دانشگاه های پزشکی ژاپن

تحصیل در دانشگاه های پزشکی ژاپن یک تصمیم شگفت انگیز است. با توجه به داشتن فرهنگ غنی این کشور که قرن ها است نظر کشورهای دیگر جهان را به خود جذب کرده است باید دانست که تحصیل در کشور ژاپن قطبی از نوآوری های علمی و فناوری و همچنین فرصت دست یابی در زمینه تحقیقات زیست پزشکی می باشد. لازم به ذکر است که دانشجویان بین المللی در ژاپن تحصیلات خود را به زبان انگلیسی دنبال می کنند. در این مقاله که به کوشش کارشناسان موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی تهیه و تنظیم گردیده است به بررسی دقیق موارد زیر خواهیم پرداخت:

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان
  • معتبرترین دانشگاه های پزشکی ژاپن
  • بورسیه دانشگاه های کشور ژاپن
  • شهریه تحصیل پزشکی در کشور ژاپن
  • پذیرش در دانشگاه های پزشکی ژاپن
  • هزینه زندگی و تحصیل در ژاپن
  • ارزان ترین دانشگاه های پزشکی ژاپن
  • مدارک لازم برای دانشگاه های پزشکی ژاپن
  • سوالات متداول در رابطه با دانشگاه های پزشکی ژاپن

معتبرترین دانشگاه های پزشکی ژاپن

معتبرترین دانشگاه های پزشکی کشور ژاپن جهت تحصیل دانشجویان بین المللی در رشته پزشکی به شرح زیر می باشد:

  • دانشگاه توکیو
  • دانشگاه کیوتو
  • دانشگاه اوزاکا
  • دانشگاه کیو
  • دانشگاه توهوکو
  • دانشگاه علوم پزشکی و دندانپزشکی توکیو
  • دانشگاه کیوشو
  • دانشگاه ناگویا

بورسیه دانشگاه های پزشکی کشور ژاپن

دانشجویان بین المللی که تحت توافق نامه تبادل دانشجو در دانشگاه ژاپن پذیرفته شده اند، واجد شرایط بورسیه شدن هستند. این دانشجویان باید برای تحصیل در کشور ژاپن درخواست بورسیه کنند. بورسیه تحصیلی شامل کمک هزینه ماهانه 757.71 دلار است که در طول مدت اقامت در ژاپن پرداخت می شود. اگر چه بیشتر بورسیه ها پس از آمدن به کشور ژاپن قابل اجرا است، با این وجود گاهی دولت ها، انجمن های بین المللی و بنیادهای خصوصی قبل از اقامت در کشور ژاپن بورسیه را در اختیار دانشجویان قرار می دهند.

شهریه تحصیل در دانشگاه ژاپن

متوسط هزینه شهریه برای یک ترم در ژاپن می تواند کمتر از 3000 دلار تا تقریبا 20،000 دلار برای یک ترم باشد. دانشجو می تواند برای صرفه جویی در هزینه تحصیل در یک دانشگاه دولتی در شهری که کمتر شناخته شده است به تحصیل بپردازد.شهریه در دانشگاه های خصوصی ژاپن معمولاً در حدود 12،000 تا 18،000 دلار در سال است که پایین تر از هزینه های دانشجویان بین المللی در کشورهایی مانند ایالات متحده و انگلستان می باشد. دانشگاه های دولتی از نظر شهریه مقرون به صرفه هستند و در جایگاه دوم قرار دارند. شهریه دانشگاه های دولتی بسته به تخصص مورد نظر دانشجو در سال به 931،235 دلار می رسد. دانشگاه های دولتی در ژاپن کم ترین میزان شهریه را دارند. آن ها انواع مختلفی از تخصص ها را ارائه می دهند و شهریه سالانه نیز به 817.800 دلار می رسد.

پذیرش در دانشگاه های پزشکی ژاپن

نمرات آزمون ورودی می تواند نشان دهنده پیشینه تحصیلی دانشجو باشد. حداقل چهار یا پنج سال از دوره ها به زبان انگلیسی تدریس می شوند. باید توجه داشت آموزش پزشکی در این کشور شش سال است و به طور معمول شامل چهارسال آموزش بالینی و سپس دو سال آموزش عملی است. فارغ التحصیلان ممتاز دبیرستان ها، واجد شرایط ورود به دانشکده پزشکی ژاپن می باشند.

پذیرش در دانشگاه های پزشکی ژاپن

پذیرش در دانشگاه های پزشکی ژاپن

هزینه زندگی و تحصیل در کشور ژاپن

هزینه ماهیانه زندگی (از جمله شهریه) در ژاپن برای دانشجویان بین المللی تقریباً 138،000 دلار در ماه است. به طور کلی، منطقه شیکوکو دارای کم ترین هزینه های زندگی در ژاپن و تحصیل در این کشور است و 104.000 دلار در ماه تخمین زده می شود. از طرف دیگر، کانتو یکی از مناطق گران قیمت برای زندگی در ژاپن است که هزینه زندگی و تحصیل در آن تقریباً 154،000 دلار در ماه است.در رابطه با کرایه حمل و نقل، بلیط ماهانه مترو برای دانشجویان بین المللی تقریباً 95.17 دلار در ماه است و کرایه تاکسی 6.19 دلار برای کیلومتر اول و 4.19 دلار در هر کیلومتر به بعد است. اجاره تاکسی به مدت یک ساعت 28.55 دلار هزینه خواهد شد. هزینه یک لیتر بنزین 1.25 دلار است.

ارزان ترین دانشگاه های پزشکی ژاپن

ژاپن محل تحصیل دانشجویان بین المللی بی شماری است و تقریباً 300.000 دانشجوی خارجی در موسسات آموزش عالی کشور ژاپن به تحصیل مشغول هستند. برخی از دانشکده های پزشکی این کشور در ردیف بهترین دانشگاه های جهان قرار گرفته اند. این موضوع باعث جذب دانشجویان بین المللی بسیاری شده است. علاوه بر این، جایگاه های بالایی که برخی از این دانشگاه ها در رتبه بندی جهانی دارند، بیانگر کیفیت آموزشی دانشگاه های پزشکی کشور ژاپن است.

دانشگاه پزشکی و دندانپزشکی توکیو

هزینه تحصیل: 5000 دلار

دانشگاه پزشکی و دندانپزشکی توکیو به عنوان یک دانشگاه ملی شناخته شده است که دارای دو مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد است. در دانشگاه توکیو، دو بیمارستان قرار دارد، یکی برای دندانپزشکی و دیگری برای پزشکی. این موسسه تعداد زیادی دانشجوی بین المللی دارد، به همین دلیل ارتباطات مهمی با دانشکده های پزشکی خارجی برقرار کرده است. در این دانشگاه سه پردیس مجزا وجود دارد که یکی از آن ها به مراکز تحقیقاتی اختصاص دارد. این امر نشان می دهد که تحقیق در دانشکده پزشکی در ژاپن چقدر مهم است.

دانشگاه پزشکی آساهیکووا

هزینه تحصیل: 5000 دلار

این موسسه ملی در هوکایدو واقع شده است. علی رغم اینکه پس از جنگ جهانی دوم، این دانشگاه بسته شد اما نیاز به متخصصان پزشکی در هوکایدو بسیار احساس می شد. بنابراین، درخواست های زیادی برای گشودن مجدد این دانشگاه ارائه شد. امروزه، این دانشگاه یکی از مهمترین موسسات علوم بهداشتی در این منطقه است.

دانشکده پزشکی دانشگاه هاماماتسو

هزینه تحصیل: 5000 دلار

دانشگاه هاماماتسو در هاماماتسو، شیزووکا تاسیس شده است. امروزه این دانشگاه دارای ویژگی های بی شماری است که باعث جذب دانشجویان بین الملل زیادی شده است. یکی از این ویژگی ها، بیمارستان دانشگاه است که به دانشجویان امکان یادگیری به طور مستقیم در بیمارستان را می دهد.

دانشگاه اوزاکا

هزینه تحصیل: 5000 دلار

این موسسه تحقیقاتی عمومی یکی از معتبرترین موسسات ژاپن است. این دانشگاه در میان 100 دانشگاه برتر جهان قرار دارد و در جایگاه سوم در ژاپن قرار دارد. این دانشگاه سه پردیس دارد و هر پردیس دانشکده های مختلفی را در خود جای داده است. دانشکده پزشکی در پردیس سویتا واقع شده است.

دانشگاه ناگویا

شهریه: 5000 دلار

این دانشگاه ملی در چیکوساکو، ناگویا واقع شده است. این دانشگاه یکی از بهترین موسسات کشور محسوب می شود و در میان 100 دانشگاه برتر در سراسر جهان قرار دارد. این دانشگاه یکی از قدیمی ترین موسسات ژاپن می باشد. نوآوری یکی از سیاست مهم این دانشگاه محسوب می شود.

دانشگاه اوکایاما

هزینه تحصیل: 5000 دلار

این دانشگاه شامل سه پردیس است که دو پردیس آن در اوکایاما واقع شده اند و پردیس سوم در میساسا، در استان توتوری واقع شده است. این دانشگاه به اهداف توسعه پایدار که توسط سازمان ملل متحد تعیین شده است، اهمیت زیادی می دهد. این امر باعث شده تا این دانشگاه به یکی از دانشگاه هایی تبدیل شود که بیشترین تحقیق را در زمینه پزشکی انجام بدهد.
کارشناسان موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی آماده ارائه خدمات در زمینه اخذ پذیرش از دانشگاه های پزشکی کشور ژاپن می باشند.

مدارک لازم برای دانشگاه های پزشکی ژاپن

قطعا دانشجویانی که قصد دارند در دانشگاه های پزشکی ژاپن تحصیل کنند، نیاز به یک سری مدارک دارند. مدارک لازم جهت اخذ پذیرش از دانشگاه های پزشکی کشور ژاپن به شرح زیر می باشند:

  • تکمیل فرم درخواست آنلاین
  • توصیه نامه
  • گزارش آزمون آیلتس و یا تافل
  • گزارش آزمون JLPT
  • گواهی بهداشت
  • عکس رنگی 4 × 3
  • کپی پاسپورت
  • ریز نمرات تحصیلی
مدارک لازم برای دانشگاه های پزشکی ژاپن

مدارک لازم برای دانشگاه های پزشکی ژاپن

در نهایت موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی آماده پاسخ گویی تلفنی و حضوری به هم وطنان عزیز و انجام کلیه امور مربوط به پذیرش و اخذ ویزا و اقامت می باشد. هم وطنان متقاضی تحصیل در دانشگاه های پزشکی ژاپن، می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به صورت حضوری به دفاتر موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی در شهرهای تهران، شیراز، اصفهان، مشهد و تبریز مراجعه نمایند.

سوالات متداول در مورد دانشگاه های پزشکی کشور ژاپن

1- دانشگاه های پزشکی معتبر کشور ژاپن کدامند؟

دانشگاه توکیو، دانشگاه کیوتو، دانشگاه اوزاکا، دانشگاه کیو، دانشگاه توهوکو و غیره از جمله دانشگاه های پزشکی معتبر کشور ژاپن هستند.

2- هزینه رشته پزشکی دانشگاه ژاپن چقدر می باشد؟

متوسط هزینه شهریه برای یک ترم در ژاپن می تواند کمتر از 3000 دلار تا تقریبا 20،000 دلار برای یک ترم باشد.

3- میزان بورسیه تحصیلی رشته پزشکی در کشور ژاپن چقدر می باشد؟

میزان بورسیه تحصیلی شامل کمک هزینه ماهانه 80،000 ین است که در طول مدت اقامت در ژاپن ارائه می شود.

4- نمرات آزمون ورودی می تواند تاثیری بر پذیرش رشته پزشکی در کشور ژاپن داشته باشد؟

بله، نمرات آزمون ورودی می تواند نشان دهنده پیشینه تحصیلی دانشجو باشد و قطعا در پذیرش دانشجو تاثیر دارند.

5- آیا برای بورسیه شدن حتما باید در کشور ژاپن بود سپس اقدام شود؟

اگر چه بیشتر بورسیه ها پس از آمدن به کشور ژاپن قابل اجرا است، با این وجود گاهی، دولت ها، انجمن های بین المللی و بنیادهای خصوصی قبل از اقامت در کشور ژاپن بورسیه هایی را ارائه می دهند.

6- آیا شهریه دانشگاه های خصوصی رشته پزشکی گران می باشد؟

شهریه در دانشگاه های خصوصی ژاپن معمولاً در حدود 12،000 تا 18،000 دلار در سال است که پایین تر از هزینه های دانشجویان بین المللی در کشورهایی مانند ایالات متحده و انگلیس می باشد.

7- هزینه حمل و نقل برای دانشجویان بین المللی چقدر می باشد؟

در رابطه با کرایه حمل و نقل، بلیط ماهانه مترو برای دانشجویان بین المللی تقریباً 95.17 دلار در ماه است.

8- آیا خوابگاهی برای دانشجویان رشته پزشکی کشور ژاپن در نظر گرفته شده است؟

بله، خوابگاه هایی در نزدیکی دانشگاه در نظر گرفته شده است که راحت هستند و به دانشجو کمک می کنند تا روی مطالعات خود متمرکز شود.

9- آیا انتخاب رشته پزشکی در کشور ژاپن تصمیم درستی است؟

بله، کشور ژاپن از جمله کشورهای پیشرفته بوده و تحصیل رشته پزشکی در این کشور انتخاب مناسبی برای دانشجویان خارجی است.

10- مدارک لازم جهت پذیرش در دانشگاه پزشکی ژاپن چیست؟

تکمیل فرم درخواست آنلاین، توصیه نامه، گزارش آزمون آیلتس و یا تافل، گزارش آزمون JLPT ، گواهی بهداشت، عکس رنگی 4 × 3، کپی پاسپورت، ریز نمرات تحصیلی.

11- آیا امکان اخذ بورسیه برای دانشجویان رشته پزشکی در کشور ژاپن وجود دارد؟

بله، دانشجویان خارجی رشته پزشکی در این کشور می توانند از بورسیه های تحصیلی که توسط دانشگاه و دولت ارائه می شود استفاده کنند.

4/5 - (1 امتیاز)

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *