اعزام دانشجو به ایرلند

در این مقاله که با تلاش گروه تحقیقاتی موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی تهیه شده است، قصد داریم به موضوع اعزام‌ دانشجو به ایرلند بپردازیم. متقاضیان زیادی برای مهاجرت تحصیلی اقدام می کنند و سعی می کنند برای ادامه تحصیلات خود کشوری جدید را انتخاب نمایند. البته در کل روند مهاجرتی به روش های مختلف این روز ها گسترش بسیار زیادی یافته است. با توجه به موضوع مقاله پیش رو، در ابتدا قصد داریم کمی با موقعیت های عمومی و جغرافیایی ایرلند آشنا شویم.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

ایرلند کشوری است جزیره ای که در شمال غربی اروپا قرار دارد و در بر گیرنده جمهوری ایرلند و ایرلند شمالی می باشد. جزیره ایرلند را می توان سومین جزیره بزرگ اروپا و بیستمین جزیره بزرگ دنیا دانست. مساحت این جزیره جذاب هشتاد و چهار هزار و چهارصد و بیست و یک کیلومتر مربع است و بیش از شش میلیون نفر در آن زندگی می کنند. این کشور با قدمتی بسیار دارای شهر های تاریخی و سواحل بسیار زیبایی می باشد که باعث آرامش خاطر افراد می شود. برای مهاجرت به ایرلند راه های بسیار زیادی وجود دارد.‌ شما بسته به شرایط زندگی خود می توانید یکی از این راه ها را انتخاب نمایید.‌ از جمله راه های ارائه شده برای مهاجرت به ایرلند را می توان مهاجرت تحصیلی به ایرلند، مهاجرت کاری به ایرلند، مهاجرت سرمایه گذاری به ایرلند، مهاجرت از طریق ازدواج با تبعه ایرلندی و … اشاره نمود.

برای مهاجرت توصیه این است که به معتبر ترین مراکز مهاجرتی مراجعه نمایید. از این رو گروه حقوق دانان و وکلای معتبر موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی از ابتدای راه مهاجرت تا به انتها با شما همراه هستند و در این را به شما کمک بسیار زیادی می کنند. علاوه بر شهر شیراز، نمایندگی های موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی در شهر های تهران، مشهد، اصفهان و تبریز نیز فعال هستند و البته به زودی این فعالیت ها در شهر های دیگر ایران نیز گسترش خواهد یافت.

اعزام دانشجویان به ایرلند

همان طور که در ابتدای مقاله خود ذکر کردیم برای مهاجرت روش های متفاوتی وحود دارد و هر شخصی می تواند بر مبنای شرایط خود یکی از این روش ها را انتخاب کند.‌ در این مقاله هدف ما بررسی بحث اعزام دانشجو به ایرلند است که بیانگر مهاجرت تحصیلی به این کشور می باشد. مهاجرت تحصیلی به ایرلند با شرایط خاصی امکان پذیر است و لازم است تا دانشجو و فرد متقاضی این شرایط را مورد بررسی قرار دهد. در ابتدای راه اعزام دانشجو و بررسی روند مهاجرت تحصیلی لازم است تا شخص متقاضی، با شرایط تحصیلی در کشور مقصد آشنایی پیدا کند و به روند مقاطع مختلف تحصیلی آشنایی یابد.

به طور مثال شخصی ممکن است برای تحصیل پزشکی در ایرلند اقدام کند.‌ از این رو لازم است تا به بررسی شرایط تحصیل در دانشگاه های پزشکی ایرلند بپردازد.‌ پس از بررسی شرایط می بایست با دانشگاه های ایرلند آشنایی پیدا کند تا بتواند برای تحصیلات خود مسیری درست را بیابد. این مسیر اشنایی برای مرحله بعدی در روند تحصیلی مهم است. در حقیقت برای تحصیل در ایرلند لازم است تا شما از یکی از دانشگاه های این کشور پذیرش تحصیلی دریافت کنید. دریافت پذیرش با داشتن اطلاعات درباره دانشگاه های این کشور بسیار راحت تر خواهد شد. پس به عنوان یک روند لازم است تا این مراحل طی شود.

پس از دریافت پذیرش و یا بورسیه تحصیلی ایرلند، شما می توانید به راحتی برای دریافت ویزای تحصیلی ایرلند اقدام کنید. کافی است که مدارک خود را تکمیل نمود و به سفارت یا کارگزاری این کشور تحویل دهید. این روند جهت اعزام دانشجو صورت می گیرد. ما در ادامه این مقاله سعی داریم برای شما روند اعزام دانشجو را به دقت بیان کنیم. اما حقیقت ماجرا این جاست که شما با مراجعه به کارشناسان موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی می توانید روند اعزام دانشجو را به راحتی پیش ببرید.‌

شرایط تحصیلی در ایرلند برای اعزام دانشجو

با توجه به بررسی ها و گفته های ارائه شده در بخش قبلی مقاله به این موضوع رسیدیم که برای اعزام دانشجو و تحصیل در کشور ایرلند ، لازم است تا شرایط تحصیلی این کشور مورد بررسی قرار گیرد. البته تمام شرایط تحصیلی در این کشور برا دانشجویان نیست و ممکن است شخصی بخواهید برای تحصیل در مدارس ایرلند اقدام کند. قبل از هر چیزی باید این نکته را ذکر کرد که سیستم آموزشی در این کشور بسیار قوی است و در سطح بالایی از سیستم های آموزشی قرار دارد. بسیاری از مراکز تحقیقاتی مهم در این کشور قرار دارند. از این رو می توان گفت حضور در کشور ایرلند برای تحصیل در این کشور، می تواند همراه با مزیت های بسیاری باشد.

یکی دیگر از مهم ترین مزیت های تحصیل در کشور ایرلند، این است که زبان تحصیلی در ایرلند انگلیسی است و برای دانشجویان شرایط بهتری را فراهم می کند. دانشگاه های ایرلند نیز با شرایط بسیار خوبی که در سطح جهانی دارند پاسخگوی نیاز های علمی دانشجویان هستند‌. برای تحصیل در ایرلند علاوه بر مقاطع دانشگاهی لیسانس، فوق لیسانس و دکتری، می توان برای مقاطع تحصیلی پایین تر و تحصیل در مدارس نیز اقدام‌ نمود. هزینه تحصیل در مدارس ایرلند به طور میانگین سالیانه بین پانزده هزار یورو تا بیست و هفت هزار یورو متغیر است. اما ببینیم برای تحصیل در مقاطع کارشناسی، کارشناسی اشد و دکتری شرایط این کشور چگونه است.

تحصیل در ایرلند

تحصیل در ایرلند

توجه داشته باشید که برای تحصیل در دوره لیسانس دانشگاه های ایرلند لازم است تا در آزمون های ورودی شرکت کنید. اگر شما در این ازمون ها پذیرفته شوید، می توانید برای لیسانس در دانشگاه های ایرلند مشغول به تحصیل شوید. البته نکته بسیار مهم برای تحصیل در دانشگاه های ایرلند این است که افراد با داشتن مدرک دیپلم IB می توانند بدون حضور در ازمون های ورودی برای تحصیل در مقطع کارشناسی دانشگاه های ایرلند اقدام کنند. توجه داشته باشید که درک از زبان انگلیسی در این شرایط بسیار مهم است چرا که همان طور که گفتیم تحصیل در این کشور به زبان انکلیسی است. پس بنا به تقاضای دانشگاه می بایست شما مدرک زبان‌ انگلیسی خود را ارائه دهد.

دقت کنید که اگر هدف شما تحصیل پزشکی در ایرلند است حتما می بایست در آزمونی به نام آزمون HPAT شرکت کنید. دوره لیسانس در کشور ایرلند بین سه تا چهار سال به طول می انجامد. دوره تحصیلات در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه های ایرلند نیز کاملا به زبان ‌انگلیسی است و لازم است تا دانشجویان مدرک تافل کاغذی بالای پانصد و پنجاه یا ایلتس بالای شش و نیم ارائه کنند‌. ثبت نام و پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه های کشور ایرلند کمی با سخت گیری همراه است از این رو مراجعه به مشاوران زبده موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی می تواند بهترین راه برای شما باشد. برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه های ایرلند لازم است تا دو سال زمان بگذارید چرا که طول دوره تحصیلی در دانشگاه های ایرلند دو ساله است. دقت کنید که برای تحصیل در دوره های کارشناسی ارشد دانشگاه های کشور ایرلند، بورسیه های تحصیلی نیز وجود دارد‌.

اما بحث بعدی ما در زمینه تحصیل در مقطع دکتری در دانشگاه های ایرلند است. تحصیل در مقطع دکتری در دانشگاه های این کشور، بسیار جذاب و در عین حال پیشرفته است. برای تحصیل در مقطع دکتری در دانشگاه های کشور ایرلند باید بین سه تا چهار سال زمان گذاشت و تحصیل در این مقطع بیشتر بر مبنای پژوهش است. همانند تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد، تحصیل در مقطع دکتری نیز همراه با بورسیه های بسیاری خواهد بود. نکته بسیار مهم دیگری که درباره ایرلند وجود دارد این است که شما برای تحصیل در این کشور، می توانید وارد دوره های زبان‌ انکلیسی شوید و در این دوره ها به تحصیل بپردازید. هزینه تحصیل در کشور ایرلند می تواند نسبت به سایر کشور ها کمی بیشتر باشد. به طور مثال اگر شما قصد تحصیل داروسازی در ایرلند و یا یکی از زیر شاخه های پزشکی را داشته باشید باید بین چهار هزار تا چهل و هشت هزار یورو هزینه کنید.

دانشگاه های ایرلند برای اعزام دانشجو

ما در ابتدای مقاله و بخش آغازین بحث خود در ارتباط با شرایط اعزام دانشجو به ایرلند صحبت کردیم و این روند را به طور کامل بیان نمودیم. در حقیقت اشاره کردیم که برای اعزام دانشجو به ایرلند می بایست در ابتدا با شرایط تحصیلی در این کشور آشنا شویم و سپس از طریق آشنایی با دانشگاه های این کشور خود را در روند پذیرش دانشجویی قرار دهیم تا بتوانیم از یکی از دانشکاه های این کشور پذیرش بگیریم. در این بخش از مقاله با همین هدف ما قصد داریم در ارتباط با دانشگاه های این کشور به طور لیست وار مطالبی ارائه کنیم.

از جمله دانشگاه های ایرلند می توان به دانشگاه دابلین سیتی، دانشگاه مای نوت، دانشگاه بین المللی ایرلند، دانشگاه تکنولوژی دابلین، دانشگاه کولج کورک، دانشگاه لیمریک، کالج ترینیتی دابلین، کالج دانشگاه دابلین، دانشگاه ملی ایرلند و … اشاره نمود. این دانشگاه ها در رنکینگ جهانی نیز رتبه های بسیار مناسبی دارند. به طور مثال دانشگاه ترینیتی دارای رتبه دویست و بیست و دو، دانشگاه دوبلین دارای رتبه دویست و پنجاه و هشت، دانشگاه کورک دارای رتبه سیصد و شصت و سه، دانشگاه ملی ایرلند دارای رتبه پانصد و بیست و نه و … می باشند‌.

دانشگاه های ایرلند

دانشگاه های ایرلند

حال بحث مهم بعدی در این ارتباط است که کدام یک از دانشکاه های ایرلند مورد تایید وزارت علوم ایران و یا وزارت بهداشت ایران هستند. دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم ایران عبارتند از دانشگاه ترینیتی، دانشگاه کورک، دانشگاه دوبلین، دانشگاه ملی ایرلند، دانشگاه لیمریک، دانشگاه تکنولوژی دوبلین و … . دانشگاه های بسیاری نیز مورد تایید وزارت بهداشت ایران هستند. از جمله این دانشگاه ها عبارتند از دانشگاه ترینیتی، دانشگاه ملی ایرلند، دانشگاه دوبلین، دانشگاه کورک و … . کسب اطلاعات در ارتباط با دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم و وزارت بهداشت ایران کمک بسیار زیادی برای آینده نگری دانشجویان خواهد بود.

اخذ ویزای تحصیلی ایرلند برای اعزام دانشجو

در این بخش از مقاله در ارتباط با ویزای تحصیلی ایرلند صحبت می کنیم.‌ در حقیقت هدف ما این است که پس از بررسی تمام جزئیات مهاجرت تحصیلی به ارائه نکات لازم در ارتباط با ویزای ایرلند جهت تحصیل در این کشور بپردازیم. چرا که این مسئله باعث می شود تا در آخرین مرحله گام برداریم. دقت کنید که ویزای تحصیلی با ویزای شرکت در دوره های زبان انگلیسی در ایرلند متفاوت است. شما در ابتدای امر می بایست درخواست ویزای خود را بزای مهاجرت و اقامت در ایرلند از طریق AVATS ON LINE ارائه کنید. این درخواست برای تمام‌جهان در دسترس است.

مدارک مورد نیاز برای ویزای تحصیلی ایرلند عبارتند از: فرم درخواست انلاین ویزای تحصیلی، عکس، پاسپورت معتبر، هزینه درخواست ویزا، نامه پذیرش از دانشگاه، بیمه نامه، مدرک زبان، مدارک تمکن مالی، گواهی عدم سو پیشینه و … .

سوالات متداول در ارتباط با اعزام دانشجو به ایرلند

  1. آیا کشور ایرلند برای تحصیل و زندگی مناسب است؟

    بله کشور ایرلند یکی از کشور های اروپایی و دارای فضایی مناسب برای تحصیل و زندگی می باشد.

  2. تحصیل در دانشگاه های ایرلند به چه زبانی است؟

    تمامی کورس های تحصیلی در رشته های مختلف دانشگاه های ایرلند به زبان انگلیسی ارائه می شود.

  3. آیا دانشگاه های کشور ایرلند معتبر هستند؟

    بله دانشگاه های ایرلند از اعتبار بسیار زیادی در سطح جهانی برخودارند و در رنکینگ جهانی جایگاه بسیار مناسبی را به خود اختصاص داده اند.

  4. کدام یک از دانشگاه های کشور ایرلند مورد تایید وزارت علوم ایران هستند؟

    دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم ایران عبارتند از دانشگاه ترینیتی، دانشگاه کورک، دانشگاه دوبلین، دانشگاه ملی ایرلند، دانشگاه لیمریک، دانشگاه تکنولوژی دوبلین و … .

  5. کدام دانشگاه های ایرلند مورد تایید وزارت بهداشت و درمان ایران هستند؟

    از جمله این دانشگاه ها عبارتند از دانشگاه ترینیتی، دانشگاه ملی ایرلند، دانشگاه دوبلین، دانشگاه کورک و … .

  6. آیا پذیرش در دانشگاه های ایرلند در مقطع لیسانس نیاز به قبولی در آزمون دارد؟

    بله در دانشگاه های ایرلند و مقطع کارشناسی می بایست در آزمون های ورودی شرکت کرد.

  7. آیا تحصیل در دانشگاه های ایرلند رایگان است؟

    خیر برای تحصیل در دانشگاه های ایرلند می بایست شهریه مربوط به دانشگاه ها را پرداخت نمود.

  8. آیا دانشگاه های ایرلند برای دانشجویان بورسیه تحصیلی ارائه می کنند؟

    بله دانشگاه های ایرلند برای مقاطع تحصیلی مختلف و دانشجویان، بورسیه های تحصیلی بسیاری ارائه می دهند.

  9. مدارک لازم برای دریافت ویزای تحصیلی ایرلند چیست؟

    مدارک مورد نیاز برای ویزای تحصیلی ایرلند عبارتند از: فرم درخواست انلاین ویزای تحصیلی، عکس، پاسپورت معتبر، هزینه درخواست ویزا، نامه پذیرش از دانشگاه و … .

  10. آیا در زمان تحصیل در ایرلند می توان به کار مشغول شد؟

    بله دانشجویان در ایرلند می توانند برای کار پاره وقت در زمان تحصیل اقدام کنند. این مدت زمان برای بیست ساعت در هفته خواهد بود.

  11. آیا ایرلند کشوری امن برای تحصیل و زندگی است؟

    بله کشور ایرلند برای زندگی و تحصیل بسیار امن می باشد و یکی از کشور های بدون حاشیه و امن در قاره اروپا است.

1/5 - (1 امتیاز)

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *