Cost of living in Turkey

ما در این مقاله به بررسی ریز هزینه زندگی در ترکیه می پردازیم. هزینه زندگی در ترکیه، مهم‌ترین عامل موثر برای تصمیم گیری متقاضیان برای مهاجرت به این کشور است. اطلاع از این مسئله برای افرادی که قصد تحصیل در ترکیه و یا مهاجرت و اخذ اقامت ترکیه را دارند مهم به نظر می‌رسد. کشور ترکیه، واقع در قسمت شمال غربی ایران و منطقه ی خاورمیانه است. این کشور در حال حاضر، جزء کشور‌های اروپایی به حساب می‌آید. زبان رسمی کشور ترکیه، زبان ترکی استانبولی می‌باشد.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

پایتخت ترکیه، شهر بزرگ و زیبای آنکارا و بزرگ‌ترین شهر آن استانبول است. کشور ترکیه در واقع یک شبه جزیره است با آب و هوای متنوع و به طور کلی با توجه به موقعیت جغرافیایی‌اش آب و هوایی مرطوب و معتدل دارد. کشور ترکیه از سمت شمال با کشورهای بلغارستان، گرجستان، ارمنستان، یونان و همچنین دریای سیاه همسایه است. این کشور، از سمت جنوب نیز با کشورهای سوریه، عراق، دریای مدیترانه و از سمت شرق با کشور ایران و از سمت غرب با دریای اژه مرز مشترک دارد.

درباره کشور ترکیه

بیشتر اقتصاد کشور ترکیه، تا حد زیادی وابسته به بخش کشاورزی است. از محصولات کشاورزی این کشور می‌توان مرکبات، چغندرقند، تنباکو، زیتون و کتان را نام برد. از مهم‌ترین شهر‌های ترکیه می‌توان به چند شهر: آنکارا، استانبول، ازمیر، آنتالیا، بدروم، کوش آداسی، مارماریس و قونیه(شهر مولانا) اشاره کرد. هزینه زندگی در ترکیه در شهرهای مختلف متفاوت است و در این مقاله، به بررسی ریز میانگین یا متوسط هزینه زندگی در ترکیه پرداخته‌ایم.

از جمله عوامل موثر بر هزینه‌های زندگی در ترکیه می‌توان به نرخ تورم، میزان درآمد خانواده، قدرت خرید خانواده، روش زندگی فرد و محل زندگی اشاره کرد. شما می‌توانید از طریق کنترل هزینه‌ها و مدیریت زندگی، هزینه‌های زندگی در ترکیه را کاهش دهید. بنابراین سعی کنید پیش از اطلاع از هزینه زندگی در ترکیه درباره میزان درآمد در ترکیه، با یک وکیل و مشاوره حقوقی برای مهاجرت به کشور خارجی مشورت کنید.

واحد پول در کشور ترکیه لیر می‌باشد. در ادامه مقاله، ریز هزینه‌های زندگی در این کشور زیبا را در سال 2021 بررسی می‌کنیم. این اطلاعات، بر اساس آمار‌های رسمی و نظرات کارشناسان موسسه مهاجرتی اصطهباناتی جمع آوری شده است. بر این اساس میانگین هزینه‌ زندگی ماهیانه یک فرد در ترکیه، بین TRY2500 الی TRY3000 است؛ اما هزینه زندگی یک خانواده دو نفره در ترکیه TRY5000 در ماه است.

البته هزینه بلیط ترکیه و غیره مرتبط با این مقاله نمی‌شود. مهاجرت به ترکیه از روش کار، سرمایه گذاری در ترکیه و همچنین تحصیل امکان پذیر است.

Cost of living in Turkey

مزایای اخذ اقامت کشور ترکیه

مهاجرت به ترکیه، همیشه طرفداران زیادی از ایران و سراسر دنیا داشته است. فاکتور‌های اقتصادی و اجتماعی، مهم‌ترین دلایل تمایل زیاد افراد برای مهاجرت به ترکیه است. دلایل زیر به عنوان دلایل اصلی و مهم‌ترین دلایل مهاجرت به کشور ترکیه  هستند:

  • وضعیت اقتصادی در حال افزایش و رو به رشد کشور ترکیه
  • کیفیت بالا و عالی سیستم آموزشی در کشور ترکیه
  • سطح بالای زندگی مطابق با استاندارد‌ها
  • روند سریع و راحت تبدیل اقامت موقت به اقامت دائم

یکی از مهم‌ترین دلایل مهاجرت به این کشور، پایین بودن هزینه زندگی در ترکیه نیز می‌باشد. موارد مذکور نیز، دلایل بسیار خوبی برای مهاجرت و زندگی در یک کشور هستند. با توجه به تاثیر مستقیم وضعیت اقتصادی بر روند زندگی افراد، این مورد بهترین دلیل برای مهاجرت به کشور ترکیه است.

امروزه کیفیت بالای آموزشی به ویزه در مقاطع دانشگاهی برای افراد بسیار اهمیت دارد. از این رو با توجه به سیستم با کیفیت آموزشی و همچنین امکان تحصیل رایگان در کشور ترکیه، افراد زیادی برای تحصیل در ترکیه اقدام می‌کنند. موسسه مهاجرتی اصطهباناتی متشکل از تیمی خبره از وکلای مهاجرتی، می‌توانند شما در زمینه تحصیل در ترکیه راهنمایی کنند.

از جمله معیار‌های اصلی برای مهاجرت به سایر کشور‌ها، می‌توان به رفاه بیشتر در زندگی اشاره کرد. کشور ترکیه با سطح بالای رفاه اجتماعی و اقتصادی می‌تواند بهترین شرایط زندگی را برای شما فراهم کند. به همین علت مقصد بسیاری از افراد برای مهاجرت است.

دغدغه بسیاری از مهاجران به همه کشور‌ها دنیا، اخذ اقامت دائم است. به طور معمول افراد برای اقامت دائم در هر کشوری، باید زمان و مسیری طولانی را طی کنند. یکی از بهترین مزیت‌های کشور ترکیه تبدیل سریع اقامت موقت به اقامت دائم است.

روش‌های مهاجرت به ترکیه

5 روش رایج مهاجرت به ترکیه، شامل مهاجرت کاری به ترکیه، خرید ملک در ترکیه، اخذ اقامت از طریق سرمایه گذاری در ترکیه، مهاجرت تحصیلی به ترکیه و مهاجرت به ترکیه از طریق اخذ شهروندی است.

ایرانیان علاقه زیادی به خرید ملک در ترکیه دارند و این روش یکی از بهترین روش‌های اخذ اقامت این کشور است. البته شما باید پیش از خرید ملک در ترکیه با یک متخصص در این زمینه مشورت کنید و همچنین همه چیز درمورد انواع سند ملکی در ترکیه را بدانید تا هر گونه ریسک جدی در این زمینه به حداقل برسد.

شما می‌توانید با مراجعه به وکلا و مشاوره‌های مهاجرتی، درباره انواع روش‌های سرمایه گذاری مطمئن در کشور ترکیه اطلاعاتی کسب کنید. شما می‌توانید با یک سرمایه گذاری خوب و مطئن، سود بسیار خوبی کسب کنید.

بهترین ویژگی تحصیل در کشور ترکیه، امکان تحصیل رایگان در دانشگاه‌های دولتی این کشور است. به همین علت، کشور ترکیه هدف بسیاری از ایرانیان برای تحصصیل در مقاطع دانشگاهی است. شما باید پیش از مهاجرت تحصیلی به کشور ترکیه، درباره شرایط تحصیل در این کشور از جمله لیست بهترین دانشگاه‌های کشور ترکیه تحقیق کنید.

شما می‌توانید پس از خرید ملک در ترکیه و بعد از گذشت دو ماه اقامت در این کشور، شهروندی کشور ترکیه را کسب کنید. با توچه به کیفیت خوب و همچنین پایین بودن هزینه زندگی در ترکیه، می‌توانید نسبت به شرایط خود بهترین روش مهاجرت به این کشور را انتخاب کنید.

Cost of living in Turkey

بررسی کیفیت زندگی در ترکیه

سوال بیشتر مهاجران پیش از مهاجرت به ترکیه، در خصوص کیفیت زندگی در کشور ترکیه است. این سوال کاملا درست و منطقی است، زیرا همه افراد برای داشتن زندگی بهتر به کشوری دیگر مهاجرت می‌کنند. البته شما برای اطلاع دقیق و مطمئن از این مسئله باید آمار‌های دقیق را بررسی کنید؛ اما بر اساس یک آمار کلی کیفیت زندگی در ترکیه از سایر کشور‌های خاورمیانه‌ای بسیار بهتر و از کشور‌های پیشرفته اروپایی بسیار پایین‌تر است.

در ادامه، می‌توانید با عوامل موثر بر کیفیت زندگی افراد و شرح هر کدام در کشور ترکیه آشنا شوید:

  • قدرت خرید مردم: بسیار پایین
  • امنیت: بالا
  • بهداشت و درمان: بالا
  • کیفیت آب و هوا: خیلی بالا
  • هزینه زندگی: خیلی پایین
  • بررسی قیمت خانه نسبت به درآمد: متوسط
  • اتلاف زمان در ترافیک: متوسط
  • آلودگی: بالا
  • کیفیت زندگی: بالا

جزئیات و ریز هزینه زندگی در ترکیه

کشور ترکیه نسبت به کشور ما ایران از کیفیت زندگی بسیار بهتر و هزینه‌های زندگی بسیار کمتر برخوردار است. در سال 2021، هزینه زندگی در ترکیه نسبت به ایران، 10.87% کمتر از کشور ایران است. همچنین هزینه اجاره منزل در ترکیه در سال 2021 نسبت به ایران، 49.29% کمتر از کشور ایران است. همچنین حقوق کارگر ساده در ترکیه کفاف اداره یک زندگی را می‌دهد.

در این قسمت به بررسی ریز و جزئیات متوسط هزینه زندگی در ترکیه پرداخته‌ایم، این مقاله به کوشش همکاران ما در موسسه حقوقی توسعه گران مهر شیراز تهیه شده است.

عنوانهزینه به لیر
یک وعده غذا در رستوران ارزان قیمتTRY27.00
شیر یک لیتریTRY5.55
یک عدد نان 500 گرمیTRY2.67
یک کیلو سینه مرغTRY20.32
یک کیلو گوشت گاوTRY68.10
بطری آب یک و نیم لیتریTRY2.30
هزینه ایاب و ذهاب ماهانهTRY200.00
یک لیتر بنزینTRY6.79
خدمات شهری برای آپارتمان 85 متر مربعیTRY481.81
یک دقیقه مکالمه تلفنیTRY0.79
اینترنت پر سرعت ADSLTRY106.49
آپارتمان یک خوابه درون شهرTRY1594.21
یک خوابه بیرون از شهرTRY1005.64

هزینه اجاره خانه یا منزل در ترکیه ماهانه

خرید و اجاره منزل در ترکیه، یکی از روش‌های اخذ اقامت در این کشور است که طرفدران زیادی در ایران دارد. هزینه خرید و اجاره منزل در ترکیه، نسبت به محل اقامت و همچنین شرایط مالی متقاضی متفاوت است. همچنین هزینه قبوض منزل اعم از برق، آب، اینترنت، تلفن و… جزو هزینه‌های اجاره منزل هستند که مستاجر موظف به پرداخت این هزینه‌ها می‌باشد. شما می‌توانید علاوه بر اجاره منزل در ترکیه، از طریق خرید خانه در این کشور پاسپورت کشور ترکیه را دریافت کنید.

هزینه حمل و نقل در ترکیه

نرخ بنزین در کشور ترکیه، نسبت به برخی از کشور‌های اروپایی مانند یونان و پرتغال بسیار زیاد است. به همین نسبت، نرخ بنزین در آمریکا و روسیه دو برابر کشور ترکیه می‌باشد. یکی از روش‌های کاهش هزینه‌های حمل و نقل در کشور ترکیه، استفاده از ماشین‌های گازوئیلی است. هزینه لازم مربوط به ماشین در کشور ترکیه، سالانه 4000 لیر است، این هزینه‌ها صرف بیمه ماشین، سوخت و تعمیرات ماشین می‌شود.

  • بلیط یک طرفه(حمل و نقل داخلی): 20 لیر
  • بلیط عبور ماهانه(قیمت ثابت): 170.00 لیر
  • مبداء تاکسی(تعرفه ی معمولی): 3.20 لیر
  • تاکسی 1 کیلومتری(تعرفه ی معمولی): 2.00 لیر
  • تاکسی انتظار 1 ساعته(تعرفه ی معمولی) : 21.00 لیر
  • بنزین(1 لیتری): 4.58 لیر

در کشور ترکیه، وسایل نقلیه شامل تاکسی، مترو، تاکسی مترو، اتوبوس‌های تندرو و هواپیما هستند که روزانه به شهروندان داخلی و اتباع خارجی سرویس ارائه می‌دهند. بیشتر افراد برای تردد درون شهری از کارت‌های مترو و کارت‌های اتوبوس استفاده بیشتری دارند. میانگین هزینه حمل و نقل ماهیانه در کشور ترکیه حدودا 200 لیر است که هزینه نسبتا زیادی است.

هزینه‌های درمانی در کشور ترکیه

طبق قوانین موجود در کشور ترکیه، در صورتی که قصد اقامت بیش از 90 روز در کشور ترکیه داشته باشید باید ویزای ترکیه را دریافت کنید. همچنین افرادی که قصد اقامت کمتر از 65 روز در کشور ترکیه دارند، موظف به دریافت مراقبت درمانی اجباری هستند. هزینه لازم برای دریافت اقامت یک زوج در ترکیه، 7000 لیر می‌بشد.

در کشور ترکیه یکی از پوشش‌های تامین اجتماعی افراد، بیمه و پوشش درمانی است. افراد باید برای بیمه تامین اجتماعی، ماهیانه هزینه‌ای مشخص و یکسان پرداخت کنند. کشور ترکیه، در طی سالیان اخیر در حوزه بهداشت و درمان پیشرفت‌های بسیار زیادی داشته است. همین امر موجب ارائه خدمات درمانی بسیار خوب به افراد است.

در کشور ترکیه، افرادی که قصد دارند تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار بگیرند، باید 20 درصد از هزینه‌های درمان خود را پرداخت کنند. هزینه‌های درمان نیز جزو هزینه زندگی در ترکیه هستند که به علت پایین بودن آن‌ها یکی از مزیت‌های کشور ترکیه هستند.

هزینه خدمات شهری در ترکیه

خدمات شهری در کشور ترکیه از جمله دیگر هزینه‌های کشور ترکیه هستند که شامل قبض‌های آب، برق، گاز، تلفن و اینترنت هستند. دولت این کشور برای کاهش هزینه زندگی در ترکیه، سیاست‌های خاصی در خصوص ارائه خدمات شهری دارد. گاز مصرفی خانه‌ها باید از فروشگاه‌ها خریداری شود. این گاز در کپسول‌های مخصوصی موجود است. هزینه سالیانه گاز مصرفی هر خانواده در ترکیه، 100 لیر است.

در خصوص برق مصرفی خانوار‌ها در طول یک ماه، این هزینه 150 لیر در ماه است. کشور ترکیه، برای کاهش مصرف برق شهری، اقدام به محدودسازی مصرف دستگاه‌های تهویه هوا کرده است. هزینه ماهیانه آب و فاضلاب برای هر خانواده در کشور ترکیه، 40 لیر می‌باشد.

Cost of living in Turkey

بررسی گران‌ترین و ارزان‌ترین شهر‌ها در کشور ترکیه

یکی از مهم‌ترین عوامل موثر بر هزینه زندگی در کشور ترکیه، شهر محل اقامت است. گران‌ترین و ارزان‌ترین شهر‌های کشور ترکیه برای اقمت شامل استانبول، آنکارا، بورسا، ازمیر و آنتالیا هستند.

مقایسه هزینه‌های لازم برای زندگی در ایران و ترکیه

بر اساس آمار‌های رسمی و دقیق، تورم در کشور ترکیه در سال 2021 نسبت به کشور ایران بسیار کمتر است و این تورم 12.6% درصد است. با وجود افزایش هزینه زندگی در ترکیه، نسبت به نرخ تورم همچنان هزینه زندگی در این کشور نسبت به ایران بسیار کمتر است. همانطور که پیشتر نیز گفتیم، هزینه کلی زندگی در ترکیه و همجنین اجاره منزل در این کشور نسبت به ایران بسیار کمتر است.

هزینه اجاره ماهیانه منزل در کشور ترکیه و ایران بر اساس دلار آمریکا به صورت زیر است:

  • هزینه اجاره آپارتمان یک خوابه در ایران: 456 دلار
  • اجاره ماهیانه آپارتمان سه خوابه در ایران: 944 دلار
  • هزینه اجاره آپارتمان یک خوابه در ترکیه: 233 دلار
  • اجاره آپارتمان یک خوابه در ترکیه: 407 دلار

بررسی تورم در ترکیه

نرخ تورم در کشور ترکیه، هر ساله رو به افزایش است. این افزایش نرخ، مشاغل زیادی را تحت تاثیر قرار داده است. برخی از مشاغل به ویژه در حوزه گردشگری، صاحبان مشاغل درآمد خود را به یورو و دلار دریافت می‌کنند. این مشاغل، خیلی تحت تاثیر افزایش تورم قرار نمی‌گیرند.

هزینه ورزش و فراغت

  • باشگاه بدنسازی، شهریه‌ی ماهانه برای 1 بزرگسال: 116.19 لیر
  • اجاره‌ی زمین تنیس ( 1 ساعت آخر هفته): 52 لیر
  • سینما، هر 1 صندلی : 15.00 لیر

قیمت پوشاک و کفش در ترکیه

  • 1 عدد شلوار(لویس 501 یا سیمیلار): 133.34 لیر
  • یک عدد لباس تابستانی در یک فروشگاه زنجیره‌ای(زارا، اچ اند ام): 59 لیر
  • 1 جفت کفش ورزشی نایک(سایز متوسط): 183.08 لیر
  • یک جفت کفش کاری چرم مردانه: 185.97 لیر

حقوق و دستمزدها

  • میانگین دستمزد مصرفی ماهانه(پس از مالیات): 1،927.73 لیر
  • نرخ سود رهنی به درصد، سالانه: 12.32 لیر

 

هزینه های تحصیل در ترکیه

دانشگاه‌ها و مراکز علمی در ترکیه در حال حاضر متقاضیان زیادی دارند و معمولا در تمام مقاطع تحصیلی پذیرش دانشجو دارند. هزینه‌های تحصیل در ترکیه با توجه به نوع دانشگاه و رشته‌ی تحصیلی متغیر است. دانشگاه‌ها در ترکیه به سه دسته تقسیم می‌شوند: 1- دانشگاه‌های دولتی 2- دانشگاه‌های خصوصی و 3- دانشگاه‌های نیمه خصوصی. هزینه‌های تحصیل در دانشگاه‌های دولتی رایگان است، هزینه‌های تحصیل در دانشگاه‌های خصوصی سالانه بین 10000تا 30000 لیر و هزینه‌های تحصیل در دانشگاه‌های نیمه خصوصی سالانه بین 5000 تا 10000 لیر می‌باشد. تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در ترکیه به دلیل شرایط دانشگاه‌ها مورد تقاضا می‌باشد.

کشور ترکیه، دارای شرایط بسیار خوبی برای مهاجرت و اقامت است. بسیاری از جوانان ایرانی به مهاجرت به ترکیه بسیار تمایل دارند. امکان تحصیل رایگان در کشور ترکیه بهترین دلیل برای جوانان ایرانی است. همچنین جوانانی که قصد راه اندازی کسب و کار جدید با سرمایه‌ای اندک دارند، می‌توانند به کشور ترکیه مهاجرت کرده و کسب و کار خود را در این کشور راه اندازی کنند.

سایر روش‌های مهاجرت به ترکیه نیز شامل سرمایه گذاری و همچنین خرید ملک هستند، مشاوران موسسه مهاجرتی اصطهباناتی می‌توانند شما را برای یک سرمایه گذاری مطمئن و خرید املاک دارای سند معتبر راهنمایی کنند.

شما متقاضی محترم جهت کسب اطلاعات کامل‌تر در خصوص مهاجرت به ترکیه و همچنین هزینه زندگی در ترکیه در سال 2021، می‌توانید با مراجعه به موسسه‌ی حقوقی توسعه گران مهر و مشاوره با مشاورین ارشد حقوقی این موسسه، جهت اخذ ویزای ترکیه اقدام فرمایید. این موسسه‌ی حقوقی واقع در تهران و شیراز تمامی اطلاعات و خدمات خود را در زمینه‌ی مهاجرت و اخذ ویزا ارائه خواهد داد.

3.5/5 - (2 امتیاز)

192 دیدگاه برای “هزینه زندگی در ترکیه

  1. مریم بیک پور گفت:

    سلام دخترم امسال سال یازدهم رشته ریاضی فیزیک و 16 سالشه آیا برای ادامه تحصیل در رشته های پزشکی در ترکیه می تونم براش اقدام کنم و هزینه ها دانشگاه در این رشته ها چقدر است

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام و احترام
      بله، با دیپلم ریاضی می توانید در ترکیه به تحصیل پزشکی مشغول شوید. هزینه های تحصیل نیز بسته به دانشگاه و زبان تحصیل شما دارد.

  2. حمید موییتی گفت:

    سلام من۲۵ سالمه
    رشته تجربی بودم..الان معلمم
    خواستم بدونم برای رشته پزشکی ترکیه من باید چ اقداماتی انجام بدم
    وو اینک بعد چند ترم میتونم برگردم کشور خودم و پردیس ادامش بدم؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام و عرض ادب
      در نظر داشته باشید که قانون انتقالی به ایران لغو شده است.

  3. hna گفت:

    سلام من19سالمه ومیخواهم برای ادامه تحصیل دندان پزشکی به ترکیه مهاجرت کنم شرایط چیه؟ازمون خاصی باید بدم؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام روزتون بخیر
      شرایط تحصیل در ترکیه بسته به دانشگاه انتخابی شما دارد. هر دانشگاه شرایط و الزامات مربوط به خود را دارد.

  4. منظری گفت:

    با سلام و عرض ادب من ۲۹ سالمه و کارشناسی کارگردانی دارم و به صورت خصوصی کار میکنم مرتبط با رشته و همچنین موسسه فیلمسازی ثبت شده دارم برای مهاجرت با حداقل هزینه کجا رو پیشنهاد میکنید.ممنون از شکیباییتون

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام و عرض ادب
      کشور های فرانسه و ایتالیا جزء کشور های هنری است و بازار کار خوبی را ارائه می دهد.

  5. عسل گفت:

    سلام. خرج ماهانه یه دانشجو تقریبا چقدر هس؟
    و میزان سود بانکیشون امسال به چه صورتی هست؟ همون ده درصده؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام وقتتون بخیر
      هزینه ماهیانه دانشجو بسته به دانشگاه و شهر انتخابی اش دارد. به طور میانگین هزینه ای بین 250-450 دلار در ماه را می توان برای زندگی دانشجویی در ترکیه در نظر داشت.

  6. شیدا گفت:

    سلام
    من 21 سالمه رشتته ی تحصیلیم کامپیوترهستش و در حال حاضر طراحی سایت و برنامه نویسی انجام میدم دلم میخواد دانشگاه اتاتورک درس بخونم چون سطح مالی متوسطی داریم یکم سخته ،برای تحصیل در دانشگاه اتاتورک هزینه بادباید پرداخت کنم ؟ یااینکه کلا رایگان هستش؟لطفاراهنماییم کنین

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام روزتون بخیر
      با قبولی در ازمون ورودی دانشگاه آتاتورک هزینه های شما به صورت دولتی محاسبه می شود؛ که با ارائه نمره بالا و رزومه علمی مناسب می توانید برای اخذ بورسیه تحصیلی نیز اقدام نمایید.

  7. نیکو گفت:

    سلام برای دریافت ویزای تحصیل ترکیه چقدر باید تمکن مالی داشته باشیم؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام و عرض ادب
      برای کشور ترکیه نیازی به ارائه نامه تمکن مالی ندارید.

  8. Khalilmr1 گفت:

    سلام من 29 سال سن دارم و متاهل هستم فرزندی ندارم فعلا
    و کسب و کارم تو ایران مغازه دار هستم
    و اینکه میخواستم برای مهاجرت به ترکیه برم و دورهای فشرده تاسیسات و ببینم و مدرکشو بگیرم
    به نظر شما با مدرک تاسیسات مثلا لوله کشی میتونم اقامت ترکیه رو بگیرم؟؟و اینکه میانگین درآمدم چقدر میشه؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام وقتتون بخیر
      بله، شما می توانید از طریق دیپلم خود در دوره های فنی حرفه ای ترکیه شرکت نمایید و سپس با دریافت مدارک معتبر در ترکیه و سایر کشور ها مشغول به کار شوید. به شما توصیه می کنیم برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

  9. عباس قانع گفت:

    سلام من 18 سال سن دارم و کار کافی شاپ در ایران را تجربه دارم میخواستم برای اقامت در ترکیه از شما مشورت بگیرم

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام و عرض ادب
      به شما توصیه می کنیم برای تحصیل در ترکیه اقدام نمایید و می توانید برای کار حین تحصیل مجوز دریافت نمایید. پس از فارغ التحصیلی نیز می توانید در صورت پیدا کردن کار در ترکیه بمانید.

  10. میثم گفت:

    سلام
    من فوق ریاضی دارم میخوام برای ادامه تحصیل دکترا ریاضی بیام دانشگاهای دولتی ترکیه چکار باید انجام بدم؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام وقتتون بخیر
      رزومه علمی و پژوهشی شما برای تحصیل دکترا در ترکیه حائز اهمیت است. متاسفانه اطلاعات شما برای بررسی اطلاعات کافی نمی باشد.

  11. الناز هدايتي گفت:

    با سلام
    من و همسرم ٨ ساله در شركت نفت و گازي مشغول كار هستيم همسر من ليسانس مكانيك داره و در قسمت مهندسي و طراحي كار ميكنن ، ما قصد محاجرت داريم، شما كجارو پيشنهاد ميكنين براي كار و زندگي

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام وقتتون بخیر
      ویزای کاری مجارستان و یا حاب سیکر آلمان گزینه های مناسبی برای رشته تحصیلی شما می باشند. شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با هر مسیر با ما تماس حاصل نمایید.

  12. شهاب علوی گفت:

    سلام
    آیا امکان تحصیل در دانشگاه دولتی ترکیه برای مهاجرین هست؟ آیا بعد از تحصیل امکان گرفتن اقامت وجود داره؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام وقتتون بخیر
      بله، پس از اتمام تحصیل خود در صورت پیدا کردن کار می توانید برای اخذ اقامت ترکیه اقدام نمایید.

      1. سارا گفت:

        سلام قیمت اجاره خانه های ترکیه خیلی بالاست
        میشه برای رشته عکاسی و ارایشگری به ترکیه مهاجرت کنیم

        1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

          سلام روزتون بخیر
          بله، تحصیل در رشته عکاسی و آرایشگری در ترکیه هزینه های بسیار پایینی دارد. شما می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

  13. سلما گفت:

    سلام
    من 35 سال سن دارم ارشد مدیریت دارم با 15 سال سابقه کار مرتبط. باتوجه به سن نچندان کم بنده چ کشوری با چه شرایطی(کاری یاتحصیلی) برای من جهت مهاجرت مناسب هست؟
    با تشکر

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام وقتتون بخیر
      به شما توصیه می کنیم برای اخذ ویزای کاری کشوری مانند مجارستان که عضو اتحادیه اروپا و شینگن است، اقدام نمایید.

      1. خانم گفت:

        سلام من ۱۹ ساله هستم قصد دارم به پزشکی بخونم به زبان استانبولی هم حدودی مسلط هستم اما هزینه سنگین نمیتونم بکنم ولی میتونم اونجا کار کنم حداقل ترین هزینه و آسان ترین راه رو بهم لطفا پیشنهاد کنید

        1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

          با سلام و عرض ادب
          تحصیل در دانشگاه های دولتی ترکیه هزینه های بسیار پایینی دارد. شما می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با جزییات هزینه و شرایط تحصیل بهتر است حضوری به دفاتر ما مراجعه نمایید.

  14. sajjad گفت:

    با سلام من يك جوان ١٧ساله هستم كه تا چند ماه ديگه مشمول خدمت ميشم واسه همين قبل از اينكه مشمول بشم ميخوام به تركيه مهاجرت كنم و زندگيمو اونجا ادامه بدم ميشه راهنمايي كنيد

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام و عرض ادب
      برای خروج از کشور با نامه معافیت تحصیلی می توانید از طریق اخذ پذیرش از دانشگاه و یا کالج های ترکیه اقدام نمایید.

  15. اصف محمدي گفت:

    باسلام بنده مهندسي عمران نقشه برداري وفوق ليسانس حسابداري هستم. وزبان بنده تركي هست بنظر شمابنده شرايط مهاجرت به تركيه رادارم .

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام و عرض ادب
      بله، می توانید از طریق تحصیل برای مهاجرت به ترکیه اقدام نمایید.

  16. شقایق گفت:

    سلام وقت بخیر
    من بهمن یا حداکثر خرداد از دانشگاه دولتی فارغ التحصیل میشم، میخوام بدونم بلافاصله برای بورسیه ترکیه میتونم اقدام کنم؟
    و اینکه مدارکم رو باید کجا بفرستم سفارت ترکیه؟
    موسسه شما میتونه برام ثبت نام رو انجام بده و اگر انجام بده هزینش چقدره؟
    و اینکه برای اقامت باید چکار کنم؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام و عرض ادب
      برای دریافت بورسیه تحصیلی باید برای تحصیل در دانشگاه های دولتی اقدام نمایید و در ازمون ورودی نمره خوبی را دریافت نمایید.

  17. اهو كاظمي گفت:

    سلام خسته نباشيد.من ٣٠ ساله سن دارموبه همراه دختر عموم قصد گرفتن اقامت تركيه رو داريم.حدود ١٢٠ ميليون سرمايه دارم ميتونم با شرايط فعلي اونجا اقدام به خريد مسكن بكنم.شغلم در ارتباط با كامپيوتر هست.ممنون ميشم راهنماييم كنيد

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام روزتون بخیر
      خرید ملک یکی از روش های اخذ اقامت ترکیه است. برای خرید ملک در ترکیه باید هزینه بیشتری را در نظر داشته باشید.

  18. شیما محمدی گفت:

    سلام من ۲۴ ساله لیسانس طراحی مد و لباس دارم لطفا راهنمایی کنین چطور میتونم برای مهاجرت اقدام کنم

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام و عرض ادب
      تحصیل کارشناسی ارشد در ترکیه در دو نوع دانشگاه دولتی و خصوصی انجام می پذیرد. دانشگاه های دولتی آزمون ورودی دارند که باید در آزمون شرکت کرده و رزومه علمی خوبی را ارائه دهید.

  19. ابوالفضل نوشادفر گفت:

    سلام
    حدود 40 سال سن دارم میخوام برای اقامت ترکیه اقدام کنم حدود 15 سال سابقه کار اداری دارم هدفم بیشتر آینده پسرم است که حدود 4 سال سن داره چقدر باید هزینه کنم برای کار چطور میشه اقدام کرد شنیدم با حدود 600 میلیون میشه از طریق سرمایه گذاری اقدام کرد از این طریق انجام بشه نوع کار که باید سرمایه گذاری کرد رو از کجا بدونم

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام روزتون بخیر
      سرمایه گذاری یکی از روش های اخذ اقامت ترکیه است که روش های متفاوتی دارد. با ما در ارتباط باشید تا جزییات بیشتری را در اختیار شما قرار دهیم.

  20. Farid گفت:

    با سلام‌ خدمت شما
    مشاوره عالی میدین ممنونم از راهنماییتون
    من ۲۰ ساله هستم میخوام کلا برم ترکیه شهر استانبول و آنتالیا
    خدمت هم فعلا نرفتم.قصد دارم در رشته هتلداری تحصیل کنم تو یکی از دانشگاه ترکیه بورسیه بگیرم.مهم نیست دانشگاه مورد تایید ایران باشه یا نه.اگه میشه یه راهنمایی کلی‌ بکنید.اگه آزمون بدم بورسیه بگیرم هزینه زندگی من چقدر میشه؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام روزتون بخیر
      برای خروج از کشور باید نامه پایان خدمت و یا نامه معافیت تحصیلی ارائه دهید. برای تحصیل در دانشگاه های دولتی ترکیه باید در ازمون ورودی شرکت کرده و پس از اخذ نمره خوبی می توانید برای بورسیه تحصیلی اقدام نمایید.

  21. نفیسه گفت:

    با سلام
    من دانش آموزی 16 ساله مقطع یازدهم رشته ریاضی هستم اما هدفم تحصیل در رشته پزشکی است ترم high 2 در ili هستم و از نظر زبان تقریبا مشکلی ندارم و به همراه دختر خاله ام که 32 ساله است و برای همیشه میخواهد برود قصد خارج شدن از کشور را داریم اما من می خواهم کشوری را انتخاب کنم که پدر و مادرم تحت فشار هزینه ها قرار نگیرند شما کدام کشور را پیشنهاد میدهید؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام و عرض ادب
      تحصیل در دانشگاه های دولتی ترکیه بسیار مقرون به صرفه است.

  22. مائده محمدزاده گفت:

    سلام من و نامزدم میخواییم بریم ترکیه من فوق دیپلم کامپیوتر دارم و در اداره ثبت اسناد و املاک سندمالکیت مشغول بکارم و نامزدم با 5 سال سابقه کاری در شرکت ایزوگام و با مدرک لیانس و سرماه ما کلا 100 میلیون هست ایا میتونیم اقامت بگیریم ؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام و عرض ادب
      بهترین و ارزانترین روش مهاجرت به ترکیه شرکت در دوره های تحصیلی دانشگاه های دولتی ترکیه است.

  23. علیرضا طرزی گفت:

    سلام وقت بخیر من 26ساله هستم و همسرم 24ساله همسرم دارای مدرک کاردانی و خودم دیپلم هستم شغل آزاد دارم، یه فرزند 5ماهه دارم، با سرمایه ای بالغ بر 1ملیارد ایا میتونم با خرید ملک در ترکیه اقامت بگیرم؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام وقتتون بخیر
      بله، با میزان سرمایه ذکر شده امکان اقدام وجود دارد.

  24. ملیکا نوروززاده گفت:

    سلام خسته نباشید من 14 سالمه و میخواستم به ترکیه مهاجرت کنم به تنهایی و بعد از مدتی به کانادا مهاجرت کنم به نظر شما امکانش هست؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام
      بهتر است در ابتدا برای مدارس و سپس برای دانشگاه ها اقدام نمایید.

  25. رضا اصفهانی گفت:

    باعرض سلام من لیسانس مدیریت وسابقه ۶سال در فروشگاه هایپر رادارم و اقامت درترکیه مدنظر هست خواهش میکنم راهنماییم کنید باتشکر

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام روزتون بخیر
      بهترین روش برای مهاجرت به ترکیه تحصیل می باشد.

  26. فاطمه احصایی گفت:

    باسلام
    من۲۵سالمه و کارشناس علوم آزمایشگاهی ام و یکسال سابقه کار
    تصمیم به خواندن پزشکی در ترکیه دارم،میخواستم بدونم با لیسانس مرتبطی ک دارم احتمال تطبیق واحد هست؟و با توجه به فارغالتحصیل بودنم میتونم کار کنم اونجا؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام
      بسته به دانشگاه انتخابی شما دارد. احتمال تطبیق واحد در ترکیه وجود دارد.

  27. سجاد گفت:

    سلام من لیسانس عمران دانشگاه علم و صنعت دارم و ارشد گرایش مدیریت ساخت دانشگاه امیرکبیر، رتبه کنکور کارشناسی زیر ۱۰۰۰ و رتبه کنکور ارشد زیر ۱۰۰ دارم؛ آیا در صورت درخواست بورس کامل برای دکتری از دانشگاه های دولتی ترکیه امکان آن وجود دارد ک من بتوانم بدون صرفه هزینه ی ماهانه، با استفاده از مبلغ بورس دریافتی مقداری هم ذخیره کنم یا نه و مجبور به هزینه فراتر از مبلغ دریافتی از دانشگاه می باشم؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام
      میزان بورس دریافتی بسته به استاد راهنمای شما دارد.

  28. شیما گفت:

    سلام ممنون از سایت خوبتون.من 21سالمه دانشجوی کارشناسی حسابداری هستم.میخوام به ترکیه مهاجرت کنم.میخواستم بدونم با ادامه تحصیل منظورم بورس شدن برای ارشده یا کار کدوم بهتره اقدام کنم؟ و این که اصلا چطور کار پیدا کنم؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام و عرض ادب
      برای اخذ بورسیه کشور ترکیه باید در آزمون ورودی شرکت کرده و نمره خوبی را دریافت نمایید و همچنین رزومه علمی قوی داشته باشید.

  29. rastin گفت:

    ممنون.میشه از طریق مدرک زبان ترکی اونجا اقامت بگیرم ؟شما چه راه هایی رو پیشنهاد میکنید؟که هم بشه کار کرد هم درس خوند .ب مدت یک سال.که تلاش کنم واس اقامت دائم.

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام و عرض ادب
      با توجه به شرایط ذکر شده بهتر است از طریق کالج ها و یا تحصیل در دانشگاه های ترکیه اقدام کنید.

  30. علیرضا فتحی گفت:

    سلام دو جوان ۲۰ ساله هستیم ، شرایط مالی چندان خوبی نداریم و میخاییم اقامت دائم ترکیه بگیریم ، مدرک کاردانی نرم افزار داریم ، راهی برای ما هست؟
    پیشاپیش ممنون از راهنماییتون

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام روزتون بخیر
      بهترین روش برای شما تحصیل در دانشگاه های دولتی ترکیه است که هزینه های تحصیل بسیار پایینی دارد.

  31. فاطمه زماني گفت:

    سلام من 17سالمه و قصد مهاجرت دارم تو مقاله نوشته شده بود که دانشگاه هاي دولتي ترکيه رايگان هستند من بعد از قبولي کنکور در ايران ميتونم به ترکيه مهاجرت کنم به قصد تحصيل در دانشگاه دولتي رايگان؟ و در حال يادگيري زبان ترکي استانبولي هستم

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام وقتتون بخیر
      تحصیل در دانشگاه های دولتی ترکیه مقرون به صرفه است که می توانید بورسیه تحصیلی نیز دریافت نمایید.

  32. پویان رضانیا گفت:

    سلام
    من 30 سال سن دارم و مجرد هستم . مدرک لیسانس حسابداری و فوق لیسانس حسابرسی با معدل 17.80 دارم . زبان انگلیسیم در حد ایلتس 5 تا 6 هست و دوره دیدم ولی در امتحان ایلتس شرکت نکرده ام . امکان تحصیل در مقطع دکتری با حداقل شهریه در کدام کشور های اروپایی میسر خواهد بود ؟ در مورد ترکیه زیاد شنیدم که می توان بورس هم گرفت ایا امکانش هست ؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام وقتتون بخیر
      برای دریافت بورسیه ترکیه باید رزومه علیم و پژوهشی قوی ارائه دهید و همچنین در آزمون ورودی دانشگاه های دولتی شرکت کرده و نمره خوبی را دریافت نمایید.

  33. سوگندمرزبانی گفت:

    سلام.من 15سالمه ودوست دارم بعد از 18سالگی به ترکیه برم وآنجازندگی کنم
    .چجوری میتونم برم؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام و عرض ادب
      می توانید برای تحصیل در دانشگاه های ترکیه اقدام نمایید.

  34. وحید گفت:

    با سلام
    بنده مهندس مکانیک هستم از دانشگاه دولتی با 10 سال سابقه کار بیمه و سنم 38 سال هست و یه دختر 12 ساله دارم و خانومم هم 36 ساله و لیسانس کامپیتر داره و دفتر بیمه داره.با سرمایه 1.5 میلیار تومان شما چه پیشنهادی برای اقامت دارید؟ممنوت اگه جواب بدین

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام وقتتون بخیر
      شما می توانید از طریق سزمایه گذاری در لهستان اقامت اروپا را به دست آورید.

  35. علی محمدی گفت:

    سلام وقت بخیر
    من 23سالمه دانشجویی رشته مدیریت پیام نور این هم به خاطر اینکه سربازی نرم فعلا ثبت نام کردم اما می‌خوام رشته پزشکی و دندانپزشکی ترکیه بخونم از آنجای که رزومه تحصیلی خوبی دارم و معدل دیپلم 18و نیم هستش امکان رفتن به ترکیه و گرفتن بورسیه برای من هستش ممنون میشم راهنمایی کنید

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام وقتتون بخیر
      برای اخذ بورسیه تحصیلی ترکیه باید در آزمون ورودی دانشگاه های دولتی ترکیه شرکت نمایید و نمره خوبی را دریافت نمایید.

  36. ف يعقوبي گفت:

    با سلام
    ادامه تحصيل براي مقطع كارشناسي بدون داشتن اطلاعات زبان انگليسي و تركي چطور امكان پذيراست؟ وازكجا بايد شروع كرد؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام وقتتون بخیر
      برای تحصیل در ترکیه باید مدرک زبان مورد نیاز دانشگاه را ارائه دهید.

  37. دیاکو قادری گفت:

    سلام من ۱۶ سال دارم و نهم را با معدل ۱۷/۱۴ به پایان رسانده ام و ۷ سال است که انگلیسی میخوانم میخواستم برای تحصیل رایگان دهم در رشته سینما امسال به خارج بروم لطفا کمک کنید آیا امکانش هست؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام وقتتون بخیر
      متاسفانه امکان تحصیل رایگان در ترکیه وجود ندارد؛ مگراینکه شما در آزمون دانشگاه های دولتی ترکیه شرکت کرده و نمره خوبی را دریافت نمایید و همچنین رزومه علمی خوبی را ارائه دهید.

  38. بیتا احمدی گفت:

    سلام . من 20 سال سابقه کار دارم و تصمیم دارم خودو را بازنشست کنم و برم ترکیه و فقط با خرید ملک اقامت بگیرم و برای هزینه های زندگی هم از سود پولم استفاده کنم . فقط مشکلم دخترم هست مه الان سال دهم دبیرستان است . دلم میخواد دانشگاه خوبی تحصیل کنه و مدرکش همه جا معتبر باشه . یعنی برای تمام کشورهای اروپا امکان ادامه تحصیل یا کار داشته باشه . لطفا منو راهنمایی کنین و بفرمایید ایا کلا این تصمیم و فکر کردن به زندگی در ترکیه درست است یا نه ؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام روزتون بخیر
      اکثر دانشگاه های ترکیه دارای رتبه و رنکینگ خوبی در جهان هستند و در اروپا،ایران و یا سایر کشور ها به رسمیت شناخته شده است.

  39. ش.كريمي گفت:

    سلام من ١٨ سال سن دارم ميخوام در رشته دندان پزشكي تحصيل كنم،ميخواستم بدونم كدوم دانشگاه رنك خوبي داره و اينك هزينه ي پايين تري نسبت به بقيه داره؟و اينكه كلا هزينه سالانه دانشگاه چقدر هستش

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام و عرض ادب
      دانشگاه های دولتی ترکیه رتبه و رنکینگ خوبی دارند . هزینه های تحصیل بسیار مقرون به صرفه ای را ارائه می دهد.

  40. شیدا صادقی گفت:

    سلام وقتتون بخیر
    من ۲۲سالمه درسمو نصفه ول کردم
    لبتوگراف هستم تو چاپ خونه مشغول کارم
    ولی قصد دارم ادامه تحصیل بدم تو ترکیه
    میخوام بدونم از چه راهایی باید اقدام کرد
    ایا هزینه های هنگفتی داره؟
    به غیر از ادامه تحصیل مهاجرت کردنش به چه صورت میشه

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام و عرض ادب
      در صورتیکه دیپلم داشته باشید، می توانید برای تحصیل در دوره های دانشگاهی اقدام نمایید که هزینه های تحصیل در ترکیه به نسبت مقرون به صرفه است.

  41. hastii گفت:

    سلام خسته نباشيد، ببخشيد ميخواستم درباره تحصيل در تركيه و هرينه تحصيل مهندسي در مقطع كارشناسي در دانشگاه دولتي تركيه بپرسم و بدونم چجوريه شرايط
    من معدل ديپلمم ١٧/١٢ هست و مدرك ايلتس ٦ دارم و رشته مكانيك هم توي كنكور اوردم

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام وقتتون بخیر
      بسته به دانشگاه انتخابی شما هزینه تحصیل متفاوت است؛ اما به نسبت سایر کشور ها هزینه تحصیل بسیار مقرون به صرفه خواهد بود.

  42. Z.pn گفت:

    سلام من کنکور دادم و نتیجه دلخواهم رو نگرفتم و قصد ادامه تحصیل در رشته پزشکی در ترکیه را دارم ولی در مورد هزینه ها و همچنین آماده شدن برای آزمون مربوطه اطلاعاتی ندارم دنبال یک راهنمای خبره در این قضیه هستم ک منو ب بهترین شکل راهنمایی کنه

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام و عرض ادب
      برای کسب اطلاعات می توانید از طریق شماره های ذکر شده در سایت با کارشناسان ما از طریق شماره های ذکر شده در سایت در ارتباط باشید.

  43. نازی گفت:

    سلام ..من دختر ۱۶ ساله هستم..دوست دارم تحصیلم رو تو کشور ترکیه ادامه بدم..هرکاری رو میتونم یادبگیرم و کار کنم..راهی برای من هست که بخوام به این کشور مهاجرت کنم؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام و عرض ادب
      شرایط تحصیل بسته به دانشگاه و رشته انتخابی شما دارد. متاسفانه اطلاعات شما برای ارائه مشاوره کافی نمی باشد.

  44. Mari گفت:

    سلام،خسته نباسید،من بادپسر ۹سالم قصد اقامت درکشور ترکیه را دارم،ولی متاسفانه اطلاعات زیادی ندارم،اگر پسرم اونجا تحصیل کنه،امکان کار کردن من هست،دیپلم آرایشگری دارم،وقصد خرید ملک کوچک دارم،چطوری اقدام کنم،از کجا شروع کنم،

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام روزتون بخیر
      فرزند شما با تحصیل در مدارس ترکیه می تواند اقامت این کشور را دریافت نماید. شما نیز با خرید ملک و یا روش های دیگر اقامت این کشور را دریافت می کنید. لطفا با ما در ارتباط باشید تا اطلاعات دقیق تری را در اختیار شما قرار دهیم.

  45. سارا گفت:

    سلام من18 ساله هستم و دیپلم تجربی دارم برای تحصیل در رشته دندانپزشکی میخوام اقدام کنم اما به زبان ترکی مسلط نیستم و نگران این موضوعم ایا باید برای دانشگاه دوره ای بگذرونم؟ و اینکه امکان رفت و امد به ایران در طول دوره تحصیلم به چه شکله

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام و عرض ادب
      تحصیل درترکیه به زبان ترکی و انگلیسی امکان پذیر است. شما اگر مایل به تحصیل به زبان ترکی باشید و مدرک زبان نداشته باشید، می توانید در ابتدا در دوره های زبان شرکت کنید. در طول دوره تحصیل خود می توانید به ایران رفت و امد نیز کنید.

  46. سارا گفت:

    سلام روزتون بخیر
    من دانشجوی کارشناسی معماری در دانشگاه بین المللی امام خمینی هستم. واسه کارشناسی ارشد می تونم برم ترکیه؟ هزینه تحصیل چقدره؟ و بعد از اتمام تحصیل شرایط اقامت به چه صورتی هست؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام روزتون بخیر
      هزینه تحصیلی بسته به دانشگاه انتخابی شما دارد. در صورتیکه بتوانید کار پیدا کنید و ویزای خود را تغییر دهید، می توانید در این کشور بمانید.

  47. محمد گفت:

    سلام خسته نباشید
    من میخوام برای تحصیل برم ترکیه میخواستم بپرسم میشه بگین متوسط قیمت برای دانشجو چقدره
    هزینه های خوابگاه و غذا و رفت و امد تقریبا ماهانه چقدر درمیاد؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام روزتون بخیر
      هزینه های زندگی در ترکیه بسته به شهر انتخابی و سبک زندگی شما دارد.

  48. فرزاد گفت:

    سلام . من 17 سالمه و برای دانشگاه میخوام به استانبول سفر کنم. ایا اقامت بهم تعلق میگیره؟ و یک سوال.. ایا در استانبول دانشگاه های به زبان فارسی هست؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام روزتون بخیر
      تحصیل در دانشگاه های ترکیه به زبان ترکی و انگلیسی صورت می گیرد. با اخذ پذیرش از دانشگاه های ترکیه می توانید اقامت موقت این کشور را دریافت نمایید.

  49. مجتبی گفت:

    سلام.من ۳۶ سالمه و متاهل میخواستم بدونم از طریق تحصیل کودک میتونم در ترکیه اقامت بگیرم

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام
      بله، تا سن 18 سالگی فرزند خود می توانید اقامت ترکیه را داشته باشید.

  50. مریم گفت:

    سلام من لیسانس معماری دارم و سنم ۲۳، قصد ادامه تحصیل در ترکیه دارم ،لطفا راهنمایی کنید و شرایط قبولی در دانشگاه های دولتی هم بفرمایید. ممنون

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام وقتتون بخیر
      برای تحصیل در دانشگاه های دولتی ترکیه بسته به زبان تحصیل باید در آزمون ورودی یوس و یا SAT شرکت نمایید. لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر با ما در ارتباط باشید.

  51. هانیه گفت:

    سلام من دوم راهنمایی هستم و علاقه ی زیادی ب تحصیل در دانشگاهای ترکیه رو دارم چگونه می توانیم در 18 سالگی اقامت ترکیه بگیرم و ایران بروم؟و تقریبا هزینه ی یه زندگی مجردی عالی در ترکیه چقدر می شوذ پدر من از وضیعت مالی خوبی برخوردار هست

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام روزتون بخیر
      شما می توانید با توجه به شرایط خود در دانشگاه های دولتی و یا خصوصی اقدام نمایید. لطفا با ما در ارتباط باشید تا اطلاعات مورد نیاز را در اختیار شما قرار دهیم.

  52. سیاوش گفت:

    سلام وقت بخیر .مهندس برق قدرتم .در ضمینه برق صنعتی وساختمان تجربه کاری دارم .چطور می تونم در ترکیه کار پیدا کنم .در ظمن 30سالمه ومجردم

    1. مشاور تحصیلی و مهاجرت گفت:

      سلام وقت شما نیز بخیر؛
      با توجه به سن و مدرک شما بهترین روش این است که به صورت فیزیک در این کشور و در میان بازار کارش حضور پیدا کنید و به جهت یافتن کار، درخواست خود را به کارفرماهای مورد نظر بدهید.

  53. حسین دلفی گفت:

    سلام من یک جوان ۲۱ساله هستم مدرک دیپلم شغلم مکانیکی هستش و خدمتم رو تمام کردم و بسیار علاقه مند به اقامت در کشور ترکیه می باشم آیا شرایط اقامت دارم؟؟

    1. مشاور تحصیلی و مهاجرت گفت:

      سلام
      بله می توانید برای تحصیل در این کشور اقدامات خود را به صورت حرفه ای از طریق واحد مهاجرت کاری موسسه پیگیری کنید.

  54. زهراکرباسی گفت:

    سلام.من تحصیلاتم تا دوم دبیرستانه..شغلم آرایشگریه.شرایط اقامت ترکیه رو با همسر و فرزندم دارم؟؟

    1. مشاور تحصیلی و مهاجرت گفت:

      سلام وقت بخیر
      در صورتی که بتوانید با توجه به تخصصتان کاری را شروع کنید، بله امکان اخذ اقامت برای شما و خانواده تان وجود دارد.

  55. مسعود گفت:

    با سلام
    بین شهرهای استانبول و انکارا و ازمیر
    اولویت برای کار و تحصیل در کدام بیشتر است؟

    1. مشاور تحصیلی و مهاجرت گفت:

      سلام
      تقریبا هر سه شهر در یک سطح هستند اما دانشگاه های شهر ازمیر معمولا از شهرت بیشتری برخوردار هستند و استقبال بهتری دارند.

  56. علی سجادی گفت:

    با سلام و عرض ادب اینجانب 30 ساله و دارای مدرک فوق لیسانس و توانایی گرفتن مدرک تومر و به صورت روان ترکی استانبولی حرف میزنم آیا میتوانم بعد از گرفتن مدرک تومر به عنوان تور لیدر در شرکت های توریسم استخدام بسوم و آیا می توان به عنوان خارجی در رادیو تلوزیون ترکیه فعالیت کرد؟ با تشکر

    1. مشاور تحصیلی و مهاجرت گفت:

      سلام وقت شما بخیر
      به منظور استخدام در کشور ترکیه در این زمینه که شما گفتید، بایستی در محل های مد نظر درخواست کار بدهید و جستجوی کار کنید.
      در صورت درخواست کارفرما برای به کارگیری شما، روند استخدام تسهیل می شود.

  57. امیر گفت:

    سلام من 19 سالمه دانشجو هستم. میخوام انصراف بدم ترکیه ادامه تحصیل بدم.نظام وظیفه مشکل میشه یا نه؟ لطفا راهنمایی کنید. ممنون

    1. مشاور تحصیلی و مهاجرت گفت:

      سلام
      قوانین مربوط به نظام وظیفه را باید از طریق مراجع ذی صلاح پیگیری کنید، چراکه قوانین به صورت مدام در حال تغییر هستند و نمیتوان موضوع ثابتی را در نظر گرفت.

  58. نوشین سهرابی گفت:

    سلام روزتون بخیر من لیسانس مهندسی شیمی هستم که قسط مهاجرت به ترکیه رو دارم البته به همراه همسرم ولی نمی دونیم از کجا شروع کنیم و اینکه می تونیم اونجا کار مناسب پیدا کنیم و البته من 26 سالمه همسرم 31 ساله

    1. مشاور تحصیلی و مهاجرت گفت:

      سلام وقت بخیر
      بهترین روش برای مهاجرت به ترکیه و زندگی ، بعد از گزینه تحصیل، سرمایه گذاری است.

  59. unknown گفت:

    سلام من 19 سالمه دانشجوی کارشناسی هستم میتونم این جا انصراف بدم ترکیه بخونم نظام وظیفه مشکل میشه؟لطفا راهنمایی کنید. ممنون

    1. مشاور تحصیلی و مهاجرت گفت:

      سلام
      به طور کلی قوانین نظام وظیفه عمومی، مانعی برای تحصیل در خارج از کشور ندارد.
      تنها مانع، خروج شما از کشور است.

  60. مهدی حاجی حسینی گفت:

    سلام من 36 سالمه و بهمراه همسرم قصد مهاجرت دارم شغل من در بازار لاله زار میباشد در ضمینه فنی هم در هر کاری تجربه دارم میخواستم ببینم چطور میتوانم وبه کجا مهاجرت بکنم

    1. مشاور تحصیلی و مهاجرت گفت:

      سلام
      مدارک مربوط به فنون و کار خود را به مشاورین ما ارسال کنید تا ضمن بررسی توانایی های شما، بهترین گزینه ممکن برای مهاجرت کاری را به شما پیشنهاد بدهند.

  61. جعفری گفت:

    سلام وقت بخیر من 34 سالمه و آرایشگرم و همسرم هم 36 سالشه و شغلش آزاد یه پسر 3 سال و نیمه داریم خودم کاردانی تربیت بدنی دارم و همسرم دیپلم چطور میتونیم 1 سال اقامت ترکیه رو بگیریم؟

    1. مشاور تحصیلی و مهاجرت گفت:

      سلام
      با خرید ملک می توانید در ترکیه اقامت بگیرید اما ترکیه نیاز به اخذ ویزا ندارد.

  62. rastin گفت:

    سلام.میشه.با گرفتن مدرک بین المللی زبان ترکی در ترکیه کار کرد مثل موسسه ها یا مراکز اموزشی ؟؟میشه جواب بدین؟

    1. مشاور تحصیلی و مهاجرت گفت:

      سلام بله می توانید به مراکز ارائه دهنده خدمات مربوط به شغلتان درخواست دهید تا دعوت نامه کاری را در صورت قبولی برایتان ارسال کنند

  63. وهاب پوریاری گفت:

    سلام روزتون بخیر من ۱۶ سال سن دارم و میخوام در خارج از کشور با هزینه مناسب تحصیل کنم ایا ترکیه کشور خوبی است یا مورد های بهتری هم وجود دارد ؟

    1. مشاور تحصیلی و مهاجرت گفت:

      سلام
      بله کشور ترکیه دانشگاه های دولتی و خصوصی خوبی در سطح منطقه دارد. بستگی به رشته مورد علاقه شما و نمرات و مدارکتان دارد که کدام دانشگاه می توانید تحصیل کنید.
      به طور کلی برای کشور ترکیه، می توانید از طریق آزمون و یا بدون آزمون در دانشگاه ها تحصیل کنید.

  64. rastin گفت:

    سلام.وقت بخیر..اگر فرزند جانباز باشیم .برای اقامت در ترکیه ب مشکل بر نمیخورم اینم ک جز حقوق تاالان هیچی از بنیاد نگرفتم.و میخاستم واس مدت یک سال اقامت بگیرم.ب مشکل برنمیخورم ؟؟حالا شاید حقوقمو فقط قطع کنن.لطفا راهنمایی کنید.ممنون

    1. مشاور تحصیلی و مهاجرت گفت:

      سلام
      این مسئله به یکدیگر ارتباطی ندارد و شما می توانید با اقدام از طریق ما اقامت ترکیه را به روش های ممکن و پیشنهادی، اخذ کنید
      این مسائل طبق اطلاعات ما فقط در ایران ملاک است و بیرون از ایران ایجاد مشکلی نخواهد کرد.

  65. rastin گفت:

    سلام.وقت بخیر.چندتاسوال داشتم واس اقامت در ترکیه..اگه فرزند جانباز باشی البته جانباز در قید حیات نباشه..برای اقامت ترکیه ب مدت یک سال مشکل پیش نمیاد ؟پاسپورتم اماده..فقط واس اقامت اونم کار و تحصیل میخام برم.بعد توایم یک سال ک اقامت دارم میتونم درخاست اقامت دائم بدم؟واینک من تنها چیزی از بنیاد گرفتم فقط حقوق.اونم برجی هشتصد..احتمال داره حقوقمو قطع کنند؟؟!!یا اصلا چیزی بهشون نگم.لطفا راهنماییم کنید ممنون

    1. مشاور تحصیلی و مهاجرت گفت:

      سلام
      این مسائل طبق اطلاعات ما فقط در ایران ملاک است و بیرون از ایران ایجاد مشکلی نخواهد کرد.
      شما می توانید با اقدام از طریق ما اقامت ترکیه را به روش های ممکن و پیشنهادی، اخذ کنید

  66. طرلان گفت:

    سلام
    من لیسانس نقاشی دارم و 27 سالمه. برای ارشد نقاشی در دانشگاه استانبول چقدر شانس پذیرش دارم با توجه به این که به ترکی استانبولی به طور کامل مسلط نیستم.
    ممنون میشم راهنمایی بفرمایید

    1. مشاور تحصیلی و مهاجرت گفت:

      سلام
      برای تشخیص میزان شانس شما بایستی ما اطلاعات و مدارک کاملی از شما را در اختیار داشته باشیم و آنها را بررسی کنیم و به شما اطلاع دهیم.
      بدین منظور خلاصه ای از مدارک خود را برای ما ایمیل کنید و یا با کارشناسان ما در تماس باشید.

  67. محمدبراتی گرو گفت:

    سلام من مدرک بین المللی ماساژ ومدرک مربیگری شنا ونجات غریق دارم،چطورمیتونم توی ترکیه کارپیداکنم وبرای کاربرم اونجا؟ممنون اگه راهنمایی کنید

    1. مشاور تحصیلی و مهاجرت گفت:

      سلام
      برای رشته و حرفه شما، بایستی به مراکزی که ارائه دهنده این خدمات هستند، رزومه کاری خود را ارسال کنید.
      در صورتی که تقاضای کاری از سمت مرکز برای شما وجود داشته باشد، می توانید استخدام شوید.

  68. رضا گفت:

    سلام
    من مهندس عمران هستم 32 ساله و مجرد.ولی سابقه کار چندانی ندارم و در حال یادگیری زبان انگلیسی آیلتس جنرال هستم.
    بنظرتان درصورت مهاجرت به کانادا میتونم در رشته تحصیلی خودم فعالیت کنم؟ یا حتی در یک کار دیگه ای مشغول شوم؟
    هزینه زندگی 40 میلیون تومان به مدت 5 ماه در کانادا برای اخذ اقامت دائم و پیدا کردن کار کافی هست؟

    1. مشاور تحصیلی و مهاجرت گفت:

      سلام
      با گذراندن دوره های فنی در کشور کانادا و اخذ مدرک، می توانید از فرصت اکسپرس اینتری این کشور استفاده کنید و یا تحت برنامه افراد ماهر، در آنجا مشغول به کار شوید.
      اخذ اقامت دائم کشور کانادا را برای مدت 5 ماندن در این کشور به هیچکس اعطا نمی کنند و شما بایستی حسن نیت خود را از ماندن در این کشور، ثابت کنید و حداقل 5 سال اقامت موقت را گذرانده باشید.

  69. رفیعی گفت:

    سلام با1.5میلیارد تومان پول و با شغل کشاورزی و دامداری کدام کشور مناسب است؟

    1. مشاور تحصیلی و مهاجرت گفت:

      سلام
      بفرمایید که قصد انجام چه کاری را دارید، مهاجرت کاری و یا برای سرمایه گذاری؟
      در صورتی که بخواهید سرمایه گذاری کنید، می توانید کسب و کاری را در این کشور راه اندازی کرده و اقامت را به راحتی دریافت کنید و در غیر اینصورت نیز گزینه هایی برای شما در نظر داریم.

  70. روح اله فخیمی گفت:

    سلام
    خسته نباشید من 36 سال سن دارم ومدرک فوق دیپلم برق دارم و 8 سال هست تو کار سیستم های امنیتی دوربین مداربسته و دزدگیر و غیره هستم میخواستم ببینم میتونم به فعالیت خود در اسانبول ادامه دهم و درامد خوبی میتونم داشته باشم

    1. مشاور تحصیلی و مهاجرت گفت:

      سلام در صورتی که بتوانید از یک مرکز خدماتی در زمینه شغلتان درخواست کار بگیرید، روند مهاجرت سریع تر می شود.

  71. Parsa hazrati گفت:

    با سلام
    برای زندگی کردن در ترکیه تا زمان گرفتن اقامت چه مقدار پول نیاز است??
    به تومان

    1. مشاور تحصیلی و مهاجرت گفت:

      سلام هزینه زندگی هر شخص بر اساس معیار های خودش قابل محاسبه است و نمی توان عدد ثابتی را در نظر گرفت.

  72. امیرآزاد گفت:

    سلام‌دوست عزیز من ۱۷ سالمه و مدرک بین و المللی پکیج رادیاتور دارم چجوری میتونم برم ترکیه یا ب نظرتون کجا خوبه ک من برم ؟

    1. مشاور تحصیلی و مهاجرت گفت:

      سلام
      مقاصد تحصیلی زیادی برای شرایط شما وجود دارد اما همه بستگی به این دارد که مطلوب نظر شما چیست؟
      چه محیط، امکانات، شرایط تحصیلی، آموزشی و سطوح هزینه ای را مد نظر دارید.

  73. سیدکامل سیدرنجی گفت:

    سلام
    من دیپلم زبان انگلیسی دارم . و آلان در دانشگاه مشغول تحصیل هستم . می خواستم ببینم با مدرک زبان می توانم در ترکیه کار پیدا کنم و تحصیل کنم.

    1. مشاور تحصیلی و مهاجرت گفت:

      سلام
      باید به موسسات مربوطه زبان انگلیسی در ترکیه درخواست دهید و به دنبال کار بگردید.
      وضعیت بازار کار ترکیه در رشته شما و مدرکتان، زیاد زبانزد نیست، اگر قصد شما مهاجرت کاری است، ما به شما کشور های بهتری را پیشنهاد خواهیم داد.

  74. عباسی گفت:

    سلام.من ترم دو رشته ی روانشناسی درپیام نورتهران هستم،میخواستم ببینم برای ادامه تحصیل درترکیه چیکاربایدکنم هزینهدش چقدردرمیادبرام؟و ایامیتونم؟زبان هم درحال اموزش دراموزشگاه هستم.ممنون میشم اگه به ایمیلم یاهمینجاجواب بدید.

    1. مشاور تحصیلی و مهاجرت گفت:

      سلام
      هزینه های تحصیل در ترکیه بسته به دانشگاه محل تحصیل و شروط پذیرش آن و همچنین شیوه زندگی شما، متفاوت خواهد بود و عدد ثابتی نیست.
      اما حدودا دانشگاه های ترکیه هزینه ای را بین 6000 تا 10000 یورو اخذ می کنند.

  75. کیمی گفت:

    سلام من دیپلم دارم وپشت کنکوری هستم رشته تجربی ایا میتونم بدون کنکور در دانشگاه های ترکیه در رشته دلخواهم درس بخونم؟؟

    1. مشاور تحصیلی و مهاجرت گفت:

      سلام
      شرط پذیرش بدون آزمون در دانشگاه های ترکیه اخیرا حذف شده است و شما باید برای پذیرش در خواست بدهید و سپس نمره مد نظر دانشگاه را در یکی از آزمون های ترکیه ارائه دهید.

  76. حسین گفت:

    سلام خسته نباشید.بنده کارم جوشکاری هستش همراه با سابقه کار میخواستم بدانم میتوانم برای ادامه زندگی وارد ترکیه شوم.بنده ورزش حرفه ای هم دنبال میکنم و مقام های زیادی دارم شریاطش هستش؟

    1. مشاور تحصیلی و مهاجرت گفت:

      شما از طریق هر دو حرفه تان می توانید این اقدام را انجام دهید؛
      1- درخواست به یک باشگاه برای بکارگیری شما
      2- درخواست کاری از سمت یک کارفرما در ترکیه

  77. ساغر گفت:

    سلام من کارم آزاده 40سالمه سه فرزند دارم محصل دارم و همسرم ایرانیه خودم اتباع افغانی میخام ترکیه زندگی کنم اقامت بگیرم حداقل.چقد پول احتیاجه؟ممنون میشم جواب منم بدین مرسی

    1. مشاور تحصیلی و مهاجرت گفت:

      سلام برای اخذ اقامت ترکیه باید به نحوی سودآوری خود را برای کشور اثبات نمایید که در این زمینه می توانید خانه یا ملکی را خریداری کنید و درخواست اقامت نمایید.

  78. امید گفت:

    سلام من 49 سال سن دارم با 50 ملیون سرمایه میخوام درمانیسا مشغول به کار رانندگی تاکسی شوم ایا مقدور هست .ممنون میشم راهنمائی بفرمائید

    1. مشاور تحصیلی و مهاجرت گفت:

      سلام
      برخی شغل ها در کشور های خارجی الزام به بومی بودن، دارند.
      بهتر است تا در خواست خود را به مشاور مهاجرت کاری موسسه ارسال فرمائید تا شما را راهنمایی نمایند.

  79. زهره کریمی گفت:

    سلام وقتتون بخیر
    آیا پروانه وکالت ایران در ترکیه معتبر است؟

    1. مشاور تحصیلی و مهاجرت گفت:

      سلام
      از آنجاییکه که شما نیز بهتر می دانید، حقوق هر کشور مطابق با شرایط همان کشور است و حقوق داخلی را نمیتوان در سایر کشور های دیگر به کار گرفت.
      در صورتی که گواهی حقوقی بین المللی دریافت نمایید، می توانید برای این منظور اقدام کنید.

  80. علیرضا احمدی گفت:

    سلام خسته نباشین
    من مدرک دیپلم با نمره۱۷دارم ۱۹سالمه و مدرک زبان تا چند ماه دیگ میگیرم…به نظرتون امکان دریافت بورسیه ترکیه دارم؟؟

    1. مشاور تحصیلی و مهاجرت گفت:

      سلام
      ارائه بورسیه های تحصیلی معمولا در مقطع ارشد و بالاتر ارائه می شود و شروطی نیز دارد که دانستن زبان بومی مقصد از مهمترین آن است.

  81. جواد گفت:

    من 27 سالمه کارم آزاده الا نم در حال ادامه تحصیل میباشم ایا میتونم به ترکیه مهاجرت گنم
    اکر میشه بهم بگید

    1. مشاور مهاجرت های عمومی گفت:

      با سلام
      این امکان برای شما فراهم است.شما می توانید از طریق تحصیلی و یا کاری، اقدام نمایید.
      برای بهره مندی از مشاوره های رایگان و عمومی می توانید با شماره تماس های مندرج در سایت تماس حاصل نمایید.

  82. سعید گفت:

    دارای مدرک کارشناسی ارشد و سابقه 1 سال بیمه و 31 ساله. میخواستم ببینم امکان ورود به عنوان نیروی کار و سپس پذیرش در دانشگاه های ترکیه در مقطع دکترا می باشد. ضمنا چقد مدارک فنی و حرفه ای مورد تایید نظام کاری ترکیه است و چند ساعت ؟

    1. مشاور مهاجرت کاری گفت:

      با سلام
      مدارک شما باید مورد بررسی قرار گیرد؛ چراکه نمی توان لیست طولانی تمام دوره های مورد تایید را در اینجا آورد.
      با اخذ اقامت مبتنی بر کار، شما از حق تحصیل نیز برخوردارید. اما در نظر داشته باشید: قبولی در مقطع دکتری در ترکیه، نیازمند وجود مقالات و سابقه علمی قوی و همچنین در برخی دانشگاه ها، مدرک آیلتس می باشد.

  83. سارا گفت:

    سلام.وقتتون بخیر. من وهمسرم تصمیم داریم برای ادامه زندگی کشورترکیه را انتخاب کنیم.البته کشورهایی مثل هلند و دانمارک و سوئد هم مدنظرمون بود ولی ظاهرا شرایط پذیرششون سخته.من27سال وهمسرم28سالشونه.تحصیلات من کاردانی و همسرم لیسانس صنایع و هردوسوابق کاری مرتبط نداریم.من مدرکهای بین المللی زیبایی رو دارم.درحال حاضرسرمایه بخصوصی نداریم جمعا50تومن.ممنون میشم راهنمایی کنید.سپاس ازشما??

    1. مشاور مهاجرت کاری گفت:

      با سلام
      می توانید به کشور ترکیه مهاجرت نمایید، تنها می بایست قبل از اقدام، از بابت کسب درآمد، اطمینان حاصل نمایید.

  84. گنجی گفت:

    سلام من 24 سالمه کارم طراحی سایت هست .بنظرتون میتونم برای ترکیه اقامت بگیرم ؟

    1. مشاور مهاجرت های عمومی گفت:

      با سلام
      این امکان برای شما فراهم است.تنها می بایست بتوانید هزینه های زندگی خود را به دست آورید.

  85. دیانا امیری گفت:

    با سلام
    من مدرکم دکتری شیمی هست وسابقه 7 سال تدریس در دانشگاه های غیرانتفاعی رو دارم. رزومه علمی خیلی خوبی هم دارم. مدرک زبان انگلیسی هم دارم. برای من امکان پذیر هست ک از گشور ترکیه اقامت بگیرم یا نه؟
    ممنونم

    1. مشاور مهاجرت کاری گفت:

      با سلام
      اخذ اقامت ترکیه برای شما دشوار نیست.
      با توجه به مدرک دکترای شما، در صورتی که مدرک زبان آیلتس جنرال با نمره بیش از 7 را بتوانید اخذ کنید و سابقه کارتان با بیمه و سن تان مناسب و متناسب با کار و تحصیلات تان باشد؛ کشور های استرالیا، نیوزیلند و کانادا نیز قابل اقدام است.

  86. محمد خسروی گفت:

    سلام
    من ۳۳ سال سن دارم
    متأهل و دارای دو فرزند
    لیسانس مهندسی الکترونیک خوندم و به زبان انگلیسی مسلطم
    شما کدوم کشور رو برای اقامت پیشنهاد میکنید و قوانین مربوطه چیه؟

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      با سلام
      در صورتی که کاملا به زبان انگلیسی مسلط هستید و نمره کامل آیلتس جنرال را دارید، کشور های استرالیا، نیوزیلند و کانادا می توانند گزینه های خوبی برای شما باشند.

  87. آیاز مهینی گفت:

    سلام من 29 ساله هستم ومدرک کارشناس ارشد صنایع غذایی دارم و حدود 3 سال سابقه کار آیا می توان برای اقامت و کار اقدام کرد

    1. مشاور مهاجرت کاری گفت:

      با سلام
      این امکان برای شما فراهم است و در صورتی که بخواهید بر اساس کار در هر کشور اقامت بگیرید، می بایست قرارداد مطلوب و قابلی را برای اخذ اقامت ارائه دهید.

  88. ارش کاووسی گفت:

    سلام، من دکتر دامپزشک 28 ساله هستم و همسرم هم پزشک عمومی 28 ساله هست. میشه راهنمایی بفرمایید ایا میتونیم مهاجرت کنیم به انکارا یا ازمیر؟

    1. مشاور مهاجرت کاری گفت:

      با سلام
      این امکان برای شما فراهم استف اما می بایست این امکان سنجی را بسته به ظرفیت مالی خود و تسلط به زبان ترکی، با یک مسافرت به این کشور، در شهر های مختلف، انجام دهید که بتوانید درآمد مد نظر خود را به دست آورید.

  89. nilofar گفت:

    با عرض سلام و خسته نباشید
    من 22سالمه…تخصصم در زمینه فتوشاپ وعکاسیه…پیگیر اقامت در ترکیه هستم آیا با این رشته میتونم اونجا راحت دنبال شغل باشم،یا به فکر یه کشور دیگه باشم؟
    ممنون میشم راهنماییم کنین

    1. مشاور مهاجرت کاری گفت:

      با سلام
      در صورتی که می توانید اقامت کشور دیگری، مخصوصا اروپا را، اخذ نمایید، پیشنهاد میشود اقدام نمایید ولی اگر شرایط کشورهای اروپایی و کاناد و استرالیا را ندارید، کشور ترکیه گزینه ی خوبی می باشد که می بایست قبل از اقدام به مهاجرت، وضعیت کار خود را در ترکیه مشخص نمایید.
      کار برای فتوشاپ در اکثر کشور ها وجود دارد. اما می بایست ابتدا از توانایی خود برای کسب درآمد در شهر مقصد خود مطمئن شوید.

  90. امیر گفت:

    باعرض سلام
    من ۴۰ سال سن دارم با ۱۷ سال سابقه . مهندس عمران و ۳فرزند دبیرستان . راهنمایی . ابندایی ادامه زندگی رو آنکارا می خوام برم تسلط زبان ترکی داریم حدودا ۲۰۰ میلیون سرمایه می تونیم اونجا زندگی رو شروع کنیم ‌ کار بنظر تون پیدا میشه .تشکر راهنمایی کنید

    1. مشاور مهاجرت کاری گفت:

      با سلام
      بهترین پیشنهاد این است که شما قبل از اقدام به مهاجرت خانودگی، برای امکان سنجی شغل مورد نظرتان، پس از مشورت با اهل فن، چند شهر ترکیه را مورد بررسی قرار دهید.در صورتی که امکان درآمد برای شما محقق شود، مهاجرت برای شما دشوار نخواهد بود.

  91. محمد آقامیری گفت:

    با سلام و ارادت
    من 47 سال سن دارم- فوق لیسانس مدیریت مالی هستم و تخصصم حسابرسی است و 25 سال سابقه کار حسابرسی دارم و سابقه کارحسابداری در شرکتها را نیز بصورت پراکنده دارم- قصد مهاجرت به ترکیه را بصورت خانوادگی دارم ولی درخصوص خرید مسکن و شاغل شدن به اطلاعات و راهنمانی شما نیاز دارم لطفا راهنمایی بفرمایید امکان مهاجرت برای بنده وجود دارد یا حیر؟ فرآیند لازم را به بنده اعلام فرمایید. بینهایت سپاسگذارم

    1. مشاور مهاجرت های عمومی گفت:

      با سلام
      اخذ اقامت ترکیه کار دشواری نیست؛ اما برای انتخاب محل زندگی و شهر مناسب و برنامه ریزی ، می بایست با افراد آشنا با مسائل مرتبط با این موضوع، حضورا، مشورت بگیرید.
      در این مجال نمی توان شرایط و پارامترهای تمام شهرهای ترکیه را شرح داد.

  92. ایوب قنادیان حامد گفت:

    با سلام
    من 36 سال سن دارم . و کارم اینجا کابینت هستش. البته نقاشی ساختمان و پارکت لمینت و سقف کاذب هم بلد هستم و میخوام برم ترکیه برا کا ر شهر مورد نظرم استانبول هست. ولی نمیدونم چطوری اونجا کار میتونم پیدا کنم. البته میخوام در آینده اقامت هم بگیرم. لطفا منو راهنمایی کنید . با تشکر

    1. مشاور مهاجرت کاری گفت:

      با سلام
      یافتن شغل مورد نظر، به جز بحث وجود تقاضا و کشش بازار، به خود شخص نیز بستگی دارد و قطعا در این مسیر، میزان مهارت شما در کار و میزان تسلط به زبان ترکی بسیار موثر است.

  93. محمد فتح اللهی گفت:

    سلام خسته نباشید.من لیسانس حسابداری دارم و حدودا 11 سال سابقه کار مالیاتی.میتونم برای کار اقدام کنم و یا برای خرید مسکن اقدام کنم.لطفا راهنمایی کنید که اگر برای مسکن اقدام کنم هزینه خرید به چه صورت استوبا تشکر

    1. مشاور مهاجرت های عمومی گفت:

      با سلام
      شما برای مهاجرت به ترکیه موانع و دشواری زیادی ندارید و قیمت های ملک در هر شهر متفاوت است وبه طور کلی قیمت ها حدودا 1.5 برابر موارد مشابه داخل کشور خودمان است.

  94. وهاب دانشگرزاده گفت:

    سلام عرض احترام
    من 43 سال سن دارم مدرک کارشناسی جواهر دارم البته در کار صنعت و تولید هم هستم با سابقه بالا فرزندم کلاس هفتم هست و برای ادامه تحصیل میخواهیم اقامت ترکیه دریافت کنیم شهر مورد نظرمون ازمیر هست سپاسگزارم اگر بنده رو راهنمایی بفرمایید

    1. مشاور مهاجرت های عمومی گفت:

      با سلام
      این خواسته، قابل اقدام است.
      پیشنهاد می شود برای انجام کارهای اخذ اقامت ترکیه، حضورا به دفاتر ما مراجعه نمایید و یا برای بهره مندی از مشاوره های رایگان تلفنی با شماره تماس های مندرج در سایت تماس حاصل نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *