دانشجویی لهستان بدانید، وجود دارد.

دانشگاه های لهستانی نه تنها از لحاظ دوره های ارائه شده بلکه از لحاظ تجربیات فرهنگی و زیبایی منظره ای با دانشگاه های سراسر جهان رقابت می کنند. لهستان دارای بیش از 450 موسسه آموزش عالی است که دانشگاه ورشو (Warsaw پایتخت لهستان)، دانشگاه یاگیلونیا (Jagiellonian) در کراکوف (Krakow) و دانشگاه آدام میتسکیه‌ویچ (Adam Mickiewicz) در پوزنان (Poznań) به عنوان سه دانشگاه برتر نام برده می¬شوند. لهستان به دانشجویان بین المللی به تمام دانشگاه های خود مادامی که مدارک لازم همچون یک ویزای دانشجویی لهستان را در اختیار داشته باشند، خوش آمد می گوید.

مدارک لازم ویزای دانشجویی لهستان

  • فرم ویزا (درخواست برای فرم ویزای ملی)
    فرم درخواست باید واضح، خوانا، در حروف بزرگ یا با ماشین تحریر تکمیل شود؛
    تمام سوالات باید پاسخ داده شود، هیچ خطی خالی نباشد؛
    وضعیت ازدواج باید به وضوح پر شود؛
    فرم ها با هر گونه تصحیح پذیرفته نخواهد شد؛
    درخواست باید شخصا توسط متقاضی پر شود؛
  • گذرنامه فعلی
    گذرنامه باید حداقل سه ماه از تاریخ انقضای ویزای لهستان که توسط متقاضی صادر شده است، معتبر باشد؛
    گذرنامه باید شامل حداقل دو صفحه خالی برای ویزا باشد؛
  • کپی صفحات گذرنامه با اطلاعات شخصی
  • همه گذرنامه های قبلی
  • نامه پذیرش
  • تایید پرداخت هزینه حداقل یک سال (مطالعه طولانی مدت) یا یک ترم (درصورت کوتاه مدت)
  • CA
  • گواهی مدارک تحصیلی (کارنامه نمرات و مدرک تحصیلی کلاس دهم، کارنامه نمرات و مدرک تحصیلی کلاس دوازدهم، کارنامه نمرات و مدرک فارغ التحصیلی – در مورد دوره PG)، که همه این مدارک باید توسط MEA احراز هویت شوند.
  • مدارک تأیید منابع مالی کافی برای تحصیل در لهستان
  • حساب بانکی به نام متقاضی، اگر داشته باشد. (حداقل 8-10 صد هزار برای نشان دادن نیاز است)
  • نامه ای از میزبان یا حامی مالی (یعنی نامه حمایتی)، که حمایت از متقاضی در طول اقامت در لهستان را تایید کند، از جمله صورت حساب های بانکی و گواهینامه های بانکی، مالیات بر درآمد، سپرده های ثابت.
  • بیمه نامه برای 30،000 یورو برای یک سال
  • رزرو بلیط / برنامه سفر
  • نامه پوشش (کاور لتر) Covering Letter
  • عکس برای ویزا
  • گزارش CA (در صورت وجود)
  • هزینه های Truematics از سوی دانشجویان غیر از پرداخت رسیدگی بین المللی
  • برای احراز هویت توسط MEA – 1500 INR (روپیه هند) برای هر سند
  • هزینه نقدی ویزا – 3600 INR
  • ترجمه اسناد، در صورت وجود – 500 INR برای هر سند
  • مصاحبه شخصی
  • مصاحبه شخصی پس از ارسال تمام اسناد ویزا در سفارت انجام خواهد شد.
  • دانشجویان بعد از یک هفته از ارسال مدارک، از سفارت برای مصاحبه تماسی دریافت خواهند کرد.
  • زمان آماده سازی ویزا: 14 روز کاری

سایر اطلاعات مهم

دانشجو باید صبح زود برای ارائه پرونده به سفارتخانه برود، زیرا برای دانشجو اجباری است که یک قرار ملاقات قبلی بگیرد و به دانشجو یک مدرک داده می شود که طبق آن وی باید درخواست ویزای خود را تسلیم کند. نماینده می تواند پرونده را از طرف دانشجو ارسال کند، اما نامه اجازه از طرف دانشجو را نیاز دارد. آزمونهای مهارت زبان، اجباری نیست. توصیه می شود گزارش CA خانواده دانشجو ضمیمه پرونده ویزا گردد.

سوالات متداول درباره شرایط تحصیل در لهستان

دوره تحصیلی کارشناسی و کارشناسی ارشد در لهستان چه مدت طول می کشد؟ 

به طور کلی، 3 سال تحصیلی برای گذراندن دوره های کارشناسی(6 ترم) نیاز است، در حالی که تحصیلات کارشناسی ارشد بسته به رشته تحصیلی، از 1.5 تا 2 سال تحصیلی(به ترتیب 3 یا 4 ترم) به طول می انجامد.

آیا برای تحصیل در لهستان باید به زبان لهستانی مسلط باشم؟ 

در لهستان دوره های تحصیلی به زبان انگلیسی برای دانشجویان بین المللی وجود دارد، بنابراین نیازی به تسلط به زبان لهستانی مسلط باشید. اگر ترجیح می دهید به زبان لهستانی تحصیل کنید، قبل از شروع تحصیل باید یک دوره زبان لهستانی را بگذرانید.

برای ثبت نام در دانشگاه های لهستان به چه چیزی نیاز دارم؟

برای اخذ پذیرش از دانشگاه های لهستان، کلیه متقاضیان بین المللی ابتدا باید حداقل شرایط لازم برای ورود به آموزش عالی را در کشور خود داشته باشند، به عنوان مثال: دارای گواهی دوره تحصیلی یا سند معادل آن باشند، تسلط به زبان انگلیسی(حداقل در سطح متوسط) نیز لازم است.

برخی از دانشکده های هنر، تربیت بدنی، بخش هایی که دانشجویان را برای حرفه آموزی، دانشگاه های علوم پزشکی و فنی آماده می کنند، می توانند آزمون های اضافی را برگزار کنند.

چه زمانی سال تحصیلی در لهستان شروع می شود و به پایان می رسد؟

در بیشتر موارد، سال تحصیلی در دانشگاه های لهستان شامل 2 ترم با مدت زمان 15 هفته است. ترم پاییز از ابتدای اکتبر آغاز می شود و تا اواسط فوریه ادامه می یابد، با استراحت دو هفته ای برای تعطیلات کریسمس و با یک دوره تعطیلات یک هفته ای در فوریه همراه است. همچنین ترم بهار از اواسط فوریه آغاز می شود و تا پایان ماه ژوئن ادامه می یابد، با تعطیلات یک هفته ای برای تعطیلات عید پاک همراه است. تعطیلات تابستانی از ابتدای ژوئیه تا پایان شهریور ادامه دارد.

آیا برای تحصیل در لهستان به ویزا نیاز دارم؟ 

دانشجویان اتحادیه اروپا و منطقه اقتصادی اروپا به هیچ ویزای لهستانی احتیاج ندارند، اما با ورود به لهستان، در صورت اقامت طولانی تر از 90 روز در این کشور باید برای اجازه اقامت موقت اقدام کنند. دانشجویان غیر اتحادیه اروپا باید با ویزای دانشجویی که در سفارت لهستان یا کنسولگری در کشور محل اقامت خود دریافت می کنند، وارد لهستان شوند. یادآوری این نکته مهم است که ویزا حداکثر تا سه ماه دریافت می شود. برای تمدید اقامت در لهستان، لازم است برای مدت زمان مشخص در دفتر Voivodeship درخواست اجازه اقامت کنید.

آیا بیمه درمانی برای تحصیل در لهستان لازم است؟

مراقبت های پزشکی در لهستان رایگان نیست. بیمه درمانی برای تمام دانشجویان برای کل مدت اقامت در لهستان الزامی است. به دانشجویان کشورهای غیر اتحادیه اروپا و اروپا توصیه می شود بیمه پزشکی را در کشور خود یا بلافاصله پس از ورود به لهستان خریداری کنند. در غیر این صورت دانشجویان ملزم به دریافت خدمات درمانی می باشند. همچنین به دانشجویان خارجی توصیه می شود بیمه مسئولیت شخص ثالث و بیمه حوادث را نیز خریداری کنند.

  • شهروندان اتحادیه اروپا که در لهستان اقامت دارند، می توانند خدمات بهداشتی رایگان دریافت کنند، مشروط بر اینکه کارت بیمه سلامت اروپا(EHIC) خود را ارائه دهند.
  • همچنین شهروندان غیر اتحادیه اروپا می توانند از صندوق ملی بهداشت لهستان(NFZ) بیمه درمانی را دریافت کنند.

آیا می توانم برای دریافت بورس تحصیلی لهستان اقدام کنم؟

همه دانشجویان بین المللی می توانند در مورد توافق های دوجانبه در مورد همکاری های مستقیم که از طریق دفتر تشخیص علمی دانشگاهی و مبادله بین المللی(www.buwiwm.edu.pl) ارائه می شود، اقدام کنند. بورس های تحصیلی برای دانشجویان اتحادیه اروپا در چارچوب برنامه اراسموس ارائه می شود. بعلاوه بورسیه های دانشگاهی برای تعالی دانشگاهی نیز موجود است.

ثبت نام دوره های تحصیلی در لهستان چه زمانی است؟

زمان ثبت نام دوره های تحصیلی در لهستان برای هر برنامه متفاوت است. برای اطلاعات دقیق از زمان ثبت نام، به سایت دانشکده مربوطه مراجعه نمایید.

آیا برای تحصیل در لهستان نیاز به ویزا دارم؟

دانشجویان بین المللی قبل از ورود به لهستان، باید ویزای دانشجویی را دریافت کنند. دانشجویان آمریکایی و کانادایی می توانند حداکثر 90 روز بدون ویزا به لهستان سفر کنند. از آنجا که قوانین ویزا به طور مکرر تغییر می کنند، مهم است که پس از پذیرش در یک برنامه، با سفارت لهستان در کشور خود تماس بگیرید.

آیا لهستان برای تحصیل دانشجویان بین المللی گزینه خوبی می باشد؟ 

لهستان با بیش از 800 برنامه به زبان انگلیسی، 400 دانشگاه، کیفیت آموزش، اقتصاد در حال رشد و شهرهای مدرن، تحصیلات خوب و کیفیت زندگی گزینه خوبی برای تحصیل به شمار می آید. 

آیا در لهستان دانشجویان حین تحصیل می توانند کار کنند؟

بله، در لهستان دانشجویان حین تحصیل می توانند بیست ساعت در هفته کار کنند.

آیا مدارک اعطاء شده توسط دانشگاه های لهستان در دنیا به رسمیت شناخته شده است؟

دانشگاه های لهستان سیستم آموزشی خوبی را ارائه می دهد و دارای رتبه و رنکینگ بین المللی خوبی می باشد. مدارک ارائه شده توسط دانشگاه های لهستان مورد تایید ایران و کشور های دیگر می باشد. 

موسسه حقوقی توسعه گران مهر شیراز با همکاری وکیل مهاجرت به لهستان راه ورود به دانشگاه های لهستان را هموار نموده است. جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه شرایط اعزام دانشجو و تحصیل در لهستان می توانید با مشاورین موسسه تماس حاصل فرمایید. این موسسه کلیه خدمات آموزشی لهستان را به صورت تضمینی برای متقاضیان به انجام می رساند.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

47 دیدگاه برای “تحصیل در لهستان

  1. مهدی گفت:

    سلام من ۲۵ سالمه و دوست دارم در کشور یونان یا لهستان ادامه تحصیل بدم آیا میشه تحصیل کرد؟دیپلم مکانیک دارم زبان هم بد نیست.

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام روزتون بخیر
      برای تحصیل در لهستان و یونان نیاز به ارائه مدرک زبان دارید. در صورت ارائه مدرک زبان می توانید برای شرکت در دوره های آکادمیک شرکت نمایید.

  2. Sayna گفت:

    سلام.اگردرامتحان ورودی دانشگاه های پزشکی لهستان نمره ی مناسب رو نیاوردیم دیگه شانسی برای ورود نداریم؟واینکه سطح امتحان ورودی چجوریه؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام روزتون بخیر
      دانشگاه های لهستان سالی یکبار آزمون برگزار می کنند. می توانید برای سال آینده شرکت نمایید.

  3. کاوه مظفری گفت:

    سلام ، من در مقطع کارشناسی معدل خوبی نداشتن، اما معدل کارشناسی ارشد من در رشته مهندسی عمران 17.20 است . آیا می توانم در مقطع دکتری به لهستان بروم یا باید از مقطع ارشد شروع کنم ؟ همچنین با توجه به معدل پایین من در مقطع کارشناسی می توان در مقطع ارشد در لهستان اقدام کنم ؟ و سوال بعدی من در مورد اقامت دایم پس از تحصیل میباشد ، آیا امکان اقامت وجود دارد ؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام وقتتون بخیر
      برای تحصیلدکترا در لهستان سابقه پژوهشی شما مانند مقالات ISI، ژورنال های بین المللی و غیره نیز ارزیابی می شود. در صورت رزومه پژوهشی قوی می توانید برای دکترا اقدام نمایید.

  4. عارف گفت:

    سلام من دارای مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی می باشم و 18 سالم هست میخواستم بدونم چجوری میشه از دانشگاه های لهستان پذیرش گرفت و مدارک لازم جهت ویزا چیست ؟
    البته من مشکل مالی هم ندارم و میخواستم کلاس های زبان را در لهستان بگذارنم

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام وقتتون بخیر
      برای اخذ ویزا نامه پذیرش از دانشگاه های لهستان الزامی است. در نظر داشت هباشید که برای افزایش شانس خود بهتر است کدرک زبان انگلیسی ارائه دهید.

  5. unknow گفت:

    سلام خسته نباشید .. من کلاس 11 هستم رشته تجربی .. میخوام بدونم من میتونم سال 12 رو نخونم و برم ؟؟ چون دیپلم ندارم و یکی از شرایط پزشکی خوندن اونجا داشتن دیپلمه

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام وقتتون بخیر
      برای ادامه تحصیل در لهستان نیاز به ارائه مدرک دیپلم خود دارید. برای تحصیل در دانشگاه های لهستان نیاز به گذراندن سال 12 دارید.

  6. سعید ملاشاهی گفت:

    سلام من 28 سالمه و کارشناسی ارشد مهندسی صنایع دارم، 3 سال هم سابقه کار مرتبط توی کارخونه دارم، زبان هم مشکلی ندارم و از نظر مالی میتونم سالی 60 تومن هزینه کنم، میخام بدونم واسه لهستان شانسی دارم واسه کارشناسی ارشد مجدد بخونم توی رشته صنایع یا مدیریت؟ بورسیه یا کاری یا جور دیگه؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام و عرض ادب
      بله، در صورت داشتن مدرک زبان شانس تحصیل در لهستان را دارید.

  7. مانا گفت:

    محدودیت سنی برای پذیرش لیسانس در لهستان چقدره؟
    و اینکه امکان ویزای همراه و‌ کار همراه در لهستان وجود داره؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام و عرض ادب
      شرایط تحصیل در دانشگاه ها متفاوت است؛ اما برای دریافت ویزای کشور لهستان بهتر است شرایط سنی مناسبی داشته باشید. همراه شما تحت عنوان ویزای همراه اجازه کار را ندارد.

  8. سینا گفت:

    سلام
    من شنیدم برای تحصیل در کشورهای اروپایی ( مثل نروژ و لهستان و هلند ) باید ثابت کنیم هزینه های یک سال زندگی رو میتونیم پرداخت کنیم و قبل از هر چیزی باید هزینه یک سال زندگی رو به صورت کامل به یک حساب متعلق به سفارت واریز کنیم و بعد که به کشور مورد نظر رفتیم پول رو به حساب دانشجوییمون واریز میکنند. با وضعیت دلار و یورو این روزها واقعا سخته هزینه یک سال زندگی رو به صورت کامل تهیه کنیم. مخواستم بدونم این قانون ، حتی برای دانشجویانی که فاند کامل میگیرن هم صادقه ؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام وقتتون بخیر
      تمکن مالی برای لهستان باید در حساب به نام خود شما در ایران گذاشته و نیازی به انتقال به بانک های لهستان ندارید.

  9. فاطمه گفت:

    سلام ممنون از سایت خوبتون میخواستم بدونم با تسلط کامل به زبان و نمره ایتلس بالاتر از هفت و رتبه زیر هزار تو کنکور تجربی میتوتم بورسیه لهستان المان روسیه یا کشورایی که دانشگاه های خوبی دارن رو بگیرم تو رشته پزشکی یا دندون پزشکی یا دارو سازی؟ و اینکه لهستان بهتره برای اقامت و زندگی و تحصیل و کار یا روسیه؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام وقتتون بخیر
      بله، فقط در نظر داشت هباشید که برای تحصیل در کشور هایی که تحصیل رایگان است مانند آلمان باید به زبان آلمانی مسلط باشید.

  10. محمدرضا آریایی تبار گفت:

    درود بر شما،من فوق لیسانس مکانیک از دانشگاه آزاد هستم ،میخواستم لیسانس مجدد طراحی صنعتی شرکت کنم آیا این امکان هست و اگه امکان داره شرایطش ررو به من بگید

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام روزتون بخیر
      شرایط سنی شما برای تحصیل کارشناسی در لهستان حائز اهمیت است.

  11. فرحناز قنبری گفت:

    سلام ببخشید من فوق لیسانس حقوق خصوصی هستم میخواستم در لهستان پزشکی بخوانم ایا ممکن هست ؟باید از صفر شروع کنم؟ یا مدارک تحصیلیم به درد انجا نمیخوره؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام وقتتون بخیر
      شرایط سنی شما برای تحصیل پزشکی در لهستان مورد بررسی قرار می گیرد. همچنین در نظر داشته باشید که تحصیل پزشکی را باید از ابتدا شروع نمایید.

  12. mina گفت:

    سلام خسته نباشید
    من دانشجوی کارشناسی علوم آزمایشگاهی دانشگاه شهید بهشتی هستم با معدل 16
    برای زبان هم مشکلی ندارم و میتونم نمره قابل قبول بگیرم
    میخواستم بدونم برای ارشد زیرشاخه رشته خودم میتونم برای لهستان اقدام کنم ؟ و اینکه هزینه سالانه چقدره؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام و عرض ادب
      بله، هزینه تحصیل بسته به دانشگاه انتخابی شما دارد.

  13. سارا گفت:

    سلام/من 25 سالمه و کارشناسی ارشد دارم.دیپلممم تجربی هست.میخواستم برای دندون پزشکی در لهستان یا اوکراین اقدام کنم.سوالی که داشتم در مورد محدودت سن برای تحصیل تو این رشته و هزینش بود و اینکه ایا دانشگاه های این دو کشور مورد تایید وزارت بهداشت هستند یا خبر؟ممنون میشم هر چه زودتر بهم پاسخ بدید

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام روزتون بخیر
      دانشگاه های اوکراین مورد تایید وزارت بهداشت ایران نیستند. شما می توانید در صورت داشتن مدرک زبان انگلیسی بین المللی برای تحصیل در دانشگاه های لهستان اقدام نمایید.

  14. سمیه گفت:

    من سی سالمه
    رشته م لیسانس فنی کامپیوتر دارم
    میخوام پزشکی بخونم ، کدوم کشور هزینه کمتری برای تحصیل میگیرن و مدرکش هم برای بازگشت به ایران معتبر می باشد؟
    ممنون میشم پاسخ بدید.

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام
      بسته به نوع دیپلم خود می توانید برای کشور هایی که محدودیت سنی ندارند، اقدام نمایید.

  15. بهروز گفت:

    سلام. من 32 سالمه و دارای دو مدرک دانشگاهی ، یکی کاردانی مکانیک گرایش تاسیسات تهویه مطبوع و دیگری مهندسی مکانیک گرایش حرارت و سیالات هستم . متاهلم و خانمم 29 ساله هستن و ایشون لیسانس روانشناسی عمومی دارن. خودم گپ تحصیلیم رو با رزومه کاری میتونم پر کنم و الان میخوام برای کارشناسی ارشد مکاترونیک برای لهستان اقدام کنم. زبان انگلیسیم در حد متوسط رو به بالاست ولی مدرکی ندارم. با توجه به این شرایط بنظرتون چطوری میتونم برای تحصیل اقدام کنم ؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام و عرض ادب
      برای تحصیل در لهستان حتما باید مدرک زبان ارائه دهید.

  16. ali گفت:

    سلام
    من کارشناسی ارشد مهندسی هسته ای از دانشگله دولتی و لیسانس برق الکترونیک دارم. مدرک آیلتس 6.5 هم دارم یک حدود یک سال دیگه اعتبار داره. میتونم برای پلی تکنیک ورشو اقدام کنم و اینکه توی سفارت به مشکل بر نمیخورم؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام روزتون بخیر
      در صورتیکه مدرک زبان داشته باشید، امکان اقدام وجود دارد.

  17. Parvin گفت:

    سوالی از خدمتتون داشتم بنده ۲۷ سالمه متاهل و ساکن ترکیه هستم از یکی از دانشگاه های لهستان ادمیشن دارم ایا شانس ویزا دارم البته بدون همراه میخوام اقدام کنم،و بعد چند ماه همسرم هم بصورت توریستی ویزا بگیرن،ایا گپ تحصیلی رو میشه با سابقه کار تقریبا مرتبط بدون بیمه پر کرد؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام وقتتون بخیر
      برای کشور های اروپایی از جکله لهستان گپ تحصیلی و شرایط سنی شما حائز اهمیت است.

  18. مسعود گفت:

    سلام من 25 سالمه و دارم خدمت سربازی میگذرونم خواستم بدونم برای لهستان دانشگاه ورشو میتونم واسه لیسانس اقدام کنم یا خیر بعد از خدمت سربازی آیا در لهستان مثل سایر کشورها اموزش زبان لهستانی هست یا خیر

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      سلام، وقت بخیر
      با توجه به اینکه در حال حاضر ۲۵ ساله هستید و هنوز سرباز هستید، ریسک ویزا زیاد است، بهتر است برای کشورهای دیگر که شانس بیشتری دارید اقدام کنید.

  19. لیلا یعقوبی گفت:

    با سلام
    من ۴۲ ساله و کارشناسی ارشد شیمی هستم، متاسفانه گپ تحصیلی من برای مقطع دکتری بالاست. لطفاً بفرمایید من برای ادامه تحصیل باید مجددا برای مقطع کارشناسی ارشد اقدام کنم؟
    و من یک پسر پنج ساله دارم، کدام کشورها برای تحصیل در بدو ورود به من ویزای همراه میدهند؟
    ممنون

    1. مشاور تحصیلی و مهاجرت گفت:

      سلام
      با توجه به سن شما و گپ تحصیلی، باید حتما یک رزومه توجیح کننده ارائه دهید تا بتوانیم بر اساس شرایط موجود، برای شما بهترین مسیر را انتخاب کنیم.
      معمولا در کشور های محدودی ویزای همراه داده می شود که با موانع زیادی روبرو خواهید شد اما برای فرزند شما نیز حتما راهکارهایی در نظر داریم.

  20. حامد علیزاده گفت:

    سلام من 30سالمه و ارشد معماری هستم راهنمایی میخوام برای تحصیل به کشور کانادا از نظر مالی مشکلی ندارم

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام وقتتون بخیر
      برای تحصیل ارشد در کانادا باید رزومه علمی خوب و مدرک زبان ارائه دهید.

  21. وحید گفت:

    سلام خسته نباشین من سی و سه سالمه و دیپلم هنرستان آیا می تونم برای ویزای تحصیل لهستان اقدام کنم با تشکر

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      با سلام
      بله می توانید، البته باید گپ می توانید، البته باید گپ تحصیلی رو پر کنید.

  22. سریایی گفت:

    سلام من 21 سالمه دانشجوی پرستاری دانشگاه آزاد هستم،مشکل زبان هم ندارم،وضع مالیمون هم زیاد خوب نیست میخواستم بدونم برای دشته دندون پزشکی کدوم کشور ها مناسب هستن؟

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      با سلام
      کشورهایی زیادی می توانید برای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی اقدام فرمایید ولی امکان تحصیل این رشته ها با وضع مالی مناسب مهیا نیست، باید به فکر هزینه ای در حدود سی میلیون تومان سالانه باشید که این صورت کشورهایی مثل اتریش آلمان روسیه و ترکیه از گزینه های مناسب هستند.

  23. علی باری گفت:

    با سلام میخواستم بدونم برای تحصیل در لهستان از بین رشته های زیر چه رشته ای بهتره ؟
    برق – کامپیوتر – باستان شناسی – مدیریت
    و همچنین امکانش هست که با کار دانشجویی هزینه هارو تامین کرد؟

    1. علی باری گفت:

      برای تحصیل کارشناسی ارشد.

    2. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      با سلام
      انتخاب رشته طبیعتاً بر طبق سلیقه و استعداد متقاضی است ولی به نظر ما معمولاً رشته های برق و کامپیوتر دارای بازار بهتری در اروپا هستند. اجازه کار موقت دانشجویی 20 ساعت در هفته وجود دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *