How to get the tax code of Turkey

یکی از الزامات مهم برای اقامت، دریافت حساب، سرمایه گذاری و انجام هر گونه فعالیت اقتصادی در کشور ترکیه، اخذ کد مالیاتی و یا ورگی نومارسی است. این کد، یک کد ده رقمی مهم در زمینه امور مالیاتی کشور ترکیه به شمار می آید. داشتن این کد، برای دریافت انواع سند ملکی در ترکیه، راه اندازی کسب و کار در ترکیه و… ضروری است. ما در این مقاله سعی داریم شما را با نحوه دریافت کد مالیاتی ترکیه آشنا کنیم.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

این کد بیشتر به عنوان یک کد شناسایی می‌باشد. دریافت کنندگان این کد، موظف به پرداخت مالیات نیستند. دریافت این کد همزمان با دریافت پاسپورت انجام می‌شود. اطلاعات کد ورگی نومارسی در پاسپورت شما ثبت می‌شود. این کد همیشه ثابت و بدون هر گونه تغییر است.

دریافت کد مالیاتی کشور ترکیه، برای افرادی که قصد مهاجرت به ترکیه و زندگی در هر نقطه ای از آن را دارند الزامی می‌باشد. شماره مالیاتی در ترکیه، در همه مراجع دولتی و سازمان ها معتبر است.

کد ورگی نومارسی کشور ترکیه چیست؟

کدی ده رقمی، که تمامی افراد ساکن در کشور ترکیه باید آن را داشته باشند. این کد در کلیه امور مالیاتی، اداری و اقتصادی کشور کاربرد دارد. شماره مالیاتی در ترکیه فقط مختص شهروندان ترکیه و اتباع خارجی نیست. کلیه شرکت ها در ترکیه نیز، موظف به دریافت این کد هستند.

کد مالیاتی کشور ترکیه، مشابه کد ملی ایرانیان است. از این کد، برای شناسایی افراد در سازمان ها و مراکز دولتی استفاده می‌شود. در واقع یکی از مدارک اولیه و اصلی در امور مالیاتی کشور ترکیه، کد ورگی نومارسی است. لذا، یکی از شروط اولیه برای زندگی و اقامت در ترکیه، دریافت این کد است. این کد به صورت ویژه، برای هر شخص حقیقی بر اساس اطلاعات نام وی صادر می‌گردد.

نحوه دریافت کد مالیاتی ترکیه

نحوه دریافت کد مالیاتی، در ترکیه به دو شیوه حضوری و غیر حضوری است. این دو روش در ادامه، با جزئیات کامل شرح داده شده اند:

نحوه دریافت حضوری کد مالیاتی کشور ترکیه

دریافت حضوری این کد، فقط از طریق مراجعه به مراکز ورگی دایرسی(vergi dairesi) امکان پذیر است. این مراکز، در کلیه شهر های ترکیه وجود دارند. اتباع خارجی می‌توانند با ارائه پاسپورت و آدرس دقیق محل اقامت، بدون فوت وقت این کد را دریافت کنند. کارمندان ورگی دایرسی به متقاضیان، فرم مربوطه برای تکمیل اطلاعات فردی و آدرس محل زندگی را ارئه می‌دهند.

پس از ثبت اطلاعات افراد در سیستم، کد مالیاتی با مهر تایید به آن ها ارائه می‌شود. مدت زمان دریافت این کد بسیار کوتاه و در حدود 15 الی بیست دقیقه می‌باشد. دریافت این کد، نیازمند پرداخت هیچ گونه هزینه ای نیست.

نحوه دریافت کد مالیاتی کشور ترکیه به صورت غیر حضوری

با افزایش آمار مبتلایان به بیماری کرونا، دولت ترکیه شرایطی را جهت دریافت غیر حضوری کد مالیاتی این کشور برای اتباع خارجی فراهم نمود. دریافت غیر حضوری این کد، از طریق مراجعه به سایت اداره مالیات(https://ivd.gib.gov.tr/)امکان پذیر است.

نحوه دریافت کد مالیاتی از طریق سایت https://ivd.gib.gov.tr/

در این قسمت، مراحل دریافت کد مالیاتی کشور ترکیه را پس از ورود به سایت اداره مالیات این کشور، بیان می‌کنیم:

  • ورود به بخش application برای دریافت کد ورگی نومارسی
  • وارد کردن اطلاعات شناسایی اعم از نام، نام خانوادگی، جنسیت، نام پدر و مادر و انتخاب تاریخ و محل تولد
  • وارد کردن کد کشور
  • وارد کردن اطلاعات مربوط به پاسپورت، شامل کد پاسپورت، تاریخ صدور و مدت اعتبار پاسپورت
  • وارد کردن آدرس دقیق محل سکونت به همراه شماره تلفن همراه

8 کاربرد مهم کد مالیاتی

شماره مالیاتی در ترکیه در موارد زیر کاربرد دارد:

  • ایجاد حساب بانکی
  • اخذ اقامت دائم در ترکیه
  • دریافت انواع سند ملکی در ترکیه با خرید و یا زمین، خانه و یا ملک تجاری
  • ایجاد انواع کسب و کار در ترکیه و ثبت شرکت در ترکیه
  • خرید اتومبیل در ترکیه

روش های دریافت کد مالیاتی فراموش شده

بازیابی کد مالیاتی فراموش شده و یا گم شده کشور ترکیه، کار چندان سختی نیست. دریافت مجدد این کد، با مراجعه به سایت امور مالیاتی کشور ترکیه و با وارد کردن اطلاعات شخصی امکان پذیر است. پس از ورود به قسمت مربوطه، تصویری مانند زیر نمایان می‌شود. طبق این تصویر، اطلاعات لازم برای دریافت کد مالیاتی کشور ترکیه، شامل کد پاسپورت، کشور و تاریخ تولد می‌باشد.

How to get the tax code of Turkey

با توجه به اهمیت زیاد کد مالیاتی کشور ترکیه در اقامت، سرمایه گذاری و کلیه امور مالیاتی در این کشور، این مقاله را تهیه نمودیم. دولت ترکیه برای رفاه حال اتباع خارجی در شرایط کرونا، امکان دریافت غیر حضوری این کد را نیز فراهم نموده است. موسسه مهاجرتی اصطهباناتی پاسخگوی همه سوالات شما در زمینه دریافت کد مالیاتی کشور ترکیه است.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *