تحصیل در امارات متحده عربی

تحصیل در امارات متحده عربی مزایای خاص خود را دارد. این درحالیست که روزهای آفتابی، دریای پهناور، ماسه های فراوان و اخذ شغل مورد نظر پس از فارغ التحصیلی همگی از دلایل شهرت این منطقه به حساب خواهند آمد. رتبه بندی دانشگاه های جهانی  QS نشان داده است که برخی از دانشگاه های برتر جهان در مناطق خلیجی یافت شده اند. در این مقاله به تفصیل توضیحاتی پیرامونی شرایط تحصیل در امارات متحده عربی مطرح شده است.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

نام مخفف این کشور UAE می باشد. باید بدانید که امارات متحده عربی از 7 ایالت و یا امارت تشکیل شده است ( ایالت هایی که بسیار کوچک تر از ایالت متحده آمریکا می باشند ). همانند ایالت های آمریکا، هر امارت برچسب استقلال را به خود زده است این درحالیست که این منطقه توسط دولت فدرال اداره می گردد. این منطقه به عنوان شورای عالی حاکمان که از هفت امیر تشکیل شده است شناخته می شود. هر کدام از این امیران ریاست و رهبری یک امارت را بر عهده خواهند گرفت، افرادی که قادر به انتقال جایگاه خود می باشند.

از سال 1950 که نفت در این منطقه کشف شد، اقتصاد امارات متحده عربی رشد بسیاری کرد. در واقع پس از کشف نفت و گاز در این منطقه، دولت امارات متحده عربی نسبت به افزایش ساخت و ساز ها و ارتقای صنعت گردشگری مبادرت ورزید. منطقه ای که در ساخت و سازهای خود از طراحی های مدرنی که در دبی نمایان است ( منطقه ای که گردشگران بسیاری را به خود جذب کرده است ) استفاده کرده است. یکی از دلایل انتخاب ایرانی جهت تحصیل در امارات متحده عربی نزدیک بودن این کشور به ایران می باشد.

وکلای مجرب ما در موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) شیراز میتوانند به شما در اخذ پذیرش تحصیل در امارات متحده عربی از دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم ایران  برای افرادی که تمایل به تحصیل در امارات متحده عربی کمک کنند. همچنین متقاضیان جهت کسب مشاوره در زمینه شرایط اعزام دانشجو به ایالت متحده عربی به صورت تضمینی می توانند به مشاورین موسسه تماس حاصل فرمایند.

شرایط اعزام دانشجو و تحصیل در امارات متحده عربی

بسیاری افراد جهت مهاجرت به امارات متحده عربی معمولا از طریق تحصیل در امارات متحده عربی اقدام می کنند، که پس از اخذ اقامت تحصیلی و اخذ پذیرش تحصیل در امارات متحده عربی نسبت به اخذ تابعیت یا شهروندی ایالت متحده عربی میتوانند اقدام کنند، البته شایان ذکر است این روش یکی از روش های مهاجرت به امارات متحده عربی می باشد روش های دیگر نظیر ویزای کار در ایالت متحده عربی و سرمایه گذاری در ایالت متحده عربی نیز وجود دارند. تابعیت ایالت متحده عربی از طریق تولد فرزند در ایالت متحده عربی وجود ندارد.

دانشگاه های UAE  امارات متحده عربی

تحصیل در امارات متحده عربی ؛ حدود شش دانشگاه در امارات متحده عربی وجود دارد که خصوصیت رتبه بندی دانشگاه های جهانی QS را به خود اختصاص داده اند. از بزرگترین موسسات آموزش عالی در UAE، کالج فناوری می باشد، کالجی که 17 محوطه دانشگاهی را در خود جای داده است. به علاوه دیگر دانشگاه های رتبه بالا و برخی از کشورها شعبه هایی در محوطه های دانشگاهی UAE دارند.

دانشگاه آمریکایی Sharjah ( شارجه )

دانشگاه آمریکایی شارجه ( AUS ) در رتبه هفتمین دانشگاه برتر امارات متحده عربی قرار دارد، دانشگاهی که در سال جاری رتبه 420-411 جهانی را به خود اختصاص داده است. این دانشگاه امتیازاتی را در امارات متحده عربی و آمریکا بدست آورده است. دانشگاه AUS شرکت در دوره هایی را که از مدل های تدریس و آموزش عالی آمریکا نشات گرفته است را به افراد پیشنهاد می کند. این دانشگاه در دیدگاه دانشجویان بین المللی از اهمیت والایی برخوردار است چرا که این امر در تنوع دانشجویان ( دانشجویان کشورهای مختلف ) نمایان می باشد. باید بدانید که این دانشگاه در Sharjah ( شارجه ) واقع شده است، منطقه ای که در سال 2016 به عنوان یکی از برترین شهرهای دانشجویی شناخته شد.

تحصیل در امارات متحده عربی

دانشگاه امارات متحده عربی

این دانشگاه رتبه 430-421 جهانی را به خود اختصاص داده است. این درحالیست که این دانشگاه در رتبه ششم منطقه عرب قرار گرفته است. شرایط تحصیل در امارات متحده عربی در این دانشگاه به شرح زیر است.

این دانشگاه در شهر Al Ain، یکی از امارت های Abu Dahabi ( ابو دهابی ) واقع شده است و به عنوان یکی از قدیمی ترین دانشگاه های امارات متحده عربی به حساب می آید. این دانشگاه در سال 1976 تاسیس گشت. این بسیار حائز اهمیت است که بدانید بسیاری از فارغ التحصیلان این دانشگاه در رشته هایی نظیر : مدیریت و تجارت تحصیل می کنند.

دانشگاه Sharjah ( شارجه )

این دانشگاه در سال 1997 توسط امیر شارجه ( سلطان ابن محمد Al-Qasimi ) تاسیس گشت. باید بدانید که دانشگاه شارجه رتبه 650-601 را در میان رتبه بندی دانشگاه های جهانی QS بدست آورده است. این درحالیست که این دانشگاه رتبه 19 را در منطقه عرب به خود اختصاص داده است. از اهداف اصلی این دانشگاه برعهده گرفتن ریاست موسسات آکادمی در خاورمیانه و اطراف جهان خواهد بود. به علاوه این دانشگاه نقش بسیار مهمی را در توسعه بخش های اقتصادی و اجتماعی امارات شارجه ایفا خواهد کرد.

دانشگاه آمریکایی در دبی ( AUD )

دانشگاه آمریکایی در دبی ( AUD ) در سال 1995 تاسیس گشت، دانشگاهی که رتبه 600-551 جهانی و رتبه 23  منطقه عرب را به خود اختصاص داده است. این دانشگاه حدود 2585 دانشجو را در خود جای داده است، دانشگاهی که از دانشجویانی با ملیت های مختلف تشکیل شده است. برنامه های آموزشی این دانشگاه مورد تایید آمریکا و امارات متحده عربی می باشند. این دانشگاه شرکت در کلاس های زبان انگلیسی فشرده در مرکز مهارت های زبان انگلیسی ( CFEP ) را به افراد پیشنهاد می کند. لذا از دانشجویان انتظار می رود که قبل از هرگونه اقدام نسبت به ارتقای مهارت های زبانی خود مبادرت ورزند.

دانشگاه Khalifa ( خلیفا )

این دانشگاه رتبه 490-481 جهانی و رتبه 25 در منطقه عرب را به خود اختصاص داده است. دانشگاه خلیفا دانشگاهی می باشد که بر مبحث علوم مختلف متمرکز است، دانشگاهی که در سال 2007 و در منطقه ابو دهابی تاسیس گشت. در حال حاضر این دانشگاه حدود 1500 دانشجو را در خود جای داده است. برنامه ریزی در جهت ساخت محوطه های دانشگاهی جدید به معنای در بر گرفتن حدود 6000 دانشجو خواهد بود. ساختار و مدل های آموزشی این دانشگاه از موسسات آموزش عالی در آمریکا نشات گرفته است. این درحالیست که این دانشگاه در رابطه با شبکه های آموزشی، اعضای دانشکده، برنامه های تحقیقی، تحقیقات پیشرفته، مبحث نوآوری در UAE و مناطق اطراف آن با کشور آمریکا همکاری هایی داشته است.

در دانشگاه های این کشور جهت تحصیل در امارات متحده عربی بورسیه تحصیلی به دانشجویان خارجی تعلق نمیگیرد. بنابراین تحصیل رایگان نیست. دانشگاه های پزشکی و دندانپزشکی این کشور جزو دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم ایران نیست. زبان تحصیل در دانشگاه های این کشور بستگی به دانشگاه دارد که انگلیسی و عربی می باشد.

شرایط زندگی در امارات متحده عربی

باید بدانید که کشور امارات متحده عربی هنوز هم از سیستم انتقال موروثی پیروی می کند. به علاوه کشور امارات متحده عربی مردمانی صبور با اخلاقیات متفاوت را در خود جای داده است. تخمین زده شده است که حدود 13 درصد از جمعیت این منطقه بومیان امارات هستند و مابقی مربوط به مهاجران آسیایی، اروپایی و آمریکای شمالی خواهند بود. علاوه بر مبحث جمعیت گسترده مهاجران، این بسیار حائز اهمیت است که شما نسبت به آداب و رسوم بومیان، حقوق و قوانین موجود در امارات متحده عربی، ممانعت از انجام دادن هرگونه خطا و یا دستگیر شدن آگاهی یابید.

شهر دبی

اولین موردی که در رابطه با منطقه دبی به ذهن افراد می رسد، یک آسمان خراش باورنکردنی خواهد بود. چرا که دبی یکی از آسمان خراش های بسیار بلند نسبت به هر شهر دیگر خواهد بود. از دیگر جاذبه های امارات متحده عربی، برج خلیفا ( Burj Khalifa ) می باشد، برجی که به عنوان مرتفع ترین برج در جهان شناخته می شود که حدود 830 متر خواهد بود.

از دیگر ساختارهای مدرن در جزیره نخلستان ( یکی از بزرگترین جزایر جهان )، جزیره های جهانی ( که از بالا همانند یک جهان خواهد بود ) و اسکی دبی ( اولین پیست اسکی در منطقه خاورمیانه ) یافت خواهد شد. پیش بینی شده است که در سال 2020 این شهر به عنوان مهمان نواز ترین شهر از نظر تعداد مهاجرین خارجی شناخته خواهد شد. این درحالیست که دولت دبی حدود 89 میلیارد سرمایه را در جهت رشد فعالیت های اقتصادی به این شهر اختصاص داده است.

در اطراف شهر دبی آکادمی های آموزش بین المللی بسیاری قرار گرفته است، منطقه ای که خانه 27 دانشگاه می باشد. تعداد 11 تا از این موسسات مربوط به کشورهای مختلف می باشند. این شعبه های دانشگاهی مواردی نظیر : دانشگاه استرلیایی Wollongong، دانشگاه انگلیسی Middlesex و دانشگاه آمریکایی Michigan State را در بر خواهند گرفت.

شهر Abu Dhabi ( ابو ظبی )

دومین آسمان خراش پس از دبی، ابو دهابی خواهد بود، این آسمان خراش بسیار مرتفع می باشد که بسیاری از خصوصیات آسمان خراش دبی را به خود اختصاص داده است اما با این وجود ساختمان های دبی مرتفع تر از ابو دهابی خواهند بود.

باید بدانید که ساختارهای معماری این منطقه بسیار شگفت انگیز می باشند. برای مثال محوطه های دانشگاه ابودهابی از طراحی های پاریس جدید نشات گرفته اند. چرا که گنبد مرکزی و ساختمان های دانشگاهی این شهر شباهت بسیاری با ساختمان های اصلی در پاریس خواهند داشت.

علاوه بر دانشگاه پاریسی سوربن، دانشگاه نیویورکی یک شعبه در این شهر خواهد داشت، آکادمی آموزشی که بر مبحث فیلم و فیلم سازی تاکید بسیاری دارد. علاوه بر تمامی موارد ذکر شده در فوق باید بدانید که دانشگاه ابو دهابی یک محوطه دانشگاهی در گوشه این شهر و دیگر مناطق Al Ain خواهد داشت، دانشگاه هایی که از سیستم های آموزشی پیشرفته برای همکاری با دانشجویان بین المللی استفاده می نمایند.

شهر Sharjah ( شارجه )

شارجه به عنوان سومین شهر بزرگ در امارات متحده عربی در نظر گرفته می شود. به علاوه شارجه به عنوان یک شهر دانشجویی شناخته می شود. باید بدانید که دانشگاه های بسیاری در این شهر متمرکز شده اند لذا می توان دریافت که این شهر همانند شهر دبی به عنوان یک شهر آکادمی بین المللی در نظر گرفته می شود. دانشگاه های این منطقه مواردی نظیر : دانشگاه آمریکایی در شارجه، دانشگاه شارجه، دانشگاه – کالج skyline ( افق مریی )، دانشگاه آموزش های بیمارستانی شارجه و دانشگاه آموزش عالی و فناوری شارجه ( زنانه و مردانه ) را در بر خواهند گرفت.

حدود هفت مایل تا مرکز این شهر فاصله خواهد بود. ساختار این شهر دانشجویی به گونه ایست که دکان ها، بانک ها؛ رستوران ها و تجهیزات ورزشی بسیاری را در خود جای داده است. ناگفته نماند که اقامتگاه های بسیاری برای دانشجویان بین المللی در نظر گرفته شده است.

کسانی که قصد رفتن به شهر شارجه و دانشگاه های این شهر را در سر دارند قادر به کشف موضوعات جدیدی خواهند بود. چرا که این شهر به عنوان چشم تمامی امارت ها در نظر گرفته می شود. از دیگر جاذبه های این شهر مواردی نظیر : مناظر و مراکز خرید Blue Souk و تالاب زیبای خالد ( که به عنوان سومین و مرتفع ترین آبنما در جهان شناخته می شود ) خواهد بود. باید بدانید که شهر شارجه در سال 2016 به عنوان برترین شهرهای دانشجویی شناخته شد. به علاوه این دانشگاه در رابطه با مسئله پذیرش دانشجویان بین المللی از کشورهای مختلف، برترین رتبه ها را به خود اختصاص داده است.

درخواست پذیرش در دانشگاه های امارات

اگر شما قصد تحصیل در امارات متحده عربی را در سر دارید، شما ملزم به دادن درخواست به دانشگاه منتخب در ماه مه / ژوئن ( به صورت آنلاین ) و قبل از شروع سال تحصیلی خواهید بود. به طور کلی جهت این درخواست شما ملزم به تکمیل فرم درخواست، ارائه گذرنامه ای معتبر، ارائه گواهی و یک رونوشت از صلاحیت های آموزشی اخیر و اثبات مهارت های زبان انگلیسی خود خواهید بود.

این بسیار حائز اهمیت است که بدانید که هر دانشگاه شرایط پذیرش خاص خود را دارد. معمولا دانشگاه های دولتی کسب مهارت های زبان عربی، انگلیسی و زبان هایی که در دانشگاه های امارات متحده عربی مورد استفاده قرار می گیرند را از افراد می خواهند. اگر شما یک فرد غیر انگلیسی هستید ملزم به شرکت در آزمون های IELTS / TOEFL خواهید بود. بنابراین تحصیل در این کشور بدون مدرک زبان ممکن نیست.

مبلغ شهریه از موسسه ای به موسسه دیگر متفاوت خواهد بود. این درحالیست که هرکدام از دانشگاه های امارات متحده عربی مبلغ شهریه خاصی را مد نظر دارند. موفقیت و رشد فعالیت های اقتصادی در امارات متحده عربی به معنای تحصیل با شهریه ای نسبتا گران خواهد بود. در حالی که مبلغ شهریه به صورت چشمگیری متفاوت می باشد اما مبلغ شهریه برای دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد حدود 48000AED  ( درهم ) – ( 13070 دلار آمریکا ) و حدود 120000 درهم ( 32670 دلار آمریکا ) برای شرکت در دوره های تخصصی ( شهریه ای سنگین ) خواهد بود.

شرایط ویزای دانشجویی امارات

جهت اخذ ویزای دانشجویی در امارات متحده عربی شما به یک فرد حامی، فردی که در امارات متحده عربی مقیم باشد نیاز خواهید داشت. در صورتی که شما بستگان یا فرد رابطی در امارات متحده عربی نداشتید، دانشگاه مورد نظر عزیمت کردن به مکانی جهت انجام فرایند ها را به شما پیشنهاد می کند. لذا شما قادر به درخواست جهت اخذ ویزا به صورت آنلاین خواهید بود اما این نکته بسیار مهم را فراموش نکنید که هیچگونه تضمینی برای پذیرش حتی در صورت در اختیار داشتن حامی برای شما وجود نخواهد داشت. معمولا ویزای دانشجویی هر سال یکبار صادر می گردد، ویزایی که قابل تمدید می باشد. مبلغ پرداختی برای این ویزا حدود 3000 درهم ( 820 دلار آمریکا ) به علاوه سپرده ای حدود 1000 درهم ( 270 دلار آمریکا ) خواهد بود.

به طور کلی مدارک مورد نیاز جهت اخذ این ویزا عبارت است از :

  • ارائه گذرنامه و چهار کپی از آن
  • ارائه 12 قطعه عکس
  • ارائه سه کپی از گذرنامه و ویزای ورود به UAE به محض رسیدن
  • ارائه نامه ای که نشان دهنده پذیرش شما در دانشگاه امارات متحده عربی باشد.
  • ارائه یک اظهارنامه از بانک که نشان دهنده تمکین مالی شما در امارات متحده عربی باشد.
  • ارائه قرارداد اجاره ( یا ارائه نامه ای از سمت دانشگاه در صورتی که اقامتگاه شما در دانشگاه باشد ).
  • ارائه یک کپی از قبض پرداخت شهریه جهت یک سال تحصیل
  • ارائه یک کپی از مبالغ پرداختی جهت اخذ ویزا
  • دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد ملزم به اثبات در اختیار داشتن مدرک کارشناسی معتبر خواهند بود.
  • تایید مدارک توسط سفارت

به محض رسیدن به امارات متحده عربی از شما آزمایش پزشکی (در یک مرکز مجوز دار) گرفته خواهد شد، آزمایشی که مواردی نظیر : آزمایش ایدز، هپاتیت B، هپاتیت C، سل، جذام و سیفلیس را در بر خواهد گرفت. افرادی که جواب آزمایش آنان در تمامی موارد بجز بیماری سیفلیس مثبت باشد تبعید خواهند شد.

علاقه مندان به تحصیل در امارات متحده عربی برای کسب اطلاعات در رابطه با شرایط مهاجرت و شرایط اعزام دانشجو به ایالت متحده عربی و اخذ ویزای تحصیلی به صورت تضمینی در این کشور می توانند با تحویل مدارک خود که شامل: کپی از همه صفحات گذرنامه و ترجمه مدارک و ریزنمرات دبیرستان، پیش دانشگاهی و دانشگاهی و مدرک زبان و عکس پاسپورتی به وکلای مجرب ما، در موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) واقع در تهران و شیراز از موسسات اعزام دانشجو به راحتی و در کمترین زمان ویزای تحصیل در امارات متحده عربی را دریافت کرده و به ادامه تحصیل در امارات متحده عربی بپردازند. جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید با مشاورین موسسه تماس حاصل فرمایید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

6 دیدگاه برای “تحصیل در امارات متحده عربی

  1. محسن گفت:

    با سلام. ایا دانشگاه های امارات رشته ادبیات تطبیقی دارند و ایا امکان تحصیل در مقطع ارشد آن رشته هست؟!

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام وقتتون بخیر
      با توجه به شرایط بین کشور های حوزه خلیج فارس و ایران توصیه می کنیم برای کشور های دیگر اقدام نمایید.

  2. کامیاب رفیعایی گفت:

    با سلام
    پسر من در کلاس دوازدهم(نظام جدید)دبیرستان رشته ریاضی درس میخونه،و ۵ ماه دیگه دیپلم میگیره
    ایا میتونیم برای دانشگاه اپلای کنیم،ضمنا مدارک رباتیک کشوری و معدل ۱۸هم دارد
    ممنون از پاسخگوییتون

    1. مشاور تحصیلی و مهاجرت گفت:

      سلام
      بفرمایید که منظورتان کدام دانشگاه و چه کشوری است ، ضمنا نیاز از مدارک کامل را به صورت خلاصه به مشاورین ما ارسال کنند تا بررسی های لازم انجام شود.

  3. بیتا گفت:

    سلام من لیسانس اقتصاد دارم در دانشگاه معتبر دولتی ایران میخواستم برای ارشد در رشته روانشناسی بالینی در کشور امارات متحده عربی ادامه تحصیل بدم ایا به من پذیرش میدن

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      با سلام
      این خواسته ی شما با شرایط توضیح داده شده، قابل تحقق نیست؛ بالاخص با وضعیت احتمال زیاد عدم تایید ویزا از سمت سفارت امارات متحده.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *