تابعیت و شهروندی دومینیکا

هر کشوری در کل دنیا قوانین و مقررات مربوط به خود را در زمینه اقامت و پاسپورت دارد. کشور دومینیکا نیز برای اقامت و پاسپورت کشور خود شرایطی را اعمال کرده است.‌ ما در این مقاله به بررسی این روش می پردازیم.‌ در کل روش های مختلفی برای مهاجرت به دومینیکا وجود دارد و از طریق این روش ها می توان برای اقامت دومینیکا اقدام کرد و در نهایت پاسپورت دومینیکا را دریافت نمود. دومینکا کشوری است با حالت جزیره ای در دریای کارائیپ. این کشور که بیشترین تعداد سرخ پوستان را در خود جای داده بیش از هفتاد هزار نفر جمعیت دارد و جوان ترین جزیره آنتیل کوچک است. زبان رسمی کشور دومینیکا انگلیسی است.‌

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

یکی از زیبا ترین مناطر دنیا که دومین دریاچه جوشان دنیا است در کشور دومینیکا قرار دارد. پایتخت کشور دومینیکا شهر روسو است. پرنده ملی این جزیره طوطی شاهی است و طرح آن بر روی پرچم این کشور نقش بسته است. مساحت این کشور هفتصد و پنجاه کیلومتر مربع است و دارای ده استان می باشد.‌ هر استان این کشور با نام پریش شناخته می شود.‌ اگر قصد دارید برای زندگی در کشور دومینیکا اقدام کنید می توانید به نمایندگی های موسسه حقوقی اصطهباناتی در شهر های شیراز، تهران، اصفهان، مشهد و تبریز مراجعه نمایید.

شهروندی دومینیکا

در این بخش از مقاله قصد داریم تمام نکات مرتبط با تابعیت و شهروندی دومینیکا را ارائه کنیم. شهروندی دومینیکا را می توان از راه های مهاجرتی مختلف به این کشور کسب کرد. به طور مثال سرمایه گذاری در دومینیکا یا کار در دومینیکا از جمله روش های مهاجرت به این کشور است. با هر کدام از روش ها و شرایط خاصی می توان برای اقامت دائم و تابعیت یا شهروندی این کشور اقدام نمود. ویزای این کشور با توجه به قانون معافیت ویزای بین دومینیکا و اتحادیه اروپا، برای شما سفر بدون ویزا به کل منطقه شنگن و اتحادیه اروپا را فراهم خواهد کرد. علاوه بر آن با داشتن پاسپورت دومینیکایی می توان به صد و پانزده کشور دومینیکا از جمله هنگ کنگ و سنگاپور مراجعه نمود.

چگونه می توان برای شهروندی دومینیکا اقدام کرد؟

برای دریافت اقامت دائم دومینیکا و ماسپورت این کشور می توان از روش های تولد فرزند در دومینیکا، ازدواج با تبعه دومینیکایی، سرمایه گذاری در دومینیکا، کار در دومینیکا، تحصیل در دومینیکا و … اقدام نمود. البته بیشترین روش هایی که برای دریافت تابعیت کشور دومینیکا مورد علاقه هستند، تولد فرزند، ازدواج با تبعه دومینیکایی و سرمایه گذاری در دومینیکا است. نکته مهم این است که پاسپورت این کشور در ابتدا به صورت ده ساله به فرد متقاضی اعطا می شود و به هیچ عنوان نمی توان تابعیت این کشور را از بین برد.‌

مدارک لازم برای دریافت تابعیت دومینیکا

از هر روشی که قصد تابعیت دومینیکا و پاسپورت این کشور را داشته باشید باید مدارکی آماده کنید.‌ این مدارک را در این بخش از مقاله بیان می کنیم.

مدارک مورد نیاز جهت درخواست برای تابعیت دومینیکا عبارتند از: فرم های درخواست تکمیل شده موجود در بخش کار، وزارت امنیت ملی و بخش مهاجرت کشور دومینیکا، نامه ای با وزیر امور خارجه برای درخواست تابعیت از روش های مختلف مهاجرتی، گزارش پلیس کشور دومینیکا، شناسنامه فرد متقاضی، چهار عکس با اندازه گذرنامه، گواهی ازدواج، گواهی پزشکی از جمله ازمایش اچ آی وی، گواهی تمکن مالی از سوی بانک، دو توصیه نامه، هزینه درخواست دویست و پنجاه دلاری در وزارت خزانه داری دومینیکا، دریافت رسید از خزانه داری به عنوان پرداخت هزینه، کپی مجوز کار در این کشور، کپی از صفحه اصلی گذرنامه، تمبر های بیست دلار برای فرم های درخواست، سوگند وفاداری و … .

اخذ شهروندی و تابعیت کشور دومینیکا از طریق سرمایه گذاری

سرمایه گذاری در کشور دومینیکا یکی از روش های مختلف مهاجرت به کشور دومینیکا است که در سال های اخیر توسط دولت دومینیکا برای بهبود روند اقتصادی این کشور به سرمایه داران خارجی پیشنهاد می شود. برنامه سرمایه گذاری در این کشور که به عنوان ویزای طلایی شناخته می شود از طریق خرید ملک در دومینیکا، سرمایه گذاری در بخش های دولتی این کشور، ثبت شرکت در دومینیکا و … امکان پذیر است.

برای درخواست تابعیت از طریق سرمایه گذاری در دومینیکا اولین قدم انتخاب نماینده تز لیست نمایندگان مجاز است. این نمایندگان افرادی هستند که توسط واحد سرمایه گذاری به طور رسمی مجاز هستند که فعالیت های مربوط به تابعیت و اقامت متقاضی از طریق سرمایه گذاری را انجام داند. در قدم دوم باید با نماینده مجاز خود تماس بگیرید تا شما را در جهت دریافت بهترین روش تهیه مستندات مورد نیاز برای ارائه به CBIU کمک کند. کلیه مدارکی که ارائه می کنید باید به زبان انگلیسی ترجمه شده باشد و در دفتر اسناد رسمی و به طور قانونی مهر گردد.

اخذ شهروندی و تابعیت کشور دومینیکا از طریق سرمایه گذاری

اخذ شهروندی و تابعیت کشور دومینیکا از طریق سرمایه گذاری

اخذ تابعیت از طریق سرمایه گذاری بین سه تا چهار ماه طول می کشد. برای تابعیت از این روش باید حداقل سن متقاضی هجده سال باشد و شخص سابقه کیفری نداشته باشد و از سلامت کامل برخوردار باشد. توجه داشته باشید که از تاریخ سوم فوریه سال دو هزار و بیست میلادی تغییراتی در زمینه اخذ تابعیت و شهروندی دومینیکا ارائه شده است.‌ مهم ترین تغییرات اعمال شده در شرایط اخذ پاسپورت عبارتند از: پرونده هایی کا به صورت الکترونیکی و کاغذی ارائه می شود باید دارای برگه ارزیابی صحت اطلاعات متقاضی از طرف یک موسسه ارزیابی معتبر باشد. در حالت دوم در سابقه متقاضی نباید از طرف کشور هایی که دومینیکا با آن ها تفاهم سفر بدون ویزا دارد مانند کشور های عضو شنگن و انگلستان دارای ویزای رد شده باشد.

پرونده افرادی که متقاضی سرمایه گذاری در کشور دومینیکا هستند و اهل کشور های لیران، سودان و کره شمالی هستند، باید شرایطی را داشته باشند. این شرایط عبارتند از: متقاضی باید ده سال خارج از کشور زندگی کرده باشد، فرد نباید دارایی قابل ملاحظه ای در کشور خود داشته باشد و فرد متقاضی نباید در کشور های ذکر شده کسب و کار یا فعالیت تجاری داشته باشد.

اخذ تابعیت و شهروندی دومینیکا از طریق تولد فرزند

یکی از راه های اخذ اقامت و تابعیت و شهروندی دومینیکا از طریق تولد فرزند است. کشور دومینیکا از شرایط سیستم خاک پیروی می کند اما در مواردی با استثنا هایی از سیستم خون نیز پیروی می کند.

تولد هر کودک در این کشور تابعیت دو گانه را به فرد اعطا خواهد کرد و باعث می شود تا به عنوان یک شهروند از تمام حقوق شهروندی کشور دومینیکا بهره مند گردد. هر فردی که در زمان تولد از والدین دومینیکایی متولد شده باشد، به طور خودکار شهروند این کشور محسوب می شود و می تواند برای دریافت پاسپورت کشور دومینیکا اقدام کند. به طور مثال اگر شخصی در گذشته برای کار در دومینیکا اقدام کرده باشد و به واسطه کار در این کشور موفق به دریافت پاسپورت دومینیکا برای خود و همسرش شده باشد ، فررند او نیز تبعه کشور دومینیکا محسوب می شود.

کودکانی که در دومینیکا متولد می شوند و والدین خارجی دارند می توانند پس از ثبت نام در رجیستری محلی پاسپورت دومینیکایی دومینیکایی خود را دریافت کنند. افرادی که در خارج از دومینیکا متولد می شوند اما پدر و مادر آن ها دومینیکایی هستند می توانند شهروند کشور دومینیکا باشند و برای دریافت گذرنامه دومینیکا اقدام کنند. شهروندان تولد خارجی که حداقل پنج سال در کشور دومینیکا اقامت داشته باشند، می توانند شهروندی این کشور را اخذ کنند و به این ترتیب می توانند تابعیت دومینیکا را دریافت نموده و پاسپورت کشور دومینیکا را بگیرند.

اخذ تابعیت کشور دومینیکا از طریق ازدواج با تبعه دومینیکا

یکی دیگر از روش هایی که به وسیله آن می توان تابعیت کشور دومینیکا را بدست آورد، ازدواج با تبعه دومینیکایی است. ممکن است شخصی برای تحصیل به دومینیکا رفته باشد و سپس با شخصی دومینیکایی ازدواج کرده باشد یا به هر طریقی با شخصی از تبعه این کشور ازدواج کرده باشد. از این رو می تواند تابعیت این کشور را کسب کند. اما چگونه امکان پذیر است. برای این که شخص بتواند در این کشور ازدواج کند باید شرایطی را رعایت نماید. از جمله این شرایط سن و سال زوجین است. مرد برای ازدواج در کشور دومینیکا باید حداقل سن شانزده سال را داشته باشد و این سن برای خانم ها به حداقل پانزده سال است. علاوه بر آن اشخاصی که خارجی هستند و مایلند در کشور دومینیکا ازدواج کنند، باید شرایطی را داشته باشند و اسنادی ارائه کنند.

این مدارک عبارتند از: اصل گذرنامه و اصل و کپی شناسنامه، کپی از تمبر ها، مدارکی جهت اثبات محل اقامت در کشور دومینیکا و اگر شخص در این کشور سکونت ندارد، باید پرداخت اجاره در این کشور داشته باشد و به مقامات کارت توریستی ارائه کند، ارائه گواهی تجرد که نشان دهد شخص برای ازدواج واجد شرایط است، اعلام سوگند، کپی از گواهی تولد شخص خارجی و نسخه ای از گواهی قانونی، در صورت طلاق در گذشته کپی گواهی طلاق که ترجمه شده باشد لازم است، دو شاهد غیر از خانواده و … .

نکته مهمی که در ارتباط با دریافت تبعیت از طریق ازدواج با شخص دومینیکایی است این می باشد که اگر یک زن خارجی با مردی از تبعه دومینیکا ازدواج کند، به راحتی می تواند از تابعیت دومینیکایی برخوردار شود و پاسپورت این کشور را دریافت کند، در حالی که اگر بر عکس آن اتفاق نمی افتد و اگر مرد خارجی با یک زن اهل دومینیکا ازدواج کند، نمی تواند به راحتی حق تابعیت دومینیکا را مانند روش اول دریافت کند‌.

اخذ تابعیت کشور دومینیکا از طریق ازدواج با تبعه دومینیکا

اخذ تابعیت کشور دومینیکا از طریق ازدواج با تبعه دومینیکا

حالت های متفاوتی از ازدواج در کشور دومینیکا وجود دارد. این حالت ها ازدواج مدنی و ازدواج کانیکال است. در ازدواج مدنی، مرد و زن آزادانه موافقت خود را برای ازدواج اعلام کرده اند‌ در این حالت مردان بین شانزده تا پانزده سال و زنان بین پانزده تا هجده سال می توانند به راحتی بدون رضایت والدین خود ازدواج کنند. برای سن مرد کمتر از شانزده سال و زن کمتر از پانزده سال در این حالت اجازه ازدواج صادر نمی شود. ‌در این حالت اشخاص در صورت اقدام برای طلاق گرفتن، تا قطعی شدن نتیجه نهایی نمی توانند ازدواج مجدد داشته باشند. در حالت ازدواج کانونیک، فرایند ازدواج توسط کشکش کاتولیک انجام می شود و تمام فرآیند های قانونی این ازدواج مانند جالت ازدواج مدنی است.

سوالات متداول در ارتباط با تابعیت و شهروندی کشور دومینیکا

  1. چگونه می توان برای شهروندی و تابعیت دومینیکا اقدام کرد؟

    برای واجد شرایط بودن تابعیت در دومینیکا ، متقاضیان باید علاوه بر تحقق معیارهای زیر ، از طریق یکی از گزینه های مهاجرتی برای ضور در این کشور اقدام کنند. این معیار ها عبارتند از: از شخصیت برجسته ای برخوردار باشد. سابقه کیفری نداشته باشید. از سلامتی عالی برخوردار هستید. دانش پایه انگلیسی داشته باشید.

  2. آیا کشور دومینیکا اجازه تابعیت دوگانه را می دهد؟

    بله. کشور دومینیکا تابعیت دوگانه را به رسمیت می شناسد. به عبارتی دولت دومینیکا از شما نمی خواهد که تابعیت فعلی خود را کنار بگذارید.

  3. به کدام کشورها می توانید با گذرنامه دومینیکا بدون ویزا سفر کنید؟

    کشورهای بدون ویزا برای سفر از کشورمشترک المنافع دومینیکا عبارتند از: بلغارستان، قبرس، یونان، گرنادا، ایرلند. ، اسرائيل، مالت، مولداوی، کشور پرتغال، کره جنوبی، اسپانیا، انگلستان و …

  4. برای دریافت پاسپورت کشور دومینیکا چقدر باید هزینه کرد؟

    برای دریافت پاسپورت این کشور باید دویست و سی دلار آمریکا هزینه کرد.

  5. آیا می توان از طریق تولد فرزند تابعیت دومینیکا را بدست آورد؟

    بله اما برای افراد خارجی شرایطی دارد. کودکانی که در دومینیکا متولد می شوند و والدین خارجی دارند می توانند پس از ثبت نام در رجیستری محلی پاسپورت دومینیکایی دومینیکایی خود را دریافت کنند.

  6. آیا کودکانی که از والدین دومینیکایی در خارج از این کشور متولد می شوند می توانند تابعیت دومینیکا را دریافت کنند؟

    بله. افرادی که در خارج از دومینیکا متولد می شوند اما پدر و مادر آن ها دومینیکایی هستند می توانند شهروند کشور دومینیکا باشند

  7. آیا می توان از طریق سرمایه گذاری در کشور دومینیکا تابعیت این کشور را اخذ کرد؟

    بله با سرمایه گذاری در دومینیکا به روش های مختلفی مانند خرید ملک و مستغلات، سرمایه گذاری در پروژه های دولیت و .. می توان تابعیت این کشور را اخذ کرد.

  8. چه شرایطی برای اخذ تابعیت از طریق سرمایه گذاری در دومینیکا برای ایرانیان وجود دارد؟

    طبق قانون جدید کشور دومینیکا در سال ۲۰۲۰ میلادی شخص باید حداقل ده سال خارج از ایران زندگی کرده باشد، فرد نباید دارایی قابل ملاحظه ای در کشور خود داشته باشد و شخص متقاضی نباید کسب و کاری تجاری در کشور داشته باشد.

  9. چه مدت زمان طول می کشد تا هر شخص بتواند از طریق سرمایه گذاری در کشور دومینیکا، تابعیت خود را دریافت کند؟

    مدت زمانی که برای دریافت تابعیت طول می کشد بین چهار تا شش ماه است.

  10. آیا می توان از طریق ازدواج با تبعه دومینیکایی برای تابعیت کشور دومینیکا اقدام کرد؟

    بله می توان ولی ملزم به رعایت قوانینی مانند قوانین سن و سال است. مرد باید بالای شانزده سال و زن باید بالای پانزده سال سن داشته باشد.

  11. آیا مردی که با یک زن دومینیکایی ازدواج کرده باشد، می تواند به راحتی تابعیت دومینیکا را دریافت کند؟

    خیر. باید پس از طی مراحلی برای تابعیت اقدام کند اما اگر زنی با یک مرد دومینیکایی ازدواج کرده باشد به راحتی می تواند از همان ابتدا تبعه کشور دومینیکا شود.

3.5/5 - (2 امتیاز)

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *