تابعیت و شهروندی امارات

امارات متحده عربی یکی از کشور های خاور میانه می باشد که در سال های اخیر رشد قابل توجهی داشته است. این کشور از لحاظ صنعت و گردشگری در سطح بالایی قرار گرفته است و افراد زیادی علاقمند به مهاجرت به این کشور می باشند. امارات کشور مهاجر پذیری نمی باشد، دلیل آن هم سخت گیری این کشور برای اعطای اقامت و تابعیت به مهاجران است، که البته در سال های اخیر این مسئله کمی تعدیل شده است. ما در مجموعه مهاجرتی اصطهباناتی قصد داریم در این مقاله در مورد شهروندی امارات صحبت کنیم و اطلاعات مورد نیاز در خصوص گرفتن تابعیت امارات، شرایط شهروندی دبی و مدارک مورد نیاز برای اخذ تابعیت را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

بررسی جامع شهروندی و تابعیت امارات

به طور کلی 6 روش برای مهاجرت به امارات و اخذ تابعیت این کشور وجود دارد که شامل کار، تحصیل، سرمایه گذاری، ازدواج، تولد و پناهندگی می باشد، که البته روش پناهندگی به هیچ عنوان توصیه نمی شود. توجه داشته باشید که اقامت و تابعیت امارات دو معقوله جدا از هم بوده و با هم فرق دارند.

افرادی که اقامت امارات را دارند، از برخی حقوق شهروندی محروم می باشند. از جمله این حقوق می توان به فعالیت های سیاسی اشاره کرد، همچنین افراد دارای اقامت، در صورت فراهم نکردن شرایط اقامت از این کشور اخراج خواهند شد. در حالی که افراد با داشتن شهروندی امارات از تمام حقوق شهروندی بهره مند شده و رابطه ای معنوی و سیاسی با دولت این کشور خواهند داشت. تابعیت امارات متحده عربی مزایای بسیاری دارد و افراد با داشتن پاسپورت این کشور می توانند به 114 کشور جهان بدون ویزا سفر کنند. پاسپورت امارات در جهان جزو بهترین رتبه ها می باشد و این نشان دهنده قدرت بالای پاسپورت این کشور می باشد.

شرایط جدید تابعیت امارات

قبل از سال 2021 قوانین دریافت پاسپورت و تابعیت کانادا، بسیار دشوار و غیر ممکن بود. به همین دلیل هیچ یک از افراد نمی توانست تابعیت این کشور را جز در موارد خاصی همچون ازدواج و تولد به دست آورد. در روش سرمایه گذاری نیز، دولت امارات تنها 5 تا 10 سال ویزای اقامت طولانی مدت به افراد اعطا می کرد و دریافت شهروندی ممکن نبود. این در حالی است که حدود 90 درصد از جمعیت این کشور را مهاجرین تشکیل می دادند.

این مسئله باعث شد تا دولت کشور امارات در سال 2021، شرایط جدیدی را برای اخذ تابعیت، مد نظر قرار داده و قوانین شهروندی را اصلاح نماید. در واقع دولت این کشور، با اعمال چندین اصلاحیه در آئین نامه اجرایی قانون شهروندی امارات متحده عربی، سبب شد اخذ تابعیت این کشور برای متقاضیان خارجی آسان تر گردد. طبق این قوانین، متقاضیان خارجی این امکان را داشتند که به همراه همسر و فرزندان خود برای گرفتن تابعیت امارات اقدام کنند و در صورت رعایت شرایط شهروندی امارات، پاسپورت اماراتی دریافت نمایند.

شرایط جدید تابعیت امارات

شرایط جدید تابعیت امارات

رتبه پاسپورت امارات

همان طور که قبلا به آن اشاره شد، کشور امارات یکی از قوی ترین پاسپورت های جهان را دارا می باشد. این پیشرفت و افزایش رتبه پاسپورت در چند سال اخیر صورت گرفته است و موجب شده تا بسیاری از افراد علاقمند به دریافت تابعیت این کشور شوند. پاسپورت کشور امارات دارای رتبه 4 در جهان می باشد و در صورت اخذ آن، افراد می توانند بدون نیاز به ویزا به 84 کشور دنیا از جمله کشور های اروپایی سفر کنند. افراد همچنین برای 48 کشور نیز می توانند تنها با دریافت ویزای فرودگاهی، اقدام به سفر نمایند.

تابعیت کشور امارات برای متخصصان

دولت کشور امارات اعلام کرده است که برای ارائه ویزای بلند مدت، دانشمندان، سرمایه گذاران و دانشجویان نخبه در اولویت قرار دارند. این کشور قصد دارد که از این طریق، متخصصان و افراد دارای تحصیلات دانشگاهی را به خود جذب کند. پزشکان، مهندسان و دانشجویان در حال تحصیل در امارات که دارای معدل بالایی هستند می توانند شامل این ویزا شوند. به طور کلی ویزای کاری امارات، کوتاه مدت است و ارائه اقامت 10 ساله می تواند سبب جذب بسیاری از افراد به این کشور برای کار و دریافت اقامت شود.

تحصیل و تابعیت کشور امارات

معمولا تحصیل در کشور های خارجی یکی از آسان ترین راه های مهاجرت و دریافت تابعیت می باشد. وجود دانشگاه های بین المللی معتبر در امارات سبب جذب بسیاری از دانشجویان خارجی به این کشور شده است. پردیس هایی از دانشگاه های مختلفی همچون کانادا، آمریکا و فرانسه در امارات وجود دارند که از لحاظ اعتبار با شعبات موجود در کشور های نام برده برابری می کنند.

در صورتی که متقاضیان قصد دارند از طریق تحصیل، تابعیت دریافت کنند، پیشنهاد می شود از همان ابتدا در کشور های نام برده تحصیل کنند. به این دلیل که متقاضیان پس از فارغ التحصیلی در امارات، تنها با سرمایه گذاری و یا یافتن شغل می توانند اقامت خود را تمدید کنند. همچنین این اقامت به تابعیت و شهروندی کشور امارات تبدیل نخواهد شد، از این رو این کشور گزینه مناسبی برای زندگی و دریافت پاسپورت از طریق تحصیل نخواهد بود.

سرمایه گذاری و تابعیت کشور امارات

یکی از راه های دریافت شهروندی امارات از طریق سرمایه گذاری، خرید ملک در این کشور می باشد. در روش تابعیت امارات با خرید ملک، افراد می توانند بسته به قیمت ملک خریداری شده اقامت 2ساله، 5 ساله و یا 10 ساله دریافت کنند. شرط ادامه اقامت از این طریق این است که افراد ملک خریداری شده را حفظ کنند. در صورت فروش ملک، امکان تمدید اقامت این کشور وجود نخواهد داشت.

همچنین افراد می توانند به عنوان سرمایه گذاری در امارات، اقدام به ثبت شرکت نمایند. متقاضیان بایستی با توجه به پتانسیل های موجود در این کشور، یک بیزینس پلن مناسب ارائه نموده و کسب و کار راه اندازی کنند. در این روش سرمایه گذار موظف است دارایی خود را به مدت 3 سال حفظ کند.

سرمایه اولیه برای ثبت شرکت با توجه به نوع شرکت، بیزینس پلن و … مشخص خواهد شد. در صورت ادامه فعالیت شرکت و داشتن شرایط لازم، می توان اقامت امارات را تمدید کرد، اما با همه این ها، از طریق سرمایه گذاری نمی توان تابعیت این کشور را دریافت کرد. از این رو به افراد پیشنهاد می شود، برای سرمایه گذاری، کشور های دیگری از جمله کانادا، آمریکا و … را انتخاب کنند.

سرمایه گذاری و تابعیت کشور امارات

سرمایه گذاری و تابعیت کشور امارات

تولد فرزند و تابعیت کشور امارات

یکی از روش های دریافت تابعیت امارات متحده عربی، از طریق تولد فرزند می باشد. این کشور برای ارائه تابعیت به کودکان متولد شده از قانون خون پیروی می کند. مطابق با قانون خون در صورتی که یکی از والدین کودک، تبعه کشور مورد نظر باشند، کودک نیز تابعیت آن کشور را دریافت می کند. از این رو صرف این که نوزاد در خاک امارات متولد شود، منجر به اخذ شهروندی وی نخواهد شد.

نکته قابل توجه این جاست که اگر پدر کودک متولد شده در امارات، تابعیت این کشور را داشته باشد، فرزند نیز تابعیت این کشور را خواهد گرفت. اما در صورتی که تنها مادر کودک از شهروندی امارات برخوردار باشد، کودک نمی تواند تا رسیدن به سن 18 سالگی، اقدام به دریافت پاسپورت این کشور نماید.

لازم به ذکر است کودکانی که در امارات و از والدین نامشخصی متولد می شوند، می توانند پاسپورت این کشور را دریافت کنند. این مطلب با کوشش همکاران ما در مجموعه مهاجرتی اصطهباناتی، تدوین شده است. جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید با مشاورین ما در موسسه تماس حاصل فرمایید.

ازدواج و شهروندی امارات

یکی از روش هایی که در نهایت منجر به اخذ شهروندی کشور امارات خواهد شد، ازدواج با یک تبعه اماراتی می باشد. دولت این کشور برای دریافت پاسپورت از این طریق نیز قوانین دشواری را وضع نموده است. در واقع افراد باید ثابت کنند که ازدواج آن ها از روی علاقه بوده است و صرفا جهت دریافت تابعیت نمی باشد.

همچنین برای دریافت پاسپورت، باید مدت 3 سال از ازدواج افراد بگذرد. در روش دریافت تابعیت این کشور از طریق ازدواج، شرایط بسته به این که تبعه اماراتی مرد باشد یا زن متفاوت خواهد بود. به این صورت که اگر فرد با یک مرد اماراتی ازدواج کند، می تواند اقامت و سپس تابعیت این کشور را به دست آورد. اما اگر یک مرد خارجی با زن اماراتی ازدواج نماید، تنها می تواند اقامت امارات را به دست اورد و امکان دریافت تابعیت را نخواهد داشت. لازم به ذکر است، در صورتی که زن خارجی از مرد اماراتی طلاق بگیرد، تابعیت خود را از دست خواهد داد.

پناهندگی و اخذ تابعیت کشور امارات

همان طور که در قسمت های قبلی به توضیح آن پرداختیم، کشور امارات در بسیاری از روش های اقامتی، به افراد پاسپورت ارائه نمی کند. این کشور مهاجر پذیر نبوده و به راحتی به متقاضیان خارجی پاسپورت اعطا نمی کند. در مورد اخذ تابعیت امارات از طریق پناهندگی باید بگوییم، افرادی که از روش های قانونی اقدام به دریافت اقامت این کشور می کنند، موفق به دریافت شهروندی امارات نمی شوند، چه رسد به پناهندگی که روشی غیر قانونی می باشد. در واقع متقاضیان خارجی به هیچ عنوان نخواهند توانست از طریق پناهندگی، موفق به گرفتن تابعیت امارات شوند.

پناهندگی و اخذ تابعیت کشور امارات

پناهندگی و اخذ تابعیت کشور امارات

شرایط گرفتن تابعیت امارات برای هنرمندان

کشور امارات در سال های اخیر، به افراد هنرمند و دارای استعداد خاص در زمینه های هنری، یک اقامت بلند مدت 10 ساله ارائه می دهد. افرادی که در زمینه های مختلفی همچون ادبیات، طراحی، هنر های نمایشی، مطالعات تاریخی و فرهنگی و یا سایر شاخه های هنری فعالیت دارند، می توانند این اقامت را دریافت کنند. لازم به ذکر است این روش اقامتی نیز مانند سایر روش های اقامت در کشور امارات، منجر به اخذ تابعیت و پاسپورت نخواهد شد. بنابراین توصیه می شود، در صورتی که دارای رزومه هنری قوی هستید، کشور هایی همچون کانادا و امریکا را برای اقامت و دریافت تابعیت انتخاب کنید.

مدارک مورد نیاز اخذ تابعیت در امارات

همان طور که در طول مقاله به آن اشاره شد، پاسپورت اماراتی تنها به شهروندان امارات، کودکان متولد شده از والدین اماراتی و یا کودکان با پدر و مادر نا معلوم و همچنین همسر خارجی اتباع اماراتی ارائه می شود. در غیر این صورت افراد در صورتی که دارای اقامت موقت 30 ساله در این کشور باشند، می توانند اقامت دائم و سپس تابعیت دبی را اخذ نمایند. در ادامه قصد داریم مدارک مورد نیاز برای اخذ شهروندی دبی و امارات را بررسی کنیم:

  • اصل و کپی کارت ثبت نام
  • عکسی که اخیرا گرفته شده باشد.
  • سند ازدواج و اطلاعات فرزندان
  • گواهی شهروندی معتبر اماراتی
  • مدارک شناسایی

خدمات موسسه اصطهباناتی

مشاوران ما در موسسه مهاجرتی اصطهباناتی می توانند در زمینه مهاجرت به امارات و اخذ تابعیت این کشور از روش های مختلف به شما کمک کنند. این مجموعه یکی از معتبر ترین موسسات مهاجرتی کشور می باشد که با داشتن کارشناسان و وکلای برجسته، اطلاعات لازم و راهکار های اساسی را در خصوص اخذ تابعیت کشور امارات در اختیار متقاضیان قرار می دهند.

شما می توانید با مراجعه به سایت ما و همچنین تماس تلفنی و یا به صورت حضوری از مشاوره های تخصصی و حقوقی در این زمینه بهره مند شوید.

سخن پایانی

همان طور که در این مقاله به صورت مختصر توضیح داده شد، کشور امارات همچون سایر کشور های پیشرفته، سعی در جذب افراد نخبه و متخصص و همچنین سرمایه گذاران خارجی داشته است. ارزش پاسپورت این کشور در سال های اخیر رشد قابل توجهی داشته است و افراد بسیاری علاقمند به اقامت در این کشور هستند.

نکته قابل توجه در مورد امارات این است که این کشور در زمینه ارائه تابعیت و شهروندی به متقاضیان خارجی، قوانین دشواری در نظر گرفته است و تمایلی ندارد که به راحتی به افراد خارجی تابعیت ارائه کند. شرایط اخذ شهروندی امارات یکی از نکات منفی این کشور می باشد، که در کنار نکات مثبت آن قرار دارد. همچنین در این مقاله دریافتیم که از روش های مختلفی می توان اقامت کوتاه مدت این کشور را به دست آورد که مدت آن بسته به روش مهاجرتی متفاوت خواهد بود.

در صورتی که قصد کار و زندگی دائمی در کشوری خارجی را دارید، به شما پیشنهاد می کنیم شرایط سایر کشور ها را نیز بررسی کنید. متخصصان ما در مجموعه مهاجرتی اصطهباناتی آماده ارائه خدمات مشاوره در این زمینه به شما عزیزان می باشند. با ما تماس بگیرید.

سوالات متداول درباره تابعیت و شهروندی امارات

1- آیا از طریق تحصیل می توان موفق به اخذ تابعیت کشور امارات شد؟

تحصیل نه تنها در امارات، بلکه در هیچ کشوری به طور مستقیم منجر به دریافت تابعیت آن کشور نخواهد شد.

2- آیا تابعیت امارات با خرید ملک امکان پذیر است؟

خیر. با خرید ملک نمی توان شهروندی این کشور را دریافت کرد.

3- از طریق کدام حرفه ها می توان تابعیت کشور امارات را به دست آورد؟

نخبگان، هنرمندان، متخصصان، پزشکان و محققین در صورتی که در جهت توسعه این کشور فعالیت کنند، می توانند به شهروندی امارات برسند.

5/5 - (3 امتیاز)

12 دیدگاه برای “تابعیت و شهروندی امارات

  1. حسین گفت:

    سلام وقت بخیر
    منوهمسرم عرب هستیم ودراهوازب دنیااومدیم ویه بچه توراه داریم میتونیم بازایمان کردن درامارات تابعیت امارات گرفت لطفاراهنمایم کنید

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام روزتون بخیر
      متاسفانه کشور های حوزه خلیج فارس تابعیت ارائه نمی دهند.

  2. عبدالباسط گفت:

    سلام وقت شما بخیر
    من یک شهروند افغان هستم اگر چی موضوع که مطرح میکنم خارج از بحث است
    سوالم این بود که آیا من قادر به اخذ ویزای ترکیه از خاک ایران هستم یا خیر ؟
    و از طریق ویزای قانونی فعلا ساکن جمهوری اسلامی ایران هستم

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام روزتون بخیر
      بله، امکان اقدام برای شما از خاک ایران وجود دارد.

  3. بهروز گفت:

    با سلام سوال من این است من یک ایرانی هستم و اگر بچه خود را در امارات بدنیا بیارم ایا تابعیت اماراتا بهمون میدن یا خیر.ممنون.

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام روزتون بخیر
      قوانین تابعیت امارات برای نوزاد متولد شده بر اساس خون می باشد.

  4. گراش گفت:

    با سلام .پدر من یک شناسنامه از عجمان امارات دارد که مربوط به 60سال پیش می باشد و در آن نام بریتانیا هم نوشته شده هست .طبق تعریف خودش می گفت که آن زمان گفتند اینجا بمانید و زمین هم به ما دادند ولی من رفتم کویت جون شرایط امارات نابسامانیهای بود .الان ما بعد 60سال می توانیم شهروندی پدرم را در بیاوریم و ما نیز تابعیت بگیریم .ممنون

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام روزتون بخیر
      با توجه به گذشت زمان بسیاری که وجود دارد، امکان این اقدام بسیار پایین است.

  5. رحیمی گفت:

    سلام من خودم ایرانیم و همسرم افغان
    برای اینکه راحت تر بتونیم تابعیت امارات رو بگیریم غیر از ۳۰ سال اقامت چه راه های دیگه ای وجود داره؟!

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام وقتتون بخیر
      متاسفانه کشور امارات اقامت دائم را ارائه نمی دهد.

  6. عرفان حسینی گفت:

    سلام من در تهران ساکن هستم و دفترچه اقامت ۱ ساله را دارم به این معنی که یک افغان هستم و میخواهم اقامت امارات از طریق خرید ملک اقدام کنم راهی هست چون افغان هستم و ساکن تهران

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام وقتتون بخیر
      در صورتیکه اقامت داشته باشیدف می توانیم برای شما اقدام نماییم. لطفا با ما در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *