اعزام دانشجو به آمریکا

هدف ما در این مقاله بررسی روند اعزام دانشجو به آمریکا است. برای دانشجویان یکی از کشور های جذاب به دلیل وجود دانشگاه های رتبه اول دنیا کشور آمریکا می باشد. در سال های گذشته تعداد زیادی از مردم در کل دنیا برای بهبود شرایط زندگی و یا علمی و تحصیلی خود فرایند مهاجرت را در نظر گرفته اند و برای مهاجرت اقداماتی کرده اند. این افراد با توجه به شرایط خود یکی از مدل های مهاجرتی را انتخاب نموده اند. در این مقاله با توجه به بررسی شرایط اعزام دانشجو به آمریکا قصد داریم در ارتباط با شرایط عمومی این کشور صحبت کنیم.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

ایالات متحده یا آمریکا کشوری است با وسعت بسیار که در قاره آمریکا واقع شده است. مساحت این کشور پهناور که از پنجاه ایالت، یک منطقه فدرال، پنج سرزمین خودمختار و مجموعه ای از جزایر تشکیل شده است، معادل نه میلیون و هشتصد و سی و سه هزار و پانصد و هفده کیلومتر مربع می باشد. پایتخت این کشور پهناور شهر واشنگتن دی سی می باشد و بزرگ ترین شهر آن نیویورک است. طبق اخرین سرشماری های صورت گرفته جمعیت این کشور بیش از سیصد و بیست و پنج میلیون نفر می باشد. شعار ملی مردم امریکا عبارت توکل ما به خداست می باشد و مردم در این کشور به زبان انگلیسی صحبت می کنند. البته به غیر از زبان انگلیسی در این کشور زبان اسپانیایی نیز رایج می باشد. کشور آمریکا از لحاظ وسعت چهارمین کشور دنیا و از لحاظ جمعیت سومین کشور دنیا می باشد. شهر های مهم آمریکا به غیر از دو شهر دکر شده عبارتند از لس انجلس، شیکاگو، هوستون، فیلادلفیا، سن آنتونیو، دالاس و … .

متقاضیان که قصد مهاجرت به کشور آمریکا را دارند می توانند از روش های مختلفی اقدام کنند. از جمله این روش ها می توان به تحصیل در آمریکا، کار در آمریکا، سرمایه گذاری در آمریکا و … اشاره نمود. به دلیل شرایط سیاسی موجود و همین طور عدم وجود سفارت آمریکا در ایران، ممکن است کمی روند مهاجرتی با چالش روبرو شود اما نکته مهم این است که وکلای موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی تا به آخر در کنار شما هستند و این مسیر را برای تان هموار می کنند. موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی در شهر های شیراز، تهران، اصفهان، مشهد و تبریز نمایندگی دارند.

اعزام دانشجو به آمریکا

روش های مختلفی برای مهاجرت به آمریکا وجود دارند و می توان از این روش ها برای مهاجرت به این کشور استفاده نمود.‌ یکی از این روش ها مهاجرت تحصیلی به آمریکا است. برای مهاجرت تحصیلی به آمریکا و اعزام دانشجو به این کشور می بایست شرایط خاصی را داشت و همین طور روند خاصی را پیش گرفت. در حقیقت شما پس از آشنایی با شرایط تحصیلی در کشور آمریکا می بایست برای پذیرش از دانشگاه های این کشور اقدام کنید. برای اخذ پذیرش از دانشگاه های آمریکا لازم است تا با دانشگاه های این کشور آشنایی داشته باشید.

البته اغلب دانشجویان و متقاضیان تحصیل در آمریکا تا خدودی با دانشگاه های این کشور آشنایی دارند. پس از دریافت پذیرش از دانشگاه های این کشور، می بایست در زمینه اخذ ویزای تحصیلی کشور آمریکا تلاش نمود. با توجه به این که سفارت آمریکا در ایران وجود ندارد می بایست با کمک از موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی برای اخذ ویزا اقدام نمود. پس در ادامه مقاله ما با بررسی شرایط تحصیلی در آمریکا و در نهایت معرفی دانشگاه های آمریکا وارد روند اخذ ویزای این کشور خواهیم شد.

شرایط تحصیلی در کشور آمریکا برای اعزام دانشجو

همان طور که گفتیم برای اعزام دانشجو به کشور آمریکا می بایست در ابتدا با شرایط تحصیلی در این کشور آشنایی پیدا کرد. این روند را می توان پیش نیاز تحصیل در کشور آمریکا دانست.‌ قبل از هر چیزی وارد بررسی شرایط تحصیلی در مقطع کارشناسی در دانشگاه های آمریکا می شویم. البته به این مسئله دقت کنید که می توان دانشجویانی را به مدارس آمریکا برای تحصیل اعزام نمود. تحصیل در مدارس آمریکا در دو مرحله شش ساله یعنی دوازده ساله است. از جمله مدارس موجود در کشور آمریکا می توان به اسکاتس دیل، توسکن، اورو وال، توماس جفرسن، چاندلر، پاسیفیک و … اشاره نمود.

بر می گردیم به بحث خود در ارتباط با تحصیل در مقطع کارشناسی در دانشگاه های آمریکا. با توجه به این که کورس های تحصیلی در کشور آمریکا به زبان انگلیسی هستند، از این رو می توان گفت که مدرک زبان انگلیسی یکی از پیش نیاز های تحصیل در این کشور است. از این رو شما نیاز به مدرک تافل بالای هفتاد و سه یا آیلتس بالای شش دارید.‌ مدت زمان تحصیل در مقطع کارشناسی در دانشگاه های آمریکا چهار ساله است. شما می توانید در زمان تحصیل به کار دانشجویی در آمریکا بپردازید. البته دقت کنید که این کار باید پاره وقت باشد.

تحصیل در آمریکا

تحصیل در آمریکا

شرایط برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد کمی متفاوت است و حتی دانشگاه هایی در کشور آمریکا برای تحصیل در این مقطع ارائه شده است. یکی از این قدیمی ترین دانشگاه ها، دانشگاه هاروارد است که در سال هزار و ششصد و سی و یک میلادی تاسیس شده. برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه های آمریکا می بایست دو سال زمان گذاشت و طول این دوره دو ساله است. دانشجویانی که در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه های آمریکا تحصیل می کنند در زمان تحصیل اجازه کار پاره وقت به مدت بیست ساعت در هفته را دارند و در دوران تعطیلات می توانند چهل ساعت در هفته کار کنند. برای مدرک زبان شما می بایست نمره تافل بالای هفتاد و نه و آیلتس شش داشته باشید. اما توجه به هزینه های تحصیل در آمریکا نیز ضروری است. هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه های آمریکا بین بیست هزار تا چهل و پنج هزار دلار می باشد.

اما بحث دکتری با سختی های بیشتری همراه خواهد بود. دانشجویان می بایست دارای معدل حداقلی چهارده باشند تا بتوانند برای دکتری در دانشگاه های این کشور پذیرش بگیرتد. از طرفی لازم است تا حتما با یکی از اساتید دانشگاه های آمریکا به تبادل نطر بپردازند و او را برای قبولی استاد راهنما شدن متقاعد نمایند. برای تحصیل در این مقطع به نمره آیلتس هفت به بالا نیاز است و زمان تحصیل بین سه تا شش سال خواهد بود. حداقل نمره کارشناسی برای تحصیل دکتری می بایست پانزده و برای کارشناسی ارشد می بایست شانزده باشد. برای تحصیل در مقطع دکتری دانشگاه های آمریکا لازم است تا با کارشناسان موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی مشورت کنید.

دانشگاه های آمریکا برای اعزام دانشجو

در ادامه و این بخش از مقاله ما تعدادی از معروف ترین دانشگاه های کشور آمریکا را برای شما معرفی خواهیم کرد، چرا که تعداد دانشگاه های این کشور بسیار زیاد است.‌

از جمله دانشگاه های آمریکا می توان به دانشگاه هاروارد با رتبه یک جهانی، دانشگاه ماساچوست با رتبه سه جهانی، دانشگاه کلمبیا با رتبه شانزده جهانی، دانشگاه نیویورک با رتبه چهل و سه جهانی، دانشگاه بوستون با رتبه سی و چهار جهانی، دانشکاه آریزونا با رتبه بیست و هفت جهانی، انستیتوی تکنولوژی کالیفرنیا با رتبه پنجاه جهانی، دانشگاه بریگام یانگ با رتبه شصت و چهار جهانی، دانشکاه براون با رتبه شصت و هفت، دانشگاه بایلور با رتبه صد و بیست و هشت، دانشگاه کولورادو با رتبه شصت و سه جهانی، دانشکاه دوک با رتبه سی و سه جهانی، دانشگاه اموری با رتبه هفتاد و پنج جهانی و … اشاره نمود.

حال باید دید کدام یک از دانشگاه های آمریکا مورد تایید وزارت علوم ایران هستند و آیا دانشگاهی این تاییدیه را دارد؟! از طرفی برخی دانشجویان تمایل دارند برای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی آمریکا، یا تحصیل داروسازی آمریکا اقدام کنند. از این رو باید دید کدام دانشگاه های این کشور مورد تایید وزارت بهداشت ایران هستند. از جمله دانشکاه های مورد تایید وزارت علوم در آمریکا می توان به دانشگاه آریزونا، دانشکاه بوستون، دانشگاه براون، دانشگاه براندیس، دانشگاه کلمبیا، دانشگاه کرنل، دانشگاه دارتموت، دتنشکاه دوک، دانشگاه هنر کالیفرنیا، دانشگاه اموری، دانشکاه هاروارد، دانشگاه ایندیانا، دانشگاه ایووا، دانشکاه جورج واشنگتن، دانشگاه تکنولوژی جورجیا، دانشکاه جان هاپکینز، دانشگاه پرینستون و … اشاره نمود. در کل تعداد زیادی از دانشگاه های آمریکا مورد تایید وزارت علوم ایران هستند. این مسئله برای دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت ایران نیز صدق می کند و دانشگاه های زیادی مورد تایید وزارت بهداشت ایران هستند.

حال که دانشگاه های آمریکا را به طور لیست وار و از جنبه های خاصی بررسی کردیم، قصد داریم ببینیم شرایط اخذ ویزای تحصیلی آمریکا چگونه است.‌ در ادامه مقاله این مبحث را به طور کامل مورد بررسی قرار می دهیم. دقت کنید که بورسیه های تحصیلی آمریکا برای دانشجویان بسیار متنوع و زیاد هستند. دانشجویان با توجه به شرایط خود و رزومه درسی شان می توانند برای اخذ بورسیه های تحصیلی تلاش کنند.

ویزای تحصیلی آمریکا برای اعزام دانشجو

پس از تمام بررسی های صورت گرفته در ارتباط با اعزام دانشجو به آمریکا، به بررسی شرایط مورد نیاز برای دریافت ویزای تحصیلی آمریکا می پردازیم.‌ همان طور که گفتیم پیش نیاز دریافت ویزا، داشتن پذیرش از دانشگاه مقصد است. پس از دریافت پذیرش می توان برای ویزای آمریکا جهت تحصیل در این کشور اقدام نمود.

ویزای تحصیلی آمریکا به سه مدل تقسیم بندی می شود. ویزای جی یک، ویزای ام یک و ویزای اف یک که هر کدام شرایط به خصوص خود را دارند. بهترین و اصلی ترین مدل اخذ ویزا، ویزای اف یک است که به جهت تحصیل در کالج ها و دانشگاه های آمریکا برای دانشجویان صادر می گردد. دومین مدل ویزا، ویزای ام یک است که برای رشته های فنی صادر می گردد. تحصیل این رشته ها منجر به گذراندن دوره کارآموزی در آمریکا نیز خواهد شد‌.‌ اما ویزای دانشجویی جی یک معمولا برای دانشجویان مقطع دکتری صادر می شود و عموما برای افرادی است که تقاضای فرصت مطالعاتی در این کشور را دارند. دانشجویان می توانند برای اخذ ویزای همراه دانشجویی آمریکا با نام ویزای اف دو نیز اقدام کنند.

ویزای تحصیلی کشور آمریکا

ویزای تحصیلی کشور آمریکا

اما ببینیم مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای تحصیلی آمریکا چیست؟! این مدارک عبارتند از: پاسپورت معتبر، عکس سه در چهار، تکمیل فرم DS صد و شصت، پذیرش از دانشگاه مورد نظر، گواهی تمکن مالی، مدرک زبان، گواهی عدم سو پیشینه، مدارک تحصیلی دوره های قبل، ریز نمرات تحصیلی و … . دقت کنید که تمام مدارک می بایست ترجمه شده باشند.‌ پذیرش دانشجویان عموما در سپتامبر و ژانویه انجام می پذیرد و دانشگاه های آمریکا معمولا برای دو دوره ثبت نام اقدام به پذیرش دانشجویان می کنند.

با توجه به شرایط موجود در این سال ها برای تحصیل در دانشگاه های آمریکا و اخذ ویزای تحصیلی آمریکا جهت مهاجرت به این کشور، لازم است تا با مشاوران موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی مشهورت نمایید. وکلا و مشاوران موسسه می توانند در این زمینه راهنمای خوبی برای شما باشند و مسیر مهاجرتی تان را هموار کنند.

سوالات متداول در ارتباط با اعزام دانشجو به آمریکا

  1. آیا دانشگاه های آمریکا برای تحصیل معتبر هستند؟

    بله دانشگاه های آمریکا معتبر ترین دانشگاه های دنیا هستند و بهترین رنکینگ ها را به خود اختصاص داده اند.

  2. تحصیل در دانشگاه های آمریکا به چه زبانی است؟

    کورس های تحصیلی در دانشگاه های آمریکا به زبان انگلیسی است.

  3. آیا تحصیل در دانشگاه های آمریکا رایگان است؟

    خیر برای تحصیل در دانشگاه های آمریکا می بایست شهریه های تحصیلی را پرداخت نمود مگر در حالتی که بورسیه تحصیلی داشته باشید.

  4. آیا امکان دریافت بورسیه تحصیلی برای دانشگاه های آمریکا وجود دارد؟

    بله دانشجویان می توانند با ارائه رزومه تحصیلی خود برای دانشگاه های آمریکا اقدام به دریافت بورسیه تحصیلی کرد.

  5. آیا امکان کار در زمان تحصیل در دانشگاه های آمریکا وجود دارد؟

    بله دانشجویان می توانند به صورت پاره وقت هنگام تحصیل در دانشگاه های آمریکا مشغول به کار شوند.

  6. آیا دانشگاه هایی در آمریکا مورد تایید وزارت بهداشت ایران هستند؟

    بله تعداد زیادی از دانشگاه های آمریکا مورد تایید وزارت بهداشت ایران هستند.

  7. کدام یک از دانشگاه های آمریکا مورد تایید وزارت علوم ایران هستند؟

    از جمله دانشکاه های مورد تایید وزارت علوم در آمریکا عبارتند از دانشگاه آریزونا، دانشکاه بوستون، دانشگاه براون، دانشگاه براندیس، دانشگاه کلمبیا، دانشگاه کرنل، دانشگاه دارتموت، دتنشکاه دوک، دانشگاه هنر کالیفرنیا و … .

  8. مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای تحصیلی آمریکا چیست؟

    این مدارک عبارتند از: پاسپورت معتبر، عکس سه در چهار، تکمیل فرم DS صد و شصت، پذیرش از دانشگاه مورد نظر، گواهی تمکن مالی، مدرک زبان و … .

  9. آیا برای تحصیل در دانشگاه های آمریکا داشتن مدرک زبان الزامی است؟

    بله با توجه به این که کورس های تحصیلی در آمریکا به زبان انگلیسی هستند پس می بایست مدرک زبان مرتبط با درخواست دانشگاه ارائه داد.

  10. آيا زندگی در آمریکا گران است؟

    به طور کلی این مسئله به نحوه زندگی و محل زندگی دانشجو بستگی دارد ولی می توان گفت به طور کلی برای یک سال هزینه ای برابر ده هزار دلار تا دوازده هزار دلار برای زندگی مناسب است.

  11. هزینه تحصیل در دانشگاه های آمریکا چگونه است؟

    به طور میانگین می توان گفت هزینه های تحصیل از ده هزار دلار شروع می شود و نسبت به دانشگاه های اروپایی کمی گران تر است.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *