ویزای کاری دومینیکا

دومینیکا کشوری جزیره ای و متشکل از آنتیل های کوچک در دریای کارائیپ قرار وارد. این کشور در بین جزایر گوادلوپ فرانسه، ماری گالانته و مارتینیک قرار دارد. کشور دومینیکا از سال هزار و نهصد و هفتاد و هشت استقلال خود را بدست آورد و جزو کشور های مشترک المنافع شد. دومینیکا چهل و هفت کیلومتر طول و بیست و شش کیلومتر عرض دارد. پایتخت و بندر اصلی این کشور روسو است. زیبایی شگفت انگیز و طبیعت بکر کشور دومینیکا دوستداران طبیعت را تحت تاثیر قرار داده است. دومینیکا آب و هوای مطبوعی دارد و کشوری با بارندگی زیاد است.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

مردم این کشور عمدتا از تبار آفریقایی هستند. البته برخی از اروپاییان و مردم هند و کارائیپ نیز در این کشور زندگی می کنند. دومینیکا تنها جزیره ای است که دارای گروهی نسبتا بزرگ از سرخپوستان است. این کشور بیش از هفتاد هزار نفر جمعیت دارد و محل مناسبی برای سرمایه گذاری است. مهاجرت به دومینیکا از روش های مختلفی امکان پذیر است. به طور مثال می توان برای تحصیل در دومینیکا اقدام کرد. در این مقاله ما در ارتباط با اخذ ویزای کاری دومینیکا صحبت می کنیم.‌ اگر تمایل دارید به این کشور سفر کنید، می توانید به نمایندگی های موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی در شهر های شیراز، تهران، اصفهان، مشهد و تبریز مراجعه کنید.

ویزای کار دومینیکا

جزیره دومینیکا برای کسانی که مایل به پناه بردن در سواحل آن هستند، چیز های زیادی برای ارائه دارد. این کشور برای هر جهانگردی که به دنبال یک ماجراجویی ساده یا زندگی آرام و بدون استرس است کاملا ایده آل و مناسب می باشد. مهاجرت کاری به دومینیکا نیز از شرایط خاصی برخوردار است. فرایند های خاصی برای اشتغال به کار در دومینیکا وجود دارد که در این مقاله بیان خواهیم کرد. اگر قصد دارید در کشور های مشترک المنافع دومینیکا مشغول به کار شوید، نیاز به یک مجوز کار دارید. علاوه بر آن باید قبلا شغلی داشته باشید.

اجازه کار در کشور دومینیکا

برخلاف بسیاری از کشور های آمریکای لاتین، دومینیکا ویزای کاری اختصاصی را به تنهایی ارائه نمی داد. آن چیزی که شما برای مهاجرت به دومینیکا و کار در این کشور نیاز دارید، مجوز کار است. اگر اجازه کار برای شغلی داده شود که شش ماه یا بیشتر طول بکشد، مجوز مورد نظر می تواند خود به خود اقامت دومینیکا را با شما اعطا کند. مجوز های کاری در کشور دومینیکا یک سال کامل اعتبار دارند و می توانند هر سال تمدید شوند. به خاطر داشته باشید که در حال حاضر قانونی به نام مالکین بیگانه در کشور دومینیکا وجود دارد که شهروندان غیر دومینیکایی را از خرید زمین در این کشور محدود می کند. داشتن مجوز کار کسی را از این اقدام معاف نمی کند.

کار در دومینیکا

کار در دومینیکا

مدارک مورد نیاز برای درخواست مجوز کار در دومینیکا

برای این که بخواهید در کشور دومینیکا درخواست مجوز کار دهید نیاز به مدارکی دارید. این مدارک عبارتند از: گواهی پزشکی معتبر، پیشنهاد شغلی از سوی کارفرما یا نامه کارفرما که موقعیت و مسئولیت شما را تائید می کند، گواهی عدم سو پیشینه، دو عکس با فرمت گذرنامه ای، در صورت لزوم گواهی ازدواج، در صورت خود اشتغالی صورت حساب بانکی و گواهی ثبت نام، گذرنامه ای که حداقل برای شش ماه معتبر باشد، تمدید اقامت ویزای توریستی برای پوشش زمان انتظار، هزینه های مربوطه و … . توجه داشته باشید که اگر شما کارآفرینی هستید که می خواهید از طریق مالکیت، مشاغلی تجاری در دومینیکا راه اندازی کنید باید برای شروع روند کار خود درخواست مجوز کار کنید.

هنگام‌ پیگیری این روند شما باید از قبل در دومینیکا ساکن شده باشید. شما می توانید از طریق وزارت کار برای اجازه کار اقدام نمایید. این روند ممکن است چندین ماه طول بکشد. بنابراین باید مطمئن باشید که می توانید چندین ماه در این کشور بمانید و خود را حمایت کنید. این زمان می تواند بین دو هفته تا هفت ماه طول بکشد. پس خود را آماده کنید.

مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای کار دومینیکا

متقاضی کار در کشور دومینیکا باید مدارک مورد نظر جهت اخذ ویزای دومینیکا را در زمان تعیین شده برای مصاحبه حضوری به سفارتخانه یا کنسولگری این کشور ببرد. توجه داشته باشید که کشور دومینیکا در ایران سفارتخانه و کنسولگری ندارد. از این رو برای حضور در این کشور لازم است تا با سفارتخانه های دومینیکا در کشور های چین، باکو، بلژیک، بریتانیا و … مراجعه کنید .

اما مدارک مورد نیاز جهت اخذ ویزای کاری دومینیکا عبارتند از: دریافت فرم مربوط به اخذ ویزای کاری و تکمیل اطلاعات آن، پاسپورت معتبر با حداقل دوازده ماه اعتبار، گواهی عدم سو پیشینه تایید شده و ترجمه شده، گواهی پزشکی معتبر نشان دهنده سلامتی فرد و این که در سه سال گذشته هیچ بیماری مسری نداشته است، ارائه دعوت نامه شغلی از سوی کارفرمایی معتبر در کشور دومینیکا، مجوز کار در کشور دومینیکا، گواهی تمکن مالی دریافت شده از بانک، اصل و کپی مدارک شناسایی ترجمه شده و تایید شده، مدرک زبان انکلیسی معتبر، پرداخت نود و سه دلار جهت دریافت ویزای کار دومینیکا و … .

چشم انداز شغلی در دومینیکا

اقتصاد دومینیکا خصوصا در گذشته بیشتر به کشاورزی وابسته بوده است. بیشتر با صادرات موز. با این حال در سال های اخیر دولت تلاش کرده است تا از این اتکا به محصول جلوگیری کند‌ و بیشتر به اکوتوریسم به عنوان محرک اقتصادی متمرکز شود. علاوه بر جهانگردی، دومینیکا همچنین روی مواردی مانند آموزش پزشکی، صنعت مالی فرا ساحلی و منابع انرژی زمین گرمایی تمرکز دارد. تجارت در این کشور بسیار مهم است. در کشور دومینیکا صادرات و واردات با هم حدود هشتاد و یک درشد از کل تولید ناخالص داخلی این کشور را تشکیل می دهد.

بخش مالی توسعه کمتری در این کشور یافته است اما دومینیکا برا رشد اقتصادی خود در تلاش است. این کشور در حال حاضر شرایطی را برای سرمایه گذاری مهیا کرده تا بتواند از این طریق به رشد اقتصادی کمک کند. به عبارتی شما می توانید به جای کار در این کشور، ملک بخرید. اگر حداقل صد هزار دلار در این کشور سرمایه گذاری کنید، برای تابعیت مستقیم دومینیکا و دریافت پاسپورت دومینیکا واجد شرایط خواهید بود. این روش ارزان ترین برنامه در کل جهان برای سرمایه گذار و اخذ اقامت است. اگر هدف شما از کار در کشور دومینیکا مالکیت مشاغل است، شاید ارزش این را داشته باشد که به این برنامه توجه داشته باشید. این روش را ویزای طلایی دومینیکا می گویند.

نرخ بیکاری و دستمزد ها در کشور دومینیکا

در حالی که کشور دومینیکا در تلاش است تا از یک اقتصاد متمرکز بر کشاورزی به سمت اقتصاد متمرکز بر خدمات حرکت کند، هنوز هم در زمینه کار در این کشور چالش هایی وجود دارد. شکاف های شغلی و چشم انداز های شغلی در کشور دومینیکا را در این بخش ارائه می کنیم. نرخ بیکاری در کشور دومینیکا بیست و سه درصد است. حداقل دستمزدی که در این کشور در هر ساعت به افراد داده خواهد شد یک و نیم دلار است که به طور دقیق هفته ای شصت دلار خواهد بود. روند دریافت حقوق ها از سال دو هزار شانزده تا سال دو هزار و نوزده در این کشور دو درصد افزایش یافته است.

میانگین درآمدی در کشور دومینیکا برای سال دو هزار نوزده میلادی در پایان این سال ماهانه دو هزار و هفتصد و هفتاد و هشت دلار اعلام شده است. دقت کنید منظور از دلار، دلار کارائییپ شرقی می باشد. برای یک حسابدار میانگین حقوقی ماهیانه هزار و هصتصد و هشتاد و دو دلار است، برای یک معمار میانگین درآمد ماهیانه دو هزار و چهارصد و شصت و یک دلار می باشد. یک وکیل در این کشور ماهیانه میانگین چهار هزار دلار کارائیپ شرقی دراند خواهد داشت. این مقدار برای دندانپزشک ماهیانه شش هزار و سیصد و شصت و پنج دلار خواهد بود و یک داروساز ماهیانه سه هزار و صد و سی و هفت دلار درآند خواهد داشت. درامد یک مهندس عمران در کشور دومینیکا دو هزار و چهارصد و شصت و یک دلار خواهد بود و یک مهندس برق درامد ماهیانه ای معادل دو هزار و ششصد و سیزده دلار خواهد داشت‌.

صنایع اصلی که در این کشور که می توان در آن ها مشغول شد عبارت است: صابون و روغن نارگیل، گردشگری، مبلمان، بلوک های سیمانی، کفش و محصولات کشاورزی مانند موز، مرکبات، انبه، نارگیل، کاکائو و … . از نظر نیروی کاری باید گفت که چهل درصد نیروی کار در این کشور در بخش کشاورزی مشغول هستند. سی و دو درصد نیروی کار در بخش صنعت کار می کنند و بیست و هشت درصد افراد در گروه کار ها خدماتی جای می گیرند.

نرخ بیکاری و دستمزد ها در کشور دومینیکا

نرخ بیکاری و دستمزد ها در کشور دومینیکا

مزایای کار در کشور دومینیکا

همان طور که در بخش های قبل گفتیم، کشور دومینیکا دارای اقتصاد رو به رشد است و همین مسئله باعث شده تا بیشتر کارجویان و کارآفرینان به سمت این کشور جذب شوند. دولت دومینیکا همواره در تلاش است تا سرمایه گذاران خارجی را به کشور خود جلب کند. اما ببینیم چه مزیت هایی برای کار در این کشور وجود دارد.‌

از جمله مزیت های کار در کشور دومینیکا عبارت است از: دریافت اقامت دائم کشور دومینیکا پس از دو سال اقامت موقت در این کشور، دریافت تابعیت و پاسپورت دومینیکا پس از هفت سال اقامت، امکان دریافت ویزای الحاق خانواده، آزادی کار و زندگی در کلیه نقاط کشور دومینیکا، آزادی مسافرت بدون اخذ ویزا به بیش از صد و سی و هفت کشور جهان، برخورداری از امکانات تامین اجتماعی و سایر امتیازات عمومی و … .

کار در زمان تحصیل در کشور دومینیکا

کشور دومینکا یکی از کشور هایی است که با داشتن دانشگاه های خوب، برای مهاجرت تحصیلی مقصد مناسبی است. از این رو افراد زیادی برای مهاجرت تحصیلی به دومینیکا اقدام می کنند. تحصیل در تمام مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در این کشور امکان پذیر است از این رو مسئله کاری بسیار مهم خواهد بود. گرچه در این کشور امکان دریافت بورسیه های تحصیلی هم وجود دارد اما ممکن است شخصی موفق به دریافت بورسیه تحصیلی برای تحصیل در دومینیکا نشود.‌ از این رو باید برای کار اقدام‌ کند تا بتواند هزینه های تحصیلی خود را بپردازد. در این کشور دانشجویان کارشناسی می توانند ده ساعت در هفته، دانشجویان کارشناسی ارشد بیست ساعت در هفته و دانشجویان دکتری سی ساعت در هفته مشغول به کار شوند.

اخذ اقامت از طریق کار در دومینیکا

اما سوالی که پیش می آید این است که آیا می توان با کار در کشور دومینکا و اخذ ویزای کاری به اقامت دائم این کشور و در نهایت پاسپورت کشور دومینیکا دست یافت. جواب مثبت است. پس از دو سال اقامت موقت در کشور دومینیکا می توان برای اقامت دائم اقدام کرد و پس از هفت سال می توان برای دریافت پاسپورت دومینیکا اقدام نمود.

سوالات متداول در ارتباط با ویزای کاری دومینیکا

  1. اولین اقدام جهت دریافت ویزای کاری دومینکا چیست؟

    برای دریافت ویزای دومینیکا باید قبل از هز چیزی برای دریافت مجوز کاری در این کشور اقدام کنید.

  2. آیا برای دریافت ویزای کاری دومینیکا نیزا به پذیرش از سمت کارفرما وجود دارد؟

    بله برای این که بتوانید در کشور دومینیکا مشغول به کار شوید باید از یک کارفرما در این کشور دعوت نامه داشته باشید و به عنوان مدرک ارائه دهید.

  3. مجوز های کاری در کشور دومینیکا چقدر اعتبار دارد؟

    اعتبار مجوز های کاری در کشور دومینیکا یک ساله است و هر سال باید تمدید شود.

  4. آيا برای دریافت مجوز کار در کشور دومینیکا باید در این کشور ساکن شد؟

    بله برای دریافت مجوز کار در این کشور باید تا زمان دریافت مجور در کشور دومینیکا با استفاده از ویزای تحصیلی ساکن شد. از این رو لازم است تا هزینه های مربوط به این نوع سکونت در نظر گرفته شود.

  5. روند دریافت ویزای کار دومنیکا چقدر طول می کشد؟

    این زمان می تواند بین دو هفته تا هفت ماه طول بکشد.

  6. نرخ بیکاری در کشور دومینیکا چقدر است؟

    نرخ بیکاری در کشور دومینیکا بیست و سه درصد است. با این وجود این کشور برای پیشرفت اقتصاد خود در حال تلاش است.

  7. بیشتر مشاغل در کشور دومینیکا در چه شاخه هایی هستند؟

    بیشتر مشاغل در این کشور بر مبنای مشاغل مرتبط با کشاورزی، صنعت توریسم و خدمات هستند.

  8. کمترین حقوق دریافتی در کشور دومینیکا چقدر است؟

    کمترین میزان حقوق دریافتی در کشور دومینیکا هفته ای شصت دلار است. توجه داشته باشید منظور از دلار، دلار منطقه کارائیپ شرقی است.

  9. میانگین درآمدی در کشور دومینیکا در پایان سال دو هزاز و نوزده چقدر بوده است؟

    میانگین درآمدی در کشور دومینیکا برای سال دو هزار نوزده میلادی در پایان این سال ماهانه دو هزار و هفتصد و هفتاد و هشت دلار کارائیپ شرقی اعلام شده است.

  10. آیا می توان برای کار در زمان تحصیل در دومینیکا اقدام کرد؟

    بله امکان کار در زمان تحصیل در کشور دومینیکا برای هر مقطع تحصیلی وجود دارد. برای مقطع کارشناسی ده ساعت در هفته، مقطع کارشناسی ارشد بیست ساعت در هفته و دکتری سی ساعت در هفته اجازه کار خواهد بود.

  11. آیا می توان برای اقامت دائم و تابعیت کشور دومینیکا از طریق کار اقدام نمود؟

    بله پس از دو سال اقامت موقتی در این کشور می توان برای اقامت دائم اقدام نمود و پس از هفت سال می توان برای دریافت پاسپورت این کشور اقدام نمود.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *