شرایط زندگی در دومینیکا

دومینیکا کشوری است با بیش از هفتاد هزار نفر جمعیت که در دریای کارائیپ قرار دارد و جزیره ای بکر و زیبا می باشد. این کشور که بیشتر اهالی آن از افریقا هستند، بیشترین جمعیت سرخ پوستان را در خود جای داده است. دومینیکا کشوری مشترک المنافع است و هفتصد و پنجاه کیلومتر مربع وسعت دارد. پایتخت کشور دومینیکا شهر روسو است. این کشور تا سال هزار و نهصد و هفتاد و هشت میلادی تحت استعمار کشور انگلستان بود و پس از آن از استعمار خارج گردید. این جزیره زیبا به خاطر طبیعت دست نخورده و خاص خود معروفیت زیادی دارد. در این مقاله که به همت کارشناسان موسسه حقوقی اصطهباناتی جمع آوری شده است، قصد داریم در ارتباط با شرایط زندگی در کشور دومینیکا به صحبت بپردازیم.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

دقت داشته باشید که از روش های زیادی می توان برای مهاجرت به دومینیکا اقدام کرد. برای کسب اطلاعات بیشتر در ارتباط با روش های مهاجرتی به کشور دومینیکا می توانید با حضور در نمایندگی های موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی، از راهنمایی های کارشناسان زبده استفاده کنید. نمایندگی های این موسسه در شهر های شیراز، اصفهان، تهران، مشهد و تبریز فعال هستند.

شرایط زندگی در دومینیکا

دومینیکا کشوری است جذاب و دیدینی. اما باید دید شرایط این کشور چگونه است. آیا شرایط کشور دومینیکا برای مهاجرت به این کشور مناسب است؟ شرایط هر کشوری بر مبنای هزینه ها، بازار کار، فرهنگ، اقتصاد، امنیت و … سنجیده می شود.‌ ما در این مقاله تمامی موارد را بررسی خواهیم کرد. قبل از بررسی این موارد حقایقی را در ارتباط با کشور دومینیکا بیان خواهیم کرد.

حقایقی در ارتباط با شرایط زندگی در کشور دومینیکا

یک نکته بسیار مهم در ارتباط با این کشور، این است که بیشتر بودجه دولت دومینیکا از طریق روش های سرمایه گذاری در دومینیکا و تابعیت این کشور تامین می شود. طبق این برنامه، از افراد خارجی دعوت می شود که برای زندگی و سرمایه گذاری به این کشور مهاجرت کنند. یک سوم از جمعیت حدود هفتاد و چهار هزار نفری دومینیکا در خط ساحلی زندگی می کنند و بقیه در داخل این کشور پراکنده هستند.

طبق برنامه تابعیت از طریق سرمایه گذاری در دومینیکا، بودجه هایی برای پروژه های مرتبط با مسکن در نظر گرفته شده تا بتواند با ساخت مسکن هایی محکم در مقابل بروز بلایای طبیعی مقاوت داشته باشد. باز سازی های مسکونی در بخش های برق، تلفن و … است که به صورت زیر ساختی اجرا می‌گردد. این کشور در زمینه تسلط ونزوئلا بر جزیره آووس اختلاف بین المللی دارد.

دومینیکا کشوری است که دره های نیمه گرمسیری و سواحل خنکی دارد. با این حال بخش های کوهستانی این جزیره می تواند طغیان ها و طوفان هایی را تجربه کند. دولت دومینیکا با توجه به تلاش در جهت تقویت روند فعالیت های کشاورزان و با تاکید بر تغذیه کودکان در مدارس، یک برنامه زراعت کارافرینی را به راه انداخته است. وزارت کشاورزی این کشور بودجه ای به اندازه هفتاد هزار دلار برای این امر سرمایه گذاری کرده است. پس از طوفان ماریا با کمک بانک جهانی و برنامه توسعه سازمان ملل متحد، چهار بیمارستان مرمت شد، پنج درمانگاه پزشکی، سه مدرسه و شش ساختمان در کالج دولتی این کشور بازسازی گردید.

هزینه زندگی در کشور دومینیکا

پس از بررسی شرایط اولیه در ارتباط با کشور دومینیکا لازم است تا هزینه های زندگی در این کشور را بررسی کنیم. مهم ترین بخش هزینه های زندگی در دومینیکا، هزینه های مسکن، خورد و خوراک، حمل و نقل و … است. در این بخش به طور خلاصه تمام هزینه ها رو مورد بررسی قرار خواهیم داد. بررسی هزینه های زندگی در این کشور برای تمام افرادی که قصد مهاجرت به دومینیکا را دارند مهم است.

فرض کنید شخصی برای تحصیل در دومینیکا یا کار در دومینیکا اقدام کرده است. او باید از شرایط سکونت خود مطمئن گردد. هزینه مسکن در دو حالت اجاره مسکن یا خرید مسکن است.

هزینه زندگی در دومینیکا

هزینه زندگی در دومینیکا

اجاره مسکن بسته به شرایط مسکن، محل قرار گیری آن و تعداد خواب ها متفاوت است. به طور مثال برای اجاره یک واحد مسکونی آپارتمانی یک خوابه در مرکز شهر های دومینیکا باید نهصد دلار کارائیپ شرقی هزینه کرد. این درحالی است که برای اجاره یک آپارتمان سه خوابه در خارج از مرکز شهر هزینه مربوطه، دو هزار و سیصد و پنجاه دلار کارائیپ شرقی خواهد بود. اما هزینه خرید متفاوت است. برای خرید هر واحد مسکونی در مرکز شهر باید به ازای هر متر مربع سیصد و پنجاه دلار هزینه کرد و برای خارج از مرکز شهر های دومینیکا باید متر مربعی صد و بیست و پنج دلار هزینه نمود.‌

هزینه خورد و خوراک در این کشور نیز هم شامل هزینه های رستوران می شود و هم خرید وسایل اولیه زندگی. به طور مثال برای حضور در یک رستوران متوسط برای هر سه وعده غذایی دو نفره باید مبلغی بین صد تا صد و پنجاه دلار کارائیپ شرقی هزینه کرد. هزینه خرید مواد غذایی متفاوت است و برای هر ماده اولیه غذایی باید هزینه های خاصی پرداخت کرد.‌ در کل می توان گفت این هزینه ها نسبت به کشور دومینیکا گران است و تقریبا هم هزینه با آمریکا می باشد.‌ اصلی ترین دلیل آن واردات بیشتر مواد مورد نیاز در این کشور است.

امنیت در کشور دومینیکا

یکی از مسائلی که بر زندگی در هر کشور تاثیر می گذارد، امنیت است. در این بخش قصد داریم در ارتباط با امنیت در کشور دومینیکا به صحبت بپردازیم. دومینیکا کشوری امن در کارائیپ است. گزارش های بسیار کمی از توریست ها یا افرادی که به تازگی اقامت دومینیکا یا پاسپورت دومینیکا برای تابعیت به عنوان نا امنی ارائه شده است. مردم دومینیکا اغلب علاقه زیادی به کمک دارند. با این وجود همیشه عقل سلیم غالب است. بنابر این اگر قصد دارید برای تفریح وارد این کشور شوید، بهتر است از وسایل قیمتی خود مراقبت کنید.

اگر برای گشت و گذار خود ماشین کرایه کردید، توجه کنید که هنگام پارک کردن حتما درب آن را قفل کرده باشید. دومینیکایی ها رانندگانی سریع و تهاجمی هستند. به علاوه در این کشور اغلب جاده ها پیچ در پیج و بسیار صاف می باشند از این رو باید در هنگام رانندگی رعایت کنید. علاوه بر آن دقت کنید که در این کشور رانندگی در سمت چپ است و بیشتر گردشگران در ابتدای راه با شوک مواجه می شوند. بسیاری از کارشناسان پیشنهاد می کنند که رانندگی را به ساکنان و تبعه این کشور واگذار کنید.

دومینیکا به آب تمیز شهرت دارد و اکثر ساکنان این کشور منابع آب خود را از چشمه ها تامین می کنند اما اگر قصد دارید برای مدت کوتاهی در این کشور اقامت داشته باشید، برای جلوگیری از مشکلات بهداشتی یا بیماری از آب معدنی استفاده نمایید.

فرهنگ و آداب و رسوم در دومینیکا

بسیاری از جمعیت کشور دومینیکا را آفریقایی ها تشکیل می دهند و عموما رفتاری دوستانه و همراه با مهربانی دارند. در فرهنگ کشور دومینیکا ترکیبی از اجداد فرانسوی، آفریقایی، اروپایی و کرئولی نقش داشته اند. از جذابیت های این جزیره می توان به نام‌ گذاری جاده ها، خیابان ها و جاذبه ها اشاره نمود کا به انگلیسی یا فرانسوی هستند در حالی که زبان، غذا و سبک زندگی آمیخته ای از فرهنگ اروپا و آفریقا است.

زبان رسمی مردم این کشور انگلیسی است. در کشور دومینیکا کارناوال ها، جشن های سالانه، جشنواره موسیقی جهانی کرئول و … برگزار می شود که از فرهنگ این کشور نشات گرفته است. البته جشن های طولانی در روز استقلال دومینیکا در تاریخ سوم نوامبر هر ساله برگزار می گردد.

فرهنگ و رسوم در دومینیکا

فرهنگ و رسوم در دومینیکا

روسو پایتخت این کشور مکان مناسبی برای رستوران گردی و غذا های دریایی جذاب است. در بازار این شهر غذا های دریایی تازه از جمله نوعی حلزون که غذای مورد علاقه مردم این کشور است دیده می شود. سه مدل غذا در این کشور بسیار مورد علاقه است. این غذا ها عبارتند از کیک ماهی کوچک، خرچنگ و سوپ کدو تنبل. علاوه بر آن گیاهان سرخ شده و آب پز و خورشتی از گوشت بز اشاره کرد.

افراد محلی به بیشتر افرادی که به این کشور سفر می کنند توصیه می کنند حتما یک وعده غذایی را در جنگل های بارانی پاپیلوت سرو کنند. در رستوران این منطقه علاوه بر غذا های دریایی، غذا هایی با گوشت گاومیش نیز ارائه می دهد. در شهر روسو شما می توانید تنوع غذایی بالایی را پیدا کنید.

اقتصاد دومینیکا

دومینیکا کشوری است که در گذشته بیشتر بر پایه کشاورزی و خصوصا صادرات موز روزگار خود را می گذراند. اما در سال های اخیر به سمت گردشگری سوق پیدا کرده است. با این وجود هنوز کشور دومینیکا مهاجران کمتری نسبت به بیست و دو جزیره دیگر کارائیپ شرقی دارد.

ارز رسمی این کشور دلار کارائیپ شرقی است که در کل هشت جزیره کارائیپ مورد استفاده قرار می گیرد. یک دلار کارائیپ شرقی تقریبا برابر با سی و هفت درصد دلار است اما هنوز در حال نوسان است. بنابر این بهتر این است که قبل از مهاجرت به دومینیکا آخرین نرخ ارز را بررسی کنید. در این کشور ارز های دلار آمریکا، یورو و پوند انگلیس پذیرفته می شوند. پول را می توان در این کشور در بانک های سراسر جزیره مبادله کرد یا از دستگاه های خود پرداز در فرودگاه یا برخی هتل ها برداشت نمود. عمده کارت های اعتباری در بیشتر معاملات پدیرفته می شوند اما برخی از فروشندگان محلی ممکن است فقط پول دومینیکا یعنی دلار کارائیپ شرقی قبول کنند.

علاوه بر این روش ها دومینیکا در زمینه های صادرات و واردات در حال فعالیت است و در صنعت فرا ساحلی، منابع انرژی زمین گرمایی و آموزش پزشکی سرمایه گذاری کرده است. بیشترین محصولاتی که از کشور دومینیکا صادر می شود موز، نارگیل، صابون، کاکائو، قهوه، گریپ فوروت و … می باشد. عمده محصولاتی که به این کشور وارد می شوند نیز عبارتند از: مواد شیمیایی، ماشین آلات، کالاهای کارخانه ای و … .

طبق بررسی های انجام‌ گرفته در گزارش های جهانی و تحلیل نظرات کارشناسان، این کشور دارای رتبه دوم در بهترین مکان برای عروسی های ارزان قیمت و در رتبه پانزده برای بهترین مکان ماه عسل در جزایر کارائیپ است.

بهترین مکان ها در دومینیکا

اگر قصد سفر به کشور دومینیکا را داشته باشید بیشتر محلی ها برای شما پیشنهادات شگفت انگیزی دارند. برای اقامت در این کشور علاوه بر اجاره آپارتمان ها، می توانید در هتل فورت یا آپارتمان های با دید دریا اشاره کرد. اما در این کشور مکان های بکر و طبیعت زیبایی وجود دارد. محلی های پیشنهاد می کنند هر شخصی که وارد دومینیکا می شود باید حتما از آبشار trafalgar، دریاچه جوشان و باغ های گرمسیری پاپیلوت دیدن کند.

آبشار ترافلگر دومینیکا

آبشار ترافلگر دومینیکا

بهترین زمان برای بازدید از کشور دومینیکا ماه های اکتبر تا ژانویه است.‌ در این ماه ها عموما نرخ هتل پایین تر است و رطوبت هوا کمتر می باشد. فصل بارانی جزیره دومینیکا معمولا بین اوت و اکتبر است و جزیره در این زمان از سال مستعد طوفان های گرمسیری است.

سوالات متداول در ارتباط با شرایط زندگی در دومینیکا

  1. بیشتر مردم دومینیکا در کدام منطقه این کشور زندگی می کنند؟

    بیشتر مردم دومینیکا در نوار ساحلی این کشور زندگی می کنند و بقیه در بخش های مرکزی ساکن هستند.

  2. کشور دومینیکا برای روند فعالیت کشاورزان چه شرایطی را مهیا کرده است؟

    این کشور جهت تقویت روند فعالیت های کشاورزان و با تاکید بر تغذیه کودکان در مدارس، یک برنامه زراعت کارافرینی را به راه انداخته است.

  3. بهترین زمان برای بازدید از کشور دومینیکا چه تاریخ هایی است؟

    بهترین زمان برای بازدید از کشور دومینیکا ماه های اکتبر تا ژانویه است.‌ در این ماه ها عموما نرخ هتل پایین تر است و رطوبت هوا کمتر می باشد.

  4. بهترین مکان ها برای بازدید در کشور دومینیکا چه مکان هایی است؟

    آبشار trafalgar، دریاچه جوشان و باغ های گرمسیری پاپیلوت بهترین مکان ها برای بازدید در دومینیکا است.

  5. اقتصاد دومینیکا بر چه اساسی است؟

    در گذشته اقتصاد این کشور وابسته به کشاورزی بوده است، اما امروزه بر صنعت تتوریسم نیز تمرکز دارد.

  6. آیا زندگی در کشور دومینیکا همراه با امنیت است؟

    میزان جرم و جنایت در این کشور بسیار پایین است. از این رو می توان گفت امنیت بسیار بالایی برای زندگی دارد. این کشور یکی از امن ترین کشور ها برای سفر و زندگی است.

  7. آیا خسارات ناشی از طوفان در کشور دومینیکا بهبود یافته و شرایط زندگی در دومینیکا بهتر شده است؟

    بله. پس از طوفان ماریا با کمک بانک جهانی و برنامه توسعه سازمان ملل متحد، چهار بیمارستان مرمت شد، پنج درمانگاه پزشکی، سه مدرسه و شش ساختمان در کالج دولتی این کشور بازسازی گردید.

  8. هزینه زندگی در دومینیکا چقدر است؟

    هزینه کل زندگی در دومینیکا برای دو نفر با مصرف متوسط به مدت یک ماه 1245.45 دلار خواهد بود.

  9. آیا دومینیکا کشوری فقیر است؟

    دومینیکا یکی از فقیرترین کشورهای کارائیب است. اقتصاد آن به كشاورزی وابسته است كه به طور متناوب توسط طوفان ها از بین می رود. تلاش برای متنوع سازی با پیشرفت صنعت گردشگری و یک بخش مالی کوچک دریایی ، موفقیت هایی در این کشور داشته است.

  10. کشور دومینیکا به چه دلیل در کل جهان شناخته شده است؟

    به دلیل مناظر سرسبز و گیاهان و جانوران متنوع، این کشور معروف به “جزیره طبیعت کارائیب” است و عمدتاً توسط جنگلهای بارانی پوشیده شده است.

  11. چه مللی در فرهنگ کشور دومینیکا نقش داشته اند؟

    در فرهنگ کشور دومینیکا ترکیبی از اجداد و قدیمی های فرانسوی، آفریقایی، اروپایی و کرئولی نقش داشته اند.

5/5 - (1 امتیاز)

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *