تحصیل داروسازی در بلژیک

این مقاله به همت گروه تحقیقاتی موسسه برگزیده اصطهباناتی تهیه و تدوین شده است و در آم در ارتباط با تحصیل داروسازی در بلژیک نکات مهمی ارائه گردیده. پس اگر شما هم مانند هزاران شخص دیگر علاقه مند به رشته داروسازی هستید، می توانید با مطالعه این مقاله به تصمیم درستی برسید. بلژیک کشوری است که نام اصلی آن پادشاهی بلژیک می باشد و در غرب اروپا واقع شده است. کشور بلژیک مانند حیلی از کشور های اروپایی، عضو اتحادیه اروپا می باشد. پایتخت کشور بلژیک، شهر بروکسل است که بزرگترین شهر آن نیز می باشد. این کشور با کشور های هلند، آلمان، لوکزامبورگ و فرانسه مرز مشترک دارد.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

در بیشتر مناطق بلژیک مردم به زبان هلندی صحبت می کنند و در بزخی دیگر از مناطق زبان رسمی مردم فرانسوی است. اما در پایتخت یعنی بروکسل به هر دو زبان می توان صحبت کرد.‌ البته کمتر از یک درصد مردم نیز در این کشور به زبان آلمانی صحبت می کنند. مساحت این کشور سی هزار و ششصد و هشتاد و هشت کیلومتر مربع است. در کشور بلژیک بیش از یازده میلیون و چهار صد هزار نفر زندگی می کنند. اقتصاد کشور بلژیک عموما بر پایه خدمت رسانی است. واحد پول این کشور یورو است و اقتصادی مبتنی بر واردات و صادرات دارد.

روش های مهاجرت به بلژیک متفاوت هستند و می توان از روش هایی مانند کار در بلژیک، سرمایه گذاری در بلژیک و … وارد این کشور شد. اگر تمایل دارید به کشور بلژیک مهاجرت کنید و مهاجرت به بلژیک را انتخاب کرده اید بهتر این است که با کارشناسان ما مشورت نمایید. کارشناسان موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی در شهر های شیراز، اصفهان، تهران، مشهد و تبریز پاسخگوی شما هستند‌.

تحصیل داروسازی در بلژیک

اگر تمایل به تحصیل در کشور بلژیک برای رشته داروسازی را دارید باید این را به شما بگوییم که بلژیک یکی از کشور هایی است که به خاطر دانشگاه های خوب و سطح بالای خود مطرح شده است. البته دلیل دیگر مطرح شدن این کشور می توان به مقر سازمان بین المللی اتحادیه اروپا و سازمان پیمان آتلانتیک شمالی اشاره کرد. دانشگاه های بلژیک کیفیت بسیار بالایی در آموزش را ارائه می دهند.

از این رو دانشجویان می توانند با تحصیل در این دانشگاه ها به نتیجه بسیار مطلوبی دست پیدا کنند. داروسازی یکی از رشته های پر طرفدار در سطح دنیا است که در بلژیک هم طرفداران زیادی دارد. همین مسئله پیشرفتی و مطلوب بودن دانشگاه ها باعث شده تا مهاجران زیادی برای تحصیل، خصوصا تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در بلژیک و همین طور داروسازی، وارد این کشور شوند. سیستم اموزش عالی در بیشتر دانشگاه های بلژیک معمولا به زبان های هلندی و فرانسوی است. البته برخی از کورس های تحصیلی و رشته ها به زبان انگلیسی ارائه می شوند.

دانشگاه های ارائه دهنده رشته داروسازی در بلژیک

همان طور که گفتیم، بلژیک یکی از کشور های پیشرفته اروپایی است که در آن جا می توان برای تحصیل انتخاب های مناسبی داشت. دانشگاه های بلژیک در سطح بالایی از کیفیت قرار دارند. در این بخش از مقاله قصد داریم به معرفی دانشگاه های بلژیک که ارائه دهنده رشته داروسازی در گرایش ها و شاخه های مختلف هستند بپردازیم.

دانشگاه هایی که رشته داروسازی را در این کشور ارائه می دهند، عبارتند از: دانشگاه کاتولیک لووین یا همان دانشگاه UCL ، دانشگاه بروسل و انستیتوی داروسازی یا نام اختصاری VUB، انستیتوی داروسازی دانشگاه بروسل در کمپ لا پلینه با نام اختصاری ULB، دانشگاه خنت بلژیک، دانشگاه لیووان، دانشگاه لیجه و دانشگاه آنتورپ با نام اختصاری UIA . هر کدام از این دانشگاه های بلژیکی در جایکاه خاصی قرار دارند و شرایط متفاوتی را ارائه می دهند.

تحصیل داروسازی در دانشگاه کاتولیک لووین بلژیک

دانشگاه UCL یا همان دانشگاه کاتولیک لووین بلژیک با هدف تحصیل به تمامی اقشار جامعه فعالیت می کند و به منظور تضمین کیفیت آموزشی خود، نوآوری اموزشی با توسعه و بروز رسانی برنامه ها ارتباط تنگاتنگی دارد. تحصیل داروسازی در این دانشگاه با نام مختصر FASB شناخته می شود که در حقیقت خلاصه شده FACTUITY OF PHARMACY AND BIOMEDICAL SCIENCES است. این دانشکده شامل دانشکده داروسازی و دانشکده علوم پزشکی می باشد که دامنه بسیار گسترده ای از آموزش های پایه و تخصصی را ارائه می دهند.

اساتید در این دانشگاه همکاری گسترده و یکپارچه ای با کلینیک های دانشگاه سن لوکس و پژوهشکده های برتر بهداشت UCLOUVAIN دارند و آموزش های بسیاری را با کمک این گروه ها ارائه می دهند. با این روش آن ها با آموزش های دینامیکی، دانش جویان را در قلب سیستم اموزشی قرار می دهند تا دانشجو بتواند با ادغام دانش جدید و دنیای حرفه ای بهترین نتیجه و بازخورد را داشته باشد. این روش بیش از چهل سال است که در این دانشگاه انجام می شود. در این دانشکده چهل و دو استاد و هزار دانشجو مشغول به فعالیت هستند.

تحصیل داروسازی در دانشگاه ucl بلژیک

تحصیل داروسازی در دانشگاه ucl بلژیک

از سال دو هزار و پانزده تا به امروز این دانشکده برای رشته داروسازی و فارماکولوژی در رتبه بندی جهانی و موضوعی QS در بین صد دانشگاه برتر قرار دارد. این طبقه بندی بر اساس معیار های مرتبط با شهرت دانشگاهی و تولید علم اعلام می شود. این دانشگاه گرایش های مختلفی در زمینه داروسازی مانند داروسازی صنعتی، داروسازی بیمارستانی، علوم دارویی و … را در مقاطع مختلف ارائه می دهد. این دانشگاه امکانات بسیاری زیادی را برای دانشجویان خود فراهم آورده است.‌

تحصیل داروسازی در دانشگاه VUB بلژیک

تحصیل در دانشگاه VUB بلژیک مزایای بسیار زیادی برای دانشجویان دارد. این دانشگاه با محیطی سر سبز و زیبا این امکان را برای دانشجویان فراهم می آورد تا بتوانند با امکانات بسیار زیادی و ارامشی بسیار به تحصیل در این دانشگاه بپردازند. این دانشگاه بلافاصله پس از ثبت نام دانشجویان، برای آن ها پست الکترونیکی رایگان به نام دانشگاه می سازد. اتاق های خوابگاهی دانشجویی در دانشگاه VUB امکانات بسیاری دارند و به طور دائمی اینترنت در دسترس دانشجویان می باشد.

سیاست های دانشگاه به گونه ای است که انواع کمک های مالی و وام های دانشجویی را به افراد ارائه می دهد. در رشته داروسازی این دانشگاه شما به راحتی می توانید دریابید که دارو ها چگونه کار می کنند‌ و یاد می گیرید که چگونه در حالت اضطراری و اروژانسی با افراد برخورد کنید. شما در زمان تحصیل داروسازی در دانشگاه VUB بینش های لازم را کسب مس کنید و می فهمسد که چگونه بعدا می توانید از این علم به راحتی استفاده کنید. برنامه علوم دارویی در دانشکاه VUB داروسازان آینده را برای ارائه راهتمایی های مناسب با احترام به بیماران و درمان ویژه آماده می کند.

این کار از طریق تعامل زیاد با متخصصان و دانشجویان دیگر در گروه های کوچک و از طریق بسته های کامل کارورزی و اموزشی امکان پذیر است. شما در این دانشگاه یاد می گیرید که چگونه ار طریق تجزیه و تحلیل به یک فرضیه یا راه حل برسید یا برای تحقیقات خود پایه و اساس بیشتری بگذارید. کم کم شما یک متخصص دارویی می شوید.

در دوره کارشناسی ارشد داروسازی در این دانشگاه شما باید یک دوره کارآموزی شش ماهه در یک داروخانه و یک دوره یک ماهه در داروخانه بیمارستان بگذرانید تا برای شروع موفقیت آمیز شغل داروسازی پس از مطالعات تحصیلی خود آماده شوید‌. دقت کنید که قبل از آن شما می بایست پایان نامه کارشناسی ارشد خود را ارسال کرده باشید. پس از تحصیل در این دانشگاه می توانید در رشته های صنایع داروسازی و شیمیایی، صنایع غذایی و آرایشی، بازرسی دارویی در دولت، تدریس و … مشغول به کار شوید‌.

تحصیل داروسازی در دانشگاه لیژ بلژیک

دانشگاه لیژ بلژیک تاریخ طولانی ندارد. البته این در مقایسه با برخی دانشگاه های اروپایی که به قرون وسطی بر می گردند بیان شده است. ‌این دانشگاه بلژیکی در حقیقت با دویست سال تجربا در زمینه علم اموزی و ایجاد و انتقال دانش توانسته نقش مهمی در فرهنگ و علم مردم داشته باشد. داروسازی در این دانشگاه در دانشکده پزشکی برگزار می شود. گروه داروسازی در این دانشگاه یک بخش تدریس و تحقیق است.‌

تحصیل و مطالعات داروسازی در این دانشگاه پنج ساله است. سه سال تحصیل برای مقطع کارشناسی داروسازی و دو سال تحصیل برای مقطع کارشناسی ارشد داروسازی در این دانشگاه ارائه می گردد. مطالعات داروسازی در ULG یک آموزش بسیار گسترده و متنوع را به داروساز اینده می دهد تا به وی اجازه دهد در هر سطح دارویی تدریس کند.

در بین روش های مختلف تعلیم و تربیت در طول مطالعات داروسازی موارد زیر وجود دارد: سمینار های یکپارچه، جلسات یادگیری قوی، یادگیری الکترونیکی، کارگاه های آموزشی در داروخانه، ارزیابی بالینی ساختار یافته و … . در مطالعات داروسازی دانشگاه لیجه دانشجو از مفهوم بیمار گرفته تا تحویل دارو به بیمار، توسعه دارو ها، کنترل بیمار و دارو های آن، اگاهی از اثرات مطلوب و مخرب دارو ها و … با خبر می شود تا بتواند به بهترین نحو از آن استفاده کند.

تحصیل داروسازی در دانشگاه لیژ بلژیک

تحصیل داروسازی در دانشگاه لیژ بلژیک

داروساز می تواند این تخصص را در چند سطح بخصوص انجام دهد. در صنعت، جایی که تنها فرد داروساز می تواتد تصمیم بگیرد که دسته دارویی تولید شده در بازار عرضه شود.‌ در بیمارستان ها کا توزیع دارو برای بیماران بز عهده داروساز است و به طور فزاینده ای با مشاوره با کادر پزشکی و پرستاری، بهترین نتیجه را می گیرد و در داروخانه ها که برای عموم مردم آزاد است و داروساز مسئولیت ارائه دارو، مکمل غذایی یا یک کالای آرایشی که کنترل کیفیت مناسبی داشته باشد را به بیماران خود ارائا دهد.‌

هزینه تحصیل داروسازی در دانشگاه های بلژیک

تا به این جای مقاله به بررسی شرایط داروسازی و برخی از دانشگاه های بلژیک پرداختیم. اما بحث مهم هزینه تحصیل در بلژیک برای رشته داروسازی است. البته لازم است تا هزینه زندکی در بلژیک نیز برای فردی که قصد مهاجرت به این کشور را دارد مد نظر قرار گرفته باشد. هزینه تحصیل در دانشگاه های کشور بلژیک به موارد مختلفی بستگی دارد که از جمله آن می توان به نوع دانشگاه، ملیت و دوره تحصیلی اشاره نمود.

اگر شخصی متقاضی تحصیل در دانشگاه های دولتی بلژیک باشد و شهروند یکی از کشور های اروپایی باشد لازم است تا سالیانه هشتصد و شصت یورو هزینه کند. اما این هزینه برای دانشجویان بین المللی خواهان تحصیل داروسازی در دانشگاه های بلژیک بین هزار تا چهار هزار یورو در سال می باشد. به طور میانگین هزینه زندگی در بلژیک بین هفتصد تا هزار و دویست یورو است.

سوالات متداول در ارتباط با تحصیل داروسازی در بلژیک

  1. آیا تحصیل داروسازی در بلژیک رایگان است؟

    خیر تمام دانشجویان باید برای تحصیل هزینه پرداخت کنند. هزینه برای دانشجویان اتحادیه اروپا کم تر از سایر دانشجویان بین المللی است.

  2. آیا کشور بلژیک مکان مناسبی برای تحصیل داروسازی است؟

    بله کشور بلژیک برای دانشجویان محل بسیار مناسبی است. به طور مثال شهر بروکسل در میان شهر های دانشجویی رتبه سی و هشت را دارد.

  3. آیا دانشجویان بین المللی داروسازی می توانند در بلژیک کار کنند؟

    اگر دانشجوی خارجی هستید که در یک موسسه آموزشی بلژیک ثبت نام کرده اید و اجازه اقامت معتبر را دارید ، می توانید تا 20 ساعت در هفته در طول مدت ترم کار کنید ، مگر اینکه در تحصیلات شما اختلال ایجاد کند.

  4. در دانشگاه های بلژیک برای رشته داروسازی زبان تحصیل چیست؟

    زبان تحصیلی کورس های داروسازی هلتدی و فرانسوی و آلمانی است. در برخی موارد کورس هایی به زبان انگلیسی نیز ارائه می شود؟

  5. کدام دانشگاه های بلژیک رشته داروسازی ارائه می دهند؟

    دانشگاه هایی که رشته داروسازی را در این کشور ارائه می دهند، عبارتند از: دانشگاه کاتولیک لووین یا همان دانشگاه UCL ، دانشگاه بروسل و انستیتوی داروسازی یا نام اختصاری VUB و … .

  6. هزینه تحصیل داروسازی برای دانشجویان اتحادیه اروپا چقدر است؟

    هزینه برای این افراد سالیانه هشتصد و شصت یورو است.

  7. هزینه تحصیل داروسازی برای دانشجویان بین المللی چقدر است؟

    هزینه برای دانشجویان بین المللی خواهان تحصیل داروسازی در دانشگاه های بلژیک بین هزار تا چهار هزار یورو در سال می باشد.

  8. آیا دانشگاه های بلژیک برای رشته داروسازی معتبر هستند؟

    بله دانشگاه های بلژیک در رده بندی جهانی برای موضوع داروسازی و فارماکولوژی رتبه بسیار بالایی دارند.

  9. کدام دانشگاه بلژیک در زمینه داروسازی در صدر آموزش داروسازی بلژیک است؟

    دانشگاه UCL یا همان دانشگاه کاتولیک لووین بلژیک در بخش داروسازی خود بهترین رتبه را دارد.

  10. آیا تحصیل داروسازی در بلژیک برای تمام مقاطع تحصیلی امکان پذیر است؟

    بله تحصیل داروسازی در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در دانشگاه های این کشور ارائه می گردد.

  11. چه شغل هایی برای یک داروساز در بلژیک موجود است؟

    شما می توانید در رشته های صنایع داروسازی و شیمیایی، صنایع غذایی و آرایشی، بازرسی دارویی در دولت، تدریس و … مشغول به کار شوید‌.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *