شهروندی لوکزامبورگ

تیم برجسته مشاوران حرفه ای موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) با دقت انتخاب شده است و به سمت اخلاق شرکت ما کار می کند. جهت برنامه شهروندی لوکزامبورگ در حال حاضر تنها این کشورها هستند که برنامه های شهروندی توسط سرمایه گذاری را ارائه می دهند: آنتیگوا و باربودا، قبرس، دومینیکا، گرانادا، مالت، صربستان، سنت کیتس و نویس و سنت لوسیا.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

شرایط اخذ تابعیت یا شهروندی لوکزامبورگ

آیا شما آماده هستید که یک شهروند لوکزامبورگ باشید؟ بدانید که چه مراحلی در آزمون اقامت و مراحل اقامت دائم قرار دارد. شخصی از کشور های جهان سومی می تواند محل اقامت دائم قانونی در قلمرو لوکزامبورگ را حداقل هفت سال قبل از ارسال درخواست اثبات کند می تواند درخواست وضعیت مقیم طولانی مدت را از وزارت امور خارجه بنماید. در اینجا اطلاعات بیشتری که شما برای دانستن به آن نیاز دارید، وجود دارد. برای گرفتن تابعیت لوکزامبورگ، شرایطی وجود دارد که باید رعایت شود:

  • در زمانی که درخواست ارسال می شود ، 18 سال یا بیشتر داشته باشید.
  • از نظر قانونی هفت سال متوالی در لوکزامبورگ زندگی کرده باشید.
  • شما باید یک آزمون شفاهی به زبان لوتوشوبیستی (زبان مردم لوکزامبورگ) را پاس کرده باشید.
  • شما باید در سه کلاس آموزش شهری شرکت کرده باشید.
  • شما باید این الزامات را بدون نقص برآورده نمایید.

آزمون زبان شامل بیان شفاهی و درک زبان می باشد. علاقه مند به گذراندن دروس زبان لوکزامبورگی هستید؟ مقاله ی ما را در زمینه ی یادگیری زبان لوکزامبورگ مطالعه نمایید. سطح بیان شفاهی ارایه شده در طول تست مربوط به سطح A2 از چارچوب مشترک اروپایی برای زبان ها در بیان شفاهی و تعامل زبان می باشد. برای قبولی در آزمون، شما باید توانایی معرفی خود را داشته باشید، با عبارات ساده درباره خانواده، افراد دیگر، شرایط زندگی و تمام زندگی روزمره صحبت کنید.

شما باید قادر به توصیف و مقایسه افراد، کارها و فعالیت های به روش ساده باشید. این آزمون با فرد دیگری انجام می شود و مصاحبه با ممتحن در یک موضوع مشخص و توصیف یک کمک بصری صورت می گیرد. این آزمون در حدود 10 دقیقه به طول می انجامد. سطح درک شفاهی شبیه به سطح B1 از چارچوب مشترک اروپایی مرجع برای زبان ها در درک شفاهی می باشد. برای موفقیت درآزمون، درک نکات اساسی و استاندارد زبان در مورد موضوعات آشنا مهم می باشد.

آزمون دراک شفاهی 25 دقیقه طول می کشد و از سه تمرین گوش دادن و یک پرسشنامه تشکیل شده است. برای عبور از آزمون زبان، باید حداقل نیمی از امتیاز را در هر حالت بیان و درک به دست آورید. متقاضیان می توانند از آزمون زبان معاف شوند اگر حداقل هفت سال تحصیل در لوکزامبورگ را در برنامه های آموزشی ابتدایی و متوسطه در لوکزامبورگ را تکمیل کرده باشند. شما باید مدرک و گواهی های خود را به عنوان نسخه های تایید شده از مدارک  تحصیلی ارسال کنید. همچنین اگر قبل از 31 دسامبر 1984 اجازه اقامت لوکزامبورگ را دریافت کردید می توانید از این آزمایش معاف شوید و از آن زمان ( با مدرک ) ساکن باقی بمانید.

نحوه درخواست تابعیت یا شهروندی لوکزامبورگ

خارجیان با اخذ تابعیت این کشور، به حقوق مدنی و سیاسی برابر با شهروندان بومی لوکزامبورگ خواهند رسید. علاوه بر این، شهروندان لوکزامبورگ به موقعیت هایی دسترسی دارند که برای شهروندان اروپایی یا غیر اروپایی موجود نیست. خارجیان جهت مهاجرت به لوکزامبورگ با داشتن شرایط زیر می توانند برای تابعیت این کشور درخواست دهند:

  • حداقل سن 18 سال
  • اثبات اقامت به مدت حداقل 5 سال متوالی
  • اثبات دانش کافی در یکی از سه زبان رسمی کشور
  • قبولی در آزمون ارزیابی صحبت کردن به زبان لوکزامبورگی
  • گذرندان دوره های شهروندی ( بدون آزمون)

درخواست شهروندی به شورای ثبت محل اقامت متقاضی (officier de l’Etat Civil) ارسال می شود. درخواست باید توسط متقاضی یا نماینده قانونی او امضا شود. اگر متقاضی واجد شرایط باشد و تمام مدارک آماده شده باشند، officier de l’Etat Civil درخواست شهروندی را به وزارت دادگستری ارسال می کند. مدارک ناقص باید طی 3 ماه تکمیل شوند، در غیر این صورت درخواست رد خواهد شد.

نحوه درخواست تابعیت یا شهروندی لوکزامبورگ

نحوه درخواست تابعیت یا شهروندی لوکزامبورگ

به طور کلی، فرزندان شهروندان لوکزامبورگ_ صرف نظر از محل تولد_  به عنوان شهروندان این کشور محسوب می شوند. فرزند خوانده شهروندان لوکزامبورگی نیز به طور کامل شهروند این کشور به حساب می آیند. طبق قانون 8 مارس 2018، فرزندان متولد شده در لوکزامبورگ از والدین غیر لوکزامبورگی، در شرایط زیر شهروند این کشور به حساب می آیند:

  • فرزند برای حداقل 5 سال متوالی پیش از رسیدن به سن قانونی در لوکزامبورگ اقامت دائم و منظم داشته باشد.
  • یکی از والدین غیر لوکزابورگی او برای حداقل 12 ماه متوالی پیش از تولد در این کشور زندگی کرده باشد.

نحوه تبدیل اقامت لوکزامبورگ به شهروندی یا تابعیت

طبق قانون جدید 2017  تابعیت لوکزامبورگ به هر فرد 18 ساله که در این کشور متولد شده باشد ،با توجه شرایط زیر اعطا می گردد:

  • حداقل به مدت 5 سال متوالی در لوکزامبورگ اقامت داشته باشد.
  • حداقل یکی از والدین او حداقل 12 ماه پیش از تولد فرزند در لوکزامبورگ زندگی کرده باشد.

اگر فردی هر دو شرط فوق را داشته باشد، امکان اخذ تابعیت این کشور از 12 سالگی  از طریق “option procedure” برای او وجود دارد. کسب شهروندی لوکزامبورگ در 10 مورد امکان پذیر است. قانون خاک نسل دوم نیز در لوکزامبورگ وجود دارد. این بدان معناست که در صورتی که یکی از والدین کودک در لوکزامبورگ متولد شده باشد، فرزند او به طور اتوماتیک تابعیت این کشور را کسب می کند. طبق قانون جدید 2017، افراد باید 5 سال در لوکزامبورگ اقامت داشته باشند تا بتوانند تابعیت این کشور را کسب کنند. آزمون ارزیابی زبان شامل موارد زیر می شود :

  • آزمون بیان شفاهی سطح A2 ( طبق استاندارد اروپایی)
  • آزمون درک شفاهی سطح B1

متقاضیان باید در هر دو آزمون شرکت کنند. سیستم جبران برای دو آزمون تعریف شده است. به عبارت دیگر متقاضی برای قبولی در آزمون بیان شفاهی باید نمره میانگین را کسب کند، در صورتی که در این آزمون نمره میانگین را کسب نکرد، می تواند با کسب نمره بیشتر در آزمون درک شفاهی ، نمره آزمون پیشین را جبران کند.

مدارک مورد نیاز اخذ شهروندی یا تابعیت لوکزامبورگ

درخواست کتبی را باید برای مقامات شورای محلی منطقه سکونت خود ارسال کنید. فرم درخواست در وزارت دادگستری موجود است. مدارک باید توسط یک مترجم معتبر به زبان فرانسوی یا آلمانی ترجمه شود و باید اصل مدارک یا کپی آن را ارسال کنید. تمام مدارک باید در یک سال اخیر تهیه شده باشند. وزارت دادگستری در صورت لزوم، ممکن است مدارک دیگر را درخواست کند. تمام مدارک ضمیمه شده به درخواست، برای اعمال مدنی باید دارای مهر EUR 4 و برای سایر مدارک باید دارای مهر EUR 2 باشد. مدارک مورد نیاز عبارتند از :

  • شناسنامه ( و شناسنامه هر یک از فرزندان وابسته متقاضی)
  • اطلاعات شخصی که باید به طور دقیق در پرسش نامه وارد شوند.
  • مجوز اقامت که اقامت شما را در 7 سال اخیر در لوکزامبورگ تایید می کند.

مدارک زیر را می توانید از شهرداری محلی یا شورای منطقه سکونت دریافت کنید:

  • کپی معتبر از پاسپورت
  • سوابق کیفری 15 سال اخیر
  • گواهی قبولی در آزمون زبان لوکزامبورگی
  • گواهی حضور در کلاس های مدنی

در زمان پردازش درخواست، حضور شما در کشور الزامی است. حداکثر 8 ماه از زمان ارسال درخواست، طول می کشد تا وزارت دادگستری نتیجه نهایی را اعلام کند. اگر اطلاعات بیشتری نیاز باشد یا تغییرات قابل ملاحظه ای در طول درخواست رخ دهد، ممکن است پروسه ارزیابی درخواست به تعلیق بیفتد. اگر درخواست شما رد شد، می توانید در دادگاه  طی سه ماه پس از اعلام نتیجه، درخواست تجدید نظر کنید. برای اطلاع از هزینه زندگی در لوکزامبورگ بهتر است که با مشاورین موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) همراه باشید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *