ویزای EB-5 آمریکا و گرین کارت از طریق سرمایه گذاری

مقاله مذکور به کمک همکاران موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) مهیا شده است. جهت کسب اطلاعات بیشتر  در زمینه ویزای EB-5 می توانید با مشاورین موسسه در دفاتر تهران و شیراز تماس حاصل فرمایید.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

مهاجرت از طریق سرمایه گذاری به آمریکا و ویزای EB-5

مهاجرت سرمایه گذاری یکی از راه های مهاجرت و اخذ اقامت در این کشور می باشد، دیگر روش های مهاجرت از طریق تخصص و اخذ اقامت از طریق خرید ملک و اخذ ویزای کار می باشد. سرمایه گذاری در آمریکا با ویزای EB-5 دارای شرایط خاصی می باشد و اشخاص در صورت داشتن شرایط می توانند از امکانات این ویزای سرمایه گذاری بهره مند شوند. افراد میتوانند پس از اخذ ویزای سرمایه گذاری نسبت به اخذ شهروندی آمریکا از طریق سرمایه گذاری اقدام کنند.

ویزای EB-5 آمریکا و گرین کارت از طریق سرمایه گذاری

افرادی که از شرایط مالی نسبتاً خوبی برخوردار هستند سرمایه گذاری در این کشور گزینه بسیار مناسبی برای ایشان فراهم است. همه ساله عده ی زیادی به قصد تجارت و مهاجرت به این کشور از این روش اقدام می کنند، جهت اطلاع از شرایط مهاجرت به آمریکا و اخذ اقامت و تابعیت این کشور می توانید با موسسه تماس حاصل فرمایید. البته روش های دیگر مهاجرت به این کشور نیز از طریق تحصیل یا کار می باشد. ما در این مقاله سعی نموده ایم اطلاعات لازم و قوانین جدید سرمایه گذاری را به صورت کلی مطرح کنیم. در عین حال جهت اطلاع از شرایط سرمایه گذاری و مهاجرت به این کشور می توانید با مشاورین موسسه حقوقی توسعه گران مهر تماس حاصل فرمایید.

در ابتدای شروع تجارت و کسب کار بایستی از مواردی نظیر  قیمت ملک و هزینه زندگی، هزینه و مبلغ سرمایه گذاری در آمریکا با ویزای EB-5 اطلاعات کسب کنند. و همچینین از معایب و مشکلات و مزایای سرمایه گذاری در آمریکا با ویزای EB-5 به طور کامل آگاه شوند.

واجد شرایط بودن و تشکیل پرونده برای EB-5

برای دسته EB-5 نیاز به سرمایه گذاری $ 500،000 به $ 1،000،000 دلار در یک شرکت تجاری است باید به گونه ای باشد که از اقتصاد آمریکا بهره مند شوند و تولید ده شغل تمام وقت برای کارگران غیر مرتبط با EB-5 نیز در این دسته قرار میگیرد. (در شرایط خاص خرید و یا گسترش کسب و کار موجود ممکن است واجد شرایط باشد.) طبق بخش 203 (ب) (5) از قانون مهاجرت و ملیت (INA)، 8 U.S.C. § 1153 (ب) (5)، 10،000 ویزای مهاجرت در هر سال برای افراد واجد شرایط و به دنبال اقامت دائم بر اساس تعهدات خود در تشکیل یک شرکت تجاری در دسترس است.

راهنمای سرمایه گذاری EB 5

سرمایه‌ گذاری یا کار آزاد در کشور آمریکا می تواند به روش‌های زیادی انجام شود و از روش های حقوقی‌ متعددی انجام پذیرد. یک خارجی می تواند برای سرمایه‌گذاری یا کار آزاد خود مهم ترین گونه‌های حقوقی زیر را انتخاب نماید، انواع نحوه و شرایط سرمایه گذاری و انواع مختلف سرمایه گذاری در زیر آمده است:

  1. فعالیت حرفه‌ای فردی (مانند رستوران، مغازه فرش فروشی)
  2. ثبت شرکت مدنی (با حداقل2 نفر) (ثبت شرکت با چند نفر)
  3. ثبت شرکت های تضامنی شخصی
  4. ثبت شرکت با مسئولیت محدود
  5. ثبت شرکت سهامی
  6. ثبت شعبه شرکت
  7. ثبت شعبه مستقل
  8. ثبت شعبه وابسته (مانند دفتر کارخانه، انبار پخش کالا و یا کارگاه و…)
  9. دفتر نمایندگی

مراکز مهاجرت منطقه ای در زمینه سرمایه گذاری

هر ساله 5000 ویزای سرمایه گذاری 10،000 دلار در دسترس است، این ویزا برای کسانی است که تحت یک برنامه آزمایشی در کشورهای مستقل مشترک المنافع تعیین شده  “مرکز منطقه ای” وارد این کشور می شوند.

یک  “منطقه مرکزی”

  • آیا آن نهاد، سازمان توسط سرویس تایید شده است.
  • آن منطقه به عنوان یک منطقه خاص جغرافیایی در ایالات متحده محسوب میگردد؛
  • به دنبال ترویج رشد اقتصادی از طریق افزایش فروش صادرات، بهبود بهره وری در منطقه، ایجاد مشاغل جدید، و افزایش سرمایه گذاری داخلی.

سرمایه گذاران خارجی یا بیگانه

  • نشان دهد که یک “سرمایه گذاری واجد شرایط” (پایین را ببینید) دارد که در یک شرکت تجاری واقع در مرکز منطقه مورد تایید ساخته شده است؛
  • با استفاده از روش معقول نشان دهد، که 10 شغل یا بیشتر را به طور مستقیم یا غیر مستقیم توسط شرکت تجاری جدید از طریق درآمد حاصل از افزایش صادرات، بهبود بهره وری منطقه، ایجاد اشتغال، و یا افزایش سرمایه گذاری داخلی ناشی از برنامه آزمایشی ایجاد کرده است.

هنگامی که درخواست ویزای EB-5 مورد تایید است، که سرمایه گذار اقامت مشروط را به مدت دو سال یک مقیم دائم باشد.

برای شروع تجارت و کسب کار بایستی مراحل سرمایه گذاری تحت یک بیزینس پلن نوشته شود. برای نوشتن بیزنس پلن یا برنامه تجاری برای سرمایه گذاری در آمریکا با ویزای EB-5 باید موراد زیر را در نظر گرفت:

  • خلاصه ی کارهای اجرایی اولیه و اهداف کسب و کار
  • انتظاراتی که از خدمات می رود
  • تعیین تیم مدیریت
  • نوع سهام شرکت و همچنین شرایط خرید سهام
  • برآوردهای مالی و هزینه ها:
  • هزینه ثبت شرکت
  • شرایط خرید سهام شرکت در آمریکا
  • میزان و مبلغ تمکن یا ساپورت مالی
  • کمترین مبلغ سرمایه گذاری (حداقل سرمایه برای ثبت شرکت)
  • هزینه و مبلغ سرمایه گذاری
  • هزینه نگهداری سالانه شرکت

برای مشاهده لیست فعلی EB-5 (مهاجرت سرمایه گذار) مراکز منطقه توسط دولت اینجا را کلیک کنید.

لیست به روز رسانی دوره موجود می باشد، لطفا توجه داشته باشید که برای تایید USCIS از یک درخواست مرکز منطقه ای EB-5 به هیچ وجه استفاده نمیشود.

  • تشکیل تایید USCIS از مراکز فعالیت های منطقه ای؛
  • انطباق تضمین با ایالات متحده با اوراق بهادار قوانین.
  • به حداقل رساندن و یا از بین بردن خطر سرمایه گذاری.
  • سرمایه گذاران بالقوه را تشویق کنید تا به دنبال مشاوره حرفه ای جهت هر گونه تصمیم گیری برای سرمایه گذاری باشد.

شایستگی و شرایط افراد

اقامت دائم بر اساس واجد شرایط بودن افراد برای EB-5 در دسترس سرمایه گذاران تعیین میگردد، افراد می توانند یا به تنهایی و یا در آینده با خانواده خود (همسر و / یا فرزندان مجرد) به این کشور مهاجرت کنند. بیگانگان واجد شرایط کسانی هستند که مبلغ مورد نظر سرمایه گذاری کرده اند و یا به طور جدی در روند سرمایه گذاری، مقدار مورد نیاز سرمایه به یک شرکت جدید تجاری است که آنها ایجاد کرده اند می باشد. متقاضیان باید بیشتر نشان دهد که این سرمایه گذاری، اقتصاد ایالات متحده بهره مند خواهد شد و ایجاد تعداد لازم از شغل تمام وقت برای افراد واجد شرایط در ایالات متحده است. به طور کلی، “افراد واجد شرایط” عبارتند از کسانی که:

  • چه کسی ایجاد یک شرکت تجاری توسط:
  • ایجاد یک کسب و کار اصلی؛
  • خرید یک کسب و کار موجود و به طور همزمان یا پس از آن بازسازی و یا سازماندهی مجدد کسب و کار به طوری که نتایج شرکت تجاری. یا
  • گسترش کسب و کار موجود توسط 140 درصد از تعداد پیش از سرمایه گذاری شغل یا ارزش خالص، و یا حفظ تمام مشاغل موجود در یک کسب و کار مشکل است که 20 درصد از ارزش خالص آن در طول 12 تا 24 ماه گذشته از دست داده؛ و

چه کسی سرمایه گذاری کرده اند – یا که به طور فعال در فرایند سرمایه گذاری – در یک شرکت تجاری:

  • حداقل $ 1،000،000 داشته باشند.
  • حداقل در 500.000 $ دلار سرمایه گذاری کرده اند که در یک “منطقه اشتغال هدفمند،” داشته اند و یا در منطقه ای که بیکاری حداقل 150 درصد از نرخ متوسط ملی است یا یک منطقه روستایی تعیین شده توسط OMB کسب و کار خود را راه اندازی کرده اند.
  • کسانی که به تعامل در یک شرکت تجاری و اقتصادی در ایالات متحده بپردازند؛
  • ایجاد اشتغال تمام وقت برای بیشتر از 10 نفر واجد شرایط؛
  • حفظ تعداد کارکنان موجود در همان سطح قبل از سرمایه گذاری برای حداقل یک دوره دو ساله، که در آن سرمایه گذاری “کسب و کار ،” در حداقل دو سال و 20 درصد از ارزش خالص آن در طول 12 تا 24 ماه گذشته از دست داده است.
برای به دست آوردن موقعیت یک مهاجر سرمایه گذار

به منظور اخذ موقعیت یک سرمایه گذار مهاجر، شما باید جزو کشورهای مستقل مشترک المنافع در فرم I-526 باشید، دادخواست مهاجرت باید توسط کارآفرین بیگانه پر گردد. فرم I-526 باید برای اسناد به وضوح نشان دهد که سرمایه گذاری فرد با تمام الزامات انجام شده است، موارد زیر الزاما باید ثبت شود:

  • ایجاد یک شرکت تجاری،
  • مبلغ سرمایه گذاری لازم،
  • اثبات بودجه سرمایه گذاری با یک منبع قانونی،
  • ایجاد تعداد مشاغل لازم،
  • نشان دادن این که سرمایه گذار به طور فعال در کسب و کار شرکت میکند. و در صورت امکان،
  • مربوط به اشتغال در یک منطقه هدف می باشد.
برای به دست آوردن موقعیتی به عنوان یک مقیم مشروط

هنگامی که فرم I-526 تایید شد، سرمایه گذاران مهاجر ممکن است وضعیت خود را به عنوان یک اقامت مشروط با پر کردن فرم I-485، برنامه ثبت نام اقامت دائم تنظیم کنند، اگر ساکن ایالات متحده هستید لطفا برای اطلاعات بیشتر به سایت ما مراجعه کنید (لطفا سایت ما را به خصوص قسمت I-485 را ببینید) ؛

شرکت های جدید تجاری

USCIS یکEB-5  جدید را در تاریخ 30 ماه می منتشر کرده است، این قانون به روشنی تعریف شده است که شرکت تجاری نیاز به ایجاد اشتغال:

  1. “جدید” شناخته شده

در تلاش برای ایجاد شغل از طریق یک طیف گسترده از کسب و کار و پروژه ها، برنامه EB-5 یک تعریف گسترده از آنچه به منزله ایجاد یک شرکت تجاری “جدید” که در آن مهاجر سرمایه گذار می تواند مقدار مورد نیاز از مبلغ سرمایه گذاری جهت آن شغل را ارائه کند.

برنامه ویزای EB-5  در 29 نوامبر، 1990 پایه گذاری شد. اخیرا پس از به روز رسانی این برنامع ” 8 C.F.R. “جدید” تعریف میشود که در آن سرمایه گذار مهاجر § 204.6 (E). را باید سرمایه گذاری کند، پس از 29 نوامبر سال 1990 افراد واجد شرایط برای برنامه ویزای EB-5 بایستی شرایط و معیارهای لازم جهت واجد شرایط بودن را ارائه کنند.

علاوه بر این، در برنامه ویزای EB-5 “جدید” شرکت های تجاری نیز به معنای یک شرکت تجاری که پس از 29 نوامبر، سال 1990 تاسیس شدند اگر شرکت از قبل وجود داشته و در این زمان بازسازی شده و یا از طریق سرمایه گذاری مهاجر سرمایه شرکت گسترش یافته است:

خرید کسب و کار موجود یا سازمان دهی مجدد ساختار

مهاجر سرمایه گذار می تواند در یک کسب و کار موجود سرمایه گذاری کند، صرف نظر از زمان کسب و کار اولین بار چخ زمانی ایجاد شده است، به شرطی که کسب و کار موجود به طور همزمان یا پس از آن بازسازی و یا تجدید سازمان شده باشد نتایج شرکت تجاری بایستی یکی از موارد رو به رو باشد. 8 C.F.R. § 204.6 (H) (2). طبق ماده Soffici که در آن برای مثال یک سرمایه گذار هتل هاوارد جانسون را خریداری کرده است و در آن به ادامه کار پرداخته است، این کار به عنوان یک هوارد جانسون برای ایجاد یک تغییر ساختار مقدماتی و یا سازماندهی مجدد کافی هتل نبودند.

اما از 22 I & N دسامبر 158، 166 (ASSOC. Comm’r 1998) ( “A تغییرات ظاهری در دکور و یا استراتژی بازاریابی جدید برای رسیدن به موفقیت بازسازی توسط مقررات جزو کسب و کار جدید محسوب می گردد، اما یک تغییر ساده در مالکیت جزو این قانون محسوب نمی شود.  از سوی دیگر، نمونه هایی موجود هستند که می تواند به عنوان بازسازی و یا سازماندهی مجدد واجد شرایط این طرح باشند مانند ایجاد یک رستوران یا یک کلوپ شبانه، یا یک برنامه که باعث تولید محصول قابل توجهی در یک مزرعه دام موجود می شود.

ب. گسترش کسب و کار موجود

مهاجر سرمایه گذار می تواند در یک کسب و کار موجود سرمایه گذاری کند، صرف نظر از زمانی که کسب و کار برای اولین بار ایجاد شده است، به شرطی که تغییر قابل توجهی در ارزش خالص یا تعداد کارکنان و نتایج حاصل از سرمایه گذاری ایجاد گردد. 8 C.F.R. § 204.6 (H) (3).

  “تغییرات قابل توجه” به شرح زیر می باشند:

[A] افزایش 40 درصدی در ارزش خالص، و یا در تعداد کارکنان، به طوری که ارزش خالص جدید شود، و یا تعداد کارکنان به مقدار حداقل 140 درصد از پیش گسترش یابد یا ارزش خالص تعداد کارکنان افزایش یابد.

8 C.F.R. § 204.6 (H) (3)

سرمایه گذاری در یک شرکت تجاری در این روش سرمایه گذار مهاجر می تواند با نشست هایی الزامات مربوط به میزان سرمایه را مشخص کند و تعداد کارهایی که باید ایجاد شود تعیین گردد. 8 C.F.R. § 204.6 (H) (3).

شروع ایجاد شغل

8 C.F.R. § 204.6 (ج) (4) (I).

برای این اهداف از فرم I-526 جهت قضاوت و الزامات ایجاد شغل استفاده می کنند، این موضوع دوره دو ساله در 8 C.F.R. را توصیف می کند § 204.6 (ج) (4) (I) (B) برای شروع شش ماه پس از صدور حکم از فرم I-526 استفاده می شود. طرح کسب و کار ثبت با فرم I-526 باید منطقی باشد و نشان دهد که تعداد لازم از شغل در پایان این دوره دو ساله ایجاد خواهد شد.

شرایط مهاجرت به آمریکا از طریق تخصص نیز وجود دارد. اما در هر کشوری متفاوت می باشد.

برای اطلاعات بیشتر در رابطه با شرایط اخذ تابعیت از طریق سرمایه گذاری  و شرایط اخذ اقامت با سرمایه گذاری در این کشور شما باید با سفارت این کشور تماس گرفته یا به یک موسسه مهاجرت مراجعه کنید.

با توجه به اینکه سرمایه گذاری در هر کشوری همواره با ریسک همراه است, بهتر است متقاضیان ورود به آمریکا ابتدا گزینه های کم ریسکتر مانند تحصیل را در دستور کار خود قرار دهند و سپس با حضور در آمریکا و با توجه به علاقه همیشگی دولت ها به جذب سرمایه خارجی و با سرمایه کمتر,خود به سرمایه گذاری اقدام نمایند.

در نهایت موسسه توسعه گران مهر از بهترین موسسات حقوقی کشور با کمک وکیل مهاجرت به آمریکا با سرمایه گذاری آماده پاسخگوی تلفنی و حضوری شما دوست و هموطن عزیز در دفاتر تهران و شیراز در کلیه امور مربوط به پذیرش و اخذ ویزا و اقامت با گارانتی و تضمین کامل می باشد.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *