تحصیل در برزیل

مهاجرت به برزیل از طریق تحصیل در این کشور یکی از ارزان ترین و سریع ترین روش مهاجرت می باشد. کسانی که متقاضی اخذ ویزای تحصیلی برزیل هستند خواهان ادامه تحصیل برترین دانشگاه های تایید شده در سطح جهانی با هزینه های مناسب ( هم از باب تحصیل و هم هزینه زندگی ) هستند، دانشگاه های برزیل دارای رتبه یا رنکینگ بسیار خوبی هستند.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

همکاران و وکلای مجرب ما در موسسه حقوقی توسعه گران مهر واقع در شهر شیراز با همکاری وکیل مهاجرت به برزیل راهنمای شما عزیزان در جهت اخذ پذیرش از بهترین و معتبرترین دانشگاه ها در سطح جهانی هستند، جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه شرایط تحصیل در برزیل یا اعزام دانشجو به برزیل می توانید با مشاورین موسسه تماس حاصل فرمایید. در مقاله پیش رو شما را با شرایط تحصیل در برزیل و سوالاتی که از موسسات اعزام دانشجو به برزیل بیشتر پرسیده می شود، آشنا می کنیم.

شرایط تحصیل و اعزام دانشجو به برزیل

تحصیل در برزیل در دوره ابتدایی 8 سال، دوره متوسطه 3 سال و آموزش در مدارس فنی در مقطع متوسطه 4 سال به طول می انجامد. باکیفیت ترین دانشگاه های آمریکای جنوبی در برزیل قرار دارد که شامل دانشگاه های ایالتی، فدرال و خصوصی می شود. از معتبر ترین دانشگاه ها ، دانشگاه های فدرال است که بودجه آن ها از جانب دولت مرکزی تامین می شود. تحصیل در برزیل در دانشگاه های فدرال و ایالتی به صورت رایگان است اما در دانشگاه های خصوصی دانشجویان موظف به پرداخت شهریه هستند که با توجه به دانشگاه ، رشته تحصیلی و شهر محل تحصیل متغیر می باشد.

تحصیل در برزیل

بسیاری افراد که قصد مهاجرت به برزیل را دارند روش تحصیل در برزیل را انتخاب می کنند و پس از اخذ اقامت تحصیلی برزیل می توانند نسبت به اخذ تابعیت برزیل یا شهروندی این کشور اقدام کنند، البته روش ها و قوانین مهاجرتی برزیل مثل سرمایه گذاری در برزیل یا اخذ ویزای کار در برزیل نیز می باشد. در ضمن شرایط ثبت شرکت در برزیل و همچنین تولد فرزند در برزیل با توجه به تابعیت خاک این کشور نیز از مواردی است که برای اخذ اقامت می تواند به افراد کمک کند. مهاجرت به برزیل در مقایسه به مهاجرت به استرالیا و یا کانادا با توجه به هزینه ی زندگی در برزیل و مسائل آموزشی دارای مزایایی می باشد.

تحصیل در مقطع لیسانس یا کارشناسی برزیل

تحصیل در مقطع لیسانس دانشگاه های برزیل 4سال به طول می انجامد. تدریس در این مقطع به زبان پرتغالی است. البته برای آن دسته از دانشجویانی که مدرک زبان پرتغالی ندارند کلاس های یادگیری زبان پرتغالی برگذار می شود. در برخی از دانشگاه های برزیل برای پذیرش در مقطع لیسانس امتحان ورودی برگذار میشود که دانشجویان با کسب نمره قبولی می توانند در دانشگاه مربوطه ادامه تحصیل بدهند.

هزینه های تحصیل و زندگی دانشجویان در مقطع لیسانس حدود 800 دلار در ماه می باشد که شامل: هزینه مسکن، رفت و آمد، خوراک، بیمه و هزینه های تحصیل میشود البته دانشجویان میتوانند 10 ساعت در هفته را کار کنند که حقوق ذریافتی آن ها قسمت زیادی از هزینه های زندگی و تحصیل دانشجو را پوشش می دهد. شایان ذکر است تحصیل هنر در برزیل مقطع کارشناسی نیز از مواردی است که ایرانی ها شرایط پذیرش در دانشگاه های برزیل را دارند.

تحصیل در مقطع فوق لیسانس یا کارشناسی ارشد برزیل

تحصیل در برزیل جهت دوره کارشناسی ارشد در دانشگاه های برزیل 2 سال به طول می انجامد و زبان تدریس در این مقطع به زبان انگلیسی یا پرتغالی می باشد. ارائه مدرک زبان آیلتس یا تافل جهت اخذ پذیرش در این مقطع الزامی است. متقاضیانی که مدرک زبان ندارند میتوانند با شرکت در دوره های آموزشی زبان در موسسه حقوقی توسعه گران مهر واقع در تهران و شیراز در کمترین زمان و به صورت تضمینی مدرک زبان خود را دریافت نمایند. جهت تقویت زبان پرتغالی دانشجویان در دانشگاه ها کلاس های آموزشی زبان پرتغالی برگذار می شود. دانشجویان در مقطع فوق لیسانس می بایست علاوه بر شرکت در کلاس های درسی یک پروژه تحقیقاتی نیز ارائه بدهند.

کشور برزیل تنها کشور در دنیا است که برای کلیه رشته های مقطع فوق لیسانس به دانشجویان بورسیه تحصیلی می دهد که دانشجویانی که موفق به اخذ بورسیه تحصیلی برزیل می شوند در ماه حدود 450 تا 700 دلار حقوق دریافت می کنند که این مبلغ هزینه های مربوط به تحصیل و زندگی دانشجو را به راحتی پوشش میدهد. اخذ بورسیه تحصیلی برزیل می تواند به شخص در جهت مهاجرت به این کشور نیز کمک کند.

تحصیل در مقطع دکترا یا PHD برزیل

دانشجویانی که متقاضی ادامه تحصیل در برزیل مقطع دکترای دانشگاه های برزیل هستند می بایست یک رزومه قوی و یک پروپرتزال تحقیقاتی به دانشگاه ارائه بدهند. تحصیل در مقطع دکترا حدود 3 تا 5 سال به طول می انجامد و دانشجویان در پایان دوره میبایست مقالات و پروژه خود را به دانشگاه تحویل دهند. کلیه دروس در مقطع دکترای دانشگاه های برزیل به زبان پرتغالی تدریس می شوند اما در بعضی مواقع به زبان انگلیسی نیز تدریس می شود.

دانشجویان در مقطع دکترا برزیل می توانند جهت استفاده از بورسیه تحصیلی برزیل تقاضا دهند که در صورت تاییدیه تقاضا ماهیانهحدود 1000 دلار حقوق دریافت می کنند. دانشجویان جهت اخذ پذیرش از دانشگاه های برزیل برای مقطع دکترا می بایست مدرک زبان آیلتس با نمره حداقل 6 را داشته باشند. متقاضیانی که مدرک زبان ندارند میتوانند با شرکت در دوره های آموزشی زبان در موسسه حقوقی توسعه گران مهر واقع در شهر شیراز در کمترین زمان و به صورت تضمینی مدرک زبان خود را دریافت نمایند.

 دانشگاه های معتبر برزیل

در این جا به معرفی چند دانشگاه معتبر و برتر در برزیل می پردازیم:

  • دانشگاه سائوپائولو : یکی از بهترین و معتبر ترین دانشگاه های کشور برزیل و آمریکای جنوبی دانشگاه سائوپائولو است که در شهر سائوپائولو قرار دارد. در این دانشگاه اغلب رشته های مهندسی برق، مهندسی مکانیک، مهندسی عمران، حقوق و پزشکی ارائه می شود.
  • دانشگاه کمپیناس : دانشگاه کمپیناس واقع در شهر کمپیناس و معروف به UNICAMP میباشد که از جمله برترین دانشگاه های کشور برزیل و آمریکای جنوبی است. در دانشگاه UNICAMP رشته های: مهندسی برق، مهندسی مکانیک، فلسفه، تاریخ، مهندسی کامپوتر و مهندسی شیمی ارائه میشود.
  • دانشگاه فدرال ریو دو ژانیرو : برترین دانشگاه فدرال در کشور برزیل دانشگاه فدرال ریو دو ژانیرو است که در شهر ریو دو ژآنیرو واقع شده و یکی از 5 دانشگاه نمونه ی آمریکای جنوبی می باشد. این دانشگاه یکی از دانشگاه های بسیار مدرن و با امکانات بسیار عالی در کشور برزیل است. در دانشگاه ریو
    دو ژانیرو رشته های: مهندسی برق، فلسفه، تاریخ، کامپیوتر، مهندسی شیمی و مهندسی مکانیک ارائه میشود.

تعداد دیگر دانشگاه های ممتاز برزیل میتوان به دانشگاه های اشاره کرد.

  • UNESP
  • Federal university of Parana
  • Federal university of Santa Maria
  • University of Brasilia
  • Federal university of Santa Catarina
  • Federal university of Rio Grande Du sol
  • Federal university of minas graias

مهاجرت به برزیل از طریق تحصیل

مدارک مورد نیاز جهت اخذ ویزای تحصیلی کشور برزیل

  • عکس با زمینه سفید
  • کپی و اصل شناسنامه
  • کپی و اصل پاسپورت با حداقل 6 ماه اعتبار
  • گواهی حساب بامکی جهت اثبات پشتوانه مالی
  • گواهی سوء پیشینه

این مدارک پس از اخذ پذیرش از دانشگاه های برزیل باید به سفارت برزیل تحویل داده شود و روال اخذ ویزای تحصیلی برزیل طی خواهد شد.

هزینه تحصیل در برزیل

هزینه تحصیل در برزیل تقریبا 5،500 دلار برای حدود 4 سال است. با این حال از دانشگاه تا دانشگاه متفاوت است.
هزینه مناسب زندگی و تحصیل در کشور برزیل و وجود دانشگاه های برتر با استانداردهای جهانی و با کیفیت بالا در زمینه آموزشی و رفاهی، باعث شده است تا متقاضیان بسیاری از سرتاسر جهان به این کشور اقامت داشته باشند.

با توجه به پیشرفت در زمینه های اقتصادی و صنعتی در برزیل، دولت این کشور با اعطای وام و بودجه به دانشگاه های کشور برزیل و همچنین اعطای بورسیه های تحصیلی به دانشجویان بین المللی کمک شایانی به دانشجویان ارائه داده است.
هزینه های تحصیل در مقطع لیسانس حدوداً ۸۰۰ دلار در ماه برای دانشجویان می باشد، که البته می توانند با اجازه کار ۱۰ ساعت در هفته بخشی از این هزینه ها را پوشش دهند.

سوالات متداول درباره تحصیل در برزیل و شرایط پذیرش

  1. آیا برای تحصیل در برزیل به ویزا احتیاج دارم؟
    ساکنان ایالات متحده آمریکا، استرالیا، کانادا و شهروندان اروپایی(به استثنای کسانی که در قبرس، استونی، لتونی، لیتوانی و مالت، که همه به ویزا نیاز دارند) می توانند با گذرنامه ای که حداقل پس از ورود به برزیل شش ماه معتبر باشد و یک ویزا مهر شده که به مدت 90 روز از تاریخ صدور اعتبار دارد، علاوه بر آن همراه با بلیط برگشت و پول کافی برای ماندن در کل مدت اقامت می توانند به برزیل بیایند.
    شهروندان غیر اتحادیه اروپا نیز برای تحصیل و ورود به برزیل باید ویزای این کشور را دریافت نمایند.
  2. آیا می توانم برای تحصیل در برزیل در یک دانشگاه، چند دوره تحصیلی را انتخاب نمایم؟
    خیر، در هر دانشگاه باید یک دوره تحصیلی را انتخاب نمایید.
  3. امکان تحصیل در برزیل در چه مقاطع تحصیلی وجود دارد؟
    امکان تحصیل در برزیل برای دانشجویان بین المللی در تمامی مقاطع تحصیل از جمله کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا وجود دارد.
  4. شرایط تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در برزیل چگونه است؟
    امکان تحصیل به زبان انگلیسی برای دانشجویان بین المللی در برزیل وجود دارد. همچنین هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد پایین می باشد. کارشناسی ارشد در برزیل یک دوره 2 ساله است.
  5. آیا برای دریافت بورسیه تحصیلی در برزیل میتوانم اقدام کنم؟
    کشور برزیل برای دانشجویان بین المللی با توجه به رزومه علمی فرد بورسیه تحصیلی در نظر گرفته است. کشور برزیل تنها کشوری است که در مقطع کارشناسی ارشد به تمامی دانشجویان رشته های تحصیلی مختلف بورسیه تحصیلی ارائه می دهد.
  6. هزینه زندگی دانشجویان در برزیل چقدر است؟
    هزینه زندگی در برزیل برای دانشجویان بین المللی بستگی به سبک زندگی و منطقه زندگی فرد دارد. به طور کلی هزینه زندگی در برزیل بین 500-1000 دلار است.
  7. هزینه تحصیل در برزیل چقدر است؟
    هزینه تحصیل در برزیل از موسسه به موسسه دیگر متفاوت است؛ اما باید برای هزینه تحصیل در برزیل هزینه تقریبی 2000 دلار را در نظر گرفت.
  8. آیا دانشجویان در برزیل اجازه کار دارند؟
    دولت برزیل به دانشجویان بین الملل اجازه کار پاره وقت می دهد؛ به صورتی که دانشجویان کارشناسی می توانند 10 ساعت و کارشناسی ارشد 20 ساعت در هفته کار کنند.
  9. طول دوره تحصیل در برزیل چقدر است؟
    طول دوره تحصیل در مقطع کارشناسی در برزیل 4 سال، کارشناسی ارشد 2 سال و دکترا 5 سال می باشد.
  10. آیا مدارک رسمی دانشگاه های برزیل معتبر است؟
    دانشگاه های این کشور از رنکینگ‌ جهانی بالایی برخوردار بوده و مدارک تحصیلی برزیل در سراسر جهان به رسمیت پذیرفته شده است.
  11. شرایط تحصیل در مدارس دولتی برزیل به چه شکل می باشد؟
    کسانی که پدر و مادرشان و یا خود آنها دارای اقامت و یا شهروندی برزیل باشند، می‌ توانند در مدارس دولتی تحصیل نمایند که رایگان است. تحصیل در مدارس دولتی به زبان پرتغالی می باشد.
  12. آیا در برزیل می توان برای دریافت ویزای همراه اقدام کرد ؟
    در کشور برزیل نمی توان همزمان برای دریافت ویزای الحاق اقدام کرد. پروسه الحاق خانواده فرد به عنوان همراه 3 الی 6 ماه به طول می ‌انجامد.

افرادی که خواهان ادامه تحصیل در دانشگاه های برزیل هستند می توانند با مراجعه به موسسه حقوقی توسعه گران مهر در شهر شیراز و تحویل مدارک خود به وکلای مجرب ما در کمترین زمان ویزای تحصیلی خود را دریافت نمایند. جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه تحصیل در برزیل و همچنین اطلاع از شرایط مهاجرت به برزیل می توانید با مشاورین موسسه تماس حاصل فرمایید.

5/5 - (1 امتیاز)

6 دیدگاه برای “شرایط تحصیل در برزیل

  1. مهران گفت:

    سلام ببخشید در مقطع کارشناسی ارشد که گفتید بورسیه هم داره، خب شرایطش چیه؟ میشه بیشتر توضیح بدید!
    مثلا معدل تاثییر داره؟؟
    حرفه مهمه؟
    یا کلا چه شرایطی لازمه!؟

    1. مشاور تحصیلی و مهاجرت گفت:

      سلام
      ارائه بورس تحصیلی معمولا در سطوح ارشد و بالاتر انجام میشود و شانس بورسیه برای لیسانس پایین است.
      بر اساس رزومه تحصیلی و پژوهشی خود می توانید درخواست بورس تحصیلی را بدهید تا مورد بررسی دانشگاه قرار گرفته و در صورت تایید شدن ، بورس دریافت کنید.

  2. بهار.۱۳۱ گفت:

    با سلام. آیا همراه دانشجو ی دکترا در برزیل اجازه کار کردن دارد یا نه؟

    1. مشاور تحصیلی و مهاجرت گفت:

      سلام در صورتی که اجازه بردن همراه به دانشجو داده شود، خیر اجازه کار کردن در برزیل به صورت دولتی و رسمی برای همراه وجود نخواهد داشت.

  3. Fateme Gn گفت:

    سلام ، وقت بخیر ، میشه لطفا بگید که بورس تحصیلی و رایگان بودن شامل شخصی هم میشه که پزشکی عمومی رو تموم کرده از دانشگاه معتبر در ایران و برای ادامه تحصیل و گرفتن تخصص میخواد برزیل رو انتخاب کنه ؟ و اگر نه ، شما چه کشور دیگه ای رو با این شرایط پیشنهاد میکنید؟

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      با سلام
      برای تحصیل تخصص پزشکی کشورهای زیادی می توانید اقدام فرمایید و البته هزینه تحصیل تخصص در اکثر کشورها نیز پایین و بعضاً رایگان است. بحث اصلی پذیرش مقطع تخصص است و هزینه اهمیت چندانی ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *