تحصیل پزشکی و دندانپزشکی اسلواکی

یکی از راحت ترین راه های ورود به کشورهای اروپایی روش اخذ ویزای تحصیلی و گذراندن دوره های دانشگاهی در اسلواکی می باشد. کشور اسلواکی ، کشوری اروپایی و عضو شینگن که پایتخت آن شهر براتیسلاوا با 413000 نفر جمعیت می باشد. واحد پول کشور اسلواکی یورو است. همه ساله افراد زیادی خواهان ادامه تحصیل پزشکی و دندانپزشکی اسلواکی می باشند زیرا دانشگاه های پزشکی اسلواکی از رتبه و اعتبار جهانی برخوردارند و مدارک دانشگاهی این کشور در سرتاسر دنیا قابل تایید است.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

دانشگاه های پزشکی اسلواکی در مقایسه با دیگر کشورهای اروپایی شرایط پذیرش راحت تری دارند و دانشجویان امکان تحصیل به زبان انگلیسی را دارند. وکلای مجرب ما در موسسه حقوقی توسعه گران مهر واقع در شهر شیراز ، راهنمای شما عزیزان جهت اخذ ویزای تحصیلی اسلواکی می باشند. جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه شرایط اعزام دانشجو پزشکی به اسلواکی می توانید با مشاورین موسسه تماس حاصل فرمایید.

مهاجرت به اسلواکی از طریق تحصیل یکی از روش های موجود مهاجرت این کشور است، این روش در کنار روش های ثبت شرکت در اسلواکی ، سرمایه گذاری و ویزای کار در اسلواکی می باشد. اسلواکی به دلیل واقع شدن در حوزه ی شینگن و همسایگی کشور هایی مثل اتریش گزینه ی بسیار مناسبی برای مهاجرت از طریق تحصیل است. ما در این مطلب به بررسی شرایط اعزام دانشجو و تحصیل در اسلواکی می پردازیم.

شرایط اعزام دانشجو پزشکی و دندانپزشکی به اسلواکی

شروع کلاس ها در دانشگاه های اسلواکی در دو ترم پاییز و بهار است که شروع ترم پاییز از سپتامبر تا ژانویه و ترم بهار از فوریه تا ژوئن می باشد که هر ترم تقریبا 5 ماه به طول می انجامد.

دانشگاه های پزشکی اسلواکی دارای اعتبار خوبی هستند که دوره های تخصصی یادگیری زبان انگلیسی در آن برگزار شده و دانشجو بعد از اتمام این دوره ها به راحتی می تواند به صورت هزینه ی کم به تحصیل خود در دانشگاه های پزشکی اسلواکی یا سایر کشورهای اروپایی ادامه دهد. از دیگر مزایای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی اسلواکی می توان به اساتید برتر ، پذیرش بدون مدرک زبان و پذیرش با مدرک دیپلم نیز اشاره کرد. منظور این است که تحصیل در اسلواکی بدون مدرک زبان امکان پذیر است و شخص می تواند دوره های زبان را در اسلواکی بگذارنند.

تحصیل پزشکی و دندانپزشکی اسلواکی

زبان تحصیل در دانشگاه های اسلواکی در مقطع کارشناسی اغلب به زبان اسلواکی است و در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا زبان تدریس علاوه بر اسلواکی به زبان انگلیسی نیز می باشد که در این مقطع دانشجویان باید مدرک ایلتس 5.5 را داشته باشند البته معمولا تسلط کافی به زبان انگلیسی کفایت می کند. علاقه مندان به ادامه تحصیل در اسلواکی در مقطع کارشناسی باید مدرک دیپلم داشته باشند و سن آنها بین 18 تا 24 سال باشد و در مقطع کارشناسی ارشد دانشجو نباید بیش از 30 سال داشته باشد اما در مقطع دکترا شرایط سنی خاصی وجود ندارد.

پیشنهاد وکلای ما در موسسه حقوقی توسعه گران مهر به علاقه مندان ادامه تحصیل پزشکی و دندانپزشکی اسلواکی می باشد. زیرا دانشگاه های پزشکی اسلواکی علاوه بر پذیرش راحت تر دانشجو مدارک پایان تحصیلات معتبر بین المللی نیز به دانشجویان داده می شود. در اینجا می توان به بزرگترین و معتبرترین دانشگاه پزشکی اسلواکی به نام دانشگاه كامنيوس در براتيسلاوا که در سال 1919 تاسیس شده اشاره کرد که تایید شده از سوی وزارت بهداشت ، درمان و آموزش می باشد. دانشگاه براتیسلاوا در کشور اسلواکی در سطح بین المللی قرار دارد و از نظر امکانات رفاهی شرایط بسیار مطلوبی را برای دانشجویان فراهم آورده است. خوابگاههای این دانشگاه همگی دارای اینترنت به صورت رایگان ، سرویس بهداشتی و حمام جداگانه برای هر اتاق ، سالن بدنسازی، رستوران و اتاق مطالعه به صورت 24 ساعته می باشد.

مدت زمان تحصیل در اسلواکی در مقطع کارشناسی 3 سال ، در مقطع کارشناسی ارشد 2 سال و در مقطع دکترا 4-3 سال به طول می انجامد.

هزینه تحصیل پزشکی و دندانپزشکی اسلواکی

تحصیل پزشکی در اسلواکی 6 سال زمان برده و هزینه تحصیل پزشکی در اسلواکی در هر سال چیزی حدود 8000 تا 9000 یورو می باشد. البته این هزینه با توجه به نوع دانشگاه متغیر است. در رشته دندانپزشکی در اسلواکی هزینه تحصیل در هر سال حدود 9000 تا 10000 یورو می باشد. هزینه زندگی در اسلواکی برای دانشجویان در ماه چیزی حدود 800 تا 1000 یورو می باشد که از این هزینه مبلغی در حدود 300 تا 500 یورو جهت اجاره مسکن می باشد. البته دانشجویانی که در خوابگاه سکونت دارند هزینه آنها در ماه 150 تا 250 یورو است. سالیانه مبلغی حدود 100 دلار از دانشجویان بابت بیمه در مانی اخذ می شود که این بیمه به صورت اجباری است.

دانشگاه های معتبر پزشکی اسلواکی

دانشگاه کامینوس واقع در براتیسلاوا و دانشکده پزشکی مارتین جسینوس در کشور اسلواکی تایید شده از سوی وزارت بهداشت ایران می باشند. همکاران مجرب ما در موسسه حقوقی توسعه گران مهر در تهران و شیراز جهت اخذ پذیرش از دانشگاه های معتبر و مورد تایید کشور اسلواکی راهنمای شما عزیزان هستند.

دانشگاه مارتین جسینیوس در رتبه دوم دانشگاه های پزشکی اسلواکی قرار دارد که در سال 1962 تاسیس شده و به تدریس در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا به زبان انگلیسی می پردازد. هزینه تحصیل در این دانشگاه حدود 8950 یورو در سال می باشد.

دانشجویان در کشور اسلواکی می توانند به صورت پاره وقت مشغول به کار شوند. دانشجویان مقطع کارشناسی 10 ساعت در هفته، دانشجویان در مقطع کارشناسی ارشد 20 ساعت در هفته و دانشجویان مقطع دکترا 30 ساعت در هفته اجازه کار نیمه وقت دارند. دانشجویان همچنین میتوانند بعد از اتمام تحصیلات خود به صورت تمام وقت در کشور اسلواکی مشغول به کار شوند البته برای پیدا کردن کار تمام وقت در کشور اسلواکی بهتر است افراد به زبان اسلواکی تسلط کامل داشته باشند زیرا پیدا کردن کار برای کسانی که به زبان اسلواکی مسلط نیستند مشکل است.

متقاضیان ادامه تحصیل در پزشکی و دندانپزشکی اسلواکی می توانند با شرکت در آزمون ورودی دانشگاه ها و اخذ نمره قبولی به تحصیلات خود ادامه دهند. یا می توانند با شرکت در کالج بین المللی واقع در براتیسلاوا و اتمام دوره در دانشگاه های مورد نظر به تحصیلات خود ادامه بدهند. در کالج بیشتر سعی در تقویت زبان و دروس پایه دانشجویان شده است. شهریه کالج برای دانشجویان ایرانی در دوره های یکساله حدود 5600 یورو و در دوره های فشرده حدود 4400 یورو می باشد.

دانشگاه پزشکی اسلواکی

مدارک لازم جهت اخذ پذیرش تحصیل پزشکی و دندانپزشکی اسلواکی

مدارک لازم جهت تحصیل در رشته های پزشکی و دندانپزشکی در اسلواکی عبارتند از: ترجمه مدارک دیپلم و پیش دانشگاهی به همراه ریز نمرات، ترجمه شناسنامه، کپی پاسپورت، گواهینامه سلامت و 3 قطعه عکس می شوند که متقاضیان می توانند با مراجعه به همکاران ما در موسسه حقوقی توسعه گران مهر واقع در شهر شیراز مدارک مورد نیاز را تحویل داده تا وکلای مجرب ما جهت اخذ اقامت تحصیلی و ادامه تحصیل دانشجویان در دانشگاه مورد نظر اقدامات لازم را انجام دهند.

 

سوالات متداول درباره شرایط تحصیل پزشکی و دندانپزشکی اسلواکی

دانشگاه های معتبر و برتر رشته پزشکی و دندانپزشکی در کشور اسلواکی کدام است؟

  • University in Košice Faculty of Medicine Pavol Jozef Šafárik
  • University Faculty of Medicine in Bratislava Comenius
  • University Jessenius Faculty of Medicine in Martin Comenius
  • دانشگاه پاول یوزف شافاك در شهر كشي
  • دانشکده پزشکی کمنیوس در شهر براتیسلاوا
  • دانشکده پزشکی جسینیوس در شهر مارتین

هزینه تحصیل در رشته پزشکی در کشور اسلواکی چقدر است؟

هزینه تحصیل پزشکی در اسلواکی در هر سال چیزی حدود 8000 تا 9000 یورو می باشد.

هزینه تحصیل در رشته دندانپزشکی در کشور اسلواکی چقدر است؟

در رشته دندانپزشکی در اسلواکی هزینه تحصیل در هر سال حدود 9000 تا 10000 یورو می باشد. 

هزینه تحصیل در رشته داروسازی در کشور اسلواکی چقدر است؟

هزینه تحصیل ۷۵۰۰ یورو سالانه می باشد.

مدت زمان تحصیل در رشته داروسازی در کشور اسلواکی چند سال است؟

مدت زمان تحصیل در رشته داروسازی پنج و نیم سال است.

مدت زمان تحصیل در رشته پزشکی در کشور اسلواکی چند سال است؟

مدت زمان تحصیل در رشته پزشکی 6 ساله است.

مدت زمان تحصیل در رشته دندانپزشکی در کشور اسلواکی چند سال است؟

دوره تحصیلی دندانپزشکی در دانشگاه های اسلواکی به 12 ترم (6 سال) تقسیم شده است.

منابع درسی آزمون دندانپزشکی در کشور اسلواکی چیست؟

آزمون ورودی شامل دروس زیست شناسی و شیمی است و متقاضی در صورت موفقیت در این آزمون می تواند در رشته دندانپزشکی مشغول به تحصیل شود.

هزینه زندگی برای دانشجویان رشته پزشکی و دندانپزشکی در کشور اسلواکی چقدر است؟

هزینه زندگی در اسلواکی برای دانشجویان در ماه چیزی حدود 800 تا 1000 یورو می باشد.

مدارک لازم جهت اخذ ویزای تحصیلی در رشته های پزشکی و دندانپزشکی در کشور اسلواکی چیست؟

  • فرم تکمیل شده ویزا
  • هزینه های اداری در حدود ۶۰ یورو
  • پاسپورت با اعتبار کافی حداقل ۸ ماه
  • نامه پذیرش از دانشگاه مورد نظر در اسلواکی
  • مدارک اثبات تمکن مالی
  • بیمه مسافرتی

مدارک لازم برای اخذ پذیرش در رشته های پزشکی و دندانپزشکی در کشور اسلواکی چیست؟

ترجمه مدارک دیپلم و پیش دانشگاهی به همراه ریز نمرات، ترجمه شناسنامه، کپی پاسپورت، گواهینامه سلامت و 3 قطعه عکس

همکاران و وکلای مجرب ما در موسسه حقوقی توسعه گران مهر واقع در شهر شیراز راهنمای شما عزیزان جهت اخذ ویزای تحصیلی در کشور اسلواکی می باشند، این موسسه خدمات اخذ پذیرش از دانشگاه های پزشکی و دندانپزشکی اسلواکی را به صورت تضمینی انجام می دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه شرایط تحصیل پزشکی و دندانپزشکی اسلواکی می توانید با موسسه تماس حاصل فرمایید.

2.3/5 - (3 امتیاز)

35 دیدگاه برای “تحصیل پزشکی و دندانپزشکی اسلواکی

  1. Sara گفت:

    سلام خسته نباشید ، من ۱۹ سالمه معدل دیپلمم ۱۸.۹۳ شده آیا میتونم در اسلواکی دندون پزشکی بخونم؟‌ امکان تحصیل به زبان آلمانی هست ؟ باید اول کالج برم بعد دانشگاه ؟
    ایران هم میکروبیولوژی قبول شدم اگر یک ترم بخونم به نفعمه و میتونم اونجا تغییر رشته به دندون بدم ؟
    ممنون میشم جواب بدید

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام و احترام
      تحصیل در اسلواکی به زبان انگلیسی و اسلواکیایی انجام می شود.

  2. مينا گفت:

    سلام،حتما بايد مدرك ديپلم داشته باشيم؟
    چون وقتي توي ايران امتحانات نهايي رو ميگيرن دير ميشه و يك سال ميوفتيم عقب اينطوري

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام و احترام
      خیر، شما می توانید از طریق گواهی موقت نیز اقدام نمایید.

  3. Terme گفت:

    سلام خسته نباشید
    من متولد 73 ام،با معدل دیپلم 19:30،لیسانس بهداشت عمومی دارم ولی میخوام برای پزشکی در اسلواکی اقدام کنم و سرمایم فعلا 300میلیونه،آیا با شرایط من امکانش هست؟چون میخوام هرچه زودتر اقدام کنم…ممنون

    1. مشاور تحصیلی و مهاجرت گفت:

      سلام
      بله شرایط ابتدایی را دارید و می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و دقیق، مدارک و نمرات خود را به کارشناسان ما ارائه دهید.

  4. Amib گفت:

    سلام وقتتون بخیر
    اگه مجاریتان دیپلم تجربی بگیرم و بعد بخوام دندانزشکی اسلواکی بخونم باید ازمون ورودی بدم ؟
    و ایا ازمون ورودیش سخته؟
    کلا اسلواکی چجوریه روزانه باید بیشتر از ۴ ساعت خوند؟

    1. مشاور تحصیلی و مهاجرت گفت:

      سلام
      باید بررسی شود که دیپلم شما که در مجارستان اخذ شده آیا در اسلواکی مورد تایید خواهد بود یا خیر
      آزمون ورودی بر اساس منابع گفته شده گرفته می شود و سختی آن نیز بر همین اساس سنجیده می شود.

  5. امید رضا بهادری گفت:

    سلام میخواستم ببینم کدوم کشور ها ازمون ورودی ندارند و بدون ازمون امکان تحصیل وجود دارد؟ممنون

    1. مشاور تحصیلی و مهاجرت گفت:

      سلام تقریبا اکثر کشور ها پذیرش بدون آزمون رو دارند اما این پذیرش در دانشگاه های خصوصی امکان پذیر است و در دانشگاه های دولتی، معمولا پذیرش با امتحان ورودی انجام می شود.

  6. بخشی گفت:

    با سلام
    زمان پذیرش رشته دندانپزشکی در دانشگاه کامنیوس اسلواکی کی هست و با 32 سال سن شانسی دارم یا نه؟
    ممنون

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      با سلام
      شروع ترم تحصیلی از ماه سپتامبر می باشد، اما با توجه به زمان بر بودن پروسه اخذ پذیرش و ویزا، می بایست چندین ماه قبل اقدام شود.
      برای تحصیل در دانشگاه کامنیوس اسلواکی، احتیاج به مدرک زبان نیست و همچنین محدودیت سنی برای تحصیل وجود ندارد.
      تنها مشکل برای تحصیل در اسلواکی، سخت گیری های سفارت برای تایید ویزاست.

  7. مهسا گفت:

    سلام
    یک سوال از خدمتتون داشتم . من اقامت دائم مجارستان را دارم و یک سال هم در مجارستان دوره ی کالج رو گذروندم . میخواستم ببینم با این حال باز هم باید ویزای تحصیلی اسلواکی رو بگیرم؟

    1. مشاور تحصیلی و مهاجرت گفت:

      سلام
      برای اخذ ویزا باید از همان کشور مجارستان اقدام کنید و از آنجا که هردو کشور در حوزه شنگن قرار دارند؛ نیاز به اخذ ویزا نیست.

  8. ابوذر از گیلان گفت:

    سلام خسته نباشید میخواستم بدونم من زبان انگلیسیم خیلی ضعیفه ایابازم میتونم واسه رشته پزشکی تو اسلوواکی اقدام کنماصن شرایط اینکه تو کشور مقصد لیدری برای راهنمایی و انجام پروسه های اداری خواهم داشت لطفا جواب بدید

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      با سلام
      بله
      در مورد لیدر هم عرض میشود که بله, در صورتی که افتخار خدمت به شما را داشته باشیم در کشور مقصد همکاران موسسه همراهیتان میکنند.

  9. اميرسهراب قبادى گفت:

    سلام خسته نباشين
    ببخشيد من ٢٠ سالمه براى اعزام به روسيه حتما بايد از سربازى معاف شد؟ هيچ راه ديگه نداره؟

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      با سلام
      معافیت تحصیلی برای اعزام به هر کشوری کفایت می کند.

  10. شادمان کریمی گفت:

    با سلام
    ایا با هزینه سالیانه 40 میلیون تومان با توجه به شرایط الان دلار در ایران میتوان در یکی از دانشگاه های معتبر ترکیه تحصیل کرد ؟
    هزینه خوابگاه بعلاوه هزینه تحصیل بعلاوه هزینه زندگی

    با تشکر

    1. مشاور تحصیلی و مهاجرت گفت:

      سلام
      توجه بفرمایید که هزینه دانشگاه های ترکیه با توجه به رده بندی(دولتی و خصوصی) متفاوت است. ضمن اینکه هر دانشگاه هزینه های مربوط به خود را دارد که به طور کلی مابین 6000 – 10000 دلار در سال می باشد.

  11. اميررضا جودكي گفت:

    عرض سلام و ادب دارم خدمت شما ميخواستم بپرسم با معدل ديپلم ١٥/٢٥ ميتونم توي اسلواكي دندانپزشكي بخونم ؟؟ الان پيش دانشگاهي هستم . از نظر مالي هم مشكلي ندارم .ممنون ميشم جواب بدين

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      با سلام
      بله می توانید اقدام بفرمایید.

  12. علی میمندی گفت:

    سلام
    من پیش دانشگاهی ندارم در کالچ مک دانیل مجارستان مشغول تحصیل هستم
    ایا میتونم اسلواکی امتحان دندان پزشکی بدهم

    1. مشاور تحصیلی و مهاجرت گفت:

      سلام برای شرکت در آزمون ورودی دانشگاه های اسلواکی ابتدا باید شرایط و مدارک شما بررسی شده و اقدامات مربوط به ثبت نام انجام شود.
      سپس باید سنجیده شود که در صورت قبولی، شرایط پذیرش دانشگاه های اسلواکی چگونه است و چه مواردی قابل تطبیق هستند.

  13. مینا گفت:

    آزمون ورودی دانشگاه اسلواکی کجا برگزار میشه؟
    و اینکه من 27 سالمه اصلا با این سن پذیرش دانشجو برای پزشکی دارند؟ چون خیلی از دانشگاه ها زیر 25 سال رو برای پزشکی قبول دارند.

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      آزمون ورودی در خود اسلواکی برگزار می شود. همچنین با شرایط سنی شما مشکلی نیست.

  14. نيلوفر خواجه گفت:

    سلام خسته نباشيد ببخشيد من دانشجوي بلاروس بودم و دوره ي كالج رو گذروندم مي خواستم بدونم امتحان ورودي اسلواكي كي هست و اگر بخوام اقدام كنم بايد چطوري اينكارو كنم شرايط امتحان ورودي به چه صورت هست

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      با سلام
      طبق اطلاعات ما باید در دوره کالج قبل از دانشگاه شرکت کنید، زمان امتحان ورودی معمولاً در حدود خرداد و تیر ماه است.

  15. ali گفت:

    سلام. میخواستم بدونم مدرک پیش دانشگاهی جهت اخذ پذیرش دانشگاه اسلواکی در رشته پزشکی ضروری هست؟

  16. afsane گفت:

    سلام.وقتتون بخیر.برای تحصیل در رشته دندان پزشکی در اسلواکی باید امتحان ورودی داد؟ و اینکه تحصیل ب زبان انگلیسی هست یا خیر؟
    ممنون

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      با سلام
      بله آزمون ورودی دارد امکان تحصیل پزشکی به زبان انگلیسی نیز وجود دارد.

  17. Cyrus گفت:

    با بودجه سالی 50 تا 60 میلیون تومان شما کدام کشور را برای تحصیل پزشکی پیشنهاد میکنید؟کشوری با امنیت و امکانات و اعتبار خوب

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      با سلام
      کشورهای آلمان بلاروس روسیه ترکیه اتریش و ایتالیا گزینه های مناسبی هستند.

  18. Cyrus گفت:

    سلام.
    برای رشته پزشکی بین اسلواکی و بلاروس کدام یک کیفیت آموزشی بهتری دارد؟

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      با سلام
      هر کدام دارای مزایا و معایبی است، البته دانشگاه های پزشکی بلاروس از تایید وزارت بهداشت خارج شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *