شرایط زندگی در سنگاپور

شرایط زندگی در سنگاپور، موضوع مورد بحث ما در این مقاله است. این مقاله به همت گروه برگزیده اصطهباناتی تهیه و تدوین شده است. در سال های اخیر روند مهاجرت به کشور های مختلف افزایش یافته است. از این رو افراد زیادی برای مهاجرت از روش های مختلف اقدام می کنند.‌ اگر از بحث روش های مهاجرتی خارج شویم، یک بحث اساسی و بسیار مهم دیگر وجود دارد و آن شرایط زندگی در کشور مقصد است. قطعا شرایط زندگی و بررسی آن در روند مهاجرتی تاثیراتی بسیار مثبتی خواهد داشت.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

سنگاپور که نام رسمی آن جنهوری سنگاپور است، کشوری است که در مجمع الجزایر مالایی قرار گرفته و در جنوب شرقی آسیا است. این کشور جزو کشور های ثروتمند و بسیار مدرن می باشد. سنگاپور با کشور های مالزی و اندوزی همسایگی و مرز مشترک دارد. پایتخت سنگاپور، شهر سنگاپور می باشد. رئیس جمهور شهر سنگاپور، بانو حلیمه یعقوب می باشد که با حضور خود به پیشرفت هر چه بیشتر این کشور کمک زیادی کرده اند. مساحت کشور سنگاپور حتی از تهران و کشور بحرین نیز کم تر است و کشوری بسیار کوچک اما در عین حال پیشرفته محسوب می شود. جمعیت کشور سنگاپور بیش از پنج میلیون و ششصد هزار نفر است.

کشور سنگاپور یکی از موفق ترین اقتصاد ها را دارد. اقتصاد این کشور در اصل بر پایه بازرگانی خصوصا بازرگانی دریایی شکل گرفته است. رشد اقتصادی کشور سنگپور در سال های گذشته بسیار بالا بوده و همین مسئله باعث شده تا زندگی مردم در این کشور به سمت پیشرفت های روزافزون برود. این مسئله تا جایی پیش رفت که نام سنگاپور چندین سال متوالی در بین کشور های با رتبه اعتباری AAA جای گرفت. البته باید به این توجه داشت که سنگاپور یکی از گران ترین شهر های دنیا و مرکز کشور های دنیا محسوب می شود.

برای مهاجرت به سنگاپور می توان از متد های مختلفی پیش رفت. هر شخصی بنا به شرایط خود می تواند یکی از روش های مهاجرت تحصیلی به سنگاپور، مهاجرت کاری به سنگاپور، مهاجرت سرمایه گذاری به سنگاپور و .‌.. را انتخاب نماید. برای بهتر پیش رفتن لازم است تا با کارشناسان موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی در شهر های شیراز، تهران، اصفهان، مشهد و تبریز مشورت نمایید.

شرایط زندگی در سنگاپور

همان طور که گفتیم بحث ما در این مقاله بررسی شرایط زندگی در کشور سنگاپور است. برای این که بتوانیم در زمینه مهاجرت قدم های خود را با اطمینان کامل برداریم، لازم است تا اطلاعات خود را افزایش دهیم. از این رو در این مقاله بر آن شدیم تا شرایط زندگی در سنگاپور مانند شرایط کار در سنگاپور، شرایط درمانی ، شرایط تحصیل، هزینه های زندگی در سنگاپور و … را مورد بررسی قرار دهیم.

برای این بررسی لازم است تا کمی در ارتباط با اقتصاد این کشور اطلاع داشته باشیم. اقتصاد کشکر سنگاپور یکی از آزاد ترین، رقابتی ترین، فعال و پویا ترین، مبدع ترین و تجارتی پذیر ترین اقتصاد های دنیا را شامل می شود. این کشور جتی در سال های گذشته توانسته در رده بندی شاخص آسانی کسب و کار در کل جهان رتبه اول را به خود اختصاص دهد. شاید همین مسئله جزو یکی از دلایل مهاجرت کاری به سنگاپور و اخذ ویزای کاری سنگاپور باشد.‌

علاوه بر آن از نظر فساد این کشور توانسته در کنار نیوزلند و کشور های اسکاندیناوری در رده بندی سالم ترین کشور ها به عنوان رتبه های برتر قرار داشته باشد. دولت این کشور با برنامه ریزی های ویژه ای که داشته و موقعیت جغرافیایی مناسب همراه با نیروی کار ماهر، مالیات کم، زیر بنای پیشرفته و قاطعیت برخورد با فساد توانسته است سرمایه خارجی بسیاری جذب کند. همین مسئله باعث شده تا سرمایه گذاری در سنگاپور روز با روز در حال افزایش باشد.‌ واحد پول در این کشور دلار سنگاپور می باشد که توسط بانک مرکزی کشور سنکاپور به چاپ می رسد.

نرخ بیکاری در کشور سنگاپور در میان کشور های توسعه یافته همیشه کم ترین مقدار را داشته از این رو افراد زیادی برای کار در سنگاپور اقدام می کنند. شهر سنگاپور طبق بررسی های صورت گرفته بهترین کیفیت زندگی را در بین تمام شهر های آسیایی دارد و جزو پنج شهر برتر جهان است. این کشور در رده بندی تجربه رضایت مهاجران در رتبه دوم قرار دارد و برای امنیت شخصی در رتبه هشتم در جهان می باشد. البته تومه کنید که سنگاپور از نظر هزینه های زندگی شهری گران می باشد و در سال دو هزار و پانزده میلادی عنوان گران ترین شهر جهان را به خود اختصاص داد.

زندگی در سنگاپور

زندگی در سنگاپور

سیستم بهداشت و درمان در کشور سنگاپور

کشور سنگاپور کشوری امن، با امکانات و بسیار پیشرفته و مدرن است. دولت این کشور سعی کرده است تا بهترین روند رفاهی زندگی زا برای شهروندان خود مهیا کند. همان طور که گفتیم برای مهاجرت لازم است تا شرایط زندگی بررسی سد و یکی از مهم ترین شرایط زندگی، بررسی سیستم بهداشت و درمان است. در این بخش از مقاله به معرفی سیستم بهداشت و درمان در کشور سنگاپور می پردازیم.

کشور سنگاپور موفق به ایجاد یک سیستم بهداشتی و درمانی بسیار کارآمد شد که البته متکی به مخارج دولتی نیست. در ارتباط با بیمه باید گفت که برنامه ملی بیمه خدپات درمانی با نام‌MEDISAVE با کسر مقداری هزینه ماهانه از حقوق افراد توسط هر فرد و کارفرمای وی به فعالیت بیمه ای می پردازد. این وجوه در حساب شخصی بیمه ای هر فرد جنع آوری می شود. این بیمه به گونه ای است که پس تز بازنشستگی هزینه جمع آوری شدخ برای نیاز هدی بهداشتی فرد مورد استفاده قرار می گیرد. بر اساس مبلغ جمع آوری شده برای شخص، او می تواند مدل خدماتی خود را انتخاب نماید. باید به این نکته توجه ویژه داشته باشید که هیچ خدمات پزشکی در کشور سنگاپور رایگان نخواهد بود.

دولت با این روش به افراد یاد می دهد که باید مسئولین سلامت خود را بپذیرند تا بتواننند زندکی سالم داشته باشند. بسیاری از افراد در کشور سنگاپور و حتی مهاجران خود را تحت پوشش بیمه عمونی قرار داده اند. سنگاپور دارای شبکه ای متراکم از بیمارستان ها، پلی کلینیک های مراقبت سرپایی از بیمار، خدمات اروژانس و مراکز بهداشت درمانی پزشکی است که همه موارد پزشکی را در نظر دارد. دولت دائما مجوز ها، سطح کیفیت و هزینه خدمات را کنترل می کند و روی نوآوری، اینمی، بهداشت و تجهیزات پیشرفته سرمایه گ اری می کند‌. در حقیقت دولت سنگاپور برای پاکیزگی و بهداشت از استاندارد های فوق العاده بالایی استفاده می کند.

شرایط تحصیلی در سنگاپور

یکی از نکات مهم در زمینه مهاجرت شرایط تحصیلی است که در این بخش از مقاله به بررسی آن می پردازیم. علم و دانش در کشور سنگاپور از زمانی که سر توماس استمفورد رافلز استاندارد های آموزشی انگلیسی را در آغاز قرن نوزدهم به ارمغان آورد، از ارزش بسیار زیادی در این کشور برخوردار شد. دولت سنگاپور تلاش می کند تا مردم خود را به مهارت ها و دانش های ارزشمند امروز مجهز کنند. با این روش می توان گفت که سنگاپور پرچم دار تحصیل در آسبا است. دانشگاه های سنگاپور برای تحصیل در سنگاپور به حدی پیشرفته هستند که در کل دنیا شناخته شده اند و در رنکینگ جهانی جایگاه های برتری دارند. از جمله دانشگاه های موجود در سنگاپور می توان به دانشگاه ملی سنگاپور اشاره کرد.

نیاز های جامعه متنوع مهاجران برای تحصیل در مدارس نیز، با وجود مدارس بین المللی بر طرف شده است. سنگاپور دارای مدارس بسیار زیاد و بین المللی است که به زبان های فرانسوی، ژاپنی، هندی ، کانادایی و …. می باشند. زبان رسمی تنصیل در کشور سنگاپور، انگلیسی است که این مسئله کار را برای مهاجران راحت تر نموده است. تحصیل در سنگاپور نسبت به سایر موسسات آموزشی در آسیا ارزان تر نیست اما هنوز هم از تحصیلات در کشور هایی مانند استرالیا، ایالات متحده و انگلیس ارزان تر می باشد.

دقت کنید که در این کشور دانشجویان محلی و بین المللی می توانند برای کاهش هزینه های خود از کمک هزیته تحصیلی یا همان بورسیه تحصیلی سنگاپور استفاده کنند‌. برخی از کمک های تصحیلی دانشجویان را ملزم به کار حین تحصیل در سنگاپور می کند. ‌به طور مثال اگر برای تحصیل پزشکی در سنگاپور یا تحصیل دندانپزشکی در سنگاپور اقدام کنید، برای دریافت کمک مالی ممکن است ملزم به کار می باشید.

هزینه های زندگی در سنگاپور

یکی از مولفه های قابل بررسی در زمینه شرایط زندگی، هزینه های زندگی در سنگاپور است. در این مقاله قصد داریم به بررسی هزینه های زندگی در سنگاپور بپردازیم.‌ هزینه های زندگی در حقیقت شامل هزینه خورد و خوراک، هزینه پوشاک، هزینه مسکن، هزینه حمل و نقل و … می باشد. در بررسی های خود در این بخش از مقاله تا حد امکان تمام جزئیات را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

هزینه خورد و خوراک در سنگاپور

خورد و خوراک بخش های مختلفی دارد. اگر بخواهیم از دیدگاه تفریحی به آن نکاه کنیم، لازم است تا هزینه های رستوران ها را نیز بررسی کنیم.‌ اما از دیدگاه فعالیت های روزمره خانه تیز لازم است تا هزینه مواد اولیه را بدانیم. در ابتدا از هزینه های رستورانی شروع می کنیم. هزینه خرید یک وعده غذایی در رستورانی ارزان قیمت پانزده دلار سنکاپور هزینه خواهد داشت.

هزینه غذا در سنگاپور

هزینه غذا در سنگاپور

اگر بخواهید وعده های سه گانه صبحانه، ناهار و شام را در رستورانی معمولی و دو نفره بگذرانید لازم است تا بین چهل و پنج تا صد و سی و پنج و نیم دلار سنگاپور هزینه نمایید. هزینه یک وعده مک دونالد یا چیزی شبیه به آن در کشور سنگاپور هشت و چهل و هفت صدم دلار سنگاپور می باشد. هزینه یک لیوان کاپوچینو ور کشور سنگاپور بین سه تا هفت و نیم دلار سنگاپور می باشد. برای خرید یک قوطی پپسی باید حدود نه دلار سنگاپور به طور میانگین هزینه نمود.

اما بیینیم هزینه مواد اولیه چقدر می باشد. برای خرید یک لیتر شیر هزینه سه و بیست و شش صدم دلار، یک قطعه نان پانصد گرمی تازه دو و نیم صدم دلار، یک کیلوگرم برنج سفید حدودا سه و چهارده صدم دلار، پک دوازده عددی تخم مرغ حدودا سه دلار، پنیر محلی یک کیلویی حدودا نوزده و هشتاد و هفت دلار سنگاپور، فیله مرغ، حدودا نه و نیم دلار سنگاپور برای یک کیلو و گوشت یک کیلویی حدودا بیست دلار سنگاپور و … می یاشد.

هزینه مسکن در سنگاپور

از جمله مهم ترین بخث ها در سنگاپور، هزینه مسکن در این کشور می باشد. بازار امکلاک و مستغلات در سنگاپور بسیار متنوع است و به شما این امکان را می دهد که برای هر میزان بودجه ای، بتوانید گزیته ای مناسب برای خود پیدا کنید. هزینه اجاره آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر سنگاپور برای ار ماه دو هزار و هشتصد و شصت و شش دلار سنکاپور و برای خارج از شهر هشتصد و بیست و پنج دلار سنگاپور می باشد.

برای اجاره آپارتمان سه خوابه در مرکز شهر های سنگاپور، هزینه پنج هزار و سیصد و شصت و پنج دلار سنکاپور و خارم از مرکز شهر ها، سه خزار و دویست و هفت دلار سنگاپور می باشد. برای خرید خانه در مرکز شهر باید به ازای هر منر مربع، بیست و شش هزار و ششصد و پنجاه دلار سنگاپور پرداخت کرد. این هزینه برای خارج از مرکز شهر به مقدار سیزده هزار و چهارصد و بیست و پنج دلار سنگاپور برای هر متر مربع می باشد.

سوالات متداول در ارتباط با شرایط زندگی در سنگاپور

  1. آیا سنگاپور برای زندگی خوب است؟

    بله سنگاپور مکانی بسیار عالی برای زندگی از نظر شاخص های مختلف زندگی مانند رفاه اجتماعی کار و … می باشد.

  2. آیا سنگاپور کشوری امن است؟

    بله این کشور از نظر میزان امنیت طبق بررسی های جهانی رتبه هشت را به خود اختصاص داده است.

  3. سنگاپور به چه دلیل بیشتر شناخته شده است؟

    از طبیعت زیبا و مدرن بودن و پیشرفته بودن سنگاپور که بگذریم، افراد زیادی به دلیل هزاران فرصت شغلی مناسب این کشور را می شناسند.

  4. برای زندگی راحت در سنگاپور چه حقوق و دستمزد لازم است؟

    یک سنگاپوری باید حداقل 2000 دلار در ماه درآمد داشته باشد تا بتواند ابتدایی ترین استاندارد زندگی در سنگاپور را داشته باشد.

  5. به طور مینگین میزان حقوق در سنگاپور چقدر است؟

    متوسط حقوق سالانه در سنگاپور 67152 دلار است. یعنی به طور متوسط 5969 دلار در ماه.

  6. درآمد پایین در سنگاپور چقدر است؟

    کم ترین میزان درآمد در این کشور حدودا بین هزار تا هزار ودویست دلار می باشد.

  7. شرایط سیستم بهداشت و درمان در سنگاپور چگونه است؟

    کشور سنگاپور یکی از مدرن ترین ومجهز ترین کشور ها در زمینه امکانات بهداشت و درمان می باشد.

  8. هزینه اجاره آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر سنگاپور چقدر است؟

    هزینه اجاره آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر سنگاپور برای ار ماه دو هزار و هشتصد و شصت و شش دلار سنکاپور می باشد.

  9. کیفیت سیستم آموزشی سنگاپور چگونه است؟

    سنگاپور از نظر سیستم آموزشی بسیار با کیفیت است و مدارس و دانشگاه های بسیاری دارد.

  10. آیا مدارس بین المللی در سنگاپور وجود دارد؟

    بله مدارس بین المللی بسیاری در سنگاپور به زبان های مختلف موجود می باشد.

  11. زبان تحصیل در سنگاپور چیست؟

    زبان رسمی تحصیل در سنگاپور انگلیسی می باشد.

5/5 - (1 امتیاز)

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *