تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در هنگ کنگ

هر کشوری روش های متعددی را برای ورود مهاجران از نقاط مختلف دنیا در نظر گرفته است. هنگ کنگ نیز با وضع قوانین مشخصی، شرایط را برای مهاجرت متقاضیان خارجی به این کشور مهیا کرده است. هنگ کنگ یکی از پویا ترین شهر های جهان به شمار می رود که البته الان به کشور تبدیل شده است. دانشگاه های علوم پزشکی در این کشور، از سطح بالایی برخوردار هستند. امروزه دانشجویان بسیاری مشتاق تحصیل پزشکی و دندانپزشکی و همچنین اخذ اقامت از طریق تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در هنگ کنگ می باشند.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

کارشناسان ما در مجموعه مهاجرتی اصطهباناتی با تهیه این مقاله، قصد دارند اطلاعات لازم در خصوص تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در این کشور را به شما عزیزان ارائه دهند. ضمن این که مشاوران ما در این موسسه اماده ارائه خدمات مشاوره در زمینه مهاجرت به شما عزیزان می باشند.

نگاهی کلی بر تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در کشور هنگ کنگ

بسیاری از افراد کیفیت تحصیل در هنگ کنگ را برابر با بهترین دانشگاه های انگلستان می دانند. علاوه بر کیفیت بالای سیستم آموزشی این کشور، تحصیل پزشکی و دندانپزشکی و همچنین زندگی در هنگ کنگ مزایای بسیاری خواهد داشت. تحصیل هنگ کنگ دارای چند دانشکده پزشکی می باشد که مورد تائید وزارت علوم و بهداشت ایران است. در این دانشگاه ها به زبان انگلیسی تدریس می شود و رشته های مختلف پزشکی در آن ها ارائه می شوند. از جمله این رشته ها می توان به رادیوگرافی، داروسازی، پرستاری و … اشاره کرد.

تحصیل در هنگ کنگ نیاز به مدرک زبان دارد و بدون مدرک زبان امکان پذیر نخواهد بود. آموزش های تخصصی، تنها در بیمارستان تحت اختیارات پزشکان حرفه ای بیمارستان هنگ کنگ به دانشجویان ارائه می شود. مدارک ارائه شده در دانشگاه های هنگ کنگ در کشور های دیگر پذیرفته می شود.

بررسی شرایط تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در هنگ کنگ

دانشگاه های پزشکی و دندانپزشکی هنگ کنگ در رتبه بندی جهانی قرار گرفته اند، از طرفی این کشور پیشرفت های زیادی در زمینه پزشکی داشته است. از این رو متقاضیانی که قصد تحصیل پزشکی در کشور های خارجی را دارند، هنگ کنگ را به عنوان مقصد تحصیلی خود انتخاب می کنند. طبق آخرین اطلاعات آماری، این کشور دارای 8 دانشگاه دولتی و 8 دانشگاه خصوصی می باشد که برخی از این دانشگاه ها مورد تائید وزارت بهداشت ایران هستند.

دوره های پزشکی در هنگ کنگ طی 6 سال ارائه می شوند و زبان تدریس این دوره ها، انگلیسی است. از شرایط تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در هنگ کنگ، ارائه مدرک زبان آیلتس و یا تافل می باشد که میزان مهارت دانشجو بر زبان انگلیسی را نشان می دهد. دانشجویان پزشکی معمولا با هدف اخذ اقامت از طریق تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در هنگ کنگ، به این کشور مهاجرت می کنند.

دوره دندانپزشکی در این کشور در مقطع کارشناسی بین 4 تا 5 سال طول می کشد و دانشجویان در آن، علوم پایه دندانپزشکی را فرا می گیرند. پس از اتمام مقطع کارشناسی، متقاضیان می توانند گرایش های مختلفی را برای ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد انتخاب کنند. در این مقطع دانشجویان می توانند در مراکز درمانی هنگ کنگ حضور داشته باشند و تمامی مهارت هایی که به صورت تئوری آموزش دیده اند را به صورت عملی تمرین کنند. برای تحصیل دندانپزشکی در مقطع دکترا نیز 5 سال زمان لازم است. یکی از اصلی ترین شرایط تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در هنگ کنگ ارائه مدرک دیپلم به همراه ریز نمرات می باشد.

دوره کارشناسی دندانپزشکی در در هنگ کنگ

دوره کارشناسی دندانپزشکی در در هنگ کنگ

شرایط ورود به دانشگاه های پزشکی و دندانپزشکی در هنگ کنگ

ممکن است برایتان این سوال پیش بیاید که برای ورود به دانشگاه جهت تحصیل رشته پزشکی و دندانپزشکی در هنگ کنگ چه شرایطی لازم است؟ آیا لازم است برای ورود به این دانشگاه ها، در آزمون ورودی خاصی شرکت کرد؟ به طور کلی باید بگوییم که هر دانشگاه شرایط خاص خود را برای پذیرش دانشجویان دارد و نمی توان گفت تمام دانشگاه ها، دارای آزمون ورودی هستند.

به عنوان مثال دانشگاه هنگ کنگ در جدید ترین شرایطی که تعیین کرده، نمره درس شیمی و همچنین مهارت زبان چینی کانتونی را جزو فاکتور های اصلی قرار داده است. از این رو متقاضیان با داشتن این دو فاکتور می توانند در مصاحبه حضوری شرکت کنند. با این حال برخی دانشگاه ها، آزمون ورودی برگزار می کنند و از این طریق مهارت های متقاضیان در زبان انگلیسی، زبان چینی، زیست شناسی، شیمی و برخی مواقع فیزیک را مورد ارزیابی قرار می دهند.

دانشگاه های خصوصی برای پذیرش دانشجویان، آزمون ورودی برگزار نمی کنند و شرکت در آزمون ورودی، بیشتر مختص دانشگاه های دولتی است. دانشجویان در این دانشگاه ها برای بهره مندی از فرصت تحصیل رایگان و یا با کم ترین هزینه باید در آزمون ورودی شرکت کنند.

شما می توانید برای دریافت مشاوره رایگان تلفنی در زمینه شرایط اعزام دانشجو به هنگ کنگ با کارشناسان ما در مجموعه اصطهباناتی تماس بگیرید. موسسه ما در تمامی مراحل مهاجرت می تواند در اخذ پذیرش از دانشگاه های برتر به شما کمک کند و تا پایان مسیر همراه شما خواهد بود.

دانشگاه های برتر پزشکی و دندانپزشکی در هنگ کنگ

تعداد دانشگاه های هنگ کنگ زیاد نیست، اما جزو برترین دانشگاه های آسیا و جهان قرار گرفته اند و تمام دانشجویان در سراسر دنیا برای ورود به آن ها تلاش می کنند. در ادامه به معرفی برخی دانشگاه های برتر برای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در هنگ کنگ خواهیم پرداخت:

  • دانشگاه هنگ کنگ The University of Hong kong) )
  • دانشگاه چینی هنگ کنگ (The Chinese University of Hong)
  • دانشگاه پلی تکنیک هنگ کنگ (The Hong Kong Polytechnic University)

دانشگاه هنگ کنگ

دانشگاه هنگ کنگ در رده بهترین دانشگاه های پزشکی و دندانپزشکی این کشور قرار گرفته است. این دانشگاه در سال 1984 با همکاری دانشگاه کورنل آمریکا تاسیس شده است و در حال حاضر با داشتن 9 بخش اصلی، رشته های مختلفی را به دانشجویان ارائه می دهد. دانشگاه هنگ کنگ بالا ترین سطح علمی را بین دانشگاه های این کشور دارا می باشد و شعار آن، پرورش استعداد های دانشجویان است.

دانشگاه چینی هنگ کنگ

دانشگاه چینی هنگ کنگ فعالیت خود را در سال 1963 آغاز نمود و به عنوان نخستین دانشگاه در هنگ کنگ به جهانیان معرفی شد. این دانشگاه در حال حاضر در میان مقاصد پزشکی، رتبه 75 را به خود اختصاص داده است. تحصیل در دانشگاه چینی هنگ کنگ به هر دو زبان چینی و انگلیسی امکان پذیر است. شرایط پذیرش در این دانشگاه بسته به رشته انتخابی متفاوت خواهد بود. بیشتر دانشجویان علاقمند به تحصیل در مقطع کارشناسی در این دانشگاه می باشند. یکی از جذابیت های دانشگاه هنگ کنگ، اعطای بورسیه های مختلف به دانشجویان بین المللی است که سبب جذب بسیاری از متقاضیان خارجی شده است.

دانشگاه پلی تکنیک هنگ کنگ

دانشگاه پلی تکنیک هنگ کنگ یک دانشگاه دولتی می باشد و از 8 دانشکده و مدرسه تشکیل شده است. این دانشگاه رتبه 170 را به خود اختصاص داده است و سالانه بیش از 22 هزار دانشجو را به خود جذب می کند.

دانشگاه پلی تکنیک هنگ کنگ

دانشگاه پلی تکنیک هنگ کنگ

اخذ ویزای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در هنگ کنگ و مدارک لازم

دانشجویان خارجی برای تحصیل در رشته پزشکی و دندانپزشکی در هنگ کنگ، باید ویزای تحصیلی دریافت کنند و مجوز ورود به این کشور را کسب نمایند. مدارک کلی مورد نیاز برای دریافت ویزای تحصیلی این کشور به شرح زیر می باشد:

  • پاسپورت
  • فرم تکمیل شده درخواست ویزا
  • گواهی تمکن مالی به همراه ترجمه آن
  • یک قطعه عکس
  • مدارک شناسایی
  • مدارک تحصیلی قبلی به همراه ترجمه
  • نامه پذیرش دانشگاه

هزینه زندگی دانشجویی در هنگ کنگ

هزینه زندگی دانشجویی در هنگ کنگ بسته به سبک زندگی افراد متفاوت خواهد بود. بخش اعظم هزینه های زندگی دانشجویی مربوط به محل اقامت و مسکن می باشد و انتخاب محل سکونت، تاثیر زیادی در میزان هزینه ها دارد. به طور کلی هزینه زندگی دانشجویی در هنگ کنگ با توجه به اقامت در خوابگاه و یا اجاره منزل، از 10 هزار تا 45 هزار دلار هنگ کنگ متغیر می باشد. هزینه های زندگی در این کشور نسبت به سایر کشور های توسعه یافته آسیایی همچون ژاپن، مقرون به صرفه تر می باشد. در صورتی که دانشجویان موفق به دریافت بورسیه تحصیلی شوند، می توانند این هزینه ها را کاهش دهند.

دانشجویان در هنگ کنگ باید برای اجاره یک آپارتمان ساده یک خوابه دور تر از مرکز شهر، ماهانه حداقل 1900 دلار آمریکا پرداخت کنند. مبلغ مورد نیاز برای اجاره یک اپارتمان در مرکز شهر و با متراژ بزرگ تر، ماهانه حدود 2550 تا 3850 دلار آمریکا خواهد بود.

مدرک زبان برای تحصیل پزشکی در هنگ کنگ

سالانه افراد زیادی برای اهداف مختلفی وارد کشور هنگ کنگ می شوند و برای برقراری ارتباط لازم است یک زبان واحد وجود داشته باشد. از این رو زبان انگلیسی به عنوان زبان رسمی بین المللی این کشور شناخته شده است و بین مردم رواج دارد. دانشجویان بین المللی باید برای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در هنگ کنگ به زبان انگلیسی تسلط داشته و مدرک زبان آیلتس و یا تافل ارائه دهند.

محدودیت سنی جهت تحصیل پزشکی در هنگ کنگ

یکی از مهم ترین شرایط تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در هنگ کنگ، فاکتور سن می باشد. هر چقدر سن متقاضی کم تر باشد، احتمال بیشتری برای پذیرش در دانشگاه های این کشور برای افراد وجود خواهد داشت. به طور کلی محدودیت سنی خاصی برای تحصیل در این کشور در نظر گرفته نشده است، اما متقاضیان باید حداقل 18 سال سن داشته باشند. برخی دانشگاه ها حداکثر سن برای پذیرش را 25 سال اعلام کرده اند.

برای تحصیل رشته های پزشکی و دندانپزشکی در هنگ کنگ، حساسیت بالا تر است. دانشجویان باید بتوانند پس از فارغ التحصیلی، در اوج توانایی هوشی و جسمی خدمات پزشکی به جامعه ارائه دهند. از این رو محدودیت سنی مهم خواهد بود و داشتن سن کم تر، شانس افراد را برای قبولی افزایش خواهد داد. لازم به ذکر است در برخی موارد، حتی اگر متقاضیان با وجود سن بالا، موفق به اخذ پذیرش از دانشگاه شوند، ممکن است سفارت هنگ کنگ شامل محدودیت سنی شده و ویزا صادر نکند.

بورسیه های پزشکی و دندانپزشکی در هنگ کنگ

دانشجویان برای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در هنگ کنگ، در صورتی که رزومه ای قوی داشته باشند می توانند بورسیه دریافت کنند. از این طریق متقاضیان قادر خواهند بود هزینه های زندگی و تحصیل خود را کاهش دهند. رشته های پزشکی و دندانپزشکی جزو رشته های پر طرفدار می باشند و همواره متقاضیان زیادی نیز برای دریافت بورسیه دارند. همچنین این رشته ها از پر هزینه ترین رشته های دانشگاهی هستند. بنابراین نیاز به اخذ کمک هزینه تحصیلی در آن ها بیشتر احساس می شود. دانشگاه های دولتی نسبت به دانشگاه های خصوصی، بورسیه های بیشتری ارائه می دهند.

بورسیه های تحصیلی مختلفی برای متقاضیان پزشکی و دندانپزشکی وجود دارد. به طور مثال 4 بورسیه مختلف برای دانشجویانی که سال اول رشته پزشکی را پشت سر گذاشته اند، در نظر گرفته شده است. این بورسیه ها از مبلغ 8000 دلار هنگ کنگ شروع می شوند و با توجه به مهارت های دانشجویان، مبلغ آن افزایش می یابد.

برخی بورسیه ها نیز مخصوص دانشجویان رشته دندانپزشکی که سال اول خود را گذرانده اند، در نظر گرفته شده است. برای دانشجویان بین المللی پزشکی که در دانشگاه Lika Shing ثبت نام کرده اند، نیز دو بورسیه تخصیص داده شده است. به طور کلی هر بورسیه مبلغ مشخصی دارد و بسته به شرایط دانشجو تغییر می کند. به عنوان مثال برای رشته دندانپزشکی، مبالغ بالا تری به عنوان بورسیه پرداخت می شود و میزان آن از بورسیه های پزشکی بیشتر است. بورسیه های دندانپزشکی عموما از مبلغ 10.000 دلار هنگ کنگ شروع می شوند.

بورسیه های پزشکی و دندانپزشکی در هنگ کنگ

بورسیه های پزشکی و دندانپزشکی در هنگ کنگ

بررسی مزایا و معایب تحصیل رشته پزشکی و دندانپزشکی در هنگ کنگ

قبل از هر گونه اقدامی برای تحصیل در هنگ کنگ بهتر است متقاضیان از مزایا و معایب آن آگاه شوند تا بتوانند تصمیم درستی بگیرند. در ادامه به برخی مزایا و معایب تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در هنگ کنگ اشاره می کنیم:

مزایا

  • کشور هنگ کنگ دارای سیستم آموزشی قوی به همراه استاندارد های بالا برای تحصیل می باشد.
  • امکان تحصیل به زبان انگلیسی از مهم ترین مزایای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در هنگ کنگ به شمار می رود.
  • مردم بومی هنگ کنگ رفتاری عالی با دانشجویان ین المللی دارند.
  • هزینه های تحصیل و زندگی در این کشور به نسبت کشور هایی همچون انگلستان، کانادا و یا امریکا پایین تر است.

معایب

  • اصلی ترین معایب تحصیل در هنگ کنگ دشوار بودن زبان چینی می باشد، که افراد برای ارتباط با مردم این کشور باید آن فرا گیرند.
  • تفاوت فرهنگی از دیگر معایب تحصیل و زندگی در هنگ کنگ است. اگر چه این کشور، مدرن و پیشرفته می باشد، اما ممکن است افراد با شوک فرهنگی در هنگ کنگ مواجه شوند.

تحصیل پزشکی و دندانپزشکی به زبان انگلیسی در هنگ کنگ

امکان تحصیل به زبان انگلیسی در دانشگاه های هنگ کنگ، سبب شده بسیاری از دانشجویان بین المللی این کشور را به عنوان مقصد تحصیلی انتخاب کنند. در برخی دانشگاه های این کشور، تنها زبان ارائه دوره های تحصیلی، زبان انگلیسی می باشد. برای تحصیل به زبان انگلیسی در دانشگاه های هنگ کنگ، متقاضیان بایستی مدرک زبان آیلتس و یا تافل ارائه دهند.

علاوه بر ارائه مدرک زبان، افراد باید در یک مصاحبه حضوری و یا آنلاین شرکت کرده و مهارت زبانی خود را اثبات کنند. در صورتی که متقاضیان مهارت لازم را در زبان انگلیسی نداشته باشند، جای هیچ گونه نگرانی وجود ندارد. افراد می توانند در مراکز آموزش زبان ثبت نام کرده و پس از گذراندن دوره های لازم، به سطح مناسبی از زبان انگلیسی برسند.

مشاوره تخصصی با برترین مشاوران مهاجرتی

متقاضیانی که قصد تحصیل رشته های پزشکی و دندانپزشکی در هنگ کنگ را دارند، باید قبل از هر گونه اقدامی اطلاعات لازم را در این خصوص کسب کنند. افراد برای این کار می توانند به موسسات مهاجرتی معتبر مراجعه نموده و مشاوره دریافت کنند.

کارشناسان ما در مجموعه مهاجرتی اصطهباناتی با برخورداری از سال ها تجربه در زمینه مهاجرت و دریافت ویزای تحصیلی، می توانند امور مهاجرتی شما را به دست بگیرند. وکلای این مجموعه تا پایان مسیر مهاجرت در کنار شما خواهند بود و با ارائه راهکار های لازم، این مسیر را هموار خواهند کرد.

سخن پایانی

تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در هنگ کنگ، آینده ای درخشان را برای افراد رقم می زند و فارغ التحصیلان را در مسیری روشن قرار می دهد. در این مسیر در صورتی که افراد دارای مشاور و راهنما باشند، می توانند به راحتی برای آینده خود برنامه ریزی کنند. اگر شما هم قصد تحصیل در این رشته ها در هنگ کنگ را دارید، می توانید به متخصصان ما در مجموعه مهاجرتی اصطهباناتی مراجعه کنید.

سوالات متداول در مورد تحصیل پزشکی در هنگ کنگ

1- آیا تحصیل پزشکی و دندانپزشکی به زبان انگلیسی در هنگ کنگ امکان پذیر است؟

بله، اما دانشجویان بایستی زبان چینی را نیز فرا گیرند تا بتوانند با مردم ارتباط برقرار کنند.

2- آیا می توان برای تحصیل پزشکی در هنگ کنگ بورسیه دریافت کرد؟

بله. دانشجویان می توانند با داشتن رزومه تحصیلی قوی اقدام به دریافت بورسیه نمایند.

3- آیا جهت تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در هنگ کنگ آزمون ورودی وجود دارد؟

در هر دانشگاه شرایط تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در هنگ کنگ متفاوت است و نمی توان گفت این آزمون برای تمام دانشگاه ها یکسان است.

4- هزینه زندگی دانشجویی در هنگ کنگ چقدر است؟

هزینه زندگی در این کشور بسته به اقامت در خوابگاه و یا مسکن، از 10.000 تا 45.000 دلار هنگ کنگ متغیر است.

5- آیا برای تحصیل پزشکی در هنگ کنگ محدودیت سنی وجود دارد؟

این کشور برای تحصیل پزشکی محدودیت سنی خاصی لحاظ نکرده است، اما هر چه سن متقاضی کم تر باشد، شانس بیشتری برای پذیرش خواهد داشت.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *