بازار کار رشته کامپیوتر در بلژیک

کشور بلژیک در غرب اروپا واقع شده است و یکی از کشور های عضو اتحادیه اروپا می باشد. کشور بلژیک به استقلال اقتصادی و سیاسی رسیده است و نظام آموزش و پرورش و اقتصاد رو به رشدی را در پیش گرفته است. این مقاله توسط کارشناسان مجرب و خبره موسسه حقوقی مهاجرتی اصطهباناتی ارائه شده است، تا علاقمندان ورود به بازار کار در رشته کامپیوتر در بلژیک را راهنمایی نماید.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

آشنایی با بازار کار رشته کامپیوتر در بلژیک

پایتخت بلژیک، بروکسل مدت هاست که پیشرو بازار کار در بلژیک می باشد و تغییر نکرده است. این منطقه بالاترین رشد اشتغال محلی را از سال 2004 تا 2014، که توسط لوکزامبورگ دنبال شده است، را کسب کرده است. بین سال های 2008 تا 2013 در منطقه پایتخت بروکسل، نظافت و محوطه سازی بیشترین رشد تعداد کارمندان را با 158 درصد نشان داد. بخش املاک و مستغلات دوم بود، اما فقط 53 درصد رشد کرد. صنایع غذایی، سازمان های بین المللی مانند اتحادیه اروپا و ناتو، خدمات فنی و علمی همه بیش از 10 درصد رشد را نشان داده اند. مشاغل در بروکسل که بیشترین کاهش را در صنعت تولید داشتند.
VDAB، خدمات اشتغال عمومی فلاندر، سه شغل برتر خود را برای این دوره گزارش داد: خدمات تجاری، عمده فروشی و خرده فروشی و خدمات اجتماعی. صنایع شغلی که بیشترین رشد را از نظر موقعیت های کسب شده داشتند، حمل و نقل، پست و لجستیک، منسوجات و پوشاک، تولید، و بخش های IT، رسانه و ارتباطات از راه دور بودند.تولید صنعتی با بیشترین فرصت های شغلی رهبری شد. صنایع ساخت و ساز، مدیریت عمومی، تولید انرژی یا آب و صنایع خدمات مالی قوی ترین رشد را از خود نشان داده اند.

مهاجرت به بلژیک جهت پیدا کردن شغل در این کشور، خصوصاً برای مهاجران می تواند مدتی به طول انجامد؛ اما به دنبال جلب رضایت بیشترین مشکل استخدام کنندگان (نداشتن مهارت های سخت در مجموعه های استعداد فعلی می باشد)، به عنوان مثال با ورود به صنعتی که کمبود را تجربه کرده است می تواند به ایجاد اشتغال در بلژیک کمک کند.

بازار کار رشته کامپیوتر در بلژیک

بازار کار رشته کامپیوتر در بلژیک

اگر به دنبال مشاغل مهندسی فنی در بلژیک هستید، در حال حاضر فرصت های شغلی زیادی برای پروفایل هایی از قبیل مهندس مکانیک، مهندس پروژه، مهندس فرآیند، مهندس اتوماسیون، مهندس فروش، مهندس الکترونیک، مهندس خدمات، مهندس نگهداری، مهندس کیفیت و مهندس برق وجود دارد. اگر تجربه ای در مدیریت پروژه یا حتی بهتر در مدیریت برنامه داشته باشید، می توانید فرصت های شغلی بسیار جالب و چالش بر انگیزی پیدا کنید. اگر هنوز تجربه مدیریت پروژه را ندارید، ممکن است برای یادگیری اصول مدیریت پروژه، به یک تیم pmo بپیوندید. هنگامی که اطلاعات بیشتری در مورد اصول مدیریت پروژه کسب کردید، ممکن است تصدیق مجوز prince2 یا pmp را نیز در نظر بگیرید. کارفرمایان بیشتر به دنبال حرفه ای هایی هستند که مهارت های مهندسی فنی و مهارت های مدیریت پروژه را با هم ترکیب می کنند.

مشاغل IT :

اگر بیشتر به فن آوری های جدید علاقه مند باشید، بسیاری از فرصت های شغلی فناوری اطلاعات در بخش فناوری اطلاعات نیز وجود دارد. مشاغل IT فقط برای حرفه ای های IT نمی باشد. بسیاری از متخصصان مهندسی در IT فعالیت دارند. شما می توانید کار های IT زیادی را برای مهندس نرم افزار، مهندس تست، مهندس سیستم، مهندس سخت افزار، مهندس پشتیبانی، مهندس شبکه، مهندس خدمات میدانی و مهندس برنامه پیدا کنید.

شرایط کار و شغل رشته کامپیوتر در بلژیک

شخصی که به عنوان مهندس نرم افزار در بلژیک کار می کند، معمولاً 6100 یورو در ماه درآمد دارد. طیف حقوقی بین 2690 یورو (کمترین) تا 9210 یورو (بالاترین) است. این میانگین حقوق ماهیانه شامل حمل و نقل و مسکن است و مزایای دیگر حقوق مهندس نرم افزار ممکن است بر اساس تجربه، مهارت، جنسیت یا محل متفاوت باشد. در زیر تجزیه و تحلیل مفصلی بر اساس بسیاری از معیارهای مختلف را مشاهده خواهید کرد. محدوده حقوقی در بلژیک بین 2690 یورو (حداقل حقوق) تا 9210 یورو در ماه (حداکثر حقوق) است.

حقوق متوسط

درآمد متوسط 6160 یورو در ماه می باشد، بدین معنی که نیمی (50 درصد) از افرادی که به عنوان مهندس نرم افزار کار می کنند کمتر از 6160 یورو درآمد دارند؛ در حالی که نیمی دیگر درآمد بیش از 6.160 یورو دارند. مبلغ متوسط حقوق دستمزد را نشان می دهد.25 درصد از افرادی که به عنوان مهندس نرم افزار کار می کنند کمتر از 3980 یورو درآمد دارند؛ در حالی که 75 درصد از آنها بیش از 3980 یورو درآمد دریافت می کنند. همچنین از این نمودار 75 درصد از افرادی که به عنوان مهندس نرم افزار کار می کنند بیش از 7840 یورو درآمد کسب می کنند؛ در حالی که 25٪ بیشتر از 7840 یورو حقوق دریافت می کنند.

سطح تجربه مهمترین عامل در تعیین حقوق شما است. طبیعتا هرچه سالها تجربه بیشتر شود، دستمزد شما بیشتر می شود. حقوق مهندس نرم با توجه به سطح تجربه تقسیم بندی شده است. مهندس نرم افزار با کمتر از دو سال تجربه تقریباً 3240 یورو در ماه کسب می کند. در حالی که انتظار می رود شخصی با سطح تجربه بین دو تا پنج سال 4250 یورو در هر ماه 31 درصد بیشتر از کسی که کمتر از دو سال تجربه دارد، درآمد داشته باشد.فردی با سطح تجربه ای بین پنج تا ده سال 5040 یورو در ماه درآمد دارد، 18 درصد بیشتر از فردی که دو تا پنج سال سابقه دارد.بعلاوه مهندس نرم افزارهایی که تخصص آن ها بین ده تا پانزده سال است، حقوق معادل 6410 یورو در هر ماه 27 درصد بیشتر از یک شخص با پنج تا ده سال تجربه دریافت می کنند. اگر سطح تجربه بین پانزده تا بیست سال باشد، دستمزد پیش بینی شده 7190 یورو در ماه است که 12 درصد بیشتر از شخصی با ده تا پانزده سال تجربه کار می باشد. در آخر کارمندان با بیش از بیست سال سابقه کار حرفه ای حقوق و دستمزد 8.590 یورو در ماه 20 درصد بیشتر از افرادی که پانزده تا بیست سال تجربه دارند دریافت می کنند.

میزان حقوق و درآمد رشته کامپیوتر در بلژیک

حقوق مهندس نرم افزار در بلژیک بین 1799 یورو در ماه (حداقل حقوق) تا 6175 یورو در ماه (حداکثر حقوق) می باشد. حقوق متوسط 4130 یورو در ماه است، به این معنی که نیمی از (50 درصد) افرادی که به عنوان مهندس نرم افزار کار می کنند کمتر از 4130 یورو درآمد دارند در حالی که نیمی دیگر بیش از 4130 یورو درآمد دارند.از لحاظ نزدیکی با میانه دو ارزش وجود دارد: صدک های 25 و 75 درصدی. با خواندن نمودار توزیع حقوق و دستمزد در می یابیم، 25 درصد افرادی که به عنوان مهندس نرم افزار کار می کنند کمتر از 2668 یورو درآمد دارند؛ در حالی که 75 درصد از آن ها بیش از 2668 یورو درآمد دارند. همچنین از این نمودار خواهیم دریافت که، 75 درصد افرادی که به عنوان مهندس نرم افزار کار می کنند کمتر از 5256 یورو درآمد کسب می کنند در حالی که 25 درصد بیشتر از 5256 یورو درآمد دارند.

سطح تجربه مهم ترین عامل در تعیین حقوق شما است. طبیعتا هر چه با تجربه تر باشید دستمزد شما بیشتر می شود. ما حقوق مهندس نرم افزار را با سطح تجربه در این مقاله برای شما آورده ایم. یک مهندس نرم افزار با کمتر از دو سال تجربه تقریباً 2،171 یورو در ماه دستمزد دریافت می کند. در حالی که انتظار می رود شخصی با سطح تجربه بین دو تا پنج سال 2،849 یورو در ماه درآمد به دست آورد، 31 درصد بیشتر از کسی که کمتر از دو سال سابقه داشته باشد.

با پیشرفت به جلو، سطح تجربه ای بین پنج تا ده سال با درآمد 3 هزار و 374 یورو در ماه، 18 درصد بیشتر از یک فرد با دو تا پنج سال تجربه درآمد کسب می کند. علاوه بر این، مهندس نرم افزاری که تخصص آن در هر مکانی بین ده تا پانزده سال است، حقوقی معادل 4 هزار و 293 یورو در ماه دریافت می کنند، 27 درصد بیشتر از یک شخص با پنج تا ده سال تجربه است.
اگر سطح تجربه بین پانزده تا بیست سال باشد، پس دستمزد مورد انتظار ماهانه 4،818 یورو، 12 درصد بیشتر از یک شخص با ده تا پانزده سال تجربه می باشد. سرانجام، کارمندان با بیش از بیست سال تجربه حرفه ای در هر ماه 5،759 یورو دستمزد دریافت می کنند، 20 درصد بیشتر از افرادی که پانزده تا بیست سال تجربه دارند.

بهترین گرایش های رشته کامپیوتر در بلژیک

هوش مصنوعی و روباتیک:

با پیش بینی صنعت روباتیک جهانی تا سال 2024 به ارزش 80 میلیارد دلار آمریکا، بخش عمده ای از این رشد به قدرت علاقه و سرمایه گذاری در هوش مصنوعی (AI)، یکی از جنجالی ترین و جذاب ترین زمینه های تحقیقات علوم کامپیوتر می باشد. این فناوری هنوز در مراحل اولیه خود است، اما غول های فناوری مانند فیس بوک، گوگل و IBM در حال سرمایه گذاری مقدار زیادی پول و منابع برای تحقیقات هوش مصنوعی می باشند. مطمئناً هیچ کمبود فرصتی برای توسعه برنامه های کاربردی واقعی در جهان وجود ندارد، و وسعت بسیار زیاد برای لحظه های در این زمینه وجود دارد.

تجزیه و تحلیل داده های بزرگ:

در سال 2012، هاروارد بازبینی بازرگانی علم داده را ” جذاب ترین کار ” قرن 21 نامگذاری کرد. افزایش تقاضا برای متخصصان در این زمینه وجود دارد و تلاش ها از طرف برند ها و آژانس ها برای افزایش حقوق و جذب استعداد های مربوط به علم داده، دو برابر شده است. از بانکداری تا مراقبت های بهداشتی، تجزیه و تحلیل داده های بزرگ در همه جا وجود دارد؛ زیرا شرکت ها به طور فزاینده سعی می کنند از این مجموعه داده های عظیم استفاده کنند تا شخصی سازی و بهبود خدمات خود را انجام دهند.

رایانه، کمک به آموزش:

استفاده از رایانه و نرم افزار برای کمک به آموزش مزایا و کاربرد های بسیاری دارد. به عنوان مثال، برای دانش جویان دارای ناتوانی در یادگیری، می تواند آموزش شخصی را ارائه دهد و دانش جویان را قادر به یادگیری با سرعت خود کند و وقت بیشتری را برای هر فرد اختصاص دهد. این حوزه هنوز در حال رشد می باشد اما امیدوار کننده است، و بسیاری از مربیان توانایی آن را برای اجازه دادن به دانش جویان برای یادگیری فعال، مستقل و مبتنی بر بازی تقویت می کنند.

بیوانفورماتیک:

یک برنامه جذاب از داده های بزرگ، بیوانفورماتیک یا استفاده از برنامه نویسی و توسعه نرم افزار برای ایجاد مجموعه داده های عظیم از اطلاعات بیولوژیکی برای اهداف تحقیق، دارای پتانسیل عظیم می باشد. تقاضای بیوانفورماتیک ها با پیوند شرکت های بزرگ داروسازی با شرکت های نرم افزاری، در حال رشد می باشد و چشم انداز شغلی خوبی را برای محققان علوم کامپیوتر و فارغ التحصیلان علاقه مند به زیست شناسی، فناوری پزشکی، داروسازی و علوم اطلاعات رایانه فراهم می کند.

امنیت شبکه:

طبق آمار کار، پیش بینی می شود مشاغل مربوط به امنیت شبکه بین سال های 2016 تا 2026، 28 درصد رشد کند، این درصد بسیار سریع تر از میانگین برای همه مشاغل، و نگرانی در مورد کمبود فارغ التحصیلان واجد شرایط وجود دارد. در فوریه 2015، باراک اوباما در مورد لزوم ” همکاری و اکتشاف مشارکت هایی که به توسعه بهترین راه ها برای تقویت امنیت سایبری ما کمک می کند ” صحبت کرد. ما در یک دنیای بیش از حد متصل زندگی می کنیم، که در آن مطلقاً همه چیز (از بانکداری تا قدمت تا زیر ساخت های دولتی) بصورت آنلاین انجام می شود. در دنیای امروز، محافظت از داده ها برای افراد یا ملل دیگر اختیاری نیست، و این یک رشته رو به رشد دیگری در زمینه تحقیقات علوم رایانه می باشد.

مهارت های مورد نیاز شغل مهندسی کامپیوتر در بلژیک

ریاضیات:

به یاد داشته باشید که همه رایانه ها روی داده ها کار می کنند، که در اصل ریاضیات در خالص ترین شکل آن می باشد. مهندسی کامپیوتر هم برای ساخت سخت افزار و هم برای برنامه نویسی نرم افزار، نیاز به مهارت های عالی ریاضی دارد. اگر واقعاً می خواهید مهندس کامپیوتر باشید، وقت آن است که در ریاضیات مهارت بیشتری کسب کنید.

ارتباطات:

هیچ مهندس کامپیوتری کاری را به تنهایی انجام نمی دهد، آن ها تقریباً همیشه بخشی از یک تیم می باشند. عضویت در یک تیم به این معنی است که شما باید بتوانید به خوبی ارتباط برقرار کنید، با دیگران تعامل داشته باشید و همواره در کنار پیشرفت تیم قرار داشته باشید.

مهندسی نرم افزار:

به عنوان یک مهندس کامپیوتر، بخش خوبی از کار شما نرم افزار رایانه می باشد. شما باید بدانید که چگونه یک برنامه را طراحی کنید، کد بنویسید و سپس نرم افزار را برای رفع اشکالات آزمایش کنید. شما نیاز به دانستن نحوه نوشتن اسکریپت ها، مراحل تست نرم افزار، سازگاری و موارد دیگر مربوط به نرم افزار دارید.

تجربه سخت افزار:

باید از چگونگی ساخت یک کامپیوتر، و همچنین اجزای مختلفی که به رایانه ها وارد می شوند اطلاع داشته باشید. این کار فقط برای ویندوز نمی باشد، بلکه برای مکینتاش و رایانه هایی که سیستم عامل های منبع باز OSs مانند لینوکس را اجرا می کنند، صدق می کند.

مهارت های لازم مهندسی کامپیوتر بلژیک

مهارت های لازم مهندسی کامپیوتر بلژیک

زبان های برنامه نویسی:

شما نمی دانید که چند زبان برنامه نویسی مختلف برای ایجاد رایانه و برنامه های رایانه ای در این روز و زمان استفاده می شود؛ اما به عنوان یک مهندس کامپیوتر، مجبور به انجام بسیاری از برنامه نویسی سطح پایین سیستم و سخت افزار می باشید که به اندازه برنامه نویسی به زبان هایی مانند پایتون یا جاوا، کاربر پسند نباشد. برای نامگذاری چند مورد نیاز به دانش بسیار خوبی از زبان هایی مانند Perl، ++ C، C و Assembly دارید.

صبر:

بخش زیادی از وقت شما برای نشستن صرف می شود و کاری جز نوشتن کد انجام نمی دهید. این سغلی است که نیاز به صبر زیادی دارد، به همین دلیل صبر مهارتی است که بدون آن نمی توانید موفق شوید.

مدیریت:

اگر می خواهید در زمینه مهندسی کامپیوتر پیشرفت کنید، باید تیمی از مهندسان رایانه را هدایت کنید. اگر مهارت های مدیریتی ندارید، می توانید در موقعیتی گیر بیفتید که هرگز نتوانید در حرفه خود پیشرفت کنید!

حل مسئله:

هر کسی که سعی در نوشتن کد رایانه ای داشته باشد می داند که قرار دادن درست همه چیز چقدر مهم است. یک اشتباه کوچک می تواند کل یک برنامه را خراب کند و برای یافتن آن خطا ها و تصحیح آن ها، به ذهنی در حل مسئله نیاز دارد.

عیب یابی:

این با مهارت های حل مسئله همراه می باشد؛ اما بیشتر در تلاش است تا با شناسایی مشکلی که ایجاد می شود اشتباهات را برطرف سازد. بررسی دقیق خطا های عملیاتی می تواند به شما در درک آن چه در پشت مشکلات است کمک کند.

یادگیری:

شما وقت خود را به عنوان یک مهندس کامپیوتر در یادگیری نرم افزار و سخت افزار جدید صرف خواهید کرد. توانایی یادگیری سریع مهارت های جدید، کیفیتی است که همه کارفرمایان به دنبال آن هستند و به شما کمک می کند تا در حرفه خود پیشرفت بسیار بیشتری داشته باشید!

وظایف شغلی مهندسی کامپیوتر در بلژیک

مهندسان کامپیوتر در بلژیک سیستم های نرم افزار و سخت افزار کامپیوتری یک شرکت را طراحی و مدیریت می کنند. این اشخاص ماهر ممکن است در زمینه سخت افزار یا نرم افزار تخصص داشته باشند و اغلب به عنوان برنامه نویسان به آنها اشاره می شود. وظایف آنها شامل توسعه سیستم های نرم افزاری، به روز رسانی سخت افزار و طراحی تجهیزات جدید است.

الگوی توضیح کاری مهندس کامپیوتر در بلژیک:

شرکت به دنبال یک مهندس کامپیوتر با تجربه و با استعداد برای ملحق شدن به تیم حرفه ای شان است. به عنوان مهندس کامپیوتر، شما نقش مهمی در بخش تکنولوژی اطلاعات (IT) دارید، وظایفی از جمله طراحی، آزمودن و بازرسی نرم افزار استفاده شده در شرکت را دارید.متقاضی موفق دارای دانشی عمیق از تحلیل های طراحی، الگوریتم ها، ابزار های آنالیزی، و مدل سازی شی گرا است. برای برتری در این پست کاری، تمام متقاضیان باید دارای ذهنی خلاق و انتقادی با ارتباطات عالی و مهارت های حل مشکل باشند.

مسئولیت ها:

  • انجام دوره ای بررسی سخت افزار و نرم افزار کامپیوتر با استفاده از ابزار های آزمودن و تکنولوژی در دسترس.
  • پاسخگویی به تمام مشکلات مرتبط با کامپیوتر و فراهم کردن پشتیبانی فنی برای اعضای شرکت.
  • نظارت بر حساب های ذخیره سازی کلود شرکت به منظور تضمین حفظ و ایمنی بودن آنها.
  • انجام آزمون تایید اعتبار برای مادربرد های جدید و نوسازی شده.
  • تضمین اینکه تجهیزات کامپیوتری موجود به روز هستند.
  • طراحی نقشه های تجهیزاتی جدید کامپیوتری و ارائه ی آنها به مدیریت.
  • طراحی و مدیریت تولید تجهیزات سخت افزار کامپیوتری.
  • توسعه و راه اندازی سیستم های نرم افزاری.

در صورتی که مایل به ورود به باز ار کار این کشور بودید، می توانید برای دریافت ویزای کاری بلژیک و کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با مهاجرت به بلژیک به صورت حضوری به دفاتر ما در تهران و شیراز مراجعه نمایید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *