تحصیل داروسازی در دبی

یکی از کلان شهر های زیبا و پر از شگفتی کشور امارات متحده عربی، شهر دبی است. به دلیل جایگاه جغرافیایی بسیار مهم، این شهر توانسته در کل دنیا به بندر مهم اقتصادی تبدیل گردد.‌ دبی در سال هزار و هشتصد و سی و سه توسط شیخ مکتون بن بطی سهیل آل مکتوم به عنوان شهر به طور رسمی معرفی شد. دبی در حقیقت تبدیل به شهری جهانی و بازرگای مهم شده است. این شهر توانسته با رشد گردشگری و ساختمان سازی و املاک، توجه جهانیان و سرمایه داران زیادی در کل دنیا را به خود جلب کند‌. مساحت این کلان شهر کشور امارات متحده عربی چهار هزار و صد و جهارده کیلومتر مربع اسا و جمعیتی بالاغ بر سه میلیون نفر دارد. این شهر با آب و هوایی گرم و مرطوب، مقصد بسیاری از مهاجران است.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

مهاجرت به دبی در بین ایرانیان نیز رواج بسیار زیادی دارد. اگر تمایل دارید به این شهر خلیج نشین مهاجرت کنید، بهتر این است که با مشاوران موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی مشورت نمایید. نمایندگی های موسسه در شهر های شیراز، تهران، اصفهان، مشهد و تبریز برای پاسخگویی به شما فعال هستند. اما در این مقاله ما قصد داریم در ارتباط با تحصیل داروسازی در دبی مطالب جامعی ارائه دهیم.

تحصیل داروسازی در دبی

یکی از رشته های پرطرفدار جهت تحصیل در کل دنیا، تحصیل داروسازی است. داروسازی رشته ای است که افراد زیادی برای رسیدن به آن تلاس بسیاری می کنند. دبی یکی از شهر هایی است که برای تحصیل بسیار مناسب است. البته توجه داشته باشید که یکی از کار های مهم در روند مهاجرتی بررسی هزینه زندگی در دبی امارات نیز می باشد‌. دانشگاه های بسیاری در دبی هستند که به عنوان برترین دانشگاه ها محسوب می شوند. بسیاری از دانشگاه های کانادایی و آمریکایی معتبر در سطح جهان، مانند دانشگاه کانادایی دبی و یا دانشگاه آمریکایی دبی در این شهر نمایندگی دارند. از این رو می توان گفت مدرک تخصیلی داروسازی در داتشگاه های دبی یکی از معتبر ترین مدارک در سطح دنیا محسوب می شود.

تاریخچه رشته داروسازی در شهر دبی

رشته داروسازی در شهر دبی، یکی از رشته های است که به تازگی در این شهر مورد توجه قرار گرفته و تا قبل از سال هزار و نهصد و نود و نه میلادی خبری از این رشته در دانشگاه های دبی نبود‌. اما در سال هزار و نهصد و نود و نه میلادی یکی از موسسات آموزشی خصوصی در شهر دبی رشته داروسازی را به دروس خود افزود. این کالج رشته داروسازی را در دو مقطع لیسانس و فوق لیسانس برای شاخه های داروسازی محض و فرمول سازی دارویی ارائه داد‌. ‌اما چهار سال بعد یعنی در سال هزار و نهصد و نود و شش میلادی این رشته به کد رشته های دانشگاه عجمان دبی نیز اضافه شد.

این رشته در دانشگاه عجمان دبی نیز در دو مقطع لیسانس و فوق لیسانس ارائه شد. اما در نهایت اولین دانشکاهی که داروسازی را با مقطع دکتری در شهر دبی ارائه داد، دانشگاه خلیج دبی بود. در ادامه رشته داروسازی در دانشگاه های دیگر شهر دبی نیز مورد اقبال قرار گرفت و این رشته برای دانشجویان علاقه مند ارائه شد. حال ببینیم امروزه چه دانشگاه هایی در شهر دبی ارائه دهنده رشته داروسازی هستند‌.

دانشگاه های ارائه دهنده داروسازی در دبی

در بخش قبل در ارتباط با رشته داروسازی در شهر دبی و تاریخچه آن کمی صحبت کردیم و متوجه شدیم این رشته در شهر دبی مدت زمان کمی است که ارائه شده است. اما در این بخش قصد داریم بدانیم امروزه کدام دانشکاه ها در دبی ارائه دهنده این رشته مهم هستند. همان طور که رشته پزشکی و دندانپزشکی در دبی طرفداران زیادی دارد، داروسازی نیز مورد علاقه افراد زیادی است‌.

کالج داروسازی دختران در دبی

یکی از دانشگاه های ارائه دهنده داروسازی در دبی کالج داروسازی دختران است که با نام Dubai Pharmacy Collage for Girls است. این دانشگاه با هدف خدمت به جامعه در روند مراقبت های بهداشتی با پرورش داروسازان شایسته و حرفه ای فعالیت خود را آغاز کرد. کالج داروسازی دختران با محیط آموزشی غنی توانسته موجب نوآوری، رهبری، پیشرفت و کیفیت بالا شود. از این رو می توان گفت DPC به عنوان یکی از موسسات پیشرو در زمینه داروسازی در جهان شناخته می شود. هزینه تحصیل در این دانشگاه یا کالج داروسازی برای هر سال تحصیلی چهل و پنج هزار درهم است.

کالج داروسازی دختران دبی

کالج داروسازی دختران دبی

البته علاوه بر آن باید هزینه خوابگاه را نیز پرداخت نمود. هزینه خوابگاه برای اتاق تک نفره سالیانه هجده هزار درهم امارات متحده عربی است و هزینه اتاق مشترک هر ساله دوازده هزار درهم امارات می باشد. این دانشگاه در پذیرش محدودیت هایی دارد و سالانه تعداد کمی از داوطلبان را پذیرش می کند. این کالج بورسیه های تحصیلی نیز برای داوطلبان خود ارائه می کند. اگر دانشجویی تمایل به انصراف داشته باشد مبلغی از هزینه توسط دانشگاه اخذ خواهد شد. نکته دیگر این است که در صورت دریافت بورسیه پس از پرداخت شهریه، بازپرداخت شهریه معمولا در هفته اول یا هفته دوم پس از شروع سال تحصیلی صورت می گیرد.

دانشگاه RAKMHSU دبی

این دانشگاه به عنوان دانشگاه جامع سلامت محسوب می شود و با حمایت های ویژه ای روبرو است‌. این دانشگاه در ابتدا با بیست و دو دانش جو شروع کرد و اکنون حدود هزار و دویست و بیست دانشجو از پنجاه ملیت مختلف دارد‌ این دانشگاه به عنوان الگویی مفید در زمینه حمابت از ملیت های مختلف تبدیل شده است. این دانشگاه علاوه بر دارو سازی در سایر رشته ها مانند پرستاری نیز دانشجو می پذیرد. نکته بسیار مهم این است که دانشگاه RAKMHSU فارغ التحصیلان خود را برای اخذ شغل در بیمارستان ها و مکان های دیگر حمایت می کند.

بیشتر دانشحویان این دانشکاه یعنی حدود چهل درصد از آن ها می توانند برای دریافت بورسیه های تحصیلی اقدام نمایند. در سیزده سال گذشته دانشگاه RAKMHSU توانسته رتبه بسیار بالایی در زمینه رضایت دانشجویان کسب کند. این دانشگاه امکانات فوق العاده ای برای دانشجویان خود فراهم نموده است‌ از جمله این امکانات می توان به بخش پیشرفته آی تی و کتابخانه مجهز اشاره نمود. دانشگاه RAKMHSU با نهاد های دولتی و بیمارستان های مختلف در امارات متحده عربی در ارتباط است. علاوه بر آن با بسیاری از دانشگاه ها، کالج ها و نهاد های بین المللی نیز ارتباط نزدیکی دارد. از جمله می توان به دانشگاه هاشمی اردن، دانشگاه فیندلی آمریکا، مرکز علوم پزشکی دانشگاه ایالتی لوئزیانا، دانشگاه چارلز پراگ، دانشگاه بصره عراق، دانشگاه کاتولیک مورسیا اسپانیا، دانشگاه چانگ آنگ کره، داتشگاه علوم پزشکی آتایگو و … اشاره نمود. نام اصلی این دانشگاه RAK MEDICAL AND HEALTH SCIENCE UNIVERSITY است.

هزینه درخواست پذیرش این دانشگاه در ابتدا پانصد درهم امارات است و هزینه پذیرش دو هزار و پانصد درهم می باشد. شهریه مقطع لیسانس رشته داروسازی این دانشگاه بین هجده هزار تا دو هزار و پانصد درهم امارات است. برای پذیرش مقطع کارشناسی ارشد، هزینه بین بیست و دو هزار و پانصد درهم امارات تا سی هزار درهم می باشد. هزینه آزمون برای هر ترم هزار و پانصد درهم امارات است‌. البته هزینه های دیگری در این دانشگاه را نیز باید مد نظر گرفت. مانند هزینه های آزمایشگاه و کتابخانه که هزار درهم می باشد.

دانشگاه Gulf Medical دبی

دانشگاه پزشکی خلیج  یکی از اولین دانشگاه های خصوصی در منطقه خاورمیانه است. این دانشگاه که مقر آن در DIFC شهر دبی است در سال هزار و نهصد و نود و هشت میلادی توسط دکتر تومبای مویدین تاسیس گردیده. این دانشگاه کورس های تحصیلی خود را در رشته های پزشکی، فیزیوتراپی، دندانپزشکی و داروسازی ارائه می دهد. این دانشگاه با حکمی از شیخ نیهان بن مبارک، وزیر آموزش عالی و تحقیقات علمی امارات در سال دو هزار و هشت میلادی به یک دانشگاه پزشکی کامل تبدیل شده است. وزارت آموزش عالی و تحقیقات دانشگاه GMU را به عنوان یک مرکز مهم به رسمیت شناخته است و به این دانشکاه اجازه داده تا رشته ها و دوره های مختلفی را به داوطلبان ارائه کند‌.

این دانشگاه همچنین به دلیل پیشرو بودن در رشته های خاص در کل منطقه شهرت فراوان دارد. تمرکز اصلی دانشگاه علوم پزشکی خلیج دبی در سه حوزه اصلی آموزش پزشکی، بهداشت و تحقیقات است. این دانشگاه دارای زیر ساخت ها و امکانات مطابق با استاندارد های بین المللی است. دانشکده داروسازی دانشگاه خلیج دبی بورسیه های تحصیلی عالی را برای دانشجویان واحد شرایط که دوره های دبیرستان خود را با نمره های فوق العاده سپری کرده اند ارائه می کند. دانشکده داروسازی خدمات مشاوره دانشجویی و مشاوره شغلی نیز برای دانشجویان خود ارائه داده است. اعضای تیم مشاوره موظف هستند که هوشیار باشند تا دانشجویانی که نیاز به حمایت روانشناختی دارند شناسایی کنند‌.

دانشگاه پزشکی خلیج دبی

دانشگاه پزشکی خلیج دبی

دانشکده داروسازی دانشگاه پزشکی خلیج دبی دو مدل برنامه درسی ارائه می دهد. اول برنامه داروسازی در مقطع دکتری داروسازی یعنی PharmD و و کارشناسی ارشد داروسازی بالینی یعنی MCP که دارای چندین زیر شاخه اختصاصی است ارائه می دهد. نکته بسیار مهم در ارتباط با دکتری داروسازی این دانشگاه این است که توسط شورای اعتبار سنجی آموزش داروسازی ایالات متحده آمریکا مجوز گرفته است. برنامه داروسازی دانشگاه پرشکی خلیج دبی یعنی دانشگاه GMU اولین و تنها برنامه PHARMD در امارات متحده عربی است.‌ برنامه دکتری داروسازی به دانشحویان دانشگاه خلیج دبی تجربیات مقدماتی و پیشرفته داروسازی در بیمارستان ها، کلینیک ها و داروخانه های وابسته به GMU را ارائه می دهد.

مرکز شبیه سازی پیشرفته در زمینه بهداشت و درمان در دانشگاه پزشکی خلیج دبی مستقر است و امکانات آموزش مهارت های بالینی را برای کلیه متخصصان پزشکی، پرستاری، بهداشت و داروسازی را ارائه می کند. این دانشگاه با ایجاد محیطی امن، کنترل شده همراه با اموزش با کیفیت بالا و ارزیابی مهارت های شخصی توانسته دانشجویان بسیاری جدب کند و پزشکان زیادی به جامعه معرفی کند‌.

مزایای تحصیل داروسازی در دبی

تحصیل داروسازی در شهر دبی مزایای بسیار زیادی دارد. از جمله مهم ترین مزیت های آن می توان به زبان تحصیل اشاره نمود‌. با این که زبان رسمی مردم در شهر دبی عربی است ولی کورس های تحصیلی داروسازی در دبی یا دندانپزشکی در دبی به زبان انگلیسی صورت می گیرد‌. علاوه بر آن دانشجویان پس از پایان تحصیل خود می توانند مجوز کار HAAD را دریافت نمایند. دوره های کارآموزی دانشجویان داروسازی برای کشور امارات شش ماه است. مزیت بعدی آن فرصت های شغلی برای رشته داروسازی است. این شهر و در کل کشور امارات با کمبود نیروی داروسازی مواجه است‌. از این رو استخدام‌ داروسازان با شرایط مناسبی در مکان های مختلف صورت می گیرد.‌

سوالات متداول در ارتباط با تحصیل داروسازی در دبی

  1. رشته داروسازی از چه سالی در دانشگاه های دبی وارد شد؟

    رشته داروسازی از سال هزار و نهصد و نود و نه میلادی در یکی از کالج های خصوصی شهر دبی ارائه گردید و سپس مورد استقبال سایر دانشگاه ها قرار گرفت.

  2. اولین بار رشته داروسازی در دبی در چه مقطعی ارائه شد؟

    کالج ارائه دهنده ان رشته، رشته داروسازی را در دو مقطع لیسانس و فوق لیسانس برای شاخه های داروسازی محض و فرمول سازی دارویی ارائه داد‌. ‌

  3. اولین دانشگاهی که در دبی دکتری داروسازی را ارائه داد کدام دانشگاه بود؟

    اولین دانشکاهی که داروسازی را با مقطع دکتری در شهر دبی ارائه داد، دانشگاه خلیج دبی بود.

  4. دانشگاه های ارائه دهنده داروسازی در دبی چه دانشگاه هایی هستند؟

    از جمله دانشگاه های ارائه دهنده داروسازی در دبی می توان به کالج داروسازی دختران، دانشگاه خلیج و دانشگاه RAKMHSU دبی اشاره نمود.

  5. تحصیل داروسازی در دبی به چه زبانی است؟

    کورس های تحصیلی داروسازی در دبی به زبان انگلیسی ارائه می گردد.

  6. آیا امکان کار پس از تحصیل داروسازی در دبی موجود است؟

    بله دانشجویان پس از پایان تحصیل خود می توانند مجوز کار HAAD را دریافت نمایند.

  7. هزینه تحصیل در کالج داروسازی دختران در دبی چقدر است؟

    هزینه تحصیل در این دانشگاه یا کالج داروسازی برای هر سال تحصیلی چهل و پنج هزار درهم است.

  8. هزینه تحصیل در مقطع لیسانس در دانشگاه RAKMHSU دبی چقدر است؟

    شهریه مقطع لیسانس رشته داروسازی این دانشگاه بین هجده هزار تا دو هزار و پانصد درهم امارات است. البته به آن باید هزینه های پذیرش نیز اضافه نمود.

  9. برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه RAKMHSU دبی باید چقدر هزینه پرداخت نمود؟

    برای پذیرش مقطع کارشناسی ارشد، هزینه بین بیست و دو هزار و پانصد درهم امارات تا سی هزار درهم می باشد.

  10. داروسازی در دانشگاه خلیج دبی در چه مقاطعی ارائه می شود؟

    این دانشگاه برنامه داروسازی در مقطع دکتری داروسازی یعنی PharmD و و کارشناسی ارشد داروسازی بالینی یعنی MCP که دارای چندین زیر شاخه اختصاصی است ارائه می دهد.

  11. آیا می توان برای تحصیل داروسازی در دبی بورسیه تحصیلی دریافت نمود؟

    بله دانشگاه های دبی برای رشته داروسازی بورسیه های تحصیلی بسیار خوبی ارائه می کنند.

4.5/5 - (4 امتیاز)

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *