تحصیل داروسازی در ژاپن

در این مقاله قصد داریم در ارتباط با رشته داروسازی در ژاپن و تحصیل در این کشور برای رشته داروسازی نکات مهمی ارائه کنیم. ژاپن که در حقیقت مجمع الجزایر ژاپن نامیده می شود کشوری است که در آسیای شرقی قرار گرفته و دور تا دور آن را اقیانوس ارام فرا گرفته است. ‌کشور ژاپن را می توان یکی از بزرگ ترین قدرت های اقتصادی دنیا نامید که از نظرتولید نا خالص ملی نیز در رتبه سوم دنیا قرار گرفته است. مرز های ابی کشور ژاپن با کشور های چین، کره جنوبی، کره شمالی و روسیه می باشد. کشور ژاپن با بیش از صد و بیست و شش میلیون نفر جمعیت از نظر جمعیتی در رده یازدهم در میان پرجمعیت ترین کشور های دنیا قرار دارد.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

پایتخت کشور ژاپن شهر توکیو می باشد که بیش از سیزده میلیون نفر جمعیت دارد و بزرگ ترین و گران ترین پایتخت جهان شمرده می شود. زبان رسمی مردم در این کشور ژاپنی است و واحد پول آن ین می باشد. مساحت کشور ژاپن سیصد و هفتاد و هفت خزار و نهصد و هفتاد و سه کیلومتر مربع می باشد. از نطر اقتصادی می توان گفت رشد کشور ژاپن بسیار بالا است و یکی از شرکای تجاری و اقتصادی کشور امریکا در کل قاره آسیا می باشد.

افراد زیادی به دلیل شرایط اقتصادی کشور ژاپن مایل به مهاجرت به این کشور هستند. ‌مهاجرت به ژاپن با شرایط خاصی امکان پذیر است و روش های مختلفی دارد. اگر تمایل دارید برای مهاجرت به کشور ژاپن اقدام کنید می توانید با مراجعه به موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی این کار را انجام دهید. نمایندگی های موسسه حقوقی اصطهباناتی در شهر های شیراز، تهران، اصفهان، مشهد و تبزیز فعالیت می کنند.

تحصیل داروسازی در ژاپن

دانشگاه های ژاپن از شرایط ویژه ای برخوردار هستند و می توان گفت بهترین امکانات تحصیلی را به دانشجویان خود ارائه می دهند. تحصیل در دانشگاه های کشور زاپن می تواند هم به زبان ژاپنی و هم به زبان انگلیسی باشد. هم اکنون سیزده دانشگاه در این کشور می باشد که تمام کورس های تحصیلی ان به زبان انگلیسی ارائه می شود. ژاپن کشوری است که دانشجویان بین المللی زیادی را پذیرش می کند‌ می توان گفت هز ساله بیش از صد و سی هزار دانشجوی بین المللی در دانشگاه های این کشور مشعول به تحصیل می شوند.

این کشور قصد دارد از سال جاری یعنی سال دو هزار و بیست میلادی با افزایش تعداد کورس ها و رشته های درسی به زبان انگلیسی میزان دانشجویان بین المللی در این کشور را افزایش دهد. به عبارتی می توان گفت تحصیل در ژاپن یکی از گزینه های مناسب می باشد. البته روش های مختلفی برای مهاجرت به گشور زاپن وجود دارد که از جمله آن ها می توان به کار در ژاپن، سرمایه گداری در ژاپن، نولد فرزند در ژاپن، خرید ملک در ژاپن و … اشاره نمود. داروسازی نیز یکی از رشته های پر طرفدار است که در کشور ژاپن و دانشگاه های این کشور ارائه می گردد.

از جمله دانشگاه هایی که رشته داروسازی را در ژاپن ارائه می دهند، عبارتند از: دانگشاه داروسازی توکیو ژاپن، دانشگاه چیبا ژاپن، دانشگاه نیهان ژاپن، دانشگاه توهو ژاپن، دانشگاه فوکواکا ژپن، دانشگاه کیشوا ژاپن، دانشگاه فاکویاما ژاپن، دانشگاه گیفو ژاپن، دانشگاه کینکی ژاپن، دانشگاه هیروشیما ژاپن، دانشگاه پزشکی هوکایدو ژاپن، دانشگاه زنان موکوگوا ژاپن، دانشگاه کانازاوا ژاپن، دانشگاه کوبه ژاپن و … . هر کدام از این دانشگاه ها برای تحصیل در رشته داروسازی شرایط خاص خود را دارند.‌ ما در این مقاله به بررسی شرایط برخی از دانشگاه های این کشور برای رشته داروسازی می پردازیم.‌ البته دقت کنید که عده ای برای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در ژاپن، وارد این کشور می شوند.

تحصیل داروسازی در دانشکده داروسازی دانشگاه کیتاساتو

دانشگاه کیتاساتو در سال هزار و نهصد و شصت و دو میلادی در شهر شیرکان ژاپن تاسیس شده است و دانشکده داروسازی ان در سال هزار و نهصد و شصت و چهار میلادی فعالیت خود را آغاز نمود. دانشکده داروساز دانشگاه کتاساتو به عنوان پیشگام در آموزش داروسازی بالینی در ژاپن مشهور است و به محیط آموزشی خود که دارای هماهنگی بسیار با چهار بیمارستان این دانشگاه افتخار می کند. در کل شهر شیرکان ژاپن به شهری معروف است که به تحقیقات بنیادی در پزشکی کمک می کند.

تحصیل داروسازی در دانشکده داروسازی دانشگاه کیتاساتو ژاپن

تحصیل داروسازی در دانشکده داروسازی دانشگاه کیتاساتو ژاپن

در این دانشکده هم اکنون یک دوره شش ساله برای داروسازی و یک دوره چهار ساله برای گروه علوم زندگی و توسعه دارو ارائه می شود. هدف هر دوی این گروه های تحصیلی تحول مداوم در پرداختن به داروسازی بالینی و ارائه اموزش پیشرفته تر داروسازی و امکان انجام تحقیقات میشرفته و اساسی در این رشته ها هستند. دانشکده داروسازی دانشگاه کیتاساتو دائما در حال تلاش است تا داروسازانی را پرورش دهد که می توانند در شرایط بالینی و سخت کمک کننده باشند. داروخانه ای که به عنوان مدل در بیمارستان انستیتوی دانشگاه کیتاساتو حصور دارد به دتنشجویان این امکان را می دهد که از طریق شبیه سازی های خاصی، آموزش های عملی ویژه ای ببینند. آموزش های عملی داروسازی در این دانشگاه در چهار بیمارستان مربوطه انجام می شود.

این دانشگاه امکانات زیادی از جمله محیط کتابخانه ای پشتیبانی عمیق، سالن همایش های پیشرفته، اتاق های رایانه ای و ‌… ارائه می دهد. کورس های تحصیلی بسیاری با موضوعات مختلف و شرایط گوناگون در این دانشگاه ارائه می شود. دقت کنید که باید برای حضور در ژاپن و زندگی در ژاپن، هزینه های زندگی در ژاپن را نیز در نظر بگیرید. این دانشگاه بورسیه های تحصیلی خاصی نیز ارائه می دهد. هزینه تحصیل داروسازی در این دانشگاه برای سال اولی دویست هزار ین می باشد و هر سال هزینه شهریه متفاوت خواهد بود.

تحصیل داروسازی در دانشگاه داروسازی توکیو

یکی دیگر از دانشگاه هایی که در کشور ژاپن به طور تخصصی رشته داروسازی را ارائه می دهد، دانشگاه داروسازی توکیو است. این دانشگاه سه هزار و هشتصد و پنجاه و یک دانشجو دارد و در رنکینگ جهانی QS رتبه ای بین دویست و پنجاه و یک تا سیصد را به خود اختصاص داده است. این دانشگاه از سال هزار و نهصد و هفتاد و شش میلادی شروع به ارائه گرایش های مختلف داروسازی بالینی کرد.

برنامه کارشناسی ارشد توسط این دانشگاه در مطالعات داروسازی بالینی در سال هزار و نهصد و هشتاد و یک میلادی ارائه شد و این دانشگاه را به عنوان اولین دانشگاه ژاپن معرفی کرد که مطالعات داروسازی بالینی را در سطح کارشناسی ارشد ارائه می دهد.‌ دانشگاه داروسازی توکیو بیش از سی سال است که با تمرکز بر آموزش داروسازان بالینی، آموزش سطح بالایی را ارائه می دهد. به عنوان بخشی از آموزش، دانشجویان در تمرین داروسازی های خاصی شرکت می کنند. این بزنامه فرصتی برای یادگیری تجربی قبل از شرکت در تمرینات بالینی و حضور در دنیای واقعی را فراهم می کند.

مجموعه کتابخانه های این دانشگاه شامل شصت و دو هزار جلد کتاب به زبان ژاپنی و سی و هفت هزار کتاب به زبان های دیگر در زمینه های داروسازی، پزشکی و علوم زندگی است. امکانات دانشجویی این دانشگاه شامل سالن های همایش، کافه تریا ها، فروشگاه های خاص، پیشخوان خدمات دانشجویی، کلینیک بهداشت و اتاق های مشاوره است. امکانات ورزشی نیز شامل زمین ورزشی، سالن بدنسازی، زمین تنیس و تیر اندازی با کمان ژاپنی کیودو است‌. در این دانشگاه همچنین امکانات تحقیقاتی بسیار گسترده ای برای دانشجویان و علم اندوزان فراهم شده است.‌

به منظور ارائه فرصت برابر، دانشگاه داروسازی توکیو بورسیه های مختلفی را برای دانشجویانی که تمایل به تحصیل در این دانشگاه دارند ارائه می کند. این بورسیه ها شامل بورسیه دولتی کشور ژاپن هم می باشد. هزینه تحصیل در این دانشگاه چهار هزار و هفتصد و دوازده دلار آمریکا می باشد. دقت کنید که هزینه زندگی در شهر توکیو نسبت به شهر های دیگر گران تر است چرا که این شهر جزو گران ترین مرکز کشور های دنیا محسوب می شود.

تحصیل داروسازی در دانشگاه کیوشو ژاپن

دانشگاه کیوشو ژاپن یکی دیگر از دانشگاه های این کشور است که رشته داروسازی را در مقاطع و گرایش های مختلفی برای دانشجویان و علاقه مندان به این رشته ارائه می دهد. دانشگاه کیوشو ژاپن یکی از دانشگاه های دولتی این کشور است که در فوکووا واقع شده. این دانشگاه یکی از هفت دانشگاه ملی ژاپن است و در سال هزار و هشتصد و شصت و هفت میلادی تاسیس شده است‌ از سال دو هزار و شانزده میلادی تا به کنون حدود دو هزار و هشتاد و نه دانشجوی بین المللی در این دانشگاه ثبت نام کرده اند.

دانشکده علوم دارویی در این دانشگاه در آوریل هزار و نهصد و پنجاه میلادی به عنوان بخشی از دانشکده پزشکی این دانشگاه تاسیس شد. در حقیقت در این دانشگاه دو گروه علوم پزشکی با برنامه ای چهار ساله و داروسازی بالینی با برنامه ای شش ساله مشغول به فعالیت هستند. این دانشگاه در بین دانشگاه های ژاپن رتبه هشت را به خود اختصاص داده است و در کل دنیا رتبه صد و شصت و شش را دارا می باشد. ثبت نام و پذیرش در این دانشگاه بز اساس نتایج ازمون است و باید این را گفت که قبولی در این دانشگاه برای هر ده نفر یک نفر می باشد.

تحصیل داروسازی در دانشگاه کیوشو ژاپن

تحصیل داروسازی در دانشگاه کیوشو ژاپن

برای تحصیل داروسازی در ژاپن در این دانشگاه هزینه تحصیل را بررسی می کنیم. هزینه تحصیل در این دانشگاه برای دانشجویان کارشناسی حدودا چهار هزار و نهصد و شصت دلار در سال می باشد و دانشجویان کارشناسی ارشد این دانشگاه نیز باید مبلغ چهار هزار و نهصد و شصت دلار بپردازند. این دانشگاه در هر سال و دوره تحصیلی بیش از نوزده هزار دانشجو را پذیرش نمی کند و برای این مسئله محدودیت بسیاری قائل است. نسبت دانشجویان خارجی در این دانشگاه هشت درصد از کل دانشجویان است. کادر علمی این دانشگاه بیش از سه هزار معلم و استاد را شامل می شود.

تحصیل داروسازی در دانشگاه هیروشیما ژاپن

دانشگاه هیروشیما ژاپن، در شهر هیروشیما واقع شده است و یک موسسه اموزش عالی دولتی در کشور ژاپن می باشد که فعالیت خود را در سال هزار و نهصد و چهل و نه میلادی شروع کرده است. این دانشگاه در کشور زاپن رتبه سیزده را به خود اختصاص داده است و در رده بندی جهانی QS دارای رتبه سیصد و شصت و شش می باشد.

دانشکده علوم دارویی در این دانشگاه با هدف فعالیت خود را با هدف پرورش دانش جویانی که می توانند با دست یابی به حس غنی از بشریت و دانش گسترده حیاتی برای ارتقا سلامت و رفاه انسان و دانش بنیادی ، مهارتوهای لازم را برای مشارکت های علمی داروسازی بدست بیاورند گذاشته است. برنامه تحصیلی داروسازی در این دانشگاه شش ساله می باشد و برنامه تحصیلی علوم دارویی در این دانشگاه چهار ساله است. هزینه تحصیل در این دانشگاه برای کارشناسی و کارشناسی ارشد هر دو چهار هزار و هفتصد و دوازده دلار در سال می باشد.

سوالات متداول در ارتباط با تحصیل داروسازی در ژاپن

  1. آیا تحصیل داروسازی در دانشگاه های ژاپن رایگان است؟

    خیر تحصیل داروسازی در دانشگاه های کشور ژاپن منوط به پرداخت شهریه تحصیلی می باشد.

  2. آیا برای تحصیل داروسازی در ژاپن به دانشجویان بورسیه تحصیلی تعلق می گیرد؟

    بله در دانشگاه های کشور ژاپن بورسیه های تحصیلی متفاوتی موجود می باشد.

  3. آيا دانشگاه های ژاپن در رنکینگ جهانی اعتبار مناسبی دارند؟

    بله بیشتر دانشگاه های کشور ژاپن اعتبار جهانی بسیار بالایی دارند.

  4. آیا ژاپن کشوری امن برای تحصیل است؟

    بله کشور ژاپن با سیاست های ویژه خود امنیت بالایی را برای شهروندان تامین کرده است.

  5. کدام دانشگاه ها در ژاپن رشته داروسازی را ارائه می دهند؟

    دانگشاه داروسازی توکیو ژاپن، دانشگاه چیبا ژاپن، دانشگاه نیهان ژاپن، دانشگاه توهو ژاپن، دانشگاه فوکواکا ژپن، دانشگاه کیشوا ژاپن، دانشگاه فاکویاما ژاپن، دانشگاه گیفو ژاپن، دانشگاه کینکی ژاپن، دانشگاه هیروشیما ژاپن و … .

  6. آیا تحصیل داروسازی در ژاپن گران است؟

    خیر بر خلاف تصور عده بسیاری تحصیل در ژاپن با هزینه ای بسیار معقولانه امکان پذیر می باشد.

  7. آیا در ژاپن دانشجویان داروسازی اجازه کار در زمان تحصیل را دارند؟

    بله اما باید با مجوز های لازم و به صورت پاره وقت کار انجام شود تا به درس لطمه ای وارد نشود.

  8. تحصیل داروسازی در ژاپن به چه زبانی است؟

    تحصیل داروسازی در این کشور به زبان های ژاپنی و انگلیسی می باشد.

  9. آیا هزینه زندگی در ژاپن مناسب است؟

    بله اما توکیو را می توان یکی از گران ترین مرکز کشور های دنیا دانست. از این رو به محل زندگی شما بستگی دارد.

  10. آیا دانشکده های داروسازی ژاپن امکانات مناسبی برای دانشجویان ارائه می دهند؟

    بله داشنکده ها با بهترین امکانات در جهت آموزش دانشجویان داروسازی اقدام می کنند.

  11. اولین دانشگاه ژاپن که برنامه داروسازی را در مقطع کارشناسی ارشد ارائه داد کدام بود؟

    دانشگاه داروسازی توکیو اولین دانشگاهی بو که برنامه داروسازی را در مقطع کارشناسی ارشد ارائه داده است.

2.7/5 - (6 امتیاز)

مطالب مرتبط

2 دیدگاه برای “تحصیل داروسازی در ژاپن

  1. مبینا گفت:

    باسلام و عرض ادب خدمت شما
    میخواستم بدونم که ایا تحصیل داروسازی در ژاپن به صورت دکترا پیوسته است؟(مثل چیزی که در ایران داریمه یا به صورت مقاطع جدا ارائه میشه؟)
    باتشکر از سایت خوبتون

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام وقتتون بخیر
      بله، تحصیل دکترا در چین به صورت پیوسته ارائه می گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *