دانشگاه دومینیکن

آیا شما به تحصیل در جمهوری دومینیکن علاقه مندید؟ اگر پاسخ شما آری است برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص جزئیات دانشگاه های جمهوری دومینیکن این مقاله را مطالعه نمایید. وکلای مجرب ما در موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) شیراز قادر به اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه های تایید شده برای متقاضیان تحصیل در دومینیکن می باشند همچنین متقاضیان جهت کسب مشاوره در زمینه شرایط اعزام دانشجو به دومینیکن به صورت تضمینی می توانند به مشاورین موسسه تماس حاصل فرمایند.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

شرایط اعزام دانشجو و تحصیل در جمهوری دومینیکن

بسیاری افراد جهت مهاجرت به دومینیکن از طریق تحصیل در جمهوری دومینیکن اقدام می کنند، این افراد می توانند پس از اخذ اقامت تحصیلی و اخذ پذیرش تحصیل در جمهوری دومینیکن نسبت به اخذ تابعیت یا شهروندی دومینیکن اقدام کنند، البته شایان ذکر است این روش یکی از روش های مهاجرت به دومینیکن در کنار راه های دیگر مثل ویزای کار در دومینیکن و سرمایه گذاری در دومینیکن می باشد. شایان ذکر است تابعیت دومینیکن از طریق تولد فرزند در دومینیکن از این قاعده مستثنی است.

دانشگاه های جمهوری دومینیکن

باید بدانید که 11 دانشگاه جهت تحصیل در جمهوری دومینیکن وجود دارد. دانشگاه هایی که در سال 2015 در رتبه دانشگاه های جهانی QS و آمریکای لاتین قرار گرفتند. دانشگاه های این کشور رتبه 200 را درمیان دانشگاه Pontificia Catolica Madre ye Maestra ، دانشگاه Iberoamericana ( UNIBE ) و … کسب کرده اند. همانند دانشگاه pontifica catolica Maestra که در سال 1962 تاسیس گشت، بسیاری از دانشگاه های آموزش عالی در این منطقه جدید خواهند بود و در نیمه دوم قرن 20 ساخته شده اند. باید بدانید که بسیاری از کالج های این منطقه نظیر : موسسه فناوری de santo Domingo (  (INTECبر مسئله فناوری تاکید دارند. موسسه های خصوصی نظیر : دانشگاه ملی Pedro Henriquez ( UNPHU ) شرکت در دوره های تخصصی ( دامنه گسترده ای از موضوعات ) که مواردی نظیر : هنر، علوم انسانی و فناوری را در بر خواهد گرفت را به افراد پیشنهاد می نمایند.

شایان ذکر است، دانشگاه های پزشکی و دندانپزشکی جمهوری دومینیکن مورد تایید وزارت بهداشت نمی باشد.

همانطور که انتظار می رود، مبلغ شهریه در دانشگاه های دولتی پایین تر خواهد بود. این درحالیست که مبلغ شهریه دانشگاه های خصوصی متفاوت می باشد. به طور کلی آموزش عالی در جمهوری دومینیکن مقرون به صرفه خواهد بود. باید بدانید که امکان تحصیل در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا در دانشگاه های جمهوری دومینیکن وجود خواهد داشت.

دانشگاه دومینیکن

شرایط زندگی در جمهوری دومینیکن

جمهوری دومینیکن مقصدی قدیمی برای دانشجویان بین المللی نخواهد بود، اما این منطقه از نظر آموزش عالی تاریخی دیرینه دارد. در حقیقت این منطقه ادعا دارد که اولین دانشگاه تاسیس شده در آمریکا می باشد. این در حالیست که دانشگاه Santo Tomas de Aquino در سال 1538 تاسیس گشت.

ناگفته نماند که این دانشگاه ها به همین ساختار باقی نماند، این درحالی بود که میراث این دانشگاه توسط دانشگاه Autonoma de santo Domingo پایدار ماند. این تنها دانشگاه دولت در این کشور می باشد این در حالیست که این دانشگاه حدود 12 شعبه منطقه ای در پایتخت جمهوری دومینیکن یعنی شهر Santo Domingo دارد.

همانطور که در اغلب شهرهای آمریکای لاتین زبان تکلم اسپانیایی می باشد و میراث فرهنگی بومی به صورت ترکیبی می باشد و مواردی از تاثیرگذاری کشورهای اروپایی و آفریقایی در آن مشاهده می شود، باید بدانید که جمهوری دومینیکن از این قاعده مستثنا نخواهد بود. و یادگیری زبان انگلیسی اجبار نمی باشد. و تحصیل در دومینیکن بدون مدرک زبان انگلیسی مقدور است.

تاثیر ایالت متحده آمریکا، موجب تبدیل شدن جمهوری دومینیکن به برترین و اصلی ترین شریک تجاری شده است. این درحالیست که طرفداران ورزش بیس بال همانند آمریکا در این کشور بسیار می باشد. این جمهوری همانند کشور آمریکا در پی متحد کردن گروه ورزشی و کشف استعدادهای موجود در آنان خواهد بود.

همانند بسیاری از بخش های آمریکای لاتین، زندگی در خانه های شخصی ( در حین تحصیل در جمهوری دومینیکن) بجای زندگی در خوابگاه های دانشگاهی در این جمهوری بسیار رواج دارد. ناگفته نماند که زندگی کردن با خانواده های میزبان دیگر گزینه های انتخابی برای دانشجویان خواهد بود این در حالیست که زندگی در اقامتگاه های شخصی برای دانشجویان مناسب تر می باشد. دانشگاه ها و سازمان های بسیاری وجود دارند که شما را در این امر یاری خواهند کرد.

بورسیه تحصیلی به دانشجویان بین المللی در دومینیکن معمولاً تعلق نمی­گیرد، و همچنین تحصیل رایگان در این کشور وجود ندارد.

اطلاعات کاربردی

جمهوری دومینیکن منطقه ای گرمسیر می باشد لذا این بسیار اهمیت دارد که شما نسبت به آب و هوای گرم موجود در تمامی سال آگاه باشید. به طور کلی آب و هوای بارانی در ماه مه و یا در اواخر سال ( شمال سواحل ) مشاهده خواهد شد. در کنار آب و هوای گرم طوفان های شدید و دیگر شرایط سخت در طول سال رخ خواهد داد.

بخش گسترده ای از این منطقه را کوه های بسیار بلند پوشانیده است. این در حالیست که این منطقه به عنوان جایگاه Pico Duarte ( بلند ترین قله در کاریب ) در نظر گرفته می شود. ناگفته نماند که دمای هوا در این منطقه پایین تر می باشد. برخی از مناطق این جمهوری تا حدی شبیه به دشت های بیابانی و برخی دیگر شبیه به جنگل های بارانی خواهد بود.

سفر و گردشگر در جمهوری دومینیکن در واقع به معنای کسب تجارب منحصر به فردی خواهد بود. برای سفر به شهرهای این منطقه امکاناتی نظیر : guaguas، caro publicos یا motoconchos، ون های شخصی، تاکسی و موتورسیکلت در اختیار شما قرار خواهد گرفت. این در حالیست که تمامی این امکانات در کنار جاده ها مشاهده می شود.

تحصیل در جمهوری دومینیکن

علاوه بر دوچرخه، امکان استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی برای شما وجود دارد. لذا از شما انتظار می رود که آگاهی کاملی نسبت به مبدا و مقصد این وسایل حمل و نقل عمومی داشته باشید.

باید بدانید که santo domingo دارای سیستم مترو می باشد. مترویی که در حال حاضر یک خط دارد که آن هم از سمت شمال به جنوب می باشد. ناگفته نماند که خطوط راه آهنی دوم در حال ساخت می باشد این درحالیست که برای چهار خطوط راه آهن برنامه ریزی شده است. در حال حاضر معروف ترین سیستم حمل و نقل عمومی در این منطقه اتوبوس می باشد. اتوبوس هایی که شما قادر به گردش در شهر و مسیر های طولانی با آنان خواهید بود.

سوالات متداول درباره تحصیل در دومینیکن

سیستم آموزشی ابتدایی در جمهوری دومینیکن چگونه است؟

آموزش ابتدایی در جمهوری دومینیکن اجباری و جهانی است. این به دو چرخه مختلف تقسیم می شود. چرخه اول سطح 1-4 برای کودکان 6-10 ساله و چرخه دوم سطح 5-8 و برای کودکان 10-14 سال است. هر سطح کلاس شامل 10 ماه تدریس است.

آیا دانشگاه های دومینیکن معتبر می باشند؟

یازده دانشگاه در جمهوری دومینیکن در بین برترین دانشگاه های QS آمریکای لاتین قرار گرفته است. مدارک اعطا شده توسط دانشگاه های دومینیکن در سراسر جهان به رسمیت شناخته شده است.

محل اقامت دانشجویان بین المللی در دومینیکن کجاست؟

دانشجویان در دومینیکن می توانند در خوابگاه های دانشجویی زندگی کنند. امکان زندگی برای دانشجویان بین المللی در خوابگاه های دانشجویی وجود دارد. همچنین می توانند در آپارتمان های شخصی یا اشتراکی با دانشجویان دیگر زندگی کنند.

آیا برای تحصیل در دومینیکن نیاز به دریافت ویزای این کشور را دارم؟

بستگی به کشور مبداء شما دارد. شهروندان اتحادیه اروپا برای ورود به کشور نیاز به دریافت اجازه ورود ندارند. اگر قصد داشته باشن بیشتر از 90 روز در کشور بمانند، باید ویزای تحصیلی دومینیکن را دریافت کنند. دانشجویان کشورهای غیر اتحادیه اروپا برای ورود به کشور باید اجازه ورود دریافت نمایند.

سیستم آموزشی دانشگاه های دومینیکن چگونه است؟

سیستم آموزش جمهوری دومینیکن توسط چهار سازمان دولتی اداره می شود: دبیرخانه دولت آموزش و پرورش(بخشی از قوه مجریه دولت)، مسئولیت مدیریت و جهت گیری سیستم آموزش و پرورش، وزارت آموزش و پرورش، وزارت آموزش عالی علوم و فناوری و انستیتوی ملی آموزش فنی حرفه ای.

سال تحصیلی در جمهوری دومینیکن چگونه است؟

سال تحصیلی در جمهوری دومینیکن از نیمه اوت آغاز می شود و کلاس ها از دوشنبه تا جمعه برگزار می شود. سال تحصیلی شامل دو اصطلاح است که با تعطیلات کریسمس در فصل زمستان و یک استراحت هشت هفته ای در تابستان از هم جدا می شوند. 

آیا تحصیل در جمهوری دومینیکن رایگان است؟

آموزش در جمهوری دومینیکن، آموزش در مقطع ابتدایی رایگان و اجباری است، و در سطح متوسطه رایگان اما غیرمجاز است.

هزینه تحصیل در جمهوری دومینیکن چقدر است؟

شهریه دانشجویان بین المللی در دانشگاه های دولتی و خصوصی معمولاً بین 1500 تا 5 هزار دلار است. این بستگی به نحوه محاسبه هزینه های دانشگاه مربوط به سال، هر ترم یا هر چهار ماه دارد.

اولین دانشگاه جهان در دومینیکن چه نام دارد؟

Universidad Santo Tomás de Aquino (یا دانشگاه سنت توماس آکویناس) در سانتو دومینگو جمهوری دومینیکن اولین دانشگاه در دنیا بود. در سال 1518 به عنوان یک مدرسه علمیه برای راهبان كاتوليك روم از نظم دومینیکن تاسیس شد، این دانشگاه توسط یک لایحه پاپ در 28 اكتبر 1538 ساخته شد.

آیا برای تحصیل در دومینیکن نیاز به دریافت ویزا دارم؟

بله، متقاضیان ایرانی برای تحصیل در دومینیکن باید اجازه ورود و مجوز اقامت را دریافت نمایند.

آیا دانشگاه های دومینیکن مورد تایید وزارت علوم و بهداشت ایران می باشد؟

دانشگاه های دومینیکن رتبه و رنکینگ خوبی دارند و جزء برترین دانشگاه های این کشور می باشد؛ همین امر باعث شده است که دانشگاه های این کشور مورد تایید ایران قرار بگیرند.

علاقه مندان تحصیل در جمهوری دومینیکن جهت کسب اطلاعات راجع به شرایط مهاجرت و شرایط اعزام دانشجو به دومینیکن و اخذ ویزای تحصیلی به صورت تضمینی و شرایط سفارت در این کشور می توانند با تحویل مدارک خود که شامل: کپی از همه صفحات گذرنامه و ترجمه مدارک و ریزنمرات دبیرستان، پیش دانشگاهی و دانشگاهی- مدرک زبان و عکس پاسپورتی به وکلای مجرب ما ، در موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) واقع در شهر شیراز از موسسات اعزام دانشجو به راحتی و در کمترین زمان ویزای تحصیلی کشور دومینیکن را دریافت کرده و به ادامه تحصیل در جمهوری دومینیکن بپردازند. جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید با مشاورین موسسه تماس حاصل فرمایید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *